Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

Č. Iškauskas. Kaimyniški santykiai ar nuolaidžiavimas Lenkijai?

Česlovas Iškauskas, www.voruta.lt
2020-11-28 13:34:18
80
Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda su Lenkijos Prezidentu Andžėjumi Duda | lrp.lt nuotr.

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda su Lenkijos Prezidentu Andžėjumi Duda | lrp.lt nuotr.

Andžejus Duda ir Gitanas Nausėda | lrp.lt nuotr.
Andžejus Duda ir Gitanas Nausėda | lrp.lt nuotr.

Lietuvos draugystė su Lenkija tęsiasi ir netgi stiprėja. Taip kaimyninės šalies prezidento Andžejaus Dudos neseno vizito Vilniuje metu kalbėjo abiejų šalių vadovai. Suprantama, geros kaimynystės santykiai yra geopolitinio stabilumo garantas. Šito nepasakysi apie santykius su Baltarusijos režimu ar Rusija. Ir ne dėl Lietuvos kaltės jie pašlijo. Bet ar Vilniaus ir Varšuvos santykius galima vadinti rožiniais?

Kol kas juos palaiko tik bendras frontas prieš A. Lukašenkos režimą, antirusiška retorika bei rytinio NATO flango stiprinimas, na, dar istorinės su Abiejų tautų respublikos (ATR praeitimi susijusios datos. Tuo metu senoji „valstietiška“ ir naujoji liberali valdžia demonstruoja apsimestinį palankumą Varšuvai, kai kalbama apie Lenkijos vidaus problemas, jos konfrontaciją su Briuseliu ar vietinių Lietuvos lenkų integraciją į visuomenę. Tokių reveransų netrūko ir per neseną dviejų prezidentų susitikimą Vilniuje.

Antai, Prezidentas Gitanas Nausėda pakvietė Lenkijos banką pradėti vystyti verslą Lietuvoje, nes, esą, „didesnė konkurencija šiuo metu esantiems trims – keturiems pagrindiniams rinkos dalyviams būtų tikrai naudinga pirmiausia Lietuvos žmonėms, Lietuvos vartotojams“. Buvęs SEB banko valdininkas žino, ką kalba, tačiau juk svetimšalių bankų monopolis mūsų šalyje jau parodė, kad jam nelabai rūpi paprastų indėlininkų interesai. Lenkijos banko invazija tik komplikuotų jų padėtį, pirmauja iššluojant iš Lietuvos per COVID-19 prisikaupusius milžiniškus santaupų resursus.

Elektros tinklų sinchronizacija, traukiantis iš slaviškos jos tiekimo sistemos, energetinio bendradarbiavimo stiprinimas – tai gerai, bet štai bekompromisis Varšuvos palaikymas, vykdant Lenkijos teismų reformą ir išvengiant ES sankcijų, atrodo, perteklinis. Varšuvos ir Briuselio teisinis mūšis dėl 2016 metais Lenkijoje pradėtos teismų sistemos pertvarkos neturėtų mūsų supriešinti su Briuseliu, ypač dalijantis ilgalaikį bendrijos biudžetą.

Lietuvos vadovas sakė negalintis pažadėti, kad Lietuva įteisins lenkiškų pavardžių rašybą lenkiškais rašmenimis asmens dokumentuose. Jis teisinosi, kad šiuo klausimu Lietuvos Seime irgi nėra vieningos nuomonės. Ypač dabar, kai liberali neribotos „laisvės“ banga užplūdo 13-ąjį šalies parlamentą. G. Nausėdos atsargumas suprantamas, nors iki tapdamas prezidentu jis nepritarė iniciatyvai įteisinti lenkiškų pavardžių rašybą Lietuvos dokumentuose lenkiškais rašmenimis.

Šiemet kaimyninės šalies prezidentas Vilniuje lankėsi nelengvu metu: Lenkija visa sukilo prieš griežtą nėštumo nutraukimo galimybių reguliavimą. Varšuvos ir Budapešto sprendimas paskelbti veto ES biudžetui už Briuselio taikomas sankcijas Lenkijai negali būti vienašališkai Vilniaus palaikomas. Tačiau, atrodo, A. Duda ir čia surado bendramintį…

Kitaip sakant, lankstymasis prieš Vakarų kaimynę, suprantamas kaip gerų santykių su strateginiu partneriu garantas, negali būti žmogaus teisių, spekuliacijų dėl žmogaus teisių ir tautinių mažumų padėties sinonimu.

Nuolaidžiaujant kaimynai ir šiandien bando diktuoti savo sąlygas, pavyzdžiui, informacijos skleidimo srityje.

Varšuva, nuolat teigdama, kad „dabar kamuoliukas Vilniaus rankose“, privertė Lietuvos vyriausybę nuolaidžiauti įvairiose srityse. Premjerą Saulių Skvernelį ji dar prieš keletą metų įtikino, kad Rytų Lietuvos lenkai nemato lenkiškų programų, ir, esą, taip paminamos šios tautinės mažumos teisės. Ir štai pernai rugsėjį visą regioną nuo Alytaus iki Ukmergės ėmė aprėpti Lenkijos TV kanalas „TVP Wilno“.

Tai jau šeštasis Lenkijos TV kanalas, kurių retransliacijas pietryčių Lietuvai, Lietuvos ministro pirmininko S. Skvernelio pastangų dėka, mūsų valstybė apmoka jau nuo 2018 m. gegužės. Štai tie kanalai: informacinis naujienų kanalas „TVP Info“, pramoginis kanalas „TVP Polonia“, pažintinis kanalas „TVP Historia“ ir 2 muzikiniai pramoginiai kanalai „Nuta TV“ bei „Power TV“, dabar dar ir „TVP Wilno“.

Portalo Alkas.lt vadovas Jonas Vaiškūnas teigia*, kad neatsitiktinai ši aprėptis bemaž tokia pati kaip 1920-1939-ųjų metų Lietuvą su Lenkijos atplėštų rytų ir pietryčių Lietuvos teritorijų. Prieš metus Telecentro paskelbtame žemėlapyje matyti, kad naujojo „TVP Wilno“ kanalo retransliacija apima Vilniaus miestą, Vilniaus, Švenčionių ir Šalčininkų rajonus, taip pat dengia dalį Ignalinos, Molėtų, Ukmergės, Širvintų, Vievio, Kaišiadorių, Elektrėnų, Trakų ir Alytaus rajonų.**

Lenkijos kanalo „TVP Wilno“ sklaidos ir 1920 m. Lenkijos okupuotos Lietuvos teritorijos erdvės stebėtinai panašios | Alkas.lt žemėlapių sugretinimas
Lenkijos kanalo „TVP Wilno“ sklaidos ir 1920 m. Lenkijos okupuotos Lietuvos teritorijos erdvės stebėtinai panašios | Alkas.lt žemėlapių sugretinimas

Kai kurie apžvalgininkai pastebi ir tokį mažmožį: Lietuvoje rodoma lenkiška programa nevadinama  valstybine kalba „TVP Vilnius“… Šitokia „klaida“ primena atgaivinamą seną, dar 1920-ųjų Lenkijos agresijos šūkį „Wilno nasze!“ Ar dabar jis pasikeitė?

Pažadai retransliuoti penkis nekoduotus Lenkijos TV kanalus duoti dar gerokai prieš 2018 m. gegužę Vilniaus televizijos bokšto siųstuvų salėje surengtą iškilmingą lenkiškų televizijos kanalų retransliavimo starto ceremoniją, kurioje Premjeras aiškino, kad jais pietryčių Lietuvos gyventojai (o tokių suskaičiuota beveik 700 tūkstančiai – ketvirtadalis visos Lietuvos) bus atitraukti nuo „antilietuviškos, antivalstybinės ir antilenkiškos kaimyninių valstybių propagandos“ ir padės stiprinti informacinį saugumą šalyje. Žinoma, turėta galvoje daug Rusijos propagandos kanalų, o dabar – ir A. Lukašenkos režimui palankių televizijos laidų.

Bet pasakykite: ar Lenkijos televizija nukonkuravo Rusijos ir Baltarusijos skleidžiamą propagandą? Ar pasiteisino šiems penkiems kanalams skirti apie 350 tūkst. eurų? Šiemet liepą A. Duda Varšuvoje S. Skverneliui už tai ant krūtinės prisegė ordino „Už nuopelnus Lenkijos Respublikai“ Didįjį kryžių – antrą pagal svarbą valstybės apdovanojimą.

Netrukus Varšuva už šį nuolankumą atsakė nedraugišku smūgiu: 2019 m. spalio 16 d. Lenkijos lietuvių draugija gavo iš Lenkijos vidaus reikalų ir administravimo ministerijos reikalavimą sumažinti „Aušros“ leidinio parengto projekto sąnaudas. Tautiniam ir rezistenciją dar caro režimui žadinusiam Lenkijos lietuvių leidiniui, kuris pažymėjo 60-metį, tai buvo kilpa po kaklu…

Tik šių metų balandį Suvalkų krašte gyvenantys lietuviai ėmė matyti LRT Lituanica televizijos programą. Iki tol Lietuvos televiziją galėjo stebėti tik siauro pasienio ruožo gyventojai. Bet juk, kaip sakė Lenkijos lietuvių draugijos pirmininkas Algirdas Vaicekauskas, Suvalkuose gyvena tik apie tūkstantį lietuvių, kitaip sakant, kelis šimtus kartų mažiau, negu mato lenkiškas programas Lietuvoje. O ką jau bekalbėti apie 5000 lietuvių visoje Lenkijoje…

Pernai spalį šie lietuviai skundėsi, kad yra visiškai atriboti nuo savo tėvynės. Lenkijos lietuvių draugijos Suvalkų skyriaus pirmininkės Onutės Virbylienės teigimu, lietuviai Suvalkuose norėtų matyti daugiau nei vieną – „LRT Lituanicos“ – kanalą, taip pat norėtų girdėti LRT radiją. Jo transliacijos, pasak O. Virbylienės, be įspėjimo buvo nutrauktos 2009 metų balandį***. Premjero S. Skvernelio siūlymas stiprinti Lietuvos radijo ir televizijos programų transliacijos signalą Lenkijoje LRT vadovės Monikos Garbačiauskaitės-Budrienės buvo vadintas neefektyviu, nes nepadeda užtikrinti televizijos pasiekiamumo Lenkijos lietuviams.

„TVP Wilno“ – Trojos arklys…

Analizuoti, ar tikrai ir kokia dalimi lenkiški TV kanalai užgožia rusiškų kanalų skleidžiamą propagandą, reikia atskiros studijos. Tačiau nesunku pastebėti, kad, nors ir uždarius kai kurias atvirai priešiškus Rusijos TV kanalus, jų retransliacijų nesumažėjo, o pietryčių lenkai ir toliau mielai žiūri juos, o ne lenkiškas ar lietuviškas televizijas.

2017 m. atliktais Lietuvos radijo ir televizijos komisijos tyrimais, rusiškos produkcijos populiarumas nuolat augo. Jei 2007 m. per vieną sausio mėnesio savaitę lietuviški kanalai transliavo 79 valandas rusiškos produkcijos, tai jau 2016 m. – 151 valandą, o 2017 m. – net 198 valandas. Rusiškos produkcijos gausa ypač išsiskyrė du kanalai – BTV ir „Lietuvos ryto“ televizija. LRTK ištyrė, kad 2020 m. palyginus su praėjusiais rusiškos produkcijos kiekis sumažėjo penkiuose iš vienuolikos stebėtų lietuviškų kanalų, tačiau kokia lenkiškų kanalų įtaka šiai tendencijai – neaišku.

Pabaigai – vienas, atrodo, nereikšmingas momentas apie „TVP Wilno“ tariamą objektyvumą. Kai prieš keletą dienų Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė Vilniaus savivaldybės tarybos sprendimą gatvę sostinės Šnipiškių rajone pavadinti Lecho Kačinskio (Lech Kaczynski) vardu, ir patenkino prieš beveik trejus metus pateiktus keleto tautinių bendrijų ir visuomeninių organizacijų reikalavimus to nedaryti, šios televizijos naujienose buvo parodytas siužetas*****, kuriame skundžiamasi antilenkiškomis nuotaikomis Lietuvoje ir nurodomos šio sprendimo sąsajos su į valdžią atėjusiais konservatoriais…

Beje, dar viena smulkmena: toks tarybos sprendimas pasirodė 2018 m. vasarį prieš pat A. Dudos vizitą į Vilnių, dabar jis panaikintas tokią pačią Lenkijos prezidento vizito dieną…

Žinoma, neabsoliutinu šios informacinės invazijos mastų, tačiau ir šioje srityje mes turime labiau paisyti savo interesų, ir šito mus moko istorija – ir ATR laikų, ir praėjusiojo amžiaus, ir šiandieninė.

Literatūra:

* https://alkas.lt/2019/09/26/j-vaiskunas-kas-sustabdys-skverneli/

** siųstuvų aprėpties žemėlapis: http://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.html?webmap=fc19f5dba3234f708b4d704a2be178a4&extent=23.1847,54.0194,28.2686,55.6563

***https://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/lrtk-praso-vyriausybe-uztikrinti-kad-lenkijos-lietuvius-pasiektu-lietuviskos-programos.d?id=82442951

**** https://www.delfi.lt/news/daily/medijos-karas-propaganda/lietuvos-televiziju-tyrimas-rusiska-produkcija-minta-du-kanalai.d?id=74073260

***** https://wilno.tvp.pl/50894560/ulica-lecha-kaczynskiego

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. R. Tracevskis. Lietuva savo suvereniteto Lenkijai perduoti neprivalo
  2. G. Songaila. Ar Saulius Skvernelis padovanos Lenkijai lietuvybės židinį?
  3. Č. Iškauskas. Ar lietuviai – atsiprašinėtojų tauta?
  4. Č. Iškauskas. Trijų raidžių sindromas ar lėtinė polonizacija?
  5. R. Maceikianecas: Lietuva tikrai niekuo nenusikalto Vilniaus krašto lenkams ir Lenkijai
  6. Č. Iškauskas. Lenkijos ultimatumai Lietuvai: 1938-ieji ir šiandiena
  7. Č. Iškauskas. J. Pilsudskio širdies kapas: ar verta prie jo nusilenkti?
  8. Č. Iškauskas. Lenkų autonomijos idėjos – kaip nenumalšinamas troškulys…
  9. Č. Iškauskas. Ar bus Lietuvoje lenkų autonomija?
  10. Č. Iškauskas. Lietuva – ant naujos okupacijos slenksčio?
  11. Č. Iškauskas. Kaip kuriamos „liaudies respublikos“
  12. Č. Iškauskas. Pirmojo vizito – į Lenkiją. Ar tai pateisinama?
  13. Č. Iškauskas. Kaip Lietuva diskriminuoja lenkus…
  14. Č. Iškauskas. „Feikinė“ kritika tik augina virusą
  15. Č. Iškauskas. Kodėl atleidžiami karantino varžtai?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 80

  1. Romas says:
    5 metai ago

    Yra labai paprastas argumentas atsikirsti nuo tų lenkiškų rašmenų. Juk Lietuvoje yra ir daugiau tautinių mažumų – rusų, to torių, karaimų, žydų, afrikiečių, arabų… Koks būtų chaosas, jeigu lietuviškame pase… O gal lenkai yra geresni už kitus?

    Be to kitos tautybės didžiausiems patriotams, gyvenantiems Lietuvoje, ir norintiems turėti visas nacionalines privilegijas, galima emigruoti, kur tik panorėjus, “geležinė uždanga” seniai nugriauta…

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      5 metai ago

      Tamsta darote klaidą, valstybėje gyvenančius KITAtaučius priskirdamas Tautinėms mažumoms. TM sąvoka, deja, nevykusi, klaidinanti, nes savaime nukrypstame (arba esame manipuliatorių nukreipiami) į Statistikos dep-to vykdomą gyventojų apskaitą pagal grupes, jų rikiavimą pagal grupių dydį, kai iš tiesų turima galvoje žmonijos prarandamas, nes mažas, ar netgi jau NYKSTANČIAS TAUTAS ir jų TAUTINES VALSTYBES, kartu su jų kultūriniu ir istoriniu paveldu.
      Tautinių mažumų pagal TMAP Konvencijos apibrėžimą turime tik trijų tautų bendruomenes – totorių su karaimais bei čigonų. Visų kitų tautybių kitataučiai TURI savo nacionalines valstybes. Kaip žinia, ne kitų, o būtent pačios konkrečios nacionalinės valstybės pareiga, be kitko, VISŲ PIRMA rūpintis SAVO valstybės KAMIENINĖS tautos, jos kultūrinio ir istorinio paveldo išsaugojimu SAVO VALSTYBĖS TERITORIJOJE, jos ETNINĖSE žemėse. Todėl tikrųjų (ne apsišaukėlių!) TM turinčios nacionalinės valstybės ne įpareigojamos kažkam konkrečiam, o joms tik pateikiamas sąrašas rekomenduojamų priemonių, kuo jos galėtų padėti turima TM. Ir čia pat pateikiamos išlygos, vardijančios, kada valstybės apskritai gali niekaip neįsipareigoti šiuo klausimu.
      Kad turėtum teisės pretenduoti į TM privilegijas, tavo tauta turi būti ,,benamė”, t.y.
      – tavo tauta neturi savo nacionalinės valstybės, todėl vienintelė viltis jums išsaugoti ką nors iš savo tautinio paveldo – valstybė, kuri jus pakvietė ar priglaudė*. Visais kitais atvejais ne kitų tautų, o būtent konkrečių nacionalinių valstybių PAREIGA rūpintis savo tautos ir jos tautinio paveldo apsauga nuo išnykimo SAVO teritorijoje.
      Visi kiti valstybėje gyvenantys KITAtaučiai ir jų kalba arba patys yra atvykėliai (nesvarbu, kelintame amžiuje, kelinta karta čia gyvena!), arba jų kalba yra čia atnešta okupacijos laikais, ir tavo bendruomenė buvo nutautinta, pertautinta.
      TMAPK nei kitataučiams atvykėliams, nei įneštinei (juolab okupanto) kalbai nepripažįsta jokių išskirtinių teisių. TMAPK netgi yra pastaba, savotiškai perspėjanti prieš suteikiant TM statusą kitatautei bendruomenei atsižvelgti į istorinius abiejų kaimynių santykius! Mūsų su slavų kaimynėmis istoriniai santykiai buvo agresoriaus ir jo nusižiūrėto grobio santykiai. O iš strateginės kaimynės prieš 30 m. suteikta šiokia tokia pagalba atsiskiriant nuo SSSR buvo klasta grįsta, turint tikslą vienaip ar kitaip susigrąžinti prarastąją tarpukario grobio dalį.

      – Kita galima aplinkybė, suteikianti teisę į TM statusą – dalį tautos kartu su jos ETNINE žeme okupavo ir aneksavo (stipresnė) kaimynė.
      Lietuva (tiksliau jai dar likęs JOS ETNINIŲ žemių likutis) nėra okupavusi svetimų tautų žemių, tik dar daugiau yra jų praradusi po paskutinio (Stalino) žemių perdalijimo.
      O mus supančios kaimynės, jų jaunos tautos, apskritai savo etninės žemės neturi, jos pačios okupavo ir apsigyveno iš baltų genčių atimtose jų etninėse žemėse, asimiliavo jose gyvenusius aisčius, ir iki XXI a. nemato priežasties dėl to nesmagiai jaustis. Priešingai – kelia ta proga iškilmes buvusių kolonijų žemėse, moko jaunimą grobuoniškos teritorinės politikos.

      Taigi, visų pirma patys sau giliai į galvas įaiškinkime ir PATYS ATPRASKIME, išspjaukime iš burnos įvairiomis manipuliacijomis mums brukamą TM sąvoką, kai kalbame apie mūsų valstybę ir joje gyvenančius kitataučius. Juolab, slavus.
      O dėl PL – prieš reikalaudama ko nors iš kitų, ji, kaip didelė, stipri ir tikrai LABAI turtingo biudžeto valstybė, savo pavydžiu turėtų parodyti, kaip reikia rūpintis jos valstybės teritorijoje esančiomis TM. Kas domėjosi Europos tautų istorija iki joje atsirandant PL valstybei, iki susiformuojant naujai, jaunutei lenkų tautai, žino, kokių tautų žemės buvo užgrobtos. Dar yra tų užgrobtų tautų palikuonių. Gal laikas savo skolas joms suskaičiuoti, grąžinti, kas atimta?
      ______________________
      * Lietuvoje tik trys minėtos tautos būtent tokios ir yra.

      Atsakyti
      • Romas says:
        5 metai ago

        Taip Žemyna, jūs teisi. Džiaugiuosi (netyčia) išprovokavęs jūsų pasisakymą, jis labai vertingas.

        Atsakyti
      • Tvankstas says:
        4 metai ago

        Puiku, gerb. Žemyna, puiku.

        Atsakyti
  2. Laisvės balsas says:
    5 metai ago

    Lietuvos draugystė su Lenkija tęsiasi ir netgi stiprėja. Šaunu. Labai akivaizdu ką laimi iš to Lenkija, o ką laimi Lietuva ? Draugautu su Rusija, nors dujų-naftos gautų, o dabar ?

    Atsakyti
    • Kažin says:
      5 metai ago

      O kodėl “Mažeikiai” ne “Rusija per Lenkiją”. Juk “Mažeikių” akcininkas – ne privatus asmuo, o Lenkijos valstybė… Tai va…

      Atsakyti
  3. jurgis ne visiškas says:
    5 metai ago

    Netrukus mums Laisvės partija su raidėmis, marihuana ir vienalytėmis santuokomis užlips ant sprando. Teks abortuotis pas batką…

    Atsakyti
  4. Iš Lenkijos says:
    5 metai ago

    Didžiulė pagarba komentuotojai Žemynai už pateiktas auksines mintis ir teisiškai patvirtintus įrodymus.
    Šiuometinė Lietuva kolkas neturi-su mažom išimtim – patriotinio su tvirtu tautiniu stuburu ir valstybiškai mąstančio politinio,intelektualinio ir kultūrinio elito.Deja.Tad, Lietuva atsidūrė vasalo padėty santykiuose su pietvakarių kaimyne.Dar kartą,Žemyna,Jums nuoširdus ačiū.

    Atsakyti
    • Laisvės balsas says:
      5 metai ago

      Žemyna kryžiumi gulėsi, kad negalima Kataloniją į laisvę leisti. Lietuvą galima ? 🙂 Kaukės ?

      Atsakyti
      • Žemyna says:
        5 metai ago

        Toji Žemyna visai ne prieš prievarta aneksuotų šalių išsivadavimą.
        Kadangi žinome, kaip aktyviai Ispanijoje veikia Kremlius (o jo nuopelnai Ispanijoje tarpukariu? – Jų ,,orų prognozė” – ,,Nad vsej Ispanijei bezoblačnoje nebo” – buvo signalas pradėti kruviną perversmą!).
        Oficiali informacija skelbė, jog ir dabar Kremlius vėl kišasi į Ispanijos vidaus reikalus, finansuoja neramumų kėlimą – Ispanijos teisingumas tai išsiaiškino, buvo teisiamas Katalonijai pagal Kremliaus komandas vadovavęs veikėjas.
        Nebe tie laikai, kai net karuose galiojo garbės kodeksas. Dabar net kaimynių santykiuose veikia klastos ir niekšybių kodeksas.
        Žinant visą ,,Kremliaus nuotykių Ispanijoje” istoriją, manau, jog kištis galima būtų tik labai atsakingai ištyrus ir įvertinus padėtį. Kad ,,po viskam” neišaiškėtų, jog ten viskam dirigavo ir po atsiskyrimo viską į savo rankas perėmė Kremliaus ,,Jedinstvos” filialas, o Lietuva aktyviai tam talkino. Būtų tikrai ,,neįkainojamas” mūsų indėlis į ,,laisvės kovas”…

        Atsakyti
        • Laisvės balsas says:
          5 metai ago

          Net maži katalonų vaikai svajoja apie Laisvę. Bet jie jos niekada nepamatys, nes Karalius saugo juos nuo Putino ?

          Atsakyti
        • Tvankstas says:
          4 metai ago

          Ispanijos pilietinis karas turėjo pagrindinį tikslą – išvežti Ispanijos auksą (actekų, inkų, taironų, …), šaukiant krovikams Barselonos uoste ‘mantequilla’ / sviestas į Odesą, o iš ten perplukdyti į JAV (už būsimą land lease). Išplukdžius ‘sviestą’, pilietinis karas netrukus pasibaigė.
          Tuo metu (1938 m.) Pasaulio Architektas jau davė nurodymus D. Britanijai ir GM / Studebaker statyti gamyklas Irake ir Irane, o darbuotojus ruošti Indijoje.
          Tam ispaniškas sviestas buvo sutepti.

          Atsakyti
    • Žemyna says:
      5 metai ago

      Dėkoju už įvertinimą. Gaila, kad ne politikai apie tai kalba laiku ir vietoje, gaila, kad ne tik vidurinį, bet ir aukštąjį mokslą baigusieji negauna šitų elementarių žinių, kad net universitetų dėstytojai kartoja paskui kaimynę ,,mažumos, mažumos”. O juk ŠMM PRIVALĖJO pasirūpinti šios sąvokos išaiškinimu, vos tik Tomaševskis pradėjo čia savo ,,tiesas” skleisti ir už ,,draugiškos” kaimynės pinigus čia žmones į mitingus vežioti. Kad jau vidurinę baigę moksleiviai perprastų, kas ir kaip, kad nesijaustų be kaltės kalti, kad augtų kvailinti ir be kaltės kaltinti savęs neleidžianti karta.
      Kol mūsų savigarbą praradę politikai ant šiltų ,,kakalių” miega PL medaliais blykčiodami, gal į PL lietuvių internetines svetaines jų šeimininkai galėtų nusikopijuoti jūsų manymu vertus to komentarus, kad plačiau pasklistų žinia apie Kremliui įžūliu melu nenusileidžiančius ,,feikus” ir ,,lenkų” partiją, ir kad žmonės plačiau būtų supažindinami, kokiais ŽT, TMAPK bei Europinės Teisės punktais manipuliuojama. Kad aferistų melas būtas išvilktas į viešumą.

      Protu nesuvokiamas dalykas, kai gyventojams skambina iš savivaldybės(!!!) liepdami(!!!) ateiti pasiimti tai šeimai skirtus transparantus, aiškina, jog neatėjusiems savivaldybė nebus maloni(!!!) . Iš tiesų stokodama lėšų ar tik apsimesdama, savivaldybė už\daro lietuviškas mokyklas, nors Konvencijoje parašyta, jog valstybė tik tiek turi padėti TM, kiek tai nedarys žalos kamieninei šalies tautai. Vilniaus krašte uždaromos lietuviškos m-klos, kad būtų išlaikytos toli gražu neperpildytos lenkiškos m-klos, o lietuviukai verčiami lankyti lenkišką m-klą. Tai gaminami nauji ,,lenkai”. Ar tai ne atvira ir įžūli, tačiau nebaudžiama antivalstybinė veikla, visokeriopai remiama kaimynės? O mūsų politikai gėdisi į akis ,,kolegoms” tai pareikšti?

      Atsakyti
      • mociute says:
        4 metai ago

        is tiesu graudu kuomet okupantu palikuonys aimanuoja “tautinemis mazumomis” pavirte….. Nors nemaza dalis is ju yra ganetinai “riebus” Trojos arkliai su tikrai ne tik nekukliais bet ir begediskais reikalavimais.
        Juk uz ju nugaru stovi daugiamilijonines ju tautos pacios uzgrobe svetimas teritorijas ir vis dar tebesikesinancios i svetimas……
        Net isivaizduoti neimanoma iki siolei kur nors Norvegijos ar Danijos parlamente sutikti nors viena a la “tautine mazuma” pavirtusi vokieti….
        Schlezwigo-Holsteino zemese, kurias danai tebelaiko savomis, gyvenanciu danu ir vokieciu problemos yra issprestos taip kad galetu buti pavyzdziu panasioje situacijoje esanciam lietuviskajam Baltstoges-Seinu-Suvalku krastui.

        Atsakyti
  5. Rimgaudas says:
    5 metai ago

    Lenkija nėra vakarinė mūsų kaimynė, nes ji – pietinė mūsų kaimynė. Ji su Želigovskiu okupavo dalį mūsų žemių. Po Antro pasaulinio karo Vilnius su nedidele aplinka buvo grąžintas, bet – kur kitos mūsų buvusios prieš okupaciją teritorijos? Lenkija buvo ir yra imperinė valstybė, per Mieszko išsiplėtusi nuo Mažosios Lenkijos iki dabar su Wielkopolska pretenzijomis toli į Rytus. Imperinės valstybės subyra. Taip atsitiko su Romos imperija, taip atsitiko su Turkijos Osmanų imperija, taip atsitiko su imperiniu Vokietijos Reichu, taip atsitiko su Rusijos – Sovietų Sąjungos imperine valstybe, taip atsitiko su Žečpospolitos imperine valstybe, kur praeityje mus naudojote kaip karinę įgulą savo užmojams įgyvendinti. Mes esame demokratiniais pagrindais organizuotoje Europos Sąjungoje ir savo vertybes ginsime kartu su ja.

    Atsakyti
    • Laisvės balsas says:
      5 metai ago

      ” Mes esame demokratiniais pagrindais organizuotoje Europos Sąjungoje ir savo vertybes ginsime kartu su ja.” Gal galit išvardinti, kokios yra tos vertybės ? Ačiū.

      Atsakyti
  6. Kažin says:
    5 metai ago

    Kažkodėl čia liko nekeltas esminis valstybės klausimas. Ar kitos valstybės – Lenkijos TV programų lenkų kalba transliavimas neprieštarauja valstybės suverenumui valstybinės kalbos vartojimo atžvilgiu, o taip pat, ar tokių transliacijų finansavimas iš Lietuvos biudžeto neprieštarauja biudžeto įstatymui. Be to, ar tokiu atveju, jeigu LRT nesusidoroja su savo valstybine paskirtimi, neturėjo būti mažinamos jai skiriamos biudžeto lėšos.
    Pagaliau kurgi Tautos, paties piliečio Č. Iškausko viešas balsas, prieštaraujantis dėl priklausančių suverenių galių valstybinės kalbos vartojimo viešumoje atžvilgiu varžymo (valstybinės dvikalbystės) minėtomis transliacijomis?!… Ypač tai ryšku Vilniaus miesto, kuriame nėra nei 10 % lenkų, atžvilgiu, nes tokiu atveju Vilnius negali būti priskirtas kiek ženkliau lenkų gyvenamam miestui. Tad panašu, kad Skvernelio sprendimas transliuoti Lenkijos TV programas ir Vilniuje gali būti piktnaudžiavimas valdžia.

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      5 metai ago

      Vertingi pastebėjimai.

      Atsakyti
    • Žemyna says:
      5 metai ago

      Viskas teisingai, tačiau kuo čia dėtas mieste ar šalyje gyvenančių kitataučių skaičius? Visi valstybės piliečiai, nežiūrint jų tautybės, privalo būti informuojami visus piliečius jungiančia valstybine kalba, o visų piliečių pareiga mokėti valstybinę kalbą ne mažiau, kaip vidurinės mokyklos lygiu.
      Juolab, kai kalbama apie valstybę, kurios kamieninė tauta ir jos kalba UNESCO paskelbta artėjančia prie pavojingos ribos. Mes patys ir valstybės valdžia kažkaip deramai į tai nereaguoja, nevykdo savo vienos ir pirmųjų pareigų.

      Atsakyti
      • Kažin says:
        5 metai ago

        “Gyvenančių kitataučių skaičius” arba šiuo atveju konkrečiai lenkybės mastas čia yra “prie to”, kadangi Skvernelis tuo grindžia sprendimą dėl Lenkijos TV programų transliavimo Vilniuje, nors jame lenkų nėra ir 10 %. Taigi pagrindo išimčiai, kaip lenkų kiek ženkliau gyvenamam miestui, dėl Lenkijos TV transliavimo jame nebuvo. Be to, Vilnius yra suvereno sostinė, tad kalbinių suverenumo galių pažeidimams jame Tauta ir valdžia privalo būti ypač atidi ir jautri.
        Beje, demokratijos šalyje ne vien rašymais pilietines pareigas vykdyti derėtų, o ir atitinkamais demokratijos suteikiamais veiksmais. Tačiau Vyriausybei vykdant šį galimą suverenių galių pažeidimą kalbos ir teritorinio vientisumo atžvilgiu sostinėje nei jos mero, nei tarybos prieštaraujančio veiksmo ar balso nesigirdėjo ir nesigirdi. Šis lietuvių kalbos vartojimo suverenumo varžymo, ribojimo sostinėje atvejis nėra deramai analizuotas ir analizuojamas LRT programose, tad, akivaizdu, kad šiuo atveju ši institucija neatlieka savo valstybinės paskirties.
        Savivaldybių rinkimai ne už kalnų, tad tam, kad pagaliau sostinėje rastųsi jos verta valdžia reiklinga veikla atitinkamais veiksmais. Kur mūsų derami savanoriai į valdžią sostinėje, Kaune, Klaipėdoje, kitur. Jų neturime ir neieškome. Antai, galima sakyti, kad jau gerą dvidešimtmetį Vilnius neturi sostinei deramo supratimo valdžios. Tad laikas jos pradėti ieškoti jau dabar, suprasti, kad vien rašymai be konkrečių veiksmų buvo ir bus demokratijos šalyje tik malonės maldaujančiomis vergo aimanomis… Tad gal jau vergams palikim vergo naktį juodą…

        Atsakyti
        • Žemyna says:
          5 metai ago

          Apskritai ,,strateginės” vikruoliai stengiasi pateikti lenkakalbius Lietuvoje tartum kažkokį išskirtinį galaktikos stebuklą, nusileidusį ant Lietuvos galvos.
          Kiekvienoje iš didelių Vakarų valstybių jau tikrų, gal 8-os kartos lenkų, gyvena net ir po kelis kartus daugiau, negu LT iš viso gyventojų turi. Tai ar tos valstybės dėl to ant blakstienų vaikšto ir vien tik jais užsiėmusios, vien jiems tarnauja ir visur jiems kelią užleidžia, juos nuo bet kokių įsipareigojimų tai valstybei, nuo atsakomybės už valstybei kenkiančius veiksmus atleidžia?
          Svetimkalbis valstybėje – ne priežastis keisti tos šalies gyvenseną, kalbą, įstatymus. Jei taip būtų, svetimtaučiai nebūtų įsileidžiami, o jau esantys būtų lauk tremiami. Pagal tas pačias ŽT, kiekvienos valstybės pareiga atėjūnus išmokyti tos valstybės tvarkos ir valstybinės kalbos (o ne steigti jiems mokyklas jų kalbomis!). Tavo kalba ir tautybė – tavo privatus reikalas, valstybė jį tik tol gerbia, kol tu pats gerbi šalį, kurioje nori gyventi.

          Atsakyti
          • Kažin says:
            5 metai ago

            Yra taip, kad vieni gyventojai aplink Vilnių ir jame save laiko lenkais kiti tuteišais. Tai tą skirtumą ir išlaikykime – darželius, mokyklas vadindami vienus lenkų, kitus tuteišų vardais. Dabar gi tuteišų vardu vadinamų nei darželų, nei mokyklų nėra. Tai diskriminacija, kurios tęsti demokratinei šaliai nederėtų. Tai nesiderina ir su gerovės valstybe, tačiau pasiūlymų šiai diskriminacijai pašalinti iš Prezidento kolkas nesigirdi. Tad stalininis palikimas Lietuvoje tuteišus per lenkų darželius ir mokyklas versti lenkais ramiausiai sau veikia ir toliau…

          • Žemyna says:
            5 metai ago

            Visų pirma nei ŽT, nei TPMAK neįpareigoja valstybių, turinčių tikrųjų TM (o ne apsišaukėlių, besigviešiančių svetimo statuso ) steigti jiems mokyklų jų kalba, tik rekomenduoja netrukdyti jų bendruomenėms steigti savo PRIVAČIAS, ir tik savaitgalines mokyklėles. Tačiau kitomis savaitės dienomis TM vaikai PRIVALO būti mokomi mokyklose valstybine kalba. Valstybių pareiga ir TM ir kt. kitataučiams suteikti vidurinį išsilavinimą valstybine kalba, kad jie gautų lygias galimybes su kamienine tauta studijuoti ir dirbti.
            Mums galioja tos pačios taisyklės ir pareigos, kaip ir kt. Vakarų valstybėms. Kitataučių PRIVATŪS reikalai – tautybė, tikyba, pomėgiai – ne valstybės rūpestis (nebent jie keltų grėsmę valstybei). Todėl ar jie tuteiši, ar maskuoja savo kilmę, vadindami save lenkais – tai jų privatūs žaidimai, kuriais jie neturėtų kvaršinti kitiems galvos.

    • Žemyna says:
      5 metai ago

      Beje, maloningasis Skvernelis mažytei, kone nykstančiai Lenkijai ir labdaros negaili – PL TV transliuojam ne PL, p MŪSŲ valstybės pinigais 🙂
      O Valstybės kontrolė ir prokuratūra tyli?

      Atsakyti
      • Pajūrietis says:
        5 metai ago

        Kas ten žadėjo kiekvienam vaikui po tautines kelnes, sijoną ir skrybelę? Tai štai, vietoje to gavome transliacijų. Antra, dievas nesupranta visų kalbų, todėl reikia melstis tik ta kalba, kurią jis supranta. Kas dar jos nemoka, turės gerą progą išmokti.

        Atsakyti
      • Kažin says:
        5 metai ago

        Labiausiai krenta į akis, kad šiuo atveju tylėjo ir tyli “Talkos …” klubas, Radžvilio NS, Puteikio tautininkai, opozicijoje buvę Seimo partijos, STT, naujieji gerovininkai ir t.t.

        Atsakyti
        • Arūnas says:
          5 metai ago

          per TS liberalų valdymą pamatysime, kad Skvernelio lyriniai nukrypimai, net dalyvaujant Valdemarui, ar neišsipildžiusios Karbauskio tautiškos svajonės yra tik gaidžio ašara lyginant su tuo, ką mums pateiks Ingridos, Aušrinės ir Viktorijos trio. O “Talkos …” klubas, Radžvilio NS, Puteikio tautininkai ir panašūs yra tik balsas tyruose, kurį užgožia “nacionalinio transliuotojo” kryptinga propaganda

          Atsakyti
          • Žemyna says:
            5 metai ago

            Kad ir šiandienos ,,Studija 50″ nuo 29:50
            – lrt.lt/mediateka/irasas/2000118157/studija-50-sarunas-nakas-muzikos-reikia-klausytis-o-ne-apie-ja-filosofuoti
            Šarūnas Nakas, kurio pokalbius apie muziką visai malonu klausyti, apie Lukiškių a. pasamprotavo…
            Po visiškai teisingų teiginių apie mūsų politikų čiuožimą žemyn, apie vis didesnę jų kultūros ir išsilavinimo stoką, savo samprotavimus grindė teiginiais, rodančiais, deja, jo paties neišmanymą. Painiojo priežastis su padariniais, netikrinęs kartojo kažkieno ,,argumentus”…

          • Kažin says:
            5 metai ago

            Bet kad ir to jų “balso tyruose” niekas nenugirsta arba jis tokios žemos politinės ir dalykinės kompetencijos, tiek tolimas nuo gyvenimo poreikių, sprendimų realumo, kad baisu.
            Na gerai, kur tie asmenys, kuriuos visuomenei delegavus į LRT tarybą jie pasiraitę rankoves imtųsi ir sugebėtų pakeisti Lrt programų struktūrą, turinį, laidų formas, jos kaip žiniasklaidos priemonės nepriklausomumą. Pmogiškų pajėgumų tokiems darbams vargu ar rastume. Taigi krizė gilesnė…

          • Pajūrietis says:
            5 metai ago

            LRT: „Tai, kaip vykdoma LRT misija, prižiūri ir LRT generalinį direktorių renka aukščiausioji valdymo institucija – LRT taryba. Ji sudaryta iš visuomenės, mokslo ir kultūros atstovų ir skiriama 6 metų kadencijai. Tarybos sudarymą organizuoja Seimo Kultūros komitetas. Tarybos narius skiria Prezidentas, Seimas, Lietuvos mokslo taryba, Lietuvos švietimo taryba, Lietuvos meno kūrėjų asociacija ir Lietuvos vyskupų konferencija.“ Mano nuomone, jie atstovauja ne visuomenę, o tik jos maža dalelę.

        • Žemyna says:
          5 metai ago

          Beje, kiek pamenu, tai buvo ,,valstybės paslaptis”: Dosnusis Skvernelis kaip sumanė, taip ir padarė – niekieno leidimo neklausęs. Juk ne iš savo kišenės ir ne sau ant galvos 🙂 Tai ko nepasišvaisčius svetimu (t.y., valstybės) geru… O jam nesvarbu, kokioje valstybėje gyvena. Svarbu, kad sotu ir šilta, ir kas nors kokį medalį užkabina.
          Pirma Vilniaus gabalą padovanojo, tuo laužydamas ne tik LT, bet – visų pirma – Tarptautinę Teisę okupacijų padarinių klausimais, vienasmeniai, savavališkai pripažinęs buv. okupantui nuosavybės teisę į jo tada užgrobtą NT.
          Ar mus, po tokių niekaip nepaaiškinamų ir nepateisinamų, net ir TT laužančių išpuolių, turėtų ginti TT, kai mes ne tik nesinaudojame mus ginančiais įstatymais, bet spjauname į juos? Ne, ji mus turėtų bausti už tokį įžūlų precedentą, duodantį signalą ir kitiems buv. okupantams eiti atsiimti turėtą grobį, t.y., pradėti sienų perstumdymą ir visai realų jei ne karo, tai didelių neramumų, riaušių pavojų.
          Ar prancūzai nutylėtų, jei sužinotų, kad koks politikas gabalą Paryžiaus Berlynui dovanų atrėžė? Ar prancūzai leistų, kad vokietukai FR mokyklose būtų mokomi, jog jie čia yra skriaudžiama TM, ir jiems čia priklauso įvairios privilegijos?

          Atsakyti
          • Tvankstas says:
            4 metai ago

            Elzase ir Lotaringijoje keli mln. vokiečių gali tik pasvajoti apie gimtosios kalbos pamokas, gal kaip antros užsienio kalbos. Daugybė ‘prancūzų’ vokiškomis pavardėmis ir vardais, kaip dainininkė Patricia Kaas, viešai kalba prancūziškai, man teko jos pasiklausyti ir vokiškai vienai Vokietijos TV.
            Prancūzijos vokiečiai turi puikų pasiūlymą iš Prancūzijos – nepatinka, susikrauk daiktus ir važiuok į Vokietiją.

      • mociute says:
        4 metai ago

        iki Skvernelio atejimo i valdzia Lietuvos rinkoje buvo nemazai lenkisku produktu taciau per paskutinius 4 metus praktiskai 75% Lietuvoje parduodamu maisto produktu lenkiski ir labai prastos kokybes nors neretai “apvilkti” Vakaru Europos valstybiu produktu “rubeliais” kuriuos lenkai nupaiso labiau panasius nei kad pagamina viduje esanti turini..
        Apie kainas verciau patyleti – ta pati niekala Suvalkuose lietuviai perka daznai perpus pigiau… Kam naudinga tokia “rinkodara” – atspeti nesunku…..

        Atsakyti
  7. Antraštė atspindi says:
    5 metai ago

    politikų mums primetamą nulinį savivertės lygį? –

    Algimantas Rusteika. Tvanas (Iš ciklo „Klūpanti Tėvynė“)
    – tiesos.lt/index.php/tinklarastis/straipsnis/algimantas-rusteika.-tvanas-is-ciklo-klupanti-tevyne

    Atsakyti
    • Tvankstas says:
      4 metai ago

      Toms klūpančios mergikėms su big dick svajone galiu pasiūlyti švedės Elin Krantz nuotraukas internete : yra su afroartistu, yra ir po afrovyro išprievartavimo numestos nuo skarduko, su išskėstomis kojomis sustengusios, tarpkojį internautai pridengė lentele “Welcome refugees” – saldus gyvenimas vardan multikultūrinio sotumo big dick, dėl kurio kovojo sąmoningą gyvenimą ir pasiaukojo per prievartą.

      Atsakyti
  8. Rimgaudas says:
    5 metai ago

    > Laisvės balsas
    Mūsų vertybės ir vertybių sistema:
    Pirmoje vietoje – Aš.
    Antroje vietoje – Mano šeima
    Trečioje vietoje – Mano giminė.
    Ketvirtoje vietoje – Mano gentis.
    Penktoje vietoje – Mano tauta.
    Šeštoje vietoje – Mano rasė.
    Septintoje vietoje – Mes žmones kartu su orientyrais – Religija, Psichologija, Istorija.
    Visai pritariu šiam Mąstytojo minčių eiliškumui, todėl rašau “mūsų”.

    Atsakyti
    • LosAngeles says:
      4 metai ago

      jeigu pirmoje vietoje ‘As’- nieko gero laukti is to nereiketu… 🙂

      Atsakyti
  9. Astronomas, rzubinas@gmail.com 41-jų tremtinys inž. Romualdas Zubinas says:
    5 metai ago

    EIDAMI Į POLITIKĄ BŪSIMIEJI POLITIKAI TURĖTŲ, BENT SUSIPAŽINTI, NE TIKTAI SU LIETUVOS, BET IR SU KAIMYNŲ PRAEITIMI ( ĮSTORIJĄ).!
    ANOT MAHATMOS GANDŽIO – LIETUVIŲ KALBA SENESNĖ UŽ SANSKRITĄ!!! O TAI REIKIA, KAD LIETUVIŲ KALBAI IR KULTŪRAI JAU PER 50 000 metų!
    O kiek gi mūsų kaimynams?!
    LIETUVIŲ ENCIKLOPĖDIJA. XXVII TOMAS. Grunau kronika. Prūsų valdovų – karo vadu, KRIVIO KRYVAIČIO patarimų, buvo išrinktas KRYVIO BROLIS VAIDĖVUTIS. Tai įvykę 521 metais. VAIDĖVUTIS TAPO Tautos VYČIUMI – VYTAUTU!
    AUGUSTINAS VOLDEMARAS
    LA LITHUANĖ ET SES PROBLEMES Tomas I
    KRYVIS BUVO VYRIAUSIAS ŽYNYS. KRYVIO brolis – VYTAUTAS!
    Štai ir 1000 metai.
    KRYVIS sukvietė visus savo sunėnus ir padalino jiems žemes. VYRIAUSIAS VYTAUTO SŪNUS buvo vardu LITVANAS (LITVO) ir jis paveldėjo kraštą esantį tarp BUGO upės, VYSLOS intako, ir NEMUNO! Taigi Litvanas tame krašte pastatė miestą , kurį pavadino savo sūnaus GARDINO vardu.
    Tuo metu DAUGONIS BUVO VYSLOS (Teritorijos) GENTIES RIKIS – GENČIARIKIS!
    Ir štai, 1050 m. DAUGONIS PARSIDAVĖ ROMAI ir PASIKRIKŠTIJO , nors visą RYTŲ EUROPA DAR BUVO NEAPSIKRIKŠTIJUSI. Bus toliau.

    Atsakyti
  10. Rasa says:
    5 metai ago

    Nesuprantama…Jei iš istorinių pamokų santykiuose su Rusija mes bent jau stengiamės mokytis, tai iš istorinių santykių su Lenkija niekaip. Tas pats savo interesų žeminimas ir bestuburiškumas pradedant nuo aukščiausių valdžios sluoksnių bei įvairių medijų ar istorinių knygų rašytojų, kurie vis peizoja gražesnį lenkišką vaizdą. Keista, kad prieš vienus slavus ištiesiam stuburą, o prieš kitus sulinkstam į kablį. Gaila, kad psichologai, paprastai, yra susipažinę su Lietuvos istorija tik paviršutiniškai ar net iškreiptai bumblovskio-kasperovskio stiliuje. Antraip būtų galima prašyti jų gilesnės analizės ir priežasčių išaiškinimo.

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      5 metai ago

      Pirma, ne „mes“, antra, visada ir visur gali būti yra atskirų individų siekis gauti didelę asmeninę naudą. Tokiems visai nesvarbu, ar tai Rusija, Lenkija, Švedija, Baltarusija ir pan.

      Atsakyti
      • jurgis ne visiškas says:
        5 metai ago

        Būtent – “MES”, kurie giriam esamą valdžią, kad ji gražiai draugauja su Varšuva, plojam už jų paradines kalbas ir “straterginę (?) partnerystę”, kad kartu su “batka” kovojam, o nematom, kaip Lietuvos pamatus grauja šlėchtiška kirvarpa…

        Atsakyti
        • Kažin says:
          5 metai ago

          Matyt, valdžia už draugystes su Lenkija – “giriama” tik LRT lupomis, nes rinkimų rezultatai rodytų ką kita. Šia prasme iškalbus rodiklis galėtų būti tai, kad didysis Lenkijos ‘draugininkas’ Skvernelis rinkimuose į Seimą kandidatavęs Vilniuje gavo tik 13 % balsų. Taigi tų “mes” – tik apie 13 %.

          Atsakyti
      • Žemyna says:
        5 metai ago

        Tai, ką galvoja kiekvienas iš mūsų – lieka tarp mūsų. O politikai veikia, jų žodis skamba VALSTYBĖS vardu. Vadinasi, ir mūsų.
        Jei šiais laikais gyventų XXI a. baronas Miunhauzenas, manyčiau, jis, neapsikentęs politikų savivalės ir nepasotinamo rajumo, pats asmeniškai paduotų kaimynų valstybę į kokį nors Europos Karo tribunolą, ir bylą laimėtų. Jis ne tik save, bet ir savo valstybę, tegu ir už plaukų, iš liūno ištrauktų. Jis atkovotų Tautos teisę išlikti. Ne tik gyvai, bet ir savimi (dabar ,,pažangu” taip teigti?), nepertautintai.

        Atsakyti
        • Pajūrietis says:
          5 metai ago

          Kolektyvinė atsakomybė? Na, jau ne. Ne „mes“, o ta, tas ar tie.

          Atsakyti
          • Žemyna says:
            5 metai ago

            Ne. O kas apie tai kalbėjo?
            Yra konkretūs aktyvūs darbštuoliai, veikiantys ne valstybės naudai, nepraleidžiantys naudos sau šanso. Ir bet kokį savo žingsnį tuoj pat pateisins veikimu strateginės ?partner(yst)ės naudai . O jie todėl gali sau tai leisti, kad mes leidome jiems patiems save vertinti, mūsų nuomonės, ar ir reikalavimų, nepaisyti.
            Atsiprašysiu, bet dabar pacituosiu tokį žemaūgį, smulkutį seno rusų filmo veikėją, įspėjantį kažkokį ,,didelių gabaritų” pasipūtėlį, kad tas mažiau mosuotų kumščiu jam prieš nosį, nes: ,, ja malenjkij, no govnistyj”, todėl pasisaugok.
            O mes nors kelis tokius savo ,,politiniame elite” turime? Panašiau, jog ,,elitas” seniai mutavo iš politinio į biznio vijurkus.

          • Kažin says:
            5 metai ago

            Pakaktų pradžioje nors sostinės merą tokį turėti, jį palaikytų didžioji dauguma vilniečių bei Tautos apskritai, taigi užčiaupti jį taptų sunku. Ledai pajudėtų…

  11. Romas says:
    5 metai ago

    “Asmenines naudos” masalą moka ir linkę išnaudoti gudrūs žmonės, tai tiesiog jų prigimtyje. Tas posakis – “lenkas, tai pusė žydo”, pakankamai iškalbingas ir šiam atvejui. Suprantama, kad nepagautas ne vagis, bet tokiais atvejais, kaip Skvernelio ar Šimašiaus turėtų pasidomėti atitinkamos tarnybos.

    Kitą psichologinį faktorių kodėl “mes” tokie bestuburiai, (suprantama ne absoliučiai visi), galima paaiškinti tuo, kad gyvendami “ant tako” tarp didesnių tautų, jau ne kartą buvome priversti taikytis su okupacija. Išlikimo refleksas genuose…

    Dar vienas faktorius – biurokratų lojalumo ir nuolankumo VALDŽIAI, kaip po tokiai, “programa”.
    Kiekvienas žmogus, ateidamas į šį pasaulį, atsineša savo individualią “matricą” – programą ar įprasčiau – charakterį. Per daug “šakotam”, maištininkui, (esant valdžios vertikalei), prasimušti į valdžios aukštumas neįmanoma. Tokie “kietasprandžiai” eliminuojami kelio pradžioje. Kaip pavyzdį galima paminėti disidentą Vladą Terlecką. Tokie prie jokios valdžios nepritampa… O juk sprendimus priima būtent atsidūrę “viršuje”, ( turintys lankstų stuburą…)

    Atsakyti
    • jurgis ne visiškas says:
      5 metai ago

      suklydote: “disidentą ANTANĄ Terlecką…”

      Atsakyti
      • Romas says:
        5 metai ago

        Dėkui už pataisymą.

        Atsakyti
  12. Antanas says:
    5 metai ago

    Manau, mūsų didžiausia nelaimė – emigracija, kuri rauna tautą nuo jos šaknų. Lietuva tuščia nebus, lietuvių vietą čia užims kitos tautos (tai vyksta jau dabar daugiausia iš rytų, greitai galimas Litbelas), kurioms nesvarbi bus Lietuvos istorija, kalba, kultūra bei papročiai. Pagrindinė emigracijos priežastis – nedarbas, skurdas. Be tamprių ryšių su kaimynais, mes nesukursime normalių ekonominių sąlygų gyventi šalyje. Lietuva toliau nyks. Prisiminkim, kaip suklestėjo (neišnyko) Praha būdama ant šilko kelio. Jau dabar yra siūlymų įvesti dvikalbystę. Greitai bus pradėta kalbėti ne apie raides, o apie visą lietuvių kalbą, kuri jau tampa angliška. Kai kam kalbėti lietuviškai yra provincialu. Reikia tam tik daugumos seime. Vytautas Didysis sugebėjo plėsti teritoriją, kelis kartus pasiduoti, bet išlikti nenugalėtas. Taigi, turim būti gudrūs kaip žalčiai, jeigu norim išsaugoti savastį.

    Atsakyti
    • Kažin says:
      5 metai ago

      Dėl Vytauto Didžiojo tai nusišnekėta. Lenkijos tarnas – visą gyvenimėlį atidavęs Lenkijos karalystės, lenkybės įsigalėjimui Lietuvoje, LDK apskritai.

      Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      5 metai ago

      ponui Antanui: 1) „be tamprių ryšių su kaimynais“ – su kuo? Su Latvija, dar su kuo? 2) „reikia tam tik daugumos seime“ – kieno, kokios, konkrečiai, daugumos, iš kur ją ištraukti?

      Kol į politiką neateis asmenybės, tik blogės. Kol kas asmenybių – nebuvo ir nėra.

      Atsakyti
  13. Astronomas, rzubinas@gmail.com 41-jų tremtinys inž. Romualdas Zubinas says:
    5 metai ago

    TĘSIŲ TOLIAU! 1050 metais VYSLOS RIKIS DAUGONIS, PRIĖMĖ ROMOS POPIĖŽIAUS KARŪNĄ ir kartu su ją – ČĖKŲ KARALIAUS MIEKOS VARDĄ!?
    ŠTAI NUO KADA PRASIDĖJO MŪSŲ BĖDOS?!
    MŪSŲ KRIVIŲ KRIVAIČIŲ FINANSUOJAMI VYKINGAI, NEBEGALĖJO GRĮŽTI Į NEMŪNĄ!
    NEBEGALĖJO IR KRIVIŲ KRIVAIČIAI TIEKTI BET KOKIĄ PAGALBĄ ATLANO SALOSE LIKUSIEMS MŪSŲ VYKINGAMS. VĖLIAU iš ŠALTINIŲ SUŽINOME, kad LIETUVIŲ PROTĖVIAI VYKINGAI ( NUO LIET. – VYKTI – PARVYKTI – IŠVYKTI), TAIP ir LIKO NEPASIKRIKŠTYJE!
    JIE, ATLANTO SALOSE, ŽUVO BAISIA – KRAUJUOMAIŠOS MIRTIMI.
    KADA gi LENKAI PASIVADINO LENKAIS – PAKLAUSKITE LENKŲ!
    TAI, KAD LENKAI 1050 – TUOSIUS ŠVENČIA SAVO GIMTADIENĮ – NESUSIPRATIMAS!

    Atsakyti
    • Žemėlapis! says:
      5 metai ago

      Kada žemėlapiuose vietoje buvusių vietovardžių atsirado didžiulė teritorija vardu Palenkė, juosianti šalia Užkarpatės ir Vokietijos atsiradusį naujadarą (pradžioje nedidelį, negrėsmingai atrodžiusį, o vėliau pradėjusį pūstis, augti)?
      PA-LEN-KĖ?

      Atsakyti
  14. Tarp kitko says:
    5 metai ago

    labai iškalbinga čia nuotrauka, abiejų.
    Velnias, kokia būdinga prezidento Andžejaus Dudos veido raiška.

    Atsakyti
  15. Goda says:
    5 metai ago

    O ar pastebėjote, kad Dudos vizitas į Lietuvą suplanuotas per Giedraičių – Širvintų mūšio 100-asias metines. Tokių planuojamų vizitų datų pasirinkimas nebūna atsitiktinis, tai politikos dalis. Jei būtų siekiama draugiškų lygiaverčių santykių, tokios datos vengtų. O dabar demonstratyvus lipimas ant galvos. O Lietuvos oficialioje ir “mainstreemo” žiniasklaidoje apie 100-metų mūšio sukaktį – nė pypt. Lietuvių politikai eilinį sykį atsiklaupė prieš lenkus.

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      5 metai ago

      Kažkokia viena laida visgi buvo. Bet kone pašnibždom. O kodėl apie tai bet savaitę nepakalbėjus? O mokyklose ar buvo minima, ar tai temai skirta bet po vieną pamoką?

      Atsakyti
    • Kęstutis says:
      5 metai ago

      Data tik sutapimas (manau), čia jau reikėjo nepastebėti, jog Lenkija ir Vengrija vetuodamos blokavo ES paramą ir Duda paskubomis atvyko ieškodamas paramos. Matyt tai Lenkijai labai svarbu kaip ir pačiai Lietuvai, kad ateityje nebūtų šantažuojama pvz. dėl kokių vienalyčių santuokų ir dėl to grasinama neskirti paramos… Viską perskaičiau, pasisakymai į temą, o kai kurie labai taiklūs, bet vieno dalyko nepastebėjote – kaip pasikeitė lenkų rinkiminės…pypt… partijos pareiškimai kai Lenkijoje Komarowskį pakeitė Duda. Ir per praėjusius rinkimus, ir per šiuos jokių primygtinių reikalavimų dėl w, jokių reikalavimų dėl gatvių pavadinimų, dėl pavardžių ir t.t. Duda Tomaševskį greitai pastatė į vietą – arba jūs elgiatės lojaliai Lietuvos atžvilgiu, arba mes jūsų neremsime, nelaikysime lenkų atstovais Lietuvoje. Ar atsimenate paskutiniu metu iš jų pusės bent kokį akivaizdžiai antivalstybinį išsišokimą? Nebent asmeninius… “Laisvės” partija baisiau… Dėl tos TV tikrai nežinau – ar toks buvo Lenkijos reikalavimas mainais į vietinių lenkų sudrausminimą, ar tai mūsų valdžios lindimas “be muilo”, sunku pasakyti, bet tas sudrausminimas nepalyginamai vertingesnis ir reikšmingesnis, nei TV laidos. Tas laidas ir taip galima žiūrėti per internetine TV. O prisiminkite sovietmetį, kai nuo Lazdijų iki Kauno Lietuva žiūrėjo Lenkijos TV ar kaip nors tai paveikė, ar atsirado bent viena lenkų mokykla toje pusėje? Geriau jos nebūtų, asimiliacija vyktų greičiau, bet nemanau, jog tai reikšminga įtaka, tikėkimės mažesnė blogybė nei RusijosTV…

      Atsakyti
  16. Astronomas, rzubinas@gmail.com 41-jų tremtinys inž. Romualdas Zubinas says:
    5 metai ago

    RUSŲ KALBININKAI AKADEMIKAI IVANOVAS IR TOPOROVAS, dar 1956 metais buvo pareiškę: ” ŠLOVĖ – SLAVA” – KALBA GIMUSI LIETUVIŲ KALBOS POKYČIŲ IŠDAVOJE”!
    Todėl iš rusų pusės nėra jokių pretenzijų, ar nesusipratimų, dėl kalbos!
    Rusai tai žino, ir yra su tuo susitaikę – SLAVAI GIMĖ IŠ LIETUVIŲ!
    LENKAI TAIP PAT KAIP IR RUSAI YRA SLAVAI. TEGUL JIE TOKIAIS IR BŪNA!
    TAČIAU NEPAMIRKIME, KAD LIETUVIŲ KALBA, ANOT MAHATMOS GANDŽIO, YRA SENESNĖ UŽ SANSKRITĄ!!!!!!!!!!!!! JAI JAU PER 95 000 METŲ!!!
    MŲSŲ ANŪKAI IR PASAULIS, NIEKADA MUMS NEATLEIS, JEIGU MES, DĖL tam tikrų užgaidų, LEISIME NIEKINTI IR ŽALOTI, PROTĖVIAIS, MUMS ir PASAULIUI, DOVANOTĄ NUOSTABIĄ KALBĄ!

    Atsakyti
  17. Goda says:
    5 metai ago

    Po pirmojo pasaulinio karo Lenkijai atiteko didelės teritorijos, prieš karą įėjusios į kitų valstybių sudėtį. Kaip rašė vienas amžininkas, Lenkija norėjo ir tų žemių, kuriose buvo etninių lenkų, ir tų, kurios kažkada priklausė “Lenkijai”,o jei tiksliau, kurios priklausė ATR. Beveik visas norimas žemes ji gavo. Dalies Lietuvos žemių negavo, betgi žinom, kad patys ėmėsi iniciatyvos 1920m.
    Toje pirmojo pasaulinio pokario Lenkijoje lenkai tesudarė tik pusę jos gyventojų. Kiti buvo lietuviai, vokiečiai, baltarusiai, ukrainiečiai, čekai, slovakai.
    Bet jei enciklopedijoje pasidomėtumėte dabartine Lenkijos tautine sudėtimi, pamatytumėte, kad 98 procentų gyventojų – etniniai lenkai. Tai kur per tris žmonių kartas dingo tie 48 procentai užgrobtų kitų tautų žemių gyventojų? Išžudyti? Išvaryti iš šalies – bent jau taip tikrai buvo su dalimi pietinio Pabaltijo vokiečių? Greičiausiai dauguma turbūt neatlaikė agresyvios polonizacijos. Ir tokia polonizacija tebevykdoma, ir ne tik Lenkijos teritorijoje, bet ir kai kuriose bestuburėse valstybėse.

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      5 metai ago

      Beje, ir žudyti.
      Tam tinkama proga buvo kad ir savaitgalių kaimo šokiai Stalino prijungtose lietuviškose žemėse. Ateina iš kito kaimo bent pora dešimčių vyrukų ir pradeda skerdynes.
      Tuometinė PL ir SSSR valdžia tai slėpdavo, tad žinios būdavo perduodama tik iš lūpų į lūpas, ir, žinoma, ne visada, o tik kai pasisekdavo. Tik kai vienų žudynių metu buvo papjauta ar ne 40 vyrukų, PL buvo tarptautinių org-jų priversta pagarsinti tai spaudoje ir per radiją ir joms pateikti ataskaitą. Ar nesumažino aukų skaičiaus nežinia – juk kaimuose šeimos gausios būdavo. Išgirdome tai per Varšuvos radiją. Ar LTSR radijas skelbė – neprisimenu.
      Taip darbuojantis su keliomis brigadomis ne vieną kaimą per vasarą galima buvo sunaikinti. Net ir žemėlapius kai paimi – kiek buvo tose platumose lietuviškų vietovardžių (bažnytkaimiai, miesteliai), o dabar jų nebėra, arba pakeisti lenkiškais. Lietuviškų gyvenviečių pėdsakai sunaikinti ar sunyko, gyventojams bėgant iš tų vietų, kur gyviems išlikti mažai buvo galimybių.
      Dėl etninių . Apie etninius slavus kalbėti kažin, ar galima – bent jau mus supančiose platumose tai yra hibridinės tautos – slavų genčių mišinys su jų užkariautomis gentimis. Žemė yra tada tautos etninė, kai archeologiniais tyrimais nustatoma, kad šioje platumoje iki jos niekas negyveno, čia aptinkami tik šios vienos kultūros radiniai, čia ji yra pirmeivė, čiabuvė. Lenkijos teritorijoje, pasikasant giliau po viršutiniais sluoksniais randami artefaktai rodo, kokios tautos iki jų ten gyveno. Nebent jie pretendavo į Užkarpatės kamputyje šalia čekų gyvenusių lemkų (tokia UA kalbos tarmė) apgyventas žemes? Bet tai buvo jų tuo metu kolonizuotos, bet ne etninės žemės. Iš ten jie pajudėjo link Baltijos, po truputį užgrobdami ir savo ,,brolių” bei ,,pusbrolių” slavų – čekų, o vėliau ir kitų genčių žemes, o jų vyrus kartu imdami į mūšius dėl tolesnių žemių. Baltų teritorija buvo jų gal didžiausias grobis.

      Atsakyti
    • Tvankstas says:
      4 metai ago

      Prasidėjus karui 1939.09.01 daugybė tūkstančių etninių vokiečių Torūnės mieste buvo nušauti, užbadyti, uždaužyti – vaikai, moterys, vyrai, seneliai, dar kituose miestuose ir gyvenvietėse, viso apie 30 tūkstančių. Wehrmachto kareiviai kraustėsi iš proto, matydami tokias lavonų krūvas rūsiuose, šuliniuose, namuose, butuose, šeimų per 3-4 kartas. Yra dokumentuota nuotraukomis, aprašymais.
      Nuo 1945 iki 1947 m. Lenkijos kareiviai ir civiliai nužudė virš 300.000 etninių vokiečių R. Prūsijoje, Pamaryje, Šilingoje, Poznanėje ar kitose vietovėse, jei vokiečiai liko nepasitraukę į vakarus. Tarp kitko, Čekoslovakijoje buvo nužudyta 270.000 etninių vokiečių tik čekų ir slovakų rankomis, sušaudyti ištisi miesteliai po 2-3.000 ir sumesti į apleistas šachtas.
      Yra internete liudininkų prisiminimai, kaip jie buvo šaudomi lyg zuikiai iš pravažiuojančių sunkvežimių ar žengiančių lenkų kareivių. Tiesiog šauliai treniravosi į bėgančius taikinius.
      Po karo Lenkijoje lenkų buvo 68 nuošimčiai, kiti buvo įvairių tautų žmonės. Buvo sprendimas – išmėtyti kitataučius tarp lenkų, kad jiems būtų sunkiau susieti, bendrauti. Man tekę kalbėtis su daugybe lenkų lietuviškomis, gudiškomis, ukrainietiškomis, vokiškomis, austriškomis pavardėmis – visų jų atsakymas maždaug vienodas, kad seneliai dar kalbėjo, tėvai dar susikalbėjo su jais, o mes vaikai tik vieną kitą žodį težinome – pavojinga buvo kalbėti ‘po chamsku’, nes buvai daužomas mokykloje, gatvėje tik už vieną nelenkišką žodį.
      Šiuo metu lenkais rašosi 98 nuošimčiai – tuose 2 nuošimčiuose kažkiek ‘šlionzakų’ kažkiek vokiečių, lietuvių, gudų, ukrainiečių, naujų meilės emigrantų.

      Atsakyti
      • Žemyna says:
        4 metai ago

        Tai vien per pastaruosius kokius 20 m. gal pora šimtų tūkstančių registravusių save lietuviais, sumažėjo ar ne iki 7 tūkst.? (Skaičių jau senokai netikrinau.)
        Varšuvoje tarpukariu besimokęs ir internate su savo parapijiečiais gyvenęs giminaitis bei kambario draugai dažnai ragavo bausmių, kai vakare, įsišėlę, savo kalba prabildavo. Budintis už kambario durų klausydavosi, ką kalba chamai. Išgirdęs nelenkišką žodį įvirsdavo į kambarį ir ,,pasimankštindavo”. O kitą dieną dar ir nuo vadovybės atsiimdavo. Kalbos išmoko – ir taisyklinga, ir ,,aukštasis stilius”, ir tartis puiki, neatskirsi. Tuteišiai turėtų iš ko pasimokyti.
        Nepamenu, ar rašiau, bet pokariu mūsų šeima buvo liudininke, kai lenkams buvo leista repatrijuoti. Tuo norėjo pasinaudoti ir sulenkintieji bei savo noru susilenkinę vilniukai iš aplinkinių kaimų bei priemiesčių. Tačiau PL, pati sprendusi, kas iš jų lenkas, ,,savas”, o kas ne, atmetė jų prašymus priimti (nebent turėjo giminių Lenkijoje, ar susituokė su lenku). Buvo sudaromos fiktyvios santuokos, klastojami dokumentai, tačiau tik nedaug ką priėmė, tarp jų ir mano klasiokę sulenkinta pavarde. Ir štai dabar tie ,,lenkai”, jų vaikai ir anūkai vėl džiūgauja dėkingi, kad ,,panas” vėl malonėja naudotis jais savo naudai, ir dar dovanų duoda… Tai kelis kartus pertautinto, savastį praradusio žmogaus sindromas? Negi jie nesupranta, jog jie čia naudojami tik kaip daiktas, priemonė silpninti šalį, kurioje gimė ir gyvena?

        Atsakyti
  18. Atotranka? says:
    5 metai ago

    Valinskas per LRytą pasakojo, kaip jį pradėjo persekioti.
    Prieš mėnesį nužudė jo šunį (pagąsdinimui, perspėjimui?). Aplink jo įmonę sukiojasi ir budi neaiškios žmogystos, Vilniaus rajonas rengia jo verslo revizijas, jam siuntinėti kažkokie laiškai (grasinimai?). Žodžiu, niekuo nesiskiria nuo KGB laikų?

    Atsakyti
  19. Astronomas, rzubinas@gmail.com 41-jų tremtinys inž. Romualdas Zubinas says:
    5 metai ago

    Gerbiamieji, DĖL ETNIŠKUMO!
    Skaitykite knygą “FRIDRICHAS ŠLETĖ” – “KELTAI TARP ALEZIJOS IR PERGAMO”!
    Knygos paskutiniuose lapuose yra “CHRONOLOGIJOS LENTELĖ” kurioje PRANEŠAMA, kad KELTAI (Nuo žodžio – keltis- persikelti, atsikelti) nuo 700- jų metų. pr.m.e. iki 600 -jų m.e.a.) GYVENO NUO URALO IKI ATLANTO KALNŲ!
    KELTAI, dėl KLIMATO KAITOS (slinkdami iš RYTŲ į VAKARUS) PRADŽIOJE RYTŲ o VĖLIAU ir VAKARŲ EUROPAI ATGABENO AUKSO AMŽIAUS KULTŪRĄ. Taip iš KELTŲ EUROPOJE gimė SLAVAI! Vėliau, daėję iki SVIETO GALO – pagimdė – GALUS, dar vėliau – (Anglijoje atradę anglį – ANGLUS).
    GARBĖ SENIAUSIAI ŽEMĖJE LIETUVIŲ KALBAI, kuriai jau per 450 000 metų!!!!

    Atsakyti
  20. stasys says:
    5 metai ago

    Geri klausimai nueinančiai valdžiai . Vienok reikia nepamiršti jog silpnoje valstybėje daryti svetima įtaka kur kas lengviau , turinčiai stipria armija, konsoliduotą visuomene ir tvirta istorinį tautinį pavelda. Jei Skvernelio vyriausybė puoselėdama gerus sąntikius su lenkais butu paruošę namu darbus ta strategija neatrodytų tokia žvanganti lenkiškais ordinais , vienok žiūrėkime ir kaip sutvirtėjo Lietuvos pozicijos tarptautinėje arenoje . Triju baltijos valstybiu projektas ‘kartu’ žlugęs , likęs tik tas ES bendru interesu sąvadas kuri kiekviena baltijos valstybė savaip traktuoja .Turėti už nūgaros tvirta Lenkijos paramą Lietuvai naudinga .Taip viso to kaina lenkiškos tautinės mažumos , kurioms dar pačioms reikia nuspręsti ko jose daugiau , baltarūsiško , lenkiško ,rusiško ,sovietinio prado. Mums patiems reikia nuspręsti kokiu tautiniu mažumų mes norime ateityje pas save matyti ? Faktas jog lietuvišku tv programu tie rajonai nežiūrį ir į lietuviu apgyvendinimą tuose rajonuose jie priešiškai žiuri . Butu gerai jei mes save gindami nesugadintume santykiu ir su tuo kaimynų . Lietuva iš tikro paskutiniu metu sunkiai mezga draugiškus santykius su kaimynais , o musų dar laukia kruva kitu iššūkių kuriuose parama mums labai naudinga . Aš manau jog mes galime palaikyti Lenkijos puse ginčuose su ES dėl teismu reformos Lenkijoje , galu gale kiekviena valstybės sąjungoje turi teise pati tvarkytis politinėmis priemonėmis .Tai ka mes matome pas kaimynus , tik laiko klausimas kada persikels ir į Lietuva .

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      5 metai ago

      Neteko mokytis lietuvių kalbos gramatikos?

      Atsakyti
    • SOS? Ne, ką Jūs! says:
      5 metai ago

      Lenkai nėra tautinė mažuma (nebent su Kinijos gyventojų skaičiumi lyginate). – Net UNESCO nešaukia ,,SOS, jei kas kur bent vieną pamatysite, gelbėkite paskutinius išlikusius lenkus!” 🙂 Jeigu Lenkija dėl kažkokių kataklizmų visai išnyktų, tada taip, tada jie taptų net ir mažiau, negu mažuma. Viso pasaulio mokslininkai ir turistai važiuotų lenko pažiūrėti, susipažinti. O mes išgarsėtume, kaip paskutinių Žemės lenkų gelbėtojai. Bet Lenkija yra, kur buvusi. O mums vertėtų apsižvalgyti, ar patys mažuma Lietuvoje netapome, kitus taip vadindami.

      Nebent TM tai slaptažodis visai kitkam žymėti…

      Atsakyti
  21. Getas says:
    5 metai ago

    Žemynai ačiū už TM teisinį apibrėžimą ir priminimą kas iš tikrųjų yra TM. Apie tai Žemyna galėtų rašyti tiesiai Prezidentui – tai būtų mūsų tautai ir valstybei į naudą – gal kažkiek reaguotų Prezidentas. Nes jis pakvietė Lenkijos banką į Lietuvą, o kodėl neatvirkščiai Lietuvos bankas galėtų veikti Lenkijoje, o ypač kai bus sukurtas Nacionalinis komercinis bankas, apie kurį jis kalbėjo anksčiau.
    Antra: istorija rodo, kad kai tik Lenkija stipriai įlenda į Lietuvą, apsišaukia gelbėtojas iš Rytų. Apie tai jau V. Putinas pareiškė, kad nori užmegzti ir vystyti gerus kaimyniškus santykius su Lietuva. Tai yra ženklas ir juo reikėtų pasinaudoti dėl santykių su Karaliaučiaus sritimi – aišku su derybomis, įsigijant lengvatinėmis sąlygomis žemės ir pan.

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      4 metai ago

      Geras pasiūlymas, bet nepykite, prašau, naivokas.

      Atsakyti
  22. Bartas says:
    4 metai ago

    Priminkit . Ką pasakė O. Milašius dėl santykių su lenkais?

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      4 metai ago

      O ką pasakė Vyriausybė 1939 metais? Toliau laikytis taip neutraliteto?

      Atsakyti
      • Bartas says:
        4 metai ago

        Teisingai sakai. “Neutralus” ,tai pakaruoklis arba šūdas eketėj.

        Atsakyti
  23. Ir to nepamirškime says:
    4 metai ago

    ir Seimą rinkdami, ir ,,liberaliems” įstatymams pritardami, ir kitais atvejais:
    Verta prisiminti. Adolfo Ramanausko-Vanago perspėjimas dabartinei Lietuvai
    – tiesos.lt/index.php/tinklarastis/straipsnis/verta-prisiminti.-adolfo-ramanausko-vanago-perspejimas-dabartinei-lietuvai

    Atsakyti
  24. Tvankstas says:
    4 metai ago

    Nuo 1990 m. matau tik vieną ir tą patį reiškinį : Lenkija engia Lietuvą ir tyčiojasi iš Lietuvos.
    Teisus buvo O. Milašius – jokių partnerysčių Lietuvai su Lenkija, tai atves į Lietuvos išnykimą.
    Prisimenu Lenkijos URM Bronislaw Geremek gražbyliavimus po 1990 m. – ko vertos jo kalbos, jei jis kaip ž…. savo prigimtimi, tokiu išliko iki paskutinio atodūsio (yra ir tikras bernautinis vardas su pavarde kaip Mozės tikėjimo lenko), gyvenimo pabaigoje kalbėjosi su Izraelio žurnaliste ir kone mušdamasis į krūtinę aiškino, kaip jis negali pakęsti lenkų tautos ir Lenkijos. Tai ką jau kalbėti apie Lietuvą ir lietuvius – jo kalbos tegalėjo būti Lietuvai gyvatės nuodai pasišildžius užantyje.
    Kat. kunigui J. Majewski 1953 m. kunigo J. Giedraičio “Kultura” žurnalui Paryžiuje iškėlus naują požiūrį į pokario rytines Lenkijos sienas, su Vilniaus pripažinimu Lietuvai, Gardyno ir Brastos – Gudijai, Lvovo – Ukrainai, pasimetęs redaktorius paprašė savo draugo Juliusz Mieroszewski išnagrinėti šiuos klausimus ir parašyti darbą, kuris buvo paskelbtas 1974 m., šių nuostatų kunigas J. Giedraitis laikėsi iki pat mirties.
    Nežinau, ar šis J. Mieroszewski veikalas yra išverstas iki šiandien į lietuvių kalbą ir išspausdintas – jo turinys būtų šoku visoms Lietuvos vyriausybėms ir visiems vadovams, labai gražiai išaiškinta dar tada 1974 m., kaip jie pardavinėjo Lietuvą ir jos naudą Lenkijai, tiesiog varžėsi, kuris daugiau, prarasdami ir tautinę, ir valstybės vadovų savigarbą.
    V. Adamkus, praėjus praėjus keliems metams po prezidentavimo, žurnalistei liejo krokodilo ašaras – žadėjau, žadėjau Lenkijai, o iki šiol joks pažadas nepavyko įvykdyti.
    Gal V. Adamkaus mylimukas suspės ir su kaupu įvykdyti pažadus ?

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      4 metai ago

      Pasak P. Gylio, pasirašiusio tą sutartį, joje nerašoma apie pavardžių rašymą lenkiškai (normalu, juk tai būtų Tarpt. Teisės pažeidimas – okupacijos padarinių įteisinimas!).
      Sutartyje rašoma tik apie pavardės skambesio užrašymą, t.y., rašymą be lietuviškų, lytį nusakančių galūnių
      (Tai visgi irgi pažeidžia TT, nes, nors ir ne lenkiškomis raidėmis, bet išsaugoma prie lenkiško skambesio pritemptos pavardės forma: Gaidys – Gaidis, Tamošiūnas – Tamošunas, Mickus – Mickievič ir t.t.).

      Atsakyti
      • Tvankstas says:
        4 metai ago

        Su Mickievič pavarde priminėte reiškinį, kuris nevyko Lietuvoje po 1990 m. – tai savo pavardės atstatymas be sulenkinimo : Kazlauskas – Ažukas, Oželis, Kvietkauskas – Kvietkus, Jurkevičius – Jurkus, Mickevičius – Mickus, … kažkaip nepažįstu tokių žmonių. Mūsų giminėje pavardės tokios, kad atlietuvinti nėra ką. Kaip ir vardai vien lietuviški.
        Atvirai, tai mane užgauna lituanistų nenoras savo pavardes pasidaryti gražiai ir švariai lietuviškas, kaip ir daugybės humanitarų : Zinkevičius – Zinkus (niekaip negaliu suprasti dėl šito akademiko), Baranauskas – Baronas, Bumblauskas – Bumblys, Petrauskas – Petraitis, Navickas – Navys, …, ar politikų : Karbauskis – Karbus ar Karbys, Gaižauskas – Gaižutis, Gaižys ar Gaižus, Butkevičius – Butkus, …
        Ko trūksta sieloje, kad žmogus net pavarde nenori būti grynai lietuviška ? Dvasios luošumas trukdo ?
        Apie tai man daug kalbėjo a.a. tėvelis, patarė saugotis žmonių nulietuvintomis pavardėmis – klausiu kodėl – jei kartą giminė atsisakė savo lietuviškumo pavardėje, tai iki kitos savo tautos išdavystės tik vienas žingsnelis žmogui iš tokios giminės.
        Gyvenimas kasmet tik patvirtina šią giluminę išmintį didžiąja dalimi atvejų.
        Tarpukaryje ir Lietuvai atsiėmus Vilnių ir Vilniaus kraštą daugybė lietuvių susilietuvino savo pavardes, o dabar per 30 metų – skausminga tyla …

        Atsakyti
        • Žemyna says:
          4 metai ago

          Jie patiria spaudimą. Tai galėtų padaryti tik išsikėlė iš tų vietų, išsivadavę iš tų savivaldybių malonės. Jei net laužo TMAPK, nustatančią, jog jokių nuolaidų ar privilegijų TM (tikroms, ne apsišaukėlėms!) negalima daryti, jei tuo bus daroma žala kamieninei valstybės tautai, jie ,,dėl lėšų stygiaus” uždaro lietuvišką mokyklą, bet palieka veikti dvi pustuštes lenkiškas, o lietuviukus iš uždarytos mokyklos dovanomis (pvz., kompiuteris), spaudimu bei užuominomis (kad tėvai gali prarasti darbą, teisę į bedarbio pašalpą, šilumos ar kitą kompensaciją) spaudžia pereiti į lenkų m-klą (apie tai girdėjau juos kalbantis per kažkurį iš mitingų Kudirkos a. – ar kalbos gynimo, ar kultūrininkų). Taip ,,gaminama” nauja lenkų karta dėka to, kad valdžia nuleido rankas ir nešalina priežasčių, dėl kurių žmonės pasiduoda spaudimui. Juk jei šalies valdžia net nereaguoja, kad lietuviška mokykla uždaroma, nors lenkiškos ten dvi, nors moksleivių per abi net vienai mokyklai užpildyti nėra…

          Atsakyti
  25. Astronomas, rzubinas@gmail.com 41-jų tremtinys inž. Romualdas Zubinas says:
    4 metai ago

    LIETUVA LIETUVOJE YRA VIENA! VIENI TURI BŪTI IR ĮSTATYMAI! TAI KAS MŪSŲ
    LAIKAIS LIETUVOJE VYKSTA SU VADINAMAISIAIS “LENKAIS” YRA ABSURDAS!!!
    GAL IR ETIOPAI AR KINIEČIAI PAREIKALUS LIETUVOJE STEIGTI JŲ MOKYKLAS!?!?!

    Atsakyti
  26. Iš BY says:
    4 metai ago

    „Svoboda” pranešė apie BY ir PL santykių aiškinimąsi dėl BY „pažeidžiamų lenkų tautinės mažumos teisių”.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
Pilietinė visuomenė

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
Lietuvoje

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30
Šaltibarščių festivalis
Gamta ir žmogus

Didžiulė vėliava ant TV bokšto atidarė šaltibarščių šventę

2025 05 30
Eismo ribojimai
Lietuvoje

Per Vilniaus viršūnių susitikimą – eismo ribojimai

2025 05 30
Išrinkti vardai sostinės laivams
Gamta ir žmogus

Išrinkti vardai naujiems elektriniams sostinės laivams

2025 05 30
Žemės ūkis | zum.lrv.lt
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė pataisas dėl valstybinės žemės naudojimo

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vyrukas humorą prilaiko? apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • +++ apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
  • Rimvydas apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
  • +++ apie V. Jakubonis. Motiejus Valančius – ne tautos žadintojas…

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį
  • Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą
  • Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

Kiti Straipsniai

Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30
Zigmas Vaišvila | alkas.lt koliažas

Z. Vaišvila. VRK sprendimas atsisakyti registruoti referendumą ginantį piliečių nekilnojamąjį turtą apskųstas teismui

2025 05 29
Donaldas Trampas | facebook.com, Donald Trump nuotr.

D. Trumpas dėkoja Lietuvai už žuvusių JAV karių gelbėjimo operaciją

2025 05 29
Pasienis | vrm.lrt.lt nuotr.

Prezidentas su EK nariu aptarė migracijos iššūkius

2025 05 27
Pasiruošimas Vokietijos brigados inauguracijai | alkas.lt A. Sartanavičiaus nuotr

Sostinėje – Vokietijos brigados inauguracija (nuotraukos)

2025 05 22
Gitanas Nausėda ir Andžejus Duda

Lietuvos ir Lenkijos Prezidentų susikitime – saugumo klausimai

2025 05 19
Andžejus Duda ir Gitanas Nausėda

Prezidentas lankosi Lenkijoje

2025 05 19
Derybos?

J. Vaiškūnas. Stambulo derybos: politiniai burtažodžiai plėšrūnų elgesio nekeičia

2025 05 17
Zigmas Vaišvila | Alkas.lt nuotr.

Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo

2025 05 16

Skaitytojų nuomonės:

  • Vyrukas humorą prilaiko? apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • +++ apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
  • Rimvydas apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
  • +++ apie V. Jakubonis. Motiejus Valančius – ne tautos žadintojas…
  • Rimvydas apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Statybos | am.lt nuotr.

Daugiausia traumų darbuotojai patiria pirmaisiais darbo metais

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai