Visuose naujuose automobiliuose bus įdiegtos tokios saugos priemonės kaip išmanioji greičio pagalba bei pažangi avarinio stabdymo sistema. Ketvirtadienį, vasario 21 d., tam pritarė Europos Parlamento (EP) Vidaus rinkos komitetas.
Pagal šį teisės aktą daugelis pažangių saugumo priemonių taps standartine įranga ES rinkoje pardavinėjamuose naujuose automobiliuose. Tarp tokių yra išmanioji greičio pagalba; alkoblokas; perspėjimas dėl vairuotojo mieguistumo ar dėmesio atitraukimo; avarinio sustojimo signalas; atbulinės eigos detektorius; taip pat eismo įvykio duomenų registratorius.
Avarinio sustojimo bei perspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos sistemas, kurios šiuo metu privalomos sunkvežimiuose ir autobusuose, siekiama diegti ir lengvuosiuose automobiliuose bei furgonuose, o padangų slėgio stebėjimo sistema, dabar privaloma lengvuosiuose automobiliuose, būtų diegiama ir furgonuose, sunkvežimiuose bei autobusuose.
Autobusai ir sunkvežimiai privalėtų būti gaminami taip, kad jų vairuotojai lengviau pastebėtų dviratininkus bei pėsčiuosius ir gerokai sumažėtų „aklosios zonos“. Be to, siekiama panaikinti kitas furgonams bei sportiniams automobiliams taikomas saugumo priemonių išimtis. Naujosios priemonės taip pat turėtų paskatinti diegti savavaldžius automobilius ir užtikrinti jų saugą.
Automobilių gamintojai privalėtų užtikrinti, kad diegiamos saugumo sistemos būtų patogios vairuotojams, o jų naudojimo instrukcijos – aiškios ir išsamios, pabrėžia europarlamentarai. Jie taip pat siūlo užtikrinti automobilių apsaugą nuo kibernetinių išpuolių. Savo ruožtu EP nariai siekia užtikrinti, kad eismo įvykių registratorių renkama informacija būtų anonimiška, o archyvuoti duomenys būtų perrašomi naujais.
EP pranešėja Roza Tun (Róża Thun) (Europos liaudies partija, Lenkija) pažymėjo: „Eismo dalyvių, ypač labiau pažeidžiamų, saugumas yra mūsų prioritetas. Įdėjome daug pastangų, kad išsaugotume gyvybes ir sumažintume sužeidimų skaičių. Tam pasitarnaus privaloma papildoma įranga automobiliuose, sunkvežimiuose ir autobusuose. Labai džiaugiuosi, kad EP nariai palaikė šį ryžtingą pasiūlymą“.
Už šį teisės akto projektą balsavo 33 komiteto nariai, prieš – 2. Komitetas taip pat priėmė sprendimą pradėti derybas su ES Taryba dėl galutinės dokumento versijos. Tokį sprendimą dar turės patvirtinti visas Parlamentas kovo mėn. 11–14 d. Strasbūre rengiamoje plenarinėje sesijoje.