Antradienis, 5 liepos, 2022
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Kultūra Etninė kultūra

D. Razauskas. Aukštaitijos herbas

Pastabos apie herbo projektą

Dainius Razauskas, www.alkas.lt
2021 09 09 12:49
7
Dainius Razauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Dainius Razauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Herbas – sudėtingas dalykas. Sudėtingas pačia pirmine šio žodžio prasme: jis sudėtas iš daugelio dėmenų. Jis turi patraukti ir įkvėpti tuos, kuriems sutelkti yra skirtas, vadinasi, turi būti patrauklus, skoningas, žadinti vaizduotę. Jis turi išreikšti esminį jų tapatybės branduolį, vadinasi, turi atsižvelgti į krašto istoriją, gal net kraštovaizdžio ypatybes. Herbas, žinoma, turi atitikti heraldiniam ženklui keliamus reikalavimus, vadinasi, turi paisyti heraldikos taisyklių. Galiausiai – bet ne mažiausiai! – jis privalo paisyti bendrųjų simbolikos dėsnių.

Simbolika turi savus dėsnius. Tuo nesunku įsitikinti pamėginus įsivaizduoti, tarkime, kad seimas priima sprendimą prie keturių pasaulio krypčių įvesti penktą. Deja! Pasaulio kryptys plokštumoje yra keturios, jokie niekieno sprendimai to pakeisti negali. Nors tai ne materialaus pasaulio, ne fizikos, o mūsų erdvės suvokimo dėsnis: pirmyn, dešinėn, atgal, kairėn.

Penktos krypties neatsiras nepriklausomai nuo geriausių ar blogiausių norų. Taip pat yra keturi laikotarpiai, ir tai laiko suvokimo dėsnis. Rytas, diena, vakaras, naktis; jaunatis, pilnatis, delčia, tuštumos (4 savaitės); pavasaris, vasara, ruduo, žiema. Žinoma, galima įvesti tarpines padalas, bet jos nepakeis pagrindo – keturių. Visa tai sudaro neišdildomą skaičiaus keturi simbolikos turinį, nepriklausomą nuo jokių sprendimų. Jo negalima nuspręsti – tegalima paisyti arba ne, kaip ir fizikos dėsnių.

Daugelis mus supančio pasaulio daiktų bei reiškinių patenka į vienokias ar kitokias pasaulėvaizdžio struktūras, todėl savyje neša atitinkamą simboliką. Ne išimtis – spalvos, ypač trys pirmapradės, pamatinės spalvos: balta, raudona, juoda. O iš jų – ypač balta ir raudona. Pagrindiniai žinduolio kūno dėmenys yra balti kaulai ir juos apaugusi, jų laikoma mėsa, raumenys, kraujas.

Kaulai, griaučiai viduryje nustato atraminį pavidalą, o jį supanti mėsa, raumenys, kraujas įgalina judėti, lemia gyvastį. Bet kurią kūno vietą skersai perpjovus, viduryje bus baltas kaulas, aplinkui – raudona mėsa. Negana to, balta yra sėkla, irgi lemianti branduolinį pavidalą, esmę, prigimtį. Balta – tai sėkla, užuomazga, raudona – įsčios, sutekiančios jai kūną. Balta yra vėlė, siela, dvasia raudoname kūne. Balta yra skaidri sąmonė raudoname gyvenimo kautynių lauke.

Aukštaitijos herbo projektas | EKGT nuotr.

Todėl baltas raitelis raudoname lauke simboliškai yra neapverčiamas. Kitaip sakant, simboliniame pasaulėvaizdyje niekada raudonas raitelis nejoja per baltą lauką, nepriklausomai nuo jokių sprendimų. Tai ne pasirinkimo reikalas – tai spalvų simbolikos dėsnis.

Kitas dalykas – herbą laikantys angelai. Nors kilme angelas nėra krikščioniška mitinė būtybė (žmogaus pavidalo sparnuotos būtybės ir dievų pasiuntiniai žinomi nuo seno ir plačiai), vis dėlto atitinkamos išvaizdos angelai yra labai aiški, tiesioginė nuoroda tiek į religinę priklausomybę, tiek į istorinį laikotarpį.

Pirma, jokios religinės priklausomybės pasaulietiniame herbe neturėtų būti nė užuominos, nes taip būtų pažeista pamatinė demokratijos sąlyga: teisė viaiems skirtingų pažiūrų ir nuomonių lygiems piliečiams sugyventi vienoje valstybėje ir tartis, sutarti, neprimetant vienas kitam savo įsitikinimų. Po Aukštaitijos herbu turi tilpti visi ir visokie aukštaičiai.

Antra, gana abejotina yra tų angelų menama LDK laikotarpio reikšmė Lietuvai ir ypač Aukštaitijai: juk būtent tada ji pradėjo nutausti ir galiausiai dėl to prarado gal net didžiąją savo dalį (su svarbiausiomis istorinėmis pilimis).

Būtent tada Aukštaitijos dvaruose, miestuose, miesteliuose ir netgi daugelyje kaimų liovėsi skambėjusi lietuvių, aukštaičių kalba. Būtent tada (po Valakų reformos) lietuviai tapo paversti beteisiais baudžiauninkais ir dėl to net buvo sukilę. Ar tikrai šiuolaikiniai aukštaičiai nori tuo laikotarpiu grįsti savąją tapatybę, ar jie paprasčiausiai pamiršo istoriją ir savo herbe dabar ketina tą užmarštį įteisinti? Ar Aukštaitijos istorijoje nebūta garbingesnių laikotarpių?

Galiausiai – lotyniškas užrašas. Iš pirmo žvilgsnio paskata rašyti lotyniškai suprantama: Aukštaitija – ne koks kaimas su savo vietine tarme, tai kitados galingos Vakarų valstybės svarbi dalis. Tad rašydami lotyniškai mes kartu pabrėžiame esą tikri vakariečiai. Betgi įsižiūrėjus, matyti kyšančios ausys – tam tikra išankstinė nuostata ir ją grindžianti savijauta.

Keliais žodžiais ją būtų galima nusakyti maždaug taip: „Mes, lietuviai (ir aukštaičiai), nesame tikri europiečiai, netgi nesame tikri visaverčiai žmonės, užtat mums nuolat reikia tai slėpti ir iš paskutiniųjų apsimetinėti. Tik apsimesdami vakariečiais, tik mėgdžiodami vakariečius mes tegalime pasijusti tikrais visaverčiais žmonėmis.“

Šitokia išankstinė nuostata ir ją palaikanti savijauta turi pavadinimą – tai nevisavertiškumas. Šiuo atveju – tautinis nevisavertiškumas. Ar ne dėl jo mūsų gatvėse beveik nebeliko lietuviškų iškabų? Ar ne dėl jo dažnas jaunuolis angliškai jau kalba geriau nei lietuviškai? Ar ne šią nuostatą gresia įtvirtinti ir lotyniškas užrašas Aukštaitijos herbe? Juk lietuviškai skambėtų „per prastai“, ar ne?

Bet įsiskaitykime, ką tas Aukštaitijos herbo lotyniškas užrašas sako: Patriam tuam mundum existima „Tėvynė tau pasauliu tebus“, arba „Tėvynę savo pasauliu laikyki“. Kitaip tariant, „neiškok pasaulio anapus Tėvynės“. Gyvenk čia, suleisk šaknis, nespruk mintimis į šalį, vis prisigerindamas prie „didesnio“ svetimo, įsiteikdamas „svarbesniam“ svetimam, apsimesdamas kitu nei esi – pats sau svetimu.

Kalbėk, rašyk sava kalba ir gyvenk taip, kad ji tau būtų pati tauriausia, kilniausia, brangiausia, į jokią neiškeistina! Iš ko ryškiau tai turėtų spindėti, jei ne iš herbo?

Taigi užrašo lotyniška forma tiesiog neigia jo pageidautinai lietuvišką turinį! Toks viešos, parodomosios formos neatitikimas ja pridengtam „slėptinam“ turiniui, beje, – būdingas nevisavertiškumo požymis. Juk tikras europietis neina į Europą – „į Europą eina“ kaip tik tas, kuris nesijaučia tikras europietis, ir kaip tik tuo „ėjimu į Europą“ jis išsiduoda europietis nesąs!

Su tokia nuostata žmogus, bendruomenė, tauta išvis neverti herbo. Tokie savavališkai prisiskirtais „herbais“ tik apsijuokia. Tikrą herbą tegali turėti laisvas žmogus, kuris savęs nesibodi ir nevengia, ir nemano, kad užrašas iškart pasidarys „kilmingesnis“, jei tik bus parašytas svetima kalba.

Tikras herbas visų pirmiausia įtvirtina esminį tautos, bendruomenės, giminės visavertiškumą, į kurį jos žmogus galėtų lygiuotis ir augti.

Kad Aukštaitijos herbas keltų ir kilnintų laisvą aukštaitį, o ne slėgtų prie žemės nauja vergija, kažkodėl įteisinta vietoj anos nusimestos.

Kad laisvam aukštaičiui, aukštai iškėlusiam galvą, nereikėtų gėdytis savojo herbo, lyg primesto svetimo, o per jį – ir savo Aukštaitijos, Lietuvos, Tėvynės.

Autorius yra mitologas, religijotyrininkas, humanitarinių mokslų daktaras

srtrf-logo

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. D. Razauskas. Ženklas
  2. A Každailis. Valstybės aikštė ar klounada
  3. Z. Tamakauskas. Tai žinotina kiekvienam Lietuvos piliečiui
  4. D. Šepetytė. Statomas ne tik Vytis. Kai kas daugiau
  5. N. Lašienė. Išlaisvinti Vytį
  6. V. Mikailionis. Kodėl mes be Vyčio nenurimsim (nuotraukos)
  7. Ruošiamasi įteisinti Etnografinių regionų heraldinius ženklus (nuotraukos)
  8. Etnokultūrininkai ruošiasi Lietuvos Etnografinių regionų metams

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 7

  1. Pajūrietis says:
    10 mėnesių ago

    Taip!

    Atsakyti
  2. Būtent - says:
    10 mėnesių ago

    įsiklausykite – LIETUVOS SOSTINĖS centrinėse gatvėse girdisi kone vien angliškai kalbant –
    tuo didžiavosi radijo laidoje kalbėjęs kažkoks sėkmingas IT startuolis, kurio įmonė, žinoma, ilgu anglišku pavadinimu didžiuojasi, ir tuo, kad jie įmonėje tarpusavyje angliškai kalbasi, nes įmonėje dirba keletas užsieniečių.

    Atsakyti
  3. Rimgaudas says:
    10 mėnesių ago

    Visai teisingas straipsnis. Ne visi, pasirodo, lietuviai aukštaičiai yra praradę savigarbą. Dar daugiau-lietuviai žemaičiai pradėjo kovą, kad jų herbinė meška būtų be antkaklio ir be krikščioniško amžiaus atributų.
    Dzūkai, gi, nustebo, kad Vilnius stovi jų žemėje ir jų herbe turėtų dominuoti Gedimino Stulpai. Labai savalaikis yra dr. Dainiaus Razausko straipsnis, kviečiantis atgauti tautinę savigarbą, pasitikėjimą savimi ir orumą. Dėkoju jam.

    Atsakyti
  4. Global-Kapitalistas says:
    10 mėnesių ago

    Aukštaitija : labai sudėtingas reikalas. Jei, tarkim, Žemaitija, tai Samogitija, Kurša, Skalvija – kas Aukštaitija ?

    Atsakyti
    • Rimgaudas says:
      10 mėnesių ago

      Yra Lietuvos Etninių regionų žemėlapis, kurį galima rasti per “google”. Be Žemaitijos, kuriai priklauso patys žemaičiai, kuršiai ir giminiški jiems skalviai, jame yra pažymėtos tarminių aukštaičių ir dxūkų teritorijos.

      Atsakyti
  5. nuomone says:
    10 mėnesių ago

    Siaubingas herbas

    Atsakyti
  6. bronius says:
    10 mėnesių ago

    Kai tik norisi ką nors sukritikuoti ir paneigti, galima bandyti viską išversti kaip kailinius į kitą pusę. taip ir šiuo atveju, kai nėra kitų argumentų, tenka pasitelkti mėsininko patirtimi: pirmą surasti kaulus paskui mėsą ir konstruoti teoriją. Jeigu jau kalbėti apie mėsą, tai visu pirmą, kad ją gauti tenką kažką nudobti.. O nudobus pirmoji spalva ant smėlio ar sniego pasirodys raudona kraujo spalva,. tad šios spalvos dėmės ar pirmieji archajiniai ženklai ant žmogaus sugebėjusio pasigaminti vilnonį ar lininį audinį ir galėjo duoti pradžią vėliavai. Tuomet Aukštaitijos vėliavoje raudona raitelio spalva visai logiška. Dėl lotyviško užrašo? O kokia kalba pirmieji Romos imperijos istorikai paminėjo baltų genčių vardus. Kokia kalba buvo paminėtas ir Lietuvos vardas? Gal visgi būtų širdžia mielesnis užrašas kirilica? Manytina, kad vėliavos autoriai turėjo reikalų su heraldikos specialistais ir tokių jiems priskiriamų “nuodėmių” nepridarė.

    Atsakyti

Komentuoti: Pajūrietis Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Kernavėje – 55-oji Rasos šventė | M. Datenio nuotr.

Kernavėje atšvęsta 55-oji Rasos šventė

2022 06 30
Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

J.Vaiškūnas. Apie šventumą (III)

2022 06 29
Automobilio numeris su Vyčio simboliu | A. Kupčinsko vizualizacija

Seimas pritarė Vyčio naudojimui automobilių valstybiniuose numeriuose

2022 06 22
Rasos šventė Kernavėje | Alkas.lt, V. Daraškevičiaus nuotr.

Rasos šventei Kernavėje – 55!

2022 06 22
Herbas | lrkm.lt nuotr.

Herbas atsiras ant automobilių numerių

2022 06 21
„Heraldika šiandien. Terra incognita ir identiteto raiškos atradimai“, 2022 balandžio 13 d. | V. Jocio nuotr.

V. Jocys. Heraldika šiandien

2022 06 14
Dainius Razauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

D. Razauskas. Didžiausia grėsmė – ne Rusija

2022 06 08
Kviečia paroda – XX a. – XXI a. Lietuvoje sukurta ir pagaminta ginkluotė

Kviečia paroda – XX a. – XXI a. Lietuvoje sukurta ir pagaminta ginkluotė

2022 05 31
Vydūno knygos

Bus pristatytos Vydūno knygos apie tikėjimą ir sveikatą

2022 05 30
Jorė | Alkas.lt, A. Sartanavičaus nuotr.

Jorės šventė – neeilinė proga patirti pirmapradę gaivą ir galią

2022 04 21
Rodyti daugiau

Naujienos

Rusijos invazija | Alkas.lt ekrano nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 07 05 12:00

2022 07 05
Stadionas Vilniuje atsiras per 3 metus
Lietuvoje

Stadionas Vilniuje atsiras per 3 metus

2022 07 05
Mirė tautodailininkas, sąjūdininkas Dionyzas Varkalis
Žmonės

Mirė tautodailininkas, sąjūdininkas Dionyzas Varkalis

2022 07 05
Žymėtam kurui įsigyti nereikės pildyti prašymų popieriuje
Lietuvoje

VMI siunčia žinią ūkininkamas

2022 07 05
Moksleiviai įprato plauti rankas, bet neramina pavojingos bakterijos ant kompiuterio klaviatūros
Lietuvoje

Įmonės jau turi suskubti pateikti duomenis

2022 07 05
Mokyklų bendruomenės: (ne)atskleistos pilietinės galios
Lietuvoje

Mokytojai piktinasi „brukama neparengta reforma“

2022 07 05
Elektros įrenginiai gali nešti mirtiną pavojų
Lietuvoje

Elektros įrenginiai gali nešti mirtiną pavojų

2022 07 05
Šiauliai prašo spartinti geležinkelio tiesimą
Lietuvoje

Šiauliai prašo spartinti geležinkelio tiesimą

2022 07 05


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Gallinago gallinago apie M. Kundrotas. Apkalta ar sąskaitų suvedimas?
  • T0mas J. apie Bedarbiai piktnaudžiauti negalės
  • Global-Kapitalistas apie A. V. Rakšnys, A. Guogis, V. Smalskys. Centrinės ir Rytų Europos viešojo administravimo raidos tyrimai: Lietuvos atvejis
  • Jcmaitreya apie Lietuvos valdžia raginama istoriniams Lietuvos valdovams sugrąžinti karališkuosius titulus

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 07 05 12:00
  • Stadionas Vilniuje atsiras per 3 metus
  • Mirė tautodailininkas, sąjūdininkas Dionyzas Varkalis
  • VMI siunčia žinią ūkininkamas

Skaitomiausi straipsniai

  • S. Buškevičius. Karaliaučiaus tranzitas – uždelsto veikimo bomba peržiūrėta: 764; komentarų: 30
  • Mirė žymus Lietuvos istorikas Algis Povilas Kasperavičius peržiūrėta: 670; komentarų: 0
  • Lietuvos valdžia raginama istoriniams Lietuvos valdovams sugrąžinti karališkuosius titulus peržiūrėta: 637; komentarų: 8
  • D. Rastenienė. Apie tautiškus Simonos Rainienės aksesuarus kasdienai ir šventėms peržiūrėta: 611; komentarų: 1
  • Seimas: V. Landsbergis buvo valstybės vadovu peržiūrėta: 551; komentarų: 33
  • M. Kundrotas. Sužvėrėjimo paslaptis peržiūrėta: 545; komentarų: 27

Artimiausi renginiai

  1. Tradicinių šokių stovykla ŠAKIŲ r.

    2022-08-03 08:00 - 2022-08-07 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

Kernavėje atšvęsta 55-oji Rasos šventė

by Jonas Vaiškūnas
2022 06 30
3
Kernavėje – 55-oji Rasos šventė | M. Datenio nuotr.

Išbraidyti rasoti žolynai piliakalnio šlaituose, palydėtos akimis tirpstančios žvaigždėtame danguje laužo žiežirbos, nusiprausta stebuklingoje ryto rasoje, pabuvota darnoje su gamta......

Skaityti toliau

J.Vaiškūnas. Apie šventumą (III)

by Jonas Vaiškūnas
2022 06 29
5
Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

Švenčioniškis Jonas Vaiškūnas Lietuvos Romuvos vasaros stovykloje „Švenčionija“ (2015 08 10-16) toliau kalba apie šventumą, pyktį, sėkmę ir nesėkmę, apie aukuro ir sielos...

Skaityti toliau

Seimas pritarė Vyčio naudojimui automobilių valstybiniuose numeriuose

by daiva
2022 06 22
7
Automobilio numeris su Vyčio simboliu | A. Kupčinsko vizualizacija

Birželio 21 d., 114-ai seimo narių balsavus už, Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Seimo nario Andriaus Kupčinsko pasiūlytą Valstybės herbo, kitų...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Gallinago gallinago apie M. Kundrotas. Apkalta ar sąskaitų suvedimas?
  • T0mas J. apie Bedarbiai piktnaudžiauti negalės
  • Global-Kapitalistas apie A. V. Rakšnys, A. Guogis, V. Smalskys. Centrinės ir Rytų Europos viešojo administravimo raidos tyrimai: Lietuvos atvejis
  • Jcmaitreya apie Lietuvos valdžia raginama istoriniams Lietuvos valdovams sugrąžinti karališkuosius titulus
  • J.č. apie Lietuvos valdžia raginama istoriniams Lietuvos valdovams sugrąžinti karališkuosius titulus

Kitas straipsnis
Algimantas Matulevičius | jp.lt nuotr.

A. Matulevičius. Jau egzistuoja ir trečioji krizė

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

rašto darbai | Greitos skyrybos internetu – skyrybų advokatai | Siuskpigiau.lt siuntos Lietuvoje | Pramogų, grožio, sveikatingumo pasiūlymai | irigatorius | vitamino c serumas | oro drekintuvas | HiMountains | iddo.lt modernūs stalai | kūno kremai | August.lt - valymo įrenginiai | fs22 mods | https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | Automobilių nuoma | drogas.lt | CBD aliejus Lietuvoje | Mažoji Indija | Pakavimo prekės | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai