Į Vilniaus gatves išriedėjo 18 iš 59 naujų ir modernių autobusų (0)

Vilniaus sav. nuotr.

Vilniaus sav. nuotr.

Vilniaus viešojo transporto parką papildys 59 nauji autobusai: į Vilniaus gatves nuo šiandien išriedėjo 18 naujų autobusų, spalį „Vilniaus viešasis transportas“ – dar 19 naujų transporto priemonių, o kitų metų pradžioje sostinės gatvėse jų važinės dar 22.

„Tai modernūs, ekologiški žemagrindžiai autobusai su efektyvia šildymo ir vėdinimo sistema, kuri vasarą užtikrins pakankamą salono vėdinimą ir apsaugos nuo šalčių žiemą. Per metus atnaujinus parką 59 naujais autobusais Vilniuje bus pakeista kas penkta ši transporto priemonė“, – sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Pirmaisiais autobusai, kurie prisijungs prie aštuoniolikos (1, 5, 10, 18, 21, 22, 23, 26A, 33, 34, 37, 40, 46, 48, 49, 50, 52A, 56) maršrutų, darbo dienomis bus pervežama apie 12-15 tūkst. keleivių.

„Europos Sąjungos parama žymiai pakeis Vilniaus viešojo transporto kokybę. Aišku, permainų sulauks ne tik Vilniaus, bet ir kitų didžiųjų Lietuvos miestų – Kauno, Šiaulių, Panevėžio ir Klaipėdos – gyventojai. Šių miestų viešojo transporto parkus papildys 50 naujų ekologiškų transporto priemonių“, – sakė LR Susisiekimo ministerijos ministras Rimantas Sinkevičius.

Visi autobusai varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis, ant kiekvieno iš jų stogo sumontuoti šeši balionai (apie 1300 litrų talpos), kuriuose galima suslėgti apie 250–260 kubinių metrų dujų. Tiek pakanka visą dieną vežioti keleivius mieste. Prognozuojama, kad dujų sąnaudos bus apie 58 – 60 m3/100 km, o tai apie 12–14 proc. mažiau, nei šiuo metų eksploatuojami seni gamtinėmis dujomis varomi autobusai.

„Esame laimingi, kad sostinė pasirinko patikimų ir ekonomiškų autobusų kryptį. Tikimės, kad „MAN“ autobusai pateisins miestiečių lūkesčius, o šiuo gražiu pavyzdžiu paseks ir kiti šalies miestai“, – teigė UAB „Adampolis“, „MAN Truck and Bus AG“ oficialaus atstovo, direktorius Vidas Čebatavičius.

Transporto priemonės žemagrindės (grindų aukštis nuo žemės paviršiaus 32 cm), įrengta papildoma pasvirimo sistema, kuri leidžia dar labiau sumažinti įlipimo aukštį – transporto priemonė gali pasvirti dar 8 cm.

Stikluose – stiklo paketai, todėl langai nerasoja, o žiemą neapšąla. Taip pat įrengtos 8 orlaidės, du ventiliatoriai lubose, taip pat stogo liukas.

Autobusai – standartinio dvylikos metrų ilgio. Vienu metu MAN „Lion‘s City CNG“ gali vežti 86 keleivius, yra 31 sėdima vieta, įrengta viena vieta neįgaliesiems su vežimėliu. Durys – dvivėrės, kurios atsivers į vidų.

Aštuoniolika MAN „Lion‘s City CNG“ įsigyti už Europos Sąjungos lėšas įgyvendinant 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“. Iš viso skirta 11,5 milijonai litų.

Autobusai pagaminti MAN „Truck and Bus“ gamykloje Poznanėje, Lenkijoje.

Paskutinį kartą sostinėje autobusų parkas buvo atnaujintas 2003–2006 metais, tuomet buvo įsigyta 14 „Mercedes“ autobusų, 90 naujų „Volvo“. Iš viso Vilniuje važinėja 370 autobusų ir 320 troleibusų, per dieną pervežama 200 tūkstančių keleivių.

Kategorijos: Gamta ir ekologija, Gamta ir žmogus, Lietuvoje, Naujienos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *