Trečiadienis, 29 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

E. Sabutis: Vilnius – neatsiejama „Rail Baltica“ projekto dalis

www.alkas.lt
2025-06-19 13:14:00
5
Eugenijus Sabutis

Eugenijus Sabutis | sumin.lt nuotr.

       

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis teigia, kad europinės vėžės geležinkelis „Rail Baltica“, sujungsiantis Baltijos šalis su Vakarų Europa, bus nutiestas iki Vilniaus kaip įmanoma greičiau – kai tik bus užtikrintas reikalingas finansavimas. Numatoma, jog šios geležinkelio atšakos į sostinę statybos darbai prasidės po 2030 metų, baigus pagrindinės linijos statybas Lietuvoje. Iki tol Vilnius galėtų būti prijungtas naudojant kintamos vėžės mechanizmą.

„Projektas „Rail Baltica“ yra strateginis ir bus įgyvendinamas etapais. Pirmasis etapas užtikrina Lietuvos sujungimą su Vakarų Europa per Kauną, o antrajame numatyta europinės geležinkelio vėžės plėtra iki Vilniaus. Galiu patikinti, kad Vilnius yra neatsiejama „Rail Baltica“ dalis, tačiau ji bus įgyvendinta jau po 2030 metų, užbaigus pagrindinės linijos statybas“, – sako susisiekimo ministras E. Sabutis.

Siekiama užtikrinti finansavimą

Pasak E. Sabučio, „Rail Baltica“ taip pat yra svarbus karinio mobilumo projektas, kuriam siekiama užtikrinti Europos Sąjungos (ES) finansavimą po 2027-ųjų, pasibaigus dabartinei ES investicijų programai.

Lietuva jau yra užsitikrinusi 1,6 mlrd. eurų projektui „Rail Baltica“ įgyvendinti iki 2030 metų, papildomai bus siekiama gauti dar 4 mlrd. eurų finansavimą. Ministro E. Sabučio teigimu, jau kalbamasi su Europos Komisija dėl finansavimo ir antrajam projekto etapui.

Atsižvelgiant į esamą geležinkelio infrastruktūrą tarp Vilniaus ir Kauno, svarstoma laikinai pasitelkti kintamos vėžės mechanizmą. Tokiu atveju Kaune traukinys nuo europinės vėžės pervažiuotų ant plačiosios ir, nekeičiant sąstato, pasiektų sostinę.

„Įvertinę pasikeitusią geopolitinę padėtį ir siekdami efektyviai naudoti finansus, kartu su Europos Komisija ir Baltijos šalių partneriais nutarėme projektą planuoti ekonomiškai naudingesniu būdu: prioriteto tvarka nutiesti veikiančią tarptautinę liniją, jungiančią tris šalis su Lenkija ir likusia Europa, paskui, pagal turimą finansavimą, tiesti likusias jungtis. Tokiu būdu ne tik anksčiau „atrakintume“ projekto naudas visuomenei, verslui, kariniam mobilumui, bet ir sutaupytume lėšų“, – sako LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

Lietuva pirmauja tarp Baltijos valstybių pagal europinės vėžės „Rail Baltica“ tiesimo pažangą – šiuo metu statybos vyksta 46,3 km ruože tarp Kauno ir Panevėžio. Iki metų pabaigos numatoma darbus išplėsti iki 114 km.

Dėl projekto sudėtingumo ir siekio suderinti europiniam geležinkeliui keliamus techninius reikalavimus su vietos gyventojų lūkesčiais, toliau tikslinami Kauną ir Vilnių sujungsiančios atkarpos planavimo sprendiniai.

Latvijoje ir Estijoje projekto įgyvendinimas taip pat planuojamas dviem etapais: iki 2030 m. numatytos pagrindinės linijos statybos, o po 2030-ųjų – jungiamųjų atkarpų įrengimas.

Parengta pagal Susisiekimo ministerijos pranešimą

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Rail Baltica“ statybose – naujas 17 km ruožas
  2. „Rail Baltica“ Kaunui atveria naujų galimybių
  3. Baltijos šalis „Rail Baltica“ sujungs greičiau
  4. Apie 80 proc. gyventojų „Rail Baltica“ laiko reikalingu projektu
  5. „Rail Baltica“: kas svarbu Marijampolės regionui?
  6. Tarptautinė „Rail Baltica“ stotis bus Panevėžyje
  7. Patvirtintas „Rail Baltica“ Kauno mazgo planas
  8. Jonavos rajone ryškėja „Rail Baltica“ kontūrai
  9. Pristatomi „Rail Baltica“ infrastruktūros Panevėžyje sprendiniai
  10. „Rail Baltica“ projektas augins Baltijos šalių ekonomikas
  11. Raginama spartinti „Rail Baltica“ įgyvendinimą
  12. Dėl „Rail Baltica“ vėžės – Vilniaus pasiūlymai
  13. Su „Rail Baltica“ planais supažindinama visuomenė
  14. Tikslinamas „Rail Baltica“ vieno ruožo planas
  15. „Rail Baltica“ linijoje – viena šiuolaikiškiausių gyvūnų perėjų

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 5

  1. Kažin says:
    4 mėnesiai ago

    Šios Vyriausybės ministras, kaip ir ankstesnių valdžių ministrai, vėžės tiesimo darbų pirmaeiliškumo nepagrindžia jokiais konkrečiai skaičiuotais duomenimis.
    Antai Lietuvoje 2013 m. su vizitu lankęsis Estijos prezidentas pirmutine greitosios vėžės tiesimo prasme laikė Baltijos šalių Vilniaus- Rygos-Talino sujungimą, nes jos nauda Baltijos šalims yra keleivių, o ne krovinių pervežimas. Tačiau Lietuva savo gal “lenkiškus” – niekuo ekonomiškai ar gyventojų poreikiais nepagrįstus prioritetus (lietuvių domėjimasis Lenkija kaip buvo menkas, akivaizdu, taip ir bus) – sujungti Kauną su Lenkijos siena europine vėže tęsė. Taip ta vėžė, išleidus apie 400 mln. ES lėšų, regis, 2016 metais buvo nutiesta. Tačiau apie naudą iš to – tyla. Jau greitai bus 10 metų, tačiau, regis, kad ta vėže netgi nebuvo naudotasi. Taigi 400 mln. jau dešimtmetis bus kaip guli be naudos. Valdžiai atsakomybės už lėšų išleidimą be naudos niekas viešai neprimena, gal Briuselis apie tai net nežino. Lietuvai panaudojus tuos 400 mln. bei atitinkamas sumas Latvijai ir Estijai, Estijos prezidento siūlymu pirmiausiai sujungiant Baltijos šalių sostines, jau 2018 m. valstybės šimtmečiui galima buvo turėti greitąją vėžę nuo Vilniaus per Šiaulius iki Talino. Suprantama, kad per tą laiką Lietuvai panaudojus savo ir privataus kapitalo lėšas galėjo atsirasti europinė vėžė tap pat nuo Šiaulių iki Klaipėdos. Taigi vadovaujantis išmintimi dėl prioritetų būtume išsprendę ir gyventojų patogumo – greitojo susisiekimo su pajūriu klausimą. Vėžės tiek iki Talino, tiek iki Klaipėdos šiandien jau duotų Letuvai ir jos žmonėms naudą. Akivaizdu, kad vėžės maršrutas ne per sostinę Vilnių gali būti ir Lietuvai svetimos strategijos pasekmė, taigi keltinas viešai ir atsakomybės šia prasme klausimas. Juo labiau, kad dėl europinio Vilniaus susisiekimo ir šis ministras toliau makliavoja, žadant prijungti jį prie “Rail Baltica” vėžės tik naudojant kintamos vėžės mechanizmą, mat, gal ir tik dėl to, kad 2027 m. Lietuvai teks pirmininkauti ES. Dėl greitesnio sostinės ir didžios gyventojų dalies susisiekimo su pajūriu priemonių – matosi, kad ir šiai valdžiai tai nerūpi, kad ES lėšos ir toliau gali būti ramiausiai leidžiamos be valstybei ir gyventojams naudos.

    Atsakyti
    • Kažin'ai says:
      4 mėnesiai ago

      Gal labai laukiate geležinkelio vėžės Warszawa- Wilno? Ko . gero, tai labai padėtų atsigauti lietuvybei Vilniuje ir jo apylinkėse 🙂 ?

      Atsakyti
      • Kažin says:
        4 mėnesiai ago

        Taip taip. Ana Kaunas į Varšuvą ir lėktuvais skraido, ir greitają vėže dunda, tai taip sulietuvėjo, kad gatvėje vis lenkišai ir lenkišai… Dabar, sako, dar Nemunu ir kažkokiais senais kanalais iki Lenkijos kasasi. Vilnius net iki Druskininkų kuo padoresniu nuvykti negali. O BVP vos ne pusę Lietuvai duoda.

        Atsakyti
        • informacja says:
          4 mėnesiai ago

          “Szybkie pociągi.Spośród 1 pociągów kursujących codziennie na trasie Warszawa – Wilno, 1 to połączenia bezpośrednie, więc łatwo zaplanujesz podróż bez przesiadek…”omio.com/pl-pl/pociagi/warszawa/wilno-49gsq

          Atsakyti
          • Kažin says:
            4 mėnesiai ago

            Nesityčiokite, ar sveiko proto žmogus XXI a. gali iš Vilniaus į Balstogę važiuoti per Kazlų Rūdą.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Lietuviškos Vėlinės. Rež. J. Skšyvanekas (Skrzywanek)
Etninė kultūra

Lapkritį „Lietuviškos Vėlinės“ – Jakūbo Skšyvaneko spektaklio pristatymas Kauno dramos teatre

2025 10 29
Apuolės piliakalnio archeologiniai tyrimai
Istorija

Išskirtinėje devyniasdešimties metų senumo juostoje – Apuolės piliakalnio archeologiniai tyrimai

2025 10 29
Ignalinoje vyko 30-oji teatrų šventė
Kultūra

Ignalinoje vyko 30-oji teatrų šventė

2025 10 29
Kontrabanda
Lietuvoje

Prezidentas su M. Riute aptarė Baltarusijos hibridines atakas

2025 10 29
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas: Kontrabandą užkardysime ryžtingais, koordinuotais veiksmais

2025 10 28
Susitikimas su profesinėmis sąjungomis
Lietuvoje

Pareigūnų profesinėms sąjungoms pristati numatomi pokyčiai

2025 10 28
Elektrrinis traukinys
Lietuvoje

Sostinės geležinkelio stotyje pristatytas naujasis elektrinis traukinys

2025 10 28
Klientų aptarnavimo centras
Lietuvoje

Vilniaus savivaldybėje – naujas klientų aptarnavimo centras

2025 10 28

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • ... .... :( apie Netekome žymaus teatro ir kino aktoriaus, bardo Kosto Smorigino
  • Atkreipėte dėmesį? apie P. Šidagis. Tautinės mažumos ar tautinės bendrijos Lietuvoje?
  • Rimvydas apie Netekome žymaus teatro ir kino aktoriaus, bardo Kosto Smorigino
  • Tikrai apie K. K. Urba. Žemaitiška stiprybė Telšių kultūriniuose akcentuose

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Lapkritį „Lietuviškos Vėlinės“ – Jakūbo Skšyvaneko spektaklio pristatymas Kauno dramos teatre
  • Netekome žymaus teatro ir kino aktoriaus, bardo Kosto Smorigino
  • Išskirtinėje devyniasdešimties metų senumo juostoje – Apuolės piliakalnio archeologiniai tyrimai
  • Ignalinoje vyko 30-oji teatrų šventė

Kiti Straipsniai

Elektrrinis traukinys

Sostinės geležinkelio stotyje pristatytas naujasis elektrinis traukinys

2025 10 28
Klientų aptarnavimo centras

Vilniaus savivaldybėje – naujas klientų aptarnavimo centras

2025 10 28
Elektrinis laivas

Laivybos sezoną sostinė baigia spalio 30-ąją

2025 10 27
Parodos kuratorės Ajos Jamamasu (Aoi Yamamasu) apsilankymas Čiurlionio muziejuje

Čiurlionio paroda Japonijoje (ne)įvyks? Be finansavimo lieka svarbiausias programos „Čiurlioniui 150“ renginys Tokijuje

2025 10 24
„Rail Baltica“

„Rail Baltica“ projektui skirtas papildomas finansavimas

2025 10 23
Grupinio gyvenimo namai

Vilnius statys dar dvejus naujus grupinio gyvenimo namus

2025 10 23
Vėlinės

Prie Vilniaus kapinių įvedami laikini eismo ribojimai

2025 10 22
Uosialapiai klevai

Sostinėje naikinami uosialapiai klevai

2025 10 21
Mokykla, klasė

Vilniaus mokyklose – dvigubai mažiau rusų kalbos

2025 10 20
Gelbėjimo priemonės

Sostinėje prie vandens telkinių įrengtos gelbėjimo priemonės

2025 10 17

Skaitytojų nuomonės:

  • ... .... :( apie Netekome žymaus teatro ir kino aktoriaus, bardo Kosto Smorigino
  • Atkreipėte dėmesį? apie P. Šidagis. Tautinės mažumos ar tautinės bendrijos Lietuvoje?
  • Rimvydas apie Netekome žymaus teatro ir kino aktoriaus, bardo Kosto Smorigino
  • Tikrai apie K. K. Urba. Žemaitiška stiprybė Telšių kultūriniuose akcentuose
  • Chaltūra apie K. K. Urba. Žemaitiška stiprybė Telšių kultūriniuose akcentuose
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Karinė technika

Spartės darbai Rūdninkų poligone

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai