Pirmadienis, 27 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

Z. Vaišvilos spaudos konferencija: Kodėl norima keisti Atgimimo istoriją? (tiesioginė transliacija, video)

www.alkas.lt
2013-06-04 19:04:54
11:45 val. paskelbtas vaizdo įrašas
134
Zigmas Vaišvila | Alkas.lt nuotr.

Zigmas Vaišvila | Alkas.lt nuotr.

Zigmas Vaišvila
Zigmas Vaišvila

Birželio 5 d. Seime vyko Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio iniciatyvinės grupės nario ir klubo pirmininko, Nepriklausomybės Akto signataro Zigmo Vaišvilos spaudos konferencija „Kodėl norima keisti Atgimimo istoriją?“

2013 m. birželio 3 d. Seime iškilmingame Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio (LPS) 25-mečio minėjime LPS iniciatyvinės grupės  narys Vytautas Landsbergis šios organizacijos istoriniame pavadinime įžvelgė „socialistinio realizmo vertą mistifikaciją“. Zigmas Vaišvila pabandys atsakyti į klausimus, kodėl norima užmiršti ir pakeisti  Lietuvos Atgimimo istoriją – tiek Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio pavadinimą, tiek tikrąjį Aukščiausiosios Tarybos pavadinimą.

Minint Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio gimimo 25-ąsias metines viešoje erdvėje vėl prisiminta LPS iniciatyvinės grupės narių Arvydo Juozaičio ir Vytauto Landsbergio istorinė polemika. Z.Vaišvilos nuomone, ši polemika svarbi ir šių dienų Lietuvos politikoje. Tačiau plačiajai visuomenei nežinomos šių dviejų istorinių asmenybių nutylimos svarbios aplinkybės, dėl ko ir atsiranda bereikalingos spekuliacijos, kaitinančios visuomenės aistras ir šiandien.

Tiesioginę spaudos konferencijos transliaciją žiūrėkite ČIA arba ČIA.

Vykstant spaudos konferencijai jos dalyviams galima buvo internetu pateikti klausimus.

Nuoroda į klausimų uždavimo sistema ČIA (veiks spaudos konferencijos metu).

 Tiesioginės spaudos konferencijos transliacijos įrašas iš lrs.lt:

[videoplayer file=”https://alkas.lt/uploads/2013-06-05-z-vaisvilos-spaudos-konferencija-Seime/2013-06-05-z-vaisvilos-spaudos-konferencija-Seime.flv” image=”https://alkas.lt/uploads/2013-06-05-z-vaisvilos-spaudos-konferencija-Seime/z-vaisvila.jpg” /]
 

Z.Vaišvilos spaudos konferencijoje perskaitytas pranešimas:

Z.Vaišvila. Kodėl norima keisti Atgimimo istoriją?

Š.m. birželio 3 d. Seimo iškilmingame minėjime Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio iniciatyvinės grupės narys Vytautas Landsbergis šios organizacijos istoriniame pavadinime įžvelgė „socialistinio realizmo vertą mistifikaciją“. Kodėl vis tik V.Landsbergis taip jautriai reaguoja į šį klausimą? Tikriausiai ne dėl to, kad po iniciatyvinės grupės išrinkimo jis nepasiliko Mokslų akademijoje vykusiame pirmajame jos pasitarime ir negirdėjo mūsų, pasilikusiųjų, diskusijų dėl naujos organizacijos pavadinimo. Atsakymas glūdi pačioje V.Landsbergio kalboje, kurioje bandyta paaiškinti, kodėl reikalinga formaliai dar egzistuojanti Sąjūdžio organizacija. Atsakymo ieškokime ne tik antrajame Sąjūdžio suvažiavime, įvykusiame 1990 m. balandžio 22 d. ir pakeitusiame organizacijos pavadinimą. Šiame suvažiavime vykusių diskusijų komentuoti negaliu, nes jame nedalyvavau. Dėl išvakarėse įvykusio kiek didesnio nei šiais laikais madingai vadinamo „mažojo karo“ Maironio gatvėje Vilniuje buvusioje spaustuvėje atsidūriau ligoninėje.

Pavadinimo pakeitimas – svarbus įvykis. Nuo pat organizacijos įsteigimo visi iniciatyvinės grupės nariai ir sąjūdiečiai jautėme nesmagumą dėl „persitvarkymo“ sąvokos naudojimo. Tačiau tuomet tokios, deja, buvo realijos. Tą birželio 3-iąją pavyko sutarti ne tik dėl šio kompromiso, bet ir dėl žodžio „Sąjūdis“ naudojimo organizacijos pavadinime – daugelį gąsdino „liaudies fronto“ sąvoka, siūlyta ką tik tuomet įsteigto Estijos liaudies fronto pavyzdžiu. Svarbiausia tą dieną buvo apsispręsti steigti pačią organizaciją. Pavadinimas buvo ne pirmos svarbos klausimas. Gausiai susirinkusiai auditorijai nepavykus apsispręsti dėl organizacijos kūrimo, nebūtų kam ir pavadinimą suteikti. Neįveikus šios pagrindinės kliūties, šiandien beliktų tik spėlioti apie galimas ir susirinkusiųjų nusivylimo savimi, ir valdžios triumfo pasekmes. Visą laiką buvus organizacijos nariu, nelabai ir garbinga užmiršti jos pavadinimą.

Esminis klausimas yra tai, kad Sąjūdžiui nuo įsisteigimo iki Kovo 11-osios teko nuolat „stumdytis“ tiek su vietine, tiek su centro valdžia. Jei sąžiningai prisipažintume, tektų konstatuoti, kad ne viską numatėme, ne viskam buvome pasiruošę. Sąjūdis nesugebėjo pakeisti 1990 m. rinkimų į vietines tarybas datos, dėl ko aplinkybių visuma lėmė, jog rajonuose beveik visur pralaimėjome. Tik didžiuosiuose miestuose Sąjūdžiui pavyko laimėti vietinius rinkimus. Tačiau svarbiausia buvo tai, kad nespėjome susivokti, koks turi būti Sąjūdžio vaidmuo po rinkimų, nesugebėjome apginti rajonuose sąjūdiečių, kuriuos TSRS paskelbtos ekonominės blokados fone dorote dorojo naujai perrinkta vietinė valdžia. Trumpai neįmanoma atsakyti, kaip turėjo po Kovo 11-osios plėtotis Sąjūdžio veikla – nepritariu kraštutinėms nuomonėms, kad Sąjūdis turėjo tapti vien opozicija savo deleguotai ir tautos išrinktai valdžiai, kurios išbandymai nesibaigė Nepriklausomybės paskelbimu, arba vien liaupsinti naująją valdžią. Sąjūdžio programoje deklaruotas demokratinės daugiapartinės sistemos sukūrimas, bet ne Sąjūdžio ar jo vardo panaudojimas vienai ar kitai partijai sukurti. Pradžioje tai sąžiningai darė atsikūrusios demokratų ir socialdemokratų, naujai įsteigtos žaliųjų ir Nepriklausomybės partijos. Tačiau dėl mūsų nepasiruošimo šiai situacijai ir nesugebėjimo laiku pristabdyti V.Landsbergį nuo vienasmenių jo sprendimų, pakeičiančių kolektyvinius sprendimus, gavome logišką rezultatą – didžiajai daliai Sąjūdžio vadovybės tapus valdžios žmonėmis, ją ne be V.Landsbergio autoriteto ir nuomonės sparčiai pakeitė tie, kuriems psichologiškai buvo nelengva pasakyti profesoriui kitokią nuomonę. Visų pirma, dėl to, kad jie nebuvo drauge praėję Sąjūdžio kelio su pirmeiviais. O Sąjūdžio vardas V.Landsbergio iniciatyva išskirtinai buvo sutapatintas su 1993 m. gegužės 1 d. įsteigta konservatorių partija. Todėl šiandien turime, ką turime – suskaldytą ne tik Sąjūdį, bet ir pilietinę visuomenę, partinę nomenklatūrinę formaliai daugiapartinę sistemą, siekiančią naikinti bet kurias pilietinės visuomenės užuomazgas.

Dėl panašių priežasčių konservatorių partijos vadovaujamas 1996-2000 m. Seimas Lietuvos Respublikos Aukščiausiąją Tarybą, priėmusią 1990 m. Lietuvos Nepriklausomybės atstatymo Aktą, pavadino Atkuriamuoju Seimu. Šis pakeitimas neatitinka ir istorinės tiesos, ir šios sąvokos naudojimo teisės požiūriu. Steigiamojo (Atkuriamojo) Seimo sąvoka pernelyg siaura ir neapima, nepaaiškina viso sudėtingo ir atsakingo mūsų apsisprendimų kelio ir proceso. Atkuriamasis Seimas (Steigiamasis Seimas, jei orientuotis į tarpukario Lietuvos istoriją ir tarptautinę teisę) turėtų būti Tautos atstovybe, susirenkančia priimti Konstituciją ir taisykles, pagal kurias Tauta po to rinktų atstovaujamąją valdžią – Lietuvoje Seimą. Lietuvos Respublikos Aukščiausioji Taryba sukūrė ir 1990 m. kovo 11-ąją priėmė LR Laikinąjį Pagrindinį Įstatymą, paruošė ir Konstitucijos projektą, kurį 1992 m. spalio 25 d. referendume priėmė mūsų Tauta. Tačiau tai tikrai nebuvo Steigiamojo ar Atkuriamojo Seimo atitikmuo.

1990 m. vasario – kovo mėn. rinkome XII-ojo šaukimo Lietuvos Tarybų Socialistinės Respublikos Aukščiausiąją Tarybą, o Lietuvos TSR Aukščiausios Tarybos Pirmininku – Vytautą Landsbergį (Nutarimu Nr.I-4). Tai patvirtina ir šio parlamento priimta 1990 m. kovo 11 d. Deklaracija „Dėl Lietuvos TSR Aukščiausiosios Tarybos deputatų įgaliojimų“ Nr.I-10, kuria patvirtinta, jog „1990 m. vasario 24 d. rinkimuose į Lietuvos TSR Aukščiausiąją Tarybą rinkimų teisę turintys Lietuvos gyventojai savo valia suteikė išrinktiems Lietuvos TSR deputatams tautos atstovų mandatą ir prievolę atstatyti Lietuvos valstybę ir reikšti tautos suvereninę galią (suprema potestas) per šią Aukščiausiąją Tarybą, kuri nuo 1990 m. kovo 11 d. 18 val. bus vadinama Lietuvos Aukščiausiąja Taryba.“ Po šios Deklaracijos priėmimo 1990 m. kovo 11 d. įstatymu Nr.I-11 buvo pakeistas valstybės pavadinimas į Lietuvos Respubliką, o valstybės herbas – į Vytį. Tik po to priimtas visiems žinomas 1990 m. kovo 11 d. Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos Aktas „Dėl Lietuvos Nepriklausomos valstybės atstatymo“ Nr.I-12. Po jo valstybės tęstinumui užtikrinti buvo dar priimtas LR įstatymas Nr.I-13 „Dėl 1938 metų gegužės 12 dienos Lietuvos Konstitucijos galiojimo atstatymo“ ir įstatymas Nr.I-14 „Dėl Lietuvos Respublikos Laikinojo pagrindinio įstatymo“. Pastarojo projektą sukūrė Sąjūdžio deputatai tik po vasario 24 d. pirmojo rinkimų turo rezultatų ir jų mandatų patvirtinimo.

Mūsų konstitucingumo raida atkuriant valstybės nepriklausomybę vyko išskirtiniu ir labai sudėtingu būdu, dalyvaujant okupacinės valdžios valdymo organų rinkimuose, o ne Tautos atstovams susirenkant į Atkuriamąjį Seimą. Tad neklaidinkime Tautos ir savęs. Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdis Steigiamajame suvažiavime 1988 m. spalio 22-23 d. priėmė Rezoliuciją Nr.21 „Dėl rinkimų“, kuria apsisprendė dalyvauti rinkimuose. Tai buvo ne tik principinis apsisprendimas, bet okupacijos sąlygomis ir labai rizikingas kelias. Priminsiu griežtą Lietuvos Laisvės Lygos kritiką, kad tuo Sąjūdis pažeis Vakarų remiamą Baltijos valstybių priverstinio inkorporavimo į TSRS nepripažinimo principą – mūsų pasipriešinimo okupacijai ir valstybės atkūrimo pagrindą. Kito taikaus kelio nematėme. Gerai, kad tai baigėsi sėkmingai – 1990 m. Kovo 11-osios Nepriklausomybės atstatymo Aktu ir atkurtos valstybės tarptautiniu pripažinimu 1991 m. rudenį. Tačiau šios Vilniaus ir Maskvos tarpusavio lenktynės galėjo baigtis ir priešingu rezultatu. Dar 1989 m. pagal tuometines galimybes bandėme keisti Lietuvos TSR Konstituciją, įtvirtinant atskirus mūsų suvereniteto elementus. Tačiau niekas nežinojo tos ribos, iki kurios galėjome eiti, kad tokiais pertvarkymais taip ir neliktume „persitvarkančios“ TSRS gniaužtuose. Pradžioje patraukliai atrodęs „Respublikų ekonominio savarankiškumo įstatymas“ bet kada galėjo tapti pelėkautais, ruoštais dar buvusio TSRS KGB vado ir TSKP generalinio sekretoriaus J. Andropovo iniciatyva Leningrado A. Ždanovo vardo universiteto politekonomikos auklėtinių pagrindu, vadovaujant KGB, subūrus jaunų ekonomistų grupę dėl kontroliuojamo perėjimo iš komandinės socialistinės ekonomikos į valdomą rinkos ekonomiką.

Neužmirškime ir mūsų Aukščiausios Tarybos svarstyto principinio klausimo, kas pirmiau – ar mes paskelbsime Kovo 11-osios Aktą, ar neeilinis TSRS liaudies deputatų suvažiavimas kovo 12-ąją priims įstatymą dėl respublikų išstojimo iš TSRS ir įves TSRS Prezidento instituciją. Priimdami Kovo 11-osios Aktą, turėjome omenyje TSRS ir Lietuvos TSR Konstitucijose įtvirtintą, tačiau iki  kovo 12-osios nereglamentuotą teisę išstoti iš TSRS. Tačiau Kovo 11-osios Akte apie tai dėl to paties okupacijos nepripažinimo principo pasisakėme nutylėjimo būdu. Gerai, kad viskas baigėsi gerai. Tačiau jei viskas būtų baigęsi priešingai, tai, manau, šiandien vietoje to, kad esame vadinami garbingais ar negarbingais signatarų vardais, drauge su Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio (tuo metu dar nespėjusio pakeisti pavadinimą) iniciatyvine grupe, jo Seimu ir Seimo taryba būtume prilyginti 1940 m. Lietuvos Seimui. A. Anušauskas KGB archyvuose surado „Metelicos“ planą, pagal kurį visapusiškai buvo pasiruošta visų mūsų ir mūsų šeimų sulaikymui ne tik gyvenamosiose vietose, bet ir visur, kur tik galėjome būti.

Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio sukakties proga vėl prabilta apie iniciatyvinės grupės narių Arvydo Juozaičio ir Vytauto Landsbergio istorinių klaidų klausimus. Ir vėl neatskleistos esminės šių dviejų istorinių asmenybių takoskyros priežastys, dėl ko galima laukti tik nesusipratimų tąsos ir tolimesnio visuomenės skaldymo. Tačiau šiandien reikia ne skaldytis, o skubiai telktis, jei norime išsaugoti Tautą ir valstybę, kaip Tautos egzistencijos garantą. Vėl grįžtame prie pamatinių mūsų konstitucinių klausimų – kaip ir istoriniais 1988 m. estų pavyzdžiu Sąjūdis XI-ojo šaukimo Lietuvos TSR Aukščiausiajai Tarybai pasiūlė pakeisti Lietuvos TSR Konstituciją, įtvirtinant mūsų įstatymų viršenybę prieš TSRS įstatymus, kol šiems nepritaria mūsų parlamentas, žemės ir gelmių išteklių nuosavybę Lietuvai ir kt. Visa tai Lietuva vėl turi atsikovoti, tačiau šį kartą iš Europos Sąjungos. 1988 m. lapkričio 18 d. deputatai J. V. Paleckis ir A.M. Brazauskas šią Sąjūdžio iniciatyvą sustabdė. Sąjūdžio ir LKP „medaus mėnuo“ baigėsi. Supratome, kad bendrai, kaip Estijoje, su valdžia Nepriklausomybės nepasieksime. Tai priminiau todėl, kad po šio įvykio LPS Seimo taryba, siekdama, kad tarybos narys Vytautas Petkevičius, viešai iškvailinęs mus, kad neklausome A. Brazausko, neskaldytų Sąjūdžio. Sąjūdžio Seimo taryba, suprasdama atsakomybę dėl Nepriklausomybės siekio ir siekdama išsaugoti Sąjūdžio vienybę, 1988 m. lapkričio 20 d. priėmė Moralinės nepriklausomybės pareiškimą: „Sąjūdis skelbia moralinę Lietuvos nepriklausomybę. Mes tvirtiname, kad jokia politinė situacija negali suvaržyti Lietuvos valios kaip Aukščiausiosios jos Teisės. Tik Lietuva gali priimti ir vykdyti savo įstatymus. …šis principas … turi būti kiekvieno asmeninė nuostata. Nuo šiol Lietuvoje bus gerbiami tik tie įstatymai, kurie nevaržo Lietuvos nepriklausomybės. Mūsų nepriklausomybę pažeidžiančių įstatymų nevykdymas gali užtraukti juridinę atsakomybę, bet nepažeidžia doros…“ Taryba priėmė šią Moralinės vienybės deklaraciją, suprasdama vienybės svarbą Tautos gyvenime, ir ypač svarbiose istorinėse situacijose. Ją pasirašę 28 tarybos nariai pakvietė V. Petkevičių, kurio narystė buvo sustabdyta lapkričio 21 d., grįžti į Sąjūdį ir pirmąkart nusprendė, kad reikia rinkti tarybos pirmininką. Vėliau deklaraciją pasirašė visi tarybos nariai išskyrus V. Petkevičių ir K. Prunskienę, tuomet ilgam išvykusią į užsienį.

Po šių įvykių apsisprendė rotacijos principu rinkti Sąjūdžio Seimo tarybos pirmininką, nors įstatai to ir nenumatė. Pirmajam pusmečiui išrinkome V. Landsbergį, nuo 1989 m. gegužės pirmininkauti turėjo R. Ozolas. Deja, dėl Baltijos asamblėjos ir artėjančio I-ojo TSRS liaudies deputatų suvažiavimo, o taip pat V. Landsbergio tarybai pateikto klausimo dėl „Atgimimo“ redakcijos, kuriai vadovavo R. Ozolas, veiklos patikrinimo, prie šio klausimo taryba taip ir nespėjo grįžti.

Kodėl ir šiandien nesivadovauti šia Sąjūdžio konstitucine nuostata mūsų atramai ir telkimuisi? 1988 m. lapkričio 24 d. į Maskvą išvežėme 1,8 mln. demokratų partijos ir Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio surinktų Lietuvą ginančių ir prieš TSRS Konstitucijos pataisas, ribojančias Lietuvos konstitucines teises, pasisakančių parašų. Latvijoje buvo surinkta per 1,1 mln., Estijoje – beveik 1 mln. parašų. Kodėl mūsų valdžia šiandien klusniai vykdo ES instrukcijas, prieštaraujančias mūsų Konstitucijai ir nebando pasitelkti mus, piliečius, ginant Tautą, nebando vienyti jėgas su Latvija, Estija ir kitomis ES valstybėmis narėmis? Europarlamento nariai taip pat atstovauja ne Tautą, rinkusią juos, o abstrakčias, kaip ir „Europinės vertybės“, šio parlamento frakcijas, ginančias tik „bendrus“ interesus. Net TSRS liaudies deputatų suvažiavimuose nesugalvota, kad respublikose rinkti deputatai negalės sudaryti respublikų delegacijų.

Tačiau tam reikia Tautos interesus ginančios, o ne ignoruojančios mūsų valdžios. Ar gali bent kas iš dabartinės valdžios aiškiai pasakyti – ar gerbs jie ir vykdys paskutiniojo Lietuvos Tautos referendumo rezultatus, t.y. nestatys naujų AE? Turint tokią bestuburę visų lygių valdžią būtina telktis patiems. Tam, kad ir vėl būtume vieningi ir sakantys vieni kitiems tiesą, noriu kaip istorinę pamoką paaiškinti ir A. Juozaičio – V. Landsbergio kelių išsiskyrimo pirmąją ir,manau, pagrindinę priežastį. Tuo pačiu ir mūsų, LPS Seimo tarybos valios nebuvimą bene pirmą kartą Sąjūdžio istorijoje.

Netrukus po šių įvykių 1989 m. kovo 26 d. vykusių rinkimų į TSRS liaudies deputatus rinkiminės kampanijos metu derinome ne tik galimą Sąjūdžio kandidatų tarpusavio konkurenciją tose pačiose rinkiminėse apygardose, bet ir svarstėme klausimą, konkuruoti ar nekonkuruoti su pagrindiniu politiniu Sąjūdžio oponentu – Lietuvos komunistų partija. Viešai skelbiama, kad Sąjūdžio kandidatas A. Juozaitis tariamai Sąjūdžio Seimo tarybos nutarimu atšaukė savo kandidatūrą prieš A.M. Brazauską. Deja, tai netiesa ir pirmas bei esminis nedemokratinio veikimo Sąjūdžio vadovybėje pavyzdys. Taryba, vieną ketvirtadienį svarsčiusi šį klausimą Teatro sąjungos salėje, dalyvaujant ir kitiems norintiems, nepriėmė tokio sprendimo, nes jį inicijavo ir rėmė tik maža dalis tarybos narių. Išbandęs Šiauliuose 1989 m. sausio 15 d. papildomų rinkimų į XI-ojo šaukimo Lietuvos TSR Aukščiausiąją Tarybą „malonumus“, A.Juozaičiui, akivaizdžiai nenorėjusiam paaiškinti tikrąsias priežastis, pasakiau, kad jis neturi teisės atsistatydinti iš kandidatų į deputatus, nes tai jau nebėra vien jo asmeninis klausimas. Jis gali įveikti A.M.Brazauską, tačiau reikia juodai dirbti, o ne „pasuoti“. Beje, tuo metu jau nebegalima buvo kelti kandidatų.

Daugumai tarybos narių nepritarus, balsavimas neįvyko. Buvo sutarta diskusiją tęsti kitą dieną 11 val. Sąjūdžio būstinėje siauresniame rate – tarybos politinėje komisijoje. Šiame svarstymo tęsinyje dalyvauti negalėjau, nes tą dieną pirmą kartą teko dalyvauti teisme, į kurį buvo kreipusis Ignalinos AE. Po teismo posėdžio įsėdau į automobilį ir įsijungiau Lietuvos radiją. 12 val. žinios pranešė, kad A. Juozaitis 10 val. Jaunimo teatre įvykusiame susitikime su rinkėjais paskelbė apie atseit priimtą Sąjūdžio Tarybos nutarimą atšaukti jį iš kandidatų į TSRS liaudies deputatus ir nekonkuruoti su A.M. Brazausku. Tačiau politinės komisijos posėdis turėjo prasidėti tik 11 val., o taryba dėl šio klausimo net nebuvo sušaukta. Atskubėjęs į Sąjūdžio būstinę aptikau kolegas su V.Landsbergiu priešakyje – R. Ozolą, V. Čepaitį, O. Balakauską… Kambaryje tvyrojo mirtina tyla – visi kaip žemę pardavę. Į mano klausimą, ką jūs padarėte, atsakymo neišgirdau. Negana to, paaiškėjo, kad paslapčia nuo tarybos ir be jos svarstymo ir sprendimo kambaryje stovėjęs tylintis Algimantas Nasvytis analogiškai jau atsiėmė savo kandidatūrą prieš LKP CK antrąjį sekretorių V.Beriozovą.

Šiandien neatspėsime, ar tai buvo teisingi ėjimai galimų pasekmių požiūriu. Tačiau tai buvo ne tik nekorektiškas Sąjūdžio Seimo tarybos dalies vyresnių kolegų žingsnis kitų kolegų atžvilgiu, bet ir pirmasis, labai ryškus, svarbus kolegialių sprendimų pažeidimas. Manau, tai didele dalimi padėjo Lietuvos komunistų partijai laimėti ne tik nemažą dalį mandatų 1990 m. rinkimuose į XII-ojo šaukimo Lietuvos TSR Aukščiausiąją Tarybą, bet ir iš dalies 1992 metų Lietuvos Respublikos Seimo rinkimus. Tai buvo pradžia ydingo įpročio priiminėti sprendimus siaurame rate ar vienasmeniškai, pažeidžiant sutartas ir egzistuojančias procedūras, taisykles, o vėliau – ir įstatymus. Apie V. Landsbergio nuo Sąjūdžio Seimo tarybos narių slepiamus susitikimus Vingio parke ir susitarimus su A.M. Brazausku pastarasis parašė viešai. V. Landsbergis to nepaneigė. Tai buvo pirmosios ir esminės Sąjūdžio vadovybės klaidos. Deja, nebeištaisomos. Patys sudarėme prielaidas V. Landsbergiui piktnaudžiauti jo išskirtine padėtimi.

O A. Juozaičiui norėčiau pasakyti, kad istorinė mūsų klaida yra ne tai, kad 1990 m. kovo 11-ąją Lietuvos TSR Aukščiausiosios Tarybos Pirmininku išrinkome V. Landsbergį, o ne A. M. Brazauską. Tai buvo ne tik V. Landsbergio ar kito asmens rinkimai, o apsisprendimo klausimas, ar Lietuva žengs Nepriklausomybės atkūrimo keliu. Tai suprato ir R. Ozolas, ir K. Motieka, taip pat pasiūlyti kandidatais į Lietuvos TSR Aukščiausiosios Tarybos Pirmininkus. Tačiau jie, suprasdami atsakomybę dėl Lietuvos pasirinkimo, atsiėmė savo kandidatūras. Gaila, kad V. Landsbergiui pritrūko tokio platesnio matymo.

Istorinę klaidą padarėme mes visi, Sąjūdžio Seimo tarybos nariai, leidę vienasmeniškai V. Landsbergiui priiminėti sprendimus visos tarybos vardu, o neretai ir paslapčia nuo tarybos narių. Taip pat ir tai, kad 1989 m. gegužę leidome sau negerbti tarybos sprendimo dėl tarybos pirmininko rotacijos.

Todėl šiandien mokykimės ir iš Sąjūdžio klaidų. Tam, kad jų nekartotume ir neleistume net Prezidentei ignoruoti mūsų, netgi referendumu pareikštos Tautos nuomonės, atidavinėti valstybės suverenitetą Europos Sąjungai vienasmeniais sprendimais, neturint tam Tautos mandato.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Z.Vaišvilos spaudos konferencija: Sausio 13-osios byla ir kodėl toleruojama A.Paleckio antivalstybinė veikla? (tiesioginė transliacija)
  2. Seime Z.Vaišvilos spaudos konferencija dėl AE referendumo sprendimo įgyvendinimo (tiesioginė transliacija)
  3. Seime Z.Vaišvilos spaudos konferencija dėl A.Paleckio spekuliacijų Sausio 13-osios tema (tiesioginė transliacija)
  4. Z.Vaišvilos spaudos konferencija: Europos Sąjungos kelias nuo V.Havelo iki D.Grybauskaitės (tiesioginė transliacija)
  5. Z.Vaišvilos spaudos konferencija „A.Paleckio liudytojai traukiasi…“ (video)
  6. Z. Vaišvilos spaudos konferencija: Kas svarbiau – Tautos valia, ar valdžios verslo projektas Visagino AE? (video)
  7. Seime signataro Z.Vaišvilos spaudos konferencija „Laiku ar ne laiku?“ (video)
  8. Z.Vaišvilos spaudos konferencija Seime: būtina steigti nepriklausomo prokuroro instituciją (video)
  9. Spaudos konferencija „Pasipriešinkime antikonstituciniams kėslams“ (video)
  10. Seime įvyyks dvi Sąjūdžio pradininkų spaudos konferencijos (tiesioginė transliacija)
  11. Signataras Z. Vaišvila ragina naująjį Seima įgyvendinti referendumą dėl AE (tiesioginė transliacija, video)
  12. Z.Vaišvila: kodėl Seimas neskuba įgyvendinti tautos valios pareikštos referendume dėl VAE (video)
  13. Z. Vaišvila. Kodėl Prezidentė D.Grybauskaitė 2013 m. dar kartą pakeitė savo biografiją? (video)
  14. Seime bus minimos Lietuvos Romuvos ir žygeivių judėjimo 45-osios metinės (programa, tiesioginė transliacija)
  15. Z.Vaišvila: Kodėl toleruojama situacija Sausio 13-osios byloje ir antivalstybinė A.Paleckio veikla? (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 134

  1. Problema says:
    10 metų ago

    Sąjūdžiui- 25. Bene tiek metų ir bandoma perrašinėti ir klastoti istoriją. Bėda ta, kad nuo pat pradžių neatsirado ų ir žurnalistų , kurie būtų viską chronologiškai registravę tiek vaizdu, tiek raštu ir galutinai apibendrinę viską į vieną istorinį veikalą su tiesioginiais sąjūdiečių įvykių komentarais. Ir tokia istorinė informacija būtų nuolat pateikiama per kurį tai TV kanalą, kuris būtų prisiėmęs pareigą duoti laiką istorijos transliacijai. Gal ir utopinis variantas, bet tokiu atveju būtų buvę mažiau spekuliacijų.

    Atsakyti
    • Problema says:
      10 metų ago

      turėjo būti: neatsirado istorikų ir žurnalistų… Atsiprašau.

      Atsakyti
  2. Reda says:
    10 metų ago

    Sąjūdietiškas charakteris neturėtų to leisti.Kova iš naujo?.Keista,kad tyli V.Landzbergis?

    Atsakyti
    • tampax'as says:
      10 metų ago

      jis netyli: sakė, kad reikia užmiršti Lietuvos “perestroikos” sąjūdis, nekopijuokim gorbačiovinių savokų…

      Atsakyti
  3. medus says:
    10 metų ago

    pasakysiu taip: jeigu žmogus atkakliai bando kažką pasakyti – nežiūrint visų patyčių, šmeižto ir visuomenėje nepaliaujamai formuojamo “kvailelio”, “nesubrendėlio”, “rusų agento” ir pan. portreto, aš noriu šio žmogaus išklausyti. ne kiekvienas išdrįs kalbėti tokiame spaudime. man šioje situacijoje ryškėja aiški galimybė, kad asmuo puolamas būtent dėl to, kad yra nepaperkamas ir nepagąsdinamas, ir sakys tiesą visomis savo galimybėmis. kol tokia galimybė yra, aš klausysiu.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 metų ago

      Ir kokia ta “tiesa”?

      Atsakyti
    • LosAngeles says:
      10 metų ago

      Jo, as prie jusu prisijungiu. Panasu zmogus turi ka pasakyti… Atkakliai, neziuredamas i jokias kliutis bando pasakyti… Velgi galima su jumis sutikti, kad matyt neparankus kaip kam. O del to dar labiau norisi klausyti

      Atsakyti
    • pastebėjimas says:
      10 metų ago

      Kad niekas jo nepuola. Kokie čia išsigalvojimai. Visur jam suteikiama tribūna, žiniasklaida ir klaniniai politikai Vaišvilą toleruoja. Patriotiškai nusiteikusiems žmonėms nepatinka, kad stojęs į vieną gretą su Uspaskich ir kitomis politinėmis atmatomis, Vaišvila purvinomis kojomis lenda į tautinį judėjimą. Jei tai skaitote puolimu, tada puola :).
      Suprantančių kas vyksta yra nedaug. Todėl Vaišvila dar ilgai gyvens šiltnamio sąlygomis

      Atsakyti
  4. pensininkas says:
    10 metų ago

    Tikiu Zigmu Vaišvila. Tai nepatogi rakštis, kurio kai kas negali atsikratyti.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 metų ago

      Ir ką gero ateičiai iš jo sužinojai? 🙂
      Nieko.

      Atsakyti
    • Nagi says:
      10 metų ago

      Visi kvailiai kuo nors tiki. Vieni Dievu, kiti va tokiomis atmatomis kaipo šis slaptas sribukas Vaišviliokas, kuris surado “amžina sau priešą ” V Lansbergį. Matyt V Lansbergis stipriai įkando Zigmukui už tą “kurdupelį”, kad Zigmukas niekaip nesugeba nuo to laiko užsičiaupti, vis loja ir loja kaip tikras Kremliaus skalikas. Ko tikiesi Zigmai, gauti iš Gavnopromo pinigų prezidentiniai rinkimų kompanijai. Manau kad tu prezidento kėdę greičiau pamatysi sapne o ne relybėje. Kurdupeliams prezidentūroje nėra vietos

      Atsakyti
  5. medui ir pensininkui says:
    10 metų ago

    Beabejo, jūs teisūs. Bet visa tai jau buvo akivaizdu dar 1990 metais…

    Atsakyti
    • medus says:
      10 metų ago

      po Nepriklausomybės paskelbimo ilgą laiką nesekiau įvykių Lietuvoje – gyvenau užsienyje, tad po tiek metų rasti tokią vykstančią “dramą” yra gana įdomu. prabėgę metai, subrendęs protas ir paaštrėjusi intuicija pateikia kitokų įžvalgų, todėl natūraliai kyla klausimai, į kurios reikia atsakymų. Vaišvila gali būti vienas iš labai svarbų atsakymų, nes situacija net nereali jo atžvilgiu – Nepriklausomybės akto signataras, mano atmintyje – vienas didžiausių autoritetų, maišomas su žemėmis – tai daug ką sako apie pasikeitusią politinę situaciją ir dirbtinai formuojamą viešąją opiniją. todėl aš klausau ir spręsiu tik aš.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Negyvenai, todėl nieko doro apie tai kas čia dėjosi pasakyti negali.
        Bet rezultatas akivaizdus: per “nepriklausomybės” laiką Lietuva prarado milijoną lietuvių.

        Atsakyti
        • klausimas says:
          10 metų ago

          kodėl lietuviai išsilaksto?
          Gal vistik auklėjomo stoka? Patriotizmo supratimo stoka, kad su malonumu dirba svetimoms tautoms, ir jiems pinigus kaupia, o ne savo? Čia darbo nėra? Hm, o gal tingi dirbt? Kodėl mūsų seneliai dirbo, sunkiai dirbo , bet gyveno ir iš bado nemirė. O gal protelio, isšilavinimo stoka, kad nesugebama rasti darbo ar kažką sukurti? Pažiūrėkit, koks poreikis… vadybininkų. Kokią pridėtinę vertę jie sukuria? Kur link eina LT verslas? Einama lengviausiu keliu – “kupi- prodaj”. O kur gamyba, sava produkcija? LT buvo viena geriausių ženės ūkio srity. Sori, ne apie kolūkių išardymus kalbu. Mūsų seneliai savo žemę dirbo, savo pieną, savo grūdų duoną turėjo. O dabar jaunimas tingi, bijo toj srity dirbt, jau geriau kaip ”vadybininkas” tuos grūdus ar pieno produktus importuoja. Tai ar čia ateitis? Ar čia klestėjimas? Kodėl nesikuria pramonės įmonės? Bijo. Ko? Ogi neišgyvens, nes nebus kam sąžiningai dirbt. Kodėl? Ogi todėl, kad visi tinginiai geriau indus plaus britams ar pomidorus sklins, bet gink Dieve- “NE LYGIS” gyventi ir dirbti Lietuvoje. Ne visi išvažiuoja dėl bogo gyvenimo. Vėlgi- tautinio auklėjimo problemos- NE LYGIS likti Lietuvoje, mados reikalas- išvažiuot į užsienį, nors daugeliu atveju čia geresnė studijų kokybė.
          Taip, kad keliama problema nėra tokia jau siaura ir negalima visku apkaltinti tik valdžią, nors bėda ta, kad žmonės išsirenka pačius blogiausius, nes renkasi ne pagal nuveiktus darbus, o pagal tuščias politikierių šnekas , populizmą ir “gražias akis”. O jau tokia valdžia ir pridirba taip, kad gyventi ir išgyventi kai kuriems tampa sunku. Pridirba, nes dirba tik savo rėmėjams oligarchams ir mafijozams. Politika tapo verslu- geri protingi be pinigų lieka už valdžios borto, o valdo piniguoti dundukai. Klausimas, kam tokius renkatės,a?

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Niekus kalbi – tie tavo “seneliai” buvo antiek ubagai, nors dirbo dieną naktį, kad džiaugėsi užėjus sovietams ir tikėjosi gauti normalų gyvenimą, kurį, beje, ir gavo, tik kurį, dabar, jau prarandame.
            Dėl to jaunimas ir bėga, nes randa kitur geriau.
            Ir nei joks auklėjimas čia nepadės – per 23 metus Lietuvos ekonomika vis smuko ir smuko, dėl ko jaunimui darbo, kuris leistų normaliai pragyventi, čia neatsirado.

          • "tikram lietuviui" says:
            10 metų ago

            Gal jūsų tėvai ir džiaugėsi užėjus sovietams, mano tėvai nesidžiaugė, nešė kolchozo jungą, labai sunkiai dirbo ir nieko neuždirbo.Pats ponas “tikras lietuvis” nesi tikras lietuvis, esi tikras sovietinis reliktas, kuriam laisva Lietuva – rakštis, esi raudonas, kaip sovietinė vėliava. Na ir džiaukis tuo į sveikatą, o savo nuomonės kitiems neprimesk. O, kad Lietuva šiandien nusmukus, tai kalti persikrikštiję buvę komunistai, kurie išsikerojo, kaip vėžio metastazės.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Jei ji būtų tikrai laisva, tai būtų kitaip, o kodėl taip neatsitiko sako Vaišvila:
            “Tačiau dėl mūsų nepasiruošimo šiai situacijai ir nesugebėjimo laiku pristabdyti V.Landsbergį nuo vienasmenių jo sprendimų, pakeičiančių kolektyvinius sprendimus, gavome logišką rezultatą – didžiajai daliai Sąjūdžio vadovybės tapus valdžios žmonėmis, ją ne be V.Landsbergio autoriteto ir nuomonės sparčiai pakeitė tie, kuriems psichologiškai buvo nelengva pasakyti profesoriui kitokią nuomonę. Visų pirma, dėl to, kad jie nebuvo drauge praėję Sąjūdžio kelio su pirmeiviais. O Sąjūdžio vardas V.Landsbergio iniciatyva išskirtinai buvo sutapatintas su 1993 m. gegužės 1 d. įsteigta konservatorių partija. Todėl šiandien turime, ką turime – suskaldytą ne tik Sąjūdį, bet ir pilietinę visuomenę, partinę nomenklatūrinę formaliai daugiapartinę sistemą, siekiančią naikinti bet kurias pilietinės visuomenės užuomazgas”.

      • klausimas says:
        10 metų ago

        kodėl šunys, kuo mažesni, tuo piktesni? Nes bijo didesnių už save. Taigi…
        Kodėl puolami ir maišomi su žemėm sąžiningiausi, padoriausi Lietuvos žmonės? Ogi jų BIJO. Vaišvilos principingumo ir sąžiningumo bijo visi- ir kairė, ir dešinė. Ir JO, vadinkim, “naikinimo” planas vykdomas jau 20 metų ir daugiau. Nes JIS žiauriai neparankus , kai valdžiukėms reikia vykdyti kasdieninius politinius nusikaltimus prieš tautą.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          10 metų ago

          Atsargiai su tom “sąžinėm” – kiek čia seniai buvo rašyta, kad jis kam tai algų neišmokėjo, o dar prisiminkim jo “žaliųjų” darbelius, dėl ko Kruonis ir AE nebuvo reikiamai pastatyti ar visai numarinti..

          Atsakyti
          • :) says:
            10 metų ago

            tau nesumokėjo, kad nelotum? Nu tai užjaučiu…

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Buvo rašyta čia, Alke.
            Taip, kad strėles kreipi visai ne ten.

          • dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com says:
            10 metų ago

            “tikras lietuvis” reiskiasi visur kur tik gali!!! O koksai “tikro lietuvio” turinys?
            Taigi toksai: “tikras lietuvis” Lietuvos partizanus ivardija “probanditiskais” elementais, tikrs lietuvis yra Lietuvos rusas yra save pristatantis buvusiu TARDYTOJU!, nepasisako, kad pagal kgb komandas, taciau komentarai tai parodo. Siam tikram lietuviui- tardytojui- rusui… yra budingas gatve chuligano, virpinancio kinkas kol negaujoje, bruozas…. uzsiimineja kitu komentatoriu gasdinimais. O tai pagal mane yra pacios slyksciausios sielos parsidavelis, slykstyne, isspjautas is burnos sukramtytos gumos gabaliukas 🙂 Toks tas “tikras lietuvis”, Lietuvos rusas pasivadines lietuviu pagal Solovjovo panaudota metodika….. zudyti lietuvius persirengus Lietuvos partizanais.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Šundaktari, kuš. 🙂

          • dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com says:
            10 metų ago

            Aciu uz motyvuota triuskinanti atsakyma! Ka man dabar daryti taip sutriuskintam? 🙂

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Greitai bėk į tuliką, o tai vietoje apsikakosi. 🙂

          • Vilmantas Rutkauskas says:
            10 metų ago

            Tačiau, Jonai, kovotojai (už kažką) dažniausiai būna šaunūs (nuo ž. – ŠAUTI).
            CHA
            Todėl Tikras lietuvis, kažkuria prasme, taip pat ŠAUNUS.
            Paprastai kalbant, tiesiog yra tokie tipiniai tipai žmonių, kurie dvasioje kovotojai.

        • medus says:
          10 metų ago

          “klausimui” – mano nuomonė panaši į jūsų, todėl dėl visko, išgirsto viešojoje erdvėje abejoju ir tiriu neduodant kelio emocijoms. jums taip pat siūlyčiau taupyti savo sveikatą ir nesileisti į diskusijas su tuo vargšu, kurį palyginote su mažu piktu šunim – aš tokius komentarus tiesiog praleidžiu. diskutuoti įdomu su tais, kurie gerbia kitus ir turi ką pasakyti – ne tik lieja savo sieloje susikaupusią pagiežą, pyktį ir užsakytą melą. gražios dienos visiems:)

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Neturi argumentų – štai kodėl bijai diskusijos, landsbergini tarbakrauski. 🙂

          • Vilmantas Rutkauskas says:
            10 metų ago

            Visi, kalbėdami apie Lansbergį, drąsiai galėtų pasijusti jo terminologinėje teologinėje frazėje – ŠUNAUJA.

          • dzūkas says:
            10 metų ago

            Jis diskutuoja pats su savimi. Medus ir Klausimas tas pats asmuo. Tai akivaizdu pagal rašymo stilių. Ir akivaizdu, kad čia jis ne tam, kad su kažkuo diskutuotų. Atidirbinėja žmogelis vaikščiodamas nuo vieno kompo prie kito. Su tokiu bandyt diskutuoti tikra pornografija.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Labai gali būti – gerai pastebėjai.

  6. senis says:
    10 metų ago

    Ačiū Zigmui Vaišvilai už Tiesos žodžius. Tiktai ViP galime ką nors pasiekti.

    Atsakyti
  7. Rimantas says:
    10 metų ago

    Nuorodos neveikia. Gal p. Zigmas gali parašyti straipsnį ta pačia konferencijos „Kodėl norima keisti Atgimimo istoriją?“ tema.

    Atsakyti
    • kaip visada- says:
      10 metų ago

      manau, čia tuoj bus įdėtas tekstas. O vėliau- ir video.

      Atsakyti
  8. medus says:
    10 metų ago

    puiki konferencija, tik ryšys nuolat trūkinėjo. laukiame teksto ar įrašo – labai daug paliesta dalykų, reikia pažvelgti atidžiau. AČIŪ GERBIAMAM SIGNATARUI, turite drąsos kokios užtektų šimtui. pailsėkit:)

    Atsakyti
  9. Zigmas Vaišvila says:
    10 metų ago

    Spaudos konferencijos tekstas išsiųstas visoms svetainėms.
    Dar kartą dėkoju už dėmesį ir labai svarbų klausimą.
    Zigmas Vaišvila

    Atsakyti
    • copy says:
      10 metų ago

      labai gaila, bet be didžiai išsipūtusio ego ir ambicijų daugiu nieko jumyse nesimato.
      išvardinkite savo gerus darbus

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Marta,
        manau, kad ne tas čia atvejis, kad reikėtų jį kritikuoti – paskaičiau ir radau daug to ką žmonės jau seniai šneka, o tai, vadinasi, yra tiesa.

        Atsakyti
        • ohoho says:
          10 metų ago

          o ba :))))

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            O ką – visada vertinu objektyviai.
            Tuo labiau, kad jis patvirtino tai ką aš iki tol visąlaik sakiau. 😉
            Gal, sakau, žmogų įtikinau? 🙂

  10. rugys says:
    10 metų ago

    Kiek mes dar visko nežinom, o atrodo , kad gyvenom Sąjūdyje ir viską žinojom ir supratom. Ačiū Signatarui už ištvermingą drąsą kalbėti gan pavojingą tiesą.

    Atsakyti
  11. copy says:
    10 metų ago

    ar kas nors žiūrėjote vakar per LTV rodytą, iki šiol slėptą, filmuotą medžiagą apie Gorbio “perestroikos” sąjūdį? Jei taip, tai ko tylite? Juokiausi iki nukritimo, kai pamačiau Vaišvilą su Juozaičiu ir dar keliais mūsų didvyriais pas lietuvos KGB vadovą Eduarda Eismuntą už apvalaus stalo besitariant kaip ir ką darys per sąjūdį. Kadangi jau tada judėjo su savo “laisvės” lozubgais Laisvės Lyga, Eismuntas tiesiai šviesiai paklausė: nagi, pakjelkite rankas kas norėtų atkurti nepriklausomą buržuazinę Lietuvą? Rankų nepakėlė niekas. Žinoma, suprantama, tada bijojo, net jei ir būtų tarp jų atsiradęs vienas kitas kas būtų to norėjęs. Bet iš kitos pusės, kas tikrai norėjo, pas Eismuntą nesėdėjo.

    Tai kaip atrodo dabar tie Vaišvilos kaltinmoai “burokevizmu” mūsų prezidentei? JUOKIASI PUODAS, KAD KATILAS JUODAS? GAL JAU LAIKAS TOKIEMS BŪTŲ UŽSIČIAUPTI KARTĄ IR VISIEMS LAIKAMS?
    Atsakyti
    :)):
    2013 06 04 18:26
    nu dar tokios idijotės (martos) gyvenime neteko regėt
    Atsakyti
    dzūkas:
    2013 06 04 20:54
    Skalike čiuožk į Lrytą ar Delfį iš kur ir atėjai.
    Atsakyti
    čia dar ne viskas:
    2013 06 04 18:45
    1989 gruodžio 19d. Vaišvila buvo pastebėtas Kremliuje, uždaroje patalpoje kartu su Gorbačiovu. Vyko slaptas veiksmų derinimas, kaip sustiprinti kremliaus įtaką Lietuvos TSR teritorijoje, padidinti sovietinės armijos kiekį respublikoje , suvienyti besiskiriančią KPSS partiją ir įvesti tsrs prezidentnį valdymą, bei esant reikalui sudaryti sąlygas ekonominės blokados paskelbimui.
    Atsakyti
    čia dar ne viskas:

    Atsakyti
    • ? says:
      10 metų ago

      ?? Pilnatis palatoj be durų rankenų??

      Atsakyti
    • ? says:
      10 metų ago

      ??
      Pilnatis palatoj be dudrų rankenų? 🙂

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Gerai save apibūdinai. 🙂

        Atsakyti
  12. copy says:
    10 metų ago

    je je matyt tikrai didelę paramą iš KGB šis “peresroikinis” Gorbačiovo aktyvistas turi, kad taip sukilo prieš Lietuvos išlaisvinimo nuo Rusjos Sąjūdį. Negi antrojo NEPO perijodas jau baigėsi? :))

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 metų ago

      Marta,
      šiame pranešime jis sako tiesą – landsberginiai kaip tik ir padarė tai, jog Lietuva nugrimzdo į pelkę.

      Atsakyti
      • "tikram lietuviui" says:
        10 metų ago

        Dabar iš pelkės traukia raudonieji, nes jie ir įstūmė per aną kadenciją su Kirkilu priešakyje. Džiaukitės, “pakėlė” algas, “pakels” pensijas ir gyvenimas pražys raudonai…

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          10 metų ago

          Va va – anie buvo pakėlę pensijas, o jūsiškiai jas pavogė.

          Atsakyti
  13. Dubna says:
    10 metų ago

    Tai kad tas Landsbergis seniai pristabdytas, net 4 metelių negalėjo valdžioje ištemti dėl tokių va Dubnos bombačkų kaip Zigmutis.

    Atsakyti
    • je je says:
      10 metų ago

      durnystė ir tai, kad TAUTOS IŠRINKTA PREZIDENTĖ NETURI TAUTOS MANDATO.
      Visiškas nuskriausto vaikiuko blefas, o ne straipsnis.

      Atsakyti
      • ne Tautos says:
        10 metų ago

        o tik trečdalio dalies rinkėjų . Gal martutei blogai su matematika?
        Primenu- tai VRK duomenys:
        Rinkėjų skaičius – 2.691.603
        Balsavo už- 950407
        Tai – 35,31% visų rinkėjų.

        Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Pritariu – Prezidentė turi tautos mandatą.
        Bet klysta ir ji.
        Štai pavyzdys:
        “tikras lietuvis
        2013-06-05 20:25
        votrašė:
        tai tegu Lenkai eina povelniu su savo siulymais ir tegu dar apsitveria viename kaime ir nesimokydami Lietuviu kalbos pavirs atgal i bezdziones :)))
        yra 1 atsakymas
        Manau, kad čia ne tas atvejis, kad reikėtų juos kritikuoti, nes tūkstančiai, o gal net milijonai lietuvių negimsta TIK DĖL TO, KAD MERGELKOS ELGIASI NEATSAKINGAI.
        Štai viena dainininkė gyrėsi, kad pasidarė 19 – a abortų.
        Įsivaizduojat???
        Ar tai – ne 19 -a žmogžudysčių, nes abortai buvo daromi ne dėl to, kad būtų kokia grėsmė moteriai, o todėl, kad ji, matote, nepanorėjo tuokart gimdyti?
        LAIKAS BAIGTI SU TOKIU NEASAKINGU MOTERŲ ELGESIU.
        Tarybų valdžia boboms įdavė ragus, o mes juos nulaušime!

        tikras lietuvis
        2013-06-05 20:18
        Konstatuoju faktą – Prezidentė nusišnekėjo: abu pasiūlymai yra geri.
        Gražulio pasiūlymas yra už tai, kad nevestų jaunimo iš kelio dėl takelio.
        “Lenkų” yra už tai, kad būtų sugriežtinta abortų darymo galimybė ir tai yra gerai, o tai dažna mergelka darosi abortus be jokios rimtos priežasties, o tai, atsižvelgiant, kad abortuoja jau gyvybę, yra neleistina. Kas kita jei, pvz., nėštumas gręsia mirtimi moteriai. Ir pan.
        Vienžo,
        Prezidente, jums mano patarimas: neskubėkite ir būsite pirma, nes
        LIETUVIAI YRA ŽYMIAI PROTINGESNI, NEI LIKUSI EUROPA..
        Todėl mes, seniausia Europos, o gal net viso pasaulio tauta, turime pasimetusiems europiečiams parodyti tikrąjį kelią!

        http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/d-grybauskaite-pasake-ka-galvoja-apie-p-grazulio-ir-lenku-pasiulymus.d?id=61554588#ixzz2VMwY4GQP

        Atsakyti
      • Kažin says:
        10 metų ago

        Sprendžiant pagal demokratijos principus, tai Grybauskaitė negali būti laikoma turinčia Tautos mandatą. Jinai prezidente yra tapusi pagal valdomos demokratijos principais grindžiamą rinkimų įstatymą, t.y. buvo išrinkta ne pagal tai, kad gavo daugiau negu pusės rinkėjų balsus. Dėl to ji yra tik ją rinkusiųjų mažesnės negu pusė rinkėjų dalies atstovė.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          10 metų ago

          Nešnekėk niekų.

          Atsakyti
          • Kažin says:
            10 metų ago

            Čia ne pačiam, o tiems, kurie nutuokia kas yra demokratija teisiškai ir politiškai.

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Klysti – kaip tik demokratija leidžia ne visiems ateiti į rinkimus, todėl rinkimai pasibaigia nubalsavus tiems, kurie ateina.

  14. dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com says:
    10 metų ago

    Paimu citata is Z.Vaisvilos kalbos: ” O Sąjūdžio vardas V.Landsbergio iniciatyva išskirtinai buvo sutapatintas su 1993 m. gegužės 1 d. įsteigta konservatorių partija.”
    —————-
    Nezinau tai tai V.Landsbergio iniciatyva ar ne, taciau galiu teigti del vardu sutapatinimo…. tai tiesa. Si tiesa turi ir dar viena negrazia puse….. vardai sutapatinti, sajudininkai isgrusti! Kaip tai pavyko? Pavyko todel,, kad Sajudi pereme uabu direktoriai ir menedzeriai…..labai graziai atrodantys vyrukai ir moterytes. O kas su sajudininkais atsitiko? Kaip pavyzdi paminesiu tai, kad is naujai susikurusios partijos…su Sajudziio vardu susitapatinusios, buvo ismesti Kauno Sajudzio tarybos pirmininkas hab.dr. Vytautas Nezgada ir tarybos narys prof. Alferedas Smailys….. jie yra kalti ir labai kalti…..cia toks naujosios sajudzio partijos kaltinimas, kad jie IV Sajudzio suvaziavime pasisake uz SAJUDZIO islikima….. taip pat balsavau ir as, ir tokiu tame suvaziavime buvo apie 30 ir taip tapome liaudies priesais 😉 Taigi afera pavyko. Tai proga tenka prisiminti ir kita atveji is Kaunos Sajudzio konferencijos….. Sajudis tada gaude kgbistus…. ir tas momentas buvo svarbus. Tai vienas is naujos partijos kureju…… stovedamas ant scenos…. ir savo kazkam, o as girdziu, va ikursime partija ir nebus kam kgbistu gaudyti. Nu sventi zodziai….. tai ir atsitiko. O tas partinis veikejas, amzinajai atilsi jam, tapo Nacionalinio ginybos komiteto pirmininku. Tai ir galvoju…. jais paprasti zmones tapti negali, o tik tie, kur kgbistu NEGAUDO!

    Atsakyti
    • je je says:
      10 metų ago

      tamsta, kaip matau, iki šiol neskiriate “pirmeivių” sąjūdžio paskirtų Gorbačiovo perestroikai vykdyti, nuo Landsbergio inicijuoto Sąjūdžio dėl Lietuvos nepriklausomybės. Jelcino perversmas vaduojant ir Rusiją nuo socializmo, buvo ta gera proga, kuria pasinaudojo Landsbergis.

      Atsakyti
  15. medus - išvada nr. 1 says:
    10 metų ago

    Nesirenku žvelgti į praeitį, bet kartais tai būtina, norint suprasti dabartį. Dabar tai būtina. Pradėsiu nuo „gūdžiausios“, bet, ko gero, svarbiausios pranešimo dalies. Tai, kas signataro apibūdinta kaip V. Landsbergio – A. Juozaičio „kelių išsiskirimas“, pasiekęs kulminaciją tiek A. Juozaičio, tiek A. Nasvyčio pasitraukimu (arba patraukimu) iš rinkimų užleidžiant kelią LKP CK kandidatams, gali būti (tikrai yra?) kur kas daugiau. Sunku atrasti tinkamus žodžius tam, kokia išvada nesiderėdama peršasi, nes daugeliui tai gali būti labai skaudu suvokti, todėl galima pasirinkti nesuvokti. Aš renkuosi suvokimą, nes tik jis gali išvaduoti ir leisti gyventi toliau. Sąjūdyje „atsitraukimo“ esminis momentas yra perėjimas nuo tarybos sprendimų iki vienasmenių sprendimų siaurame rate, „pažeidžiant sutartas ir egzistuojančias procedūras, taisykles, o vėliau – ir įstatymus“ (Z.V.). Galėtume tai laikyti naivumu, patirties stoka, nesusikalbėjimu, jeigu tokie vienasmeniai slapti sprendimai nebūtų buvę „apsisprendimo klausimas, ar Lietuva žengs Nepriklausomybės atkūrimo keliu“ (Z.V.). O jie buvo ir yra šiandieninės Lietuvos realybės rezultatas: išblaškyta, beveik nutildyta, išgąsdinta tauta su įteisinta vergove ir minimaliu atlyginimu. Čia – juodžiausiomis spalvomis (bet yra ir šviesesnių). Šiandien matant esminę to priežastį, iškyla paties Sąjūdžio esmė – nuo jo sumanymo siauriausiame rate iki plataus išsipildymo visoje tautoje. Lietuvos (ir viso Pabaltijo) nesitaikstymas su SSSR priespauda buvo akivaizdus, tai reikėjo kažko imtis. O klausimas toks: ar gali būti, jog Sąjūdis pačiu savo sumanymu buvo tik globalistų (iluminačių ar kaip norite) plano žingsnis kelyje į pasaulinę fašistinę valstybę, pritaikytas „konkrečios tautos poreikiams“? Žinoma, sukurtas tik „need to know“ (būtinybės žinoti tiek, kiek tai neišvengiama) pagrindu, kur, kaip ir matome Sąjūdžio ženkle (trikampis arba piramidė), „apačia“ nežino to, ką žino esantys „viršuje“. Kam tai buvo reikalinga? Ogi tam, kad atvira nelaisvė ir priespauda būtų pakeista paslėpta nelaisvės ir priespaudos forma – prieš ką gi kovosi, jeigu ESI LAISVAS , jeigu šalis – NEPRIKLAUSOMA? Šalies „statusas“ pasikeičia, o valdžioje lieka tie patys, kurie laisvėje dabar jau veikia nevaržomi ir niekieno nekontroliuojami. Ar ne ta matome? Tai daroma visame pasaulyje. O baisiausia ir net sunku ištarti, kad sumanymo išpildymas buvo atliktas nuoširdžiai, beveik absoliučios tautos daugumos rankomis ir širdimis. Neabejoju, kad esmės nežinojo netgi tie patys Nepriklausomybės akto signatarai (bet buvo kas žinojo!), ne tik tauta. Kaip sakiau, šita mintis yra per skaudi, todėl laikykite tai fantastika arba mano „literatūriniu bandymu“ kaip čia kažkas rekomendavo:) bet kuriuo atveju tai – jau praeitis, o ateitis priklausys tik nuo mūsų.

    Atsakyti
  16. medus - išvada nr. 2 says:
    10 metų ago

    Žvelgiant į šiandieną, labai svarbus signataro klausimas: „Kodėl mūsų valdžia šiandien klusniai vykdo ES instrukcijas, prieštaraujančias mūsų Konstitucijai ir nebando pasitelkti mus, piliečius, ginant Tautą, nebando vienyti jėgas su Latvija, Estija ir kitomis ES valstybėmis narėmis? Europarlamento nariai taip pat atstovauja ne Tautą, rinkusią juos, o abstrakčias, kaip ir „Europinės vertybės“, šio parlamento frakcijas, ginančias tik „bendrus“ interesus“ (Z.V.). Mano atsakymas: todėl, kad ji sukurta, kad to nedarytų – valdžia neatstovauja tautos interesams, o yra vietoje tam, kad būtų paklusniai vykdomos globalistų instrukcijos. Ką kalba faktai? Kokiais atvejais ginami tautos interesai, gal kas gali pateikti pavyzdžių? Ir tai vyks, kol žmogus nepatikės, kad tikroji galia ir pasirinkimas yra mūsų pačių rankose, o ne valdžios. Valdžia turi galios tiek, kiek mes jos atiduodame. Čia labai plati tema, yra visa „filosofija“ apie jėgos ir galios principus, čia neaptarinėsiu. Mano nuomonė tokia ir aš laisvoje ir nepriklausomoje Lietuvoje turiu teisę ją reikšti. Argi ne?:) Turiu dar ir kitų pastebėjimų, tačiau jie būtų prasmingi galbūt ne šiai auditorijai. Dar kartą dėkoju signatarui, kad išdrįso. Buvo labai svarbu tai išgirsti, nes juk „šiandien reikia ne skaldytis, o skubiai telktis, jei norime išsaugoti Tautą ir valstybę, kaip Tautos egzistencijos garantą“ (Z. V.).

    Atsakyti
    • je je says:
      10 metų ago

      branguti,
      būtent šiandien, skubos tvarka, tamstos minimi “iliuminatai” bando prališti mūsų užsienio ministerijai pasirašyti YPAČ PAVOJINGĄ Europos tarybos konvenciją, kuri netgi prieštarauja Jungtinių tautų konvencijoms. Tai toji konvencija dėl prievartos šeimoje, kuri taip gudriai surašyta, kad nė nepajusime kaip atsidursime totalitariniame Orwell’o gyvulių ūkio košmare. Tačiau tamstos ginamas “signataras’, kažkodėl nemato tame jokio pavojaus. Jo dėmesys ties savuoju AŠ.
      O žinant kaip ponas Linkevičius lankstėsi Lenkijoje ir Izraelyje, iškviestas “ant kilimėlio”, bijau kad ši konvencija bus pasirašyta tyliai, o vėliau visos nuodėmės ir vėl eilinį kartą bus verčiamos ant konservatorių. Nes tik socdemai lankstosi prieš “iliuminatų” valdomus PB, TVF “patarėjus” ir aklai vykdo jų nurodymus… lkas paprastai baigiasi krizėmis, o jų griovin įverstą vežimą reikia traukt jau konservatoriams. Argi ne taip buvvo ir per 1997-8 m. krizę?
      Vaišvila nė žodeliu neužsiminė ir dėl Lietuvos žemių pardavimo užsieniečiams, kas mažai valstybei ypač pavojinga. Galima parduoti biznio reikalams žemę 99 metams, kaip daro anglai, be teisės paveldėti. Bet Iraelis nie taip neparduoda, nes puikiai žino, kad kaip jie savo kibucams pirko žemes, taip ir turtingi araba galėtų akimirksniu išsipirkti Izraelį. Tad kodėl mes nedarome to kas mums naudinga. Kodėl aklai klausom “patarėjų”, kurie pataria tik tai, kas jiems naudinga. Tokios dažnai būna iš TVF skolinimos sąlygos. Teisingai darė Prezidentė su Kubiliumi,, kad nesiskolino iš TVF ir todėl jie nieko neprivalo vykdyti, ko TVF reikalauja.

      Atsakyti
      • medus - Darijui says:
        10 metų ago

        gal diskusijoje pasistenkime be “branguti” ar “brangute” – tai familiaru ir neskanu, ir nieko nepasako, tik keistoką.hmm..nusiteikimą.
        o dėl kitų klausimų – kuriuos kelia ar nekelia Vaišvila – negaliu komentuoti, tačiau vienas žmogus visų problemų neiškels ir jų neišspręs. o tai, ką jis savo jėgomis bando išspręsti, man aktualu ir svarbu.

        Atsakyti
        • medus says:
          10 metų ago

          atsiprašau, čia tikrai ne Darijui, o jeje 🙂

          Atsakyti
      • je je says:
        10 metų ago

        beje,
        ar skiriate Europs tarybą, pasiūliusią šią konvenciją nuo Europos Tarybos, kuriai lietuva greit pirmininkaus? Nes šiandien per radiją išgirdau Mazūronį kalbant, kad toji konvencijas siūlanti Europos Taryba yra EUROPOS SĄJUNGOS dalis, Koks analfabetas. Nežino ir nesidomi greičiausiai ir kiti seimo nariai. O juk šiuose vienoduose pavadinimuose, kurie skiriasi šiek tiek tik anglų kalba “The Council of Europa” – Strasburo Homoteisių taryba, nepriklausanti Europos Sąjungai ideologinė institucija siekianti suvienodinti įstatymus pagal neotrockistų/internacių pageidavimą ir European Cauncil – ES instituija, kuriai pirmininkausime. Nors šimtą kartų apie tai rašau, bet turint internaciams tokį savo atstovą Žurnalistų sąjungoj kaip Radzevičius, niekas šių skirtumų nesistengia publikai paaiškinti.

        Atsakyti
        • je je says:
          10 metų ago

          jei ir šis komentaras “laukia patvirtinimo” galoimai paliečiau globalistams nemalonią temą:)

          Atsakyti
      • Kažin says:
        10 metų ago

        Netapatink Tautos su valdžia. Ne “mes nedarome to kas mums naudinga”, o valdžios nedaro, tarp jų ir Landsbergis su Grybauskaite. Antai, nuolat kartoja tą piktybišką “patyčių” sąvoką, bet Lenkijos tyčiojimusis iš Lietuvos praleidžia negirdomis…

        Atsakyti
  17. Darijus says:
    10 metų ago

    Zigmai, nekreipk dėmesio į demagoginius paistalus. Tamsta esi iš nedaugelio nesisteminių, kurie dar gali reikštis viešoje erdvėje. Todėl ir taip puolamas, o tai reiškia, kad esi teisingame kelyje. Sekmės Tau.

    Atsakyti
    • medus - Darijui says:
      10 metų ago

      tikiuosi, kad “demagoginių paistalų” komentaras skirtas ne man? turiu viltį, kad protingi žmonės dar skiria nuoširdžias pastangas susivokti nuo demagoginių paistalų ir puolimo. Man signataras Zigmas Vaišvila yra išlikęs bene vienintelis (viešojoje erdvėje besireiškiantis) signataras, kurį noriu girdėti, nes tikiuosi tiesos, nes aš jos ieškau. Dar Medalinskas atrodo tikras žmogus, o ne beveidis klonas:)

      Atsakyti
  18. Reda says:
    10 metų ago

    Sena rytų išmintis moko.REIKIA VEIKTI,O NE REAGUOTI…Ką reikia dabar ir toliau daryti?

    Atsakyti
  19. tikras lietuvis says:
    10 metų ago

    Pranešimas sako tai apie ką liaudis jau seniai šneka – jei ne landsberginiai, t.y. ne vien V.Landsbergio vienasmenis vadovavimas, tai galėjo, gal būt, Lietuva ir nenugrimzti į pelkę.

    Atsakyti
    • taigi says:
      10 metų ago

      o kas, be landsbergistų, TAI kada nors neigė? Tik reikėjo seniai mokėt bent jau išklausyt, o ne vien urgzti.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Tai neurgzk, nes visąlaik ir buvo sakoma apie landsberginius.
        Tik šįkart tai patvirtino Vaišvila – štai koks yra skirtumas.

        Atsakyti
    • mrs says:
      10 metų ago

      Didžiausia landsberginių kaltė, kad komunistus, kuriuos tauta nuo valdžios nustūmė, vėl į valdžią sugrąžino. Beje tu, įtariu, slapta, o kartais ir atvirai tuo džiaugiesi 😉

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Nežinai, kad tikras komunistas buvo tik Kristus.
        O čia tokių nebuvo.

        Atsakyti
  20. Kažin says:
    10 metų ago

    Užuot už gerklės griebę per tiek metų vis bestuburią savo valdžią, nuolaidžiaujančią ES ar Lenkijai, elgiamės, kaip maži vaikai, – pyktį liejame ant ES ar Lenkijos. O juk atsikirtimas į jų užmačias paprastas – esu suverenas ir elgiuosi kaip toks pagal savo galias.
    Taigi visas patangas dėkime tinkamos valdžios sudarymo klausimams, turint valdžią, sudarytą iš tinkamų asmenų, jokia ES ar Lenkija Lietuvoje nešeimininkaus. Antai, Vengrija priėmė Konstituciją kokia jiems atrodė reikalinga, ES papurkštavo papurkštavo tuo viskas ir baigėsi. Taigi, problema yra savo valdžia. Pavyzdžiui, kodėl nepadarius, kad ministrus ir premjerą nustatyta tvarka parinktų ir jų priežiūrą vykdytų ne Seimas ar Prezidentas, o nevalstybinė atitinkamai sudaryta Tautos institucija. Tokiu atveju vykdomąja valdžia būtų ne politikai, o savo srities specialistai. Vien šio principo įgyvendinimas padėtį valstybės valdyme keistų iš esmės.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      10 metų ago

      Kažkaip kolūkietiškai pašnekėjai.
      O reikėtų keisti rinkimų sistemą, visiškai iš rinkimų pašalinant bet kokius pinigus, o kovoti rinkimuose turėtų ne dideli pinigai su dar didesniais, o idėjos kaip pakelti šalies ekonomiką ir gyventojų gerbūvį.
      Pvz., ateina koks nors Uspaskis ir sako:
      girbiamieji 🙂 , siūlau … gamybą, kuri giniruos tiek tiek lėšų.
      Mes sakom: maladiec – eik į seimą.
      Ateina Landsburgeris ir sako:
      Atsargiai – mus siekia suvirškinti lenkų ir rasiejiniai imperialistai.
      Irgi neblogai – į seimą.
      Ateina Pavilonienė ir sako:
      tas ne žmogus, kuris nemyli pederastų. 🙂
      Sakom:пошел вон, проклятая. 🙂

      Atsakyti
      • Kažin says:
        10 metų ago

        “Kolūkietiškai”, nes norėjau, kad ir pats suprastum. Ir matosi neapsirikau…

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          10 metų ago

          Bet pats nesupratai: aš sakau, kad visa tai atsitiktų rinkimuose, balsuojant, o ne kaip kitaip.

          Atsakyti
  21. tikras lietuvis says:
    10 metų ago

    Tik nepritariu Vaišvilai, kada jis sako, jog sąjūdinės vadovybės veiksmai, leidžiantys išrinkti į valdžią AMB ir C’o, buvo klaida.
    Kaip tik tai buvo protingas žingsnis, nes kas tokie buvo sąjūdininkai?
    Niekas iš jų iki tol nevaldė šalies, kas greitai pasimatė – šalis paskendo chaose.
    Gudrus Landsbergio ėjimas buvo, kada jis siūlė AMB į ministrus pirmininkus, tik blogai, kad pastarasis, prieš tai aršių landsberginių glušpetrių pažemintas (diskusijoje, renkant AT pirmininką), pasijuto užgautu ir nesutiko – gal būt tokia dviguba jėga būtų suveikusi geriau, nes AMB būtų amortizavęs vadovybės partizaninius, o ne solidžius veiksmus ekonomikoje bei santykiuose su rasiejiniais?
    Nes Prunskienė pasirodė tam reikalui per silpna bei pasielgė bobiškai – tik ją pagandino dėl kainų, tai tuoj pareiškimą dėjo ant stalo, ką kiekvienas durnius moka padaryti, o tu ištverk, padaryk kaip reikia ir tuo įrodyk, jog ne be reikalo iki tol ekonomikos mokslus graužei.

    Atsakyti
    • "tikram lietuviui" says:
      10 metų ago

      Štai ir išlindo yla iš maišo. AMB – dideliai “nusipelnęs” Lietuvai. Štai kur “asmenybė”- pats vogė ir kitiems leido…Autoritetas ant Lietuvos…

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Neįrodyta, kad vogė – būtų sėdėjęs kalėjime ar bent baudžiamoji byla būtų buvusi iškelta.
        O ekonomiką jis tikrai išmanė.
        Ne taip kaip sąjūdistai.

        Atsakyti
  22. tikras lietuvis says:
    10 metų ago

    Ką tik čia buvo komentatoriaus Nagi komentaras apie tai, kad AE sustabdymas buvo labai blogas žingsnis.
    Tikra tiesa – dabar matom kur nuėjom su tais “žaliaisiais”, bet begalviais.

    Atsakyti
  23. tikras lietuvis says:
    10 metų ago

    Ir čia jau tą patį rašo:

    http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/komentarai/laiko-zenklai-v-landsbergis-nori-perrasyti-sajudzio-istorija.htm

    Atsakyti
    • Kemblys says:
      10 metų ago

      Kvaileli, ‘tikras lietuvi’, grasinai mane surasti ir mano dantis skaičiuoti, o dabar čia protingu apsimeti savo nesveikai gausiais atsiliepimais.
      Žemiau nuoroda kur atsiskleidė tavo tikroji ‘išmintis’.

      https://alkas.lt/2013/05/16/patriotinis-jaunimas-pagerbs-vietines-rinktines-kovotoju-atminim/?comments#comments

      Atsakyti
      • liuks says:
        10 metų ago

        ot man patinka tokie intelektualūs, informatyvūs poklabiai:) Tik “t. lietuvis” sugeba šitaip. Tobulo komunikabilumo profas 🙂 Ypač profesionalūs argumentai, motyvuoti atsakymai į komentarus. Labai daug svarbaus sužinom apie WC, tvartų ir panašių vietų reikalus 🙂 Tiesiog pavydžiu žmogui tokios išminties:)

        Atsakyti
        • Vilmantas Rutkauskas says:
          10 metų ago

          Pavydas – didelė nuodėmė, krikščioni.

          Atsakyti
          • Vilmantas Rutkauskas says:
            10 metų ago

            + demokrate.

          • liuks says:
            10 metų ago

            ar jūs čia rimtai nesupratot teksto prasmės, ar irgi juokaujat, kaip tai bandau daryti aš (rimtu veidu) 🙂 ?

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Na, matai, pats sakai, kad mano kalbos – liuks. 🙂
            Tam ir aš pats kuo nuoširdžiausiai pritariu. 🙂

          • "tikram lietuviui" says:
            10 metų ago

            Tikrų tikriausias nukvakėlis

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Gerai save apibūdinai – su kuo ir sveikinu. 🙂

          • rugys says:
            10 metų ago

            sveikinu tokią tobulai produktyvią diskusiją 🙂 Pritariu liuks’ui 🙂

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Niekam neįdomi tavo, nebelietuvio, nuomonė. 😉

  24. istorikas says:
    10 metų ago

    Kuo didžiausia pagarba gerbiamam Zigmui už nepailstamas pastangas išsaugoti Teisingą Sąjūdžio Istoriją. Neveltui jis tai daro- juk faktiškai tai jo birželio 3-iosios “kūdikis”. Jei ne Vaišvila, pavėlavęs, atbėgęs iš straipsnio rašymo derinimo “komj.tiesoj” , ir sugebėjęs dar patekti į MA tribūną ir paraginęs kuri INICIATYVINĘ GRUPĘ (tuoj pat), tai vargu to , Vilko beišvaikomo susirinkimo metu , ar būtų tas LŪŽIS įvykęs? Kiek teko ten sėdėt, buvo naujauta, kad prikalbėta daug, o baimė kažką padaryti konkrečiai taip ir liks.. . Dėkui tam aktyviam ir iniciatyviam žavingam jaunuoliui, kuris TAI drąsiai padarė. Lenkiu savo galvą prieš Zigmą- tai patriotiško, iniciatyvaus, doro, sąžiningo, pareigingo, atkaklaus Žmogaus pavyzdys kiekvienam iš mūsų.

    Atsakyti
    • je je says:
      10 metų ago

      lankstykitės lankstykitės kaip tipiškas bestuburis… kaip ir jūsų “gerbiamasis” lankstėsi prie KGB vadą Eidintą 🙂 kaip gerb. Linkevičius lankstėsi Lenkijoj atsiprašinėdamas, kad dar vis nepažymėjo lenkiškais pavadinimais “lenkų” teritorijos aplink Vilnių… lankstykitės… esate tikras lankstymosi pavyzdys:)

      Atsakyti
    • Kažin says:
      10 metų ago

      Buvo ne visai taip. Vilkui neleidžiant kurti Sąjūdį, Skučas visvien ėmė jį kurti. Paleido sąsiuvinius ir paragino susirinkusius įsirašyti į juos. Nemažai susirinkusiųjų jau buvo spėję į juos įsirašyti. Taigi dar prieš pasirodant Vaišvilai jau salėje vyko Skučo pradėtas sąjūdžio kūrimas. Be to, Vilkui neleidžiant nieko kurti buvo bent pora kartų pasišauta eiti prie Varpinės bokšto ir ten įkurti judėjimą.
      Tačiau, esant tokiam “stumdymuisi” pasirodė Vaišvila su Medalinsku ir įvyko tai kas įvyko. Pats Skučas buvo įrašytas į Inciatyvinės grupės sąrašą, o jo įsirašiusiųjų sąrašą nutarta prijungti kaip sąjūdininkus.

      Atsakyti
  25. liuks says:
    10 metų ago

    Labai reikalingas straipsnis. Reikia rimtai užsiimti Sąjūdžio istorijos tikslumu ir įamžinimu. Ir kuo greičiau iššifruoti esamus įrašus ir atverti visus archyvus.

    Atsakyti
    • medus says:
      10 metų ago

      pritariu. tai būtina padaryti, nes susipažinimas (kam rūpi) galėtų būti labai svarbus visuomenės (tautos) vidinio susipratimo ir galimybės žvelgti į ateitį momentas. Nes be to – dabar, kuo toliau, tuo labiau, įsivyrauja vidinis chaosas ir susikaldymas – net čia, šiuose komentaruose. O reikia suprati kas iš tiesų įvyko, nes tik taip žinosime ką daryti, todėl Vaišvilos pastangos yra neįkainojamos.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        10 metų ago

        Seniai viskas yra aišku ir aš jums jau n metų tai kalu į galvas.
        Gerai, kad dabar jau Vaišvila ir lrytas pradėjo rašyti lygiai taip pat.
        Nors kas iš to – klaidos buvo aiškios seniai, o kur paprotinimai dėl to kaip elgtis ateityje?
        Tam aš irgi duodu patarimų – negailėkite ir jūs, nes, kas žino, gal kaip tik tai padės Lietuvai atsigauti?
        Nes nieko nedarant tai tikrai nieko nebus.

        Atsakyti
        • "tikram lietuviui" says:
          10 metų ago

          …proto bokštas…

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Ačiū ačiū ačiū. 🙂
            Bet ir pats tai žinojau. 🙂

          • asdf says:
            10 metų ago

            pusprotis “tikras lietuvis”

          • tikras lietuvis says:
            10 metų ago

            Gerai save apibūdinai. 🙂

  26. Valdas says:
    10 metų ago

    Lietuva buvo užvaldyta, sukčiaujant.
    Bemaž 23 partinės gaujos skurdino ir naikino Lietuvą.

    Atsakyti
    • je je says:
      10 metų ago

      taip, paskutinis sukčiavimo atvejis – kai darbo partija “susijungė” su savo pačios darbo “laibor’ partija ir išvengė teisinės atsakomybės. Apie tai iš didžiojo perestroikininko – nei žodžio. Kodėl?:)

      Atsakyti
    • Valdas says:
      10 metų ago

      Pataisau, nes vieno žodžio neparašiau.

      Lietuva buvo užvaldyta, sukčiaujant.
      Bemaž 23 metus partinės gaujos skurdino ir naikino Lietuvą.

      Atsakyti
      • Vilmantas Rutkauskas says:
        10 metų ago

        O kur tuo metu buvai, emigrantini Lietuvos globėjau ?

        Atsakyti
        • Valdas says:
          10 metų ago

          Vilmantai,
          manau, kad dabar netinkamas laikas aiškintis kas kada ir kurioje vietoj pražiopsojo pavojų.
          Šiuo metu mums reik žinoti atsakymą į tokį klausimą.
          K a i p sustabdyti viska naikinančių partinių gaujų siautėjimą Lietuvoje?
          Jei turi minčių, užrašyk.

          Pagarbiai

          Atsakyti
    • Kažin says:
      10 metų ago

      Yra būtina pasakyti, kad pirmiausia tas sukčiavimas prasidėjo “perestroikos politikos prichvatizavimu”, kuris toliau laidavo Lietuvos užvaldymą. Taip dažnai būna, kad, vykstant taikioms (dainuojančioms)revoliucijoms, jų iškovojimus pasiglemžia sukčiai. Šiuo atveju matėsi, kad pirmasis perestroikos “prichvatizavimo” žingsnis buvo žengtas jau 1988 m. birželio 3 d.

      Atsakyti
  27. respublika says:
    10 metų ago

    Labai geras gerb. Z.Vaišvilos interviu Respublikoje

    http://www.respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/bus_isklausyta/nepriklausomybes_atkurimo_akto_signataras_zigmas_vaisvila_europos_sajunga_veikia_kaip_ssrs/

    Atsakyti
  28. medus says:
    10 metų ago

    dėkui “respublika”, nebepažiūriu ten. tikrai neblogas interviu – šitoks signataro požiūris guodžia – juk dar ne visi šliaužioja prieš ES keliais. tik aš asmeniškai netikiu, kad turime ko nors “prašyti” ar derėtis su ES. prisiminė paauglystėje gerai mokėta sena daina: “kodėl mes laisvės prašome, argi laisvi taip elgiasi?”. nesuprantu, iš kur pas mus taip giliai įsišaknijęs vergo mentalitetas?? žmonės, pabuskite pagaliau. mes vergai tik tada, kai ko nors PRAŠOME, KAD MUMS DUOTŲ. laisvas žmogus neturi prašyti – laisvas žmogus PAREIŠKIA apie savo pasirinkimą, KONSTATUOJA savo apsisprendimo faktą ar INFROMUOJA apie priimtus sprendimus. liūdna.. kada mes tai suprasime? kada nebus gėda už tuos, kurie “valdžioje” (nors nematau aš ten jokios valdžios- nuolankaus vasalo postas..).

    Atsakyti
    • medus says:
      10 metų ago

      nostalgija apėme prisiminus tą dainą tai va ir įkelsiu tautiečiams 🙂 naivus, paprastas “klipas”, bet labai arti to jausmo ką tada jautėme, kas pamena:) manau, daugumai būtų sveika prisiminti: http://www.youtube.com/watch?v=LEIf7bQed6g

      Atsakyti
      • rasa says:
        10 metų ago

        šiandien vietoj pabudimo ir kėlimosi grimztam į prievarta ES primetamą moralinę ir tautinę degradaciją.

        Atsakyti
        • et says:
          10 metų ago

          prie ko čia ES, gerbiamoji? Ta degradacija sklinda iš kvailių, kurie pasirašinėja Stambulo konvencijas.. iš tokių kvailių kaip čia susirinkę “perestroikos” liaupsintojai, neskiriantys Strasburo nuo Briuselio, nors tūkstantį kartų tai aiškinu ir ne tik šiame pseudopatriotų portale. Užknisot juodai.

          Atsakyti
          • et says:
            10 metų ago

            respublika.lt galima rasti jau visiškai atvirą Vaišvilos agitaciją prieš Europos Sąjungą. Palaukim, gal greitai jis mus jau visiškai atvirai pakvies į Rusijos kuriamą Euraziją.

          • medus says:
            10 metų ago

            iš tiesų nesuprantu, kaip dar kas nors gali manyti, kad ES yra gėris? kaip galima nematyti ne tik beribių globalistinių, bet tiesiog fašistinio pobūdžio pastangų naikinti tautiškumą, kultūrinę savimonę bei skiepyti vergo mentalitetą ir mankurtišką žmogaus egzistenciją? lygiai tas pats ir nė kiek negeriau yra ir Rusijos kuriama Eurazija (beje, negirdėjau Vaišvilos ten ką nors kviečiant – priešingai – kaip tik neseniai you tube žiūrėjau labai sveiką mastymą rodančius jo pasisakymus apie strateginį būtinumą bendrauti su kaimynais ir išnaudoti nelabai palankią geografinę-politinę situaciją savo naudai, kad ta situacija nebūtų panaudota mūsų nenaudai). mano asmenine nuomone, šie du iš išorės „priešingi poliai“ (ES ar Rusijos Eurazija, beje ir kiti) groja vadovaujami to paties „dirigento“, kur „kūrinio“ galutinis tikslas yra mažas tautas taip įbauginti ir, panaudojant įvairių lygių spaudimą, įtikinti, kad vienos jos neturi jokios ateities, yra pasmerktos išnykimui, o jeigu neišnyks, tai jas greit praris vienas iš baubų, ateinantis arba iš Rytų, arba iš Vakarų. žodžiu, prašykite mūsų malonės, atsisakykite savęs ir mes jus „saugiai priglausim“. tiek vieni, tiek kiti tą mielai padarys, o galų gale visi gyvensime pasaulinėje fašistinėje valstybėje – dar gerai, jeigu „nečipuoti“, bet greičiausiai ir tai planuose ir ne paskutinėje vietoje. žiūrėkim, kas vyksta pasaulyje, ne tik mūsų kieme. tvirtai tikiu, kad pats laikas nebeieškoti priešų, o telktis kaip tautai, jungiamai tiek daug unikalių tik mums dalykų: kalbos, kultūros, pasaulėjautos, tradicijų ir pan. esam maži, bet kaip tik dėl to turime galimybę susitvarkyti ir išlikti, jeigu kada nors išaugsime iš vergo mentaliteto.. ar ne laikas?

          • Kažin says:
            10 metų ago

            Taip, sutinku, kad esame “graužiami” iš vienos ir iš kitos pusės, bet manau, kad to graužimo iš Vakarų priežastis yra ne ES, o Lenkija. Antai, Latvija, Estija, pagaliau Suomija taip pat yra ES, bet joje būdamos tokios prapulties nejaučia kaip kad mes – Lietuva.
            To problema yra Lenkija, todėl pirmiausia turi būti pastatyti į vietą santykiai su ja.
            Oskaras Milašius aiškių aiškiausiai yra pasakęs, kad bet kokio dėjimosi su Lenkija atveju Lietuvos laukia pražūtis. Tai labai pamatuota įžvalga, tačiau jos nesigirdi, o kišamos lenkinančios Česlovo Milošo mintys.
            Tad pirmiausia turime analizuoti kam šiuo metu, t.y. artimiausiu apžvelgiamu laikotarpiu ir apskritai, ar būtų reikalingi glaudesni santykiai su Lenkija. Įvertinus istoriją ir dabar susidariusią politinę padėtį regione tokio reikalingumo Lietuvai nematau.
            Lenkija netgi nuo Mindaugo laikų visada Lietuvai buvo ir liko ją rijančiais žvėries nasrais. Šiuo metu padėtis yra tokia, ji tokia, kad Lietuva gali ir turi laikyti Lenkiją sau tuščia vieta.Apskritai Lenkija pagal savo istorinį vaidmenį šiandien yra tapusi nereikalinga nei Vokietijai, nei Pranzūzijai, pagaliau nei JAV. Visos šios šalys turi tiesioginius bendravimus su Rusija, Rytais, vykstančius Lenkijai “virš galvos”.
            Turėtume įsidėmėti, kad Lenkija niekada nebuvo Lietuvos saugumo garantu, juo laibau juo negali būti šiandieninėje situacijoje. Dėl saugumo užtikrinimo Lietuvai pakanka būti NATO, turėti dvišalę partnerystę su JAV, pagaliau Lietuva visada jautė ir šiandien jaučia Ukrainos ir kitų kaimynų petį.
            Gi artimesni ryšiai su Lenkija tik pablogina Lietuvos saugumą, nes tada keliamas įtarimas Baltarusijai, Rusijai, kad jie gali būti nukreipti prieš šias kaimynes.
            Taigi Lenkija nereikalinga Lietuvai ir dėl saugumo užtikrinimo, netgi atvirkščiai bendravimas su ja saugumo srityje gali jam tik pakenkti.
            Todėl tikslinga telktis prie vienos nuomonės dėl santykių su Lenkija pastatymo į savo vietą, t.y. eiti prie šaltų kaimyninių santykių su Lenkija, nesiimti su ja bendro veikimo, projektų ar panašiai pirmiausiai kultūros, istorijos srityje, o ir ekonomikoje.
            Manau tai įvykdžius ir stiprinant ekonominius ir kitus ryšius ypač su Baltarusija, kitomis regiono šalimis, Lenkijos veiksnys nustos draskyti Lietuvą, apskritai Lenkijos vaidmens nereikalingumas regione padidės. O gyvenimo ES mokykimės iš Suomijos, Estijos, kitų šalių ir žinoma visais būdais siekime, kad Lietuvos valdžioje turėtume ne partinius skystablaudžius per tuos 20 metų taip nuvaldžiusių šalį, o tam tinkamus asmenis.

          • medus says:
            10 metų ago

            jeigu dar turite kokių iliuzijų dėl ES ar JAV, ar NATO “globos”, labai klystate. bijau, kad pokyčius gana greitai pamatysime. jų tikslas – vienas ir jame tikrai nėra vietos Lietuvai kaip valstybei – lygiai taip, kaip ir kitoms į mus panašioms mažoms tautoms. globalizacija- ir nė nepajusime. ar dabar kas su mumis skaitosi? pastebėjote? todėl reikėtų atsigręžti į Latviją, Estiją, Suomiją ir pan. – nebūti vieniems, burtis. o mes patys, tik nusimetę vergišką “šeimininko” paiešką, turime galimybę išlikti. čia – mūsų namai ir mes – šeimininkai. tauta matuojama ne dydžiu, o žmonių dvasios gyvumu. kol jos turėsime, dar nesame dingę. jau keletą metų domiuosi alternatyviu požiūriu į pasaulį ir idėjomis, tai aš tokių iliuzijų nebeturiu. jei yra galimybė klausyti anglų kalba, rekomenduoju: http://www.redicecreations.com/radio/nonsubscriber.php – švedų “Red ice creations” – ne viskas tiesa, ką išgirsti (jie to ir nedeklaruoja), bet daug peno pamąstymams.

          • Kažin says:
            10 metų ago

            Manau, kad toks “įsistriošinimas” pasauliu nepamatuotas. Vienintelį realų pavojų Lietuvos išlikimui matau Lietuvos dvišaliavimesi su Lenkija.
            Be abejonės jokio svetimųjų “šeimininkavimo” Lietuvoje, o ypač Lenkijos, pakęsti neturėtume. Mano supratimu buvimas NATO šalimi, dvišalė partnerystė su JAV jokios tiesioginės grėsmės Lietuvos valstybingumui ar lietuvybei nekelia.
            Tačiau pasikliauti vien tuo, būtų strateginė klaida. Visų pirma turime būti pasirengę gintis nuo akiplėšiškų kaimynų patys tiek karine jėga, tiek stipria vieninga lietuvybės dvasia. Kadangi tai įgyvendinti galima per valdžią, taigi silpniausia mūsų vieta per tuos 20 metų yra tinkamos valdžios įvairiais atžvilgiais neturėjimas.
            Svarstymams, kam valdant mums geriau gyventi, turime padaryti galą.
            Pamąstymams apie kelių galimybes Lietuva pakankamai turi savos patirties, bet žinoma, nepakenks ir švedų pasiklausyti, –
            ačiū už nuorodą.

          • medus says:
            10 metų ago

            prašom, įdomaus klausymo. tik negalėčiau pasakyti dėl žodžio “įsitriošinimas” (nesuprantu nors tu ką:), bet negi tikrai tikite, kad labai aktyviai plečiamas globalizacijos procesas yra skirtas tautų išsaugojimui? na taip, mūsų turbūt nešaudys ir nepuls tankais (atgyvenusios ir nelabai efekyvios priemonės, nes aiškiai matomos ir skatinančios aktyvų pasipriešinimą), bet būsime išsklaidyti, asimiliuoti ir išpautomis smegenimis. daugelis jau yra. o paprasčiausias klausimas – argi globalizacija kuriama tam, kad puoselėtų tautinį tapatumą? čia retorinis klausimas, nes man atsakymas visiškai aiškus.

          • Kažin says:
            10 metų ago

            Beje, prašyta ne “įsitriošinimas”, o “įsistriošinimas”, kuris yra iš striošytis “baidytis”, “baugintis”, – pagal kalbininkus laikomas slavizmu.
            Kas dėl globalizacijos, tai ji yra objektyvus procesas, ir kuo jis virs sunku prognozuoti, o va Lietuvos lenkinimasis įgauna vis didesnį pagreitį ir jis yra neišsisklaidantis pasaulyje, o besitelkiantis čia mūsų namuose – Lietuvoje, taigi kas mes būsime be savo namų, kaip neuždusime Lenkijos tvaike. Čia matau artimiausią pavojų mūsų lietuvybės dvasiai ir kūnui.

  29. medus to Kažin says:
    10 metų ago

    hm, nebegaliu jums atsakyti – turbūt per daug atsakymų prirašėme. atsiprašau, tikrai “įsistriošinimą” neteisingai greit peskaičiau:) taip, dabar prisimenu tą žodį iš kažkur..gal vaikystės, man atrodo, Žemaitijoje jis vartojamas.
    o dėl globalizacija vs Lenkijos grėsmė – tai čia dar klausimas kuris pirmiau užkris; mano nuomone, globalizacija bandys mus praryti greičiau – tą jau dabar matome visišku valdžios nesiskaitymu su tauta – tai reiškia, kad yra sprendimai, kurie būtini priimti bet kokia kaina, kad būtų galima toliau “teisiniu būdu” daryti tai, kas numatyta globalistų planuose. su šiais paskutiniais sprendimais skubama tikrai ne be reikalo.

    Atsakyti
    • Kažin says:
      10 metų ago

      Matau, kad ne dėl globalistinių, o dėl Lenkijos reikalavimų įgyvendinimo Lietuvos valdžia labiausiai nesiskaito su Tauta. Ir tai daroma istoriniu laikotarpiu, kai Lenkijai į visokius lenkinimo reikalavimus galime atsakyti: papūskite mums į uodegą!
      Lenkizacija visu tempu yra varoma per bendrdarbiavimus su Lenkija istorijos, kultūros srityse ir pan. Lenkizuojasi universitetai, ypač VDU, probumbliai, prosavokynai dygsta lyg grybai po lietaus. Štai vietos, grėsmių lietuvybei židiniai.
      Tad labiausiai Tautos dėmesio centre turi būti atsispyrimas lenkizacijai. Akivaizdu, tapdami atsparūs lenkinimuisi, atsilaikysime ir prieš globalinimąsi.

      Atsakyti
  30. medus- fimas apie Sąjūdį says:
    10 metų ago

    LRT mediatekos “filmų kampelis” šį vakarą nustebino nauju filmu “Liaudis tampa tauta. Sąjūdžio kelias”. TV seniai atisakiau, tai nežinau ar rodė; jeigu kas nematėte, galima pažiūrėti čia: http://www.lrt.lt/mediateka/temos/1357/Filmai
    Dviprasmiškas jausmas apima pažiūrėjus – gera iniciatyva glaustai papasakoti visai jauniems žmonėms, kas įvyko, tačiau matosi, kiek svarbių (svarbiausių?) žmonių nepaliesta, nepakalbinta, kažko labai trūksta. bet gal toks sumanymas – glaustai, faktiškai?
    na bet ko nepaslėpsi, nesumažinsi, nesutrumpinsi – tai Sąjūdžio JAUSMO. galima mylėti Sąjūdį ar jo nekęsti, galima abejoti, pykti, džiaugtis, nusvilti ar viltis, tačiau kas patyrė TĄ energiją, neabejoju, kad čia ir vėl ją pajunta – su pirmu kadru. man šiurpuliukai – net dabar, net iš vaikiškos atminties.. gero žiūrėjimo, tautiečiai:)

    Atsakyti
  31. Matėm says:
    10 metų ago

    Matėm tą filmą, yra ir daugiau, kad ir šis : http://www.youtube.com/watch?v=70x_zGmeJtA , rodytas tą pačią dieną bet Sąjūdis buvo toks platus ir įvairialypis, kad vienas kitas filmas visko neatskleis. Reikia daugiau žurnalistų ar kitų kūrėjų iniciatyvų, daugiau panašių darbų. Gal net sukurti po filmą apie atskirus, pačius aktyviausius, reikšmingiausius Sąjūdžio kūrėjus, kurie kiekvienas atskleistų daugybę dalykų iš savo asmeninės didžiulės patirties. Deja, suprantu, kad tai- nerealu. Mūsų televizijai nerūpi atidžiau pasigilinti į istoriją išsamiau, parodyt ją jaunajai kartai, o ir vyresniesiems priminti tai, kas galbūt, su laiku prisimiršę…

    Atsakyti
    • medus says:
      10 metų ago

      ačiū už nuorodą. filmai yra gerai, tik emocijos kiek trukdo įsigilinti į faktus. dabar bandau atsiriboti ir pažvelgti iš šalies. jei kas domisi Sąjūdžio laikotarpiu ir mėgina suprasti kas ir kaip ten buvo, ir kodėl taip baigėsi, rekomenduoju sau neseniai knygyne atrastas porą knygų: Inos Navazelskis “Fragmentai ir lūžiai: reportažai iš Vilniaus 1990-1991 metais” ir “Sąjūdžio ištakų beieškant. Nepklusniųjų tinklaveikos galia”. kiek kol kas teko vartyti, pirmoji atrodo gana vertinga susivokimo, “nestandartinių” faktų prasme. nors spręsti dar anksti. tiesa, dar radau signataro Ozolo keletą knygų, suskirtstytų laikotarpiais – gal tenai irgi kas aiškiau bus.

      Atsakyti
  32. uoliems DG "rėmėjams" says:
    10 metų ago

    Jei norite meluoti, pradžiai bent paskaitykite Z. Vaišvilos biografiją. Tada teks prisiminti, kad Kruonio HAE statybą stabdė ne Zigmas, o a.a. Saulius Gricius ir jo vadovaujama Kauno “Atgaja”. O Zigmas Vaišvila, tuo metu, beje, dirbęs Valstybinio gamtos apsaugos komiteto Mokslo valdybos viršininku, buvo valstybinės komisijos, kuri sprendė, ar tęsti šią statybą, narys. Z. Vaišvila kaip šios komisijos narys pasirašė komisijos išvadas, kad statybą reikia tęsti su prierašu, kad reikia sulaukti moklsininkų tyrimų dėl HAE įtakos Kauno marių dumblui išvadų. Tad neklastokite Atgimimo ir valstybės istorijos

    Atsakyti
  33. "Pikasui" ir jo bendrininkams says:
    10 metų ago

    ei alfa ir delfi būtų įdėję Z. Vaišvilos reikalaujamus paneigimus (tikrovę neatitinkančių teiginių delfyje – 17, alfoje – 51), po apgailėtino paskubomis suresto Vasiliauskaitės rašinėlio 2009 m. rinkimų išvakarėse, tai galima būtų dalykiškai padiskutuoti. Tačiau rinkimų išvakarėse jiems tai buvo akivaizdžiai uždrausta tai daryti. Pasiguglinkite:

    zigmas-vaisvila-silpni-nervai-ir-paslepta-rinkimu-reklama

    zigmas-vaisvila-nesitraukia-jis-reikalauja-kad-naujienu-portalai-paneigtu-paskleista-mela

    Atsakyti
  34. arvydas damijonaitis says:
    10 metų ago

    Lyginti Europos Sąjungą su Rusijos sovietiniu gulagu yra nedora,primityvu. Z.Vaišvila yra nedoras politikas – populistas,BAISIAI NORI Į SEIMĄ,prie valdžios lovio.Matome ką jis vienija – smirdančius sovietžmogius(homosovieticus)..Arvydas Damijonaitis

    Atsakyti
    • arvydui says:
      10 metų ago

      savo demagoginių srutų nepilk ant kitų. Ypač ant tokių sąžiningų ir nuoširdžiai patriotiškų žmonių kaip Signataras Z.Vaišvila.
      Pone A.D., galima įtarti, kad gini ES, nes galimai tamstai už tam tikrus darbus “briuseliui” yra mokami dideli pinigai. Tačiau nei vienas padorus Lietuvos Patriotas negins nei kokios “TSRS” , nei ES ar kitokio darinio, kuris valdo mūsų valstybę iš aukščiau, nuleidinėja direktyvas, prieš kuriuos dreba Seimas ir Vyriausybė prieš priimdami nebesavarankiškus įstatymus ar nutarimus, o baimingai žvilgčiodami pro petį , ką pasakys “šeimininkas”, ar nenubaus, ar pirštu nepagrasys ir ką lieps padaryti. Ar Valstybės suverenių galių atiminėjimas yra Laisvos Valstybės normalus gyvenimas?
      Jei pats A.D. BAISIAI nori į Seimą, tai teks truputuką palaukt- rinkimai dar gerokai po trejų metų. Įdomu, su kokiu sąrašu susidėjęs pats eisi? Greičiausiai su komunistų palikuonimis LDDP- LSDP arba tolerastais liberastais? Ir jei toks įžvalgus, atsakyk kodėl gerbiamo Vaišvilos “BAISIAI DIDELIS NORAS” į Seimą neatsispindi Seimo rinkimų kampanijoj? Kad ir pernai. O gal matei kokioj apygardoj ar kokiam sąraše jis vis BAISIAI bolotiruojasi? Jei turi vaizdinių ir faktinių įrodymų- pasidalink. BAISIAI įdomu 🙂

      Atsakyti
  35. a says:
    9 metai ago

    Siaip mes Jums patikejom valdzia, ka Jus darysite, kad leidot vienam zmogui, priiminet sprendimus, imdami pinigus uz darba, kurio nedaret. Ar mes dar turime eiti ant patranku, nupirktas uz pinigus, kuriuos musu anuku vaikai greiciausiai moketu. Cia man labiau i prisipazinima, kad prasikot Tevyne, kuria Jums patikejom. Atidavem Jums Saule Lietuvos…

    Atsakyti
  36. a says:
    9 metai ago

    P. S. Tai kol zmones nesugalvojo Jusu i teisma paduot uz Genocida Lietuvos, visi kurie dar gyvi, renkates ir sprendziat, kaip jums pries paskutini teisma Danguje apsivalyt, pries Tevus, pries Senelius.. Jei to nedarysit, susiprotes zmones, dar ir cia i teisma papulsit. Ne visi atminti pragere, ne visi Maironi ar Kernagi pamirse. Bet su savo revoliucijomis isgrauzhk, atsiprasant. Bet kad vel brolis pries broli eitu su ginklu kaip visada si kart to nebus. Kai po to dar vieni didvyriais tampa, nes kovojo pries broli, kuris kitoki laikrasti skaite. Po revoliucijos buna karas. Bet ju nebus, nes as kasryt atsikeles pasimeldziu, ir paprasau kad visada sviestu Saule, kad Dangus butu giedras, kad jauna, gyva ir sveika butu Mama, tada ir as ir Jus ir visi busime laimingi. Kai zmones gris i prota, jokiu revoliuciju nereiks, kalti patys teps slides. Jei neateis, na tada jokia kare nieko mums gero neduos, tai net subines kelt kazkur del to neverta. Cia jau tik kazko norai, kurie eina pries mus, o ne del musu.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

LTSR Aukščiausiosios Tarybos vienuoliktojo šaukimo sesija. Deputatai plenarinių posėdžių salėje posėdžio metu. Stovi deputatai (iš kairės) Romualdas Ozolas ir Justinas Marcinkevičius,Vilnius, 1989 12 | LCVA, J. Juknevičiaus nuotr.

Z. Vaišvila. „Vienybė – mūsų išlikimo sąlyga“ (J. Marcinkevičius) (III)

2023 03 14
parodos „Ukraina: nenugalimos tautos dvasiniai lobiai“ atidarymas | Rengėjų nuotr.

Atidaryta paroda apie Ukrainą

2023 03 13
Antanas Terleckas tremtyje Omsukčiane. Magadano sr., 1983 m. birželis | genocid.lt nuotr.

A. Terleckas. Už Nepriklausomą Lietuvą

2023 03 13
Sąjūdžio pradininkai išteisinti

Z. Vaišvila. „Vienybė – mūsų išlikimo sąlyga“ (J. Marcinkevičius) (II)

2023 03 12
1990 m. kovo 11 d. po Aukščiausiosios Tarybos Lietuvos Nepriklausomybės Atstatymo Akto priėmimo. Salė. Stovi deputatai. Nuotraukos autorius nežinomas. Reginos ir Zigmo Vaišvilų asmeninis archyvas.

Z. Vaišvila. „Vienybė – mūsų išlikimo sąlyga“ (J. Marcinkevičius) (I)

2023 03 11
Švenčiame 32-ąsias Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienos metines | lrs.lt nuotr.

Kviečia paroda Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienai

2023 03 07
Vytautas Landsbergis | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Dėl V. Landsbergio statuso ketinama kreiptis į KT

2023 03 03
Edvardas Šiugžda | A. Kaminsko nuotr.

Mirė sąjūdininkas, ilgametis „XXI amžiaus“ redaktorius Edvardas Šiugžda

2023 03 02
Robertas Šarknickas | lrs.lt, O. posaškovos nuotr.

Kodėl etninė kultūra išstumiama iš Tūkstantmečio mokyklų programos?

2023 02 27
Signatarai E. Grakauskas ir Z. Vaišvila pristatys ketinimą surengti referendumą „Viena Lietuva!“

Signatarai E. Grakauskas ir Z. Vaišvila pristatys ketinimą surengti referendumą „Viena Lietuva!“

2023 02 21
Rodyti daugiau

Naujienos

Eismas Šiauliuose | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Šiauliuose tęsiamas kariuomenei svarbus projektas

2023 03 27
Automobilio žibintai | pixabay.com, AutoPhotography nuotr.
Gamta ir žmogus

Sukčiai nesnaudžia ir automobilių prekyboje

2023 03 27
Netradicinis knygos „Mokytojas“ pristatymas | Rengėjų nuotr.
Kultūra

Neįprastu būdu bus pristatyta knyga „Mokytojas“

2023 03 27
Kviečia teikti paraiškas LR Prezidentų vardinėms stipendijoms gauti | Lietuvos mokslų akademijos nuotr.
Lietuvoje

Kviečia teikti paraiškas LR Prezidentų vardinėms stipendijoms gauti

2023 03 27
Už mieste turėtą žemę galės būti atlyginama mišku | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Už mieste turėtą žemę galės būti atlyginama mišku

2023 03 27
Ukrainos gynėjai | https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Ukrainos ginkluotosios pajėgos kol kas negali pradėti kontrpuolimo

2023 03 26
Renginio akimirka | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuotr
Lietuvoje

D. Paužuolis – pasaulio čempionas! (nuotraukos)

2023 03 26
Medžių sodinimas | S. Žiūros nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilnius sužaliuos naujais medžiais ir krūmais

2023 03 26
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Romas apie S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
  • Jotvingis apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Jotvingis apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Jotvingis apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Šiauliuose tęsiamas kariuomenei svarbus projektas
  • Ieškoma Registrų centro vadovo
  • Kauniečiai sulauks kvietimų tirtis sveikatą
  • Prezidentas pasveikino naują LAT pirmininkę
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Z. Vaišvila. „Vienybė – mūsų išlikimo sąlyga“ (J. Marcinkevičius) (III)

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 14
5
LTSR Aukščiausiosios Tarybos vienuoliktojo šaukimo sesija. Deputatai plenarinių posėdžių salėje posėdžio metu. Stovi deputatai (iš kairės) Romualdas Ozolas ir Justinas Marcinkevičius,Vilnius, 1989 12 | LCVA, J. Juknevičiaus nuotr.

Primityvus ir tiesmukas yra netolimos mūsų Tautos Atgimimo istorijos perrašymas, esant gyviems jos kūrėjams ir dalyviams.

Skaityti toliau

Atidaryta paroda apie Ukrainą

by Kristina Aleknaitė
2023 03 13
0
parodos „Ukraina: nenugalimos tautos dvasiniai lobiai“ atidarymas | Rengėjų nuotr.

Kovo 10 d. Vilniuje, Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje vyko parodos „Ukraina: nenugalimos tautos dvasiniai lobiai“ atidarymas, kurioje dalyvavo prof....

Skaityti toliau

A. Terleckas. Už Nepriklausomą Lietuvą

by Kristina Aleknaitė
2023 03 13
1
Antanas Terleckas tremtyje Omsukčiane. Magadano sr., 1983 m. birželis | genocid.lt nuotr.

2012 m. Laisvės premijos laimėtojo, politinio kalinio, kovotojo už Lietuvos laisvę Antano Terlecko anūko, istoriko Antano Terlecko kalba, pasakyta Lietuvos...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Romas apie S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą
  • Jotvingis apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Jotvingis apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Jotvingis apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Leiba Chodosas apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
Kitas straipsnis
„Pirčiupių motina“ | varena.lt nuotr.

Pagerbtos Pirčiupių kaimo aukos

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai