Jonavos rajone ryškėja pagrindinės geležinkelio linijos kontūrai – beveik 30-ies kilometrų atkarpoje statoma geležinkelio sankasa ir inžineriniai statiniai. Dalis inžinerinių statinių, tokių kaip gyvūnų praginos, vienas iš tunelių, yra beveik baigti.
Statybų darbai vyksta dvejose ruožo atkarpose Latvijos sienos link – 10 km atkarpoje Šveicarija–Žeimiai ir 17,7 km atkarpoje Žeimiai–Šėta. Didžiausias progresas pasiektas pirmojoje – čia baigiamos įrengti dvi gyvūnų praginos, baigiamas statyti tunelis šalia Čiūdų gyvenvietės, įpusėjo ir tilto per Lankesos upę statybos ir kiti sankasos įrengimui reikalingi darbai. Tuo tarpu atkarpoje Žeimiai–Šėta beveik užbaigti visi paruošiamieji darbai geležinkelio sankasos ir inžinerinių statinių statyboms.
„Strateginis Lietuvai ir visai Europai „Rail Baltica“ projektas šiandien yra aktyvių statybų etape. Dirbame su unikalaus masto projektu, reikalaujančių nestandartinių sprendimų. Tad nuolatinis bendradarbiavimas su darbus atliekančiais rangovais yra neatsiejama kasdienio darbo dalis“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas.
Skaičiuojama, kad vien atkarpoje nuo Šveicarijos iki Žeimių inžineriniams statiniams prireiks papildomai iškasti apie 1,5 mln. kubinių metrų grunto, o statiniams reikės apie 2,5 tūkst. tonų armatūros bei 25 tūkst. kubinių metrų betono.
Anot Gedimino Gribulio, „Fegda grupės“ generalinio direktoriaus, iššūkiai šiame ruože – gilios iškasos, aukšti pylimai, aukštas gruntinio vandens lygis: „Darbų metu iškasami išties dideli grunto kiekiai, kurio logistika nėra standartinė lyginant su įprastais projektais. Šiuo metu statybose dirba apie 300 žmonių. Darbų apimtims didėjant darbuotojų skaičius statybvietėse augs iki 450.“
Kam per tokias sunkias vietas prireikė vesti vėžės maršrutą. Kam tai kelias į dangų? Kieno čia ne lietuviškos galvos kyšo? Kam toks gamtos, derlingos žemės industralizavimas yra reikalingas, kai turime vėžę Vilnius- Šiauliai, einančią per Jonavą. Taigi patobulintume, rekonstruotume ją iki europinės, greitosios – 249 km/val, prasitęstume nuo Šiaulių iki Klaipėdos už savo lėšas, privačias investicijas ir nusišautume vienu šūviu du zuikius – įsirengtume žmonių patogumui puikiausią susisiekimą su pajūriu bei – “Rail Baltica”, jungiančią Baltijos šalių sostines. Tai ne mažiau nacionalinis dalykas negu nacionalinio stadiono statyba, bet nė vienas žurnalistas tai viešumon nekelia. Kur jų žurnalistinės pareigos vykdymas?!… Nejaugi demokratijoje pats vienas už visų pinigus ką nori tą darai?!…