Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra

Sekmadienio sakmė. Dievas ir Velnias kankina vienas kitą savo tvariniais

www.alkas.lt
2015-02-22 11:07:44
39
Nuolatinis video 300 taškų pločio STARTINIAME
kviecia-menuo-juodaragis-mjr
mjr.nuotr.

Tęsdami „Sekmadienio sakmių“ skiltį skelbiame keletą sakmių iš būsimos „Lietuvių išminties knygos“. 

Velnias sakęs Ponui Dievui: „Leisk man, kad aš padarysiu [tokius] vabalus, kad Tu, Pone Dieve, niekaip neatsiginsi“. Ponas Dievas jam leidęs. Velnias pridirbęs daugybę uodų ir užleidęs ant Pono Dievo. Ponas Dievas susikūręs ugnelę. Prie ugnelės per dūmus nė vienas velnio padarytas vabalas nelindęs. Paskui Ponas Dievas sakąs Velniui: „Dabar aš ant tavęs užleisiu savo padarytus vabalus, tu ar atsiginsi?“

Ponas Dievas užleidęs ant jo blusas, tai Velnias, kad ir ugnį kūrenęs, kad ir ką daręs, niekur netvėręs. Tai tik ant kuolelio atsitūpęs, susirietęs ledva ne ledva (vos ne vos) per naktį iškentęs.

(Lietuvių liaudies sakmės, //Jonas Balys. Raštai, t. III, V., 2002, p. 131psl.)

Jonas Trinkūnas: Baltų kultūroje ryškus dualizmas ir dvynių kultas. Tai pastebima ir sakmėse apie pasaulio kūrimą. Lietuviai ir latviai turi Dievo ir Velnio dievų porą. Tyrinėtojai mano, jog baltų mitologija bei ritualai buvo susiję su dualumo mitologema. Jos esmė – išsaugoti pusiausvyrą tarp pirmapradžių elementų, suteikiant tai vienam, tai kitam vyraujantį vaidmenį ir tuo pat metu išlaikant pusiausvyrą tarp jų.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Sekmadienio sakmė. Dievas Senelis numato žmonių ateitį
  2. Sekmadienio sakmė. Elgeta, Dievas ir Mirtis
  3. Sekmadienio sakmė. Apė laimes
  4. Sekmadienio sakmė. Velns žmogui gerą daręs
  5. Sekmadienio sakmė. Sukietėjusi širdis
  6. Sekmadienio sakmė. Zuikelia rašybas
  7. Sekmadienio sakmė. Apie brangius žodžius
  8. Sekmadienio sakmė. Žodžiai Žemės Motei
  9. Sekmadienio sakmė. Apie Teisybę ir Neteisybę
  10. Sekmadienio sakmė. Apie karalių ir varną
  11. Sekmadienio sakmė. Du karaliaus vaikai (apė sapno galią)
  12. Sekmadienio sakmė. Trys velyjimai
  13. Sekmadienio sakmė. Apie kalvio ir velnio sutartį
  14. Sekmadienio sakmė. Bylys
  15. Sekmadienio sakmė. Bičiuliai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 39

    1. Kemblys says:
      10 metų ago

      Lietuviškos sakmės, pasakos, padavimai slepia tokią išmintį, kad net lietuviškais žodžiais neapsakysi 😀 😀

      ,,dualizmas, kultas, mitologija bei ritualai, dualumo mitologema, elementų” – DUALUMO MITOLOGEMA

      Atsakyti
    2. Luotinykas says:
      10 metų ago

      Tai pagavot einamą kalbą. Nu tai, sakau, ir vėl nušnekėjęs tas Trinkūnas. Daugybė įvairių dvejetų ir dvejopumų būna: kairė ir dešinė, partizanai ir stribai, Perkūnas ir Velnias, gera ir bloga, šilta ir šalta, Dievas ir Perkūnas.

      „Dievo ir Velnio DIEVŲ pora“ – anekdotas. Duokit mums dar „Dievo ir Velnio VELNIŲ porą“ darnos dėlei.

      Atsakyti
      • Dalė says:
        10 metų ago

        Iš „Dievo ir Velnio VELNIŲ poros” būtų sukurtas labai jau velniškas pasaulis 🙂
        Nors, ko gero ne kitoks išeina ir iš “Dievo ir velnio DIEVŲ poros” 🙂

        Atsakyti
    3. vabalas says:
      10 metų ago

      Ši istorija kiek klaidinanti. Kaip žinome, blusas anskčiau, o ir dabar daugelyje vietų, naikina siera. Savaime aišku, kad velnias sieros trūkumo neturėtu jausti. Darau išvadą, kad ši pasakaitė pritempta ir net jei būtu vykusi iš tikro, keltu labai dideles abejones. Trinkūno sukti postringavimai apie pirmapradžių elementų darną ir dualumo mitologemas atspindi tą patį norą pritempinėti viską iki savo ideologijos.

      Atsakyti
      • Ženklas says:
        10 metų ago

        Manau gerbiamo Krivio – Jono Trinkūno siekiai yra kiti. Jis iš dainų ir tautosakos išrenka pirmapradės moralės ir ilgaamžės išminties grūdus, nuvalo katalikišką bjaurastį, apnašus ir pateikia kaip mūsų prigimtinės religijos DORĄ. Yra penkioliktame amžiuje kataliko kronikinko aprašyta ikikrikščioniška malda Dievams, bjauriai katalikiškai apdergiant. Nuo jos buvo nuvalyti katalikiški spjaudalai ir rasta nuostabaus grožio ir išminties Pagalbos (arba Vaidilų) malda, žymiai gražesnė už žydišką -tėvemūsą. Žiūr., BRMŠ,II.285, Lukas Davidas.

        Atsakyti
        • Dalė says:
          10 metų ago

          Jei nejaučiate skirtumo tarp gėrio ir blogio ( Dievo ir velnio), tai apie “prigimtinės religijos” DORĄ geriau patylėtumėte 🙂

          Atsakyti
          • Ženklas says:
            10 metų ago

            Labai jaučiu, velniai yra okupacinės krikščionybės dievo Jahvės tvariniai. Mūsų vieno iš daugelio dievų vardas yra Vėlinas. O velniai mūsų kultūroje yra tik smurtu atneštos krikščionybės apnašas. Labai simboliška – krikščionybė atnešė į Lietuvą venius.

            Atsakyti
            • Dalė says:
              10 metų ago

              Ką jūs sakote? 🙂 Krikščionybė velnius atnešė?:)
              O štai jūsų dvasinis vadovas tvirtina, jog “Lietuviai ir latviai turi Dievo ir Velnio dievų porą. ” Ir dar sako, jog velnias drauge su Dievu pasaulį kūrė:)

              Niekaip nesuprantu tos “prigimtinės religijos” – kiekvienas ją piešia savaip ir kiekvienas jaučiasi pranašu 🙂

            • Kemblys says:
              10 metų ago

              Kaip Tu čia vikriai apsimetei, kad nesupratai 🙂
              Krikščionybė sutapatino Velnią su blogiu. Lietuvių protėvių pasaulėžiūrų įvairovėje, manau, nebuvo blogio. Net Giltinė suvokiama, kaip neišvengiama viso, kas gyva, pabaiga, bet ne blogis. Žmonės gyveno pusiausvyroje, be baimės. Vaikuose įprasminama gyvybė.

            • Dalė says:
              10 metų ago

              Nagi, nagi, nagi, Kembly… 🙂 Čia jau įdomu 🙂
              Protėvių pasaulėžiūroje nebuvo blogio? Jei pasaulėžiūroje jo nebuvo, tai turėtų reikšti, jog nebuvo ir gyvenime. Išeitų, tarsi protėviai būtų gyvenę kaip ir “rojaus sode” – be ligų, be karų, be baimės, be išdavysčių, be kančios… Ar tikrai tais laikais nebuvo nei bailių, nei išdavikų, nei sadistų? Nebuvo menkadūšių žmonių? Nebuvo pavyduolių? jų staiga pridygo, kaip grybų po lietaus, tik kryžiuočiams pasirodžius?

            • Kęstutis says:
              10 metų ago

              Prašome pateikite įrodymus, kad buvo :)….

            • Dalė says:
              10 metų ago

              Nebuvo, Kęstuti, nebuvo. Bet vos tik atėjo kryžiuočiai, iš karto atsirado. Niekaip nesuprantu, iš kur:)Matyt, kryžiuočiai tais laikais neblogai išmanė genų inžineriją 🙂

            • Kęstutis says:
              10 metų ago

              … kryžiuočiai atėjo??? O ko jiems reikėjo??? Ar juos kas kvietė???…

            • Dalė says:
              10 metų ago

              Nenukrypkime nuo temos: juk kalbame ne apie tai, ar juos kas kvietė ar nekvietė, o apie tai, ar iki jų atėjimo visi lietuviai buvo “ale” šventi, nepažinojo blogio ir todėl net pasaulėžiūroje jų nebuvo tokios sąvokos kaip blogis (velnias). Ar vis tik buvo ?

            • Kęstutis says:
              10 metų ago

              … Ir vis tik labai svarbu – ko tie kryžiuočiai čia ėjo… Pamėginkite atsakyti tai tik sau… Jei buvo žodis blogis, tai ir supratimas buvo… Lietuviai šventi nebuvo, bet jie buvo žydinti civilizacija, o kryžiuočiai vystanti civilizacija… Jūsų žodžiai… beje geras pastebėjimas…

            • Dalė says:
              10 metų ago

              Seniai visiems aišku, ko jie čia ėjo, Kęstuti. Visos valdžios visais laikais siekė pasinaudoti religijomis savo viešpatavimui įtvirtinti. Kitas klausimas yra, kiek tos religijos leisdavosi, kad jomis naudotųsi. Šiuo atveju aiškiai leidosi. Tuo pačiu religija išdavė pati save.

            • Kemblys says:
              10 metų ago

              Dale, Tu visai nesuvoki gentinės visuomenės, jei kyla tokie klausimai. Ką galėjo žmogus išduoti, save, savo šeimą, savo gentį..? Apie kokius dar ‘sadistus’ svaičioji? Kiekvienas vyras tokį nudobtų gentyje, jau nekalbant apie Žynius.
              JŲ pridygo, kai įsigalėjo valstybinė visuomenė, visame pasaulyje. Skaičiau Bibliją, ten rašo tik apie valstybinę visuomenę.

            • Kęstutis says:
              10 metų ago

              … būtent. Neprisimenu kuris Romos imperijos poetas (gal Vergilijus gal Ovidijus, gal..) buvo išmokes “barbarų” kalbos ir pas juos kurį laiką pagyveno. Buvo labai nustebes kaip gražiai ir dorovingai tie “barbarai” gyvena, kokie gražūs jų visuomeniniai santykiai, lyginant su Romos visuomenę…

            • Dalė says:
              10 metų ago

              Koks skirtumas “kaip” ?
              Jūsų gyvenime tai nieko nekeis.

            • Dalė says:
              10 metų ago

              Kembly, čia yra didelis klaustukas: ar AŠ nesuvokiu gentinės visuomenės, ar JŪS ją perdaug idealizuojate.

            • Dalė says:
              10 metų ago

              Kęstuti, kiekviena civilizacija kaip ir atskiras žmogus, turi savo pradžią, žydėjimą ir nuosmukį (mirtį). Tai jei Romos poetas gyvenęs jau bepradedančioje išsigimti Romos civilizacijoje, pateko į žydinčią “barbarų” terpę, nieko nuostabaus, jog grožėjosi jų visuomeniniais santykiais. Tačiau sulig tuo, kai ši barbarų gentis sustiprėja, jai kyla apetitas suvalgyti kitas gentis, ji išplečia savo valdas , keičiasi valdymo struktūra, o drauge su ja keičiasi ir visuomeniniai santykiai. Kitaip sakant, žmogus įstengs išlikti Žmogumi tik tuomet, kai nustos “ryti” į save panašius 🙂
              Negali kenkti kitam, nepakenkdamas sau.

            • Kęstutis says:
              10 metų ago

              … tada nustokite valgyti mėsa :)…

            • Dalė says:
              10 metų ago

              …o kas jums sakė, kad aš ją valgau?

            • Kęstutis says:
              10 metų ago

              … jau nebevalgot? Na ir kaip?

            • Ei says:
              10 metų ago

              Būtent, kryžiuonybė ir yra tas blogis.

            • Perkūndvasis says:
              10 metų ago

              Ją visiems laikams prakeikė Pilėnų žyniuonė.

            • Kęstutis says:
              10 metų ago

              … ne velnias, o Vėlinas – mirusiujų ir vėlių valdovas. Vėliava irgi nuo vėlių ir Vėlino – protėvių galia…

            • Dalė says:
              10 metų ago

              O gal ne Vėlinas, o Veliuona (Vela)?
              Nagi, kas didžiausias pranašas ir žynys ?
              Kieno akis aiškiausiai mato pro amžių ūkanas?

            • Kęstutis says:
              10 metų ago

              … gal ir Veliuona…

            • Kęstutis says:
              10 metų ago

              … man sakmė labai krikščioniška, arba sukrikščioninta neatpažystamai… “perdarinėjant pagonys” į krikščionys, teko perdarinėti ir sakmes, padavimus. Gerieji Dievai tapo velniais blogiečiais. Dubenuotieji akmenys – Aukurai, tapo Marijos pėdos akmenimis… Labai primena “kaliningrado” srities istorija…

            • Dalė says:
              10 metų ago

              Man tai pats įdomumas ne pačioje sakmėje, o jos interpretacijoje.

            • Kęstutis says:
              10 metų ago

              … ir “interpretacija” neįdomi ir sakmė…

            • Perkūndvasis says:
              10 metų ago

              Ji būtų įdomesnė, jei Vėlinas ant povo dievo būtų užleidęs blusas.

    4. Anna Jankauskiene says:
      10 metų ago

      Gal įsivėlusi klaida? Aš prieš keletą metų esu parašes kelias žinutes iš A. J. adreso. Bet greis susikūriau savo ir jau 4 metai visur jį naudoju. Kaip pataisyti?

      Atsakyti
    5. LosAngeles says:
      10 metų ago

      O kur cia ‘kankina vienas kita’???? Taigi vienareiksmiskai teigiama: vieno ‘kuriniai’ be vargo buvo atbaidyti, kitas gi ano ‘kuriniais’ nesugebejo atsikratyti. Taip kad akivaizdi ‘skirtingu kategoriju veikeju’ dvikova, ir baigtis visiskai desninga.

      Atsakyti
      • Dalė says:
        10 metų ago

        Būtent, tai ir yra veikėjų dvikova, o ne pasaulio kūrimo momentas, kaip interpretuoja gerb. a.a. J.Trinkūnas

        Atsakyti
        • LosAngeles says:
          10 metų ago

          Na taip, dvikova. Teisingiau butu sakyti ‘dvikova’, kuri aiskiai rodo kad susitiko nelygevertes butybes…

          Atsakyti
          • Dalė says:
            10 metų ago

            Būtent, kad nelygiavertės būtybės, o ne “Dievo ir velnio DIEVŲ pora” 🙂

            Atsakyti
            • Perkūndvasis says:
              10 metų ago

              Čia daug kartų minimas povas dievas.

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
    Architektūra

    Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

    2025 05 31
    „Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
    Gamta ir ekologija

    „Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

    2025 05 31
    V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
    Ukrainos balsas

    V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

    2025 05 30
    Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
    Pilietinė visuomenė

    Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

    2025 05 30
    Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
    Lietuvoje

    Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

    2025 05 30
    Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
    Lietuvoje

    Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

    2025 05 30
    Šaltibarščių festivalis
    Gamta ir žmogus

    Didžiulė vėliava ant TV bokšto atidarė šaltibarščių šventę

    2025 05 30
    Eismo ribojimai
    Lietuvoje

    Per Vilniaus viršūnių susitikimą – eismo ribojimai

    2025 05 30

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Vyrukas humorą prilaiko? apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
    • +++ apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
    • Rimvydas apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
    • +++ apie V. Jakubonis. Motiejus Valančius – ne tautos žadintojas…

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose
    • „Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“
    • V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
    • Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

    Kiti Straipsniai

    Zigmas Vaišvila | alkas.lt koliažas

    Z. Vaišvila. VRK sprendimas atsisakyti registruoti referendumą ginantį piliečių nekilnojamąjį turtą apskųstas teismui

    2025 05 29
    Derybos?

    J. Vaiškūnas. Stambulo derybos: politiniai burtažodžiai plėšrūnų elgesio nekeičia

    2025 05 17
    Žievėgraužis tipografas suaktyvėjo naujuose eglynų plotuose | am.lrv.lt nuotr.

    Žievėgraužio tipografo populiacija kol kas sumažėjo penktadaliu

    2025 05 14
    Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

    J. Vaiškūnas. Gegužės danguje – Jupiteris, Aušrinė bei… nelaukti reginiai

    2025 05 12
    Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt koliažas

    J. Vaiškūnas. Kam naudingas KGB bendradarbių sąrašų įslaptinimas: Lietuvos valstybei ar Kremliui?

    2025 05 11
    Gaisras

    Gaisruose žuvusių ir sužalotų žmonių šiemet mažiau

    2025 05 09
    Jorė 2025

    Nuvilnijo pavasario žalumos ir baltiškos dvasios atgimimo banga: 29-oji Jorė Kulionyse

    2025 05 07
    Marius Kundrotas

    M. Kundrotas. Ar prigimtinės teisės dar turi prasmės?

    2025 05 07
    Spygliuočių miškas | am.lrv.lt nuotr.

    Stichinė nelaimė dėl miško kenkėjų skelbiama ir Vilniaus rajone

    2025 05 06
    Jorė

    Jorė – pavasarinė malda mūsų dievams

    2025 04 22

    Skaitytojų nuomonės:

    • Vyrukas humorą prilaiko? apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
    • +++ apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
    • Rimvydas apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
    • +++ apie V. Jakubonis. Motiejus Valančius – ne tautos žadintojas…
    • Rimvydas apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Ar tikrai žarnyno infekcijos pavojai slypi tik vištienoje?

    Ar tikrai žarnyno infekcijos pavojai slypi tik vištienoje?

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai