Sekmadienis, 13 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Europine vėže pajudėjo Lietuvos traukiniai

www.alkas.lt
2021-07-22 18:00:13
2
Su šeimos kortele kelionės traukiniais kainuos 20% pigiau

Su šeimos kortele kelionės traukiniais kainuos 20 proc. pigiau | „Lietuvos geležinkelių“ nuotr.

Kauno intermodaliniam terminalui (KIT) prisijungus prie europinės vėžės, Lietuvos krovinių vežėjams atsivėrė  naujos galimybes gabenti krovinius traukiniais iš Europos ir į ją, išvengiant sustojimo pasienyje su Lenkija ir krovinių perkrovimo. Pirmasis konteineriais ir puspriekabėmis pakrautas traukinys jau išskubėjo į Nyderlandus.

KIT yra toliausiai į Rytus nutolęs Europos geležinkelių sistemos taškas, kurį prijungus prie europinio standarto vėžės Lietuvos logistikos įmonės– nuo šiol krovinius į Lenkiją ir kitas Europos valstybes gali gabenti traukiniais neperkraunant jų pasienyje su Lenkija.

„Kauno intermodalinio terminalo prijungimas prie europinio standarto vėžės yra reikšmingas ne tik šio mazgo veiklai, bet ir visai šaliai – ir ekonomine, ir ekologine prasme. Turėdami geresnį susisiekimą su Europa galime pasiūlyti naujas krovinių pervežimo galimybes krovinių vežėjams. Tuo pačiu krovinių vežimas traukiniais yra kur kas tvaresnis ir aplinkai saugesnis krovinių gabenimo būdas, leisiantis sumažinti didelį kelių transporto išmetamo CO2 kiekį“, – teigia krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

KIT prijungimas prie europinės vėžės taip pat atveria naujas kombinuoto krovinių vežimo galimybes – kroviniai gali būti perkraunami tiesiai nuo vilkikų į vagonus ir atvirkščiai, terminalas yra pritaikytas ir konteinerių, ir vilkikų priekabų pakrovimui. Tai itin aktualu plačiąja geležinkelio vėže krovinius vežantiems vežėjams, norintiems juos gabenti toliau į Europą.

„Kasmet Lietuvos–Lenkijos pasieniu vilkikais pervežama apie 24 mln. tonų krovinių, tad jau dabar džiaugiamės matydami augantį Lietuvos įmonių susidomėjimą vežti krovinius geležinkeliu. Ypač tai aktualu šiandieniniame sankcijų Baltarusijai kontekste. Be to, krovinių vežimas traukiniais leidžia mažinti logistikos kaštus ir laiką bei padeda didinti eismo saugumą Lietuvos keliuose“, – sako E. Lazauskas.

Krovinių gabenimą traukiniais vertina ir didžiausia lietuviška logistikos įmonė „Girteka Logistics“ – šiuo metu 5 proc. visų pervežamų krovinių gabenami geležinkeliu.

„Tai yra vienas iš efektyviausių būdų sumažinti CO2 emisiją, tenkančią krovinių pervežimams. Aktyviai ieškome alternatyvų, kaip sumažinti poveikį aplinkai, neprarandant greičio ir lankstumo. Vienas iš mūsų užsibrėžtų tikslų – iki 2025 m. 25 proc. ilgos distancijos pervežimų vykdyti geležinkeliu bei keltais“, – tikina „Girteka Logistics“ projektų vadovė Larisa Senkevičienė.

Traukiniais įmonė gabena praktiškai visų rūšių produkciją – nuo šviežių vaisių, daržovių ir kitų jautrių temperatūros svyravimams maisto produktų iki drabužių, elektronikos ir baldų. Išimtis taikoma tik aukštos vertės ir padidintos rizikos kroviniams, tokiems kaip medikamentai, kuriems būtina užtikrinti temperatūros režimą.

Nuo dabar europine vėže iki Lenkijos bei Nyderlandų du kartus per savaitę kursuojantis krovininis traukinys vienu metu gali tempti 36 puspriekabes. Strategiškai patogioje vietoje, Palemono geležinkelio stotyje šalia pagrindinių Lietuvos magistralių ir „Via Baltica“, 2015 m. atidaryto KIT įrengimas kainavo 25,4 mln. eurų, beveik 85 proc. sumos finansuota ES Sanglaudos fondo lėšomis. Planuojama, kad pradėjus krovinius vežti europine vėže, bus pasiektas projektinis pajėgumas – 100 tūkst. TEU per metus.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Atstatytu geležinkelio ruožu pajudėjo pirmasis traukinys į Latviją
  2. „Orlen Lietuva“ veiksmai kelia nerimą „Lietuvos geležinkeliams“
  3. Ruošiamasi didinti geležinkelių eismo ir aplinkos saugą
  4. Elektriniais traukiniais – nuo Vilniaus iki Klaipėdos: ryškėja naujos vėžės kontūrai
  5. Ar AB „Lietuvos geležinkeliai“ tyčiojasi iš dviratininkų? (video)
  6. Geležinkelio ruožo Naujoji Vilnia – Baltarusija elektrifikavimas: prasidėjo statybos
  7. Lūžis krovinių pervežimo rinkoje: vilkikų puspriekabės pradedamos vežti geležinkeliu
  8. „Rail Baltica“ Kaunui atveria naujų galimybių
  9. Nuo Vilniaus iki Kauno per 38 min. Įmanoma?
  10. „Mokslo sriuba“: kaip šiandien tiesiami geležinkeliai? (video)
  11. Karantino priemonės švelninamos ir traukiniuose

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 2

  1. Kažin says:
    4 metai ago

    Keisti, neaiškūs interesai dėl to KIT atsiradimo, juk puikiausiai iki intermodalumo galimybių galėjo būti praplėstas Šeštokų terminalas už kelis, o ne dešimtis milijonų. Beje, šiuo atveju kartu būtų sprendžiamas ir regionų vystymas. Bet ne – ES lėšos kištos į Palemoną, nors vien europinės vėžės nutiesimas iki jo atsiėjo arti 50 mln.
    Be to, perspektyvos, kad su Palemonu būtų pasiektas 100 tūkst TEU galingumas per metus, labai miglotos. Taigi tikėtina, kad galime turėti tik dar vieną šimtų milijonų lėšų “įsisavinimą” be ekonominės naudos valstybei. Tad, ar čia valstybės valdymas, o ne žaisliukinės svarbos kūrimas Kaunui… Juolab, kad tokios pačios galimybės geležinkeliams nukonkuruoti krovinių pervežimą vilkikais būtų ir išplėtus iki intermodalumo galimybių terminalą Šeštokuose. Taigi kas Lietuvoje atsakys už ES išlaidas be naudos, sakau, gal ėmusi veikti ES prokuratūra susidomėtų tokiais ES lėšų išleidimo Lietuvoje būdais…

    Atsakyti
    • Kas neaišku? - says:
      4 metai ago

      Tamsta turite postą, o aš turiu įmonę. Mudu draugai, todėl aš vis laimiu konkursus. Kai aš laimiu konkursą, tamsta irgi jį laimite. Todėl visada pirma susėdame ir pasitariame – kokį konkursą skelbti – ar pridurti būdelę prie jau esančios būdos, ar statyti naują, galingą, iš brangių medžiagų būdą…
      Koks pastatas mano verslui daugiau pinigėlio atneš? 🙂 O ar tamsta kada pralaimėjote, kai aš konkursą ,,laimėdavau”?
      Žmogus ieško, kur banknotų daugiau. Oi, ne – kur geriau.
      🙁

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

rusų sutriuškinimas
Ukrainos balsas

Geriausia investicija į saugumą – visiškas Rusijos pajėgų sutriuškinimas

2025 07 13
UNESCO sesijoje Lietuva pristatė paveldo apsaugos pokyčius | vstt.lrv.lt nuotr.
Kultūra

UNESCO sesijoje Lietuva pristatė paveldo apsaugos pokyčius

2025 07 12
Valstybinė kalbos inspekcija šių metų pirmą pusmetį patikrino 25 įmones, įstaigas
Kalba

Valstybinė kalbos inspekcija šių metų pirmą pusmetį patikrino 25 įmones

2025 07 12
ES švelnins toksiškų, vėžį sukeliančių medžiagų naudojimo kosmetikoje apribojimus
Gamta ir žmogus

ES švelnins toksiškų, vėžį sukeliančių medžiagų naudojimo kosmetikoje apribojimus

2025 07 12
Kauno meras Visvaldas Matijošaitis
Lietuvoje

Liberalas prašo Seime tirti Kauno mero ryšius

2025 07 11
Atgimimo aikšte Klaipėdoje | klaipeda.lt nuotr.
Lietuvoje

Darbai Klaipėdos atgimimo aikštėje juda į priekį

2025 07 11
Mopedas
Lietuvoje

Siūloma mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 07 11
„Bitė“
Lietuvoje

Laikinai neveiks kai kurios „Bitės“ paslaugos, ryšys nesutriks

2025 07 11

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimvydas apie V. Vadapalas. Vilniaus klausimas ir tarptautinė teisė
  • testas apie V. Vadapalas. Vilniaus klausimas ir tarptautinė teisė
  • :) apie V. Vadapalas. Vilniaus klausimas ir tarptautinė teisė
  • Bartas apie Liberalas prašo Seime tirti Kauno mero ryšius

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Geriausia investicija į saugumą – visiškas Rusijos pajėgų sutriuškinimas
  • Kur slypi didžiausi apsinuodijimų pavojai?
  • Ar tikrai valgote tai, kas kūnui vasarą naudingiausia?
  • Kaip susikurti jaukią užuovėją namuose?

Kiti Straipsniai

Valstybinė kalbos inspekcija šių metų pirmą pusmetį patikrino 25 įmones, įstaigas

Valstybinė kalbos inspekcija šių metų pirmą pusmetį patikrino 25 įmones

2025 07 12
„Rail Baltica“

„Rail Baltica“ projektui – papildomos ES lėšos

2025 07 04
Traukiniai

Nauji traukiniai Lietuvoje riedės jau kitąmet

2025 07 03
Kelionė, automobilis

Draudikai primena kaip tvirtinti vasaros krovinius

2025 06 29
Eugenijus Sabutis

E. Sabutis: Vilnius – neatsiejama „Rail Baltica“ projekto dalis

2025 06 19
Traukinys

Ryškėja būsimų elektrinių traukinių kontūrai

2025 06 18
Traukinys | litrail.lt

Joninių savaitgalį – ženklios nuolaidos keliaujant traukiniais

2025 06 16
Geležinkelis

Kertant geležinkelį svarbiausia – budrumas

2025 06 14
Traukinys

4 dienoms stabdomas traukinių eismas atkarpoje Klaipėda–Plungė

2025 06 10
Gintautas Paluckas

Liberlų frakcija kviečia Gintautą Palucką

2025 06 02

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimvydas apie V. Vadapalas. Vilniaus klausimas ir tarptautinė teisė
  • testas apie V. Vadapalas. Vilniaus klausimas ir tarptautinė teisė
  • :) apie V. Vadapalas. Vilniaus klausimas ir tarptautinė teisė
  • Bartas apie Liberalas prašo Seime tirti Kauno mero ryšius
  • Naivus klausimas apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Internetas | Shutterstock nuotr.

Programišių taikinyje – viešai prieinami asmeniniai duomenys

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai