Trečiadienis, 29 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Jei automobilis ima slysti šlapiame kelyje

www.alkas.lt
2021-10-30 06:04:30
0
Pixabay.com nuotr.

Pixabay.com nuotr.

       

Automobilio slydimas šlapiame kelyje yra pavojinga vairavimo padėtis, apie kurią dauguma yra girdėję, o kai kurie vairuotojai ir patyrę, tačiau šių vairavimo aplinkybių pavojus vis dar nėra tinkamai vertinamas.

Priklausomai nuo oro sąlygų, padangos gali prarasti sukibimą su kelio danga važiuojant vos 50 km/val. greičiu. Draudikai atkreipia dėmesį, kad riziką dar labiau padidina greičio apribojimų nesilaikymas, pavėluotas padangų keitimas, netinkamos ar ant tos pačios ašies sumontuotos skirtingos padangos bei netinkamas elgesys pavojingose situacijose.

„Akvaplaningas yra visiškas ar dalinis sukibimo praradimas, kurį sukelia vandens sluoksnis, atskiriantis judančios transporto priemonės padangas nuo kelio paviršiaus.

Deja, pavojus dažniausiai sukelia vairuotojų lengvabūdiškumas viršijant greitį arba nesirūpinimas savo transporto priemonės technine būkle“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Svarbiausia – tinkamas važiavimo greitis ir trajektorija

Pasak draudimo bendrovės atstovės, pirmoji ir pagrindinė priežastis, dėl kurios susidaro akvaplanavimas – važiavimo greičio viršijimas. „Lengvųjų automobilių padangų protektoriuose esantys grioveliai yra skirti tam tikrai daliai vandens išskaidyti.

Tačiau, kai automobilis dideliu greičiu įvažiuoja į balą, grioveliai negali susidoroti su vandeniu.

Dėl to tarp padangos ir kelio susidaro vandens plėvelė ir prarandamas sukibimas. Taigi, pagrindinis būdas išvengti šio pavojaus – pasirinkti tinkamą važiavimo greitį“, – kalba V. Katilienė.

Jos teigimu, susidėvėjusios arba nepakankamai pripūstos padangos šlapiame kelio ruože gali prarasti sukibimą su kelio danga jau važiuojant 50 km/val. greičiu, o naujos padangos sukibimą su kelio paviršiumi išlaiko važiuojant net iki 100 km/val. greičiu.

„Pasirinkus optimalų greitį, atsižvelgiant į vandens kiekį kelyje, važiuojamosios kelio dalies tolygumą, padangų tipą ir būklę, automobilio masę bei kitus veiksnius, galima sumažinti akvaplaningo poveikį arba visiškai jo išvengti“, – pabrėžia draudikė.

Pasak V. Katilienės, be greičio, taip pat reikia įvertinti ir važiavimo trajektoriją – padangos efektyviau atstumia vandenį važiuojant tolygiai, tiesia linija.

„Todėl, jeigu kelias yra pastebimai šlapias, reikėtų vengti nereikalingo eismo juostų keitimo, lenkimo bei greitų apvažiavimo manevrų ir nepamiršti, kad posūkius būtina atlikti lėčiau nei įprastai“, – pataria draudimo bendrovės atstovė.

Kitas veiksnys, pasak V. Katilienės, turintis įtakos galimai akvaplanavimo rizikai, yra padangos protektoriaus gylis. „Kuo mažesnis griovelių gylis, tuo mažiau iš padangos bus išstumta vandens.

Atitinkamai susidėvėjusi padanga bus ne tokia efektyvi išlaikant sukibimą su šlapia kelio danga kaip nauja.

Todėl vairuotojams patariama reguliariai tikrinti padangų būklę ir, jei reikia, pakeisti jas naujomis“, – sako draudikė.

Kaip elgtis jau patekus į spąstus

V. Katilienė atkreipia dėmesį, kad kiekvienas automobilis akvaplaningo sąlygomis važiuoja skirtingai, priklausomai nuo vairavimo stiliaus ir padangų tipo.

Tačiau, pasak draudimo bendrovės atstovės, yra keletas taisyklių, kurias kiekvienas vairuotojas turėtų žinoti ir į jas atsižvelgti, susidūręs su akvaplaningu.

„Jei vairuotojas jaučia, kad automobilis staiga ima „plaukioti“, tokioje situacijoje svarbiausia nesukinėti vairo ir nespausti stabdžių pedalo.

Vandens plėvelė po ratais nėra apledėjęs kelias ar suslėgtas sniegas, todėl įprasti būdai išvengti slydimo nebus veiksmingi.

Priešingai – jei pasuksite vairą akvaplaningo situacijoje, vos tik padangos vėl palies kelio dangą, automobilis staigiai trūktelės į šoną ir tada ims slysti.

To paties galima tikėtis ir  stabdžių pedalu užblokavus ratus“, – pabrėžia draudimo bendrovės atstovė

Todėl optimalus sprendimas, pasak V. Katilienės, siekiant išvengti akvaplaningo – stabdyti varikliu, nekeičiant vairo padėties.

„Jei automobilis „plaukioja“ kelyje, būtina nedelsiant patraukti koją nuo akceleratoriaus pedalo ir vengti staigių judesių, kol padangos vėl sukibs su kelio paviršiumi ir leis kontroliuoti automobilį“, – pataria draudikė.

Jos teigimu, akvaplaningas dažnai vyksta ne po visais ratais vienu metu, o tik po vienu ar dviem, pavyzdžiui, jei automobilis įvažiuoja į balą viena puse. „Tokiu atveju dar svarbiau tvirtai laikyti vairą ir išlikti ramiems.

Stipriai padidėjęs pasipriešinimas toje pusėje, kuri yra baloje, gali pasukti automobilį ir net išmušti iš rankų vairą, o staigus stabdymas gali pasukti jį kita kryptimi – ta, kurioje nėra vandens ir yra geresnis sukibimas, tačiau ten gali būti ir kliūtis – medis, stulpas ar kitas automobilis“, – sako draudimo bendrovės atstovė.

Taigi, V. Katilienės teigimu, veiksmų scenarijus yra tas pats – šlapiose vietose negalima vairuoti per dideliu greičiu ir ar staigiai stabdyti, kai viena automobilio pusė yra ant šlapios dangos.

Ji atkreipia dėmesį, kad akvaplaningo pavojus gresia ir dviratėms transporto priemonėms,  ypač autostradose, važiuojant vilkikų išmuštose „vėžėse”, kur vanduo linkęs kauptis.

Draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė Baltijos šalims primena – kai automobilis tampa nebevaldomas, vairuotojams būdinga priimti impulsyvius sprendimus, dėl kurių kyla grėsmė jų ir kitų keleivių saugumui.

Nors akvaplanavimas gali būti bauginanti patirtis, svarbiausia, pasak V. Katilienės, išlikti ramiems, nes tik taip galima priimti teisingus sprendimus ir susidoroti su ekstremaliomis aplinkybėmis kelyje.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Daugėja prašymų dėl pagalbos kelyje
  2. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams
  3. Policija ir kelininkai: atostogų kelyje nebūna
  4. Akcija „Būk saugus kelyje“ paneigia įsitikinimą, kad aukštai sėdintis vilkiko vairuotojas jus visada gerai mato
  5. Teikiant pagalbą kelyje – iš užsitrenkusių durelių galvosūkis
  6. Vairuotojai bus skatinami kelyje valdyti emocijas
  7. Lietuvos automobilių kelių direkcija: kelyje būkime atsargūs
  8. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  9. Ką reikia žinoti sėdantiems prie pakaitinio automobilio vairo?
  10. Ruduo – eismo įvykių gausėjimo metas
  11. Persukus laikrodžių rodykles padaugėja avarijų, pastebi draudikai
  12. Tamsiuoju metų laiku – ypatingas dėmesys automobilių stiklų švarai
  13. Prieš kelionę nepamirškite tinkamai nuvalyti automobilio
  14. Eismo taisyklė, kurią pamiršta ir patyrę vairuotojai
  15. Iš kurortų dviračiai ir paspirtukai grįžo į miestų gatves

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Pasienis
Lietuvoje

Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui

2025 10 29
Pinigai
Lietuvoje

Siūloma aiškesnė VDU apskaičiavimo tvarka

2025 10 29
Mokykla, telefonas
Lietuvoje

Mokyklos privalės nusistatyti mobiliųjų telefonų naudojimo taisykles

2025 10 29
Būstas
Lietuvoje

Teikiamas trijų įstatymų paketas, palengvinsiantis būsto įsigijimą jaunimui

2025 10 29
Vėlinės
Gamta ir žmogus

Vėlinių iššūkiai vairuotojams: kamščiai, plikledis ir neatidūs pėstieji

2025 10 29
Kelio darbai
Lietuvoje

Ruošiamasi kelio Klaipėda–Radailiai–Kretinga atnaujinimui

2025 10 29
Savivaldybių aplinkosaugos reitingas
Gamta ir ekologija

Žaliausias Lietuvos miestas – Alytus

2025 10 29
Telefonas
Gamta ir žmogus

„Telia“: Lietuva užveria vartus telefoniniams sukčiams

2025 10 29

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kita nuomonė apie Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • ...XXD apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • Žada šuolį apie Vyriausybė pritarė Energetikos plėtros programos pakeitimams
  • Rimgaudas apie K. K. Urba. Žemaitiška stiprybė Telšių kultūriniuose akcentuose

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Į ką atsižvelgti renkantis padangas traktoriui?
  • Bėgimo takelis namuose: sveikata, disciplina ir vidinė ramybė
  • Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • Siūloma aiškesnė VDU apskaičiavimo tvarka

Kiti Straipsniai

Vėlinės

Vėlinių iššūkiai vairuotojams: kamščiai, plikledis ir neatidūs pėstieji

2025 10 29
Eismas

Per šias Vėlines numatomas dar gausesnis eismas keliuose

2025 10 27
Paspirtukas

Daugėja gaisrų, sukeltų užsiliepsnojusių baterijų

2025 10 26
Automobilis

Svarbiausi dalykai renkantis naują automobilį

2025 10 25
Žiurkės

Graužikai ir paukščiai: kaip apsaugoti automobilius nuo šių svečių

2025 10 25
Tarandė | sumin.lrv.lt nuotr.

Keisis eismo tvarka ties Tarandės tuneliu

2025 10 24
Keliai

Lietuvos keliuose diegiamos naujosios technologijos

2025 10 24
Kelio darbai

Kelyje A5 ties Raudondvario plentu įvedami eismo ribojimai

2025 10 23
Vėlinės

Prie Vilniaus kapinių įvedami laikini eismo ribojimai

2025 10 22
Eismas, perėja

Rugsėjį – rekordinis vaikų nelaimių skaičius

2025 10 22

Skaitytojų nuomonės:

  • Kita nuomonė apie Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • ...XXD apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • Žada šuolį apie Vyriausybė pritarė Energetikos plėtros programos pakeitimams
  • Rimgaudas apie K. K. Urba. Žemaitiška stiprybė Telšių kultūriniuose akcentuose
  • DNSB reikalai apie Skelbiamas naujas kvietimas daugiabučiams atnaujinti
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
„Pokalbiai prie Vilnelės“ (VII): Tautiniai drabužiai

„Pokalbiai prie Vilnelės“ (VII): Tautiniai drabužiai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai