Ketvirtadienis, 31 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

E. Sabutis: Vilnius – neatsiejama „Rail Baltica“ projekto dalis

www.alkas.lt
2025-06-19 13:14:00
5
Eugenijus Sabutis

Eugenijus Sabutis | sumin.lt nuotr.

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis teigia, kad europinės vėžės geležinkelis „Rail Baltica“, sujungsiantis Baltijos šalis su Vakarų Europa, bus nutiestas iki Vilniaus kaip įmanoma greičiau – kai tik bus užtikrintas reikalingas finansavimas. Numatoma, jog šios geležinkelio atšakos į sostinę statybos darbai prasidės po 2030 metų, baigus pagrindinės linijos statybas Lietuvoje. Iki tol Vilnius galėtų būti prijungtas naudojant kintamos vėžės mechanizmą.

„Projektas „Rail Baltica“ yra strateginis ir bus įgyvendinamas etapais. Pirmasis etapas užtikrina Lietuvos sujungimą su Vakarų Europa per Kauną, o antrajame numatyta europinės geležinkelio vėžės plėtra iki Vilniaus. Galiu patikinti, kad Vilnius yra neatsiejama „Rail Baltica“ dalis, tačiau ji bus įgyvendinta jau po 2030 metų, užbaigus pagrindinės linijos statybas“, – sako susisiekimo ministras E. Sabutis.

Siekiama užtikrinti finansavimą

Pasak E. Sabučio, „Rail Baltica“ taip pat yra svarbus karinio mobilumo projektas, kuriam siekiama užtikrinti Europos Sąjungos (ES) finansavimą po 2027-ųjų, pasibaigus dabartinei ES investicijų programai.

Lietuva jau yra užsitikrinusi 1,6 mlrd. eurų projektui „Rail Baltica“ įgyvendinti iki 2030 metų, papildomai bus siekiama gauti dar 4 mlrd. eurų finansavimą. Ministro E. Sabučio teigimu, jau kalbamasi su Europos Komisija dėl finansavimo ir antrajam projekto etapui.

Atsižvelgiant į esamą geležinkelio infrastruktūrą tarp Vilniaus ir Kauno, svarstoma laikinai pasitelkti kintamos vėžės mechanizmą. Tokiu atveju Kaune traukinys nuo europinės vėžės pervažiuotų ant plačiosios ir, nekeičiant sąstato, pasiektų sostinę.

„Įvertinę pasikeitusią geopolitinę padėtį ir siekdami efektyviai naudoti finansus, kartu su Europos Komisija ir Baltijos šalių partneriais nutarėme projektą planuoti ekonomiškai naudingesniu būdu: prioriteto tvarka nutiesti veikiančią tarptautinę liniją, jungiančią tris šalis su Lenkija ir likusia Europa, paskui, pagal turimą finansavimą, tiesti likusias jungtis. Tokiu būdu ne tik anksčiau „atrakintume“ projekto naudas visuomenei, verslui, kariniam mobilumui, bet ir sutaupytume lėšų“, – sako LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

Lietuva pirmauja tarp Baltijos valstybių pagal europinės vėžės „Rail Baltica“ tiesimo pažangą – šiuo metu statybos vyksta 46,3 km ruože tarp Kauno ir Panevėžio. Iki metų pabaigos numatoma darbus išplėsti iki 114 km.

Dėl projekto sudėtingumo ir siekio suderinti europiniam geležinkeliui keliamus techninius reikalavimus su vietos gyventojų lūkesčiais, toliau tikslinami Kauną ir Vilnių sujungsiančios atkarpos planavimo sprendiniai.

Latvijoje ir Estijoje projekto įgyvendinimas taip pat planuojamas dviem etapais: iki 2030 m. numatytos pagrindinės linijos statybos, o po 2030-ųjų – jungiamųjų atkarpų įrengimas.

Parengta pagal Susisiekimo ministerijos pranešimą

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Rail Baltica“ statybose – naujas 17 km ruožas
  2. „Rail Baltica“ Kaunui atveria naujų galimybių
  3. Baltijos šalis „Rail Baltica“ sujungs greičiau
  4. Apie 80 proc. gyventojų „Rail Baltica“ laiko reikalingu projektu
  5. „Rail Baltica“: kas svarbu Marijampolės regionui?
  6. Tarptautinė „Rail Baltica“ stotis bus Panevėžyje
  7. Patvirtintas „Rail Baltica“ Kauno mazgo planas
  8. Jonavos rajone ryškėja „Rail Baltica“ kontūrai
  9. Pristatomi „Rail Baltica“ infrastruktūros Panevėžyje sprendiniai
  10. „Rail Baltica“ projektas augins Baltijos šalių ekonomikas
  11. Raginama spartinti „Rail Baltica“ įgyvendinimą
  12. Dėl „Rail Baltica“ vėžės – Vilniaus pasiūlymai
  13. Su „Rail Baltica“ planais supažindinama visuomenė
  14. Tikslinamas „Rail Baltica“ vieno ruožo planas
  15. „Rail Baltica“ linijoje – viena šiuolaikiškiausių gyvūnų perėjų

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 5

  1. Kažin says:
    1 mėnuo ago

    Šios Vyriausybės ministras, kaip ir ankstesnių valdžių ministrai, vėžės tiesimo darbų pirmaeiliškumo nepagrindžia jokiais konkrečiai skaičiuotais duomenimis.
    Antai Lietuvoje 2013 m. su vizitu lankęsis Estijos prezidentas pirmutine greitosios vėžės tiesimo prasme laikė Baltijos šalių Vilniaus- Rygos-Talino sujungimą, nes jos nauda Baltijos šalims yra keleivių, o ne krovinių pervežimas. Tačiau Lietuva savo gal “lenkiškus” – niekuo ekonomiškai ar gyventojų poreikiais nepagrįstus prioritetus (lietuvių domėjimasis Lenkija kaip buvo menkas, akivaizdu, taip ir bus) – sujungti Kauną su Lenkijos siena europine vėže tęsė. Taip ta vėžė, išleidus apie 400 mln. ES lėšų, regis, 2016 metais buvo nutiesta. Tačiau apie naudą iš to – tyla. Jau greitai bus 10 metų, tačiau, regis, kad ta vėže netgi nebuvo naudotasi. Taigi 400 mln. jau dešimtmetis bus kaip guli be naudos. Valdžiai atsakomybės už lėšų išleidimą be naudos niekas viešai neprimena, gal Briuselis apie tai net nežino. Lietuvai panaudojus tuos 400 mln. bei atitinkamas sumas Latvijai ir Estijai, Estijos prezidento siūlymu pirmiausiai sujungiant Baltijos šalių sostines, jau 2018 m. valstybės šimtmečiui galima buvo turėti greitąją vėžę nuo Vilniaus per Šiaulius iki Talino. Suprantama, kad per tą laiką Lietuvai panaudojus savo ir privataus kapitalo lėšas galėjo atsirasti europinė vėžė tap pat nuo Šiaulių iki Klaipėdos. Taigi vadovaujantis išmintimi dėl prioritetų būtume išsprendę ir gyventojų patogumo – greitojo susisiekimo su pajūriu klausimą. Vėžės tiek iki Talino, tiek iki Klaipėdos šiandien jau duotų Letuvai ir jos žmonėms naudą. Akivaizdu, kad vėžės maršrutas ne per sostinę Vilnių gali būti ir Lietuvai svetimos strategijos pasekmė, taigi keltinas viešai ir atsakomybės šia prasme klausimas. Juo labiau, kad dėl europinio Vilniaus susisiekimo ir šis ministras toliau makliavoja, žadant prijungti jį prie “Rail Baltica” vėžės tik naudojant kintamos vėžės mechanizmą, mat, gal ir tik dėl to, kad 2027 m. Lietuvai teks pirmininkauti ES. Dėl greitesnio sostinės ir didžios gyventojų dalies susisiekimo su pajūriu priemonių – matosi, kad ir šiai valdžiai tai nerūpi, kad ES lėšos ir toliau gali būti ramiausiai leidžiamos be valstybei ir gyventojams naudos.

    Atsakyti
    • Kažin'ai says:
      1 mėnuo ago

      Gal labai laukiate geležinkelio vėžės Warszawa- Wilno? Ko . gero, tai labai padėtų atsigauti lietuvybei Vilniuje ir jo apylinkėse 🙂 ?

      Atsakyti
      • Kažin says:
        1 mėnuo ago

        Taip taip. Ana Kaunas į Varšuvą ir lėktuvais skraido, ir greitają vėže dunda, tai taip sulietuvėjo, kad gatvėje vis lenkišai ir lenkišai… Dabar, sako, dar Nemunu ir kažkokiais senais kanalais iki Lenkijos kasasi. Vilnius net iki Druskininkų kuo padoresniu nuvykti negali. O BVP vos ne pusę Lietuvai duoda.

        Atsakyti
        • informacja says:
          1 mėnuo ago

          “Szybkie pociągi.Spośród 1 pociągów kursujących codziennie na trasie Warszawa – Wilno, 1 to połączenia bezpośrednie, więc łatwo zaplanujesz podróż bez przesiadek…”omio.com/pl-pl/pociagi/warszawa/wilno-49gsq

          Atsakyti
          • Kažin says:
            1 mėnuo ago

            Nesityčiokite, ar sveiko proto žmogus XXI a. gali iš Vilniaus į Balstogę važiuoti per Kazlų Rūdą.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Greitoji pagalba
Lietuvoje

Auditas parodė, kur stringa GMP tarnybos veikla

2025 07 30
Nato naikintuvai
Lietuvoje

Oro policijos misiją perima Vengrija ir Ispanija

2025 07 30
Pinigai
Lietuvoje

Valstybė skolins ILTE 40 mln. daugiabučių atnaujinimui

2025 07 30
Vėliava
Lietuvoje

Vilniuje prasideda pilietinio pasipriešinimo instruktorių mokymai

2025 07 30
Apsemtas kelias
Gamta ir žmogus

Kelininkai pasiruošę reaguoti į liūčių padarinius

2025 07 30
Vairuotojo pažymėjimas
Lietuvoje

Nuo rugpjūčio 20 d. didės vairuotojo pažymėjimų kainos

2025 07 30
Seimas | lrs.lt nuotr.
Lietuvoje

Seimo atnaujinimo darbai – ne kliūtis posėdžiams

2025 07 30
Miškas
Gamta ir ekologija

Kitiems metams patvirtinta mažesnė miškų kirtimų norma

2025 07 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • dar apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • dar apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • jur apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Marija apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Gaminių ir paslaugų prieinamumo įstatymas – ką svarbu žinoti verslui?
  • Kaip dienos metu sumažinti akinimą namuose?
  • A. Navys, M. Sėjūnas. ruzzija laimi
  • Ar vienas masažas per savaitę gali pagerinti savijautą?

Kiti Straipsniai

Greitoji pagalba

Auditas parodė, kur stringa GMP tarnybos veikla

2025 07 30
Vėliava

Vilniuje prasideda pilietinio pasipriešinimo instruktorių mokymai

2025 07 30
Simonas Gentvilas | lrs.lt nuotr.

Dėl galimo piktnaudžiavimo šaukiamas Seimo komiteto posėdis

2025 07 29
Žirmūnų skveras

Sostinėje tęsiamas viešųjų erdvių atnaujinimas

2025 07 29
Traukiniai

Ieškoma sprendimų dėl griežtesnės Kaliningrado tranzito kontrolės

2025 07 28
Mobilioji programėlė „Kovas“

Vilnius tiesiogiai praneš apie išskirtinius įvykius mieste

2025 07 28
Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.

Vilniuje prasideda kelionės elektriniu laivu Nerimi

2025 07 25
„Jaunas kaip Vilnius“

Vilnius gimtadienis: nuo pirmosios pagalbos iki civilinės saugus

2025 07 24
Žaliųjų ežerų paplūdimys

Į sostinės paplūdimius – autobusu ar dviračiu

2025 07 24
Laivas

Lietuvos laivai – tarp saugiausių pasaulyje

2025 07 24

Skaitytojų nuomonės:

  • dar apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • dar apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • jur apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Marija apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Bondarenko, Šelestas apie KAM pristatė planus dėl oro erdvės gynybos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Karinė technika

Spartės darbai Rūdninkų poligone

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai