Penktadienis, 18 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Nuo Vilniaus iki Kauno per 38 min. Įmanoma?

www.alkas.lt
2021-05-07 16:51:17
3
Nuo Vilniaus iki Kauno per 38 min. Įmanoma?

Traukinys | pixabay.com nuotr.

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtis, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais.

Vilniaus miesto, Elektrėnų, Kaišiadorių, Trakų savivaldos, verslo atstovams ir bendruomenėms pristatyta „Rail Balticos“ geležinkelio linijos Kaunas–Vilnius naudų bei infrastruktūros vystymo apžvalga.

„Geležinkelio ruožas tarp Vilniaus ir Kauno yra daugiausia keleivių pervežantis geležinkelio maršrutas, kuriuo pervežama beveik 1 milijonas keleivių. Nutiesus „Rail Balticą“, ši atkarpa įgis dar didesnę vertę – moderni europinė geležinkelio jungtis su Vilniaus ir Kauno oro uostais sudarys greitą, patogią ir saugią keleivių bei krovinių vežimo alternatyvą, naujas galimybes vietos gyventojams ir verslui“, – susitikimo metu sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

>Kaunas–Vilnius jungtis ypač svarbi viso globalaus projekto gyvybingumui. Siekiant padidinti šios geležinkelio linijos patrauklumą keleiviams, papildomai bus planuojamos regioninės keleivių stotys bei jungtys su jomis.

sumin.lt nuotr.

„Sprendimas prijungti Vilnių neabejotinai padidino visos „Rail Balticos“ vertę. Anksčiau apie šį geležinkelį kalbėjome daugiau kaip apie jungtį tarp Skandinavijos šalių ir Vakarų Europos, o kartu su linija Kaunas–Vilnius atsiveria logistikos keliai į Rytų valstybes. Tad strateginė šio transporto koridoriaus vertė yra didžiulė“, – kalbėjo „LTG Infra“ „Rail Baltica“ koordinavimo departamento direktorius Arenijus Jackus.

Nutiesus „Rail Balticos“ vėžę, dar didesnės galimybės keliauti atsivers sostinės ir aplinkinių rajonų gyventojams, nes kelionė traukiniu į nemažai didelių miestų bus greitesnė ir patogesnė nei automobiliu ar net lėktuvu. Skaičiuojama, jog geležinkeliu iš Vilniaus Kaunas bus pasiekiamas per 38 min., Panevėžys – per 57 min. Kelionės iki Varšuvos truks apie 4 val., Talino – 3,5 val., Rygos – apie 2 val.

Šiuo metu ruože Kaunas–Vilnius įgyvendinamos teritorijų planavimo veiklos ir jau yra atrinktos keturios alternatyvos, kur galėtų būti tiesiamas „Rail Balticos“ geležinkelis šioje atkarpoje. Šiemet iš jų bus pasirinkta viena alternatyva, labiausiai atitinkanti susisiekimo poreikius ir kurios pasekmės aplinkai bus mažiausios.

„Rail Baltica“ yra plyno lauko geležinkelio transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas – integruoti Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio dvikelio, kuriuo traukiniai važiuos iki 249 km/val. greičiu.

Susisiekimo ministerijos ir „LTG Infra“ iniciatyva nuotoliniai projekto pristatymo renginiai balandžio–gegužės mėnesiais buvo suorganizuoti Kauno, Panevėžio, Marijampolės ir Vilniaus regionų, per kurių teritorijas planuojamas „Rail Balticos“ maršrutas, savivaldos, verslo atstovams ir bendruomenėms.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vilniaus geležinkelio stotyje – nauja susisiekimo sostinėje erdvė
  2. Elektriniais traukiniais – nuo Vilniaus iki Klaipėdos: ryškėja naujos vėžės kontūrai
  3. Traukiniu iš Vilniaus pasiekti Kauną užtruks apie pusvalandį
  4. Prieš 40 metų iš Vilniaus į Kauną išvyko pirmasis elektrinis traukinys
  5. Siekia išnaudoti visas „Rail Balticos“ galimybes
  6. „Rail Baltica“: kas svarbu Marijampolės regionui?
  7. Ruošiamasi didinti geležinkelių eismo ir aplinkos saugą
  8. „Rail Baltica“ Kaunui atveria naujų galimybių
  9. Bus atidaryta nauja geležinkelio stotis Pakruojo rajone
  10. Už visuomenės poreikiams paimamą privačią žemę ūkininkams bus atlyginama pinigais
  11. „Rail Baltica“: pradedamas žemės paėmimas visuomenės reikmėms
  12. Atstatytu geležinkelio ruožu pajudėjo pirmasis traukinys į Latviją
  13. Elektroninį bilietą turės ir panevėžiečiai
  14. Palangos oro uostui – 10,25 mln. eurų
  15. „Rail Baltica“: Panevėžio lūkesčiai ir poreikiai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 3

    1. Kažin says:
      4 metai ago

      “Rail Baltica” idėja – sujungti greitąja (240 km/val) europine vėže ES Baltijos šalis su Vakarų Europa. Taigi pagrindinė “Rail Baltica” paskirtis – ne krovinių tranzitas, o keleivinis susisiekimas. Tokiu atveju, kad iš to geležinkelio būtų gauta didžiausia nauda žmonėms ir valstybei yra labai svarbu parinkti vėžės maršrutą. Vilnius gerokai didesnis už kitus Lietuvos miestus, yra jos sostinė, t.y. jame galimas dešimtimis kartų didesnis keleivių srautas negu bet kurioje kitoje Lietuvos vietoje. Be to, ir logistikos gabenimui Vilnius esąs geografiškai strateginėje vietoje. Šie faktai akivaizdžiai apsprendžia, kad valstybei būtų naudingiausia, jeigu “Rail Baltica” maršrutas eitų per Vilnių. Tačiau priešingai Lietuvos valstybės interesams maršrutas tapo projektuotas per Kauną paliekant sotinę už 100 km nuo jo. Kas už tai atsakingas, kieno čia tie svetimieji interesai kyšo… Tai kaip ir būtų demokratinės šalies Ministro pareiga išaiškinti ir informuoti viešai.
      Esant šiai akivaizdžiai aferai dėl “Rail Baltica” maršruto Vilniaus atžvilgiu, regis, valdžia, kad ją užglaistytų, ėmėsi sprendimo tiesti “Rail Baltica” atšaką į Vilnių nuo Kauno, užuot pakeitus maršrutą iš esmės. Taip radosi dar vienas trumparegiškas sprendimas ne Lietuvos naudai. Mat, pajamos iš “Rail Baltica” infrastruktūros Baltijos šalių teritorijoje priklauso joms po lygiai pagal tai, kad akcijų bendrojoje įmonėje „RB Rail” jos turi po lygiai, finansavimas šalims taip pat yra bendras. Dėl to Lietuvos žmonių važinėjimas tarp Vilniaus ir Kauno taptų nuolatiniu Latvijos ir Estijos paslaugų pirkimu. Kas Lietuvai būtų ekonomniu atžvilgiu skriauda. Taigi tokiu atveju “Rail Baltica” atšakos nuo Kauno į Vilnių tiesimas už bendrai Baltijos šalių iš ES gaunamas lėšas, Lietuvai negali būti priimtinas.
      Kad to išvengus, susisiekimas tarp Vilniaus ir Kauno turi likti vidaus geležinkeliu. Greitoji europinė vėžė tarp jų yra įsirengtina pačios Lietuvos savo lėšomis ir nevadintina “Rail Baltica” vardu. Tik taip infrastruktūros tarp Vilniaus ir Kauno pajamomis neteks dalintis lygiomis dalimis su Latvija ir Estija. Tą sprendimą dėl “Rail Baltica” atšakos į Vilnių nuo Kauno yra būtina pakeisti, nusprendžiant ją į Vilnių tiesti nuo Panevėžio pro Ukmergę ar Molėtus, ar pan. Tai Lietuvos valstybei naudingiausia strategija.
      Taigi Valdžios sprendimas tokio didelio keleivių srauto vidaus susisiekimo geležinkelį tarp Vilniaus ir Kauno atiduoti į bendrą „Rail Baltica“ katilą yra ekonomiškai ir politiškai nesuprantamas, niekuo nepamatuotas…

      Atsakyti
    2. >Kažin says:
      4 metai ago

      Tamsta esate neteisus. Ne Vilnius ,o Kaunas yra Lietuvos logistikos šerdis,be to geografiškai geresnėje vietoje. Antra, neleistina viską sutelkti vienoje vietoje,t.y. Vilniuje,- regioninę politiką būtina vystyti ,tai naudinga visai Lietuvai . Naują greitojo geležinkelio ruožą Vilnius-Kaunas priskirti ,,Rail Baltic” ar kitam projektui tegul nusprendžia ekonomistai.

      Atsakyti
      • Kažin says:
        4 metai ago

        Šiais laikais logistikos šerdis (centras) – visai šaliai yra atgyvenęs dalykas, – neracionalu. Nėra taip, kad Kaune logistika lyg iš dangaus kristų… Lietuvai tikslinga turėti 5-6 jos centrus.
        Antra, vystyti regioninę politiką – toliau negali reikšti, kad visą valstybės paramą atiduoti Kaunui, kaip yra vykę kokį dešimtmetį.
        Kas dėl vidaus susisiekimo greitojo geležinkelio Vilnius – Kaunas priklausymo “Rail Baltica” sistemai, tai yra ne tik ekonominis, bet ir teisinis, net ir politinis klausimas, todėl jo sprendimai turi būti specialistų svarstomi, diskutuojami, viešai išsakant argumentuotas nuomones.

        Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    „Postcosmos“
    Kultūra

    Po žvaigždėtu dangumi – penktasis „Postcosmos“ susitikimas

    2025 07 18
    Konstitucinis teismas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
    Lietuvoje

    KT pasigedo argumentų S. Gentvilo prašyme dėl sodininkų bendrijų

    2025 07 17
    Teismas, nuosprendis |
    Lietuvoje

    Energetikos ministerija ir kompanija „Veolia“ pasiekė taikos susitarimą

    2025 07 17
    Liūtis
    Gamta ir žmogus

    Liūtys jau atnešė nemažų nuostolių gyventojams

    2025 07 17
    Automobiliai
    Lietuvoje

    Klaipėda toliau didina automobilių stovėjimo vietų skaičių daugiabučių kiemuos

    2025 07 17
    Į skautų stovyklą Kairėnuose susirinks daugiau nei 2300 skautų iš viso pasaulio!
    Lietuvoje

    Panevėžys ruošiasi tapti Lietuvos skautų centru

    2025 07 17
    Pratybos
    Lietuvoje

    Panevėžio rajone – taktikos pratybos „Karaliaus kirtis 2025“

    2025 07 17
    Elektra
    Energetika

    Vyriausybė pritarė elektros tinklų pralaidumų paskirstymui

    2025 07 17

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Budweiser apie A. Medalinskas. D. Trampo pažadai: viltys, rūkas ir ir leidimas dar 50 dienų daužyti Ukrainą?
    • Rimgaudas apie Naujosios Zelandijos istorikas Skotas Fluti: apie sugrįžimą prie lietuviškų šaknų, atminties kultūros ir muziejų vaidmenį šiandienos pasaulyje
    • +++ apie D. Trampas: „Patriot“ raketos jau pakeliui į Ukrainą
    • Budweiser apie D. Trampas: „Patriot“ raketos jau pakeliui į Ukrainą

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Oskaro Milašiaus 150-metis bus minimas Lietuvoje ir Prancūzijoje
    • Lieka galioti LGGRTC direktoriaus priimti sprendimai keisti gatvių pavadinimus
    • Po žvaigždėtu dangumi – penktasis „Postcosmos“ susitikimas
    • A. Medalinskas. D. Trampo pažadai: viltys, rūkas ir ir leidimas dar 50 dienų daužyti Ukrainą?

    Kiti Straipsniai

    Elektrobusai

    Klaipėdos gatvėse – nauji elektrobusai

    2025 07 14
    „airBaltic“ lėktuvas

    Pirmąjį pusmetį oro keleivių skaičius augo beveik dešimtadaliu

    2025 07 08
    Baltijos šalių Prezidentai

    Baltijos šalių Prezidentai aptarė saugumo klausimus

    2025 07 04
    „Rail Baltica“

    „Rail Baltica“ projektui – papildomos ES lėšos

    2025 07 04
    Traukiniai

    Nauji traukiniai Lietuvoje riedės jau kitąmet

    2025 07 03
    VNO atnaujinimas

    Prasidėjo svarbus Vilniaus oro uosto atnaujinimo etapas

    2025 07 02
    Kelionė, automobilis

    Draudikai primena kaip tvirtinti vasaros krovinius

    2025 06 29
    Pėsčiųjų takas

    Neringoje atnaujintas pėsčiųjų takas link pajūrio

    2025 06 23
    Brastos tiltas | kaunas.lt vizualizacija

    Kaune pradedamos dar vieno tilto statybos

    2025 06 23
    Kelio Vilnius–Utena atnaujinimas

    Utenos keliams skirta daugiau lėšų

    2025 06 20

    Skaitytojų nuomonės:

    • Budweiser apie A. Medalinskas. D. Trampo pažadai: viltys, rūkas ir ir leidimas dar 50 dienų daužyti Ukrainą?
    • Rimgaudas apie Naujosios Zelandijos istorikas Skotas Fluti: apie sugrįžimą prie lietuviškų šaknų, atminties kultūros ir muziejų vaidmenį šiandienos pasaulyje
    • +++ apie D. Trampas: „Patriot“ raketos jau pakeliui į Ukrainą
    • Budweiser apie D. Trampas: „Patriot“ raketos jau pakeliui į Ukrainą
    • Vilna apie L. Kalėdienė. Žalgiris šiandien
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Tyrimas: šaltiniuose – gero vandens klodai

    Tyrimas: šaltiniuose – gero vandens klodai

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

    Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai