Penktadienis, 27 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Atšvaitus dėvi vienas iš trijų šalies gyventojų

www.alkas.lt
2021-10-24 10:56:00
0
Atšvaitai | am.lrv.lt nuotr.

Tamsoje, esant blogam matomumui, neapšviestu keliu einančius žmones vairuotojai dažniausiai pastebi tik transporto priemonei visai prie jų priartėjus.

Rudens ir žiemos mėnesiai kasmet tampa išbandymu eismo dalyviams: pėstiesiems tenka eiti tamsoje ar prieblandoje, vairuotojams – dėl lietaus, sniego ir šalčio ilgėja automobilio stabdymo kelias, todėl laiku sustabdyti automobilį – gerokai sunkiau.

Eismo saugumo specialistai atkreipia dėmesį, kad tamsoje ir pėstieji, ir dviratininkai privalo dėvėti jų matomumą gerinančias priemones.

Atšvaitus turi, tačiau nenaudoja

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, praėjusiais metais visuose Lietuvos keliuose žuvo 51 pėsčiasis, iš jų 36 – tamsiuoju paros metu, tai sudaro 71 proc. visų žuvusių pėsčiųjų.

„Tokią nelaimių statistiką būtų galima gerokai sumažinti, jei eismo dalyviai labiau rūpintųsi jų pačių saugumu. Pėstiesiems ir dviratininkams mūsų šalyje trūksta įgūdžių saugoti savo gyvybę.

Tamsiame kelyje privalu dėvėti atšvaitą, šviesą atspindinčią liemenę – paprastas priemones, kurios sumažina eismo nelaimės riziką tamsoje ir saugo eismo dalyvių gyvybes“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ vadovas Marius Jundulas.

Draudimo bendrovės užsakymu „NielsenIQ“ atliktos reprezentatyvios Lietuvos gyventojų apklausos duomenys rodo, kad atšvaitus nuolatos dėvi 35 proc. šalies gyventojų, 27 proc. visuomenės juos segasi retkarčiais, 16 proc. mūsų šalies žmonių šią eismo nelaimės riziką sumažinančią priemonę naudoja sezoniškai.

„Rūpindamiesi eismo dalyvių saugumu, norime atkreipti dėmesį į atšvaitų dėvėjimo įpročius. Statistika rodo, kad Lietuvoje juos reikėtų gerokai pagerinti.

Neužtenka atšvaitą turėti, jis turi tarnauti –  eismo dalyvius saugoti tamsoje. Pradedame šiandien ir esame pasirengę eismo dalyviams išdalinti  7 tūkstančius juostinių atšvaitų“, – kalba M. Jundulas.

Tyrimo duomenimis, Lietuvoje atšvaitų niekada nenaudoja 12 proc. žmonių, dar 8 proc. gyventojų jų nedėvi, tačiau pasirūpina, kad atšvaitus turėtų jų vaikai. Tarp nedėvinčiųjų labiausiai išsiskiria 16-19 m. amžiaus grupė – net 23 proc. šio amžiaus žmonių sakė niekada nesegintys atšvaito.

M. Jundulo nuomone, pėsčiųjų bei dviratininkų elgsenos taisyklių būtina mokytis nuo pat mažų dienų. Čia pavyzdį pirmiausia turėtų rodyti tėvai, sutemus į gatvę su atžalomis eidami tik prisisegę atšvaitus, pagal poreikį – ir dėvėdami ryškiaspalves liemenes su šviesą atspindinčiais elementais.

Atšvaitai būtini ir miestų gatvėse

Vairavimo mokyklos vadovas, saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas atkreipia dėmesį į klaidingą atšvaitų dėvėjimo praktiką Lietuvoje:

„Mūsų šalyje gajus mitas, kad atšvaitai būtini tik tamsiuoju paros metu užmiesčio keliuose. Jis yra klaidingas, nes atšvaitai yra itin svarbūs ir miestų gatvėse. Tikriausiai kiekvienas vairuotojas prisimena atvejus, kai tamsoje vos nekliudė pėsčiojo, einančio per pėsčiųjų perėją ar kitoje vietoje kertančio važiuojamąją kelio dalį.

Vadinasi, esant prietemai, dulksnai ar kitoms eismą sunkinančioms oro sąlygoms, prastas matomumas lydi vairuotojus ir miestų gatvėse, ir užmiesčio keliuose“, – kalba A. Pakėnas.

Pasak saugaus eismo eksperto, auštant arba temstant regėjimas dar nėra prisitaikęs prie aplinkos, todėl šie pereinamieji paros laikotarpiai – sudėtingiausi eisme.

„Vairuotojų mąstymas „dar ne tamsu“ arba „jau prašvito“ dažniausiai sukuria ir didesnį atsipalaidavimą vairuojant, kuris dar labiau sumažina jų atidumą. Todėl prietemos laikas keliuose yra

apgaulingas ir jį vertinti reikia itin atsakingai“, – tvirtina vairavimo mokyklos vadovas.

Pasak A. Pakėno, atšvaitus turėtų dėvėti ne tik pėstieji, dviratininkai bei važiuojantieji paspirtukais, tačiau automobilių vairuotojai.

„Atšvaitai neabejotinai gali išgelbėti gyvybes. Itin iliustratyvus pavyzdys: kai vairuotojas, nedėvėdamas jokių jo matomumą gerinančių priemonių, kelkraštyje keitėsi ratą tamsiuoju paros metu, kita keliu važiavusi transporto priemonė jį stipriai sužalojo“, – pasakoja vairavimo mokyklos vadovas.

Eksperto nuomone, mūsų visuomenė atšvaitų ir kitų matomumą gerinančių priemonių dėvėjimo klausimu yra susiskaldžiusi. „

Turime kategoriją eismo dalyvių, kuriems saugumas visada yra svarbiausias veiksnys kelyje. Suaugusiems dviratininkams Lietuvoje šalmas nėra būtinas, tačiau didelė dalis žmonių, leisdamiesi į kelią dviračiu, šalmą visada užsideda.

Paprastai tokie eismo dalyviai važiuoja dviračių taku, netrukdo pėstiesiems, kirsdami važiuojamąją dalį nulipa nuo transporto priemonės.

Pavyzdingai bei atsakingai besielgiančių žmonių gausu ir pėsčiųjų tarpe, kurie atšvaitus dėvi ant viršutinių drabužių, rankinių, kuprinių, visada pasirūpina atšvaitais vaikams“, – kalba saugaus eismo ekspertas.

Tačiau tuo pačiu, jo nuomone, Lietuvos keliuose ir gatvėse gausu tokio elgesio priešingybių, kurie neigia eismo nelaimių rizikas bei nevertina jų atsakingai, keldami grėsmę visiems eismo dalyviams.

Tamsiu paros metu ir esant geroms oro sąlygoms, vairuotojas, važiuodamas su įjungtomis artimosiomis šviesomis, pėsčiąjį be atšvaito pastebi likus iki jo 50 metrų. Pėsčiajam esant su atšvaitu, matomumas padidėja iki 150 metrų.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Raginama segėti atšvaitus: šalyje prasidėjo akcija „Būkime matomi ir saugūs kelyje“
  2. Vilniuje įrengta moderniausia šalies perėja
  3. Vairavimas tamsoje: pėsčiuosius pastebime likus 30 metrų
  4. Kaip judėti saugiai Laisvės alėja?
  5. Važiuojant dviračiu ar paspirtuku svarbu nepamiršti saugumo taisyklių
  6. Vairuotojų prašymas vairuotojams: laikytis saugaus greičio ir leisti persirikiuoti
  7. Akcija „Būk saugus kelyje“ paneigia įsitikinimą, kad aukštai sėdintis vilkiko vairuotojas jus visada gerai mato
  8. Artėjant rugsėjui – patarimas vairuotojams: pagalvokite, kaip eismą mato vaikai
  9. Baigėsi Saugaus eismo stotelių kelionė – aplankyti visi Lietuvos rajonai
  10. Atšvaitas gali išgelbėti ne tik žmogaus, bet ir augintinio gyvybę
  11. Žemės ūkio technika keliuose: papildomas pavojus?
  12. Policija ir kelininkai: atostogų kelyje nebūna
  13. Artėjant mokslo metams – patarimai eismo dalyviams
  14. Kaip elgtis pamačius automobilį su švyturėliais?
  15. Žiedinė sankryža: kokių taisyklių nepamiršti?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Šuo, katė
Gamta ir žmogus

EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

2025 06 27
Vilniaus senamiestis
Lietuvoje

Patvirtintas Vilniaus istorinio centro valdymo planas

2025 06 27
Automobilis, kelionės
Gamta ir žmogus

GPS trikdžiai kelia nerimą keliaujant, bet ne bendraujant

2025 06 27
Troleibusas
Lietuvoje

Nuo liepos 1 d. Vilniuje – nauji kelionių bilietai

2025 06 27
Atgimimo aikšte Klaipėdoje | klaipeda.lt nuotr.
Lietuvoje

Klaipėdos Atgimimo aikštė ruošiama išminavimo darbams

2025 06 27
Dviračių sportas
Lietuvoje

Daugės dviratininkams skirtų takų

2025 06 27
Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Jonas apie Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • skt. apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
  • Rimvydas apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
  • +++ apie Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai
  • EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę
  • Patvirtintas Vilniaus istorinio centro valdymo planas
  • GPS trikdžiai kelia nerimą keliaujant, bet ne bendraujant

Kiti Straipsniai

Smūgio slopintuvas

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Dviračių sportas

Daugės dviratininkams skirtų takų

2025 06 27
Patikra

Daugės mokamų kelių krovininiam ir komerciniam transportui

2025 06 25
Kelio darbai

Kelyje link Lenkijos sienos įsigalioja eismo pokyčiai

2025 06 25
Brastos tiltas | kaunas.lt vizualizacija

Kaune pradedamos dar vieno tilto statybos

2025 06 23
Kelių priežiūros technika

Kelininkai visu pajėgumu dirba ir vasarą

2025 06 21
Kelionė, automobilis

Kas laukia viršijus greitį su nuomotu automobiliu

2025 06 21
Sargėnų estakada

Laikinai stabdomas eismas Sargėnų estakada

2025 06 19
Policija

Policija pradėjo blaivumo ir saugaus vairavimo patikras

2025 06 18
Briedžiai | pixabay.com, Erik Karits nuotr.

Motociklai, žvyrkeliai, briedžiai ir kiti vairuotojų vasaros iššūkiai

2025 06 15

Skaitytojų nuomonės:

  • Jonas apie Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • skt. apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
  • Rimvydas apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
  • +++ apie Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija
  • +++ apie Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Lietuviai po truputį atranda moliūgus

Ką skanaus pasigaminti iš moliūgo?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai