Pirmadienis, 16 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Visuomenė Politika ir ekonomika

Daugiau nei pusė lietuvių į elektromobilius žiūri skeptiškai

www.alkas.lt
2024-06-30 08:00:00
0
Elektromobiliai | sumin.lt nuotr.

Elektromobiliai | sumin.lt nuotr.

Visuomenė į elektromobilius žvelgia skeptiškai, dauguma įsigyti neplanuoja ir verčiau rinktųsi tradiciniais degalais varomus automobilius – rodo „Citadele“ banko atliktos apklausos rezultatai. Nors elektromobilių plėtrą stabdo tam tikri ekonominiai, technologiniai ir infrastruktūros iššūkiai, žinovai komentuoja, kaip ateityje padėtis rinkoje gali keistis, ir ko reikia, kad įvyktų teigiami pokyčiai.

Didelė elektromobilių kaina – įsitikinimas

Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, 2024 m. pirmąjį ketvirtį Lietuvoje buvo nauja registruota 19 proc. daugiau elektrinių ir hibridinių automobilių nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Tačiau „Citadele“ banko užsakymu atliktos apklausos duomenys rodo, kad Lietuvoje žmonės elektromobilio nėra linkę rinktis dėl dviejų esminių priežasčių, viena iš jų – didelė kaina. Net 53 proc. apklaustųjų Lietuvoje įvardijo, kad elektromobilio nesirinktų dėl per didelės rinkoje vyraujančios elektromobilių kainos.

„Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko teigimu, šis visuomenėje dažnas įsitikinimas yra iš dalies klaidingas – tikėtina, jis grįstas vienetine automobilio pirkimo kaina neįvertinant ilgalaikių transporto priemonės eksploatavimo išlaidų.

„Skaičiavimai rodo, jog elektra varomas automobilis viso eksploatacijos metą yra pigesnis pasirinkimas. Reguliarių aptarnavimų metu elektromobiliams keičiama mažiau komponentų, todėl kaštai – gerokai mažesni. Be to, remiantis Lietuvos energetikos agentūros 2024 m. pirmojo ketvirčio duomenimis, palyginus kelionės kainą, važiuojant įvairių rūšių degalais varomomis transporto priemonėmis, mažiausios išlaidos patiriamos važiuojant elektromobiliu – įveikti 100 km lengvuoju keleiviniu elektromobiliu kainavo vidutiniškai 4,73 euro“, – komentuoja žinovas.

V. Gurskas priduria, kad jau dabar tam tikrų Europos šalių rinkose stebimas elektromobilių kainos kritimas bei pastebi, jog tokios tendencijos ateityje galima tikėtis ir Lietuvoje.

„Vokietijos rinkoje matome situaciją, kai mažai naudotų elektromobilių pasiūla viršija paklausą daugiau nei 40 proc., o dyzelinių automobilių pasiūla nespėja tenkinti paklausos ir fiksuojamas 15 proc. trūkumas. Tokia rinkos padėtis veikia ir naudotų elektromobilių kainas – jų vidurkis šiuo metu krenta ir yra labai panašus į iškastiniu kuru varomų automobilių kainų vidurkį“, – teigia V. Gurskas.

Žinovas primena, kad elektromobiliams taikomi ir valstybės kompensacijų mechanizmai, palankesnės sąlygos įsigijimui.

„Kaip geresnės energinės klasės būstui, taip ir aplinkai draugiškesnei, energetiškai efektyvesnei transporto priemonei – elektromobiliui – tiek lizingo, tiek bendros įsigijimo sąlygos yra palankesnės“, – sako jis.

Skepticizmą lemia ir technologijų, infrastruktūros trūkumai

Kita mažą susižavėjimą elektromobiliais Lietuvoje lemianti priežastis – per trumpa važiavimo trukmė su viena įkrova.

„Reikšmingai didelė dalis respondentų sutiko, kad elektromobilio nepirktų dėl per trumpo nuvažiuojamo atstumo vienu įkrovimu (54 proc.). Natūraliai, šis faktorius glaudžiai susijęs su įkrovimo taškų infrastruktūros plėtra. Nors palyginti su praėjusiais metais atlikta apklausa, apklaustųjų, nurodžiusių nepatogų įkrovimo stotelių tinklą, kaip neigiamą elektromobilių aspektą, sumažėjo ir galime daryti prielaidą, kad situacija po truputį gerėja, tačiau tai vis dar išlieka aktuali problema didelei daliai žmonių“, – sako V. Gurskas.

Šį iššūkį rinkoje įžvelgia ir bendrovės „Neste Lietuva“ generalinė direktorė Julija Matisonė.

„Nors priežasčių, ribojančių spartesnę elektromobilių rinkos plėtrą gali būti įvairių, kone  pagrindinė – nepakankamai išvystyta elektromobilių įkrovimo infrastruktūra prie pagrindinių šalies kelių. Šiuo metu plačiausias ir vartotojams patogiausias tinklas yra didžiuosiuose miestuose, tad nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu vis dar išlieka svarbiu elektromobilių trūkumu“, – teigia ji.

Pokyčiai, kurių galime tikėtis jau artimiausiu metu

Pasak J. Matisonės, skaičiuojama, kad transporto sektorius šiuo metu generuoja net ketvirtadalį viso pasaulyje išmetamo CO2 kiekio, tad akivaizdu, jog vienas aplinkai draugiškas sprendimas – ar tai būtų elektromobiliai, ar degalai iš atsinaujinančių žaliavų – problemos greitai ir efektyviai neišspręs.

„Mažinant CO2 išmetimus, verta kombinuoti visas rinkoje esančias aplinkai draugiškesnes priemones – degalus iš atsinaujinančių žaliavų, elektra varomus automobilius, vandenilį, biometaną ir kitus tvarius sprendimus“, – teigia J. Matisonė.

Žinovas sutinka, kad elektromobilių technologijų pažanga priklauso nuo elektromobilių gamintojų, tačiau bendrovės, veikiančios Lietuvoje, gali daryti įtaką infrastruktūros plėtrai ir galimybių įsigyti elektromobilį gerinimui. Kita vertus, nebūtina pirkti naujo automobilio siekiant važiuoti tvariau – net ir turint automobilį su vidaus degimo varikliu, galima rinktis mažiau CO2 emisijų išskiriančius degalus.

Skaičiuojama, kad automobilyje, kurio vidutinės kuro sąnaudos siekia 7 l/100 km, o per metus nuvažiuojamas atstumas – 20 tūkst. km, degalus iš naftos pakeitus dyzelinu iš atsinaujinančių žaliavų ŠESD emisijos per visą degalų gyvavimo ciklą sumažėja 57 000 kg CO2e.

Automatinių degalinių tinklą valdančios bendrovės duomenimis, produktai iš atsinaujinančių žaliavų gali padėti sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą iki 90 proc. – tad perėjimas prie aplinkai draugiškesnio keliavimo gali būti paprastas žingsnis, kurį žengti jau dabar gali kiekvienas dyzelinio automobilio vairuotojas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Bus atlyginta dalis išlaidų už elektromobilius
  2. Persėsti į elektromobilius kliudo kaina
  3. Kauno rajonas populiarins elektromobilius
  4. Vis daugiau lietuvių galvoja apie elektrinius automobilius, rodo apklausa
  5. Elektromobilius galima bus įkrauti veltui
  6. Ką žinome ir ko nežinome apie elektromobilius?
  7. Kokius elektromobilius renkais lietuviai?
  8. Skyrus paramą, įmonių darbuotojai persėda į elektromobilius
  9. Pusė šalies gyventojų susidūrė su sukčiais
  10. 2024 m. – daugiau dėmesio išlaidoms ir taupymui
  11. Pusė gyventojų nepatenkinti savo aplinka
  12. Kelionėms sostinėje prireiks daugiau laiko
  13. Iki 2050-ųjų pasaulyje gyvens trečdaliu daugiau žmonių: kaip tai paveiks miestus?
  14. Trečdalis lietuvių ruošiasi keliauti į užsienį
  15. Vilniečiai norėtų daugiau žalumos

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Namas su terasa
Lietuvoje

NT mokestis – vėl patobulintas

2025 06 16
Seimas
Lietuvoje

Seimas svarstys siūlymą dėl galimybės įvesti nacionalines sankcijas

2025 06 16
Ūkininkų spaudos konferencija
Lietuvoje

Ūkininkai ruošiasi akcijai „NE – mokesčių buldozeriui“

2025 06 16
Lokys
Gamta ir žmogus

Pristatytas veiksmų planas dėl Vilniaus apylinkėse klaidžiojančio lokio

2025 06 16
Remigijus Žemaitaitis
Lietuvoje

R. Žemaitaitis ragina pažaboti elektroninių cigarečių juodąją rinką

2025 06 16
Prezidentas susitiko su Lietuvos garbės konsulais
Lietuvoje

Prezidentas susitikime su Lietuvos garbės konsulais

2025 06 16
LK analitikai
Lietuvoje

Propagandistų akiratyje –Vokietijos brigada ir karinės pratybos

2025 06 16
Šildymas
Lietuvoje

Ministerija kviečia atnaujinti šildymo sistemas

2025 06 16

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kažin apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
  • P.Skutas apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis
  • +++ apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
  • Rimgaudas apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • NT mokestis – vėl patobulintas
  • Seimas svarstys siūlymą dėl galimybės įvesti nacionalines sankcijas
  • Ūkininkai ruošiasi akcijai „NE – mokesčių buldozeriui“
  • Pristatytas veiksmų planas dėl Vilniaus apylinkėse klaidžiojančio lokio

Kiti Straipsniai

Piniginė, pinigai | pixabay.com, Blickpixel nuotr.

Lietuvoje grynieji išlieka populiariausias mokėjimo būdas

2025 06 16
Traukinys | litrail.lt

Joninių savaitgalį – ženklios nuolaidos keliaujant traukiniais

2025 06 16
Šiaulių miesto meras Artūras Visockas Savivaldybėje susitiko su neseniai iš Didžiosios Britanijos sugrįžusia Gintauto ir Simonos šeima | siauliai.lt nuotr.

Šiauliai – grįžtančių šeimų miestas: kaip Lietuva tampa namais iš naujo

2025 06 16
Kretingalės tiltas

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos keliautojams verta pamatyti šią vasarą

2025 06 16
Kava

Kokie lietuvių kavos vartojimo įpročiai?

2025 06 15
Telefonas | pexels nuotr.

Telefonai – ir vaikų saugumui

2025 06 15
Bankomatas | pixabay.com nuotr.

Dalis gyventojų nepasirūpina PIN kodų saugumu

2025 06 15
Briedžiai | pixabay.com, Erik Karits nuotr.

Motociklai, žvyrkeliai, briedžiai ir kiti vairuotojų vasaros iššūkiai

2025 06 15
Aniulio šaltinis | lgt.lrv.lt nuotr.

Kaip stebima požeminio vandens būklė Lietuvoje

2025 06 14
Gidas pirkėjui: kaip išsirinkti maistą su mažiau cukraus | vmvt.lrv.lt nuotr.

Gidas pirkėjui: kaip išsirinkti maistą su mažiau cukraus

2025 06 14

Skaitytojų nuomonės:

  • Kažin apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
  • P.Skutas apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis
  • +++ apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
  • Rimgaudas apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis
  • Kažin apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Uodai | pixabay.com nuotr.

Kokių priemonių ieškoti apsaugai nuo vabzdžių?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai