Siūlymas naikinti Valstybinį turizmo departamentą – nesusipratimas (0)

air-lituanica-lektuvas-skrydziai.lt

skrydziai.lt nuotr.

Reaguodami į viešojoje erdvėje pasirodžiusį Seimo nario Šarūno Gustainio pasiūlymą pertvarkyti turizmo sektoriumi besirūpinančių valstybės įstaigų tinklą ir panaikinti Valstybinį turizmo departamentą prie Ūkio ministerijos, o jo funkcijas perduoti Ūkio ministerijai, informuojame, kad Lietuvoje politikos formavimo ir įgyvendinimo funkcijos yra atskirtos – turizmo politiką formuoja Ūkio ministerija, o ją įgyvendina Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos (VTD).

Priešingai nei teigiama Š. Gustainio pranešime žiniasklaidai, VTD nėra savarankišką politiką formuojanti institucija, o įgyvendina valstybės turizmo politiką, t. y. vadovaujasi Vyriausybės patvirtinta Lietuvos turizmo plėtros programa 2014–2020 m.  ir ūkio ministro patvirtinta Lietuvos turizmo rinkodaros 2016–2020 m. strategija.

VTD atlieka dvi svarbiausias funkcijas: turizmo rinkos priežiūrą ir turizmo rinkodarą. Pažymėtina, kad valstybės prioritetas – didinti atvykstamąjį turizmą, skatinti vietinį turizmą. Valstybė nekelia strateginio tikslo didinti išvykstamojo turizmo srautus.

Priešingai nei teigiama pranešime žiniasklaidai, turizmo veiklos skatinimas duoda teigiamų rezultatų. Nors dėl geopolitinės situacijos pasikeitusios atvykstamojo turizmo pagrindinės rinkos, turizmo srautai į Lietuvą ir pajamos iš turizmo šalyje pastaruosius metus augo.

Lietuvos apgyvendinimo įstaigos 2015 m. sulaukė 5,8 proc. daugiau vietinių ir užsienio turistų nei 2014 m. Vietinių turistų skaičius 2015 m. išaugo net 10,3 proc., užsienio turistų skaičius padidėjo 2,3 proc. Pažymėtina, kad Rusija ir Baltarusija – ilgalaikės atvykstamojo turizmo lyderės ir vienos pačių didžiausių rinkų, tačiau 2015 m. Vokietija pirmą kartą tapo užtikrinta Lietuvos atvykstamojo turizmo lydere. Ypač auga Japonijos, Kinijos ir Izraelio turistų susidomėjimas Lietuva. Japonijos turistų srautai į Lietuvą pernai išaugo net 45,4 proc., Kinijos 36,4 proc., Izraelio 11 proc.

Sėkmingai išgyventi geopolitinius bei ekonominius pokyčius svarbiausiose atvykstamojo turizmo rinkose leido Lietuvos turizmo rinkodaros strategijoje numatytos riziką mažinančios išteklių paskirstymo priemonės. 2015 m. parengtos ir ūkio ministro patvirtintos Lietuvos turizmo rinkodaros 2016–2020 m. strategijos tikslas – skatinti vietinį ir atvykstamąjį turizmą kompleksinės rinkodaros priemonėmis prioritetinėse atvykstamojo turizmo rinkose, įgyvendinti elektroninės rinkodaros projektus ir bendrus rinkodaros projektus su kaimyninėmis valstybėmis.

Turizmo rinkos priežiūrą VTD vykdo griežtai vadovaudamasis teisės aktais. 2015 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusi Turizmo įstatymo redakcija suteikė VTD didesnes teises vykdyti kelionių organizavimo rinkos priežiūrą, taip pat ir finansinę.  Naujos redakcijos Turizmo įstatyme nustatyti sugriežtinti reikalavimai kelionių organizatoriams yra skirti turistų teisių apsaugai užtikrinti.

2015 m. sausio mėn. laimėjęs konkursą, pradėjo dirbti naujas VTD vadovas. Atsižvelgiant į Valstybės kontrolės išvadas, reorganizuota VTD struktūra, sustiprintas turizmo veiklos priežiūros padalinys.

Kategorijos: Kelionės, Lietuvoje, Naujienos, Politika ir ekonomika, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite: