Ketvirtadienis, 3 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Akiračiai

E. Vaitkevičiūtė. Propagandos žodynas: Bermudų trikampis;  simbolis (III)

Eugenija Vaitkevičiūtė, www.alkas.lt
2017-04-15 01:07:54
7
Kryžius ir inkvizitoriai | Peru Inkvizicijos muziejaus nuotr.

Kryžius ir inkvizitoriai | Peru Inkvizicijos muziejaus nuotr.

Kryžius ir inkvizitoriai | Peru Inkvizicijos muziejaus nuotr.
Kryžius ir inkvizitoriai | Peru Inkvizicijos muziejaus nuotr.

Taigi, ponios ir ponai, tęsiame „Propagandos žodyną”. Asmenų ar visuomenių  „testavimas“, apie kurį kalbėsimės, pasitaiko įvairiose srityse: psichologijoje, švietime, versle, ypač reklamoje, sociologijoje ir pan. Antai naujai susitikę poros savotiškai testuoja, kitaip tariant, tikrina vienas kitą. Studentai dažniausiai neatsispiria pagundai „išbandyti” naujus dėstytojus. Dargi vaikai, susipažinę kieme, ir tie jau intuityviai bando nustatyti galimas elgesio vienas su kitu ribas ir specifiką. 

Kodėl tai vyksta? Pirmoji priežastis: kad tiesiog žinotume, kaip elgtis. Antroji priežastis: kad taptų įmanomos vienokios ar kitokios manipuliacijos. Būtent pastaroji priežastis yra aktualiausia propagandos technikų atveju.

Viena iš efektyviausių tam taikomų propagandos technikų yra vadinamasis „Bermudų trikampis“. Taigi, gerbiamieji…

5. „Bermudų trikampis“ (angl. Bermuda triangle)

„Bermudų trikampis“, kurį geografai dar vadina Mirties trikampiu, Atlanto kapinėmis, Velnio trikampiu, yra nuotaikų, arba, kitaip tariant, vadinamųjų psichoemocinių bangų svyravimo tam tikrose ribose trikampis. Ši propagandos technika gali būti ypač efektyviai taikoma tiek pasirinktam individualiam taikiniui, tiek ir socialinei grupei bei atskirai visuomenei paveikti.

Kas pamenate geometrijos pamokas – įsivaizduokite, prašau, lygiašonį trikampį (jei norite, galite netgi paimti popieriaus lapą, pieštuką, liniuotę ir jį nusibraižyti. Ačiū.) „Bermudų trikampis“ (ne veltui taip pavadintas!), kaip propagandos technika, veikia kaip tam tikrų specifinių žmonių nuotaikų trikampis, kurios, vertinant iš propagandos pozicijų, yra apribotos ir svyruoja tam tikruose rėmuose. Suintensyvinus psichoemocinių bangų svyravimą būtent šiose, „Bermudų trikampio“, ribose, tampa įmanoma stumti tiek asmenis, tiek ir visuomenes iki ekstremalių ir daugiau nei ekstremalių emocijų ribos, kur racionalumas ir kritinis mąstymas smarkiai sumažėja, o gebėjimas racionaliai analizuoti yra minimizuojamas.

Šios trys ekstremalios ribos, t. y., psichoemocines bangas savotiškai įkalinančios ir sykiu jas įsiūbuojančios „Bermudų trikampio viršūnės“, yra:

  1. Didžiulis nusivylimas, tragiškumas.
  2. Didžiulis džiaugsmas, linksmumas, pakilumas.
  3. Ekstremalios desperacijos jausmas.

Propaganda, kaip įrankis prieš žmogų, asmenų grupę ar visuomenę, efektyviausiai veikia būtent šio, „Bermudų trikampio“ ribose. Pabrėžiu: ribose. Pasitelksiu pavyzdį. Tarkime, Jūs esate veiklus, entuziastingas verslininkas, siekiantis įsteigti ar jau turintis savą įmonę, ir netyčia tapote nepatogus propagandinėms jėgoms. Jūs imatės veiklos, viskas einasi puikiai ir staiga viskas dėl kokių nors išorinių neaiškių aplinkybių, be jokios suprantamos racionalios priežasties, sužlunga. Kitaip tariant, „įjungiama“ pirmoji „Bermudų trikampio“ viršūnė. Jeigu Jūs tikrai atkaklus, ryžtingas, lengvai nepasiduodantis asmuo – be abejo, Jūs įveikiate iškilusias „kliūtis“ (kokias – čia jau pasitelkite vaizduotę…) ir tęsiate. Didžiulis džiugesys, nuotaikų pakilumas, „įsijungia“ antroji „Bermudų trikampio viršūnė“, banga kyla aukštyn, Jums pasisekė, Jūs tai padarėt, taip taip, dabar, pagaliau, galite pasimėgauti, dabar viskas bus gerai! Nes, kitaip tariant, „įjungus“ antrąją „Bermudų trikampio viršūnę“, Jūs trumpam „paleidžiamas“ iš pirmosios. Ir, staiga… Banga vėl bloškia Jus žemyn!

Kolapsas, didžiulis nusivylimas, bandymas analizuoti, Jūs, sutrikęs ir suglumęs, sukate galvą, kas ir dėl ko taip nutiko. Priklausomai nuo minėtų išorinių aplinkybių intensyvumo, Jūs galite tapti dezorientuotas arba, kitaip tariant, chaotiškas, gali ištikti didžiulio beviltiškumo jausmas. Kol Jūs kamuojatės įkalintas šioje, antrojoje „Bermudų trikampio“ propagandos technikos „viršūnėje“,  –  lydekai paliepus, propagandistams panorėjus, vėl artinasi pirmoji, t. y., didžiulis nusivylimas, tragiškumas.  Jeigu esate iš tikrųjų atkaklus asmuo, asmenų grupė, visuomenė ir turite pakankamai vadinamojo psichoemocinio ir visokio kitokio atsparumo, nepaisant propagandos pastangų Jūsų, kaip numatyto taikinio, atžvilgiu – Jūs vėl įveikiate problemas, vėl patiriate didžiulį džiugesį, pakilumą, saldų įveiktų iššūkių ir nusipelnytos pergalės jausmą…

Bet, gerbiamasis, gerbiamoji, o kas Jums sakė, kad propagandinis „Bermudų trikampio“ triukas jau baigėsi?.. Taigi. O dabar įsivaizduokite, kad šiai visuomenei, asmeniui, asmenų grupei „Bermudų trikampio“ propagandos technika yra taikoma ne dienas, net ne mėnesius, o, pavyzdžiui – metus.  Gal net  – dešimtmečius? Kitas pavyzdys galėtų būti įvairių Lietuvos visuomenės grupių, įskaitant lietuvių išeiviją, pakilumas po Sąjūdžio ir Nepriklausomybės atkūrimo bei tam tikrų politinių priežasčių nulemtas nusivylimas ir pan. Sykį šviesaus atminimo išeivijos lietuvis Juozas Kojelis man tą situaciją apibūdino taip: „…buvo nesuprantama, kaip lietuviai, po penkiasdešimt metų okupacijos, po visų pastangų, ką tik išsivadavę, galėjo, – šitaip pasielgti?! Mes buvome pritrenkti. Tai buvo nesuprantama.“ Lygiai taip pat jautėsi ir daug gyvenančiųjų Lietuvoje.

„Bermudų trikampis“, kaip itin efektyvi propagandos technika, dažniausiai yra naudojamas padaryti asmenį arba asmenų grupę priklausomais nuo to, kas tą propagandą vykdo, t. y., padaryti iš to asmens ar asmenų grupės savo marionetę.

Kaip klasikinis „Bermudų trikampio“ rezultato pavyzdys neretai yra pateikiama frazė, cituoju: „Mano draugai, dabar negali būti jokio kito sprendimo, negu proletariato revoliucija. Kodėl? Nes žmonių masės yra dezorientuotos, nukreiptos klaidingu keliu, apmulkintos.“ (Vl. I. Leninas, 1917 m.)

Pažymėtina, kad „Bermudų trikampis“ gali būti taikomas ne tik kaip propagandos vykdomo kariavimo priemonė, bet, pavyzdžiui, sušvelnintą jo versiją galima aptikti reklamos srityje.

6. „Simbolis“ (angl.: symbol)

Simbolis, kaip propagandos technika – tai  koks nors „įvaizdis“, aplink kurį propaganda sukuria kokį nors vadinamąjį „kultą“. Antai kartą aukštyn iškeltas krucifiksas tūkstančiams, milijonams į jį žvelgiančių žmonių tapo tarsi savotišku magnetu, skatinančiu juos veikti vienaip ar kitaip. Nesąmoningai arba pasąmoningai su šiuo simboliu įprastai siejami dalykai, tokie, kaip Nukryžiavimas ant Golgotos, Kalno pamokslas, tikinčiųjų sukilimai, kryžiaus žygių tikslas, – šios asociacijos  sutelkdavo draugėn milijonus žmonių, pasiryžusių šiam simboliui pasišvęsti, veikti jo vardu ir jam tarnauti.  Kryžiuočių žygiai, jais pagrįsta agresyvi kitos kultūros ekspansija į Baltijos šalis ir panašūs istoriniai įvykiai puikiai įrodo šios ir panašių simbolikų paveikumą. 

Prieš gerą šimtmetį iškilo ir įsitvirtino dar vienas ypač paveikus simbolis – raudona vėliava. Šio simbolio vaizdas milijonams žmonių sukelia labai skirtingas asociacijas. Buvo laikai (o kai kuriose valstybėse, galima teigti, iš dalies ir tebėra…), kai raudona vėliava daugybei žmonių asocijavosi su atseit idealia „ateities proletariato valstybe“, kuri esą išpildys visas jų svajones ir kurioje esą nebebus skurdo ir vargo; su grandiozine „idėja“, kad vargšai žmonės visame pasaulyje atseit turėtų susivienyti prieš žiaurius, piktus, blogus „kapitalistinius išnaudotojus“, ir tada būsiąs tiems žmonėms tiesiog ne gyvenimas, o, žinote, – tokia rožinė ir laiminga pasaka. Todėl kiekvienas, kuris kada nors iškėlė ir mosikavo šia raudona vėliava, šių žmonių masių akyse kone automatiškai atrodydavo „lyderis“, kuris ir gali nuvesti juos į tą išsvajotą „proletariato valstybę“.

Pagal asociatyvinį šių masių supratimą ir vertinimą (neretai asociatyvinis suvokimas sustiprina ir atitinkamas emocines reakcijas), prieš šį „raudonos vėliavos“ simbolį, t. y., jų supratimu, vos iškėlus „galingą raudoną vėliavą“, visi kiti „simboliai“ privalėjo iškart pulti kniūpsti. Kas tai bebūtų, – bolševikų kritikuojamas Rusijos carizmas, „buržuaziniai Baltijos valstybių nacionalistai“ ar dar koks nors, propagandos vykdytojų tvirtinimu, neva „sunaikintinas blogis“, jis turėjo kristi iškart. Nes šis simbolis, vos tik imama juo mosikuoti, neva esąs toks galingas, kad, vos jį išvydus „galingosios proletariato brolijos“ rankose, visi tie, atsiprašau už ironiją, propagandos vykdytojų nurodyti „blogieji“ turį tirtėti iš baimės ir automatiškai pasiduoti. Tam pačiam proletariatui, aišku. O kaip kitaip įpūsi liumpenams savivertės ir noro imtis veikti? Taigi, ponios ir ponai !

Prieš šiek tiek daugiau nei pusę šimtmečio kita ideologija, siaubinga lygiai kaip ir bolševizmas, – nacistai – iškėlė naują simbolį. Iš esmės jie jį tiesiog pavogė, nes, remiantis Holokausto Enciklopedija, žodis „svastika“ kilęs iš sanskrito kalbos žodžio, reiškiančio „gerą likimą“ arba „gerovę“. Tai maždaug 5000 metų senumo simbolis, pirmą kartą panaudotas Eurazijoje dar neolito laikotarpiu, jis tikėtinai vaizdavo saulės judėjimą dangaus skliautu. Dar ir šiandien šis simbolis laikomas sakraliu hinduizmo, budizmo, džainizmo ir senosiose pagoniškosiose religijose, pavyzdžiui, odinizme. Indijoje, Indonezijoje šis simbolis neretai yra vaizduojamas prie įėjimo į namus ar į šventyklą (History of Svastika / Holocaust Encyclopedia).

Taigi, kaip matote, ne tik bolševikų, bet ir nacistų propagandos kūrėjai ir vykdytojai buvo gana gudrūs. Kodėl pasirinktas būtent toks simbolis? Tai buvo aliuzija į tai, kad jie žada esą sukurti ir žmonėms esą „padovanoti“  naujai perkurtą galingą mitą. Ir tai suveikė:  masės, kurios žvelgė šio simbolio pusėn, tapo paveiktos iki tiek, kad simbolis ėmė skatinti juos galvoti apie neva atsirasiantį nacijos išdidumą, apie neva „jiems priklausančią gyvenamąją erdvę“, neva jų „nusipelnytą socialinį teisingumą“… Dargi tokias, atleiskite, nesąmones, kaip – „absoliutų rasės grynumą“, „atnaujintą gyvenimo vaisingumą“ ir t.t. Negana to, ši ideologija, kaip ir bolševizmas, didžiules žmonių mases pastūmėjo imtis neįtikėtino smurto. Faktiškai jie „nušvilpė“ šį simbolį iš senosios mitologijos bei simbolikos laikų ir visiškai jį sukompromitavo.

Reikėtų dar paminėti, kad simbolis, kaip įvaizdis ir savotiškas centras, aplink kurį konstruojamas koks nors „kultas“, gali būti ne tik daiktas – vėliava, portretas ir pan., kaip, pavyzdžiui, dabartinėje Putino Rusijoje, bet taip pat ir gyvas objektas, t. y., augalas, gyvūnas ar žmogus. Antai šių gyvųjų simbolių atsiradimą iliustruoja ir paaiškina toks pavyzdys, kaip Holivudo, pavadinkime, filmų gamybos mašinerija. Pasitelkus jų subtiliai „suorkestruotą“ auditoriją, aktorė Merilin Monro buvo paversta „sekso simboliu“, kurio vaidmenį jai teko prisiimti ir kantriai nešti iki pat savo gyvenimo pabaigos.

O kitąkart pakalbėsime apie vadinamąją „propagandistų auditoriją“.

Laukite tęsinio. Iki kito susitikimo Alkas.lt!

Parengta pagal:
1. M. B. Achmetova. Sovremennaja rossyjskaja mifologija. Tradicija – tekst – folklor : tipologija i semiotika.  – Moskva, 2005.
2. History of Svastika / Holocaust Encyclopedia. –  United States Holocaust Memorial Museum.
3. KGB saladokument „Rõhumine 45 põhipunkti ehk kuidas käituda kohalike elanikega”. Moskva 02,06,1947// Eesti Ekspress, 04.05.1990
4. I.Opie, M.Tatem. A Dictionary of Superstitions.  –  Oxford, 2005.
5. M. Snegovaya. Russian Report 1. Putin’s Information Wearfare in Ukraine: Soviet Origins of Russia’s Hybrid Warfare// 2015. Institute for the Study of War, JAV.

Autorė yra prozininkė, literatūros kritikė, humanitarinių mokslų daktarė

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. E. Vaitkevičiūtė. Propagandos žodynas: naudingas idiotas; informacijos išskalbimas (I)
  2. E. Vaitkevičiūtė. Propagandos žodynas: etikečių klijavimas; melaginga vėliava (II)
  3. T. Baranauskas. Kovo 11-osios šventimo paradoksai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 7

  1. LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS says:
    8 metai ago

    Svastikos ženklas naudojamas ir pas mongolus.
    Apie Čingischaną (su svastika)
    va čia (nuo 14:35)
    https://www.youtube.com/watch?v=–s2gdccQZg
    Čingischano kariauna žiauriai siautėjo l. dideliame plote, o Lietuvos nelietė.
    Ar taip buvo todėl, kad mes ir jie naudoja tą patį svastikos ženklą?
    Kas galėtų paaiškinti tokį reiškinį?

    Atsakyti
  2. Laiko ženklai says:
    8 metai ago

    Gerb.autore, gal panagrinėkite Lietuvos simbolių reikšmę:kas atsitiko sunaikinus senovės simbolius ir ženklus, apstačius visą Lietuvą kryžiais, apie valdančiųjų ypatingą priešinimąsi statyti lietuvių iškiliesiems žmonėms paminklus, neleisti statyti paminklo Basanavičiui,Vydūnui? O Vytis, kas vyksta su 100 paminėjimu???

    Atsakyti
  3. Diedas says:
    8 metai ago

    Piktcs, ku kū, liberkuoncai iš raudonos vėliavos tyčiojasi, rusus skriaudžia.
    Marš lipdukus klijuot

    Atsakyti
    • Pikc says:
      8 metai ago

      Štai, ką daro pilnatis ir pamiršta išgerti vaistų dozė… 😉
      Blogiausia, kad tokie patys nesupranta, kaip kvailai iš šalies atrodo, todėl nejaučia jokio poreikio keistis.
      Bet palikim ligonius diedus su jų kliedesiais – grįžtam prie straipsnio.
      Ką gi, tikrai įdomu, bet yra detalių, dėl kurių ne visai norėčiau sutikti. Pavyzdžiui, abejoju, ar Sąjūdžio pakilimas ir po jo sekęs nusivylimas buvo išorės propagandistų veiklos pasekmės. Tokiu atveju vos ne reiktų priimti “sąmokslo teorija”, kad pats Sąjūdis kaipo toks buvo “sumanipuliuotas” iš išorės. O dėl nusivylimo – irgi galima paaiškinti. Pirmiausia, nors tikslas buvo bendras – laisvė, MOTYVAI gerokai skyrėsi, todėl, tikslą pasiekus, susiskaldymas buvo neišvengiamas. Antra, Sąjūdžio idealistai (pvz. R. Ozolas) nekėlė sau tikslo siekti valdžios, todėl jie arba patys pasitraukė, arba buvo nustumti “pragmatikų”, kurie sau tokį tikslą kėlė. Dar vienas veiksnys – grynai materialinio pobūdžio ir iš esmės nerealios viltys (“gyvensim kaip švedai”), o joms neišsipildžius, neišvengiamai nusiviliama – ir tada “pagalbon” ateina su savo propaganda “labiau patyrę”, “ūkiški” buvę komunistai. Kai tie susimovė, atėjo “gelbėtojai” libkonai, o tiems susimovus – vėl grįžo “labiau patyrę”. Ir tie, ir tie – gryni “pragmatikai”, o kadangi iš esmės “pragmatikai” tarpusavyje nelabai skiriasi, tad ir įsisuko ta libkonų-(eks)komuniagų tandemo valdymo karuselė, kurios rezultatus dabar matome. Taigi, šios dvi savanaudžių “pragmatikų” šutvės puikiai “susitvarkė” patys – be jokių iš išorės primestų “Bermudų trikampių”.
      Apie simbolius – pirmiausia, remtis “holokausto enciklopedija” kažin, ar vertėtų, kadangi tas “holokaustas” iš esmės irgi yra propagandinis simbolis (simbolis nebūtinai turi būti objektas ar asmuo). Antra, žodžio “svastika” kilmė šiuo atveju yra visiškai neaktuali, kadangi Trečiajame Reiche tas simbolis buvo vadinamas “Hakenkreuz”, o ne “Swastika”. Aišku, faktas, kad tas simbolis “nukosėtas” (kaip ir romėnų simbolika – ereliai, vėliavos, pasisveikinimas) – tik vokiečiai jį siejo ne su indais, bet su arijais, kurios jie laikė “šiaurės-germanų” rase.

      Atsakyti
  4. Daigvardas says:
    8 metai ago

    Gaila, kad tiek daug nelietuviškų žodžių.
    Visai kvailai atrodo kai rašoma :
    Simbolis (angliškai Symbol).
    Taip pat galima būtų rašyti
    Basketbolas (angl. Basketball)

    Yra lietuviškas žodis Reikšlas.

    Pažiūrėkit http://www.lkz.lt

    Atsakyti
    • Žvaigždikis says:
      8 metai ago

      Kyla žiaurus įtarimas, kad “Daigvardas” yra profesionalus, mokytas kalbinykas. Nė vienas sveikas, dėstytojų universituose nesužalotas lietuviakalbis tokio kalbos atžvilgiu bejausmio ir nemokšiško komentaro nebūtų parašęs.
      Nes tik kalbinykai Lietuvoje nesupranta, kad lietuvių kalba dar nėra praradusi garso ir prasmės ryšio. Iš garsų sprendžiame, kokio – žemojo ar aukštojo/kilniojo – lygio yra pati sąvoka.
      Taip, kad “simbolio” vietoje peršamas “reikšlas” yra to paties kvapo, kaip ir mėšlas.
      Suraskite lietuvių kalboje aukštosios prasmės žodį su garsų deriniu “šl”?
      Krikščionių bažnyčioje naudojamos “šlovės” nesiūlyti. Jie nežino, ką daro su tuo skoliniu. O daro tą patį, ką ir Lietuvos kalbinykai: žudo kalbos jausmą.

      Atsakyti
      • Kemblys says:
        8 metai ago

        simbolis [gr. symbolon], daiktinis, vaizdinis arba garsinis ženklas, žymintis kokią nors sąvoką, turintis kokią nors sutartinę reikšmę… – ŽENKLAS.

        Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Pasaulio lietuvių sporto žaidynių 2022 Druskininkuose archyvo nuotr.
Gamta ir žmogus

Pasaulio lietuvių sporto žaidynės Palangoje suburs apie 3 tūkst. dalyvių

2025 07 03
Kernavė | kernave.lt nuotr.
Kultūra

Viduramžiai atgyja senojoje sostinėje: Kernavė kviečia į Karaliaus Mindaugo karūnavimo savaitgalį

2025 07 03
Lietuvos trispalvė | A. Stanevičius, MLIM archyvo nuotr.
Kultūra

Valstybės dienos proga – kamerinės muzikos magija ir Klaipėdos muziejų lankymas

2025 07 03
Cie Bruboc (Italija) – „Woow!“ | zvejurumai.lt nuotr.
Kultūra

Į Klaipėdą kviečia spalvingoji gatvės teatrų šventė „Šermukšnis“

2025 07 03
Specialiųjų tyrimų tarnyba
Lietuvoje

STT pradėjo tyrimą dėl G. Palucko verslo

2025 07 02
Šuo
Gamta ir žmogus

Įsigijus gyvūną, regisruotis paprasčiau

2025 07 02
Klaipėda
Lietuvoje

Klaipėdoje bus įrengta dar 500 automobilių statymo vietų

2025 07 02
Elektra
Energetika

DI įvertino, kokių elektros kainų tikėtis liepą

2025 07 02

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Naivus klausimas apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai
  • Rimvydas apie Viduramžiai atgyja senojoje sostinėje: Kernavė kviečia į Karaliaus Mindaugo karūnavimo savaitgalį
  • Rimgaudas apie Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys
  • +++ apie V. Ruzas. Ką žinome apie memorialinę lentą ant Signatarų namų Vilniuje

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • K. Urba. Komentaras LRT „Aktualijų studijos“ laidai tema „Ar Lietuvai reikia kultūros kanono?“
  • Kada reikalinga proktologo apžiūra?
  • Pasaulio lietuvių sporto žaidynės Palangoje suburs apie 3 tūkst. dalyvių
  • Paskutinės minutės kelionės: kaip išsirinkti tinkamą kryptį?

Kiti Straipsniai

Ignas Vėgėlė

I. Vėgėlė. Apie Šakalienę, milijardus, propagandos agentus ir kitus laurinavičius

2025 06 30
LK analitikai

Propagandistų akiratyje –Vokietijos brigada ir karinės pratybos

2025 06 16
Darius Kuolys

D. Kuolys. Kaip sugriauti Respubliką? Kaip nuginkluoti ir pavergti laisvą tautą?

2025 05 21
Rusijosinvazija. Karas Ukrainoje | Alkas.lt nuotr.

Ir žodis tapo ginklu

2025 05 18
Romas Kalanta. [1970–1972 m.]

Vytauto Didžiojo karo muziejuje – pokalbis su istoriku Gintautu Terlecku „Jaunojo pasipriešinimo galia (1972-1990)“

2025 05 11
Lietuvos kariuomenės analitikai

Sausį augo priešiškų valstybių informacinis spaudimas

2025 02 13
Dezinformacija | lrv.lt nuotr.

K. Vilkauskas: Pasirengimas reaguoti į propagandą ir dezinformaciją dar nepakankamas

2025 01 28
Knygynas „Knygų pasaulis“ | FB nuotr.

Dėl knygyne rastų atlasų, kuriuose Krymas yra Rusijos teritorija – skundas Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai

2025 01 24
Litvinizmas | autoriaus nuotr.

Č. Iškauskas. Litvinizmas ir polonizmas – du susisiekiantys indai?

2025 01 02
Kompiuteris

Blokuojama 621 svetainė su Rusijos propagandiniu turiniu

2024 12 18

Skaitytojų nuomonės:

  • Naivus klausimas apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai
  • Rimvydas apie Viduramžiai atgyja senojoje sostinėje: Kernavė kviečia į Karaliaus Mindaugo karūnavimo savaitgalį
  • Rimgaudas apie Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys
  • +++ apie V. Ruzas. Ką žinome apie memorialinę lentą ant Signatarų namų Vilniuje
  • Rimgaudas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija Signtaro A. Patacko atminimui – prasidėjo (I)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Estijos atstovai (stovi iš kairės): Ahti Jundas, Inna Rubanovitš, Elga Lannajarv, Tiina Paju ir Olga Muraškina | P. Šimkavičiaus nuotr.

P. Šimkavičius. Lietuvos Parkinsono ligos draugijai 20 metų

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai