Žasliuose vaikai ugdomi sekant pasakas (0)

Pasaka skaito | efoto.lt J.Klietkutės nuotr.

Pasaka skaito | efoto.lt J.Klietkutės nuotr.

Žaslių (Kaišiadorių r.) lopšelis-darželis „Žaliasis klevelis“ įsikūręs netipiniuose mediniuose pastatuose. Ugdant vaikus čia kuriama namus primenanti aplinka, kur mažyliai neskirstomi į grupes pagal amžių. Darželyje puoselėjamos namų ir šeimos vertybės bei tradicijos. Čia vaikams pasakas skaito ne tik pedagogės, bet ir mamos, tėčiai, močiutės. Apsilankę darželyje jie pasakoja, kokių tradicijų laikosi, kokias vertybes skiepija mažiausiems savo šeimos nariams, dalijasi džiaugsmais, laimėjimais, o kartais ir tuo, kas neramina.

Įsitraukė į tarptautinį projektą

Pasakoms, tradicinių lietuviškų ir šiuolaikinių pasakų herojams darželyje skiriama ypač daug dėmesio. Vaikai piešia, lipdo mylimus pasakų herojus ir užmiega kartu su jais. Sužinojusi, kad yra tokį auklėjimo būdą skatinanti tarptautinė programa, darželio direktorė Erlanda Vitkauskienė ėmėsi iniciatyvos ir rado Europos šalių partnerių, kad galėtų joje dalyvauti. Darželio kolektyvas jau įgyvendina tarptautinį Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės programos projektą „Kelionė į pasakų pasaulį“. Šio projekto partnerės – Bulgarija, Italija, Ispanija, Rumunija, Latvija, Šiaurės Airija ir Lietuva. Projekto veikla finansuojama iš Europos Sąjungos programos „Mokymasis visą gyvenimą“, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas, lėšų. Projektas suteikia galimybę bendrauti ir bendradarbiauti Europos šalių švietimo įstaigoms, taikyti naujus darbo metodus, įgyti vertingos patirties formuojant vaikų pasaulėžiūrą ir siekti per pasakas išsaugoti savo šalies tapatumą.

Patirties sėmėsi svetur

2011 m. pabaigoje Bulgarijoje įvyko pirmas projekto dalyvių susitikimas. Jame dalyvavo ir projekto Lietuvoje vadovė E.Vitkauskienė bei koordinatorė Agnė Landžiūtė. Visų septynių Europos šalių atstovai susitiko Sofijos tarptautiniame oro uoste. Nepaisant kultūrų skirtumų, nuo pat pirmų akimirkų visi rado bendrą kalbą. Per susitikimą projekto partneriai išsamiai pristatė savo šalis, jose vykdomas ugdymo programas, apsikeitė nacionalinių pasakų knygomis bei kitais suvenyrais.

Šiais metais taip pat jau įvyko kelios pažintinės kelionės – į Rumuniją ir Latviją. Į Rumuniją vyko „Delfinukų“ grupės auklėtoja Aušra Aleksiūnienė ir lopšelio-darželio direktorės pavaduotoja ugdymui A.Landžiūtė. Čia jos pamatė, kaip vyksta atvira integruota pamoka pasakų tema, kurioje dalyvavo Rumunijos auklėtojai, vaikai ir jų mamos. Pamokoje buvo skaitoma rumunų liaudies pasaka, o paskui vaikai su mamomis iš medinių šaukštų kūrė pasakos herojes – lėles. Programos Comenius dalyviai aplankė ir specialiojo ugdymo mokyklą. Joje buvo išsamiai pristatyta Rumunijos specialiojo ugdymo programa, kuria vaikas parengiamas ne tam, kad išmanytų mokomuosius dalykus, bet kad sugebėtų kuo savarankiškiau gyventi visuomenėje.

Lietuvoje ir Latvijoje vaikai ugdomi panašiai

Trečias Comenius projekto partnerių susitikimas vyko Latvijoje. Jam atsakingai rengėsi net trys Žaslių darželio darbuotojos: direktorė E.Vitkauskienė, logopedė Erika Kriščiūnienė ir auklėtojos padėjėja Ramutė Žarpnickienė. Latviams jos pristatė gimtąją šalį, lietuvių liaudies dainas ir žaidimus, Žaslių darželio bendruomenę, papasakojo apie kasdienį gyvenimą ir šventes, įvairias vykdytas veiklas. Didelio projekto partnerių susidomėjimo sulaukė Žaslių pristatymas, pasakojimai apie jų gamtos ir kultūros vertybes ir tai, kad nemažai vaikų užsiėmimų vyksta gamtoje. „Tai, kad mūsų ugdytiniai gali nuolat stebėti gamtą, joje vykstančius procesus, gamtos pokyčius įvairiais metų laikais, latviams padarė didžiulį įspūdį“, – pasakojo E.Kriščiūnienė. Kelionės metu Žaslių pedagogės turėjo puikią galimybę susipažinti su latvių ikimokyklinio ir mokyklinio auklėjimo ypatumais, kurie mažai skyrėsi nuo lietuviškų.

„Vertingiausia projekto patirtis – galimybė pedagogėms apsilankyti užsienio šalyse, pristatyti savo šalį, Kaišiadoris, mūsų tradicijas, susipažinti su kitų šalių kultūra, gyvenimu bei papročiais, patobulinti užsienio kalbų įgūdžius, susirasti draugų. Galų gale šios kelionės reikalingos dėl platesnio požiūrio į gyvenimą, dėl asmeninio išprusimo, dėl mūsų ugdytinių, kuriems turime suteikti daugiau negu elementarių žinių“, – pasakojo logopedė E.Kriščiūnienė.

Kategorijos: Etninė kultūra, Švietimas, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *