Šeštadienis, 2 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. Darsyk apie autoritetus

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2015-07-04 10:28:11
13
Tirpdoma Lietuva | Alkas.lt nuotr.

Tirpdoma Lietuva | Alkas.lt nuotr.

Tirpdoma Lietuva | Alkas.lt nuotr.
Alkas.lt nuotr.

Požiūrius į autoritetus galima skirstyti pagal amžiaus grupes. Vaikystėje aklai paklūstama duotiesiems autoritetams – tėvams, vyresniesiems, mokytojams. Paauglystėje ieškoma savęs, bet vis dar trūksta gebėjimų mąstyti ir veikti savarankiškai, duotieji autoritetai atmetami, jų vietą užima pasirinkti autoritetai – stipresni bendraamžiai, populiariosios ar alternatyviosios kultūros žvaigždės. Jaunystėje save įtvirtiname, jai būdingas atsiribojimas nuo bet kokių autoritetų. Pagaliau, brandos laikotarpiu, jau suvokiant, ką reiškia kurti ir įvertinus savo ribas, grįžtama prie autoritetų, bet jau visai kitoje kokybėje – autoritetai vertinami kritiškai.

Bet koks santykis su autoritetu išreiškia mūsų pačių siekiamas savybes, vertybes, lūkesčius. Vaikystėje autoritetas dažnai eina pirmiau vertybių – autoriteto teikiama globa, turima ar menama galia, prisirišimas prie jo sąlygoja siekį tapti į jį panašiu. Paauglystėje jau patys renkamės savo vertybes ar bent manomės tai darą, dabar jau autoritetas seka paskui vertybes – autoritetus renkamės pagal savo siekiamas savybes. Antra vertus, stokodami brandos, liekame imlūs įtakoms – pasirinkę autoritetą dėl turimos ar menamos galios, patrauklios, nors galimai abejotinos vizijos arba tiesiog norėdami pritapti prie lyderių, toliau jau leidžiame jiems formuoti mūsų vertybes.

Sulaukę brandos autoritetus vertiname pagal tai, kaip jie daro tai, ko patys siekiame. Skirtingai, nei paauglystės laikotarpiu, jau turime gebėjimus laisvai mąstyti, argumentuoti, vertinti kritiškai. Tai mums užtikrina praėjusi jaunystė – be jokių autoritetų arba jų įtaką sumažinant iki minimumo. Dabar autoritetas – jau nebe tas, kuriuo aklai pasitikima. Tai – kritiškai sektinas pavyzdys, iš kurio galima pasimokyti, kai jis ką nors daro gerai, bet jam galima papriekaištauti, kai jis daro blogai. Jau ne žodis ar darbas vertinamas pagal asmenybę, o asmenybė – pagal žodį ar darbą.

Drąsiai galima teigti, jog šiuolaikinėje Lietuvoje dauguma viešųjų intelektualų užstrigo dvasinėje paauglystėje. Ilgus dešimtmečius praleidę absoliučių autoritetų valdžioje, užkonservuoti dvasinėje vaikystėje, metėmės į visus paauglystės kraštutinumus. Duotieji autoritetai, išvedę iš tų pačių okupacijos ir totalitarizmo gniaužtų, sutrypti praktiškai be išlygų. Jų vieton priimti kiti, vėl – praktiškai be išlygų. Aklą kolektyvizmą pakeitė aklas egocentrizmas, komunizmo stabus pakeitė liberalizmo, liberaliai suvoktų žmogaus teisių ir laisvosios rinkos stabai.

Pirmiausiai atmesti žmonės, išlaikę Lietuvą sovietų okupacijos sąlygomis – poetas Justinas Marcinkevičius, operistas Vytautas Klova, iš dalies – režisierius Vytautas Žalakevičius ir kiti. Jiems prikergtas bendradarbiavimas su okupantais ir diktatoriais, sutrypiant darbus, atliktus Lietuvai okupacijos ir diktatūros sąlygomis. J. Marcinkevičiaus ir V. Klovos herojai tomis sąlygomis skatino meilę Lietuvai ir kovą už ją. V. Žalakevičiaus kūryboje, tiesa, užteko duoklės sistemai, bet kartu atskleistas žmogiškas partizanų veidas – tiems laikams tai buvo net labai daug.

Kiek vėliau atstumti žmonės, kūrę dabartinę Lietuvą, išvedę ją iš okupacijos ir diktatūros gniaužtų, bet ilgainiui leidę suprasti, kad jie kovojo už kitokią Lietuvą – Antanas Terleckas, Nijolė Sadūnaitė, Alfonsas Svarinskas, Algirdas Patackas, Romualdas Ozolas ir daugybė kitų. Jiems pasakyta, kad jų kova – baigėsi, dabartinė jų kova – beprasmė ir net žalinga, jiems skirti epitetai nuo buvusių rezistentų iki radikalų ir marginalų, o galiausiai pasakyta, jog iš tiesų jie kovoję už liberalizmą, laisvąją rinką, globalizmą ir genderizmą, tik patys to nesupratę.

Galiausiai išniekinti žmonės, sukūrę pačią Lietuvos sampratą, įtvirtintą Vasario 16-osios valstybėje, ant kurios pamatų sukurta Kovo 11-osios Respublika. Jonas Basanavičius apskelbtas bepročiu – jo nervų ligos istorija, drauge su diskutuotina teorija apie lietuvių kilmę, pasitelkta įrodymu prieš jo gebėjimą deramai mąstyti, taigi – ir prieš jo valstybės sampratą. Antanas Smetona apkaltintas dar baisiau – jis išvadintas valstybės duobkasiu. Jo klaidos, renkantis bendradarbius ir triskart nusileidžiant grobuonims kaimynams, iškeltos virš jo nuopelnų, kuriant valstybę, išugdant ištisą patriotinę kartą, užmirštas net reikalavimas lemiamajame taške priešintis sovietų okupacijai.

Drauge išniekinti kovotojai, siekę atkurti Vasario 16-osios Lietuvą, sunaikintą sovietų ir nacių okupantų. 1941-ųjų sukilėliai vaizduojami žydšaudžiais, pokario partizanai – liurbiais ir banditais. Nepasibodėta net prikelti sovietinius mitus, kad tik būtų paneigta tautinės valstybės vizija.

Duotieji autoritetai paneigti. Bet pamėginkite pakritikuoti naujuosius autoritetus. Jų nuostatas. Jų teiginius. Būsite išmestas iš akademinės bendruomenės, iš didžiosios žiniasklaidos, iš bet kokių viešųjų erdvių, o jei kada į jas grįšite – tai tiktai kaip objektas, ne subjektas. Kaip objektas, iliustruojantis kvailius, niekšus ir apskritai – priešus.

Ar visuomenė gali įžengti į brandos amžių tiesiai iš paauglystės, aplenkdama jaunystę? Greičiausiai – ne. Bet visuomenė – ne individas. Ji susideda iš daugybės individų. Ir kai vienas dar gyvena vaikystėje, kitas jau gali būti pasiekęs brandą. Anot istoriko Arnoldo Toinbio, visuomenę sudaro kūrybinė mažuma ir inertiška dauguma. Jei brandūs žmonės susitelks ir sudarys kritinę masę kūrybinės mažumos lygiu, jie galės toliau brandinti visuomenę.

Suaukime. Jau laikas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Vilniaus atgavimas. Kas už? Kas prieš?
  2. M. Kundrotas. Ar įmanomas trečias kelias?
  3. M. Kundrotas. Vidurys tautininkų politikoje (I): Dešinė ir kairė
  4. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (IV)
  5. M. Kundrotas. Edmundo Berko konservatizmas ir šiuolaikiniai lietuviškieji konservatoriai (IX)
  6. M. Kundrotas. Už Lietuvą be Užkalnių
  7. M. Kundrotas. Nacionalizmas ir nacizmas: vienovė, atskirtis ar priešprieša?
  8. M. Kundrotas. Antanas Smetona – signataras, tautininkas, prezidentas
  9. M. Kundrotas. Šiuolaikinė Lietuvos misija
  10. M. Kundrotas. Geras vokietis – geriau už blogą čeką!
  11. M. Kundrotas. Nelįsk – užmušiu!
  12. M. Kundrotas. Ar tikrai tauta – žmogiškumo veidrodis?
  13. J.Šarpnickienė. Tiesa apie „Garliavos minią“ pagal A.Matonį
  14. Dėl tautos ir valstybės atsisakymo
  15. K. Stoškus. Valstybės moralinė krizė

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 13

  1. Bet says:
    10 metų ago

    Neverta taip sureikšminti tų savo dvasinėje paauglystėje ar dar kur užstrigusių tariamų intelektualų, mėginančių tokiais būdais sau darytis pigų ir purviną piarą. Šuo loja, o mėnulis šviečia.

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      10 metų ago

      Geras rašinys, taiklūs pastebėjimai ir palyginimai. Tiesa – nei pridėsi nei atimsi. Tikėkimės, kad bus suaugta kada nors.

      Atsakyti
  2. Pastaba says:
    10 metų ago

    Mano vertinimais, labai blogai yra tai, kad mūsų kultūros kūrėjai tautinio patriotizmo prasme yra tarsi užmigę. Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, šioje srityje beveik nieko nenuveikta. To išdavoje, kaip tauta, sparčiai ritamės į sunykimą, nes be kultūros, skatinančios tautos patriotizmą, nėra ir patriotinės savimonės – lieka tik bedvasis kosmopolitizmas, kuriam tautinė kultūra yra “atgyvena”.

    Atsakyti
  3. Kemblys says:
    10 metų ago

    autoritètas [vok. Autorität < lot. auctoritas — įtaka; valdžia]:
    1. visuotinai pripažinta kieno nors reikšmė, įtaka, pagarba;
    2. žmogus, institucija, doktrina, turintys visuotinį pripažinimą, ypač gerbiami.

    Mano manymu, Marius Kundrotas bijo rašyti lietuviškais žodžiai. Straipsnyje ,,Daugiau niekada" pats parašė: ,,Reikalaujama sudarkyti kalbą ir išardyti valstybės vientisumą – klausome ir vykdome.”

    Atsakyti
  4. A says:
    10 metų ago

    Tikriausiai Kundrotas kalbos darkymu vadina visai ką kita, negu tarptautinius žodžius 🙂 O kai vieną žodį tenka versti keliais sakiniais, tai – ne kalbos gryninimas, bet kvailystė.

    Atsakyti
    • Kemblys says:
      10 metų ago

      Nežinau ką Marius Kundrotas vadina kalbos darkymu.
      Yra TARPTAUTINIAI žodžiai (sekundė, kilometras, vatas…), kuriuos visi suvokia taip pat; yra lietuvių kalboje įsišakniję skoliniai (grybas, pečius…); yra žodžiai naujiems reiškiniams, kuriems dar nesukurti lietuviški žodžiai (futbolas, traktorius…), o visi kiti, kurie atitinka lietuviškus žodžius – SVETIMŽODŽIAI. Mano manymu, dabar svetimžodžiais baisiausia darkoma lietuvių kalba.

      Marius Kundrotas galėjo rašyti lietuviškais žodžiais:
      ,,autoritetas” – nusipelnęs žmogus, gerbtinas žmogus, pripažintas žmogus… ?
      ,,populiariosios ar alternatyviosios kultūros žvaigždės” – visų pamėgto ar neįprasto meno žvaigždės ?
      ,,vertinami kritiškai” – priekabiai vertinami ?
      ,,formuoti mūsų vertybes” – ugdyti mūsų vertybes ?
      ,,abejotinos vizijos” – abejotinos svajonės ?
      ,,pritapti prie lyderių” – pritapti prie pirmaujančių ?
      ,,argumentuoti, vertinti kritiškai” – pagrįsti, vertinti priekabiai ?
      ,,jų įtaką sumažinant iki minimumo” – jų įtaką kiek įmanoma sumažinant ?

      Vieną sakinį Marius Kundrotas galėjo parašyti VIENASKAITOJE (be svetimžodžių):
      ,,Antra vertus, stokodami brandos, liekame imlūs įtakoms – pasirinkę autoritetą dėl turimos ar menamos galios, patrauklios, nors galimai abejotinos vizijos arba tiesiog norėdami pritapti prie lyderių, toliau jau leidžiame jiems formuoti mūsų vertybes.” 😀 😀

      Atsakyti
      • Kemblys says:
        10 metų ago

        klaida: ,,pritapti prie pirmaujančiųjų”

        Atsakyti
    • A says:
      10 metų ago

      Kitaip tariant, įprasti žodžiai, suprantami kiekvienam runkeliui, tinka, bet erzina moksliniai. Va ir išlindo yla iš maišo – kemblius erzina visai ne svetimžodžiai, tai – runkelio pagieža išsilavinusiems.

      Atsakyti
    • A says:
      10 metų ago

      Beje, vertimai – apgailėtini. Ypač kai teigiama kritiškumo sąvoka keičiama neigiamu priekabumu.

      Atsakyti
      • Kemblys says:
        10 metų ago

        Kritiškas reikšmė
        kritiškas: 1. iškeliantis trūkumus, priekabiai vertinantis;
        2. ↗ kritinis2 (1).

        Atsakyti
  5. iglina says:
    10 metų ago

    Tai kad ir pats nemenkai kažkur užstrigęs – net pasitikrinau, kada tekstas rašytas…Kažkokiam rezervate tamsta sėdi? O gal dar baisiau..Šiek tiek tiesiog, kad pridengti melą?

    Atsakyti
    • iglina says:
      10 metų ago

      Šiek tiek tiesos- praleidau žodį “tiesos’

      Atsakyti
    • A says:
      10 metų ago

      Ir kada gi rašytas tekstas? Kur argumentai? Koks melas dengiamas?

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Studentai
Lietuvoje

Patvirtinta stojančiųjų konkursinio balo skaičiavimo tvarka

2025 08 01
Kultūros ministerija
Lietuvoje

Kultūros ministerija ir KAM stiprina bendradarbiavimą

2025 08 01
Priešiškas dronas nukrito Lietuvos kariniame poligone Gaižiūnuose
Lietuvoje

Lietuvą atakavęs dronas sudužo Lietuvos kariniame poligone…

2025 08 01
Greičio matuoklis
Lietuvoje

Greičio matuokliai keliaus į pavojingiausius eismo ruožus

2025 08 01
Mokykla, telefonas
Lietuvoje

Švietimo įstaigos turės pasitvirtinti tvarkas dėl telefonų naudojimo

2025 08 01
JAV pasiuntinys bėga Kremliun
Užsienyje

Pareiškęs ultimatumą, Trampas piktinasi Rusijos veiksmais, bet… siunčia pasiuntinuką į Maskvą

2025 08 01
Žaidimų erdvė
Gamta ir žmogus

Vilniaus oro uoste atidaryta žaidimų ir pažinimo erdvė vaikams

2025 08 01
Futbolas
Gamta ir žmogus

„Aukštaitijos“ stadione – legendinio „Ekrano“ sugrįžimas

2025 08 01

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie L. Šopauskas. Apie politines veidmainystes arba apgailestavimų Respubliką
  • KM pranešė apie Kada išvysime neseniai aptiktas karališkąsias insignijas ir kitus radinius?
  • Po 500 m. pabudus apie D. Kuolys. Nusiginklavimas (IV)
  • Rimgaudas apie Klaipėda ruošiasi švęsti 773-iąjį gimtadienį!

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • „Ale i oras šiandie kuprotas“ – Lietuvos gatvėse primirštos šnektos ir posakiai
  • Lietuvos monetų kalykla pristato išskirtinę kolekcinę monetą su M. K. Čiurlionio kūriniu „Auka“
  • Kampuotasis česnakas – retas augalas
  • 3 sumanymai, kaip surengti tobulą žaidimų vakarą

Kiti Straipsniai

Anelė Zikarienė su Kauno inteligentais

Atostogų mados tarpukariu: nuo Aukštosios Panemunės iki Alpių

2025 07 28
PAPILDYTA">
G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 5‑oji diena (VI) PAPILDYTA

G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 5‑oji diena (VI) PAPILDYTA

2025 07 11
Ar pavyks nukakti į Litovelį?

G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 4‑oji diena (V)

2025 07 07
G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)

G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signtaro A. Patacko atminimui – 3-oji diena (IV)

2025 07 04
G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 1-oji diena (II)

G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – 1-oji diena (II)

2025 07 02
Išvykstame

G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – prasidėjo (I)

2025 07 01
Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos valstybės iškilmingas minėjimas Kaune, Valstybės teatre 1938 m. sausio 15 d. | Istorinės Lietuvos Respublikos Prezidentūros Kaune archyvo nuotr.

I. Jakubavičienė. Prezidento Antano Smetonos dėmesys kultūros laukui

2025 06 28
Marius Kundrotas

M. Kundrotas. Politinis pragaras ir jo scenarijai

2025 06 24
Marius Kundrotas

M. Kundrotas. Ar prigimtinės teisės dar turi prasmės?

2025 05 07
Prezidento Antano Smetonos 150-ųjų metinių minėjimas Vilniuje

D. Kuolys. Nusiginklavimas (II)

2025 05 07

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie L. Šopauskas. Apie politines veidmainystes arba apgailestavimų Respubliką
  • KM pranešė apie Kada išvysime neseniai aptiktas karališkąsias insignijas ir kitus radinius?
  • Po 500 m. pabudus apie D. Kuolys. Nusiginklavimas (IV)
  • Rimgaudas apie Klaipėda ruošiasi švęsti 773-iąjį gimtadienį!
  • Jonas apie L. Šopauskas. Apie politines veidmainystes arba apgailestavimų Respubliką
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

L. Valickas: Seime įregistruotas naujų ribojimų mišinys

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai