A.Talmantaitė. Paslaptingas suopis ir vandalai Vembūtuose (nuotraukos, Viršininko raštas) (90)

Šiukšlių duobė ir tualetas Vembūtų šventvietėje | Alkas.lt

Šiukšlių duobė ir tualetas Vembūtų šventvietėje | Alkas.lt

Šių metų liepos 16 dieną, pirmadienį, mudvi su kolege Rita Baniene važiavome aplankiusios Lopaičių piliakalnį į Varnius pietauti…

Staiga šalia mūsų mašinos išniro nežinia iš kur atskridęs didžiulis tamsiai rudas suopis.  Jis skrido šalia mūsų, kažkaip primygtinai norėdamas atkreipti dėmesį, tarsi rodydamas kelią.

Važiavome lyg užkerėtos, stebėdamosi, kad šis galingas paukštis nesiliauja mūsų lydėti.   Galutinai užmiršome alkį, kai staiga klyktelėjęs,  paukštis grakščiai  pasuko ir nusklendė į dešinę, tarytum įsakmiai ragindamas mus sukti paskui, į  kelio atsišakojimą tiesiai palei rodyklę: „Vembūtų piliakalnis“. Kažkoks svarbumo jausmas  tvyrojo ore.  Abi susižvalgėme: „Sukam?! Sukam!!!“ Toptelėjo, kad paukštis nori parodyti mums kažką ypatinga, tad pietūs gali palaukti.

Atvykusios prie piliakalnio, išvydome didelę medinę lentą su  užrašu: „Vembūtų piliakalnis“ ir informacinį stendą tokį pat kaip ir prie kitų piliakalnių, bei simbolinius medinius vartus vedančius į šventvietę. Ant šventvietės šlaito pamatėme apsamanojusius riedulius išdėliotus tam tikra tvarka. Akį patraukė daugybė automobilių, pastatytų šlaito apačioje. Šventvietė  knibždėte  knibždėjo vaikų ir paauglių…

„O! kaip gražu!“ Pamanėme, kad čia vyksta kažkokia šventė. Tačiau geriau įsižiūrėjusios pastebėjome, kad prie simbolinių vartų į piliakalnį, į žemę buvo prismaigstyta vytelių, ant jų kadaravo dailiai gėlėmis išmarginti virimo puodai, ant šventvietės šlaito bolavo iškasti grioviai, sukalti kuolai ir įrengtas erdvus  narvas vištomis, su pašiūre nuo lietaus, kad sausos būtų, kol nukeliaus į Klaipėdos skautų (kaip vėliau išsiaiškinome) turistinį puodą ir pavirs sultiniu.

Palypėjusios  kiek aukštėliau, išvydome gerai  įrengtą didžiulę lauko virtuvę, juodavo ištrypta maždaug penkiasdešimties įvairaus amžiaus vaikų ir jaunuolių kojomis žemė, keli jų stropiai lupo kopūstus, dar kiek aukščiau tarp istorinę-kultūrinę ir kai kam gal religinę vertę turinčių akmenų, mėlynavo ir žaliavo skautų palapinės, ruseno poros laužų ugnys, mirgėjo įrengta lauko valgykla su žaliomis išradingai iš nurautų ir padžiautų paparčių sukonstruotomis sienomis.

Šis vaizdas ėmė visiškai nederėti su ką tik žemėlapyje matytu užrašu, apibūdinančiu šią vietą: „Varnių kraštovaizdžio draustinis“. Dar daugiau iškilo klausimų, kai pamatėme, jog į kalno viršūnę reguliariai kopia aukštyn, o po to nusileidžia vaikų būreliai. Ir kur gi jie eina? O gi ant šventvietės viršūnės – kaip pamatėme vėliau – iškasta nuotėkų duobė, pūpso šviežiai išraustas birus smėlis, sukaltos aukštos kartys ir iš juodo polietileno labai  išmaniai sukonstruotas Klaipėdos skautų lauko tualetas ir lauko prausykla. Ir kopia sau geros  skautų mergaitės ir šaunūs berniukai į senolių šventvietę gamtinių reikalų atlikti, nusilengvint ant Lietuvos, ant jos  istorijos, kultūros ir protėvių šventos vietos.  Kodėl?!  Ar tai skautų vadovų tamsumas?  Tai gal kitąsyk išsikasime lauko tualetą ir prie Gedimino pilies? Ten taip pat viso labo tik akmenys, o vieta graži, tiktų stovyklavietei, ar ne?! Ko iš tiesų moko suaugę, išmanūs ir nagingi skautų vadovai mūsų vaikus? Kokias vertybes diegia?

Klausiame suaugusių vadovų, – kas leido jums čia, piliakalnių komplekse, istorinio paveldo ir kraštovaizdžio draustinio vietoje įsirengti stovyklą? Ar turite leidimą? Kokie jūsų vardai ir pavardės? Nuščiuvę ir suglumę jie atsisako pasakyti savo pavardes, o leidimą telefonu, sako, davusi  Varnių regioninio parko direktorė  Irena Zimblienė.  Išsigandę skautų vadovai ima teisintis, kad nežinoję, jog čia piliakalnis, na, taip, ši šventvietė, nors ir priklauso piliakalnių kompleksui yra dar ne pats piliakalnis ir juridiškai, kaip mums vėliau paaiškina gerbiamos Zimblienės pavaduotojas, dar nėra piliakalnis. Bet apačioje medinis užrašas įkyriai byloja priešingai.

Na, taip, prisipažįsta taisyklių žinovas, Varnių regioninio parko direktorės pavaduotojas,  maloniai šypsodamasis: „kasti tualeto jie tikrai neturėjo teisės, jie privalėjo įsirengti biotualetą, bet paparčiai nėra įrašyti į Raudonąją Knygą, todėl nieko čia blogo“, – švelniai tikino mus pareigūnas, kurį aplankėme tuoj po matytų vaizdų Varniuose, parodėme nuotraukas ir paklausėme,  ar jis žino, kas dedasi Vembūtų piliakalnio prieigose.

Na, jis mums pažadėjo, kad kitą dieną, drauge su Varnių regioninio parko direktore būtinai apsilankys Vembūtuose ir viskuo pasirūpins. Ačiū  jam už tai.

Teisingai – nei ten augantys medžiai, nei velėna taip pat nėra įrašyti į Raudonąją knygą, tačiau  ar  vadovaudamasi  šia logika, užsimaniusi, kraštovaizdžio draustinyje galiu sau nusikirsti  medį ar šiaip rauti ką noriu? Ir čia iš atminties man išnyra susirūpinęs įdegusio  sportiško Kretos kalnų gido veidas, kai jis pamatė, kai viena iš grupės moterų,  keliavusių Samarijos tarpekliu, nusiskynė laukiniame Kretos kraštovaizdyje augusią vaistažolę: „turėčiau apie jūsų elgesį tuoj pat pranešti draustinio vadovybei“, – subarė ją vedlys, – „bet kadangi šakutė mažytė ir tik viena, tai šį kartą nepranešiu. Mes, graikai, labai mylime ir saugome savo gamtą.“ O mes, lietuviai?!

Agnės Talmantaitės nuotraukos:

____________________

Pasirodžius šiam straipsniui, liepos 23 d. į Alkas.lt redakcija atkeliavo skautų stovyklos Viršininko Audriaus Simpuko raštas, kuriame ne tik pripažįstama, kad tualetas ir šiukšlių duobė stovyklavietėje buvo įrengti be leidimo, bet ir grasinama Alkas.lt redakcijai Civiliniu kodeksu…

Skelbiame skautų stovyklos Viršininko Audriaus Simpuko raštą:

Kategorijos: Gamta ir žmogus, Kultūra, Kultūros paveldas, Lietuvos kelias, Šventvietės | Žymos: , , , , , , , , , .

90 komentarų

  1. algimantas:

    Dalis regioninių parkų direktorių funkcionieriai, statytiniai. Ir dirba savo darbą, nesigylindami į moralinį mūsų tautos paveldo lobyną. Skautų vadai turėtų skatinti mūsų istorijos paminklų priežiūrą, pagarbą, deja. Gal dabar supras savo funkciją, nes kartais reikia tiek nedaug – pokalbio, paaiškinimo.

  2. Ryšininkas:

    Šaunuolės, kad atkreipėt dėmesį ir nepraėjot “pro šalį”.

  3. eine.sc:

    Pirmiausia, tai aciu tam Suopiui ir Autorei.Turime imti pavyzdi ir nepraeiti pro sali.Aciu Jums

  4. Krivis:

    Tiktai taip. AČIŪ.Šaunuolės.

  5. Artūras Gotautas:

    Na čia tie skautai yra dalinai finansuojami UAB “Bažnyčios”,tad kyla klausimas,ar tai buvo pasielgta tyčia,ar netyčia-tyčia..??
    Ne pirmas atvejis,turiu medžiagos filmuotos ir fotografuotos,kaip skautų būrelių stovyklos įrenginėjamos Alkavietiese,Piliakalnių šlaituose,Šventvietiese…
    Bėda tame,kad neina sučiupti (kol kas) tos pagrindinės rankos,kuri visa tai paskirsto…
    Kita vertus,nežinau kaip pavyko išsimiegoti Vembutuose,nes pats asmeniškai ir daugelis pažįstamų vos ištveria naktį išbūti ten…
    Buvusi stebykla ten,Šventvietė,Piliakalnis,Alkakalnis,dydis junginys Vembutai..
    Vėliau karinė,strateginė karių parengties prieš kalavijuočius-kryžiuočius mokykla buvusi…
    Bet pabaiga šios vietos yra kraupi..
    Probočių nualinto kraujo ir žiauraus kankinimo,žiaurios mirties vieta ten…
    Klausimas ar nevertėtu tos vietos kaip tarkim Kražių skerdinių minėti…??
    Ačiū neabejingiems žmonėms,kuo daugiau sąmoningumo mumyse,tuo sąmoningesnė taps Lietuva. 🙂

  6. Mintis:

    Ačiū,kad nelikot abejingos,ačiū Suopiui.Neįtikėtina,kad skautų vadovai tokio vargano supratimo: nuo vištų paruoštų puodui iki protėvių šventų vietų negerbimo.Su jais vaikai?Jie stebi ir mokosi.Ko mokosi?
    Štai kaip saugomas,tausojamas tėvų ir protėvių palikimas,pažeidžiama LR Konstitucija?To mokomi ir vaikai?

    • Amelija:

      Prie ko čia Konstitucija? Skautai yra visame pasaulyje pripažinta organizacija, garbingas judėjimas, o jei pora bobelių užsimanė stovyklą inspektuot, tai jau panašu į stribizmą. Juk kultūros vertybių jaunimas neniokojo, o tariamoji šventvietė – neopagoniškų kliedesių vaizdinys. Gal dar ir dabar, jūsų manymu, ten koks, anot A. Greimo, BEZDUKAS gyvena?

  7. Pranas:

    Šėndeina aplonkiau ,Skuomontu piliakalni.Nustebau,pačiam piliakalni cėntrė stuov bažnyče iš palapenės padaryta,so dėdelio kryžio numaliavuoto.O priešpilis apgolts sektantu palapėniems.Šiorpolys perkūna noejė.Pamėslėjau aplė Perkūna.

  8. Pranas:

    Taikle aple skautus aprašė Hašeks.Kareivio Šveiko nuotykiai.

  9. Gėjomantas:

    Autorė man pasirodė isteriška užsisvajojusi boba, kuri kaltina būrį vaikų sąmoningai tuštinantis ant šventvietės, apie kurią jie nieko nežinojo. Gedimino kalnas nėra laikomas šventviete, jūsų žiniai, – jei kažkur popieriuje užrašyta, kad yra priešingai, tai nežinau, ar tuose savo Varniuose zyzdamos nuvažiuojate kada į Vilnių, kad pamatytumėte papėdėse nuolat šikančius bomžus. Žiniasklaida yra pritvinkusi senų krienų, kurie, jei nesiskundžia dėl pedofilų ir elektrinių, tai skundžiasi jaunimu. Palaukit, kol visai nusensit, ir šitie neišauklėti nepraustaburniai kryžininkai, kaip juos vadinate, sulauks savo eilės jus karšinti žiauriomis pensinėmis reformomis ir blogu elgesiu, – nes jei ant šventakalnio nusišika, tai jiems nieko nereikš ir ant jūsų drabstytis.
    Susimildamos, pasimokykit gyvenimo džiaugsmo ir tikro, aistiško broliškumo ir atleidimo, užuot loję ant viso svieto.

    • margo:

      visu pirma gejomantai, kas cia isteriskas- tai jus, ar jums kas nors yra sakralaus gyvenime? ir baikit pamokslauti kaip nukarselis, o padarykit nors viena gera darba ir tada bambekit!Medi pasodinkit, geles palaistykit, bomzui tualeta parodykit, o tada pamokslaukit kaip diedukas…

  10. Marija:

    Ačiū Agnei ir Ritai už pilietiškumą ir neabejingumą.Ką galima svarstyt, jei valdininkams nė motais nei mūsų šventvietės, nei mūsų sakralios vietos.Jiems svarbu tik užimamą vietą išsaugot, juk jų dvasioje dažnai būna tuštuma, ir tiek…O gaila…
    O Gėjomantu derėtų pasimokyt elementaraus padoresnio mandagumo, matyt, šis subjektas širsta ant viso pasaulio ir ant savęs taip pat.Tokius tik užjaust belieka kaip didelius gyvenimo nelaimėlius….

  11. sesė:

    Brolyčiai, būkime budrūs. Gerai, kad pro šalį besidairydami, netylime, viešiname nedorus poelgius. Gal vaikai ir „netyčia“ rausia tualetus, bet suaugę yra pavyzdys. Mums gal ir brangios tokios vietos, bet kitiems tik iškyla ar „gamtos pamokos“…
    Ką mena alkakalniai? Ar tikrai senoliai suprasdavo girios kalbą, išgirsdavo akmenį, žolę? Ar atpažįstame mums rodomus protėvių paliktus ženklus? Ar galime patikėti, kad paukštis gali rodyti kelią?
    Šiandien suaktyvėjo ir etnininkai, ir žygeiviai, ir skautai, ir akmenų medžiokliai…
    Dar vienas straipsnis „Akmenys – su meile ir liūdesiu prabylantis protėvių balsas“: http://kauno.diena.lt/naujienos/lietuva/akmenys-su-meile-ir-liudesiu-prabylantis-proteviu-balsas-439131#axzz21RHMnBMD

  12. Tronas:

    Labai miela buvo iš jūsų kai neišsiaiškinusios viso reikalo atbėgote prie būrio vaikų ir isteriškai aprėkėt, kad šikame šventoje vietoje.
    Tai vat, mielosios, viskas buvo daryta su leidimu, kitą dieną dar patys savininkai vietos buvo atvažiavę ir patikinę mus, kad mūsiškis tualetas buvo įrengtas ne ant piliakalnio, mat, pasirodo, jis kiek toliau.
    Skautų įžodžiuose įrašyta “Dievui, Tėvynei, Artimui”, kaži ar iš blogos valios būtume ten kasę duobę paniekinimui, ar kaip jūs ten interpretavote.
    Jeigu nuo to jums geriau kitą dieną jūsų noru tualetas buvo panaikintas nuo prieškalnės.
    Todėl nebūtina skleisti erezijų visai Lietuvai ir pasilaikykite savo fantaziją pačioms. (:

    • margo:

      zinote skonio reikalas, tevai ar skautai gali mokyti vaikus nusilengvinti ir kambaryje tiesiai, arba bet kur kaip Indijoje, bet mes esame civilizuoti ir nedergiame ant kulturos paminklu ir savo proteviams brnagiu vietu ar ne? ir prasom nesiteisinti, o kritiskiau paziureti i save, nepakenks.

  13. Tomas:

    moteriškės, šitas pasakas galite sekti savo vaikams, anūkams ar dar velniai žino kam. 🙂
    leidimas rengti stovyklą toje vietoje buvo duotas savininkų, tiesa, kitą dieną jie buvo apsilankę stovyklavietėje ir labai džiaugėsi, kad jaunimas šiais laikais ne vien gatvėmis šlaistosi.
    vištos garde buvo laikomos dėl kiaušinių, kad mažiausiems būtų įdomiau ir kad jie atradę kiaušinį galėtų gauti prizus.
    priedo – skautas niekada nekirs žalio medžio. medžiai būna kertami malkų stygiaus atveju ir tai – sausuoliai.
    gerbiamoms žurnalistėms geriau rekomenduoju pasidomėti tikrais valndalizmais žmonėms kasdien matomose vietose, o ne kas pamiškėj šika.

  14. Artūras Gotautas:

    O kas tiems “savininkams” davė leidimą,leisti naudoti bendrai visų mūsų protėvių Žeme..??
    Ta Vembutų vieta yra ypač Aukšto lygmens,tad “skautai gerbiamieji” užsivadinkite pirma Lietuvišku užvadinimu,sekančiu žingsniu pradėkite eiti Lietuvišku protėvių Taku,dar sekančiu žingsniu išmeskite Vatikano nuorodas iš savęs ir “savų programų”..
    Niekados kalavijuočiai-kryžiuočiai ir jų puoselėtojai nieko bendro neturėjo,neturi ir neturės su Motulę Gamta..
    Įsidėkite tai į savo “skautiškas” galveles,o ne “verslus” darykite iš suklaidinto jaunimo…
    Praregėjimui parašysiu keletą posakių iš Gintarinės posakių skrynios:
    Gamta vienintelė knyga,kurios kiekvienas puslapis prasmingas..
    Duodama mums dvi ausis ir tik vieną burną,Gamta įtikinamai sako,kad reikia daugiau klausytis,negu kalbėti..
    Gamta-amžinai besikeičiantis debesis,niekuomet nebūdama tokia pat,Ji visuomet išlieka pačia Savimi..
    Gamta niekada nelaužo Savo įstatymų..
    Protingas yra tas,kuris pažįsta Gamtos ir Pasaulio tvarką,o išmintingas-kuris nori ir moka gyventi kaip liepia Gamta..
    ………
    ……

    • Giedrė:

      Nagi, kurmiai, paskaičiuokim…arba kitaip, gal pabandysiu “sudėlioti viską į lentynėles” dar kartą…
      Tikiu ir visada tikėjau, kad kiekviename žingsnyje mane lygi dievų “palytėjimas”, taigi namie vis dar įžvelgiu Kaukų išdaigėles, o netikėtai radusi monetą prisimenu, kad tai gali būti Aitvaro darbas 🙂
      ir vis tik.. tai šioks toks pasilinksminimo būdas, o ne tam tikros ligos požymis, todėl.. Niekaip negaliu atsistebėti, kaip, iš pažiūros suaugęs žmogus galėtų leisti sau atvirai skelbti, kad kelią į skautų stovyklą jam parodo suopis (nebent turima omenyje Suopį ir Rambyną Ramonus.. bet jie kaip ir neskraido), turbūt straipsnį, tuomet, padėtų parašyti žąsis, paaukojusi plunksną.. Beje, noriu priminti, kad LDK Vytautas, statydamas pilį, suniokojo dalį Galvės ežero hidrografinio draustinio..Perkūns žino, kiek rūšių žuvų išgaudė, kiek šaltinių užtvenkė ir kiek jų žirgai žemių ištrypė.. Svarstau, ar tik neimt nekęst tokio ainio?? Juk jeigu man svarbi ledynmečio laikų senovė, aš tikiu, kad dabartinėje Lietuvos teritorijoje gyvenę nendartaliečiai turėjo tam tikrą savo dievų kultą, tai šitas raitelis, su savo užgaidom statyti pilis ir valdyti, išniekino ir sunaikino net menkiausią galimybę apie tai sužinoti mums, šiuolaikiniams žmonėms ://
      Beje, ant veidų uždėję kryžius, jūs šaipotės, iš visų tikėjimų pagrindo..tam tikrom atmainom kryžius visur ir visuomet simbolizavo tikėjimą ir pasišventimą. Tai kas čia dabar elgiasi kaip neišprusėliai lengvatikiai? Manau, kad darbus dirbantys ir pridėtinę vertę kuriantys žmonės, užsiima labiau apgalvotais ir didesnę prasmę turinčiais darbais – ugdo vaikus, organizuoja jiems stovyklas, pasakoja apie lietuvių senuosius papročius ir, kaip visuomet, daro geruosius darbelius tėvynei ;)) O tie, kas neturi, užsiima mitine ornitologija :))

      (Rašydama šitą komentarą, nenorėjau įžeisti kitų žmonių, paniekinti jų pažiūrų, įsitikinimų, žeminti jų orumo. Tai mano asmeninė nuomonė, nereiškianti pozicijos, nekaltinanti ir neskatinanti socialinės atskirties. Neminiu asmens duomenų ir nepažeidžiu privatumo/laisvės normų, todėl bet kokios kylančios asociacijos yra tik sutapimas).

      • Artūras Gotautas:

        Mieloji Giedre,pasiskaityk kiek prirašei svetimžodžių savo pasirašyme,tai įrodai savo Meilę Lietuvai ir visai Jajai…??
        Vaikų ugdyti nereikia,reikia su Jais Gyventi..Aukštesnį lygmenį imkite visad,dažnu atveju Vaikai mus (iš)ugdo,tik nevisi mes tai suprantame..
        Kunigaikščiai LDK dauguma jų buvo Šventviečių,Šventųjų Gojų naikintojai…
        Tai “archeologija” įrodo akivaizdžiai..
        Visi mes gimėme vienodai nuogi,tik mus aprengė skirtingais apdarais,dar vėliau mes rengiamės patys skirtingiau….
        Aš žvelgiu iki religiniu laikų,nes visos religijos yra sukurtos žmonių,Gamta jų nesukūrė,kadangi vadovaujuosi Motulę Gamta,Ją ir Gyvenu…
        Posakis iš Gintarinės posakių skrynios:
        Kas yra Žmogus Gamtoje? Niekas prieš Begalybę, viskas prieš nieką, Centras tarp visko ir nieko..
        S.D “Anksčiau visi keliai į Saulę ėjo,bendrai kartu vienu Taku riedėjo”..
        Keturi pagrindai iš šešių,susidėliojus juos tvarkingai,gyvenime klaidų nebeliks..
        Saulė pateka mums visiems vienodai,matykime Saulės akimis..
        PaSaulėRaiška,PaSaulėJauta,PaSaulėŽiūra,PaSaulėVoka..
        Viskas nuo/į Saulę,per visą Mūsų Kūną – PerKūną..
        …….
        Gamta sukūrė mirtį, kad turėtų daug gyvybės….

        • Giedrė:

          Na, jūs man tikrai galite parašyti visus “svetimžodžius”, kokius vartoju ir mes galėsime pratęsti diskusiją :DDD
          Aš tai žiūriu sveiku požiūriu ir į meilę Lietuvai, ir į meilę gamtai, ir į meilę pasauliui 🙂
          Nesu fanatė 🙂 jokios krypties.. gal dovanosite man šitą bjaurų bruožą…

          • Kemblys:

            Vartoji mažai svetimžodžių, bet, jei prašai …. 🙂

            Šiuo atveju, gal galima buvo:
            Lietuvos teritorijoje – Lietuvoje?
            simbolizavo tikėjimą – ženklino, išreikšdavo?
            organizuoja jiems stovyklas – rengia?
            užsiima mitine ornitologija – burtų?
            nereiškianti pozicijos – įsitikinimų?
            privatumo/laisvės normų – asmeninės/laisvės nuostatų?
            kylančios asociacijos – vaizdiniai?
            pratęsti diskusiją – ginčą, apsvarstymą?

            Tu rimtai nežiūrėk ką rašiau, man kartą miške pasigirdo medžio klyksmas, kurį nustelbė pjūklo variklio riaumojimas. Siaubas, aš niekuo negalėjau padėti. Girdėjau taip aiškiai, kad ir dabar širdį suspaudžia… Vaikystėje jausdavau svetimus žmones miške…. Kartą, per kažkokią laidą, rodė Čepkelių rezervato darbuotoją ir jo paklausė, kad, kol jis dabar kalba, kitame gale kas nors gali ką tik nori daryti. Žmogus nustebo ir sumišęs atsakė, kad svetimus pajustų.

      • margo:

        Ponia, dedates labai protinga, tuomet paskaitykite bent jau Mirche Eliade apie sacrum ir profanum ir, beje, visos religijos susideda is alegoriju ir simboliniu zenklu, o suopio alegorija puiki, ir agnes naratyvas pasakoja apie tai, kaip turetu buti, kazkodek britams nekyla noras leisti skautams net Stounhendzo prieigose statytis kokiu palapiniu, ir beje,” mitine ornitologija” senoves graikams buvo vienas is is gyvenimo budu, pasidomekite senaja mitologija, beje, Suopis ir Rambynas Ramonai isties puikus, bet manau, kad ir ju humora jus priimate tiesiogiai ir piktinates, kad jie gal but saiposi is kazko:))

      • Amelija:

        Pritariu. Labai suaršėjo Lietuvoje visokie krūmameldžiai, matyt, kaip Suvalkijoj sako “dyka duona š…ą drasko”. Geriau realius darbus dirbtų, o ne svaičiojimais žmones mulkintų.

  15. Dainius:

    Buvau ir aš nuvykęs dienai i Vembutų piliakalnį, į skautų stovyklą. Ėjo kalbos apie dvi paklaikusias moteris, nesugebėjusias nei ką paaiškinti, tik baubusias, išvažiavusias su grąsinimais – ar ne psichinis vandalizmas?
    Nesakau, kad skautų vadovai gerą vietą iššsirinko “reikalams”, bet jeigu jau esi “aukštesnio lygio”, tai kaip dera tokioms personoms galėjo papasakoti daugiau apie šią vietą, supažindinti, išaiškinti, pasistengti suprasti, kad niekas tyčia tokių darbų nedaro. Deja… lygis buvo ne toks. Net ir nuotraukose ne šventvietė, bet automobilių numeriai (tipo, kažkoks atsekamumas, nuorodos…). Kažkokia gėda. Esame visi gamtos vaikai, bet ne – kai kurie yra teisesni, didesni vaikai.
    Anksčiau komentuodamas Tomas parašė “Dievui, Tėvynei, Artimui” skautų šūkį ir supuolė žmonės pasakoti, kokį Dievą reikia mylėti ir gerbti, o kokį ne, ką išmesti, o ką pasilikti. Jūs dar daugiau nesuprantate apie skautus, nei skautų vadovai apie pagoniškas švetvietės. Nesate matyt girdėję apie skautus vyčius, vyr.skautes, skautininkų ramoves, švetą ugnį.
    Ir toks straipsnio pavadinimas su “foto medžiaga” ir pridėti komentarai garbės nedaro ir santarvės nepriduoda.

    • janušonis evaldas:

      Šiaip ar taip nereikia but genijum ,kad suprastum jog kasiot juo labjau šikt tokioj vietoj negalima.Neretai tenka aplankyt piliakalnius ,šventvietes,panašiu dalyku matau dažnai,tenka ir subart ir policija kviest.Tiesiog tokia mūsu kultūra,tikriausiai,drabstytis visur ir ant visu bile pačiam gerai.

      • Dainius:

        Tai, kad ne piliakalnis ten. Ten prie piliakalnio buvi išsikasę, iki piliakalnio apie 300-400m. Panašiai kaip Lopaičių piliakalnio tualetas oficialiai pastatytas tokiu atstumu. Jokių nuorodų į toje vietoje esančią šventvietę ar panašius dalykus, nėra. Ženklas, nurodantis parko teritoriją stovi, bet jis pažymi bendrą “zoną”, o ne objektus.

        • Artūras Gotautas:

          Dainiau,ar skiriasi tau buvimas Vilniuje senamiestį ir pašilaičiuose,ar tiesiog tai įvardinama Viliaus miestu..??
          Jei pažeidimą atlikai pašilaičiuose,tai nebe miesto “teritorija”..??
          Vembutai:
          “Dėl pripažinimo valstybės saugomu . 2005-04-29; Nr.: ĮV-190”
          “Teritorijos plotas:13000”
          “Vizualinio apsaugos zonos pozonio plotas:1876000”
          “Fizinio apsaugos zonos pozonio plotas:20000”
          “Nr. Lietuvos Respublikos kultūros paminklų sąraše:AR1209”
          “Unikalus objekto kodas: 3486”
          “Žinomas ir Kulšiškių bei Vidmantų vardais.”
          “P papėdėje, 5 ha plote yra I tūkst. – II tūkst. pradžios papėdės gyvenvietė (tyrinėta 2003 m.), kurioje rasta brūkšniuotos, lygios, grublėtos ir žiestos keramikos, titnago skaldytinis ir skeltė.”
          Tad kurioje vietoje ten tiksliai buvo “skautų stovyklą”..??

          • Dainius:

            Artūrai,
            stovykla buvo toje teritorijoje “Vembutų istorinio mitologinio tako pradžia” ir taip buvo suplanuota iš anksto. Buvo dalis skautiškos programos suplanuota Lietuvos istorijos pagrindu. Buvo gautas leidimas ten stovyklauti iš teritoriją prižiūrinčių institucijų. Išvis jokių klausimų nebūtų buvę, nes kas jau kas, o skautai gamtoje moka stovyklauti. Viena bėda, laikinų tualetų vieta vienai parai. Atokiai nuo stovyklos ir nuo pacio piliakalnio pastatyti, jie issauke “vandalizmo” akta.

            • Artūras Gotautas:

              Dainiau,
              Ir visi kiti Lietuvos Žvalgai (skautai),jei jūs žvalgaujate Lietuvos – Tėvynės naudai,tada viskas suprantama/tobulintina/pagirtina – esminėje siekiemybėje..
              Jei Lietuvos Žvalgai,žvalgauja ne Lietuvos – Tėvynės naudai,tada Broliai ir Sesės mums – Lietuvai nepakeliui…
              Posakis Žvalgams:
              Audros priverčia Ąžuolus leisti gilesnes šaknis..

          • one:

            Bet, kiek pamenu yra tualetas ant paties Gedimino kalno 🙂

    • margo:

      man atrodo, kad dainius paklaikes, o kodel gi ne? jus projektuojate ant kitu savo neismanyma ir piktuma

  16. Mildute:

    Tokio žemo lygio seniai nebuvau mačiusi. Parodė savo visą neišprusimą. Visus tuos žodelius “gražiuosius” išrėkė visų vaikų akivaizdoj.Kažin kas joms rūpi? Toks jausmas, kad damos atvyko kažko pavartojusios, kad jau suopiai atvedė į piliakalnį. Jos buvo vulgarios, nemandagios. Manau, jog piliakalnis net sudrebėjo nuo jų kalbų. Lyg iš pirmo pažiūrėjimo tvarkingos moterys, bet kai pravėrė burną, pagalvojau, kad butelių bomžai atvažiavo pasirinkti.
    kas kalba negražiai apie skautus, tas niekada nesidomėjo jų veikla, o gal čia kvepia religine mažuma, kurie veikia prisidengdami šventa vieta? Gal tai jų susitikimo slapta vieta? Čia reiktų pasigilinti. Ir ar žino fotoreporterės, jog už vaikų fotografavimą be tėvų sutikimo joms gręsia baudžiamoji atsakomybė.
    Skautai nedaro žalos nei gamtai, nei žmogui. Galima tik pasidžiaugti jų gerais darbais. taip, kad mielosios, jūs labiau priteršėt dvi, nei gerokai didesnis skaičius stovyklaujančių skautų.

  17. Vytautas:

    Sunku isivaizduoti savo praeitį gerbiančioje tautoje tokius atvejus, kai stovyklaujama, kasamos duobės tualetams netoliese nuo sakralinių vietų. Skautų bendruomenė tikrai puiki organizacija, bet ten atsirado nesklandumai. Nereikėtų piktai jų barti, bet tartis, aiškintis geranoriškai.

  18. Mielieji, kovojate ne su tais. Pažiūrėkite kaip mūsų piliakalnius pavertė kryžių šiukšlynu.Palangos Birutės piliakalnis apstatytas pastatais… tai normalu?.

  19. X:

    Yra tik vienas Dievas ir jis ne perkūnas! Amen.

  20. dalykas:

    vajazusmarija,dvi mergaites izeide visa skautu stovykla!!! 😀 kokie vargsai dabar visi su pazeistom zmogaus teisem,,,uztasitasmaukykit dabar po teismus,savo prisiktos garbes atstatymui… visu pirma klausimas: kokiu velniu jums reikia eit i tokias vietas,savo skautisku kliedesiu svest? ka gero jus ten nuveiket? nupjovet zole nuo piliakalnio,sutvarket krumus ar dar ka gero padaret? o gal tik padeginot lauzus,pasikepet saslyku,pasukavo,padainavot,prisikot ir issiskirstet po namus,dar ilgai atsimindami dvi mergaites,kaip pagrindini stovyklos ivyki,dvi merginas,kurios jums parode,jusu baisius vadovus ir tai,kokie jus patys ateity tapsit,brangus vaikuciai…

    • Dainius:

      Su taip pazeistoms smegenim, vietoj taves isvis i interneta nelysciau. Nei savigarbos, nei kulturos – mes kalbame, diskutuojame apie sventas vietas, galimai padaryta zala. Tokius nusipezejimus rasyk privaciu laisku i redakcija.

  21. dalykas:

    net suopis-proteviu dvasios isikunijimas suprato,kad reikia kazka daryti,tai jo saugomoje teritorijoje,darosi tokia netvarka

  22. Kabelis:

    Ir dar mergaitė duobėse slepiama.
    nebeturit ką veikti garliavoj, tai su suopiais bendraujat?

  23. dalykas:

    kabeli,prie ko cia garliava?

  24. as:

    Dvi nevykeles…
    Kiek teko matyti, skautai visada paskui save susitvarko. Be to dar sutvarko ir visas šiukšles, bambalius ir kitas “vertybes”, paliktas “mūsų” ir tokių dviejų žurnalisčių.

  25. Zurnalisciu tevas:

    Dvi daunes prisigere alaus, besikalbancios su suopiais, daro geda visai zurlistikai. nekalbu jau apie tai, kad straipsnis penktoko lygio- nuobodus, vulgarus, ir apie save.

  26. Iš kur žinai ? Iš kur Žinai ?:

    Ech tos žurnalistės ir intelekto nesužaloti komentarai … Perskaitęs tokį straipsnį prisiminiau Andrius Uzkalnio posmelį:
    “O vešli, vešli kanapė auga
    Mūsų sode prie tvoros
    Kaip paparčio lapą stogą rauna
    Tirštas garas sunkias iš galvos.”

    Apie kokį kultūrinį neegzistuojantį paveldą jūs šnekate ? Kurį ten neva kažkas išniekino …

    O jei šnekant apie papročius tai tokias žurnalistikos magnates menamais laikais už erezijas ant kuolo būtų pasodinę ir jos net už ką nebūtų paklaususios.

    • Nėra su kuo ginčytis kai pavardę nekuklu pasisakyti. Tada belieka ad hominem varyti. Rašiau gi, kad tai ne žurnalistės o merginos keliautojos – neabejingos kai mato, jog š…ma ant paveldo.

      • is kur zinai ? is kur zinai ?:

        As visada uz teisinga ir konstruktyvia diskusija. Bet kai yra iliuzinis isivaizdavimas tada . Konstruktyvumo nebelieka. O pasiskaicius daugiali pries tai buvusiu komentaru. Atrodo ,kad zmones gyvena kazkokiamia haliucinaciju pasaulyje ir sneka sentencijomis tarpusavyjr neturinciomis nei esmes , nei prasmes . Tas visai nedziugina . O readakcija , jeigu priema keliautoju straipsnius turetu mazu maziausiai patikrinti aktu realuma ir tikruma , o ne isivaizduojamaja tikrove pateikti kaip fakta ir didziausia nieksybe beriant toliau nereikalingas pamazgas 🙂

          • Iš kur žinai ? Iš kur Žinai ?:

            Manau ,kad jie nesivargino visiškai net persiskaityti straipsnio , nes jis jau buvo publikuotas kauno.diena , beja pastarieji laikraščiai nėra laikomi patikima ir nešališka žiniasklaida ar objektyve. Nesistebėčiau jei straipsniai iš vieno į kitą laikrašty automatiškai butų importinami botų. (Na bet čia jau kita jums parapija todėl nesigilinsiu.)

            Mielieji skirkite grasinimą nuo protingo įspėjimo. Ir galiojančių Lietuvos Respublikos Įstatymų laikymosi , kuris privalus visiems.

            Ir gana svaisčioti apie šventos vietos išniekinimą . Nes aš net nepradedu šnekėti apie tų pačių laikų papročių laikymasi ir šventovių pripažinimą tada kada naudinga. Ar pavienių žmonių tik.

            Taip pat nepradedu šnekėti apie tai kaip tais laikais būtų pasielgta su tokiomis “Neabejingomis pakeleivėmis kurios girdėtų piliakalnio aimanas”

            Taip pat nepradedu šnekėti kokios medicininių ligų diagnozių apibūdinimuose figuruoja “girdėjimas regėjimas ,kaip piliakalnis aimanuoja”

            P.s. Nelyginkit senųjų laikų žmonių pasakojimų kurie buvo perkeltine prasme dažnai ir kurie ištikrųjų pažinojo gamtą ir mokėjo skaityti gamtos ženklus. Ir manau labai nesuklysčiau pasakęs ,kad nemaža dalis priešiškųjų komentatorių nesugebėtų papasakoti apie miško augalija, ar papasakoti kokių nors nuostabių Lietuvos gamtos vietelių kurios užburia savo grožiu ir aplinka ir kurios nebūtų nusėstos ratuotų poilsiautojų …

            Taip ,kad jei norit diskutuoti , be haliucinacijų pilnai prašom . Bet būkit mieli vadovaukitės faktais ar išmintimi nors .

    • margo:

      anonimai, ko jie bijo- saves???

  27. sesė:

    Įžūlus vadovo grasinimas yra tik pasiteisinimas, nors elgėsi nepadoriai, neatsakingai.
    Neabejingos pakeleivės išgirdo Vembūtų piliakalnio aimanas, dar ir ženklus pastebėjo, kas mūsų protėviams buvo savaime suprantamas dalykas girdėti-regėti. Ar manote kad yra atsitiktinumai?
    vakarykštis straipsnis „Kauno dienoje“ apie kitą vandalizmą Klaipėdos krašte Šernų miške: http://klaipeda.diena.lt/naujienos/miestas/akmenys-su-meile-ir-liudesiu-prabylantis-proteviu-balsas-439131#axzz21YC28nmx

  28. Burbulas:

    Išpustas, pripustas,perpustas Burbulas

    … toletas kažin kur…pripusta kad ant pilkapio.
    Suprantama , kad pažeidimas, dėl kurio nesiginčija “nusikaltėliai”.
    O vietas rimtoms jaunimo stovykloms reikia suteikti ir padėt įsikūrti.
    Jau ir taip iš visur jaunimas vejamas, tik kad ko nors nepridarytų.

    Gerbiu alkas.lt , bet šį syki suabejojau kai iš nieko daromas baubas,
    remiantis keliautojos “patriotinėmis” emocijomis.

  29. Agnė:

    Visuomet skaičiau alkas.lt ir stebėjausi puikiais straipsniais, kurie įkvėpdavo perskaityti viską iki galo.
    Tačiau šį kartą buvo perlenkta lazda. Mano sūnus skautauja jau keletą metų, ir būtent Klaipėdos krašte. Niekada neturėjau jokių pretenzijų ir esu patenkinta kaip yra ugdomi dori, pilietiški vaikai.
    Stovyklos viršininkas prisipažino, kad klydo dėl laikinų (pabrėžiu, kad dėl laikinų) WC pastatymo, tačiau visi stovyklos vadovai smerkiami dėl nieko. Tiesiog nebuvo prie ko prisikabinti ir dabar ieškoma priekabių dėl: šiukšlių, vištų, medžių ir t.t.
    Būkime visi supratingi vieni kitų atžvilgiu ir ieškokime kompromiso. Nieko nusikalstamo niekas nepadarė, tačiau kryžių paišymas ant veidų – visiškas žmonių paniekinimas.
    Ir laiku išėmėte nuotraukas su vaikais, nes jau konsultavausi su teisininkais, kadangi prie tokio juodinančio ir netikro straipsnio nenoriu matyti vaikų.

    Straipsnio autore, Klaipėdos dienraštyje dirba profesionalai, bet pati socialiniame tinklalapyje prisipažinote, kad jūs nusiuntėte straipsnį, kad patalpintų į Klaipėdos dienraštį. Ir nereikia gintis, kad jūsų kolegė ar jūs neesate nieko bendro neturėjusios su žurnalistika.

    Kodėl kai nužudomas žmogus apie jį nėra tiek informacijos, kiek galima dabar rasti apie tai, kaip skautai pasidarė laikiną WC šalia piliakalnio?

    Visada gerbiau už skautišką veiklą ir ją palaikiau – tokios pozicijos laikysiuos ir dabar.

  30. Pranas:

    Statykities palapėnės bogžnyčių pašvėntuorius ėtėn rauskėt doubelės.O neteikėt ,kad š…ont pruotievių kaulų ir norma.

  31. Pranas:

    Tau kas bjaurus,mon norma.Gal uždrausi tarmėšką rašytė.

  32. Karina:

    Aš buvau tuo metu skautu stovykloje ‘Skautu sodžius’ ir mano akimis buvo taip:
    Visi skautai sustoje ratu, rinkomės komandas, kas eis mokytis dainuoti, kas mokysis suteikti pirmą pagalbą, kas mokysis megzti visokiausius mazgus ir pan.
    Tuo metu, iš kažkur išlindo dvi moterys ir pradėjo ant mūsų isteriškai klykti: kaip jum negėda čia šikti,myžti ir pan.
    Man tai buvo gana žiaurus elgesys su vaikais.Visi buvome labai priblokšti, net nesupratome ko jos iš mūsų nori ir ko jos šitaip klykia. Galų gale, mes nusprendėme, kad tai buvo pabėgusios pacientės iš psichiatrinės ligoninės, kurios nesuprato, kur yra ir ką daro.

    • margo:

      matote, vaikams yra diegiama kaip norma gamtinius reiklaus atlikti ant piliakalniu- siulyciau tai daryti ir namuose ne tam skirtose vietose , o kieme pvz, ar kambary, nes vaikams, ka ipus ar iteigs skautu vadovai, tas atrodys norma

      • Ruta:

        Laikausi nuostatos, kad yra vienas Dievas, tik skirtingai mes Jį garbiname (todėl ir egzistuoja ne viena religija ir kiekvienoje – skirtingos apeigos Dievui garbinti). Todėl tik tikrai nesidomintis skautavimu žmogus gali teigti, kad mus remia “UAB “Bažnyčia””. Mes puikiai žinome, kad atsižvelgiant į istorinius įvykius mes daugelis esame krikščionys, kurių dauguma – katalikai. Esu už ekumenizmą. Man netrukdo tai, kad esu krikščionė-katalikė bendrauti nei su musulmonais, protestantais, pagonimis ar ateistais. Tikiu, kad Dievas visus vienodai myli, o juk klystame visi.
        Skautų šūkis “Dievui. Tėvynei. Artimui.” nenusako, kokį Dievą skautas turi garbinti. Skautauja tiek musulmonai, tiek budistai, tiek krikščionys, tiek tie patys pagonys. Ir Lietuvoje pažįstu skautų, kurie yra pagonys.
        ———–
        Jei dar kažkam neaišku apie ką aš čia kalbu, paskaitykite Marie-Helene Congourdeau “Karaliaus Dovydo tylėjimas”.

        • Gerbiama Rūta, Dievas yra tikrinis ikikrikščioniškas lietuvių žodis ir reiškią aukščiausią Dievą, kuris paprastai buvo prilyginamas aukščiausiam dangui. Šiuo požiūriu galima sakyti mes visi turime vieną Dievą. Tačiau lietuvis išpažįstantis savo protėvių lietuvišką tikėjimą nuo krikščionio skiriasi tuo, kad Šventąja žeme laiko ne Palestiną ar Izraelį, Dievo išrinktąja tauta – ne žydų tautą, ir šventąja istorija – ne žydų tautos istoriją. O savo Tautos – Žemę, Kalbą, Istoriją.

          • Amelija:

            Išlipk, Vaiškūnai, iš medžio, nes ant žemės jau XXI amžius, ir nevaizduok, kad buvo koks monoteistinis lietuvių tikėjimas. Pasakėlės vaikučiams, žaidimėliai. Ir neapykanta išpažįstantiems Jėzų Kristų. Už tave melstis reikia, kad įtikėtum ir nustotum žydus niekinęs.

        • Artūras Gotautas:

          Kaip privertė daugelį tikėti į vyrą “Dievą” ,persivertė viskas aukštyn kojom..
          Nors Dievas yra VeiDas,bet lietuviški žodžiai nusako daug plačiau.Gamta,Žemė,Saulė,Dirva,Upė,Jūra,Rasa ir t.t. kur akivaizdžiai nurodo moterišką pirminį pradą..
          Juk visų mūsų Motina yra Gamta..
          O dėl krikščionybės,pažiūrėkite lengvai paprasta akimi į “altorių”,ten matosi du pusnuogiai vyrai(išsirenginėja),vidury jų balandis(paukščiams potraukis),dar žemiau nuogi berniukai su sparneliais tupi(vaikų tvirkinimas),dar tiek ir tiek galime detalių prirašyti profesionaliai,bet užtenka pažiūrėti į “altoriaus” tapybą ir paskui pagalvoti ar verta žegnotis,atgailauti ir melstis tokiam “pornografijos šedevrui”..
          Nepamirštant,kad ten 100% žmogaus kūrybos ir 0% Deiviškumo(Dieviškumo)..
          Visos religijos yra sukurtos žmonių,Gamta jų nesukūrė,o Saulė pateka visiems mums vienodai,tik Ją Šviesti/Spinduliuoti turime taip,kaip ji mus Šildo nuolatos.. 🙂
          Lietuviais esame mes gimę – Lietuviais turime ir likt.

          • Amelija:

            Tamsus tu kaip sklepas ir dar iškrypėliškos vaizduotės. Gal ir Stankūnaitės gerbėjas?

            • Artūras Gotautas:

              Amelija siūlyčiau išvykti į savąją Izraelio išrinktąją žemę ir ten gyventi/gyvuoti/bujoti..
              Vaizduotė mano yra valinga,atkuriamoji ir kuriamoji.Amelijos vaizduotė yra pasyvi – nevalinga..
              Todėl pasyvi – nevalinga,kad nesugebėt matyti to,kas akivaizdžiai matosi..
              Melstis ir žegnotis su visom besarmatiškom atgailom – žmogaus sukurtam paveikslui..Prasilenkia čia viskas su Taisyklingu mąstymu..
              Kiekviena religija yra sukurta žmonių,kad valdyti kitus žmones..
              Religijų Gamta nesukūrė..
              Kitados visi keliai į Saulę ėjo,vienas Takas Ją riedėjo..
              Yra 4 pagrindai,susidėliok tvarkingai pas save Amelija,gal tada nebereiks išrinktos Tautos,svetimose tautose ieškoti..
              1.PaSaulėRaiška.
              2.PaSaulėJauta.
              3.PaSaulėŽiūra.
              4.PaSaulėVoka.
              Viskas nuo/į Saulę,per visą Mūsų Kūną – PerKūną..
              Saulė mus visiems pateka vienodai,neskirstydama kam tekėti,o kam ne..Gimėme visi vienodai – nuogi..Tad ir yra nuo/į Saulę,taip kaip Saulę tave šildo,šildyk ir tu Ją.. 🙂

  33. Ruta:

    Kad ST išrinktoji tauta buvo žydai, tai neprieštarausiu, nes tai faktas. Šventoji žemė vadinama taip dėl to, kad ja vaikščiojo Išganytojas. Ir Jėzus – tikras Dievas ir tikras Žmogus pats panorėjo ateiti į žemę ir beje, pats gimęs kaip žydas – įsteigė Krikštą, Eucharistijos šventimą – kuo ir remiasi krikščionybė. Jis pasiuntė savo apaštalus eiti į pasaulį skelbti evangelijos (ir neliepė visiems įtikėjusiems grįžti į šventą žemę). 🙂
    Dėl vadinamos “pornografijos”. Na, tai yra menininkų interpretacija, tačiau kadangi autoriaus nelieka, kuomet suvokėjas interpretuoja kūrinį (autoriaus mirties idėja), tad ir išeina, kad kiekvienas matome ir suvokiame kūrinį skirtingai. O krikščionys patiems paveikslams nesimeldžia ir negarbina, nes tai būtų stabmeldystė. Mums jie pasitarnauja kaip priminimas, kad Dievas yra, kad jis be galo mus myli. Meldžiamės konkrečiai pačiam Dievui (nors neprieštarausiu, atsiranda paklydusių žmonių).

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: