Antradienis, 5 liepos, 2022
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Lūžis krovinių pervežimo rinkoje: vilkikų puspriekabės pradedamos vežti geležinkeliu

www.alkas.lt
2020 05 19 09:29
1
Lūžis krovinių pervežimo rinkoje: vilkikų puspriekabės pradedamos vežti geležinkeliu

Lūžis krovinių pervežimo rinkoje: vilkikų puspriekabės pradedamos vežti geležinkeliu | lrv.lt nuotr.

Lūžis krovinių pervežimo rinkoje: vilkikų puspriekabės pradedamos vežti geležinkeliu | lrv.lt nuotr.
Lūžis krovinių pervežimo rinkoje: vilkikų puspriekabės pradedamos vežti geležinkeliu | lrv.lt nuotr.

Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ su partneriais pirmą kartą geležinkeliu pervežė vilkikų puspriekabes. Gegužės 14 dieną Lazdijų rajone esančią Šeštokų geležinkelio stotį pasiekė traukinio sąstatas su 22 puspriekabėmis – jis per dvi paras atvyko iš Vidurio Europos. Tai pirmas kartas istorijoje, kai Baltijos šalyse geležinkeliu pervežamos puspriekabės.

Bandomąjį puspriekabių pervežimą „LG Cargo“ inicijavo kartu su partneriais – viena didžiausių krovinių gabenimo geležinkeliais įmonių Lenkijoje „PKP Cargo“ ir intermodalinių pervežimų operatoriumi „CargoBeamer“.

Bandomuoju puspriekabių pervežimu atgabentos aštuonių transporto ir logistikos bendrovių – „Girteka Logistics“, „Vlantana“, „Hoptransa“, DSV, „Arcese“, „Solotransa“, „Nokvera“ ir „Griciaus įmonė“ puspriekabės. Puspriekabės ant specialios traukinio platformos užkrautos Vokietijoje, prie sienos su Nyderlandais esančiame Kaldenkircheno intermodaliniame terminale, o Šeštokus pasiekė europine vėže „Rail Baltica“. Šeštokuose jos terminale vėl grąžintos ant vilkikų „paskutinei myliai“ įveikti iki galutinio išsikrovimo taško.

Kuriama nauja praktika

„Šis istorinis bandomasis puspriekabių pervežimas simbolizuoja esminį lūžio tašką krovinių pervežimo rinkoje, kai kelių transporto rūšių sinergija visoms logistikos grandinės dalyviams garantuoja greitą ir patikimą krovinio pervežimą. Vis dėlto didžiausias tokio vežimo laimėjimas – aplinkos tausojimas ir neigiamo sunkiųjų transporto priemonių poveikio aplinkai mažinimas. Tikimės, jog kuriama nauja praktika sustiprins kiekvienos iš transporto rūšių privalumus – geležinkelių ekonomiškumą ir ekologiškumą gabenant krovinius ilgais atstumais, o kelių transporto – lankstumą pristatant krovinius „iki durų“, – sakė „LG Cargo“ generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

„Šis bandomasis projektas mums yra labai svarbus, nes leis išbandyti naujas krovinių gabenimo galimybes iš Lietuvos per Lenkiją į Vakarų Europą ir priešinga kryptimi. Šiuo metu šiame maršrute dominuoja kelių transportas, ir mes norime pakeisti šią nepalankią struktūrą. Todėl kartu su partneriais dirbame rengdami konkurencingą transporto pasiūlymą. Tai yra verslo projektas, tačiau mūsų pastangos taip pat turės teigiamą poveikį aplinkos apsaugai. Geležinkeliai yra ekologiškesni nei kelių transportas, nes jie į atmosferą išskiria daug mažiau kenksmingų dujų, o Europos Sąjunga tikisi, kad valstybės narės dės pastangas laipsniškai didinti geležinkelių dalį krovininiame transporte. Be to, traukiniai, palyginti su sunkvežimiais, užtikrina saugų prekių gabenimą, nes avarijų skaičius geležinkeliuose yra daug kartų mažesnis nei keliuose“, – teigė Česlavas Varsevičas (Czeslawas Warsewiczas), „PKP CARGO“ generalinis direktorius.

„Puspriekabių gabenimu tarp Lietuvos ir Reino-Rūro regiono Vokietijoje domėjomės nuo pat pirmojo apsilankymo Kaune prieš dešimtmetį. Tad šis bandomasis projektas mums yra jaudinanti akimirka. Puikaus bendradarbiavimo su „Lietuvos geležinkeliais“ dėka galime pamatyti, kad mūsų vizija pagaliau įgyvendinta. Lietuvoje yra didelių logistikos rinkos žaidėjų, tad matome galimybes vystant tvarias puspriekabių gabenimo geležinkeliais paslaugas tarp Vidurio Europos ir Baltijos šalių. Mes tikimės plėsti šią veiklą kartu su „Lietuvos geležinkeliais“, – sakė Hansas-Juergenas Veidemanas (Weidemannas), „CargoBeamer“ generalinis direktorius.

Į aplinką – net 100 tonų mažiau CO2

Iš viso bandomasis maršrutas Kaldenkirchenas-Šeštokai-Kaldenkirchenas apims apie 3000 kilometrų, o jo metu bus pervežtos iš viso 45 puspriekabės. Vykdamas atgal į Kaldenkircheną traukinio sąstatas gabens 23 puspriekabes.

Skaičiuojama, jog tokiu būdu į aplinką pateks net 100 tonų mažiau CO2, nei puspriekabės gabenant atskirai vilkikais. Palyginimui – 100 tonų svorį sudarytų 16 dramblių, arba, jei matuosime kubiniais metrais, tai prilygtų 25 karšto oro balionų dydžiui.

Puspriekabių gabenimas geležinkeliu ilgesniais atstumas yra skatinamas Europos Sąjungos (ES), nes tokiu būdu daromas mažesnis poveikis aplinkai, didinamas eismo saugumas keliuose. Tai naudinga ir logistikos bei kelių transporto įmonėms, nes taupomi degalai, žmogiškieji resursai. Be to, geležinkeliu paprasčiau ir greičiau galima kirsti valstybių sienas – taip muitinėse išvengiama ilgų prastovų ir galimų vėlavimų.

Europos Komisija siekia, jog iki 2030 metų 30 proc. prekių, gabenamų daugiau nei 300 kilometrų, būtų vežama geležinkeliu arba vandens transportu, o iki 2050 metų šis skaičius turi viršyti 50 proc.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Orlen Lietuva“ veiksmai kelia nerimą „Lietuvos geležinkeliams“
  2. Atstatytu geležinkelio ruožu pajudėjo pirmasis traukinys į Latviją
  3. Įmonėje, kurios darbuotojai net žudosi, profsąjungoms pavyko pasiekti pergalę
  4. Ieškoma būdų, kaip pagreitinti keliones taip Vilniaus ir Varšuvos
  5. A. Bertašius: Su mokesčių vengėjais kovos apkraudami darbu sąžiningus vežėjus
  6. Z. Vaišvila. Dėl AB „Lietuvos geležinkeliai“ reorganizacijos
  7. 2019-aisiais bankai paskolas transporto įmonėms dalija atsargiau

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. greitas says:
    2 metai ago

    Galbut ir imanoma, taciau ar taip pat greitai butu pristatomi kroviniai i galutini taska? Manau transportavima keliais renkasi ir del kainos ir del pristatymo laiko, nes tai optimaliausias variantas siu rodikliu atzvilgiu

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Lietuva ir Kazachstanas stiprina ryšius

Lietuva ir Kazachstanas stiprina ryšius

2022 06 16
Pexels.com nuotr.

Grūdams iš Ukrainos vežti trūksta pajėgumų

2022 06 07
Valdas Adamkus

V. Adamkaus vardo gamtosauginis apdovanojimas įteiktas G. Bučui

2022 06 05
Prezidentas pabrėžia geležinkelių svarbą

Prezidentas pabrėžia geležinkelių svarbą

2022 05 27
Pasienyje su Lenkija driekiasi ilgos vilkikų eilės

Vairuotojų trūkumas įmones verčia stabdyti vilkikus

2022 05 17
Bandomasis „LTG Cargo“ traukinys išvyko į Ukrainą

Bandomasis „LTG Cargo“ traukinys išvyko į Ukrainą

2022 04 27
Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

„Lietuvos geležinkeliai“ uždaro atstovybes Rusijoje ir Baltarusijoje

2022 04 11
Kviečiama siūlyti nusipelniusius Česlovo Kudabos apdovanojimo

Kviečiama siūlyti nusipelniusius Česlovo Kudabos apdovanojimo

2022 04 06
Paroda „Ką pasėsi… 2022“ – žemės ūkio ateities kryptis

Paroda „Ką pasėsi… 2022“ – žemės ūkio ateities kryptis

2022 03 03
Pexels.com nuotr.

Kaip modernus krovinių ekspedijavimas prisideda prie verslo optimizacijos?

2022 02 24
Rodyti daugiau

Naujienos

Rusijos invazija | Alkas.lt ekrano nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 07 05 12:00

2022 07 05
Stadionas Vilniuje atsiras per 3 metus
Lietuvoje

Stadionas Vilniuje atsiras per 3 metus

2022 07 05
Mirė tautodailininkas, sąjūdininkas Dionyzas Varkalis
Žmonės

Mirė tautodailininkas, sąjūdininkas Dionyzas Varkalis

2022 07 05
Žymėtam kurui įsigyti nereikės pildyti prašymų popieriuje
Lietuvoje

VMI siunčia žinią ūkininkamas

2022 07 05
Moksleiviai įprato plauti rankas, bet neramina pavojingos bakterijos ant kompiuterio klaviatūros
Lietuvoje

Įmonės jau turi suskubti pateikti duomenis

2022 07 05
Mokyklų bendruomenės: (ne)atskleistos pilietinės galios
Lietuvoje

Mokytojai piktinasi „brukama neparengta reforma“

2022 07 05
Elektros įrenginiai gali nešti mirtiną pavojų
Lietuvoje

Elektros įrenginiai gali nešti mirtiną pavojų

2022 07 05
Šiauliai prašo spartinti geležinkelio tiesimą
Lietuvoje

Šiauliai prašo spartinti geležinkelio tiesimą

2022 07 05


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Global-Kapitalistas apie A. V. Rakšnys, A. Guogis, V. Smalskys. Centrinės ir Rytų Europos viešojo administravimo raidos tyrimai: Lietuvos atvejis
  • Jcmaitreya apie Lietuvos valdžia raginama istoriniams Lietuvos valdovams sugrąžinti karališkuosius titulus
  • J.č. apie Lietuvos valdžia raginama istoriniams Lietuvos valdovams sugrąžinti karališkuosius titulus
  • Romas apie M. Kundrotas. Apkalta ar sąskaitų suvedimas?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 07 05 12:00
  • Stadionas Vilniuje atsiras per 3 metus
  • Mirė tautodailininkas, sąjūdininkas Dionyzas Varkalis
  • VMI siunčia žinią ūkininkamas

Skaitomiausi straipsniai

  • S. Buškevičius. Karaliaučiaus tranzitas – uždelsto veikimo bomba peržiūrėta: 763; komentarų: 30
  • Mirė žymus Lietuvos istorikas Algis Povilas Kasperavičius peržiūrėta: 669; komentarų: 0
  • D. Rastenienė. Apie tautiškus Simonos Rainienės aksesuarus kasdienai ir šventėms peržiūrėta: 610; komentarų: 1
  • Lietuvos valdžia raginama istoriniams Lietuvos valdovams sugrąžinti karališkuosius titulus peržiūrėta: 592; komentarų: 8
  • Seimas: V. Landsbergis buvo valstybės vadovu peržiūrėta: 547; komentarų: 33
  • M. Kundrotas. Sužvėrėjimo paslaptis peržiūrėta: 542; komentarų: 27

Artimiausi renginiai

  1. Tradicinių šokių stovykla ŠAKIŲ r.

    2022-08-03 08:00 - 2022-08-07 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

Lietuva ir Kazachstanas stiprina ryšius

by Ditė Česėkaitė
2022 06 16
0
Lietuva ir Kazachstanas stiprina ryšius

Lietuva ir Kazachstanas kelia tikslą didinti dvišalės prekybos apimtį, daug glaudžiau bendradarbiaujant transporto ir logistikos srityse, teigia Kazachstane viešintis susisiekimo...

Skaityti toliau

Grūdams iš Ukrainos vežti trūksta pajėgumų

by Ditė Česėkaitė
2022 06 07
1
Pexels.com nuotr.

Rusijai blokuojat Ukrainos uostus, itin aktualus tapo grūdų eksporto klausimas. Jei nepavyks jo išspręsti, Afrikoje ir kai kuriuose kituose regiuonuose...

Skaityti toliau

V. Adamkaus vardo gamtosauginis apdovanojimas įteiktas G. Bučui

by Ditė Česėkaitė
2022 06 05
0
Valdas Adamkus

Pasaulinės aplinkos apsaugos dienos išvakarėse, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sode, iškilmingai įteiktas Prezidentinės Valdo Adamkaus bibliotekos ir Danos Gedvilienės...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Global-Kapitalistas apie A. V. Rakšnys, A. Guogis, V. Smalskys. Centrinės ir Rytų Europos viešojo administravimo raidos tyrimai: Lietuvos atvejis
  • Jcmaitreya apie Lietuvos valdžia raginama istoriniams Lietuvos valdovams sugrąžinti karališkuosius titulus
  • J.č. apie Lietuvos valdžia raginama istoriniams Lietuvos valdovams sugrąžinti karališkuosius titulus
  • Romas apie M. Kundrotas. Apkalta ar sąskaitų suvedimas?
  • Global-Kapitalistas apie A. V. Rakšnys, A. Guogis, V. Smalskys. Centrinės ir Rytų Europos viešojo administravimo raidos tyrimai: Lietuvos atvejis

Kitas straipsnis
Seimo nariai susirūpino dėl pasikartojančių vandalizmo išpuolių prieš istorinius ir religinius paminklus

Seimo nariai susirūpino dėl pasikartojančių vandalizmo išpuolių prieš istorinius ir religinius paminklus

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

rašto darbai | Greitos skyrybos internetu – skyrybų advokatai | Siuskpigiau.lt siuntos Lietuvoje | Pramogų, grožio, sveikatingumo pasiūlymai | irigatorius | vitamino c serumas | oro drekintuvas | HiMountains | iddo.lt modernūs stalai | kūno kremai | August.lt - valymo įrenginiai | fs22 mods | https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | Automobilių nuoma | drogas.lt | CBD aliejus Lietuvoje | Mažoji Indija | Pakavimo prekės | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai