Ketvirtadienis, 10 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

E. Sabutis: Vilnius – neatsiejama „Rail Baltica“ projekto dalis

www.alkas.lt
2025-06-19 13:14:00
5
Eugenijus Sabutis

Eugenijus Sabutis | sumin.lt nuotr.

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis teigia, kad europinės vėžės geležinkelis „Rail Baltica“, sujungsiantis Baltijos šalis su Vakarų Europa, bus nutiestas iki Vilniaus kaip įmanoma greičiau – kai tik bus užtikrintas reikalingas finansavimas. Numatoma, jog šios geležinkelio atšakos į sostinę statybos darbai prasidės po 2030 metų, baigus pagrindinės linijos statybas Lietuvoje. Iki tol Vilnius galėtų būti prijungtas naudojant kintamos vėžės mechanizmą.

„Projektas „Rail Baltica“ yra strateginis ir bus įgyvendinamas etapais. Pirmasis etapas užtikrina Lietuvos sujungimą su Vakarų Europa per Kauną, o antrajame numatyta europinės geležinkelio vėžės plėtra iki Vilniaus. Galiu patikinti, kad Vilnius yra neatsiejama „Rail Baltica“ dalis, tačiau ji bus įgyvendinta jau po 2030 metų, užbaigus pagrindinės linijos statybas“, – sako susisiekimo ministras E. Sabutis.

Siekiama užtikrinti finansavimą

Pasak E. Sabučio, „Rail Baltica“ taip pat yra svarbus karinio mobilumo projektas, kuriam siekiama užtikrinti Europos Sąjungos (ES) finansavimą po 2027-ųjų, pasibaigus dabartinei ES investicijų programai.

Lietuva jau yra užsitikrinusi 1,6 mlrd. eurų projektui „Rail Baltica“ įgyvendinti iki 2030 metų, papildomai bus siekiama gauti dar 4 mlrd. eurų finansavimą. Ministro E. Sabučio teigimu, jau kalbamasi su Europos Komisija dėl finansavimo ir antrajam projekto etapui.

Atsižvelgiant į esamą geležinkelio infrastruktūrą tarp Vilniaus ir Kauno, svarstoma laikinai pasitelkti kintamos vėžės mechanizmą. Tokiu atveju Kaune traukinys nuo europinės vėžės pervažiuotų ant plačiosios ir, nekeičiant sąstato, pasiektų sostinę.

„Įvertinę pasikeitusią geopolitinę padėtį ir siekdami efektyviai naudoti finansus, kartu su Europos Komisija ir Baltijos šalių partneriais nutarėme projektą planuoti ekonomiškai naudingesniu būdu: prioriteto tvarka nutiesti veikiančią tarptautinę liniją, jungiančią tris šalis su Lenkija ir likusia Europa, paskui, pagal turimą finansavimą, tiesti likusias jungtis. Tokiu būdu ne tik anksčiau „atrakintume“ projekto naudas visuomenei, verslui, kariniam mobilumui, bet ir sutaupytume lėšų“, – sako LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

Lietuva pirmauja tarp Baltijos valstybių pagal europinės vėžės „Rail Baltica“ tiesimo pažangą – šiuo metu statybos vyksta 46,3 km ruože tarp Kauno ir Panevėžio. Iki metų pabaigos numatoma darbus išplėsti iki 114 km.

Dėl projekto sudėtingumo ir siekio suderinti europiniam geležinkeliui keliamus techninius reikalavimus su vietos gyventojų lūkesčiais, toliau tikslinami Kauną ir Vilnių sujungsiančios atkarpos planavimo sprendiniai.

Latvijoje ir Estijoje projekto įgyvendinimas taip pat planuojamas dviem etapais: iki 2030 m. numatytos pagrindinės linijos statybos, o po 2030-ųjų – jungiamųjų atkarpų įrengimas.

Parengta pagal Susisiekimo ministerijos pranešimą

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Rail Baltica“ statybose – naujas 17 km ruožas
  2. „Rail Baltica“ Kaunui atveria naujų galimybių
  3. Baltijos šalis „Rail Baltica“ sujungs greičiau
  4. Apie 80 proc. gyventojų „Rail Baltica“ laiko reikalingu projektu
  5. „Rail Baltica“: kas svarbu Marijampolės regionui?
  6. Tarptautinė „Rail Baltica“ stotis bus Panevėžyje
  7. Patvirtintas „Rail Baltica“ Kauno mazgo planas
  8. Jonavos rajone ryškėja „Rail Baltica“ kontūrai
  9. Pristatomi „Rail Baltica“ infrastruktūros Panevėžyje sprendiniai
  10. „Rail Baltica“ projektas augins Baltijos šalių ekonomikas
  11. Raginama spartinti „Rail Baltica“ įgyvendinimą
  12. Dėl „Rail Baltica“ vėžės – Vilniaus pasiūlymai
  13. Su „Rail Baltica“ planais supažindinama visuomenė
  14. Tikslinamas „Rail Baltica“ vieno ruožo planas
  15. „Rail Baltica“ linijoje – viena šiuolaikiškiausių gyvūnų perėjų

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 5

  1. Kažin says:
    3 savaitės ago

    Šios Vyriausybės ministras, kaip ir ankstesnių valdžių ministrai, vėžės tiesimo darbų pirmaeiliškumo nepagrindžia jokiais konkrečiai skaičiuotais duomenimis.
    Antai Lietuvoje 2013 m. su vizitu lankęsis Estijos prezidentas pirmutine greitosios vėžės tiesimo prasme laikė Baltijos šalių Vilniaus- Rygos-Talino sujungimą, nes jos nauda Baltijos šalims yra keleivių, o ne krovinių pervežimas. Tačiau Lietuva savo gal “lenkiškus” – niekuo ekonomiškai ar gyventojų poreikiais nepagrįstus prioritetus (lietuvių domėjimasis Lenkija kaip buvo menkas, akivaizdu, taip ir bus) – sujungti Kauną su Lenkijos siena europine vėže tęsė. Taip ta vėžė, išleidus apie 400 mln. ES lėšų, regis, 2016 metais buvo nutiesta. Tačiau apie naudą iš to – tyla. Jau greitai bus 10 metų, tačiau, regis, kad ta vėže netgi nebuvo naudotasi. Taigi 400 mln. jau dešimtmetis bus kaip guli be naudos. Valdžiai atsakomybės už lėšų išleidimą be naudos niekas viešai neprimena, gal Briuselis apie tai net nežino. Lietuvai panaudojus tuos 400 mln. bei atitinkamas sumas Latvijai ir Estijai, Estijos prezidento siūlymu pirmiausiai sujungiant Baltijos šalių sostines, jau 2018 m. valstybės šimtmečiui galima buvo turėti greitąją vėžę nuo Vilniaus per Šiaulius iki Talino. Suprantama, kad per tą laiką Lietuvai panaudojus savo ir privataus kapitalo lėšas galėjo atsirasti europinė vėžė tap pat nuo Šiaulių iki Klaipėdos. Taigi vadovaujantis išmintimi dėl prioritetų būtume išsprendę ir gyventojų patogumo – greitojo susisiekimo su pajūriu klausimą. Vėžės tiek iki Talino, tiek iki Klaipėdos šiandien jau duotų Letuvai ir jos žmonėms naudą. Akivaizdu, kad vėžės maršrutas ne per sostinę Vilnių gali būti ir Lietuvai svetimos strategijos pasekmė, taigi keltinas viešai ir atsakomybės šia prasme klausimas. Juo labiau, kad dėl europinio Vilniaus susisiekimo ir šis ministras toliau makliavoja, žadant prijungti jį prie “Rail Baltica” vėžės tik naudojant kintamos vėžės mechanizmą, mat, gal ir tik dėl to, kad 2027 m. Lietuvai teks pirmininkauti ES. Dėl greitesnio sostinės ir didžios gyventojų dalies susisiekimo su pajūriu priemonių – matosi, kad ir šiai valdžiai tai nerūpi, kad ES lėšos ir toliau gali būti ramiausiai leidžiamos be valstybei ir gyventojams naudos.

    Atsakyti
    • Kažin'ai says:
      3 savaitės ago

      Gal labai laukiate geležinkelio vėžės Warszawa- Wilno? Ko . gero, tai labai padėtų atsigauti lietuvybei Vilniuje ir jo apylinkėse 🙂 ?

      Atsakyti
      • Kažin says:
        3 savaitės ago

        Taip taip. Ana Kaunas į Varšuvą ir lėktuvais skraido, ir greitają vėže dunda, tai taip sulietuvėjo, kad gatvėje vis lenkišai ir lenkišai… Dabar, sako, dar Nemunu ir kažkokiais senais kanalais iki Lenkijos kasasi. Vilnius net iki Druskininkų kuo padoresniu nuvykti negali. O BVP vos ne pusę Lietuvai duoda.

        Atsakyti
        • informacja says:
          3 savaitės ago

          “Szybkie pociągi.Spośród 1 pociągów kursujących codziennie na trasie Warszawa – Wilno, 1 to połączenia bezpośrednie, więc łatwo zaplanujesz podróż bez przesiadek…”omio.com/pl-pl/pociagi/warszawa/wilno-49gsq

          Atsakyti
          • Kažin says:
            3 savaitės ago

            Nesityčiokite, ar sveiko proto žmogus XXI a. gali iš Vilniaus į Balstogę važiuoti per Kazlų Rūdą.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Lietus
Gamta ir žmogus

Lietūs tikrina kelininkų budrumą

2025 07 10
Kultūros ministerija
Lietuvoje

Ministerija parengė tvarką dėl Sovietų karių palaikų perkėlimo

2025 07 10
Valstybės kontrolė
Lietuvoje

Valstybės kontrolė: pilietinio pasipriešinimo mokymai turi būti prieinamesni

2025 07 10
Andrius Vyšniauskas
Lietuvoje

Buvęs Seimo A. Vyšniauskas pripažintas kaltu dėl korupcinių nusikaltimų

2025 07 10
Gintautas Paluckas
Lietuvoje

Liberalai jau 7-ą kartą į frakciją kviečią G. Palucką

2025 07 10
Temidė
Lietuvoje

K. Bartoševičius pripažintas kaltu dėl seksualinių nusikaltimų

2025 07 10
Gitanas Nausėda ir Michaelas Higinsas
Lietuvoje

Prezidentas ragina pasimokyti iš Airijos, kaip saugoti tautinę tapatybę

2025 07 10
„Sodra“
Lietuvoje

Apie 36 tūkst. žmonių pradėjo pensijų kaupimą, dar yra galimybė atsisakyti

2025 07 10

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Jonas apie Įsibėgėja darbai kelyje Vilnius–Utena
  • Jonas apie Nacionalinis susivienijimas: Čekiukų skandalas – Prezidento principingumo testas
  • Rimgaudas apie Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę
  • Jonas apie Teismui perduota byla dėl A. Ramanauskui–Vanagui atminti skirto paminklo išniekinimo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • J. Vaiškūnas. Diena kai pabunda miegantys broliai
  • Lietūs tikrina kelininkų budrumą
  • Ministerija parengė tvarką dėl Sovietų karių palaikų perkėlimo
  • Valstybės kontrolė: pilietinio pasipriešinimo mokymai turi būti prieinamesni

Kiti Straipsniai

Elektromobilio įkrovimas

Sostinėje panaikintos elektromobilių lengvatos. Ar tai atsilieps plėtrai?

2025 07 09
Žvyrkeliai

Žvyrkeliuose atliekami darbai – interaktyviame žemėlapyje

2025 07 08
„airBaltic“ lėktuvas

Pirmąjį pusmetį oro keleivių skaičius augo beveik dešimtadaliu

2025 07 08
Tarptautinė žinovų komisija išrinko geriausią būsimo Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo architektūrinį sumanymą | voruta.lt nuotr.

Tarptautinė komisija išrinko geriausią būsimo Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo architektūrinį sumanymą

2025 07 07
Baltijos šalių Prezidentai

Baltijos šalių Prezidentai aptarė saugumo klausimus

2025 07 04
„Rail Baltica“

„Rail Baltica“ projektui – papildomos ES lėšos

2025 07 04
Liepos 6-oji Vilniuje

Vilnius Liepos 6-ąją švęs prie Neries

2025 07 04
Avarija

Pernai keliuose mažiau žuvusiųjų, bet iššūkių išlieka

2025 07 03
Traukiniai

Nauji traukiniai Lietuvoje riedės jau kitąmet

2025 07 03
Rugiagėlės ir aguonos

Vilniečiai pasisako už tvarų šienavimą

2025 07 03

Skaitytojų nuomonės:

  • Jonas apie Įsibėgėja darbai kelyje Vilnius–Utena
  • Jonas apie Nacionalinis susivienijimas: Čekiukų skandalas – Prezidento principingumo testas
  • Rimgaudas apie Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę
  • Jonas apie Teismui perduota byla dėl A. Ramanauskui–Vanagui atminti skirto paminklo išniekinimo
  • Mikabalis apie Archeologiniai radiniai pildo Zapyškio istorijos dėlionę
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Karinė technika

Spartės darbai Rūdninkų poligone

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai