Europos Komisija paskelbė apie planuojamą naujų sunkiųjų transporto priemonių išmetamų CO2 kiekio standartų mažinimą. Atnaujinamame Reglamente siūloma, kad nuo 2030 m. visi nauji miesto autobusai būtų netaršūs.
Pasiūlymas taip pat apima sunkvežimius, sveriančius daugiau nei 5 tonas, tolimojo susisiekimo autobusus, sveriančius daugiau nei 7,5 tonas ir priekabas, traukiamas motorinėmis transporto priemonėmis.
Šių transporto priemonių gamintojai turės nuspręsti, kokias netaršias technologijas naudoti, pavyzdžiui, diegti vandeniliu arba elektros energiją varomus variklius. Tolimųjų reisų autobusų varikliuose naudojama tokia pati technologija kaip ir sunkiasvorių sunkvežimių, todėl galima panaudoti jiems skirtus technologinius patobulinimus.
Reglamento nuostatos nebus taikomos nedideliems gamintojams, kasybos, miškininkystės, žemės ūkio ir ginkluotųjų pajėgų naudojamoms transporto priemonėms. Taip pat vikšrinėms transporto priemonėms, kurios naudojamos civilinės saugos, priešgaisriniais ir viešosios tvarkos palaikymo tikslais, skubiosios medicininės pagalbos automobiliams bei specialiosios paskirties transporto priemonėms, tokioms kaip šiukšliavežės.
Didžioji dalis sunkiųjų transporto priemonių šiuo metu yra varomos vidaus degimo varikliais ir naudoja iškastinį kurą. Sunkvežimių, tolimųjų reisų ir miesto autobusų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijos sudaro ketvirtadalį kelių transportui tenkančių ŠESD emisijų.
Trečdalis Europoje sunaudojamos energijos tenka transporto sektoriui, šiuo pasiūlymu tikimasi sumažinti iškastinio kuro naudojimą ir importą, o tai prisidėtų prie energetinės nepriklausomybės didinimo, skatintų efektyvų energijos naudojimą.
Numatoma, jog laikantis šių naujų standartų iškastinio kuro, daugiausia naftos gaminių, tokių kaip dyzelinas, paklausa 2031–2050 m. sumažės maždaug 2 milijardais barelių naftos.
Tai Klaipėdos inžinieriai , sukūrę elektrinę keleivinę , turės darbo. Smagu ar ne?
Taip, šaunuoliai.
Kai dar anais laikais VISIukų „dėstytuvai” (gal ir kt. darbuotojai) buvo sukūrę ir pagaminę velomobilį. Svajojau, kad Druskininkai bus pirmieji, kas savo mieste būtent jiems bus teikiama pirmenybė – kad poilsiautojai ir fiziškai pajėgūs sanatorijų pacientai nebesinaudotų autobusais. Viskas kitaip pakrypo. Bet šiandien Klaipėda – malačiai!
Taip, šaunuoliai.
Kai dar anais laikais VISIukų „dėstytuvai” (gal ir kt. darbuotojai) buvo sukūrę ir pagaminę velomobilį. Svajojau, kad Druskininkai bus pirmieji, kas savo mieste būtent jiems bus teikiama pirmenybė – kad poilsiautojai ir fiziškai pajėgūs sanatorijų pacientai nebesinaudotų autobusais. Viskas kitaip pakrypo. Bet šiandien Klaipėda – malačiai!
Taip, tikrai šaunuoliai.
Kai dar anais laikais VISIukų (VGTU) „dėstytuvai” (gal ir kt. darbuotojai) buvo sukūrę ir pagaminę velomobilį, svajojau, kad Druskininkai bus pirmieji, kas savo mieste būtent jiems teiks pirmenybę – kad fiziškai pajėgūs poilsiautojai ir sanatorijų pacientai nebesinaudotų dūmus leidžiančiais autobusais. Kadangi netrukus viskas kitaip pakrypo, nei kūrėjų, nei mano svajonė nebuvo įgyvendina. Už tai šiandien Klaipėda džiugina – malačiai! Bet ir velomobilių atsisakyti nereikėtų, nes jie − 4-guba nauda, 4 x 1: važiuoji, kur reikia + tuo pačiu metu mankštiniesi, +laiką taupai, +oro neterši. Reikia tik rasti to meto v-mobilio brėžinius, visus susijusius raštus, kuo įrodys, jog VGTU (VISIukų palikuoniai) − ne piratai.
Taip, tikrai šaunuoliai.
Kai dar anais laikais VISIukų (VGTU) „dėstytuvai” (gal ir kt. darbuotojai) buvo sukūrę ir pagaminę velomobilį, svajojau, kad Druskininkai bus pirmieji, kas savo mieste būtent jiems teiks pirmenybę – kad fiziškai pajėgūs poilsiautojai ir sanatorijų pacientai nebesinaudotų dūmus leidžiančiais autobusais. Kadangi netrukus viskas kitaip pakrypo, nei kūrėjų, nei mano svajonė nebuvo įgyvendina. Už tai šiandien Klaipėda džiugina – malačiai! Bet ir velomobilių atsisakyti nereikėtų, nes jie − 4-guba nauda, 4 x 1: važiuoji, kur reikia + tuo pačiu metu mankštiniesi, +laiką taupai, +oro neterši. Reikia tik rasti to meto v-mobilio brėžinius, visus susijusius raštus, kuo įrodys, jog VGTU (VISIukų palikuoniai) − ne piratai.