Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

Č. Iškauskas. Trijų raidžių sindromas ar lėtinė polonizacija?

Česlovas Iškauskas, www.iskauskas.lt, www.alkas.lt
2015-07-06 22:22:06
34
Česlovas Iškauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Česlovas Iškauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Česlovas Iškauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.
Česlovas Iškauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Visiškai sutinku: mažos tautos dažniau negaluoja fobijomis, kad jas pasiglemš didžiosios, jos išnyks, kaip kažkada išnyko, sakykime, prūsai. Bet visiškai suprantu ir tuos, kurie visaip priešinasi tokiai ateičiai, dažnai ir radikaliais būdais.

Žinoma, čia kalbu apie lietuvius ir visus gyvenančius Lietuvoje. Nagrinėdami iš Rytų kylančias potencialias grėsmes, mes tarsi užmiršome, kad deklaruojamų kaimyniškų santykių fone ne mažesnė nuolatinė grėsmė tvyro iš kitos pusės, su kuria buvome susidėję šimtmečius, ir tas bendras sugyvenimas baigėsi dalies Lietuvos okupacija.

Kažkas sakys: vėl aitrina senas žaizdas, tai nieko gero neduoda Lietuvos ir Lenkijos santykiams, kuriems plėtoti pastaraisiais metais esą sukurtos unikalios sąlygos – bendras pasipriešinimas Rusijos agresijai. Arba štai: atsirado nebloga proga Vilniui įveikti „trijų raidžių sindromą“ – įsileisti lenkų vartojamas tris lotyniškas raides į savo kalbos abėcėlę. Arba leisti lenkiškai rašyti pavardes ir gatvių pavadinimus. Arba – čia šoku toli į priekį, nors irgi nebe istorinio aspekto – toleruoti lenkų autonomijos reanimavimą Lietuvoje…

Įtarumas ir nepasitikėjimas kyla nebe pagrindo. Nors tai panašu į sąmokslo teoriją, bet istorikas Artūras Andriušaitis sako, kad netgi pareigūnų pažabotos rusų ir lenkų sporto fanatikų muštynės Lietuvos teritorijoje buvo surengtos neatsitiktinai. Tai esą turėjo būti įrodymas, kad Lietuva tetinka pogromams ir smurtui, o vietinius lenkus paskatinti dar radikaliau kelti savo reikalavimus.

Prieš dvejus metus lietuvių kalba išleistoje Rene Martelio (René Martel) knygoje „Lenkija ir mes. Legenda ir istorija. Chimeros ir realybė“ (tai dar 1928 m. Paryžiuje pasirodžiusios prancūzų istoriko, Lilio universiteto profesoriaus knygos „France et la Pologne“ leidimas) A. Andriušaitis jos pratarmėje pastebi, kad tarpukariu Lenkijos ir artimiausių kaimynių santykiai buvo grįsti klasta, o ir su Lietuva ji nebuvo niekada pasielgusi garbingai…

Kažkada Jonas Jablonskis sakė, kad kalba yra didis tautos statytas paminklas, kuris lemia ir valstybės bei tautos egzistavimą. Pažvelkime į istoriją. Kaip pernai gegužę rašiau, Lenkijos karalystė po Liublino unijos visada jautėsi viršesne, o lenkų kalba nuo seno nesikratė tapti dominuojančia Abiejų Tautų Respublikos (ATR) dokumentuose ir bajorijos gyvenime. To meto Lietuvos didikai, rašė prieškarinės Lietuvos istorikas Adolfas Šapoka, bendraudami su lenkais, jau buvo patys aplenkėję, susigiminiavę, juos viliojo didesnės lenkų bajorų laisvės, jų ryšiai su Prancūzijos, kitų Vakarų šalių didikais ir dinastijomis. Savo ruožtu lenkai stengėsi įsitvirtinti Lietuvoje, netgi Žemaitijoje, kur juos viliojo išėjimas prie jūros, dar priklausęs prūsams. Lenkai taip pat gviešėsi turtingų Ukrainos pakraščių, o lietuviai vis prašydavo lenkų pagalbos karuose su Maskva. Ši pagalba, norint atsilaikyti prieš maskvėnų, mongolų ir kryžiuočių ordas, buvo neišvengiama.

Bet Lietuvai tai kainavo polonizavimą. Svetima slaviška kultūra tarsi aštuonkojis apraizgė baltiškąją šalį, o paskui dar paleido juodą ekspansijos rašalą. Istoriją tyrinėjęs Stasys Bartulis rašė, kad po Liublino unijos prasidėjo liūdniausias Lietuvos istorijoje laikotarpis. Nors iki pat XVIII a. pabaigos formaliai Lietuva buvo savarankiška, tačiau jos polonizavimas įgijo neribotų mastų. Nuolaidžiaujant bajorijai lenkų kalba būdavo vedamos bažnytinės apeigos, lietuvių asmens dokumentuose krikšto metu pavardės būdavo rašomos lenkiškai, buvo skatinamas lenkų ponų ir bajorų susigiminiavimas, dvaruose buvo leidžiama kalbėti tik lenkiškai, lenkų dvasininkai katekizmo vaikus mokydavo tik lenkų kalba.

S. Bartulis laikraštyje „XXI amžius“ rašė apie lenkų kunigų, atvykusių į Lietuvą po krikšto, neteisėtą ir nusikalstamą elgesį klastojant lietuvių asmeninius dokumentus krikšto metu, lenkinant lietuvių pavardes. Iš tiesų, ypač katalikiškos šalies kunigai nepasižymėjo krikščioniška artimo meile, kaip aiškino ir mokė Jėzus Kristus. Tikri Kristaus mokslo skelbėjai misionieriai, prieš važiuodami į misijų kraštus, stengiasi išmokti vietinių gyventojų kalbas, kad galėtų sėkmingai skelbti Kristaus Evangeliją. Tai daroma dėl artimo meilės, nes taip mokė Kristus. O lenkų kunigai, atvykę į Lietuvą, nesistengė pramokti vietinės lietuvių kalbos, bet, laikydami lietuvius žemesnės kilmės žmonėmis, elgėsi kaip naciai – vertė juos mokytis svetimos kalbos, taip demonstruodami savo išdidumą ir puikybę, pastebi S. Bartulis.

Jis primena vieną atvejį iš prieškario laikotarpio, kai Vilniaus arkivyskupas Romualdas Jalbžykovskis (Romuald Jałbrzykowski) pamaldiems lietuviams kartojo iš sakyklos: „Trzeba się modlič po polsku, gdyž po litewsku Bug nie zrozumie“ (Reikia melstis lenkiškai, kadangi lietuviškai Dievas nesupras).

Bet tai buvo jau naujaisiais laikais. O XVII a. polonizavimo kryptimi vėjai visiškai pasisuko 1697 m., kai buvo priimtas vadinamas „teisių sulyginimo“ (coaequatio iurium) įstatymas, sankcionavęs, be kita ko, lenkų kalbos įvedimą Lietuvos teismuose. Jis visai išstūmė gudų kalbą, kurioje buvo daug ir lietuviškų žodžių. Nuo tada visi oficialūs raštai buvo rašomi tik lenkiškai. Tik Vilniaus kapitula Ignacijus Jakubas Masalskis laikėsi: jis savo aktus lenkiškai pradėjo rašyti tik 1783 m., prieš II-ąjį ATR padalijimą.

Istorijos mokslų daktaras Darius Vilimas kviečia prisiminti laikus po paskutinio ATR padalijimo – XVIII a. pabaigą. Carinė Rusija, prisijungdama Lietuvą, gavo ir jos lenkiškai kalbantį elitą, o po 1815 m. Vienos kongreso sprendimo prijungti Varšuvą Rusijos imperijoje atsidūrė didžiausia pasaulyje gyvenusių lenkų dalis. Tuo metu Vilniaus universitetas buvo didžiausias imperijoje. Iki pat 1832 m. sukilimo jis buvo labai stiprus lenkybės centras, iš kurio sklido pasipriešinimo carui idėjos ir šiame, ir 1863 m. sukilimuose. Bet paradoksas: keršydamas už tai Vilniaus generalgubernatorius Michailas Muravjovas, kaip pastebi D. Vilimas, uždraudė spaudą lietuviškais rašmenimis, kad atskirtų lietuvius nuo lenkų ir išsklaidytų jų vienybę, tačiau juk lenkų kalbos neuždraudė…

Ypatingus mastus polonizacija ir lenkų kalbos skverbimasis įgavo per Rytų Lietuvos okupaciją. Tai buvo vienas iš Juzefo Pilsudskio idėjos atgaivinti nelygiavertę ATR motyvų, kurį kai kas Vilniaus krašte niūniuoja iki šiol. Apskritai lenkiškoji kultūra visa persmelkta hegemonizmo idėja. Jeigu lietuviškasis nacionalizmas grįstas ir stimuliuojamas tautinio išlikimo, tapatybės išsaugojimo nostalgijos, tai lenkiškajame yra daugiau šovinizmo, nukreipto į kaimynines šalis, siekimo dominuoti Europoje. Šia prasme jis nedaug nutolęs nuo sovietinio mentaliteto. Kalbos ekspansija tapo vienu iš šio šovinizmo sraigtelių, kuriuo iki šiol mėginama sutvirtinti menama vienybė su kaimynais.

Rusiškasis šovinizmas dažniausiai virsta atvira, niekuo nepridengta agresija. Jį nesunku nuspėti, jam pasirengti ir pasipriešinti. Gi lenkiškasis turi dar ir kitą išskirtinę savybę: jis remiasi vietine tautine ir politine lenkų diaspora – tiek Ukrainoje, tiek Baltarusijoje, tiek Lietuvoje. Gi mūsų šalyje ji tapusi nebloga atrama Varšuvai, vietiniams lenkams rėksmingai reikalaujant nepagrįstų teisių, socialinių, kultūrinių, galų gale kalbinių nuolaidų, šantažuojant valdžią. Kitaip sakant – tai tipiška Penktoji kolona.

Daugiau kaip prieš metus, bandydami išsklaidyti Vilniaus ir Varšuvos nepasitikėjimo miglą, lenkų politologai siūlė visą kritikos smaigalį nukreipti į Maskvą. Antai, Lenkijos ekspertas Boleslavas Piaseckis (Boleslaw Piasecki) teigė, kad ne Varšuva kelia pavojų Vilniui, o Rusija. Dienraštyje „Rzeczpospolita“ jis rašė, kad vienas iš Rusijos žvalgybos taikomų metodų – skatinti Lietuvos ir Lenkijos nesutarimus, tad galima tikėtis provokacijų Vilniaus krašte.

Panašu, kad senų istorinių nesutarimų tarp Rytų ir Vakarų kaimynių išsiaiškinimo poligonu tapo Lietuva. Bet kalbinė ekspansija tarsi lėtinis auglys daro nepataisomą žalą lietuviškajai tapatybei, senai mūsų kultūrai. Nesipriešinti šiai invazijai reikštų ir lėtinę mirtį.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Č. Iškauskas. „Vierchų” papročiai ir lenkų kalbos ekspansija
  2. Č. Iškauskas. J. Pilsudskio širdies kapas: ar verta prie jo nusilenkti?
  3. Č. Iškauskas. Ar bus Lietuvoje lenkų autonomija?
  4. Č. Iškauskas. Lietuva – ant naujos okupacijos slenksčio?
  5. Č. Iškauskas. Kas bendra tarp šviesos ir švietimo? (pirmadienio mintys)
  6. Č. Iškauskas. Lenkijos ultimatumai Lietuvai: 1938-ieji ir šiandiena
  7. Č. Iškauskas. Lietuvos ir Lenkijos Taikos sutarties iki šiol nėra
  8. Č. Iškauskas. Ar lietuviai – atsiprašinėtojų tauta?
  9. Č. Iškauskas. Lietuviškasis parlamentarizmas: vizijos ir realybė
  10. Č. Iškauskas. Scenarijus „šliaužiančiajai“ okupacijai parengtas?
  11. Č. Iškauskas. Tas prakeiktas lietuviškas nuolankumas… (pirmadienio mintys)
  12. Č. Iškauskas. Kuo pakeitėme Motinos dieną? (pirmadienio mintys)
  13. Č. Iškauskas. Atviras laiškas Kolegai (pirmadienio mintys)
  14. Č. Iškauskas. Ar ikikarinės Lietuvos vyriausybės buvo lepšės?
  15. Č. Iškauskas. Dvigalvis erelis virš Lietuvos valstybės

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 34

  1. tampax'as says:
    10 metų ago

    stipriai įkalta…

    Atsakyti
  2. Antanas says:
    10 metų ago

    Būtų labai šaunu, jei ponas Waldemar Tomaszewski ir jo visa komanda pasiskaitytų šį straipsnį. Įdomu, koks būtų jų atsakymas ponui Č.Iškauskui?

    Atsakyti
    • tampax'as says:
      10 metų ago

      netyčia radau kažkokio tuteišo Andžejevskio kliauzą ant autoriaus, kuris pavadintas revanšistu… (http://l24.lt/lt/nuomones–komentarai/item/64506-revansistas-c-iskauskas)…o, taip – jie nuspelnė revanšo…

      Atsakyti
  3. Kažin says:
    10 metų ago

    Lenkijos Prezidentas Komorovskis prieš pora metų apie Lenkijos ir Lietuvos santykius, pasakydamas, kad ožka neina prie vežėčių ir gana…, aiškiai išreiškė kuo Lenkija laiko Lietuvą. Taigi, kokios dar gali būti kalbos Lietuvoje apie Lenkiją. Viskas aišku, kas ji buvo ir yra…

    O kas gi tada, ar ne “provokacija Vilniaus krašte”, yra tai, kad pagal idėją turėjęs per sostinę Vilnių eiti “Rail Baltica” maršrutas, atsidūrė – “per Kauną”. Beje, taip Lietuva tapo palikta vienintele ES šalimi, kurios sostinė ir 2 kartus už Kauną didesnis miestas paliktas už 100 km nuo šios vėžės maršruto. Kas praktiškai Europoje, pasaulyje sąlygos Lietuvos ir Vilniaus kaip užkampio įspūdžio formavimąsi. Tai gal Iškauskui nebūtų per sunku pasidomėti tų jam “pranešančių” Lenkijos ekspertų, ar kartais ir Kauno iš Vilniaus nukniauktas “Rail Baltica” maršrutas nėra Maskvos “provokacija Vilniaus krašte”…

    Atsakyti
  4. Valdas says:
    10 metų ago

    To kažin
    Jau tamstai oras paveikė mastymą.Prie ko čia geležinkelis?Paimk žemėlapį ir dar kartą pažiūrėk kur yra Vilnius.

    Atsakyti
  5. Tos 3 raides says:
    10 metų ago

    tik pradžia, Kaip tas pirmas ultimatumas prieškaryje. Tik padarykit pirma nuolaida, tada ir prasidės visa virtine, kol Lietuveles nebeliks.

    Atsakyti
  6. Antanas says:
    10 metų ago

    P.S. Įdomiai gaunasi. Mes, lietuviai, nei prašome, nei nurodinėjame, kur ir kokios lentelės lietuvių kalba turėtų kabėti etninėse lietuvių žemėse Lenkijoje, kokiomis raidėmis vesti oficialią Lenkijos raštvedybą, tai kodėl AWPL-LLRA nurodinėja Lietuvos valdžiai, kokia turi būti mūsų abėcėlė, kaip turi būti rašomi oficialūs dokumentai, kaip reikia keisti vietovardžių pavadinimus it t.t. ir t.t.??? Kas jiems pasidarė? Ar “stogas pavažiavo”, ar tai elementarus nenoras suprasti, kad Lietuva nėra Lenkijos “kresas”? O gal viskas yra paprasčiau? Gal tai pats paprasčiausias lenkų didžiavalstybinis nacionalšovinizmas?

    Atsakyti
    • Bartas says:
      10 metų ago

      Tamsta uždavei daug klausimų, o atsakymas paskutiniame klausime. Tai tikra Tiesa.
      “…tai pats paprasčiausias lenkų didžiavalstybinis nacionalšovinizmas?”

      Atsakyti
  7. Kažin says:
    10 metų ago

    Nuo Kauno per Kazlų Rūdą – Šeštokus- Elką iki Balstogės (nes tik nuo jos Lenkijoje vėžė eina Varšuvos link) yra apie 330 km., o nuo Vilniaus per Druskinikus (iki jų geležinkelis yra) iki tos pačios Balstogės yra apie 180 km. Tokiu atveju iš Kauno „atšvilpiant“ jau dabar kursuojančiu traukiniu į Vilnių (100 km) ir sėdant į Vilniuje stosiantį “Rail Baltica” iki Balstogės susidaro apie 280 km (100 + 180). Taigi, yra apie 50 km (330 -280) arčiau negu iš Kauno važiuojant per Kazlų Rūdą. Gi maršrutui einant per Kauną, naudotis “Rail Baltica” iš Vilniaus apskritai nebus jokios prasmės, nes tuomet iš Vilniaus iki Balstogės susidarytų apie 430 km (100 + 330), t.y. apie 250 km (430 -180) kelio “per aplinkui”.
    Tai štai, kas matosi, Valdui, patarus “pasižiūrėti kur yra Vilnius”…

    Atsakyti
    • Pikc says:
      10 metų ago

      Jargau, jau n kartų ir ta geležinkelio tema apskritai, ir ta “kreiva matematika” konkrečiai aptarta – kokia prasmė tą temą VĖL čia kišti – juolab, kad ji išvis nesusijusi su straipsnio tema? Kas čia per keistas “užsiciklinimas”? Jaučiu, būtų straipsnis apie kokių afrikinių skruzdėlių mitybos ypatumus – ir ten išlįstų “o vat užtat Rail Baltica, jei eitų lanku, būtų trumpesnė, negu eidama tiesiai”. 🙂

      Atsakyti
      • Kažin says:
        10 metų ago

        Dar ir kaip į straipsnio temą. Juk toks “Rail Baltica” maršruto per Kauną, o ne Vilnių, kaip priklauso būti, atsiradimas, yra akivaizdus nepagarbos sostinei rodymas, tarsi nelaikymas jo vertu būti sostine, o tai prikišamai susišaukia su Lietuvos “lėtiniu polonizavimu”, apie kurį yra ir šis rašinys. Tik tie kas nenori ar “skruzdėlyniškai galvodami” gali “susisiejimo” čia nematyti .

        Beje, iš Kauno vykstant į Balstogę per Kazlų Rūdą, Elką kaip tik ir yra tas “ėjimas lanku”. Ir tas “lankas” yra netgi didesnis negu, jeigu iš Kauno į Balstogę būtų vykstama per Vilnių, Druskininkus, o tokia galimybė rastųsi “Rail Baltica” maršruto per Vilnių atveju. Be to, maršruto per Kauną nesąmonę patvirtina ir praktika – buvęs traukinys iš Vilniaus į Varšuvą per Kauną, Balstogę keleivių neturėjo.

        Atsakyti
      • o gal says:
        10 metų ago

        tokiu budu nezinantys savo tapatybes ir saknu “lenkai” (nutauteje gudai ir lietuviai) megina ismusineti is veziu pritariancius p.Iskausko issakytoms mintims ir faktu konstatavimui.
        Skaiciuoti kilometres reiketu nuo 1920 metu Lietuvos zemelapio kuris buvo de facto Lietuvos teritorija po sutarties su Lenino Rusija.
        Juk lenkai tada nugvelbe puse Lietuvos teritoriju o po II WW Stalinas labaaai dosniai apdovanojo lenkus uz kolaboravima Lietuvos Ukrainos, Cekijos,Slovakijos bei Vokietijos zememis!
        Galetu p.Ceslovas panagrineti ir aprasyti lenkams padovanotu Ukrainos zemiu ir ju gyventoju godas ir vargus siandienineje Lenkijoje?
        Oi kaip mikliai Sikorskis puole prie naujo Ukrainos padalinimo idejos!
        Tik va,pats Ponas Dievas anam uodega primyne…..

        Atsakyti
    • o gal says:
      10 metų ago

      nustok kliedeti apie ta Rail Baltic’a – ir ka gi veziotu tie traukiniai is Druskininku ar “solecniku” (Salcininku).
      Juk Rail Baltic ideja kilo kroviniu gabenimui i ir is Baltijos valstybiu pramones centrus,tarptautnes prekybos ir logistikos imones o ne lenkus is Varsuvos i Vilniu ar kokio nors “novo-zeligovskio” ginkluote ir kareivius!

      Atsakyti
      • Kažin says:
        10 metų ago

        Na, ir supratimėlis tavo apie “Rail Baltica”, kaip kokios turgaus bobelės, dar ir su paniekinimo, kaip paprastai tokiu atveju, Vilniui ir pietryčių Lietuvai doze …

        Atsakyti
  8. Lietuvis says:
    10 metų ago

    Nesutinku gerbiamieji. Nesutinku.. Anokie čia mums lenkai priešai, lyginant su neprognozuojamais rusų vatnykai. Niekada lenkai mūsų neužpuls, niekada jie mūsų neokupuos. Puikiai tai žinot.. Nelygintini dalykai.. Mūsų amžinas priešas yra maskolija.. O lenkų ambicijos yra ir bus. Jie “unarava” tauta.. Naivios tos jų ambicijos ..Ale tik tiek…. Man 62 metai. Žinau ką rašau.

    Atsakyti
    • Kemblys says:
      10 metų ago

      Šiuo metu mūsų PRIEŠAS yra vidinis silpnumas. Reikia stiprinti Tautą iš vidaus, tada išorės priešai bus nebaisūs.

      Atsakyti
    • Bartas says:
      10 metų ago

      Ir man 62 m. , bet visažiniu savęs nevadinu, bet lenkų gerais kaimynais niekada nevadinsiu. Praeitis apie tai byloja.O maskovija, teisingai, buvo ir bus aršiausias priešas mano Tautai.

      Atsakyti
    • Kažin says:
      10 metų ago

      Bet juk straipsnyje kalbama ne apie užpuolimą, o – “lėtinę polonizaciją”…

      Atsakyti
      • Antanas says:
        10 metų ago

        Blogiausia žmonių rūšis pasaulyje – tai mankurtai. Lietuvoje – tai dėl įvairių priežasčių “užsirašę lenkais” vietiniai gudai, lietuviai ir pokariu atvykę iš Baltarusijos baltarusiai. Kai žmogus pamiršta savo šaknis, savo senelių kalbą – blogiau jau negali būti… Ir tie mankurtai, o tiksliau jų vadukai, mus puola. Morališkai. O gal paklusim, gal nusileisim, gal atsisakysim savo protėvių kalbos kaip kadaise tai padarė Lietuvos bajorai???

        Atsakyti
        • tampax'as says:
          10 metų ago

          Teisingai. Visų blogybių šaknys – musyse (mumyse). Juk mes taikstomės su “lėtine polonizacija” – į tarnybas lenda tuteišai, ministerijose, paslaugų sferoje – vėl puslenkiai, žemes supirkinėja už Varšuvos pinigus vietiniai lenkų “akcininkai” (iš LLRA), nuvažiuoji kur nors į Pagirius – lietuviškai nė nekalbėk… Tai ir yra lietuvių prūsiškas likimas – po kokių 50 metų, ne dabar.

          Atsakyti
          • Kažin says:
            10 metų ago

            Sakyti, kad “visų blogybių šaknys – mumyse”, kai jos yra valdžioje esančiuose asmenyse, tai paties tikriausiaus mankurtizmo plėtojimas…

          • tampax'as says:
            10 metų ago

            KAŽIN, kažin kas tą valdžią rinko? Ar nepasakytum? Ar vėl dejuosim: vaij ne tuos išrinkom…

          • Kažin says:
            10 metų ago

            Rinkimų įstatymas yra toks, kad tinka pasakymas: nesvarbu kaip balsuoja, svarbu, kas balsus skaičiuoja. O skaičiuojami jie Seimo partijų ir valstybės valdžios institucijų deleguotų rinkimų komisijų pirmininkų vadovaujamų komisijų. Į šių komisijų pirmininkų rankas paprastai atiduodama apie 15 mln. litų. Už tokius pinigus galima balsus suskaičiuoti, kad oho-ho… Taigi, sovietiškai sakant, balsus skaičiuoja, kaip ir sovietiniais laikais “partiniai tarybiniai darbuotojai”. Todėl rinkėjai čia kiek kitaip negu sovietmečiu, bet taip pat laikytini “ne prie ko”…

        • Atmintis says:
          10 metų ago

          Ko nepadaro karas, tą gali sunaikinti nusiraminimas. Kada greta mūsų istorinės Trispalvės vėliavos keliama raudona su Jogailos primestu slavišku ženklu – Pabaisko mūšis primena, jog vylingas bajoriškų privilegijų siekis veda į tautos supriešinimą ir pražūtį.

          Atsakyti
    • o gal says:
      10 metų ago

      ale kazkaip labai slidziai ir labai jau artima draugyste sieja kremlinius su tomapsewskiniais???
      Kaip sako rusai – odnovo polia jagody……
      Niekas neniekina jokiu ir nei Pietryciu Lietuvos zmoniu – tai nutauteje a.la topaszewskiu suklaidinti zmones patys stengiasi nuo Lietuvos atitolti apsiskelbdami save lenkais.O juk zinom kad labai daug tokiu “lenku” net 2-ju kartu nesiekia….

      Atsakyti
      • Kažin says:
        10 metų ago

        Lenkija niekada nepasakė, kad Tomaševskio su jo LLRA nelaiko savais. Atvirkščiai, jų patekimą į Seimą Lenkija laikė ir jos pačios laimėjimais, taigi nedrumsk akių sau ir kitiems…

        Atsakyti
  9. Gee Dee says:
    10 metų ago

    Labai tiksliai parašyta, ir įdomiausia, kad tos dvigubos vv raidės nėra lotynų kalboje, nors visur įkyriai kai kas aiškina, kad tai "lotyniška" raidė

    Atsakyti
  10. Adelė says:
    10 metų ago

    Nesusipratėlių socdemų akiplėšiškai stumiamame kalbos naikinimo vajuje – Česlovo Iškausko mintys – atgaiva sielai. Daugiau tokių straipsnių, nes darosi įspūdis , kad visi aplink parsidavėliai ar lenkų klapčiukai.

    Atsakyti
  11. Getia says:
    10 metų ago

    Mūsų pareiga ne verkšlenti, bet duoti atkirtį baltų asimiliuotojams – lenkams. Teisinis pagrindas kelti šį reikalą yra – tai dviejų suverenų Lietuvos ir Lenkijos 1569m sutartis dėl sąjunginės valstybės sudarymo ir sienų nustatymo. Šią sutartį Lenkija kariniu būdu sulaužė ir pasiglemžė mūsų etnines žemes, taip vadinamą Suvalkų trikampį su Batstoge. Štai ką reikia jiems priminti, be jokio pykčio, be jokių priešų pavadinimų, o teisiškai, diplomatiškai iškelti šį klausimą Lenkjai. Laukti ką ji atsakys.
    Ji jokia nėra strateginė partnerė ir tą vadinamą 1994 m. sutartį reikia nutraukti. Dar yra viena strateginė partnerė – Prancūzija, ir kokia mums Lietuvai nauda?
    Mūsų tikroji strateginė partnerė yra turtinga, demokratiška Vokietija, juolab dabar kai ir valiuta yra bendra su Vokietija. Vokietija 20a. buvo mūsų artimiausia sąjungininkė, ji jau 1918m. kovo 23 d. pripažino Lietuvos Nepriklausomybę.

    Atsakyti
    • Atmintis says:
      10 metų ago

      Strateginio partnerio istorija tikrai yra sudėtinga ir turtinga. Istorijoje nėra amžinų priešų, amžini yra – tik laisvės siekiai. Faktas ne tik bendra valiuta su Vokietija, ji 20 a. pradžioje buvo sąjungininkė, padėjo atkurti Lietuvos valstybę, apginti jos Nepriklausomybę ir 1918m. kovo 23 d. pirmoji pripažino. Tai ir XIII a. parama karaliui Mindaugui prakirsti langą Lietuvai į Eurpą.

      Atsakyti
  12. Povilas says:
    10 metų ago

    Autorius teisus. Tačiau reikia ne samprotauti ar verkšlenti, o veikti. Įdomu, ar iš čia komentuojančių tarpo daug dalyvavo mitinge lietuvių kalbos gynimo klausimu, kuris įvyko neseniai?

    Atsakyti
    • Antanas says:
      10 metų ago

      O kas iš to??? Komuniagos ir jų sėbrai Seime turi daugumą ir darys taip, kaip jiems reikia… Tarpukario Lietuvoje valdžia tarnavo ją išrinkusiems… Dabar gi valdžia tarnaują ją finansiškai rėmusiems “bachūrams”.

      Atsakyti
  13. )..( says:
    10 metų ago

    ar lenkai jau isivede lietuviska abecele,ar dar ne ?

    Atsakyti
  14. Žemyna says:
    5 metai ago

    K. Garšva
    Ar Vilniaus krašte galioja įstatymai?
    – respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/bus_isklausyta/ar_vilniaus_kraste_galioja_istatymai/

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
Pilietinė visuomenė

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
Lietuvoje

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30
Šaltibarščių festivalis
Gamta ir žmogus

Didžiulė vėliava ant TV bokšto atidarė šaltibarščių šventę

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimvydas apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Rimvydas apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
  • jo apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Vyrukas humorą prilaiko? apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Būstas regionuose: ieškoma ramybės, saugumo ir gamtos
  • Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda
  • Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose
  • „Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

Kiti Straipsniai

Spaudos konferencija Seime

Universitetai pasiruošę įgyvendinti valstybinės kalbos įstatymą laiku

2025 05 29
Audrius Valotka

Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas

2025 05 29
PakarklytA

R. Jezukevičienė. Du įmanomi būdai pavardėms susidaryti

2025 05 19
Audrius Valotka

Valstybinės kalbos inspekcijos vadovo konkursą laimėjo dr. Audrius Valotka

2025 05 16
B. Makauskas. Suvalkų sutartis – po šimto metų (VI)

V. Valiušaitis. Lenkams – didvyris, lietuviams – grobikas: 90 metų po J. Pilsudskio mirties

2025 05 12
Pokalbis apie J. Pilsudskį. Renginio plakatas

Vytauto Didžiojo karo muziejuje – susitikimas su knygos apie J. Pilsudskį autoriumi

2025 05 12
Kernavės piliakalniuose – Rudens lygiadienio ir baltų vienybės šventė | Širvintų kultūros centro nuotr.

R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)

2025 05 10
LDK ir Lenkija prieš Liublino uniją 1526 m.

R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (II)

2025 05 07
Prezidentas lankosi Lietuvių kalbos institute

Prezidentas: Kalba – mūsų tapatybės pagrindas, kurį turime kasdien stiprinti

2025 05 06
LT Konferencija 2025 m.

Rengiama konferencija „Lietuvių kalba ir tapatybė“

2025 05 04

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimvydas apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Rimvydas apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
  • jo apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Vyrukas humorą prilaiko? apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • +++ apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
LTJS stovykla "Mūsų šaknys - baltai"

Kviečia vasaros stovykla jaunimui „Mūsų šaknys – baltai 2015“

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai