Sekmadienis, 29 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Kaune – neeilinis traukinių susitikimas

www.alkas.lt
2021-09-22 16:03:01
1
Kaune – neeilinis traukinių susitikimas

sumin.lrv.lt nuotr.

Minint Europos geležinkelių metus, Kaune susitiko iš Lisabonos per visą Europą keliaujantis Europos Komisijos (EK) traukinys ir Baltijos šalis vienijantis ekspresas. Šių traukinių, atvykusių skirtingo pločio vėžės geležinkelio keliais, susitikimas žymi keliavimo traukiniais ateities galimybes tiek keleiviams, tiek verslui. Įgyvendinus „Rail Baltica“ projektą Talinas bus pasiekiamas europinio standarto geležinkeliu, o Kaunas kol kas yra toliausiai į Rytus nutolęs Lietuvos miestas, kuris gali būti pasiekiamas europinio standarto geležinkeliu iš Vakarų Europos.

Kaune susirinkusius svečius sveikino traukiniais atvykę transporto sektoriaus atstovai – Šiaurės-Baltijos jūrų TEN-T koridoriaus koordinatorė, trijų Baltijos šalių viceministrai, Lietuvos geležinkelių generalinis direktorius Mantas Bartuška, Kauno miesto savivaldybės vicemeras Andrius Palionis.

„Nors šis dviejų traukinių susitikimas orientuotas į Europos geležinkelių metų minėjimą, Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojams jis reiškia gerokai daugiau – Baltijos šalių integraciją į Europos geležinkelio sistemą per vystomą „Rail Baltica“ geležinkelį. Bendradarbiavimas su Lenkija ir Suomijos dalyvavimas dar labiau paskatins Šiaurės ir Baltijos jūros koridoriaus plėtrą, o kartu – greitesnes, patogias ir saugias keleivių bei krovinių vežimo alternatyvas“, – sakė susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.

„Kelionės Baltijos šalių ekspresu metu su kolegomis iš EK, Latvijos ir Estijos verslo ir politikos forume aptarėme Baltijos geležinkelių transporto galimybes ir su jo vystymu susijusius iššūkius bei atsiveriančias galimybes. Esminis proveržis laukiamas įgyvendinus „Rail Baltica“ projektą, nes tuomet kelionės traukiniais taps gerokai greitesnės.

Pavyzdžiui, kelionė iš Talino į Vilnių truktų vos 4 valandas vietoje dabartinių 10 valandų, jeigu būtų atgaivintas maršrutas Vilnius–Talinas. Tikimės, jog po kelių metų Kauno stotyje sutiksime turistus iš daugelio „Connecting Europe Express“ aplankytų šalių, o Kauno intermodaliniame terminale bus perkraunami iš Europos į Lietuvą geležinkeliu atgabenti kroviniai“, – pažymėjo M. Bartuška.

2021 metus EK paskelbė Europos geležinkelių metais. Šia iniciatyva siekiama skatinti aktyvesnį keliavimą bei krovinių vežimą traukiniais. Geležinkelių transportas pripažįstamas kaip viena ekologiškiausių transporto rūšių ir jo vystymas laikomas viena prioritetinių krypčių įgyvendinant Žaliojo kurso politiką.

„Connecting Europe Express“ – viena iš EK iniciatyvų. Rugsėjo pirmosiomis dienomis iš Lisabonos išvykęs traukinys savo kelionę po Europą baigs Paryžiuje spalio 7-ąją. Visos kelionės metu jis aplankys daugiau kaip 70 miestų ir 26 šalis, bus nuvažiavęs 20 tūkst. kilometrų.

Baltijos šalių geležinkelio infrastruktūros integraciją žymintis tarptautinis projektas „Rail Baltica“ iš esmės pakeis tiek keliavimo, tiek krovinių gabenimo įpročius. Naujai nutiesta geležinkelio linija apims maršrutą Talinas–Pernu–Ryga–Panevėžys–Kaunas–Lietuvos ir Lenkijos valstybinė siena ir atšaką Kaunas–Vilnius. Naujoji geležinkelio linija bus 1435 mm pločio ir atitiks visas suderinamumo technines specifikacijas (TSI).

Įgyvendinant pirmąjį „Rail Baltica“ etapą 2015 metais europinio standarto geležinkelis nuo Lietuvos-Lenkijos sienos buvo nutiestas iki Kauno. Šiemet, po Kauno geležinkelio mazgo rekonstrukcijos, europinė geležinkelio vėžė pasiekė Kauno intermodalinį terminalą, o tarp Lietuvos ir Europos prasidėjo reguliarūs tiesioginiai krovininių traukinių maršrutai.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Jau kitais metais Varšuvą pasieksime traukiniu
  2. Baltijos valstybių ir Lenkijos premjerų susitikimas Taline
  3. Traukiniu iš Vilniaus pasiekti Kauną užtruks apie pusvalandį
  4. Prezidentas Kaune susitiko su karštosios koronaviruso linijos darbuotojais ir savanoriais
  5. Kaune – dar viena požeminė geležinkelio perėja
  6. Vaikų literatūros muziejuje vyks susitikimas „Laikinosios sostinės šviesuolių šeimų papročiai“ (video)
  7. Kauno viešojoje bibliotekoje susitikimas su žolininku V.Skirkevičiumi
  8. „Rail Baltica“ Kaunui atveria naujų galimybių
  9. V. Sinica. Tautų kraustymasis, teisingumas ir atjautos ribos
  10. „Rail Baltica“ projektas augins Baltijos šalių ekonomikas
  11. Vašingtone Prezidentė dalyvaus Baltijos šalių ir JAV viršūnių susitikime
  12. Prasideda didžiausios Lietuvos kariuomenės pratybos „Perkūno griausmas 2018“ (video)
  13. Europos parlamentarai ragins nutraukti Baltijos šalių žemdirbių diskriminaciją
  14. P. Auštrevičius ragina Vyriausybę imtis skubių sprendimų dėl „Rail Baltica“
  15. Nelieka kliūčių laisvam judėjimui tarp Lenkijos ir Baltijos šalių

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Kažin says:
    4 metai ago

    Atiduoti gana intensyvų vidaus susisiekimą tarp Kauno ir Vilniaus į bendrą “Rail Baltica” infrastruktūros katilą būtų didžiausia nesąmonė, ekonomiškai tai tas pats, kas uždirbti Lietuvoje pinigus ir už juos apsipirkti Suvalkuose. Niekas čia į Europą “Rail Baltica” per Lenkiją 1000 tūkst. km , kai joje greitis yra tik 160 km/val., nevažiuos, tam yra susisiekimas lėktuvais. Todėl realu tik turėti 250 km/val greičio kuo tiesiausio kelio susisiekimą tarp Baltijos šalių sostinių. Čia yra realybė, čia yra Lietuvos, regiono interesas. Tai įvertinus dabartiniame statybos etape planuota atšaka į Vilnių nuo Kauno keistina į atšaką į jį nuo Panevėžio. Kiti “Rail Baltica” statybos dalykai matysis vėliau. Greitasis susisiekimas tarp Vilniaus ir Kauno taip pat yra vėlesnis klausimas negu Baltijos sostinių sujungimas būtent per Panevėžį. Tai klausimai, kurie rūpi visuomenei, tačiau, kaip matyti, ne ministrams…

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Senamiestis nuo Išganytojo kalvos | sonsdaughters.lt nuotr.
Kultūra

Vilniečiams dovanoja ekskursiją ausinėse: veda į mažiausiai žinomą, bet labai gražią senamiesčio dalį

2025 06 29
baltoji banga.lt
Lietuvoje

„Baltoji banga“ ragina Seimą pirmadienį nemažinti atsakomybės už piktnaudžiavimą pareigomis

2025 06 28
Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada | linesa.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025 06 28
Sargėnų estakada
Lietuvoje

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Klaipėdos kamerinis orkestras
Kultūra

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Policija
Lietuvoje

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus

2025 06 27
Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • >LKJP apie Seimas patvirtino NT mokestį
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Seimas patvirtino NT mokestį
  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Seimas patvirtino NT mokestį

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Klastinga liga dažnai slepiasi po nuovargio kauke
  • Atostogų metui ruošiasi ir sukčiai
  • Kodėl 10 metų automobilis – patraukliausias pasirinkimas?
  • Vilniečiams dovanoja ekskursiją ausinėse: veda į mažiausiai žinomą, bet labai gražią senamiesčio dalį

Kiti Straipsniai

Brastos tiltas | kaunas.lt vizualizacija

Kaune pradedamos dar vieno tilto statybos

2025 06 23
Latviai, lietuviai ir estai šią vasarą teiks pirmenybę vietiniam turizmui | I. Samkov nuotr.

Latviai, lietuviai ir estai šią vasarą teiks pirmenybę vietiniam turizmui

2025 06 21
Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Artėjant Joninėms: kada ir kiek degalų įsipila vairuotojai

2025 06 21
Sargėnų estakada

Laikinai stabdomas eismas Sargėnų estakada

2025 06 19
Eugenijus Sabutis

E. Sabutis: Vilnius – neatsiejama „Rail Baltica“ projekto dalis

2025 06 19
Kaunas |

Kauno seniūnijos ruošiasi pokyčiams

2025 06 18
Traukinys

Ryškėja būsimų elektrinių traukinių kontūrai

2025 06 18
Traukinys | litrail.lt

Joninių savaitgalį – ženklios nuolaidos keliaujant traukiniais

2025 06 16
Ukrainos kariai | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Prasidėjo blogio ašies ardymas

2025 06 15
Geležinkelis

Kertant geležinkelį svarbiausia – budrumas

2025 06 14

Skaitytojų nuomonės:

  • >LKJP apie Seimas patvirtino NT mokestį
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Seimas patvirtino NT mokestį
  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Seimas patvirtino NT mokestį
  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
G. Nausėda susitikime su EVT vadovu pripažino, kad Lietuva ne viską padarė, kad šalies sienos būtų saugesnės

Prezidento dėmesys – ekonominei diplomatijai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai