Tarptautinėje parodoje „AgroBalt 2016“ svečiai iš Jungtinių Amerikos valstijų ne tik papasakojo apie produktų eksporto ypatumus, bet ir ragino aktyviau žengti į šią rinką. Lietuva praėjusiais metais gavo leidimus eksportuoti mėsos produktus į JAV.
„Jungtinių Amerikos valstijų rinka yra labai perspektyvi, nors dabar atrodo, kad tai neįtikėtina, vis dėlto taip yra ir ilgalaikėje perspektyvoje, manau, kad visi tuo įsitikinsime. Mes esame įpratę dirbti su rytų valstybėmis, su Rusija, tačiau atėjo laikas pasižvalgyti kitur. JAV gyvena apie 700 000 litvakų, tad mūsų produktai ten yra reikalingi. Būkite drąsūs, investuokite į Ameriką“, – tarptautinėje parodoje „AgroBalt 2016“, kalbėjo buvęs Lietuvos ambasadorius JAV dr. Žygimantas Pavilionis.
Virdžinijos sandraugos agentūros Virdžinijos Žemės ūkio ir vartotojų paslaugų departamento Europos biuro atstovas ponas Andriu Braunas (Andrew Brown) papasakojo trumpai apie Virdžinijos valstiją ir jos ypatumus, tačiau, kaip pats juokavo, per trumpą laiką sudėtinga yra apie viską papasakoti. Todėl jis tiesiog paragino eksportuoti jautieną per Virdžinijos uostą. JAV pareigūnai patikino, gausiai susirinkusius seminaro svečius, kad labai svarbu yra laikytis reikalavimų, kitaip bus sunku patekti į JAV rinką. Anot jų, visi gaminiai, kurie yra eksportuojami į Jungtines valstijas, atidžiai tikrinami, tad gamintojui gali tekti perženklinti visą produkciją, jeigu pakuotės buvo sužymėtos netinkamai.
Dar vienas svarbus aspektas – tai produkto tinkamas pateikimas. Anot pono Arnimo von Friedenburgo (Arnim von Friedeburg) Tarptautinės rinkodaros ir prekybos skatinimo agentūros “CMA Global Partners/German Foods North America” direktoriaus ir vadovaujančiojo partnerio, būtina tinkamai pateikti savo produktą, suplanuoti rinkodaros veiksmus. „Esminis sėkmės faktorius – tai, kaip pristatote savo produktą, nes čia viskas prasideda ir baigiasi vartotoju“, – A. von Friedenburgas. Pristatant gaminiai JAV būtina orientuotis į tam tikrą vartotojų segmentą į jų amžių. Taip pat JAV pareigūnai pažymėjo, kad Jungtinėse valstijose auga apsipirkimo telefonais mastai. Elektroninė prekyba sparčiai populiarėja, tokiu būdu savo produktus yra lengviau parduoti, tačiau reikia žinoti, kaip tą padaryti. Nauji vartotojai yra mobilesni ir nebe tokie lojalūs. Dabar vis dažniau įmonės renkasi pristatymą į namus, tad ekspertai iš JAV patarė užmegzti verslo santykius ne su prekybos tinklais, o su bendrovėmis, kurios užsiima elektronine prekyba. Tačiau šalia rinkodaros veiksmų svarbu nepamiršti kokybės. Labai svarbu pateikti mėsos produktus, kuriuose nėra hormonų ar antibiotikų, kitaip nepavyks pasiekti Amerikos vartotojo simpatijų.
2013 metais Lietuva į JAV daugiausia eksportavo kviečių glitimo, sūrių ir varškės, duonos ir pyrago gaminių, valgomųjų ledų.