Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

Nepagražinta tarpukario kasdienybė ir bohema: išleistas A. Ingelevičiaus fotografijų archyvas

www.alkas.lt
2025-02-17 11:00:00
0
Rotušės aikštės kiemas. Kaunas, XX a. 3 deš. | LNM nuotr.

Rotušės aikštės kiemas. Kaunas, XX a. 3 deš. | LNM nuotr.

Vasario 26 d., 19.00 val. „Skalvijos“ kino teatre vyks Mindaugo Meškausko sukurto dokumentinio filmo „Archyvų detektyvas“ pristatymas. Filmas pasakoja apie paslaptingą ir daug metų pamirštą Antano Ingelevičiaus archyvą, kurio atradimas atvėrė naujus istorinius įvykius ir įkvėpė daugybę diskusijų.

Antano Ingelevičiaus archyvo atradimas tapo viena įdomiausių ir jaudinančių istorijų, kuri įkvėpė režisierių Mindaugą Meškauską sukurti dokumentinį filmą „Archyvų detektyvas“.

Prieš trejus metus Istorijų namuose surengta paroda į dienos šviesą iškėlė tuomet dar žmogumi-slėpiniu laikyto ir mažai kam žinomo fotografo Antano Ingelevičiaus fotografijų archyvą.

Paroda baigėsi, tačiau tyrimas nesustojo. Šiemet šį procesą Lietuvos nacionalinis muziejus vainikuoja monumentaliu leidiniu „Antanas Ingelevičius. Fotografo archyvas“, kuriuo Antanas Ingelevičius galutinai bus įrašytas į Lietuvos fotografijos istoriją.

Jame – per aštuonis šimtus fotografijų ir jas kontekstualizuojantys muziejininkų Vitalijos Jočytės bei Gyčio Grižo, fotografijos istorikės dr. Margaritos Matulytės ir architektūros istoriko dr. Vaido Petrulio straipsniai.

„Šis albumas yra kelerius metus trukusio tyrimo rezultatas – šaltiniai apie Ingelevičių saugomi įvairiuose paveldo institucijose ir privačiuose archyvuose. Dabar surinktos žinios pirmą kartą sugulė į vieną leidinį“, – pasakoja viena iš leidinio sudarytojų, Lietuvos nacionalinio muziejaus fotografijos rinkinio kuratorė Vitalija Jočytė.

Ingelevičiaus kūryba leidinyje pristatoma pagal jo interesų ir veiklos kryptis

Atverčiamas šeimos ir kasdienybės dienoraštis, atskleidžiamos socialinio ir urbanistinio Kauno atodangos, atspindimas estetinis sąlytis su kraštu, pristatoma dokumentavimo ir reportažų praktika. Kai kurios temos, nors ir daug neplėtotos, tačiau itin neįprastos – pvz., moterų sportininkių treniruotės tarpukario Kaune.

„Per Antano Ingelevičiaus asmenybę, jo gyvenimo istoriją ir kūrybinį palikimą atsiskleidžia platesnis naujoviškos Lietuvos ištakų vaizdas, virsmas iš carinės Rusijos pakraščio į modernią valstybę“, – priduria vienas iš leidinio sudarytojų, Lietuvos nacionalinio muziejaus muziejininkas Gytis Grižas.

Leidinyje skelbiamas visas Lietuvos nacionaliniame muziejuje saugomas Ingelevičiaus negatyvų archyvas, kurį sudaro 836 vienetai.

Lietuvos nacionalinio muziejaus albumas „Antanas Ingelevičius. Fotografo archyvas“ | S. Samsonas, LNM nuotr.
Lietuvos nacionalinio muziejaus albumas „Antanas Ingelevičius. Fotografo archyvas“ | S. Samsonas, LNM nuotr.

Nefasadinis Kaunas

Susipažinus su Antano Ingelevičiaus fotografijomis, didžiausiu atradimu tampa tarpukario Kaunas. Prieš jo fotoobjektyvą miesto kasdienybė atsiskleidė visai kitomis spalvomis.

Anot architektūros istoriko dr. Vaido Petrulio, parengusio vieną iš leidinio straipsnių, Ingelevičiaus kūryba yra svarbi architektūros istorijos požiūriu, nes Kaunui skirtoje darbų serijoje jis portretuoja ne žmones, bet miesto erdves. Jose skaitytojai atpažins, o kai kur ir visai neatpažins, Senamiestį, Naujamiestį, Žaliakalnį, kitas erdves.

„Jeigu į Ingelevičiaus kūrybą pažvelgsime, priimdami visą XX amžiaus miestų raidos patirtį, pamatysime, kad Kauno pristatymas ne per paminklų, bet per kasdienybės prizmę mums suteikia išskirtinę galimybę į teigiamą Kauną pažvelgti kitu kampu.

Formuodami miesto architektūrinių erdvių istoriją, neretai renkamės įprasminti vizualinius orientyrus, pažangos liudijimus, didvyriškas arba bent jau akivaizdžias pastangas kurti naujoviškumą, atsiplėšti nuo purvinų gatvių, kurios dar tarpukariu įgijo neigiamos konotacijos ir buvo tapatinamos su carinės Rusijos palikimu. Tokiu būdu skurdžioji Kauno pusė tarsi eliminuojama iš modernėjančios sostinės pasakojimo“, – sako Petrulis.

Šį išskirtinumą pabrėžia ir fotografijos istorikė, leidinio mokslinė redaktorė dr. Margarita Matulytė, įvardydama Ingelevičių kaip vieną pirmųjų Lietuvoje įžengusių į socialinės fotografijos lauką ir iškėlusių svarbiausias mieste susikaupusias problemas.

Ji teigia

„Jam rūpėjo to paprasto, neatitinkančio politikų deklaruojamų nacionalinių standartų žmogaus, kurį jis sutikdavo lūšnynuose, gyvenimas. Ypač tai matosi nuotraukose, kurios fotografuotos „Brazilkoje“, „Argentinkoje“ ir kitose proletarinio kontingento gyvenamosiose vietose, beje, net ir Senamiestyje“.

Ingelevičiaus nuotraukose leidinio skaitytojai išvys negrįstas ir vietomis nepravažiuojamas gatves su atvirais srutų kanalais, nevalyvas iš lentų sukaltas medines pašiūres ir lauko tualetus, pakrypusias kaimiškas tvoras, o kiemuose – sukabintus skarmalus, išmėtytus rakandus.

Architektūros istorikas leidinyje paskelbtame straipsnyje kelia ir kitą klausimą: „Kas buvo to meto kaunietis?“. „Ingelevičius fotografuodavo miestą, visgi, dažnai jis nėra tuščias. Čia užfiksuotas visas to meto socialinių sluoksnių spektras. Pažvelgus į šias fotografijas architektūros istoriko žvilgsniu, galima atkreipti dėmesį į žmogaus vaidmenį, formuojant urbanistinį charakterį“, – atkreipia dėmesį V. Petrulis.

Ingelevičiaus ir miesto architektūros santykį straipsnyje nagrinėjančiam architektūros istorikui įdomi pasirodė ir fotografo naudojama miesto tyrimo ir meninio pristatymo metodologija.

„Ingelevičiaus užfiksuoti miestovaizdžiai dažnai yra nutolę nuo pristatomų Kauno vietų ir pasiekiami siauromis, purvinomis gatvėmis. Tai leidžia spėti, kad fotografas Kauno gatves ir jų užkaborius tyrinėjo vaikščiodamas pėsčiomis. Architektūros tyrėjui tai svarbi detalė“, – sako V. Petrulis.

Anot jo, būtent Ingelevičiaus fotografijos tampa reikšmingu skurdžios darbininkų buities liudijimu. Taigi kritiškas žvilgsnis į atnaujinto per beveik dvi dešimtis metų miesto mitą leidžia suformuoti aiškesnį, tikresnį santykį su Kaunu, atsisakant romantizuoto, ant UNESCO pjedestalo užkelto Kauno modernizmo įvaizdžio.

Lietuvos nacionalinio muziejaus albumas „Antanas Ingelevičius. Fotografo archyvas“ | S. Samsonas, LNM nuotr.
Lietuvos nacionalinio muziejaus albumas „Antanas Ingelevičius. Fotografo archyvas“ | S. Samsonas, LNM nuotr.

Kultūros žmonės ir bohema

Antanas Ingelevičius pasireiškė ir kaip profesionalus kultūros įvykių dokumentalistas, asmenybių portretistas bei pirmasis Lietuvos teatro fotografas, nuosekliai fiksavęs spektaklių scenas, repeticijas ir teatralų gyvenimą. Kaip pastebi M. Matulytė: „Ingelevičiaus fotografijose chimeriškas pasaulis persipina su tikrove taip, kad jos nebeįmanoma atskirti nuo iliuzijos“.

Vienos įspūdingiausių archyvo fotografijų yra iš 1919–1925 metais Kaune veikusio „Vilkolakio“ teatro gyvenimo. Šiame kultūros žmonių sambūryje su fotoaparatu rankose Ingelevičius sukosi nuo 1920 metų pradžios.

„Teatro ir fotografijos magija atsiskleidžia viename 1920 metų vaizde, kai Ingelevičius objektyvą nukreipia ne į „Vilkolakio“ sceną, o į žiūrovus. Verta atidžiau įsižiūrėti į šią fotografiją, nes toks įspūdingas poveikis, jos autoriaus natūraliai pasiektas uždaroje patalpoje, yra retas reiškinys“, – teigia M. Matulytė.

Ant išlikusio originalaus atspaudo kitoje pusėje yra autentiškas įrašas: „Vilkolakio žiūrovai prieš uždangą atleisiant (Žvilgsniai nukreipti į degantį magnijų, kad nežiniomis nufotografuoti salėje esančius)“.

„Kabančios žibalinės lempos ir šviestuvas su elektrine lempute užgesinti, o vienintelis šviesos šaltinis sklinda iš už kadro. Nuotraukos apraše minimas „magnijus“ – tai labai degus metalas magnis, kuris dega ryškia balta liepsna, kadaise naudota kaip šviesos šaltinis fotografavimo metu. Salytėje spūstis, žiūrovai vos telpa, o jų visų žvilgsnius tarsi drugelius traukia magiška šviesa“, – nuotraukos vaizdą nupasakoja M. Matulytė.

Estetinis sąlytis su kraštu

Pasižvalgymų po Lietuvą temoje skaitytojus pasitiks gamtos ir pajūrio vaizdai, taip pat etnografiniai motyvai. Šią knygos dalį pristatanti M. Matulytė atkreipia dėmesį, jog iš išlikusių vaizdų galima spėti, kad Antanui Ingelevičiui teko sudalyvauti keliose kraštotyrinėse ekspedicijose. Jose fotografas fiksavo lietuviško kaimo etnografiją: sodybas, kryždirbystės paminklus, lauko darbus, vietinius tipažus.

„Tą jis darė metodiškai, tiesa, be ypatingų pastangų. Bet kai Ingelevičius atsiranda prie jūros, supranti, kad tai – jo stichija. Jūros vaizdus lydi vienur kitur šmėžuojančios poilsiautojų grupelės: romantiškai stebintys saulėlydį, palengva grįžtantys nuo jūros gal po saulės palydėjimo iškilmių, kopose pozuojanti žmona Arija Olga. O viename kadre – bangomūšos motyvas toks čiurlioniškas“, – sako M. Matulytė.

Ji priduria, jog ekspedicijose ir privačiose kelionėse sutiktų žmonių fotografijos išduoda jautrią, laisvą ir gana valiūkišką Ingelevičiaus natūrą: kai tik pasuka objektyvą į žmogų, tuoj pat viskas atgyja, gamta pabunda, atsiranda nuotaika.

Antanas Ingelevičius, (auto)portretas. Apie 1930 m. | LNM nuotr.
Antanas Ingelevičius, (auto)portretas. Apie 1930 m. | LNM nuotr.

Gyvenimo rekonstrukcija

Iki šiol apie Antaną Ingelevičių buvo žinoma nedaug. Jo biografija, atidarant parodą prieš trejus metus tilpo, į kelis faktus: 1920–1940 metais gyveno Kaune, vaidino „Vilkolakio“ teatre, dirbo samdomu fotografu Mikalojaus Konstantino Čiurlionio galerijoje.

Sukūrė šeimą su Arija Olga Karnauskaite, susilaukė dviejų sūnų – Rymanto Dionyzo ir Silvijaus Tauručio. Ingelevičiaus pėdsakai pradingsta Antrojo pasaulinio karo metais, kai jis persikraustė į Vilnių, kuriame gyveno iki mirties 1947 metais.

Šeima fotografo gyvenime ir kūryboje vaidino svarbų vaidmenį. Kaip pastebėjo M. Matulytė, Antanas Ingelevičius, fotoaparatą į rankas paėmęs dar vaikystėje, visų pirma tapo šeimos fotografu. Asmeninės nuotraukos jo archyve sudaro nemažą dalį. Jos buvo paskata knygos sudarytojams – Vitalijai Jočytei ir Gyčiui Grižui – rekonstruoti Ingelevičiaus ir jo šeimos istoriją ir pabandyti įminti fotografo asmenybės paslaptis.

„Prieš septynerius metus muziejininkės nuojauta pakuždėjo atidžiau pažvelgti į negatyvų rinkinį. Juos vienijo tuo pačiu braižu ant vokų užrašyti neinformatyvūs kelių žodžių pavadinimai su prierašu „Fot. Ingelevičius“. Atspaudus kelis atspaudus, kolega Gytis Grižas atpažino savo gimtąjį miestą – Kauną. Supratome, kad rankose laikome išskirtinį tarpukario Lietuvos fotografo archyvą“, – prisimena V. Jočytė.

Knygos sudarytojai rekonstravo fotografo gyvenimo ir kūrybos istoriją, identifikavo asmenybes, įvykius, vietas. Šio tyrimo rezultatus buvo galima išvysti net keliose parodose Vilniuje ir Kaune, o dabar įdėmiai nagrinėti ir išleistame leidinyje.

Ingelevičiaus ir jo šeimos gyvenimo istoriją pavyko aprašyti tik prisijungus prie tyrimų kitų paveldo institucijų darbuotojams. Labai svarbiu žinių šaltiniu tapo ir fotografo giminės, kuriuos po ilgų paieškų atsekė G. Grižas: „Artimiausi giminaičiai pasklidę po pasaulį, po nemažų pastangų pavyko juos surasti JAV ir Latvijoje, deja, jau buvo pasikeitusios kartos ir tiesioginių liudijimų apie Antaną Ingelevičių niekas negalėjo parašyti. Šeimose liko tik legendinis asmuo ir prisiminimų nuotrupos“.

Po jos filmas keliaus po Lietuvą, pasiekdamas kitus miestus: kovo 2 d. – premjera Kaune, „Romuvoje“, 18.30 val., kovo 3 d. – specialus seansas ir susitikimas su filmo kūrėjais bei herojais, „Herojuose“, 17.30 val., kovo 4 d. – pristatymas Panevėžyje, „Garse“, kovo 5 d. – pristatymas Marijampolėje, „Spindulyje“. Visuose seansuose žiūrovai galės susitikti su filmo kūrėjais ir herojais, pasidalinti įspūdžiais ir užduoti klausimus.

Lietuvos nacionalinio muziejaus išleistą leidinį „Antanas Ingelevičius. Fotografo archyvas“ jau galima įsigyti Lietuvos nacionalinio muziejaus elektroninėje parduotuvėje ir muziejaus kasose.

Jo pristatymas įvyks Vilniaus knygų mugėje vasario 27 d. 17 val. Konferencijų salėje 5.2. Renginį ves režisierius Mindaugas Meškauskas, dalyvaus leidinio tekstų autorė ir mokslinė redaktorė, fotografijos istorikė dr. Margarita Matulytė (LKTI, LNDM), leidinio teksto autorius, architektūros istorikas dr. Vaidas Petrulis (KTU), leidinio sudarytojai Gytis Grižas ir Vitalija Jočytė (LNM).

Antanas Ingelevičius su žmona Arija Olga. 1923 m. | LNM nuotr.
Antanas Ingelevičius su žmona Arija Olga. 1923 m. | LNM nuotr.
Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Dar galima pamatyti A. Ingelevičiaus fotografijų parodą
  2. Visuomenei pristatomi nematyto medinio tarpukario Kauno vaizdai
  3. Kauno tarpukario architektūra – pakeliui į UNESCO
  4. Lietuvos nacionalinis muziejus kviečia prakalbinti Vilnių kūrusias asmenybes
  5. Fotomenininkas A. Baltėnas: mano paroda – tai ateičiai išsaugotas šiandienos Lietuvos portretas (video)
  6. Paryžiuje paminėtos Marijos Gimbutienės 100-osios gimimo metinės
  7. Kokias istorijas slepia netrukus atsiversiantys Istorijų namai?
  8. Atveriama atitikmens Lietuvoje neturinti saugykla
  9. Istorijų namuose – trečioji istorijų pasakojimo šventė: šildys pokalbiai ir sriuba
  10. 100 Dainų šventės istorijos metų – nemokamoje plakatų parodoje
  11. Žvilgsnis į nomenklatūros gyvenimo užkulisius: paroda Istorijų namuose
  12. Nepažinta kaimynystė: baltų ir Kijevo Rusios ryšiai tarptautinėje parodoje
  13. Istorijų namai kviečia apsivalyti nuo sovietinę okupaciją primenančių daiktų
  14. Istorijų namai kviečia į pirmąsias parodas (video)
  15. Rengiama konferencija apie lietuvių karį

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
Pilietinė visuomenė

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
Lietuvoje

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie „Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“
  • LTV pranešė apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos
  • Rimvydas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Kita tema apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Lietuvos banko rūmai Kaune kviečia į nemokamas ekskursijas ir šeštadieniais
  • D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Už kiek šiemet galima pailsėti Palangoje, Turkijoje ir Ispanijoje?
  • Augalai daugiabučiuose: svarbu ne tik grožis, bet ir saugumas

Kiti Straipsniai

Liudas Mažylis | lnm.lt nuotr.

Po kiek profesijų turėjo Šliūpai ir Mažyliai?

2025 05 26
Pasienio veteranas Valentinas Urbonas ir Ignalinos dekanas Vidas Smagurauskas | P. Šimkavičiaus nuotr.

Tradicinis tarpukario pasienio policininkų ainių susitikimas Linkmenyse

2025 05 23
Jaunimo įžvalgos padeda kurti parodą apie Barborą Radvilaitę ir Kotryną Jogailaitę | S. Samsonas, LNM nuotr.

Jaunimas padeda kurti parodą apie Barborą Radvilaitę ir Kotryną Jogailaitę

2025 05 21
Diskusija apie muziejų ateitį | S. Samsonas, Lietuvos nacionalinio muziejaus nuotr.

Kodėl šiandien reikalingi muziejai? Misija, iššūkiai ir ateitis

2025 05 17
„Veikti tai, kas teikia džiaugsmą“: A. Elskaus vaikai pasakoja apie vitražo legendą | A. Elskaus šeimos archyvo nuotr

„Veikti tai, kas teikia džiaugsmą“: A. Elskaus vaikai pasakoja apie vitražo legendą

2025 05 15
Aistė Petrauskienė. Partizanų bunkerio Daugėliškių miške (Raseinių r.) tyrimų akimirka, 2010 m. | G. Petrausko nuotr.

Istorikė A. Petrauskienė – apie gyvą partizanų istoriją, sovietinės propagandos įtaką ir radinius bunkeriuose

2025 05 12
Kudirkos Naumiestis – knygnešystės lopšys, apie tai pasakoja Vinco Kudirkos muziejaus paroda | S. Samsonas, LNM nuotr.

Kudirkos Naumiesčio bandymas: ar muziejus gali atstoti knygyną?

2025 05 08
Gražiausių čekiškų ir lietuviškų knygų paroda Kazio Varnelio namuose-muziejuje | Silvestras Samsonas, LNM nuotr.

Kazio Varnelio namuose-muziejuje – gausybė renginių mylintiems knygas

2025 05 06
Vilniaus generolo L. Želigovskio berniukų ir V. Sirokomlės mergaičių mokyklų (dabar – Vilniaus Antakalnio gimnazija) pastatas, kurį 1929–1932 m. suprojektavo Stefanas Narembskis. 1932 m. | J. Bulhako nuotr.

K. Remeika. (Ne)žinomi tarpukario Vilniaus kūrėjai

2025 04 29
Būsimos parodos eksponatai - Skulptūrėlė Šv. Rokas sužeista koja ir jam duoną nešantis šuo | A Baltėnas, LNM nuotr.

Šuo – ne tik draugas: 10 faktų apie šunis Lietuvos istorijoje

2025 04 18

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie „Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“
  • LTV pranešė apie Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos
  • Rimvydas apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Kita tema apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
  • Rimgaudas apie Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Valstybinė mokesčių inspekcija

Šiandien paskutinė diena sumokėti komercinio NT mokestį

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai