Kaip ugdyti vaikus, kad jie jaustųsi saugūs gamtoje? (0)

Kaip ugdyti, kad vaikas gamtoje jaustųsi saugus? | R. Gruodienės nuotr.

Kaip ugdyti, kad vaikas gamtoje jaustųsi saugus? | R. Gruodienės nuotr.

Neseniai visuomenę sukrėtė žiniasklaidoje nuskambėjęs atsitikimas istorija, kai iš darželio išėjęs vaikas atsidūrė pavojuje – kelyje, kuriame labai didelis eismas. Tad ar vaikus ugdyti gamtoje yra saugu, ar gamta yra padidėjusios rizikos vieta? Viena vertus – taip, tačiau, kita vertus, ar galima užtikrinti, kad ugdymas gamtoje būtų visapusiškai saugus?

Gamtos darželio, kuris gyvuoja jau penktus metus, „Po smilgom“ kūrėja Milda Jankauskienė teigia, kad ne tik galima, bet ir privaloma užtikrinti saugumą gamtoje.

– Gamtos darželis „Po smilgom“ veikia jau 5 metus. Kokie jo išskirtiniai ugdymo bruožai?

– Mums svarbu sudaryti sąlygas vaikų visapusiškam ugdymui(si). Metodai padedantys puoselėti jų vidinę motyvaciją, natūralų žingeidumą suteikiant laisvę, kaip ir saugiai prieraišus ir empatiškas ryšys tarp vaikų ir auklėtojų – mūsų filosofijos esmė. Mums svarbu, kad visa tai telpa dviejuose žodžiuose – vaikas gamtoje. Tačiau kokybiškas vaiko ugdymas gamtoje mums yra ne tik tikslas, bet ir vertybė.

Tikime, kad svarbiausias vaiko kompetencijas galime ugdyti stebint metų laikus ir žaidžiant miške, lakstant ir šokant pievoje, einant į žygius, patiems pasigaminant žaislus ir diskutuojant apie atsakingą vartojimą, eksperimentuojant, skaitant ir skaičiuojant, muzikuojant ir vaidinant, puoselėjant darželio bendruomenę, sveikos gyvensenos įgudžius, šventėse ieškant prasmės ir autentiškumo, vertinant natūralumą, emocijų tikrumą. Auklėtojos vaikams suteikia ypatingą galimybę augti sveikesniems, fiziškai stipresniems, kūrybiškiems, gerbiantiems gamtą ir šalia esančius žmones, vertinantiems bendrystę. Mums svarbus ir kiekvieno suaugusio, esančio šalia vaikų asmeninis augimas ir tobulėjimas, bei siekis sukurti erdvę gerą ne tik augti, bet ir dirbti. Gamtos darželyje puoselėjame pusiausvyrą tarp aktyvių ir ramių veiklų, įkvepiančios gamtos ir jaukių namų, kur šaltu metų laiku galima užsiimti ugdomąja veikla.

Kaip ugdyti, kad vaikas gamtoje jaustųsi saugus? | R. Gruodienės nuotr.

Kaip ugdyti, kad vaikas gamtoje jaustųsi saugus? | R. Gruodienės nuotr.

– Paskutiniu metu plačiai žiniasklaidoje nuskambėję įvykiai, kai iš darželio dėl priežiūros stokos išėjo mažamečiai ir atsidūrė labai pavojingose vietose. Kaip gamtos darželis užtikrina vaikų saugumą?

– Saugumo klausimui teikiame didelį dėmesį: nuolat peržiūrime ir reikalui esant atnaujiname rizikos vertinimo, prevencijos ir valdymo susitarimus komandoje. Vadovaudamiesi jais darbuotojai gali lengviau ir greičiau priimti sprendimus susijusius su vaikų ir darbuotojų saugumu. Tai gal ir skamba grėsmingai, tačiau manome, kad visada geriau būti pasiruošusiems, nei atsiradus situacijai pulti į paniką, o paskui gailėtis, kad nepadarei visko, ką galėjai padaryti, kad būtų išvengta nelaimės.

– Teigiate, kad darželis yra kaip bendruomeninė – jungianti tėvus, auklėtojus ir administraciją. Kokius klausimus sprendžiate kartu?

– Nuo pat įsikūrimo pradžios siekiame būti stipria bendruomene. Klausiame tėvų nuomonės, kaip jie vertina mūsų darbo kokybę, girdime jų lūkesčius, norus susirinkimų metu, vertiname iniciatyvas kartu gražinti aplinką, mėgaujamės būdami kartu bendrose stovyklose, susipažįstame geriau keliaudami tėvų, vaikų ir auklėtojų žygiuose, tiesiog šiltai kalbamės susibūrimuose artėjant Kūčioms.

– Kokiais kriterijais vadovaudamiesi atsirenkate komandą? 

– Ir sau atskirai, ir visai komandai keliame aukštus kokybės standartus. Mums svarbu, kad auklėtojas būtų pavyzdys, įkvėpėjas, įdomi asmenybė. Vertiname darbuotojus, kurie patys siekia augti kaip asmenybės ir savo srities profesionalai, kurie stebi ir jaučia, ko reikia kiekvienam vaikui, pritaria prieraišumo teorijos principams, moka kūrybiškai vaikus sudominti būti gamtoje bet kokiu oru ir mėgautis tuo.

Kaip ugdyti, kad vaikas gamtoje jaustųsi saugus? | R. Gruodienės nuotr.

Kaip ugdyti, kad vaikas gamtoje jaustųsi saugus? | R. Gruodienės nuotr.

– Lietuvoje veikia gamtos, miško, lauko darželiai. Jie skirtingi. Kuo išskirtinis gamtos darželis?

– Išskirtinumą galima apibūdinti tiksliai žinant kokiomis vertybėmis bei filosofija vadovaujasi kitos ugdymo įstaigos. Kitu atveju mes galime pasidalinti kokiomis vertybėmis vadovaujamės mes ir koka filosofija vienija žmones dirbančius mūsų darželyje.

Kategorijos: Gamta ir ekologija, Gamta ir žmogus, Pilietinė visuomenė, Sveikata, Švietimas, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *