Trečiadienį, birželio 18 d., 9 val. 30 min. Konstitucinis Teismas pradės nagrinėti bylą pagal pareiškėjo – Seimo prašymą ištirti Referendumo įstatymo 14 straipsnio tiek, kiek juo Seimui, gavusiam ekspertų grupės išvadą, kad piliečių reikalavime paskelbti referendumą teikiamas sprendimo tekstas gali neatitikti Konstitucijos, nesuteikiama teisė spręsti dėl tokio referendumo skelbimo, atitiktį Konstitucijai, taip pat pagal pareiškėjo – Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo prašymą ištirti, ar Konstitucijai neprieštarauja Referendumo įstatymas tiek, kiek jame nenustatyti Vyriausiosios rinkimų komisijos įgaliojimai vertinti Lietuvos Respublikos piliečių siūlomo referendumu
priimti (Lietuvos Respublikos Konstitucijos pakeitimo) įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai ir atlikto vertinimo pagrindu priimti sprendimus, kuriais nebūtų leidžiama inicijuoti priėmimo referendumu tokių (Konstitucijos pakeitimo) įstatymo projekto nuostatų, kuriomis būtų pažeista pati Konstitucija, taip pat dėl šio įstatymo.
Pareiškėjas – Seimas, be kita ko, pažymi, jog ginčijamos Referendumo įstatymo nuostatos suponuoja tai, kad Seimas net gavęs savo sudarytos ekspertų grupės išvadą, jog piliečių reikalavime paskelbti referendumą teikiamas sprendimo tekstas gali neatitikti Konstitucijos, negali šio klausimo svarstyti ir jam nesudaroma galimybė užkirsti kelią priimti įstatymą ar kitą teisės aktą, prieštaraujantį Konstitucijai. Referendumo įstatymo nuostatos leidžia Seimui tik spręsti klausimą dėl referendumo datos paskelbimo ir tik įsigaliojus referendume priimtam įstatymui ar kitam teisės aktui Seimas (kai referendumu priimtas teisės aktas – įstatymas) gali kreiptis į Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar jis neprieštarauja Konstitucijai. Taigi pagal ginčijamą teisinį reguliavimą Seimas negali vykdyti savo konstitucinės pareigos – nepažeisti Konstitucijos.
Pareiškėjas – Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas savo prašymą grindžia, be kita ko, tuo, kad iš Konstitucijos kyla būtinybė atitinkamai institucijai suteikti įgaliojimus įvertinti referendumu siūlomo priimti, be kita ko, Konstitucijos pakeitimo įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai ir priimti sprendimus, kuriais nebūtų leidžiama inicijuoti referendumo dėl tokių atitinkamo projekto nuostatų, kurios pažeistų pačią Konstituciją.
Pasak pareiškėjo, šie įgaliojimai turėtų būti suteikti būtent Vyriausiajai rinkimų komisijai, jie gali būti nustatyti tik Referendumo įstatyme, tačiau šiame teisės akte nėra aiškiai ir konkrečiai įtvirtinti, todėl galima legislatyvinė omisija, t. y. Referendumo įstatyme yra atsiradusi tokia teisės spraga, kurią draudžia Konstitucija.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nagrinėjo administracinę bylą pagal pareiškėjų skundą, kuriuo, be kita ko, buvo prašoma panaikinti Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimą, kuriuo nuspręsta atsisakyti įregistruoti iniciatyvinę grupę privalomajam referendumui dėl Konstitucijos 125 straipsnio ir Lietuvos Respublikos konstitucinio akto „Dėl Lietuvos Respublikos narystės Europos Sąjungoje“ surengti.
Suinteresuotam asmeniui – Seimui atstovauti Konstitucinio Teismo posėdyje paskirti Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Seimo narys Julius Sabatauskas ir Seimo narys Povilas Urbšys.
gal gali kas isversti tekstai letuviu kala?
Lietuvos konstitucijos
“1 straipsnis
Lietuvos valstybė yra n e p r i k l a u s o m a demokratinė respublika.”
Tada ir tik tada, kai Lietuvos Konstitucijoje, priimtoje Lietuvos piliečių 1992-10-25 referendume, 47 straipsnyje buvo rašoma, kad
“Žemė, vidaus vandenys, miškai, parkai nuosavybės teise
gali priklausyti tik Lietuvos Respublikos piliečiams ir valstybei.”
47 straipsnis deramai atitiko 1 straipsniui tik iki tada, kada bolševikinių seimo gaujų burtininkai padarė pakeitimus.
Daugiau apie tai va čia
http://www.zemesvardu.lt/straipsniai/konstitucijos
Neatpažįstamai pakeistus 47 straipsnį be Tautos valios ir sukčiams sėkmingai pardavus visas Lietuvos žemes vokiečiams (danams, rusams, lenkams, …), Lietuva pataptų p r i k l a u s o m a nuo vokiečių. Tame ir yra matomas akivaizdus neatitikimas tarp 1 ir 47 straipsnių.
Lietuviai, susigrąžinkim konstitucinę teisę į protėvių išsaugotą žemę mums. Esant žiniaskliados blokadai, visi dalyvaukim birželio 29 referendume ir įstatykim ragus bolševikinės partijų gaujos erodams.
Seimas turėjo neskelbti referendumo datos, o pirmiau kreiptis į KT dėl išvados, ar iniciatyvinė grupė teikiamu referendumo klausimu nepažeidžia Referendumo įstatymo 1 str. reikalavimų. Jeigu KT išvada būtų, kad inicijuotu referendumo klausimu yra pažeista minėto įstatymo nuostata, tai tokiu atveju dėl įstatymų pažeidimo Seimas referendumo vykdymo datos skelbti negalėtų. Tuo iniciatyvinės grupės teikiamo referendumo datos paskelbimo klausimo svarstymas Seime ir baigtųsi.
Seimas paskelbdamas referendumo datą pridarė teisinės makalynės. Koks bebūtų KT nutarimas atgal jis negalios, todėl iki šio nutarimo paskelbtas referendumas turės būti vykdomas.
VRK su savo komisijomis, kuriose, kaip paprastai, yra partijoms artimi žmonės, poros mėnesių laikotarpiu pasidalins jau trečią 15 milijonų litų sumą iš biudžeto. O atsakomybės už tokį lėšų švaistymą nėra niekam jokios. Taigi, kodėl partijoms nesudarius galimybių užsidirbti saviems… Tai taip yra valdoma valstybė.
Kam reikalinga konstitucija,jeigu egzistuoja _”Konstitucinis teismas”?Ar reikia suprasti,kad LR piliečiai negali
pataisyti konstitucijos???