Europos Komisija paskelbė apie planuojamą naujų sunkiųjų transporto priemonių išmetamų CO2 kiekio standartų mažinimą. Atnaujinamame Reglamente siūloma, kad nuo 2030 m. visi nauji miesto autobusai būtų netaršūs.
Pasiūlymas taip pat apima sunkvežimius, sveriančius daugiau nei 5 tonas, tolimojo susisiekimo autobusus, sveriančius daugiau nei 7,5 tonas ir priekabas, traukiamas motorinėmis transporto priemonėmis.
Šių transporto priemonių gamintojai turės nuspręsti, kokias netaršias technologijas naudoti, pavyzdžiui, diegti vandeniliu arba elektros energiją varomus variklius. Tolimųjų reisų autobusų varikliuose naudojama tokia pati technologija kaip ir sunkiasvorių sunkvežimių, todėl galima panaudoti jiems skirtus technologinius patobulinimus.
Reglamento nuostatos nebus taikomos nedideliems gamintojams, kasybos, miškininkystės, žemės ūkio ir ginkluotųjų pajėgų naudojamoms transporto priemonėms. Taip pat vikšrinėms transporto priemonėms, kurios naudojamos civilinės saugos, priešgaisriniais ir viešosios tvarkos palaikymo tikslais, skubiosios medicininės pagalbos automobiliams bei specialiosios paskirties transporto priemonėms, tokioms kaip šiukšliavežės.
Didžioji dalis sunkiųjų transporto priemonių šiuo metu yra varomos vidaus degimo varikliais ir naudoja iškastinį kurą. Sunkvežimių, tolimųjų reisų ir miesto autobusų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijos sudaro ketvirtadalį kelių transportui tenkančių ŠESD emisijų.
Trečdalis Europoje sunaudojamos energijos tenka transporto sektoriui, šiuo pasiūlymu tikimasi sumažinti iškastinio kuro naudojimą ir importą, o tai prisidėtų prie energetinės nepriklausomybės didinimo, skatintų efektyvų energijos naudojimą.
Numatoma, jog laikantis šių naujų standartų iškastinio kuro, daugiausia naftos gaminių, tokių kaip dyzelinas, paklausa 2031–2050 m. sumažės maždaug 2 milijardais barelių naftos.
Tai Klaipėdos inžinieriai , sukūrę elektrinę keleivinę , turės darbo. Smagu ar ne?