Šeštadienis, 12 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Bepiločiai orlaiviai jau raižo Lietuvos padangę

www.alkas.lt
2015-01-03 08:00:26
3
Bepilotis lėktuvas | wikimedia.org nuotr.

Bepilotis lėktuvas | wikimedia.org nuotr.

Bepilotis lėktuvas | wikimedia.org nuotr.
Bepilotis lėktuvas | wikimedia.org nuotr.

Pamatyti priešo išsidėstymą, ieškoti dingusių žmonių, valdyti riaušes ar tiesiog fotografuoti – toks bepiločių orlaivių (BO) universalumas jau pastatė juos į vieną gretą su įprastais lėktuvais civilinėje ir karinėje aviacijoje. Vieni iš BO gamybos pradininkų mūsų šalyje – Lietuvos kosmoso asociacija ir jai priklausantis Kosmoso mokslo ir technologijų institutas.

Bepiločių lėktuvų atsiradimas – ryškus istorinio dėsnio, kad karas paspartina technologijų progresą, pavyzdys.

Pasaulyje žinomi angliška santrumpa UAV (Unmanned aerial vehicle), bepiločiai orlaiviai šiandien įvairiems tikslams naudojami beveik kiekvienoje šalyje. Jie savo istoriją pradėjo dar XIX a.,

kai Austrija link Venecijos

paleido nepilotuojamus, bombų prikrautus karšto oro balionus.

Nors šie nepilotuojami orlaiviai vis tobulėjo, tačiau jų atliekamas vaidmuo vis dar buvo epizodiškas – Pirmajame pasauliniame kare buvo sukurta nepilotuojama torpeda, sprogstanti po tam tikro laiko, o Antrajame pasauliniame kare naciai į Angliją nukreipė beveik 30 tūkst. bepiločių sparnuotųjų raketų „V-1“, iš kurių, deja, 4 tūkst. sėkmingai atakavo Londoną.

Gimė per Šaltąjį karą

Pirmąja modernių bepiločių orlaivių gimimo diena laikoma XX a. 7-ojo  dešimtmečio pabaiga, kai, vykstant Šaltajam karui tarp JAV ir Sovietų Sąjungos, amerikiečių žvalgybiniai lėktuvai pastarojoje šalyje buvo numušti, o pilotai paimti įkaitais. Tada nuspręsta, kad daugiau pilotų prarasti negalima ir buvo suintensyvinta bepiločių lėktuvų kūrimo programa.

BO naudojimo programos antrą kvėpavimą įgavo po 2011 m. rugsėjo 11-osios teroristinių atakų Niujorke, JAV. Tada šios šalies Centrinės žvalgybos valdyba (CŽV) pradėjo „Erelio programą“, skirtą rinkti žvalgybinius duomenis BO pagalba.

2012 m. duomenimis, JAV karinės oro pajėgos turėjo beveik 8 tūkst. BO, t.y. beveik kas trečias šios šalies karinių oro pajėgų lėktuvas – bepilotis. 2013 m. tokio tipo orlaivius gamino ir naudojo 50 pasaulio šalių, kaip Iranas, Izraelis ir Kinija – tarp šių šalių buvo ir Lietuva.

Lietuvoje – palankios sąlygos skraidyti

Vieni iš BO gamybos pradininkų Lietuvoje – Lietuvos kosmoso asociacija (LKA) ir jai priklausantis Kosmoso mokslo ir technologijų institutas (KMTI), pritaikantis juos tiek moksliniams tyrimams, tiek verslui.

Pasak KMTI direktoriaus, mokslų daktaro Domanto Bručo, institutas, pradėjęs dirbti su palydovų kūrimu, prieš keletą metų susidomėjo ir BO, mat abiejų šių aparatų veikimo principas – itin panašus.

„Nors Lietuvoje dažniausiai manoma, kad BO yra radijo bangomis valdomas lėktuvėlis, tačiau pasaulyje juo laikomas orlaivis, turintis tam tikrą intelektą ir galintis skristi pats. Jam nereikia nuolatinio žmogaus dalyvavimo – žmogus jį tik užprogramuoja“, – pasakoja D. Bručas.

Panašių aparatų taikymas civiliniams komerciniams tikslams, dėl nustatytų griežtų skrydžių taisyklių, yra labai ribotas – daugelyje Europos Sąjungos šalių civilinių BO skrydžiai yra draudžiami.

„Europoje su BO skristi už matomumo ribų yra griežtai draudžiama. Lietuvoje oro eismas mažiau intensyvus, čia skraido mažiau lėktuvų, dėl to čia ir yra palankesnės sąlygos juos vystyti – draudimai mūsų šalyje kol kas nėra griežti“, – tvirtino mokslininkas.

Kosmoso mokslo ir technologijų instituto direktorius neslėpė, kad, vystant BO, susiduriama ir su sunkumais – tenka įveikti ne tik biurokratines kliūtis, tačiau sulaukiama pasipriešinimo ir iš įprastų lėktuvų pilotų bendruomenės, kurie bijo galimų incidentų tarp šių orlaivių ir jų valdomų lėktuvų ore.

Bepiločius kuria ir lietuviai

KMTI kartu su LKA bendradarbiauja su lietuvišku startuoliu „Flyeye“, kuriančiu ir programuojančiu lietuviškus bepiločius orlaivius. Jie pritaikomi žemės ūkyje, energetikoje, naftos gavyboje, infrastruktūriniuose bei apsaugos sprendimuose, miškininkystėje.

„Pastaruoju metu šio startuolio sukurtus BO naudojame komerciniams tikslas – padedame stebėti žemę iš viršaus. Darome ne tik žemėlapius, tačiau galime itin operatyviai pateikti labai detalias reikiamos vietos nuotraukas – iš dangaus galime užfiksuoti 3 cm ilgio objektą, esantį ant žemės“, – pasakojo D. Bručas.

Pirmojo lietuviško kosminio palydovo „LitSat-1“ projekto techninės dalies vadovo teigimu, BO pasitelkiami ne tik stebint degantį mišką ir liepsnų plitimą, transporto kamščių mieste susidarymą, krovinių vežimą, tačiau ir gelbstint gyvybes – jie ieško dingusių ar pasiklydusių žmonių. Šiandien viena populiariausių paslaugų Lietuvoje – pasėlių stebėjimas. Iš oro gerai matosi, kurie jų greičiau auga, o kurie – ne tokie gyvybingi.

D. Bručas atskleidė, kad netolimoje ateityje BO orlaiviai visiškai pakeis krovininius lėktuvus.

„Jau dabar kuriami projektai, kuriuose keleiviniai lėktuvai turės tik po vieną pilotą, sėdintį lėktuvo gale įrengtoje kabinoje be langų prie monitorių. Jis, esant reikalui, galės perimti lėktuvo valdymą, tačiau lėktuvas gebės pats skristi nustatytu maršrutu. Krovinius gabenantys lėktuvai skris be žmogaus pagalbos“, – sakė jis.

LKA konkursas – jaunųjų BO kūrėjų kalvė

2014 m. spalio pabaigoje Vilniuje jau penktą kartą įvyko Lietuvos kosmoso asociacijos organizuojama tarptautinė kosmoso ekonomikos konferencija „Space Economy in the Multipolar Word 2014“ (SEMWO 2014).

Konferencijoje Kauno technologijos universiteto (KTU) Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto (MIDF) dekanas Andrius Vilkauskas, kartu su Universiteto Gynybos technologijų instituto (KTU GTI) vadovu Algimantu Fedaravičiumi, pristatė pirmąjį lietuvių sukurtą kosminį palydovą „LitSat-1“, o taip pat įvyko ir mokomųjų palydovų „CanSat“, raketų ir BO konkurso apdovanojimai.

Šie apdovanojimai – BO kūrėjų konkurso finalinis akordas. Jau antrus metus vykusiame konkurse Molėtų aerodrome varžėsi kūrėjai iš visos Lietuvos, o viena pagrindinių užduočių komandoms – savo sukurtu BO atrasti aerodrome išdėliotus taikinius, nuskaityti ant jų esančią informaciją ir nustatyti jų koordinates.

Pilotui orlaivį leidžiama valdyti tik pakilimo ir nusileidimo metu. Jam pakilus, valdymas turi būti perleistas orlaivio sistemoms, kurios valdo skrydį pagal įvestas koordinates. Atlikus skrydį, pilotas perima orlaivio valdymą ir jį nutupdo.

Konkurso, rengiamo remiantis JAV Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos (NASA) standartais, dalyvius vertina ir speciali komisija. Visi dalyviai turi jai pateikti informaciją apie orlaivio konstrukcijos rengimą, biudžeto planavimą, numatytus rizikos lygmenis, specifikacijas mechaninei ir programinei įrangai, bei duomenis, gautus finalinių skrydžių metu.

„Konkursas reikalingas tam, kad visi konkurso dalyviai galėtų pasimokyti vieni iš kitų: ir klaidingų, ir teisingų sprendimų, pasidalintų savo patirtimis, pasiūlymais. Reikia, kad augtų jaunoji karta, kuri nebijotų kurti ir suprastų BO naudą mūsų šaliai“, – apie konkurso svarbą D. Bručas.

Lietuvą saugos penki NATO sargai

Bepiločiai orlaiviai – ir Lietuvos karinių oro pajėgų pagalbininkai (KOP). Tiesa, pasak KOP atstovų, informacija apie šalies karinėse pajėgose naudojamus BO priskiriama „nepageidaujamai informacinei sklaidai“, t.y.  karinės oro pajėgos  šios informacijos viešinti negali.

Bene vienintelė į viešumą prasiskverbusi informacija – Lietuvos dalyvavimas NATO Antžeminės stebėjimo sistemos projekte (ASS) (angl. Alliance Ground Surveillance, AGS). Lietuvoje ji startavo 2013 m. rudenį.

Remiantis NATO informacija, Lietuvos padangę nuo 2017 m. turėtų raižyti itin galingi 5 bepiločiai lėktuvai „Northrop Grumman RQ-4B Global Hawk Block 40“, sveriantys po 1,5 tonos, o šalyje bus kuriamos penkios mobilios antžeminės stotys bei viena pagrindinė stacionari bazė. Visi iš šių lėktuvų gaunami duomenys bus saugomi NATO.

ASS projekto vykdytojas – vokiečių kompanija „EADS Deutschland GmbH” kartu su partneriais iš Lietuvos pernai pristatė šį projektą. Bendrovės atstovas Giunteris Heinrichsas (Günter Heinrichs) tuomet akcentavo išmaniosios gynybos naudą.

„Bepiločiai lėktuvai leidžia realiu laiku bet kokiomis oro sąlygomis gauti duomenis apie norimą vietovę. Šie lėktuvai pakylą į 20 km aukštį, o jų radarų diapazonas siekia apie 500 km, todėl suteikia tikrai dideles stebėjimo galimybes. Jie yra išskirtinai ekonomiški – gali sklandyti ore iki 2 parų“, – sakė jis.

Naudos žvalgybai ir humanitarinėms misijoms

Programos pristatyme dalyvavęs Lietuvos krašto apsaugos ministerijos (KAM) ginkluotės ir valdymo sistemų departamento atstovas pulkininkas leitenantas Algirdas Sutkus pabrėžė ASS naudą Lietuvai tiek kariniais saugumo ir gynybos, tiek ir humanitarinių bei taikos misijų aspektais.

„Galima išskirti tris pagrindines operacijų sritis, kuriuose bus vykdoma ASS veikla: bendrasis saugumas, krizių valdymas ir kolektyvinė gynyba. Bepiločiai lėktuvai leis rinkti išsamią informaciją apie esamą situaciją.

Tai ypač efektyvu atsitikus stichinėms nelaimėms, kurių metu atskridę bepiločiai lėktuvai gali pateikti visos teritorijos realų to meto planą bei pasiūlyti geriausius atvykimo kelius ir kitą informaciją. Ši programa leis teikti humanitarinę pagalba bei vykdyti Jungtinių Tautų taikos palaikymo misijas”, – sakė A. Sutkus.

Pasak jo, sistema pasitarnaus ir nepertraukiamam situacijos vertinimui interesų zonoje.

„Žinoma, sistema vykdys ir tiesiogines karines funkcijas – rinks žvalgybinę informaciją apie karinius objektus, taikinius, jų judėjimą. Informacija apie taikinius bus pateikiama realiu laiku, todėl viskas bus kontroliuojama. ASS sistema leis pasiekti maksimalų efektą bei minimizuoti žalą civiliams,” – dėstė pulkininkas.

Gaunama medžiaga galės naudotis šiame projekte dalyvaujančios NATO valstybės, sistemą  planuojama naudoti apie 20 metų. Bendra jos vertė yra apie 4,1 mlrd. litų. Šiuo metu sistemos kūrimo programoje dalyvauja 15 šalių: Bulgarija, Čekija, Danija, Estija, Italija, JAV, Latvija, Lietuva, Liuksemburgas, Lenkija, Norvegija, Rumunija, Slovakija, Slovėnija ir Vokietija.

Nauda įsitikino Vilniaus policija

Lietuvos kosmoso asociacijai priklausančio Kosmoso mokslo ir technologijų instituto vadovo D. Bručo, Lietuvai, neturinčiai didelės ir gerai ginkluotos armijos, būtų labai naudinga investuoti į žvalgybinius BO, kurie galėtų greitai įspėti apie artėjantį pavojų.

„Akivaizdu, kad BO yra gerokai pigesni nei įprasti žvalgybiniai lėktuvai. Vietoje vieno sraigtasparnio, galėtume nupirkti trisdešimt žvalgybinių BO. Privalumų daug – nebūtų rizikuojama žmonių gyvybe, jiems nereiktų po ilgo skrydžio pavargstančio piloto ir t.t.“, – pasakojo mokslininkas.

Be KOP, bepiločius orlaivius į pagalbą prieš porą metų pasitelkė ir Vilniaus apskrities policijos komisariatas (VAVPK).

Pasak VAVPK komunikacijos poskyrio specialisto Pauliaus Radvilavičiaus, sostinėje pareigūnams padeda viena tokia skraidyklė su vaizdo fiksavimo įranga.

„Skraidyklė pradėta naudoti 2012 metais, o ją naudojame  didelių sambūrių, masinių renginių stebėjimui. Taip geriau matomas ir fiksuojamas vyksmas realiu laiku, o tai įgalina greičiau priimti reikiamus ir teisingus sprendimus bei tinkamai koordinuoti policijos pajėgų veiksmus“, – sakė P. Radvilavičius.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Lietuvos kariuomenė iš JAV gaus 8,6 mln. dolerių paramos
  2. Lietuvos kariai iš Goro provincijos bus išvesti iki 2013 metų pabaigos
  3. Seimas spręs dėl Lietuvos kareivių dalyvavimo tarptautinėse operacijose 2014-2015 metais
  4. Lietuvos energetinio saugumo klausimai aptarti su JK Vyriausybės atstovu
  5. Šiandien minimos įstojimo į NATO 8-osios metinės
  6. Alytuje sutikti iš tarptautinės misijos Afganistane grįžę kariai
  7. Kaune sutikti iš misijos Afganistane grįžę logistikos kariai
  8. „Mokslo sriuba“: naujausios aviacijos galimybės (video)
  9. Nuspręsta 29 mln. litų KAM biudžeto lėšų skirti pirminei įmokai už du sraigtasparnius
  10. Krašto apsaugos ministerijoje lankėsi JAV senatorių delegacija
  11. Į Vilnių sugrįžtančios Kariuomenės ir visuomenės šventės pradžią skelbs NATO sąjungininkų naikintuvai
  12. Didžiausiose pratybose Lietuvoje – tūkstančiai sąjungininkų karių, tankai ir kita kovos technika
  13. VGTU aviacijos institutas pirmasis ir vienintelis Lietuvoje nuo rudens ruoš avionikos inžinierius
  14. Po misijos Afganistane sutiktos dvi karių pamainos
  15. Prie Lietuvoje veikiančio NATO Eenergetinio saugumo kompetencijos centro prisijungė ir Gruzija

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 3

  1. Getas says:
    11 metų ago

    Šaunuolis Alkas! Daugiau tokių straipsnių, tai ir jaunimas skaitys ir atsigręž į Alką. Šį straipsnį išsiunčiau savo dvyliktokui.

    Atsakyti
    • Perkūno Paukštis says:
      11 metų ago

      Nors regėjimu nesiskundžiu, tačiau netyčia perskaičiau:
      “Bepročiai orlaiviai jau raižo Lietuvos padangę”.
      ———-
      CHA

      Atsakyti
      • Klausimas says:
        10 metų ago

        Ką gali žinoti kaip jie pasielgs…

        Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

UNESCO sesijoje Lietuva pristatė paveldo apsaugos pokyčius | vstt.lrv.lt nuotr.
Kultūra

UNESCO sesijoje Lietuva pristatė paveldo apsaugos pokyčius

2025 07 12
Valstybinė kalbos inspekcija šių metų pirmą pusmetį patikrino 25 įmones, įstaigas
Kalba

Valstybinė kalbos inspekcija šių metų pirmą pusmetį patikrino 25 įmones

2025 07 12
ES švelnins toksiškų, vėžį sukeliančių medžiagų naudojimo kosmetikoje apribojimus
Gamta ir žmogus

ES švelnins toksiškų, vėžį sukeliančių medžiagų naudojimo kosmetikoje apribojimus

2025 07 12
Kauno meras Visvaldas Matijošaitis
Lietuvoje

Liberalas prašo Seime tirti Kauno mero ryšius

2025 07 11
Atgimimo aikšte Klaipėdoje | klaipeda.lt nuotr.
Lietuvoje

Darbai Klaipėdos atgimimo aikštėje juda į priekį

2025 07 11
Mopedas
Lietuvoje

Siūloma mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 07 11
„Bitė“
Lietuvoje

Laikinai neveiks kai kurios „Bitės“ paslaugos, ryšys nesutriks

2025 07 11
Raminta Popovienė
Lietuvoje

Dėl valstybinių brandos egzaminų liberalai kviečia ministrę

2025 07 11

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • jo apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • Reikia STOP ženklo apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • LDK istorija klastojama? apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 5‑oji diena (VI) PAPILDYTA
  • Mikas apie Z. Tamakauskas. Svarbiausius klausimus turi spręsti Tauta, o ne Konstitucinis Teismas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kas labiausiai kenkia mūsų apsauginiam odos sluoksniui?
  • Koks sportas naudingiausias sveikatai?
  • Kas išduoda skysčių trūkumą ir kaip sau padėti?
  • Rožiniai gali būti ne tik šaltibarščiai

Kiti Straipsniai

Dovilė Šakalienė

Propagandos taikinyje – Prezidentas, ministrė ir Šaulių sąjunga

2025 07 08
Baltijos šalių gynybos viceministrų susitikimas

Baltijos šalys stiprina bendradarbiavimą gynybos srityje

2025 07 07
NFIU vadovybės pasikeitimo iškilmės

NATO pajėgų integravimo vienetui Lietuvoje – 10 metų

2025 07 03
Kuopavietė

KAM pradeda įrenginėti savanorių pajėgų kuopavietes

2025 07 02
Ignas Vėgėlė

I. Vėgėlė. Apie Šakalienę, milijardus, propagandos agentus ir kitus laurinavičius

2025 06 30
ICBM vilkikas ir T-72 tankai priešais Šv. Vasilijaus soborą Maskvoje dienos šviesoje

Ar tikrai Rusija mažina karines išlaidas?

2025 06 29
Trampas Hagoje po smūgių Iranui

M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?

2025 06 28
Prezidentas dalyvauja NATO viršūnių susitikime

Prezidentas: NATO privalo didinti investicijas į gynybą

2025 06 25
NATO viršūnių susitikimas Hagoje 2025-06-24

Hagoje – istoriškai jautrus NATO viršūnių susitikimas: dėmesio centre – Ukraina, Irano krizė ir Trampo grįžimas

2025 06 24
Kęstutis Budrys

K. Budrys Briuselyje ragina Iraną rinktis diplomatinį kelią

2025 06 23

Skaitytojų nuomonės:

  • jo apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • Reikia STOP ženklo apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • LDK istorija klastojama? apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 5‑oji diena (VI) PAPILDYTA
  • Mikas apie Z. Tamakauskas. Svarbiausius klausimus turi spręsti Tauta, o ne Konstitucinis Teismas
  • Mikas apie Z. Tamakauskas. Svarbiausius klausimus turi spręsti Tauta, o ne Konstitucinis Teismas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Seimas pritarė pateiktoms pataisoms dėl piliečių balsavimo internetu

Informatikos specialybė – gerai apmokamo darbo ateityje garantas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai