Pradžioj iškart praneš, jog nuo šiandien Lietuvoj atsisakau konsultuoti hindų kalba. Įdomu ar dėl aptarnavimo neteikimo hindų kalba irgi užplūs daug neapykantos reakcijų?
Gudijos opozicija pristatė naują Gudijos pasą ant kurio yra Lietuvos valstybės simbolis Vytis. Lietuvoj žinia sukėlė tikrą šoką bei neigiamą reakciją. Apologetai pradėjo aiškinti, jog šis simbolis naudotas Gudijos 1918 m. bei 1991 – 1995 m. Tačiau toks argumentas nepriimtinas, nes tuo laiku Gudija nebuvo brandi demokratinė valstybė, bet egzistavo kaip šovinistinis darinys nukreiptas prieš mūsų valstybę.
Skandalui išsiplėtus lietuviams pradėta įrodinėti, jog pasisavintas herbas neva nėra tas pats ženklas kaip esantis Lietuvos valstybės. Nors ištiesų nesvarbu kiek jis yra stilizuojamas, pakeičiamas, vis tiek jis yra Lietuvos valstybės simbolis.
Manipuliuojama nutylint esminius faktus. 1991 m – 1994 m . Gudijos valstybę valdė politikas Pozniakas su savo bendrais. Jis yra litvinistas, kuris aiškina, jog lietuviai yra žmudai, tuo tarpu tikri lietuviai yra gudai, kelia teritorines pretenzijas Lietuvai. Neseniai aiškino, jog nuvertus Lukašenką bus iškeltas Vilniaus „sugrąžinimo“ Gudijai klausimas. 1990 – ųjų pradžioj Pozniako politiniai bendražygiai valdę Gudiją atvyko į Lietuvą bei oficialiai pateikė reikalavimą, jog ji atiduotų Vilnių Gudijai. Šiandien Pozniakas toliau skleidžia litvinistinę fašistinę antilietuvišką propagandą bei viešai palaiko Rusijos agentę O. Karač, kuri dergia Lietuvą.
Būtent litvinistai su Pozniaku priešaky 1991 m. valdę Gudiją paskelbė Vytį oficialiu Gudijos simboliu. Litvinistams palikus valdžią, patys Gudijos žmonės referendumu atsisakė Lietuvos herbo. Klausimas, jei Gudijos opozicija esanti Lietuvoj realiai yra demokratiška, kodėl pasirinko Gudijos šovinistų – litvinistų naudotą simboliką – Lietuvos herbą?
Antrojo pasaulinio karo metais pasisavintą Vytį naudojo Gudijos nacių koloborantai. Vytis, kaip pasisavintas simbolis, simbolizuoja gviešimąsi į Lietuvos valstybės žemes, skatina žeminančiai lietuvius vadinti žmudais. Šiandien su Lietuvos pagalba Pozniakas oficialiai bei teisėtai išsiims naująjį Gudijos pasą su Lietuvos simboliu Vytimi?
Dėl minėto įžūlaus incidento užklaustas LR URM ministras bandė nerišliai aiškinti, jog Lietuva leidžia Gudijai savintis mūsų herbą. Po minėto pareiškimo LR URM ministras nebeturėtų tikėtis ilgesnės karjeros, kiek žinau restoranas McDonalds ieško darbuotojų. LR Prezidentūros užsienio reikalų patarėja teigė nereginti problemos, jog gudai naudos mūsų Vytį. Tai atrodo kaip vadovėlinis defitizmas. Tuomet mes Lietuvos žmonės neregime problemos, jog ji daugiau nebedirbs LR Prezidentūroj. Valdžia negali atiduoti Lietuvos valstybės esminio simbolio be daugumos Lietuvos žmonių pritarimo. Kas toliau, Vilnių taip pat leisime okupuoti?
Tarp gudų šovinistinė litvinizmo teorija pradėjo plisti 19 a. antroj pusėj, kurią sukūrė Rusijos spec. tarnybos. Ją simbolizavo pasisavintas Vytis. Dėka to, 20 a. pradžioj litvinistai jau pradeda savintis Lietuvos žemes. Paskelbę Gudijos nepriklausomybę oficialiai valstybės mastu savinosi Vytį, nors Lietuvai žadėjo, jog Vilniaus regiono Gudija neprisijungs, tačiau jo didžiąją dalį prisijungė su Rusijos pagalba 1939 m. Vėliau ten baltiškame lietuviškame Astrave pastatė branduolinę jėgainę.
Bandė ir likusią Pietryčių Lietuvos dalį prisijungti, bet neišdegė. Tačiau litvinistų galvose ši idėja toliau rusena. Okupuotose Pietryčių Lietuvos žemėse Gudija beveik galutinai išnaikino lietuvius. Praeitais metais jau uždaryta paskutinė lietuvių mokykla okupuotoj Pelėsoj (rytų Dzūkijos regionas).
Vienintelis galiojantis Gudijos patikinimas, jog jie yra mūsų pusėj – yra ne žodžiai ar deklaracijos, bet konkretūs veiksmai. Pvz. Lietuva turi susikūrus savo Sausio 13 – osios naują simbolį. Todėl prašymas Gudijos opozicijai – įrodykite, kad nesate litvinistai ir susikurkite savo valstybei originalų simbolį – herbą.
Senovėj Albo Ruso (Baltoji Rusia) yra vienas ar daugiau regionų rusėnų žemėse. Minsko regionas senovėj vadintas Baltoji Rusia. Kai Lietuva viduramžiais ginklu užėmė Gudijos žemes, Minskas tapo arčiausiu Gudijos miestu iki LDK valstybės sostinės Vilniaus. Dėl to šis miestas tampa pagrindiniu Gudijoj. Nuo 16 a. Vilniaus biurokratai lotyniškai pradeda vadinti jau visus gudus atvykstančius Lietuvon Albo Ruso.
Nuo 16 a. vidurio įsigali vienintelis Albo Ruso suvokimas, jog tai yra mūsų dienų Gudijos teritorijos žemės. Svarbu atkreipti dėmesį, koks yra istorinis simbolis siejantis su Minsko Baltąja Rusia.
Gudijos opozicija savo valstybės herbu galėtų rinktis arba Minsko arba Polocko regionų ženklus, nes nuo šių regionų didele dalimi formavosi šiuolaikinė Gudijos valstybė.
*
Litvinizmo pseudomokslinė konspiracijos teorija aiškina, neva LDK buvus bendra lietuvių – gudų valstybė, tačiau egzistuoja dar radikalesnė šios teorijos versija, todėl dalis gudų pasiskelbė neva šie turi savavališką teisę į Lietuvos Vytį ir gali jį stilizuoti kaip tik nori.
Žemiau yra Popiežiaus Aleksandro IV citata 1255 m. kovo 6 d. Ji perteikia kaip Mindaugas tapo pripažintas okupuotų rusėnų (Gudijos) žemių valdovu „…kadangi jūs nenuilstamai kovojate su Rusios karalyste, kurios gyventojai atstovauja klaidingą tikėjimą, jūs užkariavote dalį šios karalystės žemių, sutinkame su jūsų maldomis bei apaštališkai patvirtiname, jog šios žemės priklauso jums bei jūsų įpėdiniams…“
Gedimino sutartyje 1323 m. su Livonijos Ordinu, kurioje LDK kunigaikštis Gediminas vokiškai rašo apie Gudiją „…visi rusėnai esantys mūsų valdžioj“.
Rygos vyskupo metraštyje 1203 m., kuriame aprašomas aplinkinių tautų būdas: ,, ir bėgo rusėnai per miškus bei kaimus nuo lietuvių kaip kiškiai nuo medžiotojų, nepriklausomai nuo kiekio…”
Gudavičius yra pats stipriausias bei kompetetingiausias istorikas visoj Lietuvos istorijoj, kuriam pagal profesionalumą neprilygsta ne vienas šių dienų Lietuvos istorikas. Jis davė konkretų bei galutinį atsakymą dėl litvinizmo. E. Gudavičius teigė, jog pagal istorinius šaltinius LDK buvo lietuvių valstybė, ne gudų valstybė, ne bendra lietuvių – gudų valstybė, bet būtent lietuvių valstybė. Teigė, jog Gudijos istoriografija yra skurdžių istoriografija, kai neturi savosios istorijos, tuomet savinasi kitų.
Todėl gudai, palikite Lietuvos Vytį lietuviams, jei norite palaikymo bei gerų santykių su Lietuvos žmonėmis.
Apžvalgininko rašinius (idėjas) iš esmės laikyčiau sufleriu, kaip politiškai veikti prieš Lietuvą, lietuvių supriešinimo su kaimynais baltarusiais strateginiais tikslais. Iš esmės tai Pilsudskinės “Sredkova Litwa” dvasios gaivinimas, kuri, kaip žinome, vedė į Vilniaus ir apskritai Lietuvos (jos dalies) prijungimą prie Lenkijos vėl. Juk Lenkija de jure Vasario 16-osios nėra pripažinusi iki šiol. Taigi lietuviai ir baltarusiai būkime budrūs gyvendami kaip atskiros tautos buvusiose tais laikais dar mažai suslavintose LDK baltų žemėse.
O kaip savo komentarus pavadintum? Susidaro įspūdis, kad tamstai galimai nerūpi, kad Baltarusios valdžia uždarė paskutines lietuviškas mokyklas Rimdžiūnuose ir Pelesoje, uždarė visas lietuvių draugijas dabartinės Baltarusios teritorijoje,kad lietuvių kalbai ir tautinei savasčiai ten kilo didžiulis pavojus ? Ar toks veiksmas iš Baltarusios valdžios pusės nėra lietuvių ir baltarusių supriešinimas strateginiais tikslais, bet,panašu, kad tą norisi įžvelgti šio straipsnio autoriaus mintyse ?
Baltarusijoje valdžia yra diktatorius, taigi ji ir žmonės skirtingi dalykai. Lietuviškas mokyklas uždarė valdžia – ne žmonės. Žinoma, kad tai veikimas prieš lietuvybę. Bet Lukašenka aiškino, kad dėl atsiradusio prieškumo lietuvybei negali užtikrinti mokyklų saugumo. Beje, pilsudskininkų lenkų ir litvinistų šūkiai: “Vilno naša” sutampa, tas ir viską pasako, kas yra kas šiuo atveju. Tačiau istorikai teigia, kad realiai tokio litvinizmo kaip realios jėgos Baltarusijoje nėra, kad “litvinizmas” yra tik priešiškų jėgų propagandos priemonė nuteikinėti tautas kaimynes vieną prieš kitą.
Manau, kad teisus VSD direktorius, o ne tokie istorikai: kauno.diena.lt/naujienos/kauno-dienos-studija/kauno-dienos-studijoje-istorikas-r-kamuntavicius-ar-reikia-bijoti-gudisko-litvinizmo-1195490
VSD direktoriaus pozicija: tv3.lt/naujiena/lietuva/vsd-direktorius-jauniskis-apie-baltarusiu-imigrantu-gresme-tiesa-sakant-man-tai-kelia-siauba-n1380992
Mikabalis
Your comment is awaiting moderation
1 sekundė ago
Baltarusijoje valdžia yra diktatorius, taigi ji ir žmonės skirtingi dalykai. Lietuviškas mokyklas uždarė valdžia – ne žmonės. Žinoma, kad tai veikimas prieš lietuvybę. Bet Lukašenka aiškino, kad dėl atsiradusio prieškumo lietuvybei negali užtikrinti mokyklų saugumo. Beje, pilsudskininkų lenkų ir litvinistų šūkiai: “Vilno naša” sutampa, tas ir viską pasako, kas yra kas šiuo atveju. Tačiau istorikai teigia, kad realiai tokio litvinizmo kaip realios jėgos Baltarusijoje nėra, kad “litvinizmas” yra tik priešiškų jėgų propagandos priemonė nuteikinėti tautas kaimynes vieną prieš kitą
Autorius teisus. Jei kaimyninei tautai atiduodam savo senovinį herbą – tuo pretekstu, kad buvome vienoj valstybėj – tai lygiai taip pat neprieštarausim kai gudai savo konstitucijoj įrašys, kad jų sostinė yra Vilnius ?
Parašiau ir laukiu awaiting’e.
Apie kokį herbo su raiteliu lietuvišką senoviškumą gali būti kalba, kai dar Žalgirio mūšyje Vytautas dalyvavo su Stulpų herbu, 19 a. Narbuto Gedimino stulpais pavadintu, kai 1390 m. Vytautas Smolenską prisijungė prie Lietuvos, užimdamas jį – buvęs su vadinamu Dvigubo kryžiaus ženklu. Dabar Vytimi vadinamas herbas yra ne LDK kaip suvereno, o jos priklausomybės Lenkijos karalystei simbolis, galėjęs atsirasti tik po Horodlės (1413 m.) sutarties. Raitelio simbolis radosi kaip bajoro (feodalo) – samdomo kario (tarno) ženklas. Slaviškas vardas – Pagonia radosi iš žodžio koni – “žirgai”, manytina, kad konkrečiai iš komandos duodamos sakant slaviškai – “pa koniam”. Lietuviai vadinamą dvigubo kryžiaus ženklą vadino Vytimi, giminingu žodžiui ‘vieta’ . Tai buvo žemės vietos nuosavumą, suverenumą rodantis ženklas. Jogailai kaip raiteliui kunigaikščiui tapus Lenkijos karaliumi buvo būtina išlaikyti prijungtų LDK teritorijų nuosavumo ženklą, tam simbolizuoti ant raitelio skydo atsirado tą teisę reiškusi lietuviška Vytis (dvigubo kryžiaus ženklas), o laikui bėgant pats raitelis tapo vadinamas Vytimi. Taigi pavadinimų Vytis ir Pagonia kilmė yra skirtinga. Tokiu atveju tiek lietuviams, tiek baltarusiams Jogailiškos priklausomybės Lenkijai ženklų naudojimo derėtų atsisakyti apskritai.
YouTube: Live Coverage of Inauguration of Trump as 47th President
Kažkas negero vyksta su Lietuvos Prezidentūra -paskyrė kai kuriuos neįtikėtinai nevykusius ir nekompetentingus ministrus, patvirtino lenkišką asmenvardžių rašybą , o dabar leidžia gudų kraštutiniams veikėjams savintis Lietuvos herbą Vytį. Tad, kaip pavadinti dabartinio Lietuvos Prezidento G.Nausėdos politinę veiklą? O Vilniaus Apžvalgininkas yra teisus ir pateikė teisingas įžvalgas ,-ačiū Jam.
,,kaip pavadinti dabartinio Lietuvos Prezidento G.Nausėdos politinę veiklą?” – Manau, vienintelis jo privalumas yra tas, kad kiti kandidatai buvo dar blogesni.
Taip manant, visgi derėtų atsakyti sau į klausimą, kokiais sumetimais konservatoriai kandidate į Prezidentus kėlė Šimonytę, turėjusią kaip premjerė ne tik pastoviai akivaizdžias 25 % balsų rinkėjų lubas, bet ir garantuotą ne mažesnį negu 20 % rinkėjų palaikymą, o ne populiariausią ministrą Anušauską, kurio reitingas buvo artimas Nausėdai, bei kitų kandidatų reitingams rodant, kad populiariausias iš jų pirmame ture tegalėsiąs gauti daugiausiai 15-17 % balsų. Tokiu atveju konservatorių dalyvavimo Prezidento rinkimuose veiksmuose galima įžvelgti kitų kandidatų patekimo į antrąjį turą blokavimo sumetimus. Žodžiu, regisi, kaip sakoma, – nei pats valgo, nei kitam duoda. Taigi gal ne šiaip sau “kiti kandidatai buvo dar blogesni”…
Straipsnyje rašoma tiesa. Ar galės egzistuoti dvi valstybės su vienodais herbais? Tikriausiai, ateity ne. Ir dabartiniam pasauly tokių valstybių nežinau. Bet su šiuo baltarusišku pasau istorija prasidėje seniau. Delfi rašė, kad baltarusiško naujojo paso pavyzdys su Lietuva buvo derintas 2023 m. rugpiūčio men. Derintas Prezidentūroje. Tai atliko senasis Seimas bei Vyriausybė.Prez. Nausėda, neseniai pasisakydamas apie naująjį baltarusišką pasą pasakė, kad jis tame nemato nieko blogo. Tai gali būti dar viena klaida.
Jau 20 val ago parašiau, kad laukiu awaiting’e, ir iki dabar laukiu.