Sekmadienis, 6 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra

Žemaičių vienybės dieną Lietuvos Romuva Kražiuose sušauks Baltų Krivūlę

Valdas Rutkūnas, www.alkas.lt
2013-07-11 16:32:17
112
Šaukiama trečioji Baltų Krivūlė
Žemaičių vienybės dieną Kražiuose įvyks Baltų Krivūlė | Alkas.lt nuotr.
Žemaičių vienybės dieną Kražiuose įvyks Baltų Krivūlė | Alkas.lt nuotr.

Liepos 12-14 dienomis Kražiuose Lietuvos Romuva surengs trečiąją Baltų Krivūlę. Pasak Krivulės rengėjų Kražiai vienas didžiausių Žemaitijos ir visų baltų žemių dvasinių centrų. Čia yra didžiausias Lietuvos alkakalnis – Medžiokalnis.  Žemaitija ilgiausiai Europoje išlaikė dvasinę nepriklausomybę ir prigimtinės batiškos kultūros tąsą.

Pagerbdami Žemaitiją stipriname save

„Kas bus, kas nebus, bet žemaitis nepražus“ – byloja liaudies patarlė, skatinanti lietuvius įveikti visus sunkumus. Žemaitija buvo ir yra ypatingas Lietuvos kraštas, kuriam teko išskirtinė dalia. Jis pasižymi išskirtine galia. Žemaičiai garsėja kietu, nepalenkiamu būdu, dideliu užsispyrimu. Slėpiningas žemaičių kraštas puikuojasi piliakalniais ir šventkalniais. Kas aplanko Medvėgalį, Girgždūtę, Šatriją, negali atsispirti krašto didybei.

Kuo ypatinga Žemaitija Lietuvai, kur slypi jos galia?

Prieš 600 metų Žemaitija buvo oficialiai pakrikštyta, tačiau daugiau kaip 400 metų iki tol žemaičiai įnirtingai priešinosi dvasinei priespaudai, o ir po krikšto žemaičių gelminė dvasia tik pasidengė krikščionišku luobu, bet  išliko tokia pat gyvybinga ir ištikima savo žemei ir protėvių papročiams. Iki šiol čia gerbiami didingi šventi ąžuolai, liepos, pušys ir kiti medžiai, tik iš išorės pridengti negyvais svetimo krašto šventųjų atvaizdais. Sąmonės gelmė lengvai praskiria šį negyvą nudžiūvusį luobą ir geria sveiką medžių gyvybę. Kelmės rajone ne vieną tokį medį galima rasti ir šiandien.

Žemaitija visuomet gynė Lietuvą nuo atėjūnų iš vakarų, atplaukiančių jūromis ir bandančių, prisidengiant kryžiumi, pavergti kraštą. Ne tik gynė Lietuvą, bet ir gelbėjo broliškas baltų žemes. Žemaičiai, vadovaujami kunigaikščio Vykinto, kurio pilis, manoma, buvo Papilių piliakalnis šalia Kražių,  1236 metais Saulės mūšyje sutriuškino  Kalavijuočių ordiną ir nutraukė kitų baltų žemių užkariavimą. Po šio mūšio Kalavijuočių ordinas nebeatsigavo. 1260 metais liepos 13 dieną žemaičiai kuršių žemėje ties Durbe sutriuškino Vokiečių ordiną. Durbės mūšis buvo didžiausias XIII a. ir XIV a. lietuvių laimėjimas kariaujant su Vokiečių ordinu. Šis mūšis parodė žemaičių žemių konfederacijos jėgą. Po mūšio Baltijos šalyse pasikeitė politinė padėtis: Livonijos ordinas iš Durbės (Livonijoje) ir Georgenburgo pilių išvedė savo įgulas, Livonijos ordino ir Vokiečių ordino pavergtose žemėse sukilo kuršiai, žiemgaliai, estai, prasidėjo Didysis prūsų sukilimas, trukęs 14 metų (1260–1274 m.). Lietuvos didysis kunigaikštis Mindaugas nutraukė taiką su Livonijos ordinu, vėl ėmė kariauti su vokiečių riteriais. Durbės mūšis sužlugdė Vokiečių ordino bandymą greitai užgrobti Žemaitiją, iki XIII a. aštuntojo dešimtmečio sustabdė jo veržimąsi į rytus. Tai leido sustiprėti Lietuvos valstybei. Ši pergalė iki šiol įkvepia žemaičius ir visus baltus, todėl mūšio diena, liepos 13- oji,  pažymima kaip Žemaičių vienybės diena, kurią dera švęsti visiems lietuviams ir latviams.

Žaisdami politinius žaidimus, Žemaitiją Lietuvos valdovai ne kartą atidavė kryžiuočiams, tačiau žemaičiai ir toliau sėkmingai rodė kietą būdą – neįsileido atėjūnų. Visa Lietuva parodė išskirtinę tvirtybę – keturis šimtmečius atsilaikiusi, sėkmingai kovojusi dėl savo nepriklausomybės, tapo paskutine apkrikštyta valstybe Europoje (1387 m.). Žemaičiai buvo dar stipresni, todėl juos pavyko oficialiai pakrikštyti dvidešimt šešeriais metais vėliau.

Įvedus Lietuvoje krikščionybę, valstybė netrukus nunyko, įsigalėjo baudžiavos vergija. Buvo iškirsti šventi gojai, nuversti aukurai, žudomi žyniai, persekiojami ir kankinami visi, kas saugojo senąjį prigimtinį tikėjimą ir papročius.  Su dvasiniu pavergimu atėjo ir materialus skurdas. Tai geriausiai atspindi palaidojimai. Kiekviename kape iki krikšto tyrinėtojai aptinka turtingas įkapes – žalvario, sidabro papuošalus. Po krikščionybės įvedimo visa tai dingo. Iš Kražių kilęs profesorius Mykolas Michelbertas Kelmės krašto senuosiuose palaidojimuose archeologinių kasinėjimų metu aptiko gausybę paliudijimų apie turtingą anų laikų žmonių gyvenimą ir stiprią jų ginkluotę.

Kas buvo tos vertybės, dėl kurių reikėjo kovoti 400 metų? Lietuviai ir žemaičiai gynė teisę gyventi pagal savo protėvių papročius savo šventoje žemėje, kur šventa buvo viskas: vanduo, medžiai, javai, linai, kalnai. Šventa buvo gyvybė, jos tęsimas, šeima. Gynė teisę gyventi laisvėje savo tautos tūkstančius metų palaimintoje žemėje. Gynė teisę gyventi darnoje su žmonėmis ir gamta.

Neabejotina – šios  vertybės yra ne mažiau reikšmingos ir šiandien. Jos tiesiog būtinos oriam, sveikam ir darniam gyvenimui, norint išsaugoti save, savo artimuosius ir tautą kaip didelę giminę. Jos būtinos ir norint išsaugoti visą pasaulį, nes grėsmė gyvybei Žemėje yra žymiai didesnė nei prieš kelis šimtus metų – neatsakinga žmonių veikla griauna gamtos pusiausvyrą, sukurta (ir vis kuriama) priemonių, galinčių sunaikinti visą gyvybę žemėje. Būtina atstatyti senąją gyvybės išsaugojimo pasaulėžiūrą.

Žymusis mitologas Norbertas Vėlius Pasaulio Medį, kurį lietuviai ir daugelis tautų sąmonės gelmėse suvokia kaip kosminį pasaulio simbolį, guldo ant Lietuvos iš vakarų į rytus. Jis teigia, kad šio medžio šaknys yra Žemaitijoje, o šakos- Aukštaitijoje. Todėl Žemaitija – tai ir gelminių šaknų, šventyklų, žinojimo, ryšio su Žeme ir žynių žemė. Kelmas – lietuviškoje pasaulėžiūroje yra visa ko pagrindas, pirmapradė giminė, taigi Kelmės kraštas ypatinga kelminių-šakninių vertybių vieta.

Žemaitija yra kaip vėliava, kuri geriausiai išlaikė gelmines ir pamatines gyvybines Europos tautų vertybes. Todėl apsilankymas Žemaitijoje, užkopimas ant amžių išbandymus atlaikiusių alkakalnių ir piliakalnių teikia jėgą, žadina gyvybines galias. Viena geriausių progų tai padaryti – Žemaičių vienybės diena liepos 13-oji. Tuo metu visi besirūpinantys gelmine pasaulėžiūra iš Lietuvos, Latvijos ir kitų baltų žemių, norintys jungtis, stiprėti ir skleisti baltišką šviesą, rinksis ant didžiausio baltų žemių alkakalnio – Medžiokalnio į Baltų Krivulę, kurios darbotvarkę skelbiame čia:

Liepos 12-14 dienomis

Kviečiame į Baltų Krivūlę ir Žemaičių Vienybės Dieną Kražiuose!

Penktadienis, liepos 12 d.:

nuo 18.00 susibūrimas Kražiuose, kolegijos patalpose;

19.00 ugnies, atgabentos iš Neries ir Nemuno santakos Kaune aukuro, įžiebimas Medžiokalnio aukure;

20.00 Susipažinimo ir bendravimo vakaras:

– Saulės palydėjimas nuo Daugėliškės alkakalnio;
– ugnies uždegimas ant Perkūnkalnio;
– suneštinės blaiviosios vaišės.

Šeštadienis, liepos 13 d.:

nuo 10.00 susibūrimas Kražių kolegijoje;

11.00 Baltų Krivūlė. Pranešimai ir  pasisakymai tema Gelminės savasties ir sveikos prigimties stiprinimas, bendradarbiaujant ir keliant visuomenę;

18.30 Šventinė eisena su vėliavomis ir ugnimi į Medžiokalnį;

19.00 Žemaičių vienybės ir baltų kraštų draugystės šventė Medžiokalnyje;

– svarbiausi įkvepiantys žodžiai;
– visus uždegančios dainos;
– jungiantys rateliai;
– draugystės šokiai;
– suneštinės blaiviosios vaišės.

Sekmadienis, liepos 14 d.:

10.00 Baigiamieji susitarimai ir pareiškimai Kražių kolegijoje

Krivūlę šaukia: Lietuvos Romuva

Rengėjai: Kelmės kraštiečių klubas, Kelmės savivaldybė

Čia šaukiamoje Krivūlėje bendradarbiavimui susijungs Lietuvos visuomeninės organizacijos, kurioms rūpi Lietuva ir geriausios tūkstantmečius ugdytos tautos vertybės:

Baltų Krivulės Kvietimas jungtis

Lietuvos visuomenines organizacijas, kurioms svarbu Lietuva, mūsų žemė, gamtos ir kultūros paveldas, per tūkstantmečius kauptos tautos vertybės, sveikas gyvenimo būdas ir  bendruomeniškumo supratimas, kviečiame jungtis lygiateisiais pagrindais į organizacijų sąjungą, kurios tikslas stiprinti viena kitą, geriausias tautos vertybes skleisti visuomenėje, informuoti apie savo organizacijų vykdomą veiklą ir renginius, pagal galimybes remiant viena kitą ar bendru sutarimu vystyti jungtinę veiklą arba rengiant bendrus renginius. Pradinis susitarimas bus priimtas visuotinėje Krivūlėje, Kražiuose liepos 12-14 dienomis. Kviečiame dalyvauti, arba el. paštu atsiųsti savo pasiūlymus ir norus.

Baltų Krivūlė Kražiuose.

Pasiteiravimui: 868793385, Valdas Rutkūnas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kviečiama Baltų krivulė „Baltų vienybė ir bendradarbiavimas“
  2. Žemaičiai švęs žemaičių vienybės dieną minėdami Durbės mūšio metines
  3. Šaukiama trečioji Baltų Krivūlė
  4. Baltų Krivulė
  5. Broliai latviai kviečia į Baltų Krivūlę II (registracija)
  6. Krivio dienos proga Vilniuje vyko Romuvos Krivulė
  7. Romuvos Kriviui – Lietuvos Prezidentės pripažinimas (nuotraukos, video)
  8. Jorės šventėjai pasisėmė galių iš atbundančios gamtos

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 112

  1. lyvis says:
    12 metų ago

    Na ir straipsnis į visas puses tik pučia kokie mes žemaičiai, kaip mes žemaičiai kovojom, kokie mes kieti žemaičiai ir t t. Tik liaupsės, liaupsės ir dar karta liaupsės.Bet juk tai Kuršių kraštas. Nutrūko smegenyse atminties siūlas dabar jau reikia nagrinėti kaip praradom kuršius tiksliau savo kuršišką tapatybę. Kuršių kraštas tesėsi nuo pajūrio iki pat Kauno. Beliko tik vienas Bumbliauskas dar gina praeities tiesą kad žemaičiai tai sužemaitėje kuršiai. Ar neteks mums raudonoti prieš savo vaikus kad nesaugome savo praeities. Kad ir kiek kam gali nepatikti Bumbliauskas betTiesa turi būti aukščiau visko ir todėl Bumbliauskas yra gerbtinas. Toks jausmas lygtai samagono esam prisprogę t y kažkas prigirdė ir mums girtiems pripūtė į smegenys kad mes esame žemaičiai ir mums nutrūko praeities siūlas. Blaivinkimės. Antra bėda kam ta krivūlė šaukiama. Krivūje turi būti pastoviai rinkti tam žmonės gal net įvardijami šaltyšiai ar kitu senoviniu žodžiu ir priimami atitinkami nutarimai dvasiniams poreikiams. Dabar privažiuos nežinia kas ir šnekės nežinia ką. Kam visa tai? lyvis

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      12 metų ago

      Tikimės, kad Jūs prisidėsite ir padarysite viską, kad viskas vyktų gerai?

      Atsakyti
      • lyvis says:
        12 metų ago

        Jonai, už krivūlę atsakingas krivis. Bet kaip eina suprasti krivūlę šaukia kas nori. Pats žodis krivūlė susišaukia su žodžiu krivis. Bet kaip prisidėti ir kaip padaryti kad veiksmas būtų negrįžtamas ateičiai tai tikriausiai norėtų paklausti ne vienas. Ar būna tam kažkokie vieši pasikalbėjimai kas blogai pagonybėje ir ką reikia daryti. Kuo galim didžiuotis. To net neatlieka ir svetainė vvv. alkas.lt. Labiau rūpi Ševronas o ne dvasiniai sielos reikalai. Paties pasisakimas labai jau skamba mankurtiškai atseit o ko tu neprisidedi o tik dejoji. Susidaro įspudis kad žmones kausto kažkokia baimė gal tam ir pats prisidedi. Kalbėti bendrauti ir išklausyti. lyvis

        Atsakyti
        • Jonas Vaiškūnas says:
          12 metų ago

          Būtent, klausiu, ko neprisidedate – o dejuojate. Dejuojančių 99,9 dirbančių 0,01 nuošimtis. Todėl dejuojantys žiauriai pykdo. 0.01 dirbantis su dejuojančiais laiko šnekėti neturi.

          Atsakyti
          • lyvis says:
            12 metų ago

            Taigi dar karta klausiu kuo prisidėti. Kiokios pagonybės bėdos ir kas yra negerai. Paties klausime tuo nėra tik žeminanti išraiška. Paprastas klausimas kam ta krivūlės ŠOU. Norėčiau paklausti dar vieną klausima kaip pagoniui pradėti dieną ir kaip ją užbaikti. lyvis

          • Jonas Vaiškūnas says:
            12 metų ago

            Norintiems prisidėti:

            Pasiteiravimui: 868793385, Valdas Rutkūnas.

          • Darijus says:
            12 metų ago

            Trinkūnas gavo blėką iš KGBistės, tad yra ko stengtis.

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            🙂 🙂 🙂
            Ir savo kryžiuotiško vardo į lietuvišką nekeičia – panašu, kad su ta religija – opiumu durneliams sau tik duoną uždirbinėja. 😉

    • ceklis says:
      12 metų ago

      Už ką gerbti Bumblauską? Ar už istorijos niekinimą ir klastojimą?

      Atsakyti
  2. Klodas says:
    12 metų ago

    Žemaitija susidarė Vidurio Lietuvos žemumos kraštui žeaičiams susiliejus su pietiniais kuršiais. 1244 m. sukilę pietiniai kuršiai pasiprašė karaliaus Mindaugo globos. Taip lietuviai susiliejo su pietiniais kuršiais, o kad atskirti šį kraštą nuo Livonijos nukariautų šiaurinių kuršių imta jį vadinti nuo Lietuvos Vidurio žemumos pavadinimo – Žemaitija.

    Atsakyti
  3. znakorius says:
    12 metų ago

    Biški pameluota: Saulės mūšyje nebuvo jokių žemaičių.
    Nes kalavijuočiai Žiemgalos teritorijoje buvo tik kelias dienas, dėl ko žiniai apie priešų įsiveržimą bei daromą žalą nunešti, kariuomenę susiorganizuoti, nužygiuoti iki Jauniūnų k. laukų Joniškio rajone niekaip nebuvo įmanoma.
    Mūšį laimėjo žiemgalių artimiausių tai vietai pilių (Sidabrės, Raktės, Jurgaičių – dabar Kryžių kalnas) įgulos su šauktiniais bei Šiaulių, kurie irgi priklausė Žiemgalai, žemės Bulionių, berods, kariai.
    Nes ir tą vietą, į kurią kryžeiviai buvo įvylioti, visų pirma reikėjo žinoti, o tai galėjo tik vietiniai, o ne kažkur “Žemaitijoje” gyvenantys.
    Ir dar – Joniškyje žodis žemaitis yra keiksmažodis, nes taip yra pažymimas netikėlis. 🙂

    Atsakyti
    • Kažin says:
      12 metų ago

      Tai, kad tuo metu pačių žemaičių vardo dar nebuvo. Buvo sembai, kuršiai, žiemgaliai, lietuviai, jotvingiai. Be to, lietuviai, kuršiai, žiemgaliai gyveno giliau dabartinėje Lietuvos, Latvijos, Baltarusijos teritorijose, o prie Dauguvos, kitų upių, kuriomis vyko prekių gabenimas turėjo savo pilis tam, kad rinktų muito mokesčius ir lydėtų laivų su prekmis vilkstines ir pan. Laikytina, kad tirščiausiai žiemgalių gyventa abipus Žeimenos upės, Dubingių apylinkėse, kuriose, beje, taip pat yra žiemgaliams priskirtino vardo Joniškio miestelis.
      Kryžiuočiai 1236 metais žygiavo giliai į teritoriją, į Lietuvos žemes, tarp Nemuno ir Neries, todėl vadinamo Saulės mūšio vieta ieškotina giliai Lietuvoje.
      Žygiui kryžiuočiai ilgai rengėsi, tai be abejonės Lietuva apie jį žinojo, todėl galėjo pasirinkti strategiškai patogią vietą mūsiui. Be abejonės buvo ir išdavikų, kurie buvo kryžiuočių vedliais.
      Todėl Saulės mūšį reikia laikyti lietuvių arba lietuvių-žiemgalių bendra pergale.

      Atsakyti
      • znakorius says:
        12 metų ago

        Tu čia kažkaip nepagarbiai šneki apie Joniškį. 🙂
        Kame reikalas? 😉 😉 😉
        Juk čia yra baltų centras – greitai Batkos AE sprogs ir kur jūs visi iš Vlniaus lėksit, a? 🙂
        Teisingai – tada jokių žemaičių nebuvo nė padujų.
        Kryžeiviai buvo tik kelias dienas, todėl aišku, kad jie toliau Šiaulių žvejų kaimelio nuėję nebuvo.

        Atsakyti
        • Kažin says:
          12 metų ago

          Nieko panašaus.., – iškeliu Joniškį ir žiemgalius, laikau juos tada gyvenusius ne tik aplink dabartinį Joniškį, bet ir prie Žeimenos upės, Dubingių apylinkėse ir be abejonės Šventosios upės baseine.
          Taip pat laikau žiemgalius kartu su lietuviais laimėjus vadinamą Saulės mūšį. Tačiau jis vyko ne dabartinio Joniškio regione, kaip norima manyti, o, būtent, tada dar gal net gausiau žiemgalių gyventose žemėse aplink Dubingius.
          Žodžiu, žiemgalių vadai Vestartas ir Nameišis su savo kariais tuomet pasitraukė į šalies gilumą, veikė kartu su Mindaugu ir bendrai su lietuviais laimėjo Saulės mūšį.
          Be abejonės apie kryžiuočių rengiamą į Lietuvą ekspedicinį žygį lietuviams ir žiemgaliams buvo gerai žinoma ir tam buvo tinkamai taktiškai pasirengta.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Negyveno jie prie Šventosios.
            Ir toliau taipogi dėjai pro šalį.

          • Kažin says:
            12 metų ago

            Manyčiau – ne paties nosiai apie tai spręsti, būti arbitru…
            Aš žinau, ką rašau. Galiu tik pasakyti, kad tai, ką sakau, yra iš esmės pagrįsta istorijos, kalbos, etnografijos, archeologijos ir kitų mokslų duomenimis, apskritai tuo laikotarpiu Europoje ir baltų žemėse vykusio gyvenimo supratimu.

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Nusišneki – niekas net iš istorikų netvirtina kitaip, kad tas mūšis vyko ne Jauniūnų k. laukuose.
            Ir kitur blėnius tauzyji.

          • Kažin says:
            12 metų ago

            Paties elgesys bobiškas – neturėdamas ką pasakyti, – spjaudaisi…
            Žema, – užsiimk tuo, ką sugebi ir būsi laimingas.
            Pagaliau apsispjaudymo “Eurolyga” vyksta delfi – bandyk laimę ten.
            Be to, toks kitų užkabinėjimas internete prilygintinas “chuliganiškam” elgesiui viešoje vietoje.
            Krepšinis žaidžiamas krepšinio, regbis – regbio rungtynėse.
            Tikiuosi sugebėsi deramai įvertinti savo regbinius polinkius ir regbio žaisti eisi su regbinikais, o ne regbio elementais naudotis krepšinio rungtynėse…

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Nusišneki ir ne pirmą kartą: kada tave kas supliekia, tuoj pradedi verkti ir visokias nesąmones šnekėti.
            Ar tik ne žemaitis būsi? 🙂

          • Kažin says:
            12 metų ago

            Patvirtini, kad esi prigimtinio bobiškumo, kuriame visko pilna ir melo, ir kitokio piktybiškumo…
            Taigi su būdingu lietuviui vyriškumu nieko bendro neturi, apie tai, beje, rodytų ir prisidengimas žodžiu “tikras”, lyg tos vietos kokiu lapu…

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Tu ir vėl apie save – su kuo ir sveikinu. 🙂

          • Kažin says:
            12 metų ago

            Savo tuštybe esi įgrisęs iki gyvo kaulo…
            Net pradedu galvoti, ar kokia Lenkija tave čia už kokią algelę nėra pririšusi maišymo moderatoriumi, kaip sovietai užleisdavo „Majaką“ ant užsienio stočių. Nejaugi, neturėdamas ką pasakyti, čia taip ir trintumeis…

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Ir vėl tu apie save, vaiki. 🙂

    • Prusas says:
      12 metų ago

      ne ziemgala o Zemaitijos Galas kitaip Zemgala

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        12 metų ago

        Nušneki,
        Žiemgala buvo, nes žiemgalių gentis buvo, o žemaičių genties nėra buvę – jie yra смесь бульдога с носорогом. 🙂 Arba iš įvairių genčių likučių.

        Atsakyti
        • lyvis says:
          12 metų ago

          Žemaičiai ir žemgaliai buvo atskiri vienetai ir jie nesusiekė žemėmis. Žemaičiai kaip ir lietuviai buvo karių luomas pagal Dubonį. lyvis

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Dubonis nesąmones šneka.
            Be to, jis jokių žemaičių nemini, o ir lietuviai jam yra nuo liečių – karių, kuriuos jis vadina latviškai – leičiais (palygink latvišką lietuvio seną pavadinimą leišis), tartum išvesdamas leičių pavadinimą iš senavokiško leide – palyda, nors kaip tik lietuvių (baltų) kalba buvo pirminė ir negalėjo pas senesnį gyventoją ateiti iš naujesnio pavadinimas, kada naujesnis išėjo iš senesnio.
            Tuo tarpu liečiai yra nuo lieta – jėga, lietuvis – (tvirtas) kaip nulietas ir t.t., ir pan.

          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Turbūt panašiai taip ir BUVO. Nors, pripažink, kažkaip dvasiškiau (religiškiau) LIETUVOS pavadinimą saskambyje sieti su LIETUMI ir jo dėka teikiama gyvybe, gyvastimi, gyvata.
            O visi kiti vėlesni išvedžiojimai užtat ir gaunasi pagal dubūną dubonį ar mairūną maironį, ar dar kokį velnią.
            ————

          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Pasitaisau – sąskambyje – (su nosies) nosine.

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Žinoma, kad visų tų pavadinimų, o ir Lietuvos pradžia – lietus.

          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Be to, jei “leistis” į lyginamosios kalbotyros tyrą, tai LIETUS ir SULIEJA.!

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Tai be abejo, o kaip gi kitaip. 🙂

          • lyvis says:
            12 metų ago

            Teisingas pastebėjimas Lietuvos kildinimas iš lietaus. Bet tai neišbaigtas teiginys. O lietus siejamas su vandenio zodiaku, kuris iš ąsočio lieja vandenį. Lyginamoji kalbotyra kaip ir skirstymas į indoeuropiečius ir kt kalbines sudėtis seniai išsikvėpęs.lyvis

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Nei jokių zodiakų – tiesiog lietuviams lietus kasdieną lijo ant kupros, todėl ir buvo svarbi gyvenimo dalis.
            Netgi kažkuris kronikininkas apie lietuvius kalbėjo taip (berods, Mykolas Lietuvis), kad jie tarsi “mito” latviais, t.y. užpuldinėjo plėšimo tikslu per lietų – kitaip sakant jie buvo ar buvo vadinami žmonės iš lietaus.
            Nes tokiu metu, kada lietūs lyja, normalūs žmonės tupi po stogu ir laukia kol išsigiedrys, o lietuviai tuo metu dirbo savo “darbą”.
            Kaip tuomet gali lietus nebūti susijęs su Lietuva, liečiais, lieta ir lietuviais – vyrais kaip nulietais?

  4. Ana says:
    12 metų ago

    Na, tuomet nuo kalbu prie darbu – uzteks apverkineti didinga istorija ir pulti i atlapus “Chevronui”. Taip dar karta zemaiciai irodytu, kad yra garbinga “tauta”. Pavyzdys galetu buti lenku kova su cinisko kapitalo invazija.

    Atsakyti
    • Kažin says:
      12 metų ago

      Kas jau kas, o Lenkija Lietuvai ne pavyzdys…

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        12 metų ago

        Tikra tiesa.

        Atsakyti
  5. Ženklas says:
    12 metų ago

    Kai kam nepatinka Krivulės pavadinimas, kam ji rengiama, atseit “krivulės ŠOU”. Galima vadinti superšiuolaikiškai, atsisakant amžių patikrinto- krivulė,- sąskrydis, suvažiavimas, ar net amerikonizuojant- koliokviumas, kongresas. Esmė – jog tai kažką bendro turinčių žmonių susirinkimas į krivulę aštriausiems klausimams ir sprendimo būdams aptarti. Dar kai kam trugdo ir nukreipia šalin proga- žemaičių vienybės diena. Proga yra proga- tik atspalvis, o esmė pasikeitimas nuomonėmis ir pasiūlymais. Šios krivulės tema “gelminės sąvasties ir sveikos prigimties stiprinimas”, -vadinasi, kiekvienas atvykstantis jau turi būti apmąstęs šiuos klausimus, o turintieji ką rimto ir esminio pasakyti privalo būti pasiruošę tai padaryti. “Lyvis” klausimas- “kaip pagoniui pradėti dieną ir kaip ją užbaigti” yra vietoje ir į temą. Tikiuosiu per temos- giluminė sąvastis…prigimtis-nagrinėjimą, atsiras išmintingesniųjų, galėsiančių atsakyti, kaip tas šventas moralines vertybes, Dievų akivaizdoje, išsidėlioti kasdieniniame gyvenime. Mums visiems, manau, trūksta žinojimo ir krivulės paskirtis jį didinti.

    Atsakyti
    • Vilmantas Rutkauskas says:
      12 metų ago

      Pasak Algimanto Urbonavičiaus, 2012 metų Baltų Krivulės Trikatoje metu viena latvių mergina jo paklausė: “o ar jis pats tiki į tuos Dievus, apie kuriuos kalba?”
      Prie Kauno Santakos Aukuro tą klausimą užduodavo lankytojai taip pat ne kartą.
      Taigi, tiesiogiai paklausus – išsisukinėti neįmanoma ….

      Tomo Akviniečio penki dievo buvimo įrodymai ir prancūzų XVIII amžiaus švietėjų
      nuomonės, egzistencinių problemų kamuojamiems žmonėms – neįdomios.
      Todėl, pasitikslinus dėl jų pageidaujamų atsakymų pobūdžio – pacituoti
      G. Beresnevičiaus žodžiai apie mūsų Protėvių savijautą gyvenant “šiame pasaulyje”,
      kurių esmė – pojūtis nuolatinio “ buvimo Dievų akivaizdoje”
      Bet į tai tuoj kyla papildomI klausimai:
      — betgi visų Baltų tautų etika draudžia savavališką lindimą į draugystes su
      Anapusybės esybėmis ?;
      — betgi sakoma, kad žmogus “paleidžiamas į “šį pasaulį”– pilnai aprūpintas
      visais gabumais, kurių jam prisireiks tam, kad sėkmingai paskirtąjį
      “gyvenimo kelią” nueiti ?;
      — O savavališkai kreiptis į Dievus turi teisę
      tik tuo atveju, jei kas nors tyčia trukdo?;
      Į tuos klausimus galima atsakyti maždaug taip:
      – Logika teigia, kad jei Dievai rūpinasi pasaulio reikalais, taigi, negali net to būti,
      kad Jie visiškai žmonėmis nesidomėtų.
      Mūsų protėviai tikėjo, kad Dievai žmonėms “kojų nekilnoja ir Akmenų nestumdo”,
      Tačiau jų buvimą, – kaip kad G. Beresnevučius sakė, – juto esant netoli.
      Tas Devų artumas Baltų negąsdino, o šventybės išgyvenimai – nekėlė šiurpo,
      (skirtingai, negu kad R. Otto nuomone – privalėjo būti).
      Todėl, kalbantis su krikščionimis, yra leistina sakyti, jog “buvimas dievų akivaizdoje”
      gali reikšti — ne persekiojantį Dievų dėmesį, bet
      LIETUVIO LIETUVIŠKOS asmenybės savastį harmonizuojantį poveikį..
      —
      TODĖL VĖL KAMUOJA TAS PATS VĖL IR VĖL KLAUSIMAS – KODĖL VISUOMET POLINKYJE IŠ DIEVŲ VIEN GAUNAMA, O NE JIEMS DUODAMA ?
      IR DAR – NEJAU ŽMONĖMS DIEVŲ LABIAU TAIP REIKIA, NEI DIEVAMS ŽMONIŲ ?

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        12 metų ago

        Beresnevičiaus geriau neminėk – pijokas. O tokiems girtumo būsenoje nežinia kokie vaizdiniai po galvą duodas.

        Atsakyti
        • Vilmantas Rutkauskas says:
          12 metų ago

          Beresnevičius šnapsės gėrimą kažkodėl vadino MIRTIES REPETICIJA.
          Matyt, žmogus sąmoningai “ėjo” į MIRTĮ.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            O gal kitaip: girtam asmeniui galvoje eina visokie vaizdiniai, kurių jokia logika, matyt, neparemsi.
            Todėl jis tai, matyt, ir turėjo omenyje.

          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Riboje tarp gyvenimo ir mirties paskutinė sekundė turbūt labiausiai pilna priekaištų sau.

          • lyvis says:
            12 metų ago

            Beresnevičiaus niekinimas tapo stribų pasididžiavimas. Kūrybinės prigimties žmonės išties nevengia tauraus vyno, kuris trumpam praskaidrina sielą. Beresnevičius paprasčiausiai buvo nužudytas t y nunodytas tai puikiausiai matosi iš šalies. Na o stribai per savo gyvenimą daug daugiau išmaukia svaigalų ir ant kitų tepa kad jis pijokas. lyvis

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Nemoki gerti, nereikia nei pradėti, ar ne, lyvi? 🙂
            Kaip kiekvienam darbe.

    • lyvis says:
      12 metų ago

      Noriu patikslinti kad ne krivūlės pavadinimas lemia jos pobūdį. Pati krivūlė jos šaukiamas tikslas turi būti tapatus kaip islandų Altingas, kur susirinkus sprendžiami buvo esamos gyvenimo nesklandumai. Šiandien šaukiama krivūlė virsta paprasčiausia gegužine. Nesuprantama ar čia krivio neišmanimas ar tai stribų tokios užmačios krivūlę paversti alaus gėrimo gegužine. Nes ir kitose pagoniškose šventėse paliekamas laisvas laiko tarpas ir žmonės neturėdami ką veikti užmuša laiką girtavimu. Pastebėta kad prie to prisideda ir vaidilos.Tai planingas žmonių mankurtinimas. Kol krivūlėje nebus rinkti žmonės, kurie spręstu pagoniškus reikalus, kad ir to paties šventnamio statyba, krivūlės šaukimas bus betikslis reikalas. lyvis.

      Atsakyti
  6. Daugvardas Noreikis says:
    12 metų ago

    Oi džiaugtųsi mano širdis, jei Jonas Trinkūnas savo žydišką vardą pakeistų į Jauniaus lietuvišką ne tik "vaidinimų" metu, bet ir gyvenime.
    Oi džiaugtųsi mano širdis, jei svetimžodžius "baltai", "aisčiai","pagonys" ir "sarmatai" pakeistume į mūsiškus "sauluviai", "gamčiai", "skaisčiai" ar "broliukai" – jie turi vaizdinį ir prasmę.
    Oi džiaugtųsi mano širdis, jeigu "istoriją" vadintume "būtove", o "kultūrą" – "daba", kaip http://www.lkz.lt mums siūlo.
    Oi džiaugtųsi mano širdis, jei dvasinį paveldą prieš dabos (kultūrinį) gaivintume ir esmę prigimtinę pažinę sugrįžtumėme blaivūs, lietuviškai ir žemaitiškai (be svetimų tarptautinių žodžių) kalbantys į Gamtos – Visatos glėbį.

    Atsakyti
  7. Daugvardas says:
    12 metų ago

    Oi džiaugtųsi mano širdis, jei Jonas Trinkūnas savo žydišką vardą, kuris reiškia “Jahvė išklausė” pakeistų į lietuvišką Jaunius ne tik “vaidinimų” metu, bet ir gyvenime – neaišku kurie Dievai Jono Trinkūno ir kurių Dievų jis klauso turėdamas tokį vardą.
    Oi džiaugtųsi mano širdis, jei Inija Trinkūnienė savo graikiškai – rusišką vardą pasikeistų į lietuvišką.
    Oi džiaugtųsi mano širdis, jei Jonas Vaiškūnas savo žydišką vardą pasikeistų į lietuvišką.
    Oi džiaugtųsi mano širdis, jei svetimžodžius “baltai”, “aisčiai”,”pagonys” ir “sarmatai” pakeistume į mūsiškus “sauluviai”, “gamčiai”, “skaisčiai” ar “broliukai” – jie turi vaizdinį ir prasmę.
    Oi džiaugtųsi mano širdis, jeigu “istoriją” vadintume “būtove”, o “kultūrą” – “daba”, kaip http://www.lkz.lt mums siūlo.
    Oi džiaugtųsi mano širdis, jei dvasinį paveldą prieš dabos (kultūrinį) gaivintume ir esmę prigimtinę pažinę sugrįžtumėme blaivūs, lietuviškai ir žemaitiškai (be svetimų tarptautinių žodžių) kalbantys į Gamtos – Visatos glėbį.

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      12 metų ago

      Dėl vardo, Tamsta Daugvardai, – neteisus. Nemėtykime kūdikių kartu su pamazgomis. Prašome pasiskaityti:

      https://alkas.lt/2012/06/24/d-razauskas-ar-tikrai-jonas-ir-jonines-krikscioniski-zodziai/

      O visa kita – bendromis pastangomis.

      Atsakyti
      • Daugvardas says:
        12 metų ago

        Kada aš teisus ar neteisus – aš nežinau, tik tiek galiu Jums pasakyti, ką sako man širdis mana, kada ji džiaugias, skleidžiasi kaip gėlės žiedas ir šypsos saulei, kada ji susitraukia ir suglumsta. Štai kalbant apie Lietuvą ar Žemaitiją ji džiūgauja ir klesti, o kai girdi vardus “Sarmatija” ar “pagonybė” – ji suglumsta. Tą patį ir apie kitus vardus galėčiau pasakyti: Jonas – svetimas, Vaiškūnas – savas. Tokia tiesa mana. Yra ir kitokių tiesų – tai kas “naudinga” padaryt “tiesa”.

        Atsakyti
        • Jonas Vaiškūnas says:
          12 metų ago

          O mano širdis džiaugiasi nuolat ir tas džiaugsmas viską pranoksta. Tebūnie darna!

          Atsakyti
          • lyvis says:
            12 metų ago

            Ei vyrai, tai kada jūs spėjot prisprogti ir dar Vaiškūną prigirdyti. Niekaip nesuprantu kokius Vaiškūnas jis ten vartoja narkotikus kad žmogus patapo mankurtas? lyvis

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Lyvi,
            tu, musiau, dirbi Kelių policijoje, kad per internetą sugebi pamieruoti girtumo laipsnį? 🙂

  8. Jonas Vaiškūnas says:
    12 metų ago

    Dėl vardo Tamsta Daugvardai neteisus. Nemėtykime kūdikių kartu su pamazgomis. Prašome pasiskaityti:

    https://alkas.lt/2012/06/24/d-razauskas-ar-tikrai-jonas-ir-jonines-krikscioniski-zodziai/

    O visa kita – bendromis pastangomis.

    Atsakyti
  9. Daugvardas Noreikis says:
    12 metų ago

    Pakeisti reikia vien dėl dviprasmybių panaikinimo – Lietuvių Vardų Kilmės Žodynas, sako, kad žydiškas šis vardas.

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      12 metų ago

      Tikrai savų vardų nemėtysime, kaip romėnai neatsisakė Januso, o latviai Janio vardo dėl to, kad kažkoks žydukas turi vardą Johananas.

      Atsakyti
      • Daugvardas says:
        12 metų ago

        Gerb. Vaiškūnai, tai dar pasakykite, kad žodis “religija”, kurį taip smagiai naudojate irgi yra lietuviškas 🙂

        Atsakyti
        • Jonas Vaiškūnas says:
          12 metų ago

          Kalbame apie Joną, ne apie religiją. Kai kuriuos svetimžodžius yra įprasta vartoti ir ypač mokslo kalboje. Nes mokslas nori atitrūkti nuo jausmingesne prigimtine sielos kalba įvardijamų reiškinių, kad pažvelgtų į juos iš šalies (iš vadinamo meta-lygmens).

          Atsakyti
          • Daugvardas says:
            12 metų ago

            Žodis “religija” turi lietuvišką atitikmenį – “tikyba”, jei jau Jums reikia tokio žodžio. Nors įtariu, kad tokio dalyko nei pas lietuvius, nei pas žemaičius nebuvo. Pasaulėžiūra buvo. Arba pasaulėjauta. Kalba apie vardus ir apie tikslus šiuos vardus naudojant – ir “Jonas” ir “religija” ir “pagonybė” ir “baltai”. Be jų galima būtų apsieiti ir klausimų nebūtų, tad klausimas kyla – kodėl be jų apsieiti neišeina?

          • Jonas Vaiškūnas says:
            12 metų ago

            Tas reiškinys apie kurį kalbame nėra tikyba, veikia jis ir be tikėjimo. Išbandyta.

          • Daugvardas says:
            12 metų ago

            LKŽ – “Tikyba – pasaulėžiūra ir pasaulėjauta, pagrįsta Dievo, dievų ar dvasių buvimo pripažinimu, religija.”

          • Daugvardas says:
            12 metų ago

            https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0KHVvhafB0I

            Labai paprastai galite išsirinkti naują vardą iš šiuo metu Visatos pasiūlytų vardų.

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Na, tu čia pernelyg demokratiškai – leidi išsirinkti.
            Taip negalima – reikia paskirti ir tiek žinių. 🙂

  10. Ramunas Bertasius says:
    12 metų ago

    Džiaugtųsi mano širdis, jeigu Daugvardas mažiau vaidintų, mažiau tikėtų visokiais būrimais, dvaselėmis ir įtikėtų į Vieną Dievą! Gėda buvo susitikus ir klausytis! Daugvardai, esate visokeriopai neteisus! Jau pačiam esu sakęs, Gediminas, Vilniaus įkūrėjas, gražiai sugyveno su Romos popiežiais ir draugavo, ir tikėjo į Vieną Dievą Visagalį,o ne keikėsi metų metus, kaip kad darote pats!!!

    Atsakyti
  11. Jonas Vaiškūnas says:
    12 metų ago

    Daugvardas Noreikis Tikrai savų vardų nemėtysime, kaip romėnai neatsisakė Januso, o latviai Janio vardo dėl to, kad kažkoks žydukas turi vardą Johananas.

    Atsakyti
  12. Daugvardas Noreikis says:
    12 metų ago

    Tikėjimas į vieną Dievą, gerb. Ramūnai (gaila nepamenu mūsų susitikimo) yra katalikų tikslas. Mūsų senoliai ne TIKĖDAVO, bet BENDRAUDAVO su gamtos dvasiomis. Tie kas nesugeba bendrauti ima tikėti. Aš kviečiu ugdyti gebėjimus, kurie leistų bendrauti su mūsų Jūra, Saule, Ąžuolais, Žvaigždėmis. Sudarykime sąlygas tokiam bendravimui – nustokime vartoti svaigalus ir rūkyti visų pirma.
    Tai kad sakote, jog esu visokeriopai neteisus išduoda Jūsų pačių abejonę – ar Jūs esate teisus. Aš nežinau ar aš teisus, todėl sakyti, kad Jūs neteisus negaliu. Galiu tik sakyti, ką jaučiu.
    Jūs verčiate mane įtikėti į Vieną Dievą, kaip kryžiuotis prievartautojas. Ką Jūs tuomet darote viename tinklalapyje kartu su pasekėjais mūsų senolių, kurie garsėjo pakantumu?

    Atsakyti
  13. Jonas Vaiškūnas says:
    12 metų ago

    Dėl vieno Dievo. Dievas lietuviams tikrai yra vienas. Irvadiname mes lietuviai jį savu vardu Dievas (ne bog – kaip norėjop slavai, ne god(t) – kaip „siūlė“ germanai, ne Johanan ar dar kaip nors. Bėda yra su kitais dievais: lietuviai pasidavę tuometinės Romėniškosios ES spaudimui Perkūną pavertė Kristumi, o Žemyną ėmė gerbti Marijos vardu.

    Atsakyti
  14. Daugvardas Noreikis says:
    12 metų ago

    Gerb. Vaiškūnai, iš kur žinote, kad Dievas vienas ir ar teko su juo bendrauti?

    Atsakyti
  15. Jonas Vaiškūnas says:
    12 metų ago

    Yra žinoma jau vien iš kalbos, nes Dievas yra žodis tikrinis. Jo vaizdinys – švytintis dangus. Pastudijuokite žodžio Dievas semantiką ir etimologiją gerbiamasis. Tai žinoma ne tik religijotyrininkams, bet ir tikintiesiems.
    Atsakyti

    Atsakyti
  16. Ženklas says:
    12 metų ago

    Atsiliepimas p. Ramūnui Bartašiui. Skleidžiate bjaurią apgaulingą kryžininkų propagandą,- karalius Gediminas tikėjo į žydų dievą Jahvę (gal net kryžium prieš jį gulėjo?), o savo tautos Dievus ir Deives per niek laikė. Tas garsusis sakinys iš Gedimino laiškų gali būti interpretuojamas ir ne kryžininkų naudai. Jeigu to meto popiežiai buvo Gedimino draugai, tai kodėl jie siuntė katalikus lietuvių žudyti? Katalikai šimtmečių genocido karų kraujo prieš Lietuvą, niekada nenusiplaus, senaties termino nėra ir tautos prigimtinio tikėjimo žeminimas čia nepadės.

    Atsakyti
    • Daugvardas says:
      12 metų ago

      Būtent todėl ir siūlau gal ir kadais lietuvišką, bet krikščionių sugadintą vardą “Jonas” kokiems 4 000 metų atidėti ir nebenaudoti, kol išsivėdins ir nereikalingų sąsajų nebekels.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        12 metų ago

        Jonas Vaiškūnas, kažkodėl, savo prigimtinės nuodėmės – kryžeiviško vardo nenori atsisakyti. 🙂
        Įtartina. 🙂

        Atsakyti
  17. Daugvardas Noreikis says:
    12 metų ago

    Kalbate ne iš patirties, bet iš knygų.

    Atsakyti
  18. Jonas Vaiškūnas says:
    12 metų ago

    Daugvardai, vaizdinio neturėjimas reiškia, kad neskaitėte minėto Dr. D.Razausko straipsnio ir tiek.

    Atsakyti
  19. Jonas Vaiškūnas says:
    12 metų ago

    Kaip ten einasi Krivulėje?

    Atsakyti
    • Valdas says:
      12 metų ago

      Nuostabiai 🙂 pagal pilną programą aplankėm tris alkakalnius, Dangus šventino mus gaiva ir mylėjosi su Žeme, saulėlydyje nušvietė Saulė 🙂

      Atsakyti
  20. Antanas Jokubavičius says:
    12 metų ago

    Daugvardai, negerai taip griauti viską, vardan kažkokios, dalinai suvoktos, dalinai primestos, dalinai įsivaizduojamos „tiesos“. Ir be „svetimų tarptautinių žodžių“ šiandien sunkokai apsieisi. Juk jeigu jau čia rašai, tai sėdi prie kompiuterio. Jeigu kartais atsigeri kavos, tai naudoji ne tik svetima jos pavadinimą, bet ir kažkokį virdulį… Žodžiu, jeigu norime sukurti kažką geresnio, nei turime dabar, tai gal būtų geriau pradėti nuo kūrimo, o ne nuo griovimo.
    Duokime savo vaikams, vaikaičiams žemaitiškus, lietuviškus vardus, atkurkime kuo mažiau griaudami tai, kas gera, kas išmintinga.
    Sėkmės geruose darbuose ir kūryboje!

    Atsakyti
  21. Daugvardas Noreikis says:
    12 metų ago

    Gerb. Vaiškūnai, štai ištrauka iš Razausko straipsnio: "Vargu ar galima, nerizikuojant sveiku protu, abejoti vardų la. Jānis bei liet. Jõnas ryšiu su krikščioniškaisiais prototipais ar net šį ryšį neigti."

    Atsakyti
  22. Egidijus Kuprusevičius says:
    12 metų ago

    tai ir keiskime Jonas ir Janis i Einys

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      12 metų ago

      Tai, kad dr. D.Razauskas mano, kad Jonas nuo joti. Tad ką čia keisti?

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        12 metų ago

        Teisingai :), išvertus iš graikų kalbos žodis Jonas reiškia avį, o ant avies joja avinas. 🙂

        Atsakyti
      • Daugvardas says:
        12 metų ago

        Štai ištrauka iš Razausko straipsnio: “Vargu ar galima, nerizikuojant sveiku protu, abejoti vardų la. Jānis bei liet. Jõnas ryšiu su krikščioniškaisiais prototipais ar net šį ryšį neigti.

        Atsakyti
  23. Žaltys says:
    12 metų ago

    Kolorado vabalai dabar bulves labai puola. Chemikalus purkšti negerai, reik rankiniu būdu juos traiškyti.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      12 metų ago

      Neišrinksi (rinkti galėtum , jei mažėtų po to) – kaip tik tie “rinkėjai” ir yra vabalų veisėjai.
      Sakiau savo sodo kaimynams.

      Atsakyti
      • Daugvardas says:
        12 metų ago

        Kažkas kažkada bulves “genetiškai modifikavo” ir jos pasąmoningai įsitikinusios, kad kolorado vabalai ir kovotojai su jais yra būtina gyvenimo dalis ir juos kviečia į savo gyvenimą.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          12 metų ago

          Visai ne – tai priklauso nuo augalo tvirtumo, jei galima taip pasakyti.
          Yra būdas, kada bulves augina po šiaudais, netgi nedirbdami dirvos, tai tų bulvių koloradvabaliai, kaip tvirtinama, beveik nepuola – augalas pats sugeba apsiginti.
          Taipogi tų bulvių, kurios yra ką tik išvestos (įsigytos ir sėklininkystės ūkių), bet ne padaugintos pas save (ir, matyt, nuvargintos netinkamų laikymo sąlygų ar dar kitaip praradusių imunitetą), irgi beveik nepuola.
          Dar esu bandęs auginti bulves šalia česnakų – eilė česnakų, o šalia vaga bulvių – irgi vabalų beveik nėra.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Netgi esu tokį dalyką pastebėjęs, kad jei kokia bulvikė atsiliko augdama, tai ją būtinai aplips kolorado vabalai – kiekvienas stengiasi pasirinkti kuo silpnesnį priešą. 🙂
            Nes jei bulvienojai bulvės yra gerai išsišakoję, stori, tvirti ir aukšti, tai tokiems vabalo buvimas visai jokios įtakos nepadaro.
            O mažesnę sužlugdo visai – niekas neišauga iš tokios.

  24. Tikras Lietuvis says:
    12 metų ago

    Jonai,
    Spartiečiai kūdikius su trūkumais iš karto mesdavo į vandenis. 🙂
    Jei jau tas "kūdikis" net tokiame amžiuje negali ištaisyti klaidos – atsisakyti Lietuvos priešų įkišto vardo, tai ar tokį "kūdikį" spartiečiai būtų palikę? 🙂
    Musiau, kad ne. 😉

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      12 metų ago

      Tik kūdi kūdikiai būna su trūkumais.

      Atsakyti
  25. Tikras Lietuvis says:
    12 metų ago

    Ramunas Bertasius
    Nušneki – dievų nėra, nebuvo ir nebus.
    Kitaip tau nereikėtų nešioti akinių – nejau dievui sunku būtų padaryti tokį mažmožį ir tau pagydyti akis? 😉

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      12 metų ago

      Dievas žino kam ir kodėl esi trumparegis.

      Atsakyti
      • Vilmantas Rutkauskas says:
        12 metų ago

        Dievams geriau būtų, jei sakytum, kad Dievai geriau žino.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          12 metų ago

          Taip nesako, nes pats žino, kad jokių dievų nėra, nebuvo ir nebus. 🙂

          Atsakyti
          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Nuožmi “globapasaulio tvarka” lyg reikalauja žmonių užsiiminėti savo gyvenimo
            prievolėmis, o Dievų – savo.
            Tačiau Baltų religijotyra Dievus nelaiko tuo, kas yra “iš esmės kas kita, negu kad pasaulis”. Štai čia ir yra gražioji Baltų religijos esmės pusė.
            ———
            Nors Dievams iš Tavęs – lyg nieko nereikia, nes, lyg “liaudiškai” išsireiškus,
            “DievaI esa viso pilnI” ir Baltų, kaip ir kitų pasaulio senųjų visuomenių daugiatūkstantmetė gyvenimo išmintis lyg draudžia lįsti į Anapusybę, tačiau Baltuose – taryt visada išlieka galimybė taryt “draugystėje pabūti šalia”, nes patys Baltai – tų Dievų dalis savo gyvenime. Iš čia turbūt net ir kyla G. Beresnevičiaus vaizdinys – Vilkės akys…
            Na, o davatkos – visada buvo komedijantiškais personažais lietuvių visuomenėje, tačiau čia jau kita tema.

          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Tikras lietuvi,
            Tavo nežiniai, šios šventos svetainės į-kūrėjas Jonas Vaiškūnas prie savo namų paskyręs didžiulį Žemės plotą Dievo Perkūno šventyklai, o Tu pas save sode nesugebi Aukurėlio susimūryti ? Juk vietos užimtų tiek, kiek viena vaga Tavo “apeiginių” bulvių.

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Man bulbės svarbiau. 🙂

          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Mėgsti su grietine ?

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            🙂
            Vien?
            Ar agurkus su grietine prie šviežių bulbių su kefyru?
            Dar pridėjus porą kotletukų.
            🙂

          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Tačiau, pripažink, skaniai (gurmaniškai) besimaitinantys – kažkaip visada primena savimylas … Be to, tai sietina su SAU pasilozungavimu – O KAS MANE GERIAU PAMYLĖS, JEI NE AŠ PATS SAVE !
            —-
            Galbūt verčiau valgyti kas papuolė ir kada papuolė.

          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Nežinau, greičiausiai nusišnekėjau.

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Jo, Macepe, valgymas yra vienas didžiausių gyvenimo malonumų (be komentarų rašinėjimo 🙂 ), todėl bele kaip to daryti nevalia.

  26. Saulius says:
    12 metų ago

    Šitas “tikras lietuvis” labai kiaule atsiduoda su savo bulvėmis.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      12 metų ago

      Tai tu, sakai, bulbių nevalgai? 🙂
      Gal tu žydas koks nors su patrumpintu galu? 🙂
      Prisipažink geruoju. 🙂

      Atsakyti
    • Vilmantas Rutkauskas says:
      12 metų ago

      Sauliau,
      nežemink kiaulių, nes jos AUKOJASI dėl mūsų.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        12 metų ago

        Dėl lietuvių, norėjai pasakyti? 🙂
        Nes, kaip rašė V.Kudirka, žydai nevalgo kiaulienos ir žino kodėl – kad nesuvalgyti savojo. 🙂

        Atsakyti
        • Vilmantas Rutkauskas says:
          12 metų ago

          Nuskamba klaikiai, tačiau, bet kuri antram gyvenimui prisikėlusi kiaulė ištartų: “imkite, tai mano kūnas, ir valgykite”.
          Nežinau, kraujo gerti turbūt nesiūlytų.

          Atsakyti
          • Amelija says:
            12 metų ago

            Tave Dievas nubaus.

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Jokių dievų nėra, nebuvo ir nebus.
            Gausi tuo dar ne kartą įsitikinti.

          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Jei kalbi apie tąjį, kurį aš turiu omenyje, tai žinok, kad jis vis dar paieškomas

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Pažiūrėkim į tai praktiškai – tokia jau ta gamta, kur vienas kitą ėsdami teišgyvena.

          • Vilmantas Rutkauskas says:
            12 metų ago

            Vadinasi, pernelyg daug skausmo Tavo valgomuose kotletukuose.

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            O tavo, mėsėdi? 🙂

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Šiauliai
Kultūra

Šiauliai kvies jungtis į šventinę bendrystę

2025 07 05
A. Stulginskiui skirta paroda
Istorija

Istorinėje Prezidentūroje atidaroma A. Stulginskiui skirta paroda

2025 07 05
Baltijos esperantininkų dienos Kaune | Lietuvos esperantininkų sąjungos nuotr.
Kalba

Baltijos esperantininkų dienos Kaune

2025 07 05
„Tautiška giesmė aplink pasaulį“ | Facebook nuotr.
Kultūra

„Tautiška giesmė“ sekmadienį skambės visoje Lietuvoje: skelbia giedojimo vietų sąrašą

2025 07 05
Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo ir tautiškos giesmės diena kviečia į Kernavę | Rengėjų nuotr.
Istorija

Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo ir tautiškos giesmės diena kviečia į Kernavę

2025 07 05
šiauliai„Saulės žiedas“ 2025.
Etninė kultūra

Tarptautinė folkloro šventė „Saulės žiedas“ Šiauliuose tęsiasi – miestas alsuoja pasaulio folkloro ritmais

2025 07 05
Vilniaus koncertų ir sporto rūmai | Paveldo komisijos nuotr.
Architektūra

Valstybės išlaidos auga, o Sporto rūmų ateitis – vis dar be sprendimo

2025 07 05
Apytalaukio dvaro rūmai | Wikipedia.org nuotr.
Architektūra

Paveldo komisija nepritarė Apytalaukio dvaro išbraukimui iš Neprivatizuotinų buvusių dvarų sodybų sąrašo

2025 07 05

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Ruslanas Bortnikas, Vadimas Gerasimovičius apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai
  • Aleksandras Dubinskis apie Hagoje – istoriškai jautrus NATO viršūnių susitikimas: dėmesio centre – Ukraina, Irano krizė ir Trampo grįžimas
  • Saimonas Cipis apie Valstybės išlaidos auga, o Sporto rūmų ateitis – vis dar be sprendimo
  • Apie PL-LT sieną apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • D. Razauskas: Kas išvaduos iš baudžiavos? Tik Dievo sūnus
  • Kaip karštomis naktimis užtikrinti kokybišką miegą?
  • Traškias bulvyčių spirales lengvai pagaminsite namuose
  • Jei tapote kibernetinių sukčių auka

Kiti Straipsniai

Vytautas ir Jogaila kalbasi lietuviškai

A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…

2025 06 07
Senoviška žemaičio troba

Senoviška žemaičio troba

2025 06 04
Sukilėliai. Gardinaas 1863 m.

D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (II)

2025 06 04
Jorė

Jorė – pavasarinė malda mūsų dievams

2025 04 22
Teodoras Narbutas | wikipedia.org nuotr.

I. Randakevičienė. Apie XIX a. pradžios Vilniaus akademinį jaunimą ir romantizmą

2025 04 01
Lietuvos Vytis – iš lenkų istoriko Jano Dlugošo (Jan Dlugosz) knygos „Stemmata Polonica“ nuorašo, padaryto apie 1555 m.

Seime – diskusija „Istorijos perrašinėjimo ir valstybinių simbolių savinimosi grėsmės“

2025 03 24
Dievas. R. Petrausko kolekcija

A. Gudelis. Vėlinas ir Vilniaus kosmogonija (IV)

2025 01 30
„Pasaulio medis“

A. Gudelis. Vėlinas ir Vilniaus kosmogonija (III)

2025 01 26
Deivė Veliuona, Veliuonoje, Jurbarko r. (skulptorius Erikas Daugulis)

A. Gudelis. Vėlinas ir Vilniaus kosmogonija (II)

2025 01 17
Inija Trinkūnienė Romuvos krivė | Keišos nuotr.

Seime – spaudos konferencija apie religinės bendrijos „Romuva“ kelią į pripažinimą

2024 12 16

Skaitytojų nuomonės:

  • Ruslanas Bortnikas, Vadimas Gerasimovičius apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai
  • Aleksandras Dubinskis apie Hagoje – istoriškai jautrus NATO viršūnių susitikimas: dėmesio centre – Ukraina, Irano krizė ir Trampo grįžimas
  • Saimonas Cipis apie Valstybės išlaidos auga, o Sporto rūmų ateitis – vis dar be sprendimo
  • Apie PL-LT sieną apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai
  • Rimgaudui apie Istorinėje Prezidentūroje atidaroma A. Stulginskiui skirta paroda
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Gyventojų skaičius pasaulyje nuo 1960-ųjų daugiau nei padvigubėjo

Gyventojų skaičius pasaulyje nuo 1960-ųjų daugiau nei padvigubėjo

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai