Šeštadienis, 11 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

J. Jasaitis. Kokioje visuomenėje gyvename?

Jonas Jasaitis, www.alkas.lt
2023-11-01 10:20:21
4
Homoseksualai šeimos ardytojai | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Homoseksualistų eisena | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

       

Šiomis dienomis sukako 35 metai nuo Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio įkūrimo ir Vilniaus Katedros sugrąžinimo tikintiesiems. 1988 m. spalio 22-23 dienomis viename iš įspūdingiausių naujosios architektūros statinių – Sporto rūmuose įvykęs LPS suvažiavimas atvėrė kelius Lietuvos valstybei atkurti.

Suvažiavimo mastas ir dėmesys jo nutarimams parodė, kad visuomenėje sparčiai bręsta viltis atsikratyti sovietinės okupacijos. Ankstyvą ir gana šaltoką spalio 23 d. rytą prie dar uždarytų Katedros durų vykusios mišios sutraukė nesuskaičiuojamą gausybę tikinčiųjų, suvokusių, kad netrukus viena iš svarbiausių Lietuvos šventovių vėl bus atverta visuomenei.

Jonas Jasaitis | asmeninė nuotr.
prof. dr. Jonas Jasaitis | Asmeninė nuotr.

Po kelių dienų Šiaulių centre įvykusiame renginyje priimta rezoliucija Aukščiausiajai Tarybai dėl lietuvių kalbos išlikimo. Atsiliepiant į šį visuomenės kreipimąsi, buvo priimta Konstitucijos pataisa dėl lietuvių kalbos paskelbimo valstybine kalba.

Šios datos – vienos iš reikšmingiausių naujausioje Lietuvos istorijoje, pažymėjusios esminį lūžį to meto visuomenės pozicijoje.

Visuomenė suvokė, kad sovietinė priespauda gali būti įveikta ir valstybės – lietuvių tautos namų – atkūrimo viltis yra reali. Sąjūdis parodė, kad jau subrendo stiprus visuomenės sluoksnis, galintis atkurti nepriklausomos valstybės pamatus ir sugrąžinti Lietuvą į laisvų pasaulio valstybių žemėlapį.

Visi po to sekę kultūriniai ir politiniai pokyčiai žymėjo nuoseklų nepriklausomybės kelio įgyvendinimą. 1989 m. vasario 16 d. išreikštas Lietuvos nepriklausomybės siekis ir 1990 metų Kovo 11-oji – LPS suvažiavimo pasekmės, atskleidusios, kaip kinta visuomenės nuostatos ir tvirtėja suvokimas, kad sovietinis režimas gali būti įveiktas ir tai įgyvendinti gali ši Lietuvos visuomenės karta.

Tačiau ar nestebina tai, kad svarbiausios mūsų valstybės istorijos datos šiemet liko viešosios erdvės užribyje?

Ta viešoji erdvė liko užpildyta jokios pažintinės vertės neturinčiais siužetais: kažkas bando išvengti teistumo, kažkas prisigėrė ir girtas sėdo už vairo, kažkur daug prilijo, o krintantys medžių lapai užkimšo vandens nutekėjimo vietas, kažkas diskutuoja, ar „akcijos“ parduotuvėse tarnauja pirkėjams ar pardavėjams ir t. t.

Tarsi gyventume tik šia diena…         

Nesuvokiant gyvenimo prasmės

Itin sudėtingas ir prieštaringas laikmetis vis dažniau verčia klausti, ką pajėgi pasiekti dabartinė karta. Tokį klausimą kelia ir šiuo metu Seimo Ateities komitete svarstoma vizija „Lietuva-2050“.

Nors šios vizijos turinys tikrai nepretenduoja į apgalvotą valstybės ateities perspektyvos matymą, bet jame yra išvadų, kurios verčia susimąstyti apie visuomenės brandą, jos siekius ir galimybes.

Vizijoje teigiama, kad „žmonės yra individualistai – jiems svarbi asmeninė gerovė, tačiau <…> gyvenimo prasmės klausimas yra pagrindinė problema, kuri kamuoja žmones“.

Apie kokią gerovę galima kalbėti, nematant gyvenimo prasmės? O kam norisi „kamuotis“, ieškant gyvenimo prasmės? Ar ne todėl bandoma pasitenkinti priemonėmis, kurios vietoje tikrovės suvokimo sukelia iliuzijas, apsvaigimą, trumpalaikius malonumus?

Vizijos rengėjai teigia, kad vis daugiau žmonių norėtų gyventi, nesilaikydami taisyklių ir įstatymų. Todėl reikia „ugdyti asmenybes, atsakingas už save, už gamtą, už valstybę, už dalyvavimą tarptautiniuose aljansuose ir t. t.“

Pirmajame scenarijuje „Puikus naujasis pasaulis“ teigiama, kad toks ateities vaizdinys susiformuotų, jei „Lietuva būtų priversta itin daug dėmesio skirti šalies saugumui bei stabilumui“.

Bet juk valstybės saugumas yra ypatingai svarbus bet kuriame laikmetyje. Visiškai nelogiška teigti, kad tokio tikslo būtų siekiama „demokratijos suvaržymų sąskaita“,

Dar labiau stulbina ši išvada: „Itin kompetentinga profesionalų valdžia paskelbtų ryžtingą posūkį į švietimo, mokslo ir technologijų proveržį, tačiau nebūtinai būtų paisoma etikos normų.“

Kaip galima susieti valstybės pažangos siekį su etikos nepaisymu?

Visa pasaulio istorija rodo, kad valstybės saugumas neatskiriamai susijęs su visuomenės dorove. Visuomenė, kurioje manoma, kad sąžinė ir dorovė yra „ne šio pasaulio dimensijos“, niekada nebus saugi ir atspari pavojams.

Dorovės normų įsitvirtinimas yra neatskiriamas nuo visuomenės gyvenimo būdo. Visuomenėje, kuri remiasi dorove, visada vertinami stabilūs asmenybių santykiai, meilė, šeima, tėvų tiesioginė atsakomybė už vaikus.

Tačiau dabar į švietimo sistemą brukama „Gyvenimo įgūdžių ugdymo programa“ yra visiškai priešinga dorovės įtvirtinimo siekiams. Joje akcentuojamas ne gyvenimo tikslas, o tik šios dienos saugumas ir kūniškų malonumų siekis, nesiskaitant net su augančios kartos fiziologinio vystymosi procesais: vaikai tiesiog verčiami ieškoti malonumų, kurių tikrosios fiziologinės paskirties jie dar net negali suvokti.

Labiausiai išgirtame „Lietuvos -2050“ vizijos „Šiaurinės žvaigždės“ scenarijuje sakoma, kad „šeimas gali kurti visi“, tačiau nerasite, ką šios vizijos rengėjai laiko šeima.

Ar ją rengiant buvo susimąstyta, kodėl šeimos kūrimas siejamas su amžiaus riba? Kokias pasekmes turi tik malonumų akcentavimas, kai nėštumas užklumpa vienuolikametę?

Kam dar iki šiol neaišku, kad šeimos kūrimas yra neatskiriamas nuo galimybės pasirūpinti materialiniu jos apsirūpinimu ir dvasiniu subrendimu. Šeima suteikia prasmingo gyvenimo suvokimą ir galimybę pratęsti save ateities kartose.     

„Man tai nerūpi“ arba „Overtono langas“

Stebint šiuolaikinę visuomenę, dažniausiai tenka susidurti su abejingumu keistiems, švelniai kalbant, reiškiniams, kai paprasčiausiai nereaguojama į elgsenos patologiją. Kuris iš suvešėjusio homoseksualizmo propagandistų gali įrodyti, kad jis šiame pasaulyje atsirado iš dviejų vyrų arba dvejų moterų sueities? Tai prie ko veda ši keista propaganda?

Tačiau šių dienų visuomenėje bene labiausiai paplitęs toks požiūris: „Man tai nerūpi. Jie man netrukdo, tegu gyvena, kaip nori, aš nesidomiu, ką jie veikia lovoje…“ ir pan.

Bet ar kada nors matėte statistiką, kuri objektyviai atspindėtų, kiek individų fiziologiškai negali būti įvardinti nei kaip vyrai, nei kaip moterys arba tuo pat metu asmuo yra ir vyras, ir moteris? Kiek yra tų, kurie tikrai nepatenkinti savo kūnu, t. y. savo fiziologine lytimi? Kuriame amžiaus tarpsnyje toks nepasitenkinimas dažniausiai pasitaiko ir kaip jis kinta, individui bręstant?

Štai ir paaiškėja, kad visos įvardintos savęs suvokimo anomalijos sudaro tik menką procentinę dalį. Natūralu, kad nesusiduriantieji su tokiais sutrikimais jais paprasčiausiai nesidomi.

Tačiau pastarųjų dešimtmečių viešosios erdvės turinys labai įkyriai bruka iliuziją, kad tradicinės šeimos samprata yra pasenusi.

Lygiagrečiai su nuostata, kad pasaulyje jau dabar yra per daug žmonių ir planeta nebegali jų išmaitinti, visuomenei kišamos ir tokios hipotezės, kad kai kurios žemės rutulio vietovės yra ekonomiškai neperspektyvios, todėl neva būtina įteisinti pažiūrą, kad žmogui nebūtina turėti tėvynę ir tautos kultūros paveldą.

Primygtinai diegiama nuostata apie tai, kad dabar mums reikia tapti „pasaulio piliečiais“, todėl šeima ir atsakomybė už savo vaikus yra kliūtys tokio, atsiprašant, piliečio sampratai.

Homoseksualumo tema vis įkyriau kaišiojama į viešąją erdvę, bandant įtikinti, kad tai neva yra viena iš svarbiausių socialinių problemų, tolerantiškos elgsenos kliūčių. Patylomis remiamasi ir tuo, kad žmonės nemėgsta viešai aptarinėti savo intymios būsenos, o juo labiau – jos sutrikimų.

Tokiu būdu realiai gana retas homoseksualumo reiškinys pristatomas kaip vos ne pats svarbiausias, gal net svarbesnis už ekonomines arba kultūrines problemas.

Ši metodika įvardijama kaip Overtono langas. Tai gana subtili socialinė technologija, kurios tikslas priversti visuomenę jai nepriimtinas nuostatas padaryti svarstytinomis, vėliau – priimtinomis, o dar vėliau – įteisinamomis.

Tokiu būdu nuo požiūrio „manęs tai neliečia“ prieinama iki nuostatos – „čia nėra nieko blogo“.

Overtono lango technologiją Lietuvoje ypač nuosekliai diegia dabartiniai valdantieji, pradedant nuo siūlymų liberalizuoti piktnaudžiavimą alkoholiu ar narkotikais, baigiant pasikėsinimu į valstybinės kalbos vartojimą viešojoje erdvėje, meilės ir šeimos sampratą, tautinio paveldo reikšmę ir dorovę.

Oficialiai deklaruojant toleranciją „kitaip mąstantiems“, gana agresyviai ribojama teisė išsakyti kritiką valdžios struktūroms, diegiama cenzūra, kurią vis dažniau bandoma paversti įpročiu cenzūruoti save, nesikišti į tai, kas „tavęs šiuo metu betarpiškai neliečia“.

Taip pilietinė visuomenė verčiama tapti „gyventojais“, kuriems valstybės samprata tapo tik teorine, nereikšminga abstrakcija.

Autorius yra socialinių mokslų daktaras, LMS tarybos narys, profesorius, „Mokslo Lietuva“ vyriausiasis redaktorius

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. J. Jasaitis. Pokyčiai valdžioje ir visuomenėje
  2. J. Jasaitis. Kaip sunaikinti žmogų
  3. J.Jasaitis. Pilietiškumo nuvertinimo iššūkis (I)
  4. J. Jasaitis. Pilietiškumo nuvertinimo iššūkis (II)
  5. J. Jasaitis. Po „referendūūmo“ (skiriama, aišku, ne V.Landsbergiui)
  6. J. Jasaitis. Į Vingio parką – atsiimti valstybę (II)
  7. J. Jasaitis. Į Vingio parką – atsiimti valstybę (I) (nuotraukos)
  8. J. Jasaitis. Kieno interesus atstovauja dabartinė valdančioji dauguma?
  9. R. Karbauskis. Ar mokome ir mokomės to, ko reikia ir taip, kaip reikia?
  10. Arvydas Juozaitis: Lietuva yra čia (video)
  11. V. Radžvilas. Gyvenimo įgūdžių programa, ideologiškai drausmingas ministras ir 1984-ieji
  12. V. Rutkūnas. Mokykla pakils, ar palaidos save?
  13. S. Juknevičius. Asmeninė ir tautinė savižudybė
  14. M. Puidokas. Vienykimės vardan mūsų širdžių poeto Justino Marcinkevičiaus atminimo
  15. M. Puidokas. Visi kartu reikalaukime stabdyti vaikų seksualizaciją!

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 4

  1. Pajūrietis says:
    2 metai ago

    Žodis tolerancija lietuvių kalba: kantrybė, ištvermė, PAKANTUMAS.

    Atsakyti
  2. Įžvelgia pavojų? says:
    2 metai ago

    Norėtų išreikšti nepasitenkinimą, bet į gatves neišeina: įžvelgia Lietuvoje ryškėjančią pavojingą tendenciją
    – lrytas.lt/lietuvosdiena/aktualijos/2023/10/30/news/noretu-isreiksti-nepasitenkinima-bet-i-gatves-neiseina-izvelgia-lietuvoje-ryskejancia-pavojinga-tendencija-28903612

    O kas tai – sužinos tik užsisakiusieji 🙁

    Atsakyti
  3. Triumžmogatas says:
    2 metai ago

    Gerų mergaičių pensionas pavirto piktų bobelių turgumi
    – respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/geru-mergaiciu-pensionas-pavirto-piktu-bobeliu-turgumi/
    O čia mums į tą sąsiuvinį, kurį „Ant amžino atminimo” turime –
    – respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/geru-mergaiciu-pensionas-pavirto-piktu-bobeliu-turgumi/

    Atsakyti
  4. Gyvenimas skirtingai panašių įvairovėje says:
    2 metai ago

    Globėjų šeimoje išgyveno košmarą
    – respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/globeju-seimoje-isgyveno-kosmara/
    Nida VASILIAUSKAITĖ: Ką ir kaip augina valstybė?
    – respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/bus_isklausyta/nida-vasiliauskaite-ka-ir-kaip-augina-valstybe/
    Jurgita ŽEMAITYTĖ: Lyčių lygintojai pastatys moteris į vietą!
    – respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/vakaro-ziniu-redakcijos-skiltis/jurgita-zemaityte-lyciu-lygintojai-pastatys-moteris-i-vieta/

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams
Kultūra

Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams

2025 10 11
Arūnas Gelūnas | Alkas.lt nuotr.
Lietuvoje

R. Žemaitaitis viešai pasišlykštėjęs A. Gelūno poelgiu – vėl sujudino koaliciją

2025 10 10
Išmaniosios programėlės gali išnykti – kas taps jų įpėdiniu?
Lietuvoje

Lietuva statys dirbtinio intelekto gamyklą

2025 10 10
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

KAM ir LSA susitarė dėl naudų savivaldybėms su poligonais

2025 10 10
Elektros tinklai
Gamta ir žmogus

ESO ir Šiauliai suvienijo pastangas, kad apsaugotų apuokus

2025 10 10
Druskininkų autobusų stotis
Lietuvoje

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje – ir žinia ateities kartoms

2025 10 10
Žemės ūkis
Lietuvoje

Netrukus smulkūs ir vidutiniai ūkiai vėl galės kreiptis paramos

2025 10 10
Regionų forumas
Lietuvoje

Prezidentas atidarė septintąjį Regionų forumą

2025 10 10

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Naivus klausimas apie R. Žemaitaitis viešai pasišlykštėjęs A. Gelūno poelgiu – vėl sujudino koaliciją
  • Jonas apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Naivus klausimas apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Naivus klausimas apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kultūros ministerija kviečia teikti paraiškas Sausio 13-osios minėjimo projektams
  • Rengiamas Prūsijos kunigaikštystės susikūrimo 500 metų minėjimas
  • Šilalėje šiuolaikiniai sprendimai, jungiantys istoriją ir gamtą
  • Žvilgsnis į Vytauto Didžiojo karo muziejaus parodą „Birutės vardu šventą ugnį nešu“

Kiti Straipsniai

Rengiamas Prūsijos kunigaikštystės susikūrimo 500 metų minėjimas

Rengiamas Prūsijos kunigaikštystės susikūrimo 500 metų minėjimas

2025 10 11
Šilalėje šiuolaikiniai sprendimai, jungiantys istoriją ir gamtą

Šilalėje šiuolaikiniai sprendimai, jungiantys istoriją ir gamtą

2025 10 11
Laukiama pateikiant nusipelniusius gauti Nacionalinę Jono Basanavičiaus premiją | lrkm.lt nuotr.

Nacionalinei Jono Basanavičiaus premijai pasiūlyti penki etnokultūrininkai

2025 10 10
Lietuvos chunveibinai

V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)

2025 10 10
Europos parlamentas

EP ragina vieningai atremti Rusijos vykdomus oro erdvės pažeidimus ir hibridines atakas

2025 10 09
Grynieji pinigai

E. Čibirauskas, G. Ustinavičius,  Z. Vaišvila. Teisę atsiskaityti grynaisiais turi ginti Konstitucija 

2025 10 09
Latvijos Dievturiai

Latvija žengia istorinį žingsnį: Latvijos Dievturiai įteisinti kaip tradicinė religija

2025 10 09
Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos mokytojai 1923 m. Sėdi iš kairės: Jurgis Šlapelis, Danielius Alseika, Ona Kairiūkštienė, Elžbieta Lanio, Jonas Basanavičius, direktorius Marcelinas Šikšnys, Anielia Suduikienė, kun. Jonas Šepetys, Konstantinas Stašys; žemiau Povilas Gaidelionis, Ona Žebrauskaitė, Vytautas Kairiūkštis. Trečioje eilėje stovi: kun. Kristupas Čibiras, kun. Vincas Zajančkauskas, Stasys Kairiūkštis, Anatolija Aldona Kairiūkštytė-Dimnickienė, Bronius Untulis, Povilas Karazija, Stasys Matjošaitis, Klara Šepetienė, Vladas Sakavičius; ketvirtoje eilėje stovi: Vincas Budrevičius, Bronius Bucevičius, V. Alseika, Antanas Krutulys. Šaltinis: Biržiška, M. (1930). Vilniaus Golgota. Kaunas, 1930, p. 238.

Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijai – 110 metų ir 20 metų nuo istorinio vardo sugrąžinimo

2025 10 09
R. Sutkaitienė. Alvito dvare prisiminta signataro, diplomato D. Malinausko veikla ir tragiška lemtis

R. Sutkaitienė. Alvito dvare prisiminta signataro, diplomato D. Malinausko veikla ir tragiška lemtis

2025 10 09
Vytauto Didžiojo karo muziejuje saugomas dailininkės Zofijos Kochanauskienės paveikslas „Suvalkų sutartis“, nutapytas 1929 m. Kairėje sėdinčioje lenkų delegacijoje, iš kairės: diplomatas Wacław Przesmycki (1891–1973); Užsienio reikalų ministerijos atstovas Juliusz Łukasiewicz (1892–1951); plk. Mieczysław Mackiewicz (1880–1954); mjr. Aleksander Römer. Dešinėje sėdinčioje lietuvių delegacijoje, iš dešinės: plk. Aleksandras Šumskis (1893–1946), diplomatas Bronius Kazys Balutis (1880-1967), gen. ltn. Maksimas Katchė (1879–1933), Steigiamojo Seimo narys Voldemaras Vytautas Čarneckis (1893–1942), Mykolas Biržiška (1882–1962)

Prieš 105 metus pasirašyta Suvalkų sutartis

2025 10 09

Skaitytojų nuomonės:

  • Naivus klausimas apie R. Žemaitaitis viešai pasišlykštėjęs A. Gelūno poelgiu – vėl sujudino koaliciją
  • Jonas apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Naivus klausimas apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Naivus klausimas apie V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)
  • Kalava apie EP ragina vieningai atremti Rusijos vykdomus oro erdvės pažeidimus ir hibridines atakas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Vėlinės | pixabay.com nuotr.

Kaip pasirūpinti mirusio soc. tinklų paskyromis?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai