Pirmadienis, 21 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Kalba

R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais

Rimantas Vanagas, www.alkas.lt
2025-07-20 02:18:00
21
Rimantas Vanagas

Rimantas Vanagas | wikipedia.org, T. kontrimavičiaus nuotr.

Raidę w jau įšventinom, kam beviauksėti, bedrumsti protą? Manyčiau, keistų minčių ji sukėlė ne vien šių eilučių autoriui.

Pirmiausia nustebino, jog šiaip lyg ir rimti istorikai ta proga nepasirodė itin rimti. Pavizgino uodegą pavėjui? Vienas paporino, girdi, šioji raidė lietuviškoj raštijoj egzistavusi dar tautinio atgimimo – „Varpo“ ir „Aušros“ – laikais, ko jos baimintis? Kitas kaip argumentą pakišo dar senesnius laikus: w figūravusi jau viduramžiais, pirmosiose lietuviškose knygelėse!

Gryna teisybė. Betgi mokslo vyrai turėtų suprasti, jog anuomet mažaraščiui broliui lietuviui bet koks kringelis būtų tikęs… Jog lietuviško, valstybės įstatymu paremto bei saugojamo raidyno – kaip dabar – neturėjome, negalėjome turėti! O lietuviška abėcėlė tam ir buvo sukurta, kad kuo greičiau atsigintume nuo šlėktų tironijos ir kalbos – kaip nuo maro…

Antroji reakcija į w įteisinimą jau grynai mano, asmeninė. Sovietmečiu kai kas netgi įtariai klausinėjo, kodėl pasirašydamas vingiuoju ne v, o w? Išties: pasirašinėjau RWanagas; visuotinės asmenybių niveliacijos laikais w man reiškė tą patį, ką dabar tam tikroj kompanijoj vidurinis pirštas. Aš – ne minia, taip noriu, man tai patinka – ir papūskit į akį! Net jeigu užsienietiška raidė rodytų mano simpatiją Vakarams (kaip ilgi plaukai bei gėlėti marškiniai…).

Tai prisimenu ne dėl asmeninio susireikšminimo: w man tik pavyzdėlis, kaip net viena raidė gali tapti ganėtinai raiškiu laisvės, tapatybės ženklu ir simboliu. Todėl jaučiuosi suprantąs išdidumu garsėjančių bendrapiliečių lenkų pastangas jį susigrąžinti. Pripažinkim: w moja dukart platesniais sparnais nei v!

Kad lenkiška didybė nepritrūktų garo, jie, kaip žinome, kai kuriems garsams fiksuoti sudvejino ir priebalsius cz, sz, rz, nors priebalsių gausa ne tik pragaištingai išpučia kiekvieną tekstą ir knygą, bet dar pragaištingiau plonina piniginę. Tačiau ar lenkai tuo skundžiasi? Ar žada kokią – taupumo, racionalumo sumetimais – reformą? Lyg ir negirdėjau juos pasukant pigesniu keliu.

Kad aukštai į Lietuvos padangę pakilusi w raidė nūn apžvelginėja naujas galimai lenkiškas kalbos (su visais ypatingais priedėliais) teritorijas, nematyti gali tik aklas. Ir vėlgi: tos ambicijos, toji potenciali ekspansija net ir man, lietuviui, suprantama. Taip jau gamtoj yra: vos atsiradus plyšeliui, braunasi, skečiasi naujas diegas, po jo antras, trečias…

O kaipgi šioj situacijoj elgiasi brolelis Jonelis? Ar gina krūtine kiekvieną savo abėcėlės raidę? Lietuvišką žodį, vardą, pavardę? Kaip niekada anksčiau apsiginklavęs politiniais, teisiniais, moraliniais šarvais, skydais bei galimybėm (šioj vietoj normaliai skamba net sąvoka „gerovės valstybė“), ar nepamiršta savosios tapatybės, orumo, pagaliau – istorinio teisingumo?

Kartu su Atgimimu patekėjo šviesus lūkestis: pagaliau! Visas pasaulis pamatys, jog Lietuva nėra šviežiai sugalvota valstybė. Nukris nuo mūsų pečių girnapusė su „didžiąja rusų kalba“, pasirašysime tikrą, objektyvią savo tautos istoriją. Ką jau ką, o kalbą, savo prigimtinį paveldą, nusvidinsim iki šventojo Gralio spindesio…

Motyvacija tryško fontanais. Jei sovietiniam mokslui aiškiai stigo drąsos ir vaizduotės (ir kaip tokie vaisiai galėjo sunokti, gyvenant lagerio aptvare?), dabar šviesuomenė galėjo kvėpuoti laisvais plaučiais, viso pasaulio oru. Atsivėrė archyvai – ir ką pamatėm? Mano senelė caro laikų bažnyčios metrikose buvo įrašyta jau kaip Vanagasova; mano svainis, dar pamenantis Oželio, Ožio pavardę, jau senokai buvo virtęs Kozlovskiu, o paskui Kazlausku (kaip ir tūkstančiai kitų lietuvių…); grafų Zavišų dvaras Zavišiškiai dabar kažkodėl vadinamas Zaviesiškėm; klebonas Ūselis XX a. pradžioj, grynai lietuviškoj Anykščių parapijoj, sugebėjo virsti lenku Ussiel… Ir t.t., ir pan.!

Kaip žinome, fanatiškam Lietuvos istorijos tyrinėtojui Česlovui Gedgaudui vaizduotės tikrai netrūko. Nors šiandien ir pasišaipom iš jo palikimo, dėl vieno dalyko jis tikrai neklydo: senosios Lietuvos istorijos šaltiniai daugeliu atvejų nelietuviški, rašyti nedraugų, o vėlesni atėjūnai sistemingai trypė, niekino jiems neparankius mūsų kultūros ženklus ir pėdsakus, o pirmučiausia jos gyvybės šaltinį – kalbą.

Ir štai dabar!

Kaip K.Šimonio paveiksluose skleidėsi spindulingos vizijos. Dailininkams nebereikės tapyti plakatų, melžėjų ir mechanizatorių, poetai nebesidangstys visokiais kukučiais bei metaforom, galės viską lieti „iš dūšios“, iš širdies į širdį! Sulenkintoms, surusintoms, suvokietintoms pavardėms, vietovardžiams grąžinsime baltiškas prasmes; savo vaikams, žiniasklaidai, sporto klubams, muziejams ir viešbučiams, prekybos centrams ir restoranams suteiksime gražius lietuviškus vardus, bylojančius apie garbingą, išskirtinę, neblėstančią mūsų savastį…

Ar šios vizijos šiandien neskamba kaip naivūs idealistų svaičiojimai?

Naivu net klausti!  

Paminėsiu tik vieną epizodą.

Praėjus mažne 25 metams po Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo, šviesios atminties anykštėnas, Pasaulio anykštėnų bendrijos pirmininkas, akademikas Antanas Tyla parašė kreipimąsi Vyskupų konferencijai, siūlydamas viešai atsiprašyti dėl šimtmečiais bažnyčios vykdyto lietuvių tautos diskriminavimo, lietuvių kalbos, kaip integruotos tapatybės naikinimo, fizinio ir ideologinio persekiojimo.

„Lenkijoje netelpantys ir į Lietuvą atvykstantys lenkai kunigai bažnytinėje raštvedyboje niekino ir žemino lietuvių kalbą, viską slavino, iškraipydavo krikštijamų naujagimių pavardes, vardus, gimimo vietovardžius“, – rašė garbus istorikas, džiaugdamasis, jog „lietuvių tauta iškentėjo, bet kilniai ir didvyriškai apgynė ir išsaugojo lietuvių kalbą, kaip Aukščiausiojo sukurtą žmogiškąjį turtą“.

Prabėgo dar beveik 10 metų, o kas pasikeitė? Kol gainiojom padebesiais ereliškąjį w, tautinis idealizmas blykčioja jau tik žaltvykslėm pakrūmėse… Išvardinti „naujo tipo“ pavardes, kai moterys renkasi „trumpikes“ arba vyriškas, dažnai net nelinksniuojamas? Gal pateikti sąrašą vaikų vardų, kurie ne tik netautiški, bet ir nežmoniški? Tiek to, ilgas būtų tas sąrašas, o ir vaikų gaila…

Kas žingsnis šitaip. Štai važiuodamas į Kėdainius, pakelėje skaitau nuorodą: „Czeslawo Miloszo gimtinė“. O nuvykęs į Nidą matau: „Thomo Manno muziejus“. Ir šiaip svarstau, ir kitaip: kokia kalba čia parašyta? Lietuvių? Ne. Lenkų? Ne. Vokiečių – irgi ne. A, supratau: didžiaraščių!

Betgi brolelis Jonelis toks… liberalus! Vis bijo, kad bus apšauktas prasčioku, tamsuoliu, kaimiečiu. Viena ranka diriguodamas pasaulio lietuviams tautišką giesmę, kita taip pravėrė Lietuvos vartelius, kad siūbtelėjo visa rusakalbių lavina…

Jau, žiū, invaziniai kiekybe nustelbė ir vietines w raidės patriotų gretas, juolab veikiausiai atplukdė dar karštesnių savo teisių gynėjų…

O Jonelis? Tebeskėsčioja rankomis nesumodamas, kaip čia visiems vienu metu įtikus, patikus, ginkdie nieko neįžeidus – ir uždirbus? Tiek pasaulinių tendencijų, madų, empatijų, globalios darbo pasiūlos, kad lietuviškai jau nė nebeaprėpsi, neišsakysi visko! Matyt, mūsų kalba išties pernelyg sudėtinga, o gal sekli, užmaurojusi – taigi atgyvenusi…

Ir pradeda Vilnius naują dieną nebe nuo raidės v, net ne nuo w (Wilno…), o nuo nūn smarkiai išvešėjusios z: zdorov!

 

  

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. P. Gylys. Raidė „w“: teisėjas G.Seikalis turi kartoti teisės studijas. Kartu su J.Sabatausku
  2. R. Vanagas. Vau, lietuviai, vau!
  3. R. Vanagas. O gaidau, ar kalba – jau tik šaukštas?
  4. R. Vanagas: Privalome saugoti gamtą, krašto vertybes ir tradicijas
  5. R. Vanagas. Tipu tapu į tapatybę
  6. A. Valotka. Dar apie valstybinės kalbos įstatymą
  7. V. Radžvilas. Apie kalbą naikinančius nelietuvius ir raudonuosius lietuvių šaulius
  8. G. Šapoka. Iš LTSR Ministrų Tarybos pažymos apie padėtį Šalčininkų rajone
  9. Apie lietuvių kalbą „vėl ir vėl, ir vėl ne sykį“ (II)
  10. Apie lietuvių kalbą „vėl ir vėl, ir vėl ne sykį“ (IV)
  11. A. Judžentis. Šis tas apie raidžių diakritinius ženklus
  12. V. Ivaniušina. Dar kartą apie tautinių mažumų mokyklas
  13. K. Garšva apie Rytų Lietuvos vardyną ir jo rašybą
  14. Lietuvos vizionieriai ketina įkurdinti Vilniuje apie 0,5 mln. migrantų
  15. D. Razauskas. Bogušo traktatas apie lietuvių kalbą (1806)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 21

  1. Rimvydas says:
    24 val ago

    O todėl, kad Jonelis. Krikščioniškas vardas, nekrikščioniška lietuvių kalba, etninė kultūra, viena koja lyg krikščionis, viena lyg ne. Neturi Jonelis tvirtos dvasinės atramos, kaip, kad Janas ar Ivanas. Štai būtų jis ne Jonelis, o koks Gediminas, Kęstutis ir t.t. – tvirtai stovėtų.

    Atsakyti
  2. Nuomonė says:
    22 val ago

    Ką veikia kunigai iš “strateginės partnerės” Vilniaus, Šalčininkų rajonuose? Ar tik Dievo žodį skleidžia? Kas gali paneigti, kad padeda įgyvendinti “strateginės partnerės ” interesus Lietuvoje?

    Atsakyti
    • Rimvydas says:
      22 val ago

      Čia ir abejoti nereikia – žinoma, kad įtvirtina Lenkijos interesus.
      Bet kas čia neįprasta ekspansinės pasaulėvokos sąlygomis? Čia tik lietuvis savo ikikrikščioniškos sielos gilumoje tuo stebisi, nes jam tai svetima toje gilumoje, ne jo tai pasaulėvoka. Bet tai tik atgarsis jau, tolimas.

      Atsakyti
    • Mikabalis says:
      16 val ago

      Apskritai atsižvelgiant į Lietuvos santykių su Lenkija istoriją, Lietuvos bažnyčios vaidmenį lenkinant žmones Lietuvoje, to lenkinimo antilietuvišką palikimą žmonių sąmonėje, jos bažnyčia privalo priimti nuostatą, kad kunigų iš Lenkijos tarnaujančių Lietuvos bažnyčiose būti negali, kad pamaldas, pamokslus lenkų kalba Lietuvos bažnyčiose atlieka tik kunigai lietuviai. Tai Lietuvos bažnyčiai būtina spręsti nedelsiant, kad nenuėjus vėl tuo viduramžiais buvusiu pražūtingu lietuvybei ir valstybei keliu.

      Atsakyti
      • Rimgaudas says:
        16 val ago

        Sutinku su jumis 1 : 1, gerbiamas Mikabali.

        Atsakyti
      • >Mikabaliui says:
        16 val ago

        O kodėl manote, kad Lietuvos bažnyčiai rūpi lietuvybė ir ši valstybė? Lietuvybė ypač. Juk tikroji lietuvybė – tai rakštis krikščionybės subinėje.

        Atsakyti
    • jo says:
      15 val ago

      Yra Lietuvoje dirbančių kunigų ir iš kitų šalių: Vokietijos, Italijos, kt. Bet jų yra vienas-kitas ir jie pramoksta lietuvių kalbos, ir mišias laiko lietuviškai. Lenkai kunigai, kurių yra daug, kiek girdėjau, niekada nemoka ir neketina mokytis lietuviškai, jie nelaiko mišių lietuvių kalba. Akivaizdu, kad lenkų kunigų misija čia labiau ne religinė, o grynai šovinistinė, Lenkijos kūrimo už Lenkijos ribų misija. Jų antplūdis yra masinis, organizuotas, tikslingas ir jie sąmoningai kuria čia Lenkiją šitoje niekieno žemėje. Niekieno, nes lietuviai sąmoningai ir tikslingai nekuria Lietuvos, viskas palikta savieigai arba lietuvybė net sąmoningai dusinama.

      Atsakyti
      • dar says:
        14 val ago

        Ar ne Švietimo ir mokslo ministrė socialdemokratė Popovienė patvirtino tvarką, pagal kurią lietuviškose mokyklose klasėje privalo būti ne mažiau negu 21 mokinys ( su retom išimtim), o “tautinių mažumų” mokykloms toks reikalavimas netaikomas, matyt, gali būti formuojamos klasės ir iš 3 mokinių? Ar tai nėra galima lietuvių diskriminacija Lietuvoje?

        Atsakyti
        • Ar leisime? says:
          10 val ago

          Jei politikams Lietuvos likimas nerūpi, turėtume kažkur kreiptis teisinės pagalbos. Kalba ir tautybė naikinama etninėje lietuvių tautos žemėje! Ginamas okupacijos palikimas, kolonistų „teisės”, o lietuviams trukdoma turėti savo mokyklas savo pačių valstybėje. Jie arba turi važinėti į mokyklą kad ir už keliasdešimt km, arba mokytis čia pat mokykloje buv. okupantų ar kolonistų kalba.
          Latviai laiku susigriebė, o mūsų politikai nei dėl 2-kalbio paso, nei dėl mokyklų bei „tautinių mažumų”, nei dėl prie nykstančių sparčiai artėjančios mūsų Valstybinės kalbos viršenybės nė piršto nepajudino? Ir neatsakys už tai?

          Atsakyti
  3. skt. says:
    22 val ago

    W raidę lenkai perėmė iš vokiečių. Pirmieji w raidę pradėjo naudoti dalies vokiečių ir olandų protėviai frankai, iš jų perėmė kiti protėviai- saksai, taip pat anglosaksai,vėliau ši raidė keliems šimtams metų įsitvirtino šiaurės germanų kalbose .Dar vėliau vakarų germanai (vadinti bendru vokiečių vardu) atnešė šią raidę ir į lenkų raidyną.

    Atsakyti
  4. Rimgaudas says:
    21 val ago

    Tie, kurie rašo, yra rašytojai. Tie, kurie skaito, yra skaitytojai. Anykštėnai garsėja rašytojais, bet skaitytojai, atleiskite, jie prasti. Susisiekiau su Vilniaus anykštėnų sambūriu akcentuodamas, kad knygos “Istorija pareinant į Lietuvą” e-formato dalyje parašyta apie pasaulinio garso rašytoją “Atlantologijos tėvą, Ignotą Žiogelį (Ignatius Donnelly), parašiau apie susietą su vandeniu “Atlantidos Kryžių”, kurį, supratęs konstrukciją, galėčiau, jeigu ką, padėti atkurti Ignoto Žiogelio tėviškėje, daviau savo telefono numerį ir…anei kriukt. Ir visa tai reiškia, kad Vilniaus anykštėnų sambūrio žmones, kaip skaitytojai, yra prasti. Dėkoju.

    Atsakyti
    • >Rimgaudui says:
      20 val ago

      Jie, matyt, neblogi protautojai ir geba atskirti svaičiojimus nuo ne🙂
      Ir šiaip – gal gana visur brukti savo knygą? Ir lakyti kvailiais visus, kurie “nesugeba įvertinti jos vertės”?

      Atsakyti
      • Rimgaudas says:
        19 val ago

        >Rimgaudui
        Žinai, kas tau į akį?

        Atsakyti
        • Rimgaudas says:
          18 val ago

          >Rimgaudui
          P.S. Ignotas Žiogelis buvo dabartinio Anykščių rajono gyventojas. Giminių išlikusių ten yra. Su seniūnu kalbėjau apie tai. Pristatymo metu už nuopelnus Lietuvai kviečiau susirinkusius paminklą Anykščiuose jam pastatyti. Ir pataisau jus jūsų paskutiniame sakinyje, kur turėjo būti parašyta netaip kaip jūs parašėte, o kurie “nesugeba įvertinti jos IŠLIEKAMOSIOS vertės”.

          Atsakyti
      • Kažin says:
        18 val ago

        Čia skamba lyg kaip “Maskvos” ukrainiškų sudrausminimų aidas…

        Atsakyti
  5. V V P I ukf 1976 says:
    21 val ago

    Humoristas sakytų : Lrnkai pasiėmė W iš germanų, kad bent tuo prilygtų vokiečiams 🙂

    Atsakyti
    • Rimgaudas says:
      20 val ago

      Kitas humoristas sakytų: Lmkai pasiėmė W iš germanų, kad baisesni rusams atrodytų.

      Atsakyti
  6. Kažin says:
    19 val ago

    Jeigu bendriniais apeliavimais į Dievą, moralais W raidės nepašaliname iš akių, tai gal griebkime pavardėmis linksniuoti tuos, kurie būdami valdžioje ją įstatė lietuvių žemės žodžiuose vietoje savosios V.

    Atsakyti
  7. taiva says:
    14 val ago

    “Teismas nusprendė: reikalavimas švietimo įstaigų vadovams mokėti rusiškai ir lenkiškai yra teisėtas.BNS.2023 m. birželio 1 d. 11:17.Vilniaus rajono mero nustatytas reikalavimas švietimo įstaigų vadovams mokėti tautinių mažumų kalbą yra teisėtas, konstatavo Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT).
    Jis trečiadienį atmetė Vyriausybės atstovo Vilniaus ir Alytaus apskrityse skundą, kuriame šis prašė įpareigoti Vilniaus rajono savivaldybės merą pakeisti švietimo įstaigų vadovų pareigybių aprašymus ir panaikinti juose nustatytą specialųjį reikalavimą mokėti tautinių mažumų mokomąją kalbą, tai yra lenkiškai arba rusiškai.
    LVAT teigimu, valstybės ir savivaldybių švietimo įstaigų steigėjai turi teisę pasirinkti kvalifikacinius reikalavimus, labiausiai atitinkančius švietimo įstaigos veiklos pobūdį, tikslus, teikiamas paslaugas, ir juos nurodyti įstaigos vadovo pareigybės aprašyme.alfa.lt/aktualijos/lietuva/teismas-nusprende-reikalavimas-svietimo-istaigu-vadovams-moketi-rusiskai-ir-lenkiskai-yra-teisetas/291576/

    Atsakyti
  8. Mikabalis says:
    11 val ago

    Viskas suprantama šalyje valstybiškai yra mokoma ir lenkiškai ir rusiškai, taigi teismas tokiu atveju spręsti kitaip neturi teisinio pagrindo. Tad pirmiausiai yra naikintinas valstybinis mokymas tomis kalbomis, tačiau ministrai šito klausimo taip ir nesprendžia, kadangi lenkų atžvilgiu galioja 1994 m. bendrumo su Lenkija sutartis, kuri galėjo būti vienašališkai netęsiama jau nuo 2009 metų, tačiau Prezidentai šito nedaro. Taigi išeina kaip toje pasakoje, klausiant dėl ožkytės priganymo…

    Atsakyti
  9. Z.ŠLIČYTĖ apie ... says:
    8 val ago

    Zita ŠLIČYTĖ: Migruojančios „smegduobės“ atpažinimas
    – respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/isklausyk-respublika/zita-slicyte-migruojancios-smegduobes-atpazinimas/
    „ […] autoriaus viltis yra ne pasidalyti visų pusių argumentais, o pasiūlyti pagrįstą migracijos reiškinio vertinimą ir jo sprendimo kryptį. Kryptį, kuri leistų tikėtis lietuvių tautos ir valstybės išlikimo ilgus amžius po to, kai mūsų čia nebebus. Galbūt tai verta brangaus skaitytojo laiko.”

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Unsplash.com, D. Fonteino nuotr.
Ukrainos balsas

Nuogas Rusijos caras

2025 07 20
ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.
Istorija

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

2025 07 20
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
Istorija

Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

2025 07 20
Vyksta Žagarės Vyšnių šventė
Kultūra

Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

2025 07 19
Dviračių takas
Lietuvoje

Radviliškyje atsiras 15 kilometrų naujų dviračių takų

2025 07 18
Smiltynės perkėla
Lietuvoje

Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

2025 07 18
Maistas, maisto ruošimas
Lietuvoje

Aštuoniose mokyklose vaikai permokėjo už maistą

2025 07 18
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.
Lietuvoje

Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

2025 07 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimvydas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 4‑oji diena (V)
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • juras Vilnai apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Maria Bartiromo apie D. Trampas: „Patriot“ raketos jau pakeliui į Ukrainą

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pagrindinės taisyklės, užtikrinant telefono apsaugą
  • Sveikatingumo pleistrai: pagalba ar tiesiog placebas?
  • Ką gali išgirsti išmanieji įrenginiai?
  • Nuogas Rusijos caras

Kiti Straipsniai

Unsplash.com, D. Fonteino nuotr.

Nuogas Rusijos caras

2025 07 20
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

2025 07 20
Auksarankės lituanistinės mokyklos RYTMETYS mokytojos

„Lietuvių kalbos naktys“: taip mokytis lietuvių kalbos smagiau

2025 07 19
Zigmas Vaišvila

Z. Vaišvila. VRK – robotai ar žmonės?

2025 07 18
Papilės piliakalnis

A. Juodpusis. Šaknys. Medžio ir Žmogaus…

2025 07 18
K. Sabaliauskaitė siūlo apsivalyti

D. Kuolys. Nusiginklavimas (IV)

2025 07 18
„Postcosmos“

Po žvaigždėtu dangumi – penktasis „Postcosmos“ susitikimas

2025 07 18
Alvydas Medalinskas

A. Medalinskas. D. Trampo pažadai: viltys, rūkas ir ir leidimas dar 50 dienų daužyti Ukrainą?

2025 07 17
Trampas, „Patriot“ raketos, Ukraina

D. Trampas: „Patriot“ raketos jau pakeliui į Ukrainą

2025 07 16
Tuščioje klasėje mokiniai spokso į telefonus, projektorius rodo serialo plakatą, o istorinė Vyties vėliava kabo sukritusi kampe – Žalgirio metinių pamiršimo metafora.

L. Kalėdienė. Žalgiris šiandien

2025 07 15

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimvydas apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 4‑oji diena (V)
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • juras Vilnai apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Maria Bartiromo apie D. Trampas: „Patriot“ raketos jau pakeliui į Ukrainą
  • Z.ŠLIČYTĖ apie ... apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai