Antradienis, 14 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę

www.alkas.lt
2025-07-10 08:00:00
18
Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę

Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę | SBĮ Kauno rajono muziejaus nuotr.

       

Liepos 11 d., penktadienį, 18 val., Raudondvario pilyje įsikūrusiame Kauno rajono muziejuje atidaroma paroda „Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę“.

Tai jau trečioji paroda iš ciklo, kurio tikslas – pristatyti Kauno rajono istoriją nuo pat šaknų. Šiose parodose rodomi Vytauto Didžiojo karo muziejaus (VDKM) fonduose saugomi išskirtiniai archeologiniai radiniai, liudijantys apie turtingą Pakaunės krašto praeitį.

Šioje parodoje lankytojai turės progą išvysti Zapyškio Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios ir jos apylinkių archeologinių tyrimų metu aptiktus artefaktus.

Tyrimai, vykdyti 2017–2018 m. ir 2021 m., atskleidė įspūdingą radinių įvairovę: nuo XVI–XIX a. monetų ir papuošalų iki senųjų kapų bei statinių pamatų liekanų.

Paroda leidžia pažinti Zapyškio krašto raidą nuo priešistorinių laikų iki naujųjų amžių – ne tik žvelgiant į didžiuosius istorijos įvykius, bet ir į kasdienybės detales, amatus, religinius įsitikinimus bei laidojimo papročius.

Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę
Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę | SBĮ Kauno rajono muziejaus nuotr.

Nuo monetų iki mūrinių pamatų

Zapyškio Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios teritorijoje atlikti archeologiniai tyrimai buvo vieni išsamiausių šio regiono istorijoje. Buvo ištirta daugiau nei 5000 kv. m ploto, atidengtos 80 perkasų, aptikta per 500 individualių radinių, tarp jų – žiedai, medalikėliai, kryželiai, net daugiau nei 1000 monetų, tarp kurių ir unikalus eksponatas – XVII a. švediška monetinė klipa.

Tyrimų metu taip pat aptikti 52 griautiniai kapai, kai laidoti keliuose sluoksniuose bažnyčios viduje ir aplink ją. Vienas iš įdomesnių radinių – romėniškojo laikotarpio apyrankė, rasta vaiko kape. Ji leidžia kelti prielaidą apie ikikrikščioniškas laidojimo vietas šioje teritorijoje.

Parodoje rodomi ir akmens amžiaus radiniai, nors jie buvo rasti ne šių kasinėjimų metu. Šie atsitiktiniai atradimai rodo, kad Zapyškio apylinkėse gyventa dar gerokai prieš susiformuojant miesteliui, o tai gerokai praplečia žinias apie šio regiono apgyvendinimo laiką.

Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę
Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę | SBĮ Kauno rajono muziejaus nuotr.

Archeologija – istorijos faktai, o ne pasakojimai

Kaip pažymi parodos kuratorė, Vytauto Didžiojo karo muziejaus muziejininkė Gerarda Dručkuvienė, archeologiniai radiniai dažnai papildo, o kartais – net paneigia senus pasakojimus ar legendas.

Istorija, užrašyta kronikose, dažnai būna subjektyvi – ją kuria nugalėtojai. O archeologija išryškina tą praeities pusę, kuri buvo nematoma, neiškalbėta, tačiau akivaizdi per daiktus, dirbinius ir buities likučius.

Zapyškio atvejis puikiai parodo, kaip tyrimų metu atrasti faktai leidžia permąstyti anksčiau žinotas versijas. Pavyzdžiui, legendą, kad bažnyčią pastatė Vytautas Didysis, paneigia tos epochos radinių nebuvimas – rasta tik viena kryžiuočių ordino moneta.

Tačiau radiniai leidžia datuoti bažnyčios statybą anksčiau, nei buvo manoma pagal rašytinius šaltinius – galbūt dar XVI a. pradžioje, o ne tik antroje pusėje.

Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę
Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę | SBĮ Kauno rajono muziejaus nuotr.

Miestelis, kurio gyvenimą diktavo Nemunas

Zapyškio senasis miestas įsikūręs Nemuno slėnyje, todėl nuolat kentėjo nuo potvynių. Tai smarkiai apsunkino archeologinius tyrimus, bet kartu paaiškina kai kuriuos neįprastus atradimus – pavyzdžiui, kriptas, kurios buvo netikėtai aptiktos už mūro sienos, ar osuarijų, įrengtą bažnyčios pietinėje pusėje, specialiai suardytų kapų perlaidojimui.

Iš tyrimų taip pat paaiškėjo, kad Zapyškis buvo aktyvus prekybinis miestelis, kurio klestėjimo laikotarpis – XVI–XVII a.. Monetų gausa, svarstyklės, svareliai rodo, kad čia vyko intensyvi prekyba. Ši ekonominė veikla buvo pagrindinis veiksnys, leidęs gyventojams likti šioje potvynių niokojamoje teritorijoje.

Vėlesniais amžiais, kai prekyba ėmė vykti sausumos keliais, miestelis pamažu prarado svarbą – tai matyti ir kultūriniame sluoksnyje: storas XVII a. sluoksnis, vėliau – plonas XVIII a., o XIX–XX a. pradžioje – tik smėlis ir pavieniai radiniai.

Ši paroda – tai tarsi istorinis detektyvas, padedantis sujungti mažus faktus į didelę praeities dėlionę.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Įstabūs Lietuvos archeologiniai radiniai keliasi į pajūrį: grįžta ten, kur ir buvo rasti
  2. Parodoje susipins archeologiniai radiniai ir meno kūriniai
  3. Parodoje XVIII a. Kernavės gyvenimas. Radiniai „Ponų name“
  4. Zapyškyje pristatyti Senosios bažnyčios radiniai, menantys beveik 3 tūkst. metų
  5. Seime – paroda „Aisčių pasaulis ir jo atspindžiai“ bei akademiko E. Jovaišos knygos „Aisčiai. Radiniai“ pristatymas
  6. Lietuvos valstybės istorijos archyvas pristatė parodą „Amžinai jaunas“
  7. Šeduvoje – fotografijos ir istorijos įdomybės
  8. Kotrynos Juškaitės parodoje „Tremtyje“ – savos ir svetimos istorijos
  9. Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje – paroda „Apgiedokime Prūsijos žūtį”
  10. Vilniuje atidaryta Lenkijos istorijos muziejaus paroda „Sukilusieji 1863–1864 m.“
  11. Artėja paroda „Prisimenant pirmojo sieninio Lietuvos istorijos žemėlapio sudarytoją Oną Maksimaitienę“
  12. Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje atidaroma A. Burbos paroda „Šimtmečių žemėje“
  13. Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje duris atvers paroda „Pėdos Klaipėdoje“
  14. Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje – Švyturių metams skirta paroda
  15. Daugyvenės kultūros istorijos muziejus-draustinis dalyvaus Europos archeologijos dienose

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 18

  1. Vilna says:
    3 mėnesiai ago

    Zapyškio vietovės ypatumas be abejonės yra tai, kad čia statyta bažnyčia yra pavadinta Šv. Jono Krikštytojo vardu, tai bylotų vietos susiejimą su Lietuvos krikšto istorijos įvykiais. Kaip iš istorijos žinoma, vienu jos įvykių yra Šv. Brunono 1009 m. vykdyta krikšto misija. Taigi ar nebūtų pakankamų istorinių, atcheologinių, bažnytinių faktų galimybei laikyti Zapyškį su ta misija susijusia vieta, juolab, kad tuose įvykiuose minimo Lietuvos karaliaus Netimero (lietuviškai tikriau, – kad Nerimeto) brolio Zabedeno vardas lygintinas su pavadinimo Zapyškis žodžiu. Be to, tokių radinių, kaip žiedai, medalikėliai, kryželiai, net daugiau nei 1000 monetų, vietovėje gausa bylotų Zapyškį buvus XVI – XVII amžiais, o gal ir žymiai anksčiau, ne tik prekyviete, bet ir piligrimystės, galimai susijusios su minėtu krikšto misijos įvykiu, vieta. Taigi, ar tai, “nutylint” šioje Zapyškio istorijos dėlionėje, nėra to per 35 metus savo istorijos nerašymo patiems – tęsimas.

    Atsakyti
    • Vilnai says:
      3 mėnesiai ago

      Gal pirmiausia pasiskaitykit enciklopedijas, kitus mokslinius šaltinius-“16 a. pradžioje įkurtas Sapiegų dvaras (16 a. viduryje vadintas Panemune, 16 a. pabaigoje–17 a. – Tarpupiu, vėliau Sapiegiškiu – iš čia, manoma, dabartinis pavadinimas)” vle.lt/straipsnis/zapyskis/

      Atsakyti
      • Vilna says:
        3 mėnesiai ago

        Ką sakau, – argumentuoju, tai išdėsčiau. Enciklopedija negali būti laikoma šventuoju raštu. Galimai gilioje senovėje radęsis Zabediškis dėl XVI a. atsiradusio Sapiegų dvaro ir bažnyčios atitinkmų interesų galėjo tapti žmonių vadintas Zapyškiu. Tikresnei istorinei tiesai nustatyti nuodugnesnių tyrimų būtinumas išlieka.

        Atsakyti
        • gerb. Vilnai says:
          3 mėnesiai ago

          Ką ten tos enciklopedijos.Tikiu, kad jau plušate archyvuose, skaitydama metraščius ar kronikas, juk be jūsų niekas iki šiol netyrė Zapyškio pavadinimo kilmės? 🙂

          Atsakyti
  2. >to Vilnai says:
    3 mėnesiai ago

    Vilnai, Rimgaudui (o gal tai tas pats asmuo?) nereikia jokių enciklopedijų, kitų oficialių šaltinių. Visa tai promaskvietiški ir prolenkiški išmislai. Jiems tiesa viena – jų (ar jo) knyga (tikrasis šventas raštas) ir jų (ar jo) fantazijos aiškinant vietovardžių, pavadinimų, vardų kilmę.
    Šiaip esmė paprasta – įsikalta į galvą, kad viskas yra lietuviškos kilmės ir tada tai “įrodoma” spekuliuojant arba panašumu, arba kaip užsimanius kaitaliojant raides, žodžių dalis. Sistemiškumo, aišku, jokio nėra.

    Atsakyti
    • Rimgaudas says:
      3 mėnesiai ago

      Matote, >to Vilnai, Rimgaudui, “jų (ar jo) knyga (tikrasis šventasi raštas)” remiasi “šventuoju” Paryžiaus universiteto prof. Algirdo Juliaus Greimo knygos “Semiotika” ir iš jos išplaukiančia semantika “šventuoju raštu”. Jį rusų mokslininkai vadina “eta prokliataja semiotika” (ta prakeiktoji semantika). Taigi, >to Vilnai, Rimgaudui, būtent jūs užsiimate promaskvetiškais ir proleniškais išmislais. Dėkoju.

      Atsakyti
  3. Mikabalis says:
    3 mėnesiai ago

    Paskutinio komentaro esmė – kaip Maskvos “logikos” tipo žodžiai ukrainiečiams. Čia Rusija, – nesutinkate, tai bombarduoju – iki “sužinosite”…, kad čia ji yra. Mat, “įsikalę į galvas” čia Lietuvoje nebūtas lietuvybes, išleista Maskvoje knyga, tai ir laikytumetės jos parašymų, bet- ne…
    Tai va tokio lygio ir tipo tas komentaras. Manau, – tai mums demokratinėje ir NATO Lietuvoje tik šypsnį kelintis Maskvos pykčio atgarsis.

    Atsakyti
    • >Mikabaliui says:
      3 mėnesiai ago

      Matai, Mikabali, paskutinis komentaras paties ir buvo, tad pasakei apie save. Taip, jau, matai yra – kas kitą bando tepti “maskvos š”, tas pats tuo ir “kvepia”.

      Atsakyti
      • Mikabalis says:
        3 mėnesiai ago

        Dėl asmens sutapatinimo tai čia visiškas “Maskvos” matymo: “smotrit v figų, vidit špygų” – atvejis.

        Atsakyti
    • Mikabaliui, Vilnai, Kažin says:
      3 mėnesiai ago

      Visuotinė lietuvių enciklopedija ( VLE) išleista 2001-2015 metais Vilniuje, Nepriklausomoje Lietuvoje.Nuo 2017 m. dauguma VLE straipsnių patalpinti internete, VLE nuolat pildoma.

      Atsakyti
      • Mikabalis says:
        3 mėnesiai ago

        Tai, kad enciklopedija išleista Nepriklausomoje Lietuvoje, padėties turinio prasme nekeičia, nes joje senojo gyvenimo istorijos turinys, vienas dalykas yra pasenęs, kitas- sukurtas kaip svetimosios, konkrečiai Lietuvą beveik visą istorinį laikotarpį valdžiusios Lenkijos, istorijos dalis. Lietuva nuo Krėvos unijos nustojo būti istorijos subjektu. Todėl enciklopedija Lietuvos atveju tegali būti tik pagalbinė priemonė savo tikram gyvenimui pažinti. Ką panašaus ir galima matyti jos informacijoje apie Zapyškį, tarkim, kad jo vardas atsirado iš Sapiegų pavardės žodžio.

        Atsakyti
  4. >Vilnai says:
    3 mėnesiai ago

    Oficialūs šaltiniai apie Pripetės pavadinimo kilmę rašo taip:

    Pripetės upės etimologija nėra visiškai aiški, tačiau manoma, kad pavadinimas yra kilęs iš senovės slavų kalbos. Yra kelios teorijos: galbūt pavadinimas susijęs su žodžiu “prыpjatь”, reiškiančiu “šalia, šalia esantis”, arba su žodžiu “prьpętь”, reiškiančiu “užtvertas, apribotas”. Tai galėtų reikšti, kad upė tekėjo per pelkėtas vietoves, kurios buvo sunkiai pasiekiamos ar apribotos. Taip pat yra teorija, kad pavadinimas gali būti kilęs iš indoeuropiečių prokalbės žodžio, reiškiančio “tekėti”.
    Etimologijos paieškos yra sudėtingos, nes Pripetės upės vardas turi gilias šaknis ir yra naudojamas įvairiose slavų kalbose, atspindėdamas upės svarbą regione.
    “Prыpjatь” (šalia, šalia esantis):
    Šis aiškinimas sieja pavadinimą su vietove, kuri yra šalia upės ar pelkių.
    “Prьpętь” (užtvertas, apribotas):
    Šis aiškinimas galėtų reikšti, kad upė tekėjo per pelkėtas, sunkiai praeinamas vietoves.
    Indoeuropiečių prokalbės žodis:
    Šis aiškinimas rodo, kad pavadinimas gali turėti senesnes šaknis, susijusias su vandens tėkme.
    Dėl šių skirtingų teorijų, tikslus Pripetės upės pavadinimo kilmės paaiškinimas lieka atviras diskusijoms.

    Pati / pats teigi, kad tai baltiškos kilmės vandenvardis. Visai gali būti, tik kaip pati / pats jį aiškintum?

    Atsakyti
  5. Vilna says:
    3 mėnesiai ago

    Manau, kad platesnis pavadinimo Pripetė aiškinimas šiuo atveju galėtų būti jau technologijų perdavimas galimamam priešui karo metu. Tad tai daryti būtų nesusipratimas.
    Galiu tik pridurti, kad pateiktuose aiškinimuose kalbinių argumentų, kad žodį Pripetė būtų pagrindo laikyti ne lietuvišku, reiškiančiu intakas, nerandu. Aiškinimų tikslas akivaizdus – pavadinimas turi būti arba senovės slavų kalbos, arba net iš indoeuropiečių laikų žodis. O kaip gi kitaip! – juk, kaip regisi, tiek Rusijos, tiek Lenkijos jaunimui čia jokios lietuvių kalbos, Lietuvių šalies nėra – viskas iš senovės buvo vieniems Rusija, kitiems Lenkija.

    Atsakyti
    • >Vilnai says:
      3 mėnesiai ago

      Kad Pripetės pavadinimas baltiškas, visiškai tikėtina ir, greičiausiai, taip ir yra. Tik jokios baltiškos kilmės versijos pateikta nėra. Nors tai ne koks mažas upeliukas. O ir kalbininkams, kurie nustatė tiek baltiškų vandenvardžių, niekas išskirtinai dėl Pripetės draudimų nedarė. Bet, kaip nekeista, jokių baltiškų variantų neduota.
      O jūs be reikalo gasdinatės dėl kokių tai technologijų perdavimo. Nemanau, kad karo stragai kažko šioje srityje nežino🙂

      Atsakyti
    • Vilna says:
      3 mėnesiai ago

      Ne paties tipo, kad gąsdinčiausi, šiuo atveju tai neatskleidžiu kaip galimam Ukrainos laisvės priešui iš principo.

      Atsakyti
      • Naivus klausimas says:
        3 mėnesiai ago

        Gera “atmazkė”😁

        Atsakyti
  6. Vėl dega :( says:
    3 mėnesiai ago

    Šalčininkų rajone atvira liepsna degė dvare įsikūręs turizmo ir jaunimo centras
    – 15min.lt/naujiena/aktualu/nusikaltimaiirnelaimes/salcininku-rajone-kilo-gaisras-pastatas-dega-atvira-liepsna-59-2203282?utm_medium=copied
    Vilkiškių dvaras –
    – lt.wikipedia.org/wiki/Vilki%C5%A1ki%C5%B3_dvaras

    Atsakyti
  7. Mikabalis says:
    3 mėnesiai ago

    Dėl tų gaisrų, tai jau didelis priekaištas VRM dėl darbo.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Seimas, žurnalistai
Lietuvoje

Siūloma griežtinti atsakomybę už atsisakymą teikti informaciją žiniasklaidai

2025 10 14
Elektrinis traukinys
Lietuvoje

Lietuvą pasiekė naujas elektrinis traukinys

2025 10 14
Žemės sklypai
Lietuvoje

Valstybinės žemės įveiklinimas viršija planą

2025 10 14
Kelias žiema
Gamta ir žmogus

Plikledis gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai?

2025 10 14
Žemės ūkis
Lietuvoje

Žemės ūkio ir maisto politika taps strategiškai svarbia nacionaliniam saugumui

2025 10 14
Gintautas Paluckas
Lietuvoje

Liberalai: Valdantieji išsukinėja G. Palucką nuo apkaltos

2025 10 14
Ilgaamžiškumo kodas: kaip senatvę paversti stiprybe, o ne našta
Gamta ir žmogus

Kaip senatvę paversti stiprybe, o ne našta

2025 10 14
Plakatas Vilko vaikai
Istorija

Klaipėdoje ir Vilniuje bus prisimintas nutylėtas Mažosios Lietuvos gyventojų genocidas

2025 10 14

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimgaudas apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • Rimvydas apie Seime – konferencija apie okupuoto Vilniaus gyvenimą 
  • P.Skutas apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • Kęstutis K.Urba apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Siūloma griežtinti atsakomybę už atsisakymą teikti informaciją žiniasklaidai
  • Lietuvą pasiekė naujas elektrinis traukinys
  • Valstybinės žemės įveiklinimas viršija planą
  • Plikledis gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai?

Kiti Straipsniai

Ilgaamžiškumo kodas: kaip senatvę paversti stiprybe, o ne našta

Kaip senatvę paversti stiprybe, o ne našta

2025 10 14
Plakatas Vilko vaikai

Klaipėdoje ir Vilniuje bus prisimintas nutylėtas Mažosios Lietuvos gyventojų genocidas

2025 10 14
Šeduvos kraštotyros muziejuje – pažintis su karališkuoju miesto amatu

Šeduvos kraštotyros muziejuje – pažintis su karališkuoju miesto amatu

2025 10 14
Pirmas pasaulinis karas

Nauji Lietuvos nacionalinio muziejaus eksponatai, įsigyti 2025 metais

2025 10 14
Lietuvos centrinio valstybės archyvo ir Amerikos lietuvių kultūros archyvo bendradarbiavimas tęsiasi

Lietuvos centrinio valstybės archyvo ir Amerikos lietuvių kultūros archyvo bendradarbiavimas tęsiasi

2025 10 14
Obuoliai

Rudeniškam orui – lengvas obuolių pyragas

2025 10 13
Ministrė Pirmininkė Inga Ruginienė dalyvavo Trakų kultūros ir meno centre vykstančioje Lietuvos kultūros centrų asociacijos konferencijoje

Įvyko konferencija „Kultūros galia: regionų kultūros centrų vaidmuo valstybės atsparumui“

2025 10 13
Prasidėjo Lietuvos mėgėjų teatrų šventės „Atspindžiai“ regioniniai turai

Prasidėjo Lietuvos mėgėjų teatrų šventės „Atspindžiai“ regioniniai turai

2025 10 13
Kazys Lazauskas užfiksavo Aušrelės įamžinimo Birštone akimirkas 2025 m. Paminklas Lietuvos laisvės kovotojams buvo pastatytas 1992 m. partizanų artimųjų ir Birštono savivaldybės lėšomis, autorius Saulius Dulksnys

R. Pauliukaitienė. Ji svajojo tapti mokytoja (I)

2025 10 13
Barakuda

Varšuvos kino šventėje dėl apdovanojimų varžosi penki lietuviški filmai

2025 10 13

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimgaudas apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • Rimvydas apie Seime – konferencija apie okupuoto Vilniaus gyvenimą 
  • P.Skutas apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • Kęstutis K.Urba apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • P.Skutas apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Vaikų stovykla „Senieji amatai tautosakoje“

Vaikų stovykla „Senieji amatai tautosakoje“: kai amatai ir pasakos tampa patirtimi

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai