
Europos Komisija (EK) skatina ES pagamintos produkcijos pardavimus, remdama rinkodaros priemones vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse. Remiamos tokios eksporto skatinimo priemonės, kaip dalyvavimas parodose ir mugėse, degustacijos, reklama televizijoje, radijuje, spaudoje, katalogų leidyba, ryšiai su visuomene.
Tai ypač aktualu dabar, kai Rusija yra paskelbusi importo draudimą. Europos Sąjunga 2014 m. minėtoms priemonėms skyrė 60 mln. eurų. Reaguodama į Rusijos importo embargą, EK numatė tam skirti dar ir papildomus 30 mln. eurų žemės ūkio produktų vartojimo skatinimo programoms, kurios bus pradėtos įgyvendinti 2015 m.
Europos Tarybos ir Europos Komisijos reglamentuose numatyti informavimo apie žemės ūkio produktus ir pardavimų skatinimą kriterijai, kuriais remiantis ES šalių narių šakinės ir tarpšakinės organizacijos (asociacijos) gali teikti paraiškas eksporto skatinimo priemonių taikymo paramai gauti. Paraiškas asociacijos teikia VĮ Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūrai, kuri atlieka programos išankstinį vertinimą ir atranką. Paraiškos renkamos iki š. m. rugsėjo 30 d. Galutinį programos vertinimą ir išvadą dėl dalinio ES finansavimo priima Europos Komisija. Galima programų trukmė – nuo 1 iki 3 metų.
ES programos finansuojama dalis neviršija 50 proc. faktinių programos išlaidų, pasiūlymą pateikusios asociacijos finansuoja ne mažiau kaip 20 proc. Šalis narė finansuoja iki 30 proc. programų faktinių išlaidų. Valstybės narės finansavimo dalį tvirtina Žemės ūkio ministerija.
Skatinimo ir reklamos priemonės visų pirma turi pabrėžti esmines Bendrijos produktų savybes ir privalumus, ypač dėl jų kokybės, specialių gamybos metodų, ženklinimo ir ekologiškumo. Priemonės nėra skirtos konkrečių prekių pavadinimų žinomumui didinti.
Žemės ūkio produktų pardavimo skatinimo programai trečiosiose šalyse ir vidaus rinkoje (Europos Sąjungoje) parama teikiama pienui ir jo produktams, šviežiems ir perdirbtiems vaisiams bei daržovėms ir kitiems produktams.