Į Lietuvą pirmą kartą istorijoje atvyko pašto traukinys iš Kinijos (3)

Traukinys iš Kinijos | post.lt nuotr.

Traukinys iš Kinijos | post.lt nuotr.

Pasaulį sukausčius koronaviruso pandemijai sutrikus daugeliui logistikos grandinių, Lietuva tampa susisiekimo centru iš Tolimųjų Rytų į Europą. Šventinį savaitgalį pirmą kartą istorijoje į Europą atvyko traukinys iš Kinijos, kurio krovinį sudaro tik pašto siuntos, ir jis sustojo ne kur kitur, o būtent Lietuvoje, Vilniuje. 42-uose traukinį sudarančiuose pašto konteineriuose atgabentos siuntos skirtos ne tik Lietuvai, bet visai Europai. Jas po Europą išskirstys AB Lietuvos paštas.

„Bendradarbiavimą pašto siuntų pervežimo geležinkeliais srityje su Kinijos paštu pradėjome dar 2019 metų liepą, tačiau gaunami siuntų kiekiai buvo žymiai mažesni. Išgyvenant pasaulinį karantiną ir dėl to stojant daugeliui tarptautinių pašto procesų, šis bendradarbiavimo projektas įgauna pagreitį – Kinijos paštas į Lietuvą siunčia nebe pavienius  konteinerius, bet visą traukinį. Pirmą kartą istorijoje yra siunčiamas tik pašto traukinys iš Kinijos į Europą. Lietuvos paštui tenka išskirtinis vaidmuo – būsime atsakingi už šiuo istoriniu traukiniu atvežtų siuntų paskirstymą po visą Europą. Tai ir atsakomybė, ir tuo pačiu labai didelis įvertinimas. Be to, tai visapusiškai prisidės prie mūsų, kaip pašto, misijos išpildymo – patogiai gauti ir siųsti. Visiems,“ – sako Lietuvos pašto generalinė direktorė Asta Sungailienė.

42 pašto konteinerių sąstatas sustojo Vilniaus intermodaliniame terminale. Daugiau nei 260  tonų pašto siuntų  iš čia bus išskirstytos į 30  Europos šalių. Didžioji dalis siuntų keliaus į Vokietiją, Didžiąją Britaniją, Prancūziją, Ispaniją  ir Vengriją. Du atskiri pašto konteineriai liks Lietuvos vartotojams. Lietuvos paštas iš Vilniaus siuntas pristatys kitiems Europos paštų operatoriams, kad jie galėtų jas pristatyti gavėjams savo šalyse. Iš šios veiklos papildomų pajamų gaus ne tik Lietuvos paštas, bet ir kitos logistikos sektoriaus įmonės, tarp jų Lietuvos geležinkeliai ir tarptautinių krovinių vežėjai. Siuntos į kitas šalis planuojama pradėti vežioti jau balandžio 14 d.

Pasak A. Sungailienės, artimiausiuose planuose tikimasi sulaukti daugiau tokių traukinių iš Kinijos.

„Sutrikusios logistikos grandinės nesutrikdė Lietuvos pašto planų ir šiuo naujuoju maršrutu, ypatingai sudėtingu pandemijos laikotarpiu, verčiame naują puslapį glaudesnio bendradarbiavimo link, siekdami patenkinti vartotojų lūkesčius – vertindami ne tik pristatymo laiką ar kainą, bet ir aplinkosauginius reikalavimus. Džiaugiuosi, kad siekdamos bendrų tikslų šį naują puslapį bendromis pastangomis atvertė susisiekimo sektoriaus strateginės įmonės. Neabejoju, kad vartotojai aktyviai naudosis elektroninės komercijos galimybėmis, todėl šis pašto siuntų krovinys yra tik pradžia“, – sako LR Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Iki šiol siuntos iš Kinijos Europą dažniausiai pasiekdavo oro paštu, nes tai yra greičiausias siuntų pristatymo iš Kinijos būdas. Tačiau oro transporto saugumo reikalavimams griežtėjant bei norint sumažinti aplinkos taršą ir transportavimo kaštus, Kinijos paštas yra užsibrėžęs didelę dalį e-prekybos siuntų gabenti geležinkeliais.

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Politika ir ekonomika, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , , .

3 komentarai

  1. Diletantas:

    Kiek laiko trunka kelione?

  2. O šito atveš? -:

    „Prof. Jonas Grigas teisus: nejonizuojanti spinduliuotė gali padidinti vėžio riziką”
    – tiesos.lt/index.php/tinklarastis/straipsnis/prof.-jonas-grigas-teisus-nejonizuojanti-spinduliuote-gali-padidinti-vezio-
    arba
    – firmusmedicus.lt/

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: