Pirmadienis, 9 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. Svetimas: nuo baubo iki dievybės

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2020-02-21 17:13:40
8
Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.
Marius Kundrotas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Uždarose tradicionalistinėse visuomenėse svetimas dažniausiai reiškia blogą. Antikos laikais gimė „barbaro“ sąvoka, reiškianti žemesnės kultūros, žemesnio intelekto ir atitinkamai – žemesnio ar net abejotino žmogiškumo personą. Viduramžiais svetimo samprata ypač susieta su religija, nors būta ir tautinių aspektų. Ypač pavojingais laikyti tie svetimieji, kurie gyveno čia pat – toje pačioje šalyje su vyraujančia visuomene.

Jau pats svetimo elemento buvimas griovė saugų ir patogų vientisos visuomenės įvaizdį. Išskirtinumas totalumu sergančioje minioje – savaiminė nuodėmė. Minios žmogus jaučiasi maloniai tik tarp tokių pačių kaip jis. Kitoks tapatumas tampa lemtingu iššūkiu jo paties tapatumui. Tai sukelia baimę, antipatiją ir agresiją. Paradoksalu, bet kuo trapesnis, kuo mažiau įsisąmonintas ir argumentuotas savas tapatumas, tuo didesnis priešiškumas kitokiems.

Daugiausiai kliūdavo žydams, eretikams ir dar užsilikusiems pagonims. Žydai kaltinti vaikų žudymais, vampyrizmu, šulinių nuodijimu, eretikai – seksualinėmis orgijomis ir kanibalizmu, pagoniškų papročių puoselėtojai – raganavimu. Net įžūliausias melas būdavo teisinamas tuo, kad padeda pasiekti tiesos – tai yra, visuomenės vientisumo, o daugybė žmonių tais melais įtikėdavo ir vadovaudavosi jais visiškai nuoširdžiai.

Modernizmo ir ypač – postmodernizmo laikais svetimo, arba nuosaikiau tariant – kito įvaizdis apverstas aukštyn kojomis, iš vieno kraštutinumo pereinant į kitą. Dabar mokoma žavėtis kitu vien dėl to, kad jis – kitoks, kaip anksčiau dėl to būdavo smerkiama. Abiem atvejais apeinamas turinys ir kiekvieno žmogaus individualumas. Užuot kalbėjus apie konkretų atvejį, kai kitas gali būti geras ar blogas, jis tampa geras arba blogas vien dėl savo kitoniškumo.

Šiandien galime stebėti abu kraštutinumus vienoje vietoje. Tradicionalistinė dešinė toliau stengiasi išstumti ar net sunaikinti kitą, libertarinė kairė jį paverčia kulto objektu, kur pradedama lygiomis teisėmis, o baigiama privilegijomis. Abi šios ideologinės srovės maitina viena kitą, dalydamosis politinį ir kultūrinį spektrą, kur labiausiai trūksta nuosaikaus vidurio.

Spekuliuoti tautiniais ar rasiniais skirtumais dabar – pavojinga, pernelyg gerai atsimenama XX a. vidurio tragedija, sukelta būtent tokių spekuliacijų. Net aršiausi dešinieji vis labiau pasiduoda priešingam kraštutinumui, kai apskritai neigiamas tokių skirtumų reikšmingumas. Užtai sąmokslo teorijos apie svetimuosius puikiai veši religinėje ir kultūrinėje erdvėje. Šiuo aspektu mažai tenutolome nuo viduramžių. Kaip tada, taip ir dabar kitoks tikėjimas, kitokia pasaulėžiūra didelei daliai žmonių kelia siaubą, tariamai grasindami jų trapiam tapatumui.

Daugiausiai agresijos adresuojama islamui, antroje vietoje – įvairios jaunos ir smulkios religinės bendrijos, apibendrintai vadinamos sektomis, trečioje vietoje – atgimstantys pagonys. Nors visos šios religinės srovės – labai skirtingos tiek kiekybės, tiek kokybės požiūriu, jos visos puikiai atitinka svetimo, taigi – priešo įvaizdį, o priešo idėja – vienas lengviausių būdų sutelkti žemesnio intelekto mases, renkantis sau politinius ar kitokius dividendus.

Tiesa yra ta, kad išties esama agresyvių islamistų, destruktyvių sektų ir abejotino adekvatumo pagonių. Problema kyla tada, kai prasideda apibendrinimai: visi jie ten – vienodi. Arba kai skirtumai supaprastinami iki to, kad vienas – savaime geras, kitas – savaime blogas.

Agresyvios islamistų bendruomenės veikiau gimsta iš socialinio, nei iš religinio konteksto. Daugelis musulmoniškų šalių pasižymi didesne socialine atskirtimi, nei krikščioniškos šalys. Skurdų ir menkai išsilavinusį žmogų lengva suvilioti radikaliomis ir primityviomis idėjomis. Ar tai būtų komunizmas, ar nacizmas, ar religinis ekstremizmas. Lietuvoje, beje, viena iš geriausiai integruotų tautinių bendrijų yra totoriai, o dauguma jų – musulmonai. Vargu, ar jie nusipelno tapatinimo su Islamo valstybe ar al-Quaeda.

Jei kalbėsime apie islamo atstovų smurto atvejus Vakarų šalyse, tai, pirmiausiai, masinės migracijos problema. Galima integruoti mažas bendruomenes per ilgą laiką, vargiai įmanoma – dideles per trumpą laiką. Atvykėliai tiesiog kitaip supranta gyvenimą, žmogų ir visuomenę. Pavyzdžiui moteris su atviresniais drabužiais traktuojama kaip paleistuvė, o su tokia, pasak jų, galima elgtis, kaip nori. Ar tai reiškia, kad islamas – blogas? Ne, jis tiesiog kitoks. Norint išvengti kultūrinių konfliktų reikia reguliuoti migraciją.

Kalbėti apie kultūrinius skirtumus ir juos suprasti reikia daugiau smegenų, nei teigti, kad kitoks – tiesiog blogas. O kai kurie asmenys, turintys smegenų, orientuojasi į kontingentą, kuris jų stokoja. Tai – populizmas blogiausia šio žodžio prasme.

Daugelis vadinamųjų sektų yra tiek pat pavojingos, kaip filatelistų ar speleologų klubai. Destruktyvių grupių tarp jų – gal viena iš tūkstančių. Bet užtenka to, kad bendruomenė – jauna, smulki ar tiesiog praktikuoja aktyvesnį religingumą, nei įprastas muziejinis, ir ji – jau įtartina. Jai galima priskirti, ką tik nori – smurtą, manipuliaciją psichika, pinigų melžimą, seksualines orgijas ir net savižudybių skatinimą. Juk toks melas – vardan švento tikslo: kad visi būtų vienodi. Kam nagrinėti kiekvieną bendriją atskirai: sekta yra sekta ir tuo viskas pasakyta.

Pagonių atžvilgiu mūsų visuomenė gal kiek tolerantiškesnė. Jų atžvilgiu vargiai rasime kaltinimų smurtu, smegenų plovimu ar pinigų melžimu. Bet užteko vienai pagonių bendruomenei – Romuvai – pareikšti pretenziją į įstatymų numatytą valstybės pripažinimą ir prasidėjo tokia puolimo kampanija, kuri vargu, ar padarytų gėdą viduramžių visuomenei.

Valstybės pripažinimas viso labo reiškė teisę registruoti santuokas ir dėstyti tikybą, kas jau seniai garantuota kelioms krikščioniškoms, dviems judėjiškoms ir vienai musulmoniškai bendruomenei, bet klerikalams ir to pasirodė per daug. Pripažinimas užblokuotas. Žinoma, galima klausti, kiek dabartinė pagonybė – autentiška, o kiek – perkurta pagal šiandienos modelius. Bet tai – religijotyros klausimas. Ne politikos ir ne teisės.

Liberaliosios kairės pusėje – kitas kraštutinumas. Pavyzdžiui, šia linkme itin pažengusioje Skandinavijoje vietinio žmogaus smurtas prieš vietinį teisiškai – tiesiog smurtas. Vietinio žmogaus smurtas prieš atvykėlį vertinamas su papildoma skiltimi: Neapykantos nusikaltimas. O atvykėlio smurtas prieš vietinį gali būti išvis išteisintas ar nurašytas psichinei ligai – taip nutiko Danielio Vretstriomo atveju. Taigi, svetimas – aukščiau už savą.

Lietuvoje, kol kas, matome tik šios tendencijos žiedelius, bet jie jau brandina skalsius vaisius. Pavyzdžiui, LGBT parade leidžiama mažamečių akivaizdoje demonstruoti seksualines glamones ar maskatuoti lytiniais organais. Prigimtinės orientacijos atstovams tai, mažų mažiausiai, užtrauktų administracinę baudą. LGBT atstovams „papuošus“ rašytojos Žemaitės paminklą savo vėliava – jokių nuobaudų, o tautiniams patriotams užkabinus liberalųjį merą pašiepiančias lenteles ant dviejų paminklų – policinis tyrimas.

Godotinu kitu gali tapti ir istorinė tautinė bendrija. Pavyzdžiui Lietuvos laisvės kovotojai Kazys Škirpa ir Jonas Noreika smerkiami už per mažą meilę savo bendrapiliečiams žydams, nors nėra jokių įrodymų, kad jie būtų dalyvavę žydų naikinime ar jį skatinę. Tuo tarpu įamžinami ir didvyriais laikomi žinomi teroristai Aba Kovneris ir Menachemas Beginas. Žydų tautybės asmenims atleidžiami ir didesni nusižengimai, lietuviai teisiami ir už mažesnius. Svarbu priklausyti reikiamai tautinei bendruomenei, kuri būtų garbinama už savo išskirtinumą.

Tautinis, rasinis, kultūrinis, pagaliau – seksualinis kitoniškumas kairiųjų liberalų požiūriu savaime nusipelno pagarbos. Lygiai kaip dešiniųjų tradicionalistų požiūriu – pasmerkimo. Nors jau patys šie atvejai iš principo – skirtingi. Vargu, ar teisinga lyginti tokius tapatumus, kaip tautiškumas arba religija, su paprasčiausiu hedonizmu. Tautos savaime yra vertybė, nors jose būna ir gerų, ir blogų žmonių. Religija jau gali būti geresnė arba blogesnė. Hedonizmas savaime yra blogas. Kitoniškumas gali būti įvairus ir apibendrinimai čia klaidina.

Šiuo metu tiek Vakarų pasaulis, tiek jo dalimi esanti Lietuva blaškoma į priešingus kraštutinumus. Lieka viltis, kad laikui bėgant iškils sveika centro jėga ir nusistovės protinga pusiausvyra. Tiek absoliučiai uždara, tiek absoliučiai atvira visuomenė kelia rimtų abejonių. Išeitis būtų darni visuomenė. Ją deklaravo dabartiniai valdantieji, bet jiems kol kas sunkiai sekasi įgyvendinti šį idealą. Matyt, teks ieškoti kitos jėgos. Kuri gebėtų išlipti iš klaidinančios savo-svetimo diados ir kiekvieną atvejį vertintų pagal jo objektyvų gėrį ar blogį.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Daugiau niekada!
  2. M. Kundrotas. Tiesa – aukščiau visko
  3. M. Kundrotas. Permainingi vatos keliai
  4. M. Kundrotas. Kas išgydys sergančias tautas?
  5. M. Kundrotas. Laiškas bičiuliui Moišei
  6. M. Kundrotas. Nubudęs patriotizmas ar nauja komanda?
  7. M. Kundrotas. Taip, man skauda. Atsakymas Indrei Makaraitytei
  8. M. Kundrotas. Jausmuose tiesos nėra. Darsyk apie migraciją
  9. M. Kundrotas. Svetimo turto nebūna?
  10. M. Kundrotas. Talmudas: klastotės ir tikrovė
  11. M. Kundrotas. Nacizmo ir seksizmo gniaužtuose
  12. G. Burneika. Kuo mažiau seki Biblijos mokymu, tuo daugiau išsaugai tautinės tapatybės

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 8

  1. Skaitytojas says:
    5 metai ago

    Neblogas straipsnis.

    Atsakyti
  2. T0mas J. says:
    5 metai ago

    Saugokim savo valstybę nuo svetimšalių ir svetimtaučių IMIGRACIJOS.

    Atsakyti
  3. Romas says:
    5 metai ago

    Straipsnis sąmoningumui ugdyti, balanso pojūčiui.

    Atsakyti
    • Masiuliai visų galų meistrai says:
      5 metai ago

      Balansavo Kundrotas, balansavo ir susibalansavo ties Puteikiu ir Janutiene. Tiek ir išminties.

      Atsakyti
      • MGTOW says:
        5 metai ago

        O ką daryti, kai taip nori Puteikio dešros?
        Aišku, apmaudu, ksd Puteikis Seime patarėja pasirinko Janutienę, o ne mūsų getb. prelegentą. Visos bėdos per tas moteris.

        Atsakyti
  4. Albinas says:
    5 metai ago

    Objektyvus, įdomus straipsnis. Iš tiesų Romuvos puolimas Seime virto viduramžių laikų puolimu. Ypač melagingai ir negarbingai skleidė netiesą Žygimantas Pavilionis. Galima būtų suprasti, kad su baime priimamos svetimos religijos, tačiau taip priešintis savo protėvių tikėjimui ir papročiams yra nesuprantama ir nepateisinama. Prigimtinis tikėjimas niekur nedingo.

    Atsakyti
    • mvasionis says:
      5 metai ago

      Taip, prigimtinis tikėjimas, kurį išpažįsta romuviai, tikrai nedingo. Romuva tęsia tai, ką išpažino iki krikščionių invazijos karalius Gediminas, savo laiškuose į Europą išdėstęs, kad kaip jo pavaldiniai rusai ar lenkai, taip ir mes, lietuviai, “garbiname dievą pagal mūsų apeigas ir visi turime vieną dievą”. Be abejo, Dievas vienas,tik jo pagalbininkai yra jo vaikai dievaičiai (pvz., “Perkūne dievaiti…”
      Seimo nariai svarstydami “Romuvos valstybės pripažinimo klausimą” įsileido į teologinį ginčą, užmiršę, kad turi laikytis įstatymų, kuriuos patys priėmė. Kaip šlykščiai šmeižikiškai elgėsi Ž. Pavilionis ir kai kurie kiti seimūnai aprašyta “Alke” str. “Teologinis disputas Seime…” Jie įžeidė romuvius, kurie KGB buvo ypač nuožmiai persekiojami, tačiau Ž. P. atrodė priešingai.

      Atsakyti
  5. Kita tema says:
    5 metai ago

    htt ps://www.youtube.com/watch?v=MNbcppZmdlM
    htt ps://www.youtube.com/watch?v=leHyTlRfaFU

    Negailestinga ir argumentuota Putino kalbos kritika,
    Kaip Makronas ir Netanjahu pataikauja Putinui.
    Putinas jaučiasi pasaulio šeimininkas.
    Išklausyti ir persiųsti bendraminčiams.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kęstutis Budrys ir Olha Stefanišyna
Lietuvoje

K. Budrys ragina spartinti Ukrainos narystės ES procesą

2025 06 09
Vyriausybės nariai lankosi Kauno rajone
Lietuvoje

Vyriausybės dėmesys – Kauno rajonui

2025 06 09
Tiltas per Dubysą
Lietuvoje

Ariogaloje atidarytas eismas tiltu per Dubysą

2025 06 09
Gyventojų perspėjimo ir informavimo sistema | PAGD nuotr.
Lietuvoje

VRM: gyventojų perspėjimo sistema turi veikti nepriekaištingai

2025 06 09
Elektra | enmin.lrv.lt nuotr.
Energetika

Dalis gyventojų jau gali grįžti į visuomeninį elektros tiekimą

2025 06 09
Karinio miestelio statybos
Lietuvoje

Ruošiamasi Kairių karinio miestelio statyboms

2025 06 09
Laiptai | kaunas.lt nuotr.
Lietuvoje

Kaune – daugiau patogumų pėstiesiems

2025 06 09
Rinkimai, balsavimas | vrk.lt nuotr.
Lietuvoje

Siūloma 16-mečiams leisti balsuoti savivaldos rinkimuose

2025 06 09

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimgaudas apie Žiurkė spąstuose arba kada į orą išlėks putinas?
  • Netikėtumas Mikabaliui apie Vyriausybės dėmesys – Kauno rajonui
  • Ne aš archeologas apie Daugyvenės kultūros istorijos muziejus-draustinis dalyvaus Europos archeologijos dienose
  • Ne pats apie Lietuva – tvirtovė, kuri žvelgia į ateitį: Prezidentas Gitanas Nausėda metiniame pranešime ragina stiprinti gynybą, puoselėti istorinę atmintį ir atskleidžia valdžios spragas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • K. Budrys ragina spartinti Ukrainos narystės ES procesą
  • Vyriausybės dėmesys – Kauno rajonui
  • Ariogaloje atidarytas eismas tiltu per Dubysą
  • VRM: gyventojų perspėjimo sistema turi veikti nepriekaištingai

Kiti Straipsniai

Protestuotojai reikalauja Sporto rūmus atiduoti Sąjūdžio, o ne žydų kapinių įamžinimui

Vilniaus koncertų ir sporto rūmai: tautos istorinis paveldas ar politinių žaidimų įkaitas?

2025 05 17
Marius Kundrotas

M. Kundrotas. Ar prigimtinės teisės dar turi prasmės?

2025 05 07
Marius Kundrotas | Alkas.lt nuotr.

M. Kundrotas. Antikonstitucinės diktatūros gniaužtuose

2025 04 24
Muhidinas Kabiris, Tadžikistano nacionalinio aljanso pirmininkas

Tadžikų opozicija reikalauja atsakomybės už nusikaltimus žmoniškumui

2025 04 13
Marius Kundrotas | Alkas.lt nuotr.

M. Kundrotas. Tauta ar valstybė?

2025 03 31
Vytautas Sinica

V. Sinica. Ne – Kremliaus melams: Birželio sukilimu turime didžiuotis, o pradėti galima Vilniuje

2025 03 21
Paminklas Kaniūkuose

G. Šapoka. Kokia buvo Šalčininkų r. Kaniūkų kaimo gyventojų tautybė?

2025 03 17
Marius Kundrotas

M. Kundrotas. Vejantis išeinantį pasaulį

2025 03 03
2023-ųjų naujų mokslo metų naujovės: nauji vadovėliai, atnaujintas ugdymo turinys | A. Žuko nuotr.

M. Kundrotas. Švietimo sistema ruošia rinkėjus atskiroms partijoms?

2025 02 17
Kaniūkuose atminimo kryžiaus | salcininkai.lt nuotr.

Kaniūkų žudynės: Vasario 2 d. bus pagerbtas žuvusiųjų atminimas

2025 01 29

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimgaudas apie Žiurkė spąstuose arba kada į orą išlėks putinas?
  • Netikėtumas Mikabaliui apie Vyriausybės dėmesys – Kauno rajonui
  • Ne aš archeologas apie Daugyvenės kultūros istorijos muziejus-draustinis dalyvaus Europos archeologijos dienose
  • Ne pats apie Lietuva – tvirtovė, kuri žvelgia į ateitį: Prezidentas Gitanas Nausėda metiniame pranešime ragina stiprinti gynybą, puoselėti istorinę atmintį ir atskleidžia valdžios spragas
  • Radinys apie Tęsiamas tyrimas dėl Merkinėje vėl išniekinto partizanų vado A. Ramanausko-Vanago paminklo
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Algirdas Monkevičius | lrs.lt nuotr.

Ministerija paskelbė patikrinimo Nacionalinėje švietimo agentūroje išvadas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai