Šeštadienis, 6 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Daugėja prašymų dėl pagalbos kelyje

www.alkas.lt
2021-10-05 17:38:39
0
Avarija | „Autoįvykis.lt“ nuotr.

Avarija | „Autoįvykis.lt“ nuotr.

       

Spalį prasideda laikotarpis, kai pagalbą kelyje dėl netikėtai sugedusių arba į eismo nelaimę patekusių automobilių vairuotojai kviečia dvigubai dažniau nei kitu metu.

Pagalbos kelyje tarnybų specialistai fiksuoja, kad pastarosiomis savaitėmis beveik penktadaliu išaugo iškvietimų skaičius, kai automobilius reikia transportuoti po eismo įvykių.

Iškvietimai dėl smulkių gedimų ir transportavimo – dažniausi

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, dažniausiai – 29 proc. – transporto priemonių vairuotojai pagalbą kviečia dėl smulkių automobilio gedimų.

„Skaičiai rodo, kad transporto priemonei sugedus žmonės geba operatyviai reaguoti į situaciją ir ją spręsti taip, kad gedimas jų planams pakenktų kuo mažiau”, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Analitikos, produktų ir kainodaros vadovas Baltijos šalims Andrius Dambrauskas.

Pasak draudiko, ypač iškvietimų skaičiai šokteli įpusėjus rudeniui. „Daugiausiai iškvietimų pagalbos kelyje tarnyba gauna nuo spalio iki vasario. Be to, pagalbos ekipažų dvigubai dažniau reikia darbo dienomis nei savaitgaliais, o tai susiję su intensyvesniu eismu ir žmonių skubėjimu”, – kalba A. Dambrauskas.

Bendrovės duomenys rodo, kad beveik penktadalis vairuojančių žmonių kreipiasi į specialistus dėl variklio gedimų. Tokie skambučiai sudaro 18 proc. visų pagalbos kelyje iškvietimų. Kitos dažnos priežastys, dėl kurių vairuotojams reikėjo pagalbos kelyje, yra akumuliatoriaus gedimai (13 proc.), padangų pažeidimai (9 proc.), generatoriaus (4 proc.) ir elektronikos (3 proc.) gedimai.

„Penktadalis kvietusiųjų pagalbą kreipėsi dėl automobilio transportavimo po eismo įvykio arba jam sugedus.

Tokiais atvejais transporto priemonė yra nugabenama į artimiausias dirbtuves, o vairuotojui draudimas kompensuoja kelionės išlaidas iki jo maršruto tikslo.

Smulkius gedimus atvykę specialistai paprastai sutaiso vietoje. Pradūrus padangą, automobilyje palikus raktelius ir netyčia užtrenkus dureles, neužkuriant automobilio variklio, pasibaigus degalams ar įvykus kitai bėdai kelyje, atvykstame į įvykio vietą ir pasirūpiname problemos sprendimu“, – aiškina draudimo bendrovės atstovas.

Pasak A. Dambrausko, pagalbos kelyje paslauga gali naudotis tiek privalomojo vairuotojų, tiek kasko draudimo klientai. Kasko draudime ši paslauga yra integruota, o privalomojo vairuotojų draudimo klientai ją įsigyja papildomai.

Šį rudenį auga iškvietimai po eismo nelaimės

Pagalbos kelyje tarnybos „Falck Lietuva“ direktoriaus Igno Krasausko teigimu, ruduo nėra neįprastų iškvietimų laikas, tačiau šį rugsėjį pastebimas augantis iškvietimų dėl eismo įvykių skaičius.

„Ši tendencija ypatingai ryški didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Mokslo metų pradžia ir žmonių grįžimas į darbus gatvėse ir keliuose gerokai padidino eismo srautus, todėl sulaukėme daugiau vairuotojų, besikreipiančių pagalbos po eismo nelaimių. Ankstesnė sutema taip pat prisideda prie padidėjusio avaringumo. Matome, kad iškvietimų skaičius ūgteli vakaro valandomis ir kitu tamsiuoju paros laiku“, – sako I. Krasauskas.

Jis atkreipia dėmesį, kad įvykus eismo nelaimei – susidūrus dviem ar daugiau transporto priemonių – vairuotojai turėtų užpildyti eismo įvykio deklaraciją ir kuo greičiau atlaisvinti važiuojamąją kelio dalį, vengiant kamščių susidarymo. „Keli tokie eismo įvykiai valandomis, kai žmonės važiuoja į darbą arba grįžta po jo namo, gali paralyžuoti visą miesto eismą.

Todėl, jei eismo nelaimės kaltininkas yra akivaizdus, ir jis pripažįsta savo kaltę, eismo įvykio dalyviai deklaraciją telefonuose gali pildyti bei atlikti kitus formalumus, patraukę transporto priemones į šalikelę” – tvirtina I. Krasauskas.

Rudenio mėnesiais jis pataria daugiau dėmesio skirti gero matomumo užtikrinimui kelyje.

„Būtina tinkamai sureguliuoti žibintus, kad jie ne tik padėtų geriau matyti kelią, bet ir neakintų kitų eismo dalyvių. Taip pat reikėtų pasikeisti valytuvus bei nusivalyti vidinę priekinio lango pusę. Tai užtikrina geresnį matomumą tamsiu paros metu. Reiktų pasikeisti ir salono filtrą, kuris padės išvengti langų rasojimo drėgnu oru“, – vairuotojams rekomenduoja pagalbos kelyje paslaugą teikiančios bendrovės vadovas.

Nerimauja dėl galimybės patekti į eismo nelaimę

„Gjensidige” užsakymu „NielsenIQ” atlikto tyrimo duomenys rodo, kad net 37 proc. Lietuvos žmonių teigė prie vairo jaučiantys nerimą dėl galimybės pateikti į eismo įvykį. „Šie skaičiai gali iliustruoti žmonių nepasitikėjimą savo vairavimo įgūdžiais arba nerimą dėl automobilio techninės būklės“, – sako A. Dambrauskas.

Tyrimo duomenimis, ketvirtadalis vairuotojų bijo, kad automobilis kelyje suges, o 13 proc. nerimauja, jog važiuojant jiems prakiurs padanga ar netikėtai pasigirs apie automobilio gedimus pranešantis garsas.

Draudimo bendrovės atstovas atkreipia dėmesį, kad vyresni nei 55 metų vairuotojai mažiausiai nerimauja dėl galimo automobilio gedimo, labiausiai dėl to išgyvena 25-34 metų vairuojantys žmonės.

„Tikėtina, kad vyresni vairuotojai mažiau skuba bei labiau pasitiki savo gebėjimais sklandžiai spręsti situacijas sugedus automobiliui, juk ne viena jų tikriausiai šiai grupei vairuotojų yra nutikusi. Vidutinio amžiaus vairuotojai dažniausiai leidžiasi į kelią turėdami kelionės tikslą ir susiplanavę laiką, per kiek jį turėtų pasiekti. Taigi, šiems žmonėms automobilio gedimas kelyje paprastai reiškia jų planų griūtį ir kelia daug nerimo“, – kalba draudikas.

Statistika rodo, kad 10 proc. Lietuvos vairuotojų įvykus, nelaimei ar nesklandumui kelionėje, naudojasi draudimo bendrovių pagalbos kelyje paslauga.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams
  2. Policija ir kelininkai: atostogų kelyje nebūna
  3. Daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  4. Įspėjimas vairuotojams: daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  5. Teikiant pagalbą kelyje – iš užsitrenkusių durelių galvosūkis
  6. Akcija „Būk saugus kelyje“ paneigia įsitikinimą, kad aukštai sėdintis vilkiko vairuotojas jus visada gerai mato
  7. Vairuotojai bus skatinami kelyje valdyti emocijas
  8. Lietuvos automobilių kelių direkcija: kelyje būkime atsargūs
  9. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  10. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  11. Ką reikia žinoti sėdantiems prie pakaitinio automobilio vairo?
  12. Kaip elgtis pamačius automobilį su švyturėliais?
  13. Ruduo – eismo įvykių gausėjimo metas
  14. Eismo taisyklė, kurią pamiršta ir patyrę vairuotojai
  15. Žiedinė sankryža: kokių taisyklių nepamiršti?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

„Vilniaus dienos“
Šventės

„Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)

2025 09 05
Dviračių takas
Lietuvoje

Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą

2025 09 05
Simonas Gentvilas
Lietuvoje

Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

2025 09 05
Pratybos
Lietuvoje

Prasideda JAV kariuomenės pratybos „Geležinis kumštis“

2025 09 05
Sukurtas bepiločių orlaivių naudotojams skirtas filmas (video)
Lietuvoje

Po orlaivių eismą sutrikdžiusio bepiločio – imtasi veiksmų

2025 09 05
Treniruoklis BAT
Lietuvoje

KOP Aviacijos bazėje pristatytas naujas treniruoklis

2025 09 05
Dirbtinis intelektas
Gamta ir žmogus

Sukčiai prabyla artimųjų balsais: DI jau „išmoko“ lietuvių kalbą

2025 09 05
Gitanas Nausėda ir Karolis Narvockis
Lietuvoje

Į Lietuvą atvyksta Lenkijos Prezidentas

2025 09 05

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Markas Soloninas apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • +++ apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • Varlinas apie M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija
  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Ką kiekvienas turėtų žinoti apie skydliaukės vėžį
  • „Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)
  • Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą
  • Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

Kiti Straipsniai

Dviračių takas

Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą

2025 09 05
Kelio ženklai

Prasidės Trakų gatvės Vilniuje kapitalinis remontas

2025 09 05
Dviračių ir pėsčiųjų takas

Klaipėdoje – nauji takai pėstiesiems ir dviratininkams

2025 09 03
Krunos tilto atnaujinimas

Krunos tilto atnaujinimas įsibėgėja – montuojama 750 tonų sverianti perdanga

2025 09 03
Automobiliai

Rugsėjo pirmoji – ir vairuotojams: avaringumas gerokai šokteli į viršų

2025 09 02
Elektra

Kokių elektros kainų tikėtis rudenį?

2025 09 02
Automobilių statymas

Nuo rugsėjo – nemokamas automobių statymas Nidoje

2025 09 02
Policija

Policija paskelbė rugsėjo patikras

2025 09 02
Grįžta tradicinė kuprinių svėrimo akcija

Kaip išgyventi rugsėjo rytus namuose ir kelyje?

2025 09 01
Automobilių spūstys

Prasideda spūsčių metas – kaip nešvaistyti degalų ir nervų?

2025 09 01

Skaitytojų nuomonės:

  • Markas Soloninas apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • +++ apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • Varlinas apie M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija
  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas
  • +++ apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Dalia Urbanavičienė | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Etninės kultūros globos taryba siūlo Kultūros rėmimo fondo nenaikinti

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai