JUDU atnaujina Vilniaus eismo valdymą – pirmieji pokyčiai jau duoda rezultatų. Vienoje sostinės sankryžų vairuotojai praleidžia 16 proc. mažiau laiko laukdami žalio šviesoforo signalo.
Tai – bendradarbiavimo su „Google“ ir dalyvavimo „Green Light“ projekte rezultatas. Šio projekto tikslas – optimizuoti šviesoforų reguliavimą naudojant „Google Maps“ duomenis ir dirbtinio intelekto galimybes.
Kaip keitėsi eismo reguliavimas?
JUDU pasidalino Vilniaus eismo duomenimis, kuriuos išanalizavusi „Google“ pateikė siūlymus, kaip geriau reguliuoti Vilniaus šviesoforų veikimą.
„Šių metų sausį gavome keturis „Google“ siūlymus, kaip pagerinti transporto judėjimą sostinės sankryžose. Visi pasiūlymai buvo įgyvendinti, o dėl vieno jau gavome ir pokyčio analizės rezultatus. Savanorių ir Sausupio gatvių sankryžoje siūlyta darbo dienomis nuo 10:00 iki 15:00 pailginti žalio signalo trukmę kairiajam posūkiui Sausupio gatvės link (atvažiuojant nuo centro) ir atitinkamai sumažinti ją kitomis kryptimis.
Atlikus pakeitimus, „Google“ pakartotinai išanalizavo sankryžos duomenis ir paaiškėjo, kad kiekvienam vairuotojui pavyko sutaupyti vidutiniškai 5 sekundes, o bendras laukimo laikas sumažėjo net 16 proc.“, – komentuoja JUDU Eismo organizavimo skyriaus vadovė Eglė Marcišauskė.
Eismo valdymo pakeitimų rezultatai patvirtina, kad optimizuojant žalio signalo trukmę galima ne tik sutaupyti vairuotojų laiką, bet ir pagerinti bendrą eismo srautų judėjimą. Be to, mažinant prastovas sankryžose, mažėja išmetamų teršalų kiekis. Tai reiškia, kad Vilniaus miesto eismo sistema tampa ne tik efektyvesnė, bet ir draugiškesnė aplinkai bei visiems miesto gyventojams.
„Projektas įrodo, kad naujovės ir ilgametė patirtis gali kartu sukurti sklandesnį eismą. Esame įsitikinę, kad kiekvienam vairuotojui sutaupytas laikas yra ne tik patogumo, bet aplinkos tausojimo žingsnis. Siekiame sumažinti vairuotojų sustojimų skaičių vienos kelionės metu ir taip optimizuoti viso miesto transporto srautus“, – teigia E. Marcišauskė.
Kaip veikia projektas?
„Green Light“ projektas pagrįstas dirbtinio intelekto technologijomis, kurios leidžia modeliuoti transporto srautus ir parinkti optimaliausią šviesoforų reguliavimo variantą. Dirbtinis intelektas analizuoja eismo duomenis naudodamas „Google Maps“ vairavimo tendencijas ir teikia miestams rekomendacijas, kaip efektyviau valdyti šviesoforų darbą.
„Eismo valdymo inžinieriai gali įgyvendinti šias rekomendacijas naudodamiesi esama infrastruktūra ir eismo valdymo sistemomis. Koordinuojant ne tik vienos, bet ir kelių gretimų sankryžų šviesoforų veikimą, galima dar labiau pagerinti eismo srautus ir sumažinti transporto priemonių išmetamų teršalų kiekį“, – sako JUDU Eismo organizavimo skyriaus vadovė.
Parengta pagal JUDU pranešimą