Šeštadienis, 28 sausio, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
Advertisement
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

E. Drungytė. Dar kartą apie nacionalizmą ir piliečių teises

Erika Drungytė, www.ekspertai.eu
2013 02 26 01:06
32
Vasario 16-osios eitynės | rengėjų nuotr.

Vasario 16-osios eitynės | rengėjų nuotr.

Vasario 16-osios eitynės | rengėjų nuotr.
Vasario 16-osios eitynės | rengėjų nuotr.

Rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanija „Spinter tyrimai“ atliko gyventojų apklausą DELFI užsakymu. Šios apklausos tikslas – išsiaiškinti, kiek Lietuvos gyventojų pritaria ar nepritaria Kovo 11-osios eitynėms Vilniuje. Kokioms eitynėms? Štai čia ir atskleidžiama tyrimo esmė, nes klausimas suformuluotas taip: „Ar Jūs pritariate kasmetinėms nacionalistų eitynėms Vilniaus Gedimino prospekte Kovo 11-ąją?“ Klausime jau užkoduotas negatyvus požiūris į eitynių dalyvius, nes Lietuvoje, kuri vis dar priskirtina prie pilietiškumą mažiausiai demonstruojančių valstybių, nacionalizmo konotacija tebevelka sovietinį šleifą – nacionalizmas yra blogis. Iš tiesų nacionalizmas kaip universali doktrina teigia, kad aukščiausioji kiekvieno žmogaus pareiga yra ištikimybė savo tautai. Bet politinė savišvieta taip pat nebūdinga mūsų visuomenei, o inercija yra labai stipri.

Ką gi konstatavo  „Spinter tyrimai“ ir kokią žinią paskleidė naujienų portalas Delfi.lt per visas žiniasklaidos priemones? Tyrimų rezultatai teigia, kad „didžioji dalis Lietuvos gyventojų nepritaria nacionalistų eitynėms, kurios kasmet Kovo 11-ąją rengiamos Vilniaus centre“. Kas kartą, kai paskelbiami įvairių tyrimų rezultatai, tiek aš asmeniškai, tiek daugybė mano draugų piktinasi – niekas niekada nėra paklausęs mūsų nuomonės. Ar mes nesame Lietuvos gyventojai? Tyrimų kompanija neatskleidžia, kokio miesto ar regiono gyventojai buvo apklausti. Pasako tik skaičių – „apklausė 1004 respondentus nuo 18 iki 75 metų“. Bet ir šis konstatavimas yra iškalbingas. Jie apklausė 1004 žmones ir paskelbė rezultatus „didžioji dalis Lietuvos gyventojų nepritaria“. Iš tiesų, nepritaria daugiau kaip 400 piliečių, tačiau nežinome, kas jie, koks jų išsilavinimas, kokia tautybė ir pan.

Ką norėta tokia apklausa įrodyti? Ką norima pateisinti? Kokią nuomonę norima suformuoti? Juk jei būtų paklausta, ar pritariate Lietuvos tautinio jaunimo sąjungos organizuojamai eisenai Gedimino prospekte, tikėtina, kad atsakymų rezultatai būtų buvę kitokie. Ar šia apklausa norima visiems Lietuvos piliečiams pasakyti, kad nacionalizmas yra blogis ir labiausiai prilygsta fašizmui? Tikėtina, kad būtent tai. Ar šia apklausa norėta pateisinti Vilniaus valdžią, kuri leidimą eitynių organizatoriams išdavė ne Gedimino prospekte, o Upės gatvėje, motyvuodama oficialiais renginiais? Tikėtina, kad būtent tai. Ar šia apklausa siekiama pristabdyti kylančią tautinės savimonės ir pilietiškumo raišką Lietuvoje? Tikėtina, kad taip.

Portalas Delfi.lt akcentuoja mokslininkės Vitos Petrušauskaitės nuomonę, kuri, nors ir pripažįsta, jog „2006 m. Konstitucinis Teismas (KT) savo nutarime yra išaiškinęs, kad Konstitucijoje minima tauta – ne lietuvių etninė grupė, o Lietuvos piliečių bendruomenė. Pasak KT, tautos vardu priimami sprendimai apima visą piliečių bendruomenę“, vis viena kelia klausimus, kuriuose daug baimių ir numatomų grėsmių. Mokslininkė mano, kad „nesant atsvaros Kovo 11-osios eitynėms, etninės grupės gali jaustis ignoruojamos“. Labai atsargiai, terpiant žodelį „gali“, jaunoji mokslininkė iš tiesų siunčia signalą išvardintų tautų atstovams, kurie tai priims kaip teiginį, ir supras sakinį be žodelio „gali“.

Taip pat ji teigia, kad „Vokietijoje žygiuoja neonaciai, aplink susirenka daug jiems nepritariančių žmonių. Tuo metu Lietuvoje tokios eitynės didesnio pasmerkimo nesulaukia, jas kritikuoja tik pavienės etninės grupės.“ Tačiau Lietuvoje žygiuoja ne neonaciai! Kam daromos tokios prielaidos? Kam reikalingi tokie palyginimai? Kaune Vasario 16-osios eitynėse matėme ne vieną kitos tautos atstovą, prisijungusį prie kolonos savo noru. Kauno žydai ėjo drauge ir teigė, kad yra drauge, nes yra Lietuvos gyventojai ir jau kelintos kartos kauniečiai.  Tačiau fonetiškai panašūs (pagal skambėjimą) žodžiai „nacionalistai, neonaciai“ apklausos rezultatus pateikiančioje apžvalgoje yra aiškus, tendencingas negatyvios konotacijos primetimas. Ir visą šią užsakomąją apklausos medžiagą vainikuoja teiginys: „Vasario 16-ąją Kaune vykusias analogiškas eitynes aštriai sukritikavo Simono Vizentalio (Simon Wiesenthal) centro Jeruzalėje direktorius Efraimas Zurofas.“ Ar DELFI dirba Vizentalio centrui? Žvelgiant į tokiu būdu pateiktą informaciją, labai tikėtina.

Taigi nacionalizmas, kuris prieštarauja marksizmo ideologijai, teigiančiai, kad „proletariatas neturi tėvynės“ ir kosmopolitizmui, kurio atstovai yra pasaulio piliečiai, nepaisantys savo ir kitų tautų tradicijų, kultūros, patriotizmo, vadinasi, ir globalizmo, Lietuvoje mėginamas sulyginti su kažkuo, kas yra labai baisu, atmestina, grėsminga, pavojinga. Bet šią užduotį sumanę įgyvendinti  Lietuvos piliečius siekiantys įbauginti asmenys dar kartą suklupo ant kalbos akmenėlio. Nes „nacionalistas“ iš tiesų yra „tautininkas“, kadangi tarptautinis žodis kilęs iš pamatinio lotynų kalbos žodžio natio, reiškiančio tautą. Kraštutinių pažiūrų nacionalistai, arba naciai, buvo Vokietijos nacionalsocialistai. Atkreipkite dėmesį į antrąjį sudurtinio žodžio dėmenį – socialistai! Asmeninė Hitlerio ideologija, vėliau įvardyta fašizmu, neturi nieko bendra su įvairių pasaulio tautų individualumu, t. y. jų tautiškumu ir to tautiškumo pagrindu sukurtomis valstybėmis. Bet šiandieninė situacija Lietuve turi labai daug bendra su jau minėtaisiais marksiszmu – kaip puikiai mums jį įskiepijo! – ir kosmopolitizmu, kuris drąsiai ir be skrupulų braunasi blizgiais reklamų pavidalais.

Taigi, tautieti (žr. aukščiau išdėstytą Konstitucinio Teismo išaiškinimą), pilieti, ar Tu tikrai esi toji didžioji Lietuvos gyventojų dalis, kuri pasisako prieš tautininkų eitynes? Prieš Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dienai skirtas pačių piliečių organizuotas eitynes, kuriose nėra klerkų, kurios neprimena Gegužės 1-osios paradų, kuriose savęs nedemonstruoja valdančių partijų atstovai, kuriose negirdėti trafaretinių žodžių ir metai iš metų kartojamų tų pačių kalbų? Ar Tu tikrai manai, kad šie savo valstybę gerbiantys bei mylintys žmonės, pilietinis jaunimas, visuomeninių organizacijų atstovai, Lietuvos regionų atstovai, neturi teisės švęsti Kovo 11-osios eidami su Trispalvėmis Gedimino prospektu? Taip, mes jau neturime beveik jokių teisių – nei protestuoti, nei išreikšti savo valios (kurios nepaisoma net ir įvykus referendumui!), nei džiaugtis nepriklausomybe, nei gerbti savo valstybinės kalbos, vėliavos, tautinės kultūros, nei saugoti ir tausoti savo žemės gamtinių išteklių, nei pasirinkti gyvenimo būdo… Mes neturime beveik jokių teisių. Ar dar turime valstybę?

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. E. Drungytė. Patriotizmas – didžiausia grėsmė
  2. G. Songaila. Dar šis tas apie kiaules bažnyčioje ir apie ministro eleganciją
  3. Apie Kovo 11-osios eitynes – pokalbis su Ričardu Čekučiu
  4. G.Songaila. Dvi filosofijos apie išimtinius atvejus
  5. V. Keršanskas. Apie dvilypį patriotiškumą ir jo (ne)naudą Lietuvai
  6. A.Simanonytė. Kalbant apie pilietybę, Valstybės ir Tėvynės tapatinti nebegalima
  7. V.Strikaitytė. Kovo 11-tosios eitynės ir nerimstantis šmeižto aparatas (video)
  8. E.Girskis. Baubsime tol, kol mus išgirsite!
  9. T. Baranauskas. Kovo 11-osios šventimo paradoksai
  10. Tautinis jaunimas eitynėmis pažymėjo Lietuvos nepriklausomybės 95-ąsias metines (nuotraukos, video)
  11. A. Jankauskas. Patrioto garbės reikalas – asmeninė Lietuvos vėliava
  12. V.Sinica. Ką reikia ginti – visuomenę ar nacionalistus?
  13. V.K. Apie bekultūrius multikultūralizmo profanus
  14. J.Jasaitis. Apie atsakomybę ir „drąsą“
  15. A.Medalinskas. Lietuvos inteligentai vėl gali susivienyti
  16. I.Baranauskienė. Tragedija Norvegijoje, farsas Lietuvoje ir amžinas klausimas – ką daryti?
  17. M. Nargėlaitė. Patriotiškos eitynės – visi už ir prieš
  18. M. Kundrotas. Nacionalizmas ir nacizmas: vienovė, atskirtis ar priešprieša?
  19. G. Songaila. Lietuva – lietuviams! Kas netinka?
  20. A.Patackas. Atviras laiškas Viktorui Diawarai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 32

  1. Genta says:
    10 metų ago

    visi žinome, kad tokius tyrimus, ir tokius straipsnius gaidžiai nusiperka…………….

    Atsakyti
  2. tampax'as says:
    10 metų ago

    Jeigu suvoksime nacionalizmą kaip supranta Kremliuje, tada mūsų apklaustieji ir balsuos; o jeigu išversime šį tarptautinį žodį, tai bus tik “tautininkai” ir taip nerėš ausies… Taigi, DELFI samoningai parenka tokius terminmus ir klausimus, argi neaišku?

    Atsakyti
  3. Vytautas Burbulis says:
    10 metų ago

    Alkas galėtų dažniau iškelti ir euro įvedimo, skalūnų žvalgybos klausimus. Paskui gali būti vėlu.

    Atsakyti
  4. Li Bo says:
    10 metų ago

    Tai gi rinkimai parodė kiek žmonių pritaria nacionalistams, ko čia purkštaut. Susitaikykit su faktu, pagaliau. Ir ne terminuose čia esmė, vadinkitės nors ir šventais balandžiais, ir vis tiek liksit už borto, nes žmonės nėra kvaili, mato kas darosi, atsimena kas buvo pasakyta. Čekutis, Panka, Kundrotas, Žygeivis ir kiti nacionalistų veikėjai tiek prisidergliojo ir prisiskeryčiojo, kad padoriam žmogui nebėra jokio noro pakliūt į tą draugiją.
    O eisenos išstūmimui į pašalius aš nepritariu. Man šlykštu, kai tariamos savivaldybės pingvinai riboja žmonių saviraišką.

    Atsakyti
    • Vytautas says:
      10 metų ago

      ir kaip tokių Li BO vis dar užgimsta?

      Atsakyti
    • Nepolitikas says:
      10 metų ago

      Tu tvirtinį – „Tai gi rinkimai parodė kiek žmonių pritaria nacionalistams, ko čia purkštaut.“ Tačiau ar tai yra tiesa? Rinkimai parodė, kokios yra socialinio teisingumo Lygis Lietuvoje ir tiek. Pagrindinis Tautos tikslas yra išgyventi Lietuvoje, nors valdžia varo lauk iš Lietuvos….

      Atsakyti
    • Marta says:
      10 metų ago

      Pritariu Li Bo. Nacių svastika sukasi į prišingą pusę nei arijų. Todėl ir jos reikšmė yra priešinga. Jei arijų svastika yra spirale besivystančio gyvenimo/amžinybės simbolis, tai nacių svastika tą gyvenimą nukerta.

      O visa tai, kam prilipdytas žodelis “neo” – neokonservatoriai (neokonai), neokairieji, neoliberalai, neonaciai yra vienai ir tai pačiai politinei jėgai tarnaujantys judėjimai. O ta jėga yra (neo)trockistai. JAV neokonai skelbėsi kariauną prieš komunizmą, padėjo griauti Sovietų sąjungą, bet ne tam, kad sugriautų komunizmą, o tam kad sugriautų Stalino statytrą komuni9zmą. Mat jie iki šiolk tiki, kad Stalinas padarė klaidų, kad jas reikia ištisyti grįžtant į NEPĄ, kaip darė Leninas… tam ir buvo sugalvota “perestroika” su “laukiniu “banditų” kapitalizmu, kad po to, kai ekonomika atsigaus, žmonės patys pasiprašytų socializmo “su žmonišku veidu” ir, kadangi komunizmo eksperimentas labiausiai poavykjo Kinijoj – su viena komunistų partija, viena ideoliogija ir šiek tiek ekonominių laisvių, tai visokie chazariški Kiissingeriai tikisi įdiegt šį modelį pasauliui ir patys jį valdyt… proletariato diktatūrą šiems neotrockistams atstoja SOCIALINIAI TINKLAI. NEPAPRASTAI LENGVAI VALDOMI PER INDOKTRINUOTAS SMEGENIS:)

      Atsakyti
    • Kemblys says:
      10 metų ago

      Pritariu Li Bo.
      Manau, Čekutis, Panka, Kundrotas, Žygeivis ir kiti nacionalistų veikėjai sąmoningai pūdo tautiškumą savo perdėtu ‘nacionalizmu’. Kažkam naudinga lietuvius atgrasyti nuo tautinių jausmų. Juos lengva pažinti pagal panieką lietuviškiems žodžiams. Pvz., jau gal dešimt metų romuviai tiesiog nenori suprasti, kad lietuvių kalbos bjaurojimas prieštarauja protėvių pasaulėžiūrai!?

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Seniai sakiau, kad, norint ką nors pasiekti rinkimuose, reikia mesti visokias kvailystes (pvz., tokias kur nuolat pateikia žiniasklaida kaip Čekučio kalbas), o užsiimti rimtais dalykais – šalies ekonomika ir pan., t.y. plikas patriotizmas yra nulis ir ant to, kaip taisyklė nuolat joja konservkrikdeminiai, po kurių valdymų Lietuvai tenka ilgai ir ilgai kriaukšėti.
        Tautininkams dera savo kalbose iš viso atsisakyti nacionalistų vardo (jei kam tarptauitinėje erdvėje to reikės, tai jie patys tą tarptautinei erdvei skirtą vardą tevartoja) – dera vadintis tautiniais patriotais ir mesti nuolatinį kalbėjimą vien apie tai, o dera kasdieną nagrinėti ekonomikos kėlimo klausimus.

        Atsakyti
        • Kemblys says:
          10 metų ago

          Čekutis, Panka, Kundrotas, Žygeivis dabar jau gali vadintis kaip tik nori – žiniasklaidos nuomonė apie juos jau nepasikeis. Beje, jie neturi to, ką tu įvardinai ‘plikas patriotizmas’. Jie neturi ką pasakyti žmonėms, kad surinktų pakankamai šalininkų. ‘Ideologija’ partijoms tai tas pats, kas statybininkams brėžiniai. Ne kiekvienas sugeba teisingai projektuoti.

          Atsakyti
  5. Kažin says:
    10 metų ago

    Apklausų atlikimas priskirtinas viešųjų paslaugų teikimo kategorijai. Akivaizdu, kad šiuo atveju apklausos klausimas suformuluotas metodiškai nekvalifikuotai, tendencingai.
    Už tai atsakomybė tenka kompanijai „Spinter tyrimai“, tokiu atveju turėtų būti atliktas metodologinis šio tyrimo instrumentarijaus auditas ir priklausomai nuo audito išvadų sprendžiamas klausimas dėl kompanijos teisės teikti viešosios nuomonės tyrimo paslaugas.
    Kitaip padėtis nuomonių tyrimo srityje nesikeis, manipuliavimo visuomenės nuomone ir iš to politikos darymo neišvengsime….

    Atsakyti
  6. Kristijonas says:
    10 metų ago

    “Spinter Tyrimai” yra “Maksimos” vadeivu imone …

    Atsakyti
  7. Artūras says:
    10 metų ago

    Gerbiama autore, puikus straipsnis. Į gale užduotą retorinį klausimą “Ar dar turime valstybę?” yra vienintelis atsakymas – “taip”, nes cituoju iš Vikipedijos: “Valstybė – tam tikroje konkrečioje teritorijoje gyvuojanti politinė organizacija, turinti nuolatinę valdžią, nuolatinius gyventojus, apibrėžtą teritoriją ir suverenitetą.”
    Taigi, konkrečioje teritorijoje (Lietuvos etninėse žemėse) gyvuoja sau politinė Uspaskicho ir Pakso politinė organizacija, turi nuolatinę valdžią ir mus – gyventojus. Ir ką nori, tą ir daro su mumis 🙂 Nes patys juos ir išsirinkom

    Atsakyti
    • Kažin says:
      10 metų ago

      Ar galima laikyti rinkimais, kai Seimo partijų ir Vaigausko pateiktieji rinktis visi yra jų kandidatai. Sakykite, kaip galima iš pateiktų daržovių išsirinkti pomidorą, jeigu visos pateiktos daržovės yra tik agurkai…
      Tokiu atveju sakyti, kad “patys juos ir išsirinkom” nėra teisinga. Gal jūs galite iš krūvos, kurioje tik agurkai, išsirinkti pomidorą, aš – ne…

      Atsakyti
  8. Algimantas says:
    10 metų ago

    “Sprinter tyrimai” komercinė įmonė – kas moka pinigus tas ir užsako muziką. O čia juk ta pati kompanija ir delfi ir sprinter tyrimai. Tas pats smegenų plovimo aparatas. O kad delfis dirba kitos valstybės piliečiams, ar organizacijoms – jau nebenuslėpsi – ausys vis tiek kišo :).

    Atsakyti
  9. hans says:
    10 metų ago

    Ar galima laikyti ,,normaliais žmonėmis” tokius tolerastus kaip LiBo, tikrai retorinis klausimas…
    O apklausa – dirbtinis konstruktas. Kas moka, tas muzika užsako. Tokią pačią apklausą gali ir Tautinis jaunimas padaryti, tik viskas į finansus atsiremia…

    Atsakyti
    • senis šaltis says:
      10 metų ago

      kodėl atsiremia į pinigus. Pvz.: po eitynių Kaune vasario 16 dieną, prie Kauno Rotušės, per garsiakalbį koks Panka pareiškia, kad nori surinkti analitinius duomenis. Ir paprašo visų dalyvaujančių užpildyti anketas. Duomenis pateikiame viešai. Hmmm va čia problema, viešai tai siaurame internetiniame ratelyje. Didiesiems informacijos skleidėjams tokie duomenys “nelimpa” dėl jų nuomonės nesutapimo. Bet kas liečia apklausą, tai štai jums ir rezultatai.

      Atsakyti
  10. Nepolitikas says:
    10 metų ago

    Straipsnis geras ir 100% palaikau autorės išvadą. Tačiau, vėl gi negaliu susilaikyti(toks jau charakteris) dėl melo, o gal tiesiog dėl „nesupratimo“: „Taigi nacionalizmas, kuris prieštarauja marksizmo ideologijai, teigiančiai, kad „proletariatas neturi tėvynės““… Bet pagalvokit: rašom apie nacionalizmą ir jį lyginam su proletariatu(dirbantis ir nieko neturintis žmogus), panašiai kaip drambliuką su zuikiu. Be to kas yra nacija? Nacija, nuo lat „Natio“, arba lietuviškai „Tauta“, yra – gentis, žmonės – istorinė žmonių bendruomenė, išsaugojusi savo dvasią, gimtąją kalbą, raštą ir papročius. LR Konstitucijoje parašyta: „Lietuvos valstybę kuria Tauta. Suverenitetas priklauso Tautai(2 str.).(…)“ ir tai – „gali būti pakeista tik referendumu, jeigu už tai pasisakytų ne mažiau kaip 3/4 Lietuvos piliečių, turinčių rinkimų teisę(148 str)“. Bet tai nėra „tas pats“, kaip Tauta. Taigi, kada galima likviduoti Lietuvos valstybę? Tada, kada tikrų lietuvių liks mažiau nei ¼. Todėl visada palaikau „tautininkus“, nors jos ir kritikuoju. Visi – lenkai, rusai, ir t.t. turi suprasti, kad lietuvius reikia saugoti ir gerbti , jeigu norim gyventi „Lietuvoje“, bei nedovanoti „lietuvos pilietybę“ į dešinę ir į kairę. „Neonaciai“ – yra rasinės teorijos pagrindas(santuoka tik tarp lietuvos rases asmenų). O „Nacionalizmas“ traktuoja tautą, kaip virš istorinės ir virš klasinės aukščiausios formos bendruomenė(pvz. tik lietuvis gali būti vadovu, lietuviai atleidžiami nuo mokesčių ir t.t.), t.y. tik tautinę socialinę vienybę ir harmoniją. Akivaizdu, kad piliečių skurdas gali privesti kaip prie nacionalizmo, taip ir prie fašizmo(„neonacių“). Pavyzdžiui : šūkis – „Lietuva – lietuviams“(sudaryti sąlyga ir teisę laisvai gyventi ir kurti savo tėvų ir protėvių žemėje – nepriklausomoje Lietuvos valstybėje) yra normalus, ir atitinka LR Konstitucijai, tačiau „„Lietuva – TIK lietuviams“, jau yra nacionalizmo apraiška.

    Atsakyti
  11. Marta, turiu ir gerą naujieną says:
    10 metų ago

    Uch, senai noriu atsitraukti nuo politikos ir pasimėgauti gyvenimu. Bet sąžinė neleidžia – kas atpudruos kokios nors įtūžusios ant Prezidentės Rūtos Janutienės užpudruojamas smegenėles? Jei mes, anoniminiai internautai nusiplausim?:)

    Išklausiau va ką tik per Nacionalinę TV visą diskusiją su Europos Tarybos Prezidentu Rompuy’jum ir taip ramu pasidarė. Dingo visi įtarimai ir nepasitikėjimas, kad su ES gali pasikartoti kažkas panašaus į Tarybų Sąjungą ar netgi dar baisiau.
    Nors po Kirkilo paskaitytos iš popierėlių kalbos apie vis didėsiančią Europą, (nuo Madrido iki Vladivostoko, V.Andriukaičio sena svajonė) ir po Linkevičiaus “ištarmių” apie kuriamą Euraziją ir Muitų sąjungą, su kuria jis tikisi suartėsiant ES, buvau bepradedanti vėl nerimauti.

    Labai geras kalbas, anglų kalba ir be popieriuko, rėžė Kubilius, Prezidente Grybauskaite bei žurnalistas M.Spurga. O Ažubalis tai tiesiai šviesiai, be jokio politkorektiškumo, paklausė apie mums opiausią reikalą – apie Europos tautų likimą ES, netgi pacituodamas iš kažkokio laikraščio Romney žodžius, kad Europos sąjungoje tautų nebeliks. Į ką ES Prezidentas atsakė, kad tokius žodžius, kurių jis niekada nėra sakęs, galėjo “cituoti” laikraščiuose tik kokie nors jo priešai ir jis tikrai norėtų pamatyti tą šaltinį. Ir tuoj pat užgarantavo, jog tiki, kad Europos tautos turi savo istoriją ir todėl jos NIEKADA NETAPS JAV, kurios susikūrė iš emigrantų. Europos tautos turi suartėti neprarasdamos savojo identiteto. Tiesiog taip kaip po “suvalkietis” eina “lietuvis”, po “lietuvio” eis “europietis” aukštėjančia tvarka … natūrali tautų integracija nesuvalgant ir nepraryjant vienai kitos, bet tampriai bendradarbiaujant. Man tai patiko.

    O su Muitų Sąjunga ar Eurazija ES gali turėti tam tikrų susitarimų, tačiau šių abejų sąjungų su Europos sąjunga NIEKAS NEJUNGIA Nes tai yra VISIŠKAI SKIRTINGOS STRUKTŪROS.
    Tiesa dar kai Dalia Grybauskaitė savo kalboje paminėjo, kad jei valstybės narės prisiimtų daugiau politinės atsakomybės, jos daugiau nuveiktų Europos naudai. Į ką Romney replikavo , kad daugiau politinės atsakomybės gali privesti prie didesnio susiskaldymo. Nors, neva, diktatūros taip pat negali būti, tik derybos…
    Puikus susitikimas. Galėtų dažniau tokių būti, kad mūsų medija nenusifantazuotų, o mums, komentatoriams, nekurtų kurti sąmokslo teorijų.
    Gal nurims ir socdemai su darbiečiais pagaliau su tuo savo persistengimu įsiteikti Rusijai, integruoti ją į ES, pradedant Ukraina? ES artimiausi rūpesčiai visai ne tie.

    Šiaip Romney kalba daugiau kaip filosofas, nei ekonomistas. Jis daug tikisi iš naujos Bankų sajungos, pačios ES kontroliuojamos, nes “krizės atėjo iš už jūros” – sakė jis. O kad jis žinotų kaip reikia kad dažniau mums apie tai būtų kalbama iš pirmųjų lūpų.

    Kažkodėl iš visos dabartinės koalicijos mačiau tik du žmones – Kirkilą ir Linkevičių.

    Atsakyti
  12. Galindas says:
    10 metų ago

    Jei naudosite komunistų-bolševikų primestus terminus: nacionalistas, fašistas, tai nieko nepasieksite, visą laiką tautinikams primes šiuos pavadinimus. Todėl reikia pasakyti, kad 20 a. dodžiausių nusikaltėlių -sovietų komunistų primestų terminų nenaudosime. Juk nenaudojame kriminalinių nusikaltėlių, kalinių terminų.
    Siūlau naudoti pagal lotynų kalbos žodį “natio”, žinoma jei reikia, – “nacionalas” vietoj “nacionalistas”, juk liberalais vadiname, o ne liberalistais. O geriausia vadinti tautininkais ir neužmiršti, kad Lietuva 1934 m., kai valdė tautininkai, pirmoji pasaulyje nuteisė nacius – nacionalsocialistus.
    Taigi tik Tautininkai – nacionalai!
    Lietuvoje beveik nėra etninių grupių, nes dauguma yra maišytos tautybės ir jei patikrinti jų genų kodus tai dauguma turės baltiškąjį genetinį kodą R1a, t.y. asimiliuoti baltai. Todėl jie visi, kurie gerbia lietuvių kultūrą ir Lietuvą, yra kviečiami būti tautininkais – nacionalais, net tie, kurie dabar gyvena už Lietuvos ribų. Tautinikams yra priklausančių ir rusų tautybės žmonių.

    Atsakyti
    • Amelija says:
      10 metų ago

      Gudrutis, ar ne? O ideologija nacistinė.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Kuo “nacistinė”?

        Atsakyti
    • Kemblys says:
      10 metų ago

      Galindas:
      ,,komunistų-bolševikų, terminus: nacionalistas, fašistas, -sovietų komunistų, terminų, terminų, kriminalinių, terminų ……………………” – tiek pirmoje pastraipoje.

      Galindai, tu gal bent pažiūrėk į žodyną ką reiškia ,,terminas”. Rašai viso pasaulio kalbomis nesuprasdamas ką – KALINIŲ TERMINŲ!

      Atsakyti
    • Nepolitikas says:
      10 metų ago

      Fašizmas ( nuo itališko „Fascismo“ ( fascio)) – sujungimas, sąjunga…
      „ G.Cohn tvirtino, kad istorinė raida Europoje nuo 1789 m. yra nacionalizmas(«The age of the nationalism»)“…, ar tai yra „komunistų-bolševikų primesti terminai“ , pasitikrinti reikia pas ……., gal ir tu „komunistų-bolševikų“ primestas….

      Atsakyti
  13. Nesamone says:
    10 metų ago

    Taip, pasisakau pries.

    Atsakyti
  14. Galindas says:
    10 metų ago

    Atsiprašau, bet taip rašiau dėl to, kad ir nukrypę, ir iškrypę suprastų. Dabar taisau: komunistų-bolševikų, 20a nusikaltėlių, primestų pavadinimų, žodžių reikia atsikratyti ir pulti, o ne aiškintis, t. y. žodžio “Nocionalistas” nevartoti, o “tautininkas” verčiams į lotynišką žodį “nacionalas”. Juk kitokių nusikaltėlių, kalinių žodžių nevartojame, vadinasi ir nusikaltėlių – komunistų-bolševikų primestų žodžių nevartokime.
    Amelija, ateikite į Tautininkus ir Jūs suprasite, kad tautų išnykimo akivaizdoje, kuo kvepia 21 a., vienintelis kelias būti tautininku, kuris rūpinasi savo kultūra plačiaja prasme ir gerbia kitų tautų kultūras. Tokie yra 21 a. Tautininkai – Nacionalai. Netikiu, kad Jūs vis dar esate komunistų suformuotos (įpavidalintos) sąmonės vergė.

    Atsakyti
  15. Vilna says:
    10 metų ago

    Manau, kad tautininkai Tautos akyse yra susiprimityvinę. Nei patrauklaus, išmanančio lyderio, nei iki reikiamo lygio išvystytos partinės filosofijos jie neturi. Dėl nei šiokios, nei tokios veiklos tautininkai yra tapusi partija su neprestižiniu šleifu ir nesimato, kad jis galėtų išsisklaidyti.
    Antai, dabartinė valdžia atvirai sako, kad Lenkijai reiklaujant savo rankomis vykdys ir jau vykdo Lietuvos lenkinimosi politiką. Tačiau dėl to tinkamo politinio sujudimo tautininkai nerodo.
    Akivaizdu, kad per Kovo 11-osios maršus būtų smagu valdžiai viešai sakyti, kad Lietuva n e s i l e n k i s, raginti konkrečiai lietuvius, tūteišus, gudus, rusus, kitus n e s i l e n k i n t i .
    Tačiau nesigirdi, kad tautininkai tokius šiandieninius šūkius keltų, gal vėl pasitenkins kažkokio senuko vaikogališku paerzinimu…, tai imi galvoti, kad gal tautininkų ir yra tik tokia paskirtis.
    Žodžiu, reikalinga partija kitu vardu, su laikmetį atitinkančia filosofija ir prestižą turinčiu ar galinčiu jį įgyti lyderiu.
    Man atrodo, kad laikas kelti a i s č i ų vardą, aiškinti, kas jie buvo, kas gali būti laikomi jų palikuonys ir t.t. bei šiuo vardu įkurti politinį judėjimą.

    Atsakyti
  16. vaje says:
    10 metų ago

    Puikus straipsnis. Reikėjo paklausti “ar jūs pritariate nacistų eitynėms”, juk niekam nepaslaptis, kad šitos vadinamųjų nacionalistų eitynės maskuoja homofobiją, ksenofobiją, antisemitizmą prisidengiant tautos ir valstybės gerove. Tai akivaizdu net iš eitynių organizatorių agitacijos į eitynes – maždaug neleiskime iškrypėliams žygiuoti miestų gatvėmis. Šitie vadinamieji nacionalistai – tautos ir valstybės gėda. Nieko nesugeba, be rėkavimo gatvėse.

    Atsakyti
  17. hans to vaje says:
    10 metų ago

    tolerastai yra valstybės gėda..tokie kaip tu. O ką tu sugebi, turbūt net vėliavos iškelti per šventes…..

    Atsakyti
  18. Atgalinis pranešimas: T.Skorupskis. Tautinės valstybės šalininkų per metus išaugo daugiau, negu trečdaliu | Alkas.lt
  19. pensininkas says:
    10 metų ago

    Perskaičiau komentarus. Supratau, kad visi protingi? Bet visumoje: malamas šūdas.

    Atsakyti
  20. Žemaitis says:
    9 metai ago

    Tiesiog nemalonu, kai LIETUVIAI VARTOJA BARBARIZMUS – ne lietuviškus žodžius, kuriuos pasigauna mūsų tautos priešai ir pradeda skleisti nesamones apie mus – tartum fašistus ar dar kokius -istus. Ar blogiausiais žydšaudžiais, kurių jei ir buvo kelioliką prievartinių, tik ne visa lietuvių tauta … tuo labiau kai jei kurie prasikaltusieji buvo – tai dabar – jau seniai po velėna. Tiesa, kad laikas atsisakyti kitatauučių, mums primestų BARBARIZMŲ – kaip BALTAI, PAGAN-ys, LITUANISTAS, LITUANISTINĖ , kaip lietuviai privalėtume sakyti Aistis ar Aisčių palikuonis, ar paprasčiausiai – LIETUVIS ; Krikščionimis buvo mūsų senoji – PRIEŠ JĖZUSINĖS – prieš KATOLIKSINĖS RELIGIJOS – visa lietuvių tauta ir visos kitos senosios pasaulio tautos. Ir PAPIEŽ-ius – lenkiškas barbarizmas lietuvių kalboje, kai visame pasaulyje jį vadina PAPA…o lietuvškai reikėtų vadinti tik šv.Tėvu. Mūsų IŠRINKTŲJŲ patakavmas didžiataučiams net LIETUVOS RESPBLIKOS PAVADINIMĄ, JAU SENIAI VERČIA visus tauutiečius VARTOTI “REPUBLIC OF LITHUANIA” ar “LITUANICA””. Per 600 metų okupacijų mūsų lietuvių tautoje okupantai įdiegė VERGIŠKĄJĮ SINDROMĄ SMEGENŲ LYGMENYJE, ir vis negalime išsivaduoti, nors jau 23 metus galvojame esą LAISVAIS … VERGAIS. Net tarybiniais laikais Lietuvos niekas nevadino LITHUANIA, o kai išsivadavome – bemat savųjų padlaižių pagalba “sutarptautėjome”. O tikriau – didesniais padlaižiais tapome.
    Reikia tautinio susivienijimo , kad ir AISČIŲ – mūsų protėvių, kad niekas mūsų nepravardžiuotų ir SAU IR SAVO VAIKAMS garbnguosius protėvius kasdieną primintume.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Kuriems namams būtina turėti pritvirtintą vėliavos laikiklį? | freepik.com nuotr.

Kur ir kokį vėliavos laikiklį išsirinkti?

2023 01 24
Darbas biure | ktu.lt

Paaiškėjo, kokios teisės svarbiausios lietuviams

2023 01 17
Pradeda veikti Galimybių pasas

Konstituciniam Teismui mokslininkai pateikė išvadą: galimybių pasas moksliškai nepagrįstas

2023 01 16
Alkas.lt ir pixabay.com koliažas

M. Kundrotas: Putinizmo esmė – itališkasis fašizmas

2023 01 16
Nuotolinis darbas | pixabay.org nuotr.

Lietuviai bijo netekti darbo ir susirgti

2023 01 10
Lietuvos vėliavos dieną Gedimino pilies bokšte iškilmingai iškelta trispalvė | KAM, A. Pliadžio nuotr.

Z. Tamakauskas. Mūsų Trispalvės vėliavos Šviesa nugalėjo tamsą

2023 01 10
Spaudos konferencija | Alkas.lt ekrano nuotr.

Mokslininkai duomenis apie galimybių paso žalingumą perduos KT

2023 01 09
Ar tinka sumuštinis pusryčiams, pietums ir vakarienei?

Pusryčiai be sumuštinių – neįsivaizduojami

2023 01 08
Jeruzalė | koliažas pagal pixabay.com

M. Kundrotas. LRT – antisemitų irštva?

2023 01 05
A. Smetona su šeima: žmona S. Smetonienė, sūnus Julius, dukra M. Smetonaitė-Valušienė ir žentas pulkininkas A. Valušis.| LCVA nuotr.

Č. Iškauskas. Apginant Antaną Smetoną

2022 12 23
Rodyti daugiau

Naujienos

Ukraina nepasiduos ruskiams | facebook.comGeneralStaff.ua nuotr. nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos kerštas vakarams – masinis raketų smūgis ukrainai

2023 01 27
Lazdynų baseinas | S. Žiūrosa nuotr.
Lietuvoje

Baigta Lazdynų baseino statyba Vilniuje

2023 01 27
Klaipėda kviečia į laivų paradą (video)
Lietuvoje

Klaipėda suplanavo artimiausių metų darbus

2023 01 27
Elektra | enmin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Pusė gyventojų mažino elektros vartojimą

2023 01 27
Požeminė perėja Karaliaus Mindaugo prospekte | kaunas.lt nuotr.
Lietuvoje

Atnaujinama ugniagesių tuneliu praminta perėja

2023 01 27
Ministrų susitikimas | enmin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Ministrai aptarė energetinio saugumo aktualijas

2023 01 27
Kariai | R. Dačkaus nuotr.
Lietuvoje

Lietuvos karininkai tarnaus ES kovinėje grupėje

2023 01 27
Mobilus internetas telefone | pixabay.com nuotr.
Lietuvoje

Ką reikėtų žinoti apie duomenų apsaugą internete?

2023 01 27
Baltiški papuošalai Baltiški papuošalai Baltiški papuošalai
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • jo apie A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys
  • baisu apie A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys
  • Žemyna apie A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys
  • suktas klausimas (buduliams) apie A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rusijos kerštas vakarams – masinis raketų smūgis ukrainai
  • Baigta Lazdynų baseino statyba Vilniuje
  • Klaipėda suplanavo artimiausių metų darbus
  • Pusė gyventojų mažino elektros vartojimą
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Kur ir kokį vėliavos laikiklį išsirinkti?

by daiva
2023 01 24
0
Kuriems namams būtina turėti pritvirtintą vėliavos laikiklį? | freepik.com nuotr.

Lietuvai atgavus nepriklausomybę, visi namų savininkai prie savo namų išsikėlė Lietuvos Respublikos vėliavą. Ši trispalvė simbolizavo laisvą ir nepriklausomą Lietuvą,...

Skaityti toliau

Paaiškėjo, kokios teisės svarbiausios lietuviams

by Ditė Česėkaitė
2023 01 17
0
Darbas biure | ktu.lt

Lietuvos žmonėms svarbiausios darbuotojų ir darbdavių teisės: didžioji dalis šalies visuomenės darbo santykius įvardija svarbesniais už visas kitas asmens teises...

Skaityti toliau

Konstituciniam Teismui mokslininkai pateikė išvadą: galimybių pasas moksliškai nepagrįstas

by daiva
2023 01 16
3
Pradeda veikti Galimybių pasas

Sveikatos teisės institutas (STI) Lietuvos Respublikos Konstituciniam Teismui pateikė rašytinę nuomonę, pagrįstą mokslinio tyrimo, kuriame vertino galimybių paso mokslinį pagrįstumą...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • jo apie A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys
  • baisu apie A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys
  • Žemyna apie A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys
  • suktas klausimas (buduliams) apie A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys
  • Petras apie J. Skirius. Lietuvos valdovas Gediminas – karalius?

Kitas straipsnis
kurapka efoto.lt, Juozo nuotr.

Ornitologai ragina nutraukti kurapkų medžioklę

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | CBD aliejus Lietuvoje | Mažoji Indija | Pakavimo prekės | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | Žūklės reikmenys internetu | Darbo skelbimai | kemi.lt | Šalikai | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai