Laisvės partija, nauju vėju įsiveržusi į Lietuvos Seimą ir į valdančiąją koaliciją, labiausiai pabrėžia dvi laisves – laisvę homoseksualiems santykiams ir laisvę narkotikams.
Pirmoji laisvė Lietuvoje – seniai įgyvendinta, Laisvės partija siekia ją dar išplėsti, imtinai iki šeimos statuso, verždamasi į sritį, kuri nuo amžių skirta mamai, tėčiui ir jų vaikams. Tuo pat metu siekiama uždrausti kitiems žmonėms sakyti, ką jie mano apie tokias laisves, taigi – laisvės vardu siekiama beprecedenčio diktato.
Pasak vienos didžiausių psichologijos teorijų – logoterapijos – pradininko Viktoro Franklio, tiek perdėtas dėmesys seksui, tiek narkotikų vartojimas kyla iš dvasinio beprasmybės pojūčio. Laisvės partija – tai prasmę praradusiųjų partija, beprasmybės ir tam tikra prasme – beviltiškumo partija.
Užuot siūliusi konstruktyvius kelius beprasmybei pašalinti ji siekia įtvirtinti beprasmį gyvenimo būdą.
Laisvės partijos populiarumas tirpsta akyse, bet be kompleksinių ir gilių sprendimų jai atsiras pamaina. Jau buriasi dar radikalesnis Kairiųjų aljansas, greičiausiai, ieškosiantis savęs būsimoje centro kairės koalicijoje, kai baigsis ne visai tiksliai centro dešine vadinamos koalicijos kadencija. Tokios partijos tiesiog privalo kilti visuomenėje, kurioje žymi dalis, ypač – jaunimas – prarado būties prasmę.
Užuot nuodijus Lietuvą narkotikais ar teršus jos sąmonę ištvirkavimu verta pamąstyti, kaip atkurti prasmę savo visuomenėje. Čia galimas keletas sprendimų, veikiau papildančių, nei atstojančių vienas kitą. V. Franklis pažymi, jog žmogiškumas visada nukreiptas į kažką kita, ne į save.
Kitaip tariant, prasmė kyla ne iš to, kad siekiama patenkinti save ir užpildyti vidinę tuštumą, o iš to, kad randama kažkas prasmingo už savojo „aš“ ribų. Pasak Čarlzo Teiloro, „aš“ prasmingas tiktai „kito“ kontekste.
Pirmas iš galimų prasmės šaltinių – religija. Ne tik tuo, kad religija suteikia amžinybės perspektyvą. V. Franklio įžvalga – jei gyvenimas pats savaime nėra prasmingas, tai vargu, ar jo pratęsimas suteiks jam prasmę. Religija prasmingiausia tuo, kad teikia ar bent pretenduoja teikti absoliučiai objektyvią tiesą, kurios suvokimas daro mus jos dalininkais.
O kai toji tiesa dar ir įasmeninama, tai suteikia gyvą ryšį su esybe, kuria viskas prasideda ir baigiasi, iš kurios kyla pats mūsų žmogiškumas ir paskirtis. Šiuo atveju Dievas yra tas „kitas“, kurio kontekste mūsų žmogiškumas ir pats gyvenimas įgauna prasmę.
Antras prasmės šaltinis – moralė. Nors daugeliu atvejų ji susijusi su religija, šis prasmės šaltinis prieinamas ir ateistui, ir agnostikui. Pats motyvas tapti geresniu ir stebėti savo tobulėjimo procesą suteikia prasmės net didžiausios kančios ar praradimo akivaizdoje.
Tiesa, čia esama tam tikro pavojaus: kai žmogus perdėtai stengiasi atrodyti – labiau atrodyti, nei būti – geresniu už kažką kitą, atsiranda prielaida puikybei, kuri yra yda. Taip moralinis motyvas gali pats save sunaikinti, nes, kaip taikliai įžvelgė Imanuelis Kantas, moralė yra vertinga pačia savimi. Geriau lygintis su savimi pačiu vakar.
Trečias galimas šaltinis – šeima arba draugija. Jos taip pat veikiau papildo, nei atstoja viena kitą. Ir viena, ir kita yra erdvė, kurioje gali skleistis mūsų dorybės ir dalijamasi tarpusavio meile. Gyventi dėl mylimo žmogaus – didi prasmė, išplečianti ir perkelianti mūsų būtį erdvėje ir iš dalies – laike.
Ketvirtas šaltinis – nacionalizmas. Ne toks, kokį jį piešia kairuoliai ar liberalai, bet toks, kokį jį kūrė didieji šios idėjos patriarchai – Johanas Gotfrydas Herderis, Džiuzepė Madzinis ir Žiulis Mišlė.
Atsidavimas tautai dar labiau pratęsia mūsų būtį laike, nei šeima, ir daug labiau, nei draugija. Mes mirsime, bet mūsų darbai tautai gali gyvuoti ir po šimtmečių. Net jei bus užmiršti mūsų vardai, kas, tiesą sakant, visiškai antraeilis klausimas, lyginant su mūsų darbų prasme.
Nacionalizmas, suvoktas autentiškai, veda ir prie penktojo šaltinio – humanizmo. Meilė žmonijai prasideda savoje šeimoje, draugijoje, tautoje. Bet ji neturi jomis apsiriboti. Mažuma sugeba išplėsti savo meilę į tautą, o į žmoniją – vienetai.
Bet kai kiekvienas darbuojasi savame, kad ir mažame, ūkelyje, didėja tikimybė, kad visa mūsų planeta bus geresnė ir gražesnė. Galiausiai ir žmonija nėra paskutinė riba: už jos dar glūdi visas gyvosios gamtos pasaulis.
Šeštasis būdas atrasti gyvenimo prasmę, iš dalies apimantis visus kitus, tai kūryba. Kūryba sukuria mums auditoriją, kuri įprasmina mūsų būtį, net jeigu ji susiburs tik tolimoje ateityje. Mūsų mintys yra tai, kas išskiria mus iš viso gyvūnijos pasaulio ir sieja su pačia dievybe.
Savo mintyse mes pratęsiame savo būtį labiau, nei per biologinius genus. Net vaikų auklėjimas yra didesnė dovana jiems, nei pati gimtis. O idėjiniai bendrai dažnai būna artimesni už kraujo gimines.
Visais šiais atvejais svarbu atminti, kad gyvenimo prasmė pirmiau yra apie kažką kita, o tai, ką iš jos gauname patys, tėra papildinys. Paradoksalu, bet kuo daugiau siekiame sau, tuo mažiau iš to gauname. Žmogus sukurtas kaip socialinė būtybė, bet kartu – asmuo, be kurio pasaulis, pasak Č. Teiloro, prarastų kažką labai svarbaus.
Čia galima perfrazuoti Jėzaus Kristaus žodžius: kas sieks išsaugoti savo gyvenimą, tas jį praras, o kas jo atsisakys, tas jį atras. Juo didesnė asmenybė, juo sunkiau ji išsitenka savyje.
Kalbant apie įamžinančias prasmes svarbu ne pats įamžinimas, o tai, kas įamžinama. Adolfas Hitleris ir Josifas Stalinas taip pat įsiamžino – tesaugo Dievas kiekvieną nuo tokio įsiamžinimo. Įamžinti verta tik tai, kas veda į tobulėjimą, į pažangą – meilę ir teisingumą, išmintį ir kūrybiškumą.
Jei vis dėlto nusileisime į primityvų pragmatinį lygį, tai prasmių paieškos bus daug naudingesnės, nei vulgarių, trumpalaikių ir dažniausiai – žalingų malonumų realizavimas. Gyvenimas vardan savęs yra pats stipriausias ir pats mirtiniausias narkotikas. Visa kita – tik jo išraiškos.
O kai žmonės ras vertingą tikslą, dėl ko gyventi, Laisvės partijos ir Kairieji aljansai išnyks savaime.
Autorius yra politologas
Šaunus straipsnis
Latvijos maisto pramonė: vyriausybė neįsivaizduoja, kokia katastrofa artėja
– vz.lt/pramone/agroverslas/2022/05/18/latvijos-maisto-pramone-vyriausybe-neisivaizduoja-kokia-katastrofa-arteja#ixzz7Tct96doY
Aplinkybės gali taip susiklostyti, kad spruks patys, kai rinkėjų jūra ateis su šakėmis jų ,,perrinkti”
Pilnai pritariu Lietuviui. Vienu šūviu – du zuikiai. Ir “laisvės” partijų tuštybė apnuoginta, ir gyvenimo prasmė pakopomis atskleista. Imk ir naudokis…
“tiek perdėtas dėmesys seksui, tiek narkotikų vartojimas kyla iš dvasinio beprasmybės pojūčio. Laisvės partija – tai prasmę praradusiųjų partija”
–
Trumpai ir aiškiai.
Šį vidinės tuštybės (skurdo) požymį, įdomiai ir logiškai aiškino vienas dėstytojas ( iš jaunystės laikų), kai dar jokių seksualinių egzotikų nebuvo. Jis dėstė maždaug taip:
– Kuo mažiau vidui, tuo daugiau išorėje – kaip kompensacija… Žiedai, pakabučiai, tatuiruotės, dažai, drapanėlės. Na, o dabartiniai laikai tiesiog aukso amžius…
Tikrai taip
Pritariu.
• Partnerystei pritaria neegzistuojantys akademikai
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/partnerystei-pritaria-neegzistuojantys-akademikai/
Įdomu. Vėl cirkas atvažiavo? Prisimenate, jau buvo: Seimo pirmininkė leido sau nepriimti jai nepatinkančių parašų, bet visą dėžę priėmė (jei joje parašai buvo) iš A.Tapino
„ Liberalai džiūgauja, esą Partnerystės įstatymo projektą palaiko 250 akademikų. Keista, mat Lietuvoje akademikų yra tik 111…Lietuvos MA prezidentas akad. Jūras Banys aiškina, jog žodis „akademikas” vartojamas ne tiksliąja prasme. O taip galima suklaidinti žmones. Paklaustas, ar pats pasirašytų įstatymo projektą jo nė neskaitęs, atsako „ne”.
Plačiau apie tai skaitykite ketvirtadienio „Vakaro žiniose”.
• Darius TREČIAKAUSKAS: Ko neleido pasakyti LRT
– respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/bus_isklausyta/darius-treciakauskas-ko-neleido-pasakyti-lrt/
„Tiesioginės transliacijos metu N. Pumprickaitė „leido” išsakyti poziciją, kurią po VIENOS minutės nutraukė, nors buvo žadėta iki 10 minučių pasisakymui. Daugiau žodžio nesuteikė, nuo nuotolinio pokalbio sistemos mane paprasčiausiai atjungė.”
• Ar naujai siūlomas Civilinės sąjungos įstatymas yra Partnerystės įstatymas, tik kitais žodžiais?
Taip……………86.52%
Ne……………..3.63%
Nesigilinau… 9.85%
Data: 2022-05-18 09:06:54
Viso dalyvių: 2477
Tatjana Aleknienė. „Akademikų“ tylėjimas.
– http://www.propatria.lt/2022/05/tatjana-alekniene-akademiku-tylejimas.html
O LRT su A.M.P…
– lrt.lt/mediateka/irasas/2000214038/lrt-aktualiju-studija-ar-lietuvoje-bus-iteisinta-kompromisine-partneryste
Landsbergis su gėjais – tampriai susijęs
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/landsbergis-su-gejais—tampriai-susijes/
o čia medus mūsų širdelėms –
– respublika.lt/uploads/img/catalog/1/photo_1_54868153.jpg
LGBT, vaikų atiminėjimas iš šeimų yra transhumanizmo dalys. Trans reiškia per, kiaurai. Per humanizmą, jo vardu…
Tai ideologija išpranašauta bibliniu terminu “vilkai avies kailyje”.
Pvz. Čmilytė taip stengiasi atrodyti mandagi ir korektiška, kad gaunasi tik maivimasis, nes išorinė elgsena neatitinka vidinio tūrinio.
Mano supratimu, gerb. Kundroto straipsnis puikus. Užgriebtas metafizinis lygmuo, o tai jau rimta. Čia jums ne emocijos ar šiaip papezėjimai. Tas visokias emocines raiškas galima vartalioti be galo, lyg kramtytum ir kramtytum gumą, nors ji nieko nepasotina. O štai amžinieji dvasios dėsniai – kitas reikalas. Šaunuolis autorius.
• Jūratė Laučiūtė. Apie L. Pociūnienės „vertybes ir niekšybes“
– propatria.lt/2022/05/jurate-lauciute-apie-l-pociunienes.html
Arūnas ABROMAITIS: Ar jau turime teisę pavargti?
– respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/vakaro_ziniu_redakcijos_skiltis/arunas-abromaitis-ar-jau-turime-teise-pavargti/
• Liberalų sąjūdis keičia kailį: ar padės ištrinti teistos partijos šleifą ir apšokti „laisviečius“?
– 15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/liberalu-sajudis-keicia-kaili-ar-pades-istrinti-teistos-partijos-sleifa-ir-apsokti-laisviecius-56-1682532
• Liberalų suvažiavimas – be konservatorių, bet su A.Armonaitės prašymu ir nauju įvaizdžiu
– 15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/liberalu-sajudzio-pirmininke-partija-susikure-atsparia-reputacija-56-1683034?copied
• Tautinių mažumų politikos ekspertė iš Ukrainos: būtina kalbėti apie Krymo totorių likimus
– 15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/tautiniu-mazumu-politikos-eksperte-is-ukrainos-butina-kalbeti-apie-krymo-totoriu-likimus-56-1681502?copied
• Tautinių mažumų departamento vadovė: požiūris į karą Ukrainoje nėra susijęs su tautybe
-15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/tautiniu-mazumu-departamento-vadove-poziuris-i-kara-ukrainoje-nera-susijes-su-tautybe-56-1681518?copied
Dainius Žalimas: tos pačios lyties asmenų sąjunga būtų laikoma šeima
– 15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/dainius-zalimas-tos-pacios-lyties-asmenu-sajunga-butu-laikoma-seima-56-1680858
• Šimtametė jubiliatė linkėjo šiauliečiams laimės ir taikos
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/simtamete-jubiliate-linkejo-siaulieciams-laimes-ir-taikos/
• Vokietija keis su šeimos samprata susijusius teisės aktus
– respublika.lt/lt/naujienos/pasaulis/kitos_pasaulio_naujienos/vokietija-keis-su-seimos-samprata-susijusius-teises-aktus/
Partija geriau išmano gamtos dėsnius. Nuo šiol partija vadovaus gamtai!
• Partijos „Nacionalinis susivienijimas“ suvažiavimo dalyvių atviras laiškas šalies vadovams, Seimo nariams ir visuomenei dėl Lietuvos „denacifikacijos“ .
– propatria.lt/2022/05/partijos-nacionalinis-susivienijimas_8.html?showComment=1653241101382#c2415436291119447840
……………….
• Kardinolas Marxas: homoseksualūs aktai nėra nuodėmingi, reikia perrašyti katekizmą
– propatria.lt/2022/04/kardinolas-marxas-homoseksualus-aktai.html?showComment=1653230865612#c2839812551835348912
(Skaitytojo atsiliepimas: jis taip atidirba už savo pavardę)
• Kam Seimui valdžia, jei jis neturi fantazijos…
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/kam-seimui-valdzia-jei-jis-neturi-fantazijos/
Ar ir mums, lietuviams, ruošiamas prūsų likimas ?
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/ar-ir-mums-lietuviams-ruosiamas-prusu-likimas/
,,Labai dažnai nesusivokiame esą paskutinieji baltai. Net sakydami, jog šiandien pasaulyje jų tėra išlikusios tik dvi – lietuvių ir latvių – tautos, sakome tai prabėgomis, tarsi bitė skubanti prie kito žiedo. „Ne vien prūsų godos”, – priminė akademikų Grasildos BLAŽIENĖS ir Giedriaus KUPREVIČIAUS dialogas jau ne pirmus metus Mokslų akademijoje vykstančio „Kultūros duetų” kontekste.
Lietuvių tauta – pažeidžiama
Tautos likimas paliktas savieigai “