Kultūros darbuotojams – virtuali mokymų aplinka (2)

Pixabay.com nuotr.

Pixabay.com nuotr.

Visiems, kas domisi suaugusiųjų švietimu, Lietuvos, Latvijos ir Bulgarijos bibliotekų specialistai sukūrė bendrą gaminį – virtualią mokymosi aplinką Go-andragogy.eu. Prie šios sistemos kviečiami jungtis kultūros darbuotojai, norintys pasitobulinti ir bendradarbiauti su šalies ir užsienio specialistais.

„Mokydami kitus, tobulėjame patys“ – skelbia Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešosios bibliotekos inicijuoto ERASMUS+ projekto „Andragogika: virtuali mokymosi aplinka bibliotekininkams“ organizatoriai. Kultūros darbuotojai visoje Lietuvoje sutiko su šiuo šūkiu, per pirmąjį mėnesį susibūrė daugiau nei 200 mokymų dalyvių iš įvairių miestų. Jie mokymuose dalyvauja kartu su kultūros darbuotojais iš Latvijos (Ryga ir Jelgava), Bulgarijos (Sofija, Pazardžikas, Montana, Stara Zagora, Pavlikeniai) ir Ukrainos (Kijevas).

Pirmieji mokymų dalyviai prisipažino, kad prie mokymų prisijungti juos paskatino ne tik noras nuolat tobulėti, bet ir siekis rasti partnerių suaugusiųjų švietimo veikloje, su kuriais galima dalintis idėjomis, įprastą darbo rutiną paįvairinti ilgalaikėmis tarptautinėmis iniciatyvomis ir projektais. Mokymų aplinkoje Gražina iš Švenčionių rajono teigė, jog dalyvavimas nuotoliniuose mokymuose įprasmina vėsią vasarą.

Suaugusiųjų švietimas tapo ypač aktualus kultūros darbuotojams, kai Lietuvoje ir užsienyje išaugo nuolatinio mokymosi idėja ir vis daugiau vyresnio amžiaus žmonių mokosi visą gyvenimą. Kultūros organizacijos tampa nuolat besimokančių žmonių namais, o kultūros darbuotojai atlieka konsultantų ir lektorių vaidmenis, turi atsižvelgti į kintančius visuomenės grupių poreikius. Visos pagrindinės su suaugusiųjų auditorija dirbantiems specialistams reikalingos žinios pateiktos keturiomis mokymų dalimis: suaugusiųjų mokymosi metodai, mokymų programos rengimo principai, efektyvi komunikacija ir darbas su tikslinėmis grupėmis.

Mokymų metu atskleidžiama, kokie yra klasikiniai ir šiuolaikiniai suaugusiųjų mokymo metodai bei kokiais principais vadovaujantis reikėtų kurti mokymų programą. Daug dėmesio skiriama temoms apie efektyvios komunikacijos specifiką ir darbą su skirtingomis tikslinėmis auditorijomis. Programų turinį papildo skiltis „Įdomus faktas“, praktiniai pavyzdžiai, užduotys ir testai. Per pirmas kelias savaites mokymų dalyviams išduota 120 pažymėjimų už pasirinktos temos studijas, kurių skaičius vis auga. Smagu, kad su pažymėjimo išdavimu mokymasis nesibaigia.

Vienas didžiausių virtualios mokymų aplinkos privalumų – besidomintiems suaugusiųjų švietimu, suteikiama galimybė susipažinti su kitų šalių ir miestų specialistais ir tyrėjais, užmegzti tarpkultūrinius ryšius, diskutuoti apie atliktus darbus ir ieškoti idėjų bendroms veikloms. Sistemos rengėjai kviečia atkreipti dėmesį į turimas suaugusiųjų švietimo patirtis, atnaujinti bei pagilinti turimas žinias kartu su tarptautine specialistų bendruomene.

Prisijungti prie virtualios mokymosi aplinkos galima adresu go-andragogy.eu.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Kategorijos: Kultūra, Kultūros politika, Lietuvoje, Naujienos, Švietimas, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *