Šeštadienis, 10 balandžio, 2021
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra

Sekmadienio sakmė. Dievas ir Velnias kankina vienas kitą savo tvariniais

www.alkas.lt
2015 02 22 11:07
39
Nuolatinis video 300 taškų pločio STARTINIAME
kviecia-menuo-juodaragis-mjr
mjr.nuotr.

Tęsdami „Sekmadienio sakmių“ skiltį skelbiame keletą sakmių iš būsimos „Lietuvių išminties knygos“. 

Velnias sakęs Ponui Dievui: „Leisk man, kad aš padarysiu [tokius] vabalus, kad Tu, Pone Dieve, niekaip neatsiginsi“. Ponas Dievas jam leidęs. Velnias pridirbęs daugybę uodų ir užleidęs ant Pono Dievo. Ponas Dievas susikūręs ugnelę. Prie ugnelės per dūmus nė vienas velnio padarytas vabalas nelindęs. Paskui Ponas Dievas sakąs Velniui: „Dabar aš ant tavęs užleisiu savo padarytus vabalus, tu ar atsiginsi?“

Ponas Dievas užleidęs ant jo blusas, tai Velnias, kad ir ugnį kūrenęs, kad ir ką daręs, niekur netvėręs. Tai tik ant kuolelio atsitūpęs, susirietęs ledva ne ledva (vos ne vos) per naktį iškentęs.

(Lietuvių liaudies sakmės, //Jonas Balys. Raštai, t. III, V., 2002, p. 131psl.)

Jonas Trinkūnas: Baltų kultūroje ryškus dualizmas ir dvynių kultas. Tai pastebima ir sakmėse apie pasaulio kūrimą. Lietuviai ir latviai turi Dievo ir Velnio dievų porą. Tyrinėtojai mano, jog baltų mitologija bei ritualai buvo susiję su dualumo mitologema. Jos esmė – išsaugoti pusiausvyrą tarp pirmapradžių elementų, suteikiant tai vienam, tai kitam vyraujantį vaidmenį ir tuo pat metu išlaikant pusiausvyrą tarp jų.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Sekmadienio sakmė. Dievas Senelis numato žmonių ateitį
  2. Sekmadienio sakmė. Elgeta, Dievas ir Mirtis
  3. Sekmadienio sakmė. Apė laimes
  4. Sekmadienio sakmė. Velns žmogui gerą daręs
  5. Sekmadienio sakmė. Sukietėjusi širdis
  6. Sekmadienio sakmė. Zuikelia rašybas
  7. Sekmadienio sakmė. Apie brangius žodžius
  8. Sekmadienio sakmė. Žodžiai Žemės Motei
  9. Sekmadienio sakmė. Apie Teisybę ir Neteisybę
  10. Sekmadienio sakmė. Apie karalių ir varną
  11. Sekmadienio sakmė. Du karaliaus vaikai (apė sapno galią)
  12. Sekmadienio sakmė. Trys velyjimai
  13. Sekmadienio sakmė. Apie kalvio ir velnio sutartį
  14. Sekmadienio sakmė. Bylys
  15. Sekmadienio sakmė. Bičiuliai
  16. Sekmadienio sakmė. Apė pačėdą
  17. Sekmadienio sakmė. Tvora iš smilgų*
  18. Sekmadienio sakmė. Be nėra kur užkliuvęs*
  19. Sekmadienio sakmė. Šunų balius
  20. Sekmadienio sakmė. Gavo, ko norėjo
  21. Sekmadienio sakmė. Apie kukelaitį
  22. Sekmadienio sakmė. Apė poną ir mužiką
  23. Sekmadienio sakmė. Raganos sodyba
  24. Sekmadienio sakmė. Dirbantis pilvas
  25. Sekmadienio sakmė. Apė stebėtiną kiaušinį
  26. Sekmadienio sakmė. Grįžtantys pinigai
  27. Sekmadienio sakmė. Varnas ir paraks
  28. Sekmadienio sakmė. Apė karalių, laimę ir marškinius
  29. Sekmadienio sakmė. Apie lapę ir vilką
  30. Sekmadienio sakmė. Apie ubagą ir gaspadinę

ALKO TURINYS

Pastabos 39

  1. Kemblys says:
    6 m. ago

    Lietuviškos sakmės, pasakos, padavimai slepia tokią išmintį, kad net lietuviškais žodžiais neapsakysi 😀 😀

    ,,dualizmas, kultas, mitologija bei ritualai, dualumo mitologema, elementų” – DUALUMO MITOLOGEMA

    Atsakyti
  2. Luotinykas says:
    6 m. ago

    Tai pagavot einamą kalbą. Nu tai, sakau, ir vėl nušnekėjęs tas Trinkūnas. Daugybė įvairių dvejetų ir dvejopumų būna: kairė ir dešinė, partizanai ir stribai, Perkūnas ir Velnias, gera ir bloga, šilta ir šalta, Dievas ir Perkūnas.

    „Dievo ir Velnio DIEVŲ pora“ – anekdotas. Duokit mums dar „Dievo ir Velnio VELNIŲ porą“ darnos dėlei.

    Atsakyti
    • Dalė says:
      6 m. ago

      Iš „Dievo ir Velnio VELNIŲ poros” būtų sukurtas labai jau velniškas pasaulis 🙂
      Nors, ko gero ne kitoks išeina ir iš “Dievo ir velnio DIEVŲ poros” 🙂

      Atsakyti
  3. vabalas says:
    6 m. ago

    Ši istorija kiek klaidinanti. Kaip žinome, blusas anskčiau, o ir dabar daugelyje vietų, naikina siera. Savaime aišku, kad velnias sieros trūkumo neturėtu jausti. Darau išvadą, kad ši pasakaitė pritempta ir net jei būtu vykusi iš tikro, keltu labai dideles abejones. Trinkūno sukti postringavimai apie pirmapradžių elementų darną ir dualumo mitologemas atspindi tą patį norą pritempinėti viską iki savo ideologijos.

    Atsakyti
    • Ženklas says:
      6 m. ago

      Manau gerbiamo Krivio – Jono Trinkūno siekiai yra kiti. Jis iš dainų ir tautosakos išrenka pirmapradės moralės ir ilgaamžės išminties grūdus, nuvalo katalikišką bjaurastį, apnašus ir pateikia kaip mūsų prigimtinės religijos DORĄ. Yra penkioliktame amžiuje kataliko kronikinko aprašyta ikikrikščioniška malda Dievams, bjauriai katalikiškai apdergiant. Nuo jos buvo nuvalyti katalikiški spjaudalai ir rasta nuostabaus grožio ir išminties Pagalbos (arba Vaidilų) malda, žymiai gražesnė už žydišką -tėvemūsą. Žiūr., BRMŠ,II.285, Lukas Davidas.

      Atsakyti
      • Dalė says:
        6 m. ago

        Jei nejaučiate skirtumo tarp gėrio ir blogio ( Dievo ir velnio), tai apie “prigimtinės religijos” DORĄ geriau patylėtumėte 🙂

        Atsakyti
        • Ženklas says:
          6 m. ago

          Labai jaučiu, velniai yra okupacinės krikščionybės dievo Jahvės tvariniai. Mūsų vieno iš daugelio dievų vardas yra Vėlinas. O velniai mūsų kultūroje yra tik smurtu atneštos krikščionybės apnašas. Labai simboliška – krikščionybė atnešė į Lietuvą venius.

          Atsakyti
          • Dalė says:
            6 m. ago

            Ką jūs sakote? 🙂 Krikščionybė velnius atnešė?:)
            O štai jūsų dvasinis vadovas tvirtina, jog “Lietuviai ir latviai turi Dievo ir Velnio dievų porą. ” Ir dar sako, jog velnias drauge su Dievu pasaulį kūrė:)

            Niekaip nesuprantu tos “prigimtinės religijos” – kiekvienas ją piešia savaip ir kiekvienas jaučiasi pranašu 🙂

          • Kemblys says:
            6 m. ago

            Kaip Tu čia vikriai apsimetei, kad nesupratai 🙂
            Krikščionybė sutapatino Velnią su blogiu. Lietuvių protėvių pasaulėžiūrų įvairovėje, manau, nebuvo blogio. Net Giltinė suvokiama, kaip neišvengiama viso, kas gyva, pabaiga, bet ne blogis. Žmonės gyveno pusiausvyroje, be baimės. Vaikuose įprasminama gyvybė.

          • Dalė says:
            6 m. ago

            Nagi, nagi, nagi, Kembly… 🙂 Čia jau įdomu 🙂
            Protėvių pasaulėžiūroje nebuvo blogio? Jei pasaulėžiūroje jo nebuvo, tai turėtų reikšti, jog nebuvo ir gyvenime. Išeitų, tarsi protėviai būtų gyvenę kaip ir “rojaus sode” – be ligų, be karų, be baimės, be išdavysčių, be kančios… Ar tikrai tais laikais nebuvo nei bailių, nei išdavikų, nei sadistų? Nebuvo menkadūšių žmonių? Nebuvo pavyduolių? jų staiga pridygo, kaip grybų po lietaus, tik kryžiuočiams pasirodžius?

          • Kęstutis says:
            6 m. ago

            Prašome pateikite įrodymus, kad buvo :)….

          • Dalė says:
            6 m. ago

            Nebuvo, Kęstuti, nebuvo. Bet vos tik atėjo kryžiuočiai, iš karto atsirado. Niekaip nesuprantu, iš kur:)Matyt, kryžiuočiai tais laikais neblogai išmanė genų inžineriją 🙂

          • Kęstutis says:
            6 m. ago

            … kryžiuočiai atėjo??? O ko jiems reikėjo??? Ar juos kas kvietė???…

          • Dalė says:
            6 m. ago

            Nenukrypkime nuo temos: juk kalbame ne apie tai, ar juos kas kvietė ar nekvietė, o apie tai, ar iki jų atėjimo visi lietuviai buvo “ale” šventi, nepažinojo blogio ir todėl net pasaulėžiūroje jų nebuvo tokios sąvokos kaip blogis (velnias). Ar vis tik buvo ?

          • Kęstutis says:
            6 m. ago

            … Ir vis tik labai svarbu – ko tie kryžiuočiai čia ėjo… Pamėginkite atsakyti tai tik sau… Jei buvo žodis blogis, tai ir supratimas buvo… Lietuviai šventi nebuvo, bet jie buvo žydinti civilizacija, o kryžiuočiai vystanti civilizacija… Jūsų žodžiai… beje geras pastebėjimas…

          • Dalė says:
            6 m. ago

            Seniai visiems aišku, ko jie čia ėjo, Kęstuti. Visos valdžios visais laikais siekė pasinaudoti religijomis savo viešpatavimui įtvirtinti. Kitas klausimas yra, kiek tos religijos leisdavosi, kad jomis naudotųsi. Šiuo atveju aiškiai leidosi. Tuo pačiu religija išdavė pati save.

          • Kemblys says:
            6 m. ago

            Dale, Tu visai nesuvoki gentinės visuomenės, jei kyla tokie klausimai. Ką galėjo žmogus išduoti, save, savo šeimą, savo gentį..? Apie kokius dar ‘sadistus’ svaičioji? Kiekvienas vyras tokį nudobtų gentyje, jau nekalbant apie Žynius.
            JŲ pridygo, kai įsigalėjo valstybinė visuomenė, visame pasaulyje. Skaičiau Bibliją, ten rašo tik apie valstybinę visuomenę.

          • Kęstutis says:
            6 m. ago

            … būtent. Neprisimenu kuris Romos imperijos poetas (gal Vergilijus gal Ovidijus, gal..) buvo išmokes “barbarų” kalbos ir pas juos kurį laiką pagyveno. Buvo labai nustebes kaip gražiai ir dorovingai tie “barbarai” gyvena, kokie gražūs jų visuomeniniai santykiai, lyginant su Romos visuomenę…

          • Dalė says:
            6 m. ago

            Koks skirtumas “kaip” ?
            Jūsų gyvenime tai nieko nekeis.

          • Dalė says:
            6 m. ago

            Kembly, čia yra didelis klaustukas: ar AŠ nesuvokiu gentinės visuomenės, ar JŪS ją perdaug idealizuojate.

          • Dalė says:
            6 m. ago

            Kęstuti, kiekviena civilizacija kaip ir atskiras žmogus, turi savo pradžią, žydėjimą ir nuosmukį (mirtį). Tai jei Romos poetas gyvenęs jau bepradedančioje išsigimti Romos civilizacijoje, pateko į žydinčią “barbarų” terpę, nieko nuostabaus, jog grožėjosi jų visuomeniniais santykiais. Tačiau sulig tuo, kai ši barbarų gentis sustiprėja, jai kyla apetitas suvalgyti kitas gentis, ji išplečia savo valdas , keičiasi valdymo struktūra, o drauge su ja keičiasi ir visuomeniniai santykiai. Kitaip sakant, žmogus įstengs išlikti Žmogumi tik tuomet, kai nustos “ryti” į save panašius 🙂
            Negali kenkti kitam, nepakenkdamas sau.

          • Kęstutis says:
            6 m. ago

            … tada nustokite valgyti mėsa :)…

          • Dalė says:
            6 m. ago

            …o kas jums sakė, kad aš ją valgau?

          • Kęstutis says:
            6 m. ago

            … jau nebevalgot? Na ir kaip?

          • Ei says:
            6 m. ago

            Būtent, kryžiuonybė ir yra tas blogis.

          • Perkūndvasis says:
            6 m. ago

            Ją visiems laikams prakeikė Pilėnų žyniuonė.

          • Kęstutis says:
            6 m. ago

            … ne velnias, o Vėlinas – mirusiujų ir vėlių valdovas. Vėliava irgi nuo vėlių ir Vėlino – protėvių galia…

          • Dalė says:
            6 m. ago

            O gal ne Vėlinas, o Veliuona (Vela)?
            Nagi, kas didžiausias pranašas ir žynys ?
            Kieno akis aiškiausiai mato pro amžių ūkanas?

          • Kęstutis says:
            6 m. ago

            … gal ir Veliuona…

          • Kęstutis says:
            6 m. ago

            … man sakmė labai krikščioniška, arba sukrikščioninta neatpažystamai… “perdarinėjant pagonys” į krikščionys, teko perdarinėti ir sakmes, padavimus. Gerieji Dievai tapo velniais blogiečiais. Dubenuotieji akmenys – Aukurai, tapo Marijos pėdos akmenimis… Labai primena “kaliningrado” srities istorija…

          • Dalė says:
            6 m. ago

            Man tai pats įdomumas ne pačioje sakmėje, o jos interpretacijoje.

          • Kęstutis says:
            6 m. ago

            … ir “interpretacija” neįdomi ir sakmė…

          • Perkūndvasis says:
            6 m. ago

            Ji būtų įdomesnė, jei Vėlinas ant povo dievo būtų užleidęs blusas.

  4. Anna Jankauskiene says:
    6 m. ago

    Gal įsivėlusi klaida? Aš prieš keletą metų esu parašes kelias žinutes iš A. J. adreso. Bet greis susikūriau savo ir jau 4 metai visur jį naudoju. Kaip pataisyti?

    Atsakyti
  5. LosAngeles says:
    6 m. ago

    O kur cia ‘kankina vienas kita’???? Taigi vienareiksmiskai teigiama: vieno ‘kuriniai’ be vargo buvo atbaidyti, kitas gi ano ‘kuriniais’ nesugebejo atsikratyti. Taip kad akivaizdi ‘skirtingu kategoriju veikeju’ dvikova, ir baigtis visiskai desninga.

    Atsakyti
    • Dalė says:
      6 m. ago

      Būtent, tai ir yra veikėjų dvikova, o ne pasaulio kūrimo momentas, kaip interpretuoja gerb. a.a. J.Trinkūnas

      Atsakyti
      • LosAngeles says:
        6 m. ago

        Na taip, dvikova. Teisingiau butu sakyti ‘dvikova’, kuri aiskiai rodo kad susitiko nelygevertes butybes…

        Atsakyti
        • Dalė says:
          6 m. ago

          Būtent, kad nelygiavertės būtybės, o ne “Dievo ir velnio DIEVŲ pora” 🙂

          Atsakyti
          • Perkūndvasis says:
            6 m. ago

            Čia daug kartų minimas povas dievas.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

J. Vaiškūnas. Žodžių karai: edukacija prieš švietimą (II)

J. Vaiškūnas. Žodžių karai: edukacija prieš švietimą (II)

2021 04 10
Vaikų balsais suskambusi partizanų daina primena skaudžią Lietuvos istoriją (video)

A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys

2021 04 08
Pavasario lygiadienis – astronominio pavasario pradžia

Šiandien – Gandrinės!

2021 03 25
Aptartos galimybės gamtosaugai pasitelkti ugnį

Aptartos galimybės gamtosaugai pasitelkti ugnį

2021 03 21
V. Povilionienė, V. Povilionis: Kad po mūsų dar būtumėm mes

V. Povilionienė, V. Povilionis: Kad po mūsų dar būtumėm mes

2021 03 15
D. Razauskas: Kokius klausimus mums kelia tautinė (etninė) kultūra

D. Razauskas: Kokius klausimus mums kelia tautinė (etninė) kultūra

2021 03 12
Jonas Vaiškūnas | Alkas.lt nuotr.

J. Vaiškūnas: Į vietas, dėmesio, marš! (nuotraukos)

2021 03 06
Jonas Vaiškūnas prie atrasto dubenuoto akmens | D. Vaiškūnienės nuotr., alkas.lt

Žymų etnoastronomą, baltų kultūros tyrinėtoją Joną Vaiškūną 60-mečio sukakties proga sveikina Romuva

2021 03 06
Poetui, literatūros kritikui Antanui Masioniui būtų sukakę – 80 (nuotraukos) Papildyta

Poetui, literatūros kritikui Antanui Masioniui būtų sukakę – 80 (nuotraukos) Papildyta

2021 02 24
Socialiniai tinklai: ar gali jie būti naudingi?

Socialiniai tinklai ir skaitmeninis sąmoningumas: kaip atrasti pusiausvyrą?

2021 02 19
Rodyti daugiau

Naujienos

Prekybos žmonėmis atvejų nemažėja
Lietuvoje

Prekybos žmonėmis atvejų nemažėja

2021 04 09
technologijos.lt nuotr.
Lietuvoje

Seime pristatyti alkoholio vartojimo tyrimai

2021 04 09
Vilnius kviečia kurti žaliąsias erdves
Gamta ir žmogus

Vilnius kviečia kurti žaliąsias erdves

2021 04 09
Darbo partijos frakcija ragina sušaukti neeilinę Seimo sesiją dėl apribojimų smulkiajam verslui
Lietuvoje

Privalomą darbuotojų tyrimą siūloma aiškintis KT

2021 04 09
Jūros taršą stebės dar nematyti orlaiviai
Gamta ir ekologija

Jūros taršą stebės dar nematyti orlaiviai

2021 04 09
Mokykla | LEU nuotr.
Lietuvoje

Daugiau mokyklų galės gauti kokybės krepšelį

2021 04 09
Olga Vėbrienė | aad.lt nuotr.
Lietuvoje

Iš pareigų atleista AAD direktorė

2021 04 09
Nuo kitos savaitės duris atvers dalis bibliotekų
Lietuvoje

Bibliotekų ir valstybės archyvų skaityklos galės veikti visoje Lietuvoje

2021 04 09


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Jonas Vaiškūnas apie Apie Alkas.lt
  • Kieno „nuopelnai” didžiausi? apie V.Visockas. Legalizuotas genocidas (video)
  • Žemyna apie Kokie paukščiai jau sugrįžo?
  • Jonas apie O. Voverienė. Pulkininkas Steponas Rusteika – Pirmosios Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • J. Vaiškūnas. Žodžių karai: edukacija prieš švietimą (II)
  • G. Armonavičius. Kam užkliuvo du muziejininkai? (nuotrakos)
  • Prekybos žmonėmis atvejų nemažėja
  • Seime pristatyti alkoholio vartojimo tyrimai

Skaitomiausi straipsniai

  • A. Jakubauskas: Metas telkti Lietuvos atsinaujinimo sąjūdį (video) peržiūrėta: 870; komentarų: 13
  • Ar bus apgintas gyvasis Juškų etninės kultūros muziejus? (nuotraukos, video) peržiūrėta: 520; komentarų: 4
  • „Aktualioji istorija“: „Lietuvos piliakalnių tyrimų medžiaga“ – nauja informacija apie Lietuvos piliakalnius peržiūrėta: 487; komentarų: 7
  • Seimui bandant atleisti LGGRTC direktorių Lietuvoje kils piketų banga (tiesioginė transliacija) peržiūrėta: 382; komentarų: 2
  • Seimas nužudė paskutinę piliečių iniciatyvą peržiūrėta: 340; komentarų: 4
  • V. Juozapaitis. Nesprendžiamos problemos nedingsta savaime peržiūrėta: 331; komentarų: 4

Artimiausi renginiai

  1. Rasos

    2021-06-23 08:00 - 2021-06-24 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

J. Vaiškūnas. Žodžių karai: edukacija prieš švietimą (II)

by Jonas Vaiškūnas
2021 04 10
0
J. Vaiškūnas. Žodžių karai: edukacija prieš švietimą (II)

Mūsų viešąją kalbą baigia užnuodyti edukacija. Ji graužia mūsų švietimą su jo šaknų prasminėmis sąsajomis ir su praamžiais pasaulėžiūriniais vaizdiniais:...

Skaityti toliau

A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys

by Jonas Vaiškūnas
2021 04 08
6
Vaikų balsais suskambusi partizanų daina primena skaudžią Lietuvos istoriją (video)

Vardas susiskamba su žmogumi tik tuomet, kai jis yra kilęs iš gimtosios kalbos Todėl yra labai svarbu, kad tėvai suteikdami...

Skaityti toliau

Šiandien – Gandrinės!

by Jonas Vaiškūnas
2021 03 25
2
Pavasario lygiadienis – astronominio pavasario pradžia

Kovo 25-oji – Gandrinės. Ši dieną siejama su gandro parskridimu. Sakoma, kad parskrendantis gandras atneša ant uodegos kielę, kuri baigia...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Jonas Vaiškūnas apie Apie Alkas.lt
  • Kieno „nuopelnai” didžiausi? apie V.Visockas. Legalizuotas genocidas (video)
  • Žemyna apie Kokie paukščiai jau sugrįžo?
  • Jonas apie O. Voverienė. Pulkininkas Steponas Rusteika – Pirmosios Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras
  • Nauja nusikaltimo samprata apie A. Jakubauskas: Valstybė iš tikrųjų yra griaunama
Kitas straipsnis
Ar tikrai žarnyno infekcijos pavojai slypi tik vištienoje?

Ar tikrai žarnyno infekcijos pavojai slypi tik vištienoje?

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai