Trečiadienis, 16 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

„Kūrybinių partnerysčių“ atgarsiai Vilniaus regiono mokyklose

Danguolė Bylaitė-Šalavėjienė, www.alkas.lt
2015-04-08 13:15:47
0
„Kūrybinių partnerysčių“ atgarsiai Vilniaus regiono mokyklose

Rengėjų nuotr.

Rengėjų nuotr.
Rengėjų nuotr.

Apie tai, kaip veiklinti mokinius, aktualizuoti vertybes ugdymo procese, lavinti mokinių kalbinės raiškos ir matematinius gebėjimus, sveikatinti ugdytinius, pasitelkiant integruotų pamokų modelį, kalbasi Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) Profesinių kompetencijų tobulinimo instituto koordinatorė Danguolė Bylaitė-Šalavėjienė ir Vilniaus „Juventos“ gimnazijos kūrybiško mokymo(si) mokytojos Lilija Jankeliūnienė ir Nėrija Paulionienė bei Vilniaus rajono Kalvelių „Aušros“ gimnazijos kūrybiško mokymo(si) mokytojos Dalia Valaikienė ir Roma Graužinytė.

Mokytojos 2015 m. vasario–kovo mėnesiais dalijosi gerąja darbo patirtimi projekte „Kūrybinės partnerystės“ su Vilniaus regiono mokytojais.

Kaip veiklinote moksleivius mokyklos kūrybiško mokymosi projekte?

Lilija Jankeliūnienė: „Veiklinimas – tai mokinio atsakomybės, savarankiškumo ugdymas. Tai teorijos siejimas su praktika, ėjimas nuo žinojimo prie suvokimo, juntant ir jaučiant, mąstant ir reaguojant. Klasei trūko bendrystės, todėl pirmiausia nuolat dirbome grupėmis, keisdami jų sudėtį. Tai labai pasiteisino. Be to, dirbdami grupėmis, mokiniai mokė vieni kitus. Stengėmės ne „primesti“ užduotis, o leisti pasirinkti iš daugelio užduočių. Pasirenkant didėjo pasitikėjimas tarp mokytojų ir mokinių, o taip pat ir mokinių atsakomybė. Daug užduočių atlikdavome būdami grupėje: interaktyvūs žaidimai, refleksijos. Kai kurias pamokas stengėmės teatralizuoti, daug judėdavome. Keitėme ir ugdymo erdves: dirbome ne tik kabinetuose, bet ir aktų salėje, koridoriuose, Antakalnio miške prie Mokslinės komunikacijos ir informacijos centro, į kurį organizavome ekskursiją, turėdami tikslą susipažinti su šiuolaikine architektūra, paanalizuoti jo erdves. Galiausiai pakeitėme ir savo mokyklos erdves: ir sienas šveitėme, ir tinkavome, ir dažėme, ir lietuvių kalbos rašybos ir gramatikos taisyklių ant jų prirašėme – dabar sienos bylojančios.“

Kokiais sėkmingais vertybių aktualizavimo būdais pasidalijote su Vilniaus regiono pedagogais?

Nėrija Paulionienė: „Dažniausias vertybių aktualizavimo būdas per literatūros pamokas, atrodytų, yra kūrinio analizė, tačiau to tikrai nepakanka, kad aptariama vertybė taptų mokinio asmenybės savastimi, nes įvykiai, vertybės, poelgiai nepriklauso literatūros, daiktų, institucijų ar struktūrų pasakojimui. Todėl dažnai pamokose naudojame literatūrinį teismą, asociacijų metodą, prašome kūrinį ar autoriaus biografiją išreikšti piešiant, kuriant filmo scenarijų, vaidinant vieną ar kitą epizodą, kuriant menines kompozicijas, taikant psichoanalizės elementus. Bet itin sėkmingas vertybių aktualizavimo būdas, mūsų manymu, yra „Atviro rato“ metodas, nusižiūrėta Teatro laboratorijos, vadovaujamos A. Giniočio, idėja. Kad tai suprastum, būtina apsilankyti bent viename spektaklyje. Dirbant netradiciškai, ieškant bendravimo būdų su mokiniu, tenka daug improvizuoti. Mokytojas, be abejonės, turi būti kūrėjas, gebantis patirtus dalykus teatre, gamtoje, parodoje, cirke pritaikyti savo darbe.“

Kokius veiksmingus mokinių kalbinės raiškos lavinimo būdus išbandėte?

Dalia Valaikienė: „Ugdydamos mokinius daugiakalbėje aplinkoje pastebėjome, kad skaitymas jiems dažnai yra sudėtingas procesas. Tad skatinome skaityti įdėmiai ir kritiškai permąstant ir įvertinant veikėjų asmenybės bruožus. Siūlėme susitapatinti su personažu, palyginti gyvenimą knygoje ir realybėje. Vienas kalbinės raiškos lavinimo būdų buvo knygos „Karlsonas, kuris gyvena ant stogo“ analizavimas.“

Kaip atkreipėte dėmesį į sveikatinimo(si) svarbą?

Roma Graužinytė: „Daug dėmesio skyrėme sveikatingumo idėjų sklaidai, todėl Karlsonas tapo visų sveikos gyvensenos principų laužytoju. Vaikai ieškojo būdų, kaip padėti šiam personažui tapti sveikesniam. Mokiniai sudarinėjo mitybos planą ir kūrė sveikuoliškų vaišių receptus. Daug kalbėjome apie vitaminus ir jų naudą organizmui. Drąsinome ne tik laisvalaikį leisti gryname ore (sportuojant, žaidžiant), bet ir pakeitėme ugdymo aplinką. Panaudojome visus šalia gimnazijos esančius gamtos kampelius, poilsio erdves pamokoms organizuoti.“

Kokie kūrybiško mokymo(si) metodai padėjo lavinti mokinių matematinius gebėjimus?

Dalia Valaikienė: „Analizuojant knygą apie Karlsoną bandėme sudominti mokinius kurdami sąlyginius uždavinius iš knygoje esančių skaičių. Labiausiai stengėmės sužadinti norą išmokti daugybos lentelę ir atrasti jos panaudojimo būtinybę. Taip pat vaikai susidomėjo Karlsono gyvenimo būdu, siekė išmokyti jį žaisti futbolą. O tam prireikė sužinoti Karlsono reakcijos greitį. Vaikai, susitapatinę su Karlsonu, atliko testą ir apskaičiavo savo reakcijos greitį, panaudodami aritmetinio vidurkio skaičiavimo taisyklę. Vėliau šią informaciją mokiniai naudojo sudarydami diagramą ir lygindami berniukų, mergaičių ir Karlsono greitį. Ieškojome galimybių tradicinį futbolą keisti „karlsoniškuoju futbolu.“

Kas padėjo telkti(-s) grupę(-ei)?

Roma Graužinytė: „Projekto pradžioje vaikai silpniausiai įvertino vieną kūrybiško mąstymo įprotį – nuoseklią praktiką. Projekte kiekvienas mokinys turėjo pristatyti savo indėlį į bendrą darbą. Jie suprato, kad savarankiškas skaitymas turi įtakos visos klasės sėkmingo rezultato siekimui. Taip pat didelį vaidmenį atliko laisvės suteikimas – ugdymo aplinkos, darbo vietos, lyderių pasirinkimas. Mokytojai į daugelį procesų buvo skatinami nesikišti. Tai padėjo formuotis savarankiškai, organizuotai mokinių komandai.“

Į ką patartumėte atkreipti dėmesį įgyvendinant integruotų pamokų modelį pradinėse klasėse?

Dalia Valaikienė: „Labiausiai norime atkreipti dėmesį tų mokytojų, kurie dar nedalyvavo projekte „Kūrybinės partnerystės“. Norime pabrėžti, kad net jei nėra galimybės bendradarbiauti su kūrybos praktikais, žinokite, jog šalia visada yra mokytojai – draugai. Jie turi savų idėjų, metodų, kuriais gali pasidalyti. Plečiant bendraminčių kolektyvą mokykloje svarbu kalbėtis, ieškoti ir rizikuoti. Svajokime, planuokime ir šypsokimės savo kuriančioje bendruomenėje!“

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Trečdalis mokinių pripažįsta – mokyklose neskatinama kūrybiškai mąstyti
  2. Lietuvos menininkų proveržis mokyklose
  3. Lietuvos mokyklose norima įvesti šachmatų programą
  4. Mokyklose inicijuojama akcija „Sveikatingumo pertraukų savaitė“
  5. Lietuvos mokyklose surinkta daugiau kaip 300 tonų atliekų
  6. Elektroninį dienyną naudoja jau beveik 80 proc. mokyklų
  7. Nuo rugsėjo 17-oje sostinės gimnazijų pamokos prasidės 9 val.
  8. Svarstoma nuo kitų metų keliomis dienomis ilginti mokslo metus
  9. Duris atvėrė pirmoji Baltijos šalyse išmanioji klasė
  10. Įteikti pirmieji Lietuvoje elektroniniai mokinio pažymėjimai
  11. Kaune jau 12 kartą vyks aukštųjų mokyklų mugė
  12. Kaune vyks švietimo reformos pradininkės M.Lukšienės gimimo metinėms skirta konferencija
  13. Vyriausybė siekia, kad, mažėjant mokinių skaičiui, švietimo finansavimas nekistų
  14. Mokyklų laukia nauji laikai: mokinių testai lems jų mokytojų likimą
  15. Lietuvos edukologijos universitete prasidėjo „Jaunojo pedagogo akademija“

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Protokolo pasirašymas
Lietuvoje

VRM ir Vilniaus savivaldybė stiprina bendradarbiavimą

2025 07 15
Emocijos, kompiuteris
Lietuvoje

Programišiai atakuoja 1,5 karto aktyviau nei pernai

2025 07 15
Piniginė, pinigai
Lietuvoje

Lietuvoje – vartojimo paskolų bumas

2025 07 15
Eugenijus Sabutis
Lietuvoje

Susisiekimo ministerija patvirtino pokyčių planą

2025 07 15
Žemės ūkis | zum.lrv.lt
Lietuvoje

Numatomas rekordinis ekologinės gamybos augimas

2025 07 15
Žalioji energetika
Lietuvoje

Lietuva stiprina kritinę energetinės infrastruktūros apsaugą

2025 07 15
Raminta Popovienė
Lietuvoje

Liberalams švietimo ministrė nesugebėjo paaiškinti, kaip taisys egzaminų tvarką

2025 07 15
Vaistai
Lietuvoje

Atostogaujantiems nelikti be vaistų padės nuotolinė prekyba

2025 07 15

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • ... apie Vyriausybė nutarė iš dirbančių ukrainiečių nereikalauti valstybinės kalbos mokėjimo
  • jo apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • jo apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • L. Kalėdienė. Žalgiris šiandien
  • D. Kuolys. Nusiginklavimas (III)
  • VRM ir Vilniaus savivaldybė stiprina bendradarbiavimą
  • Programišiai atakuoja 1,5 karto aktyviau nei pernai

Kiti Straipsniai

Prof. Gediminas Navaitis

G. Navaitis. Švietimo šūdmalos

2025 07 13
Kūryba be ribų: darbas su aktoriais įkvepia moksleivius kurti ir ieškoti savęs | Rengėjų nuotr.

Kūryba be ribų: darbas su aktoriais įkvepia moksleivius kurti ir ieškoti savęs

2025 07 07
Kultūros kongresui – 100

Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos

2025 06 27
Lietuvos komanda | linesa.lt nuotr.

Iš Europos fizikos olimpiados Lietuvos mokiniai parsivežė sidabrą ir bronzą

2025 06 20
Mokytojų apklausa: ruošiantis brandos egzaminams gelbsti skaitmeninės mokymosi priemonės | Asociatyvi nuotr.

Naujovės švietime: ko reikia, kad kiekvienas mokinys pasiektų sėkmę?

2025 06 18
Programos bendraįkūrėjos Eglė Pranckūnienė ir Marina Vildžiūnienė | renkuosimokyti.lt nuotr.

Dvi kartos, viena misija: „Renkuosi mokyti!“ renginyje – padėkos ir nauja pradžia

2025 06 18
Mokytojas | Pixabay nuotr.

Renkami geriausi šalies mokytojai – „Ateities kūrėjai 2025“

2025 06 17
Prezidentas skaito 2025 m. metinį pranešimą

Lietuva – tvirtovė, kuri žvelgia į ateitį: Prezidentas Gitanas Nausėda metiniame pranešime ragina stiprinti gynybą, puoselėti istorinę atmintį ir atskleidžia valdžios spragas

2025 06 05
Darbą pradeda naujoji Lietuvos nacionalinė UNESCO komisija | D. Rimeikos nuotr.

Darbą pradeda naujoji Lietuvos nacionalinė UNESCO komisija

2025 05 30
Darius Kuolys

D. Kuolys. Kaip sugriauti Respubliką? Kaip nuginkluoti ir pavergti laisvą tautą?

2025 05 21

Skaitytojų nuomonės:

  • ... apie Vyriausybė nutarė iš dirbančių ukrainiečių nereikalauti valstybinės kalbos mokėjimo
  • jo apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • jo apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pavasario renginyje – balti plukių kilimai ir gyvybe pulsuojantis piliakalnis

Pavasario renginyje – balti plukių kilimai ir gyvybe pulsuojantis piliakalnis

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai