Ketvirtadienis, 26 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Tyrimas parodė vairuotojų įpročius

www.alkas.lt
2022-08-27 17:07:26
0
automobilis | pixabay.com nuotr.

automobilis | pixabay.com nuotr.

Transporto kompetencijų agentūra (TKA) dalyvauja tarptautiniame „Baseline“ projekte, kurio metu visoje Lietuvoje buvo atliekami tyrimai, padedantys nustatyti kelių eismo saugos rodiklių vertes. Rodiklius padėjo apskaičiuoti mokslininkai, kurie specializuojasi statistiniuose skaičiavimuose, o tyrimo metodiką patvirtino Europos komisija. Gauti rezultatai atskleidė ne tik Lietuvos vairuotojų įpročius, bet ir spragas.

„Šis projektas Lietuvai yra itin svarbus, nes pirmą kartą galėsime sužinoti kokia yra reali eismo saugos padėtis šalyje. Nuo šio projekto pabaigos visos ES šalys eismo saugos srityje bus lyginamos ne tik pagal žuvusius ir sužeistus. Šie eismo saugos rodikliai įvertina visuomenės elgseną ir pažangą eismo kultūroje. Europos komisija siekia, kad šie rodikliai plėstųsi ir būtų stebimi kiekvienais metais – siekiama įvertinti europinio finansavimo grįžtamąja vertę ne nutiestais keliais, o pažanga eismo saugoje“, – sako TKA Transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas.

Greiti viršija – daugiau nei pusė

Atliktų važiavimo greičio tyrimų rezultatai rodo, kad net 53 proc. vairuotojų viršija leistiną važiavimo greitį. Pasak E. Morkūno, tai yra problema, kuri kelia nerimą. Net nežymiai sumažinus važiavimo greitį, galima sumažinti eismo įvykio tikimybę arba smarkiai sušvelninti eismo įvykių pasekmes.

„Visi Lietuvos vairuotojai viršija greitį, tik skiriasi, kada ir kur tai daro. Nustatyti rodikliai rodo, kad eismo dalyviai nėra morališkai pasiruošę pereiti prie žemesnio greičio rėžimo – pvz. 30 km/val. miesto gatvėse. Tai pagrindžia ir visuomenės reakcija, kurią išsaukė Vilniaus miesto gatvių siaurinimas. Ši problema opi ne tik mūsų šalyje, turime ieškoti bendrų sprendimų ir bendradarbiauti su vairuotojais”, – pastebi TKA Transporto paslaugų skyriaus vadovas.

Eismo įvykių pasekmės ypatingai didele dalimi priklauso nuo judėjimo greičio susidūrimo metu. Važiuojant dideliu greičiu, suvaldyti transporto priemonę darosi vis sunkiau, todėl padidėja nuvažiavimų nuo kelio ar išvažiavimų į priešpriešinę eismo juostą rizika.

„2018–2021 m. laikotarpyje trečdalis priešpriešinių susidūrimų ir daugiau nei trečdalis nuvažiavimų nuo kelio užfiksuota kelio vingiuose. Transporto priemonės važiavimo greitis susidūrimo metu gali būti lemiamas, ypatingai pėstiesiems, o tyrimo rezultatai rodo, kad miestų gatvėse beveik 64 proc. vairuotojų viršija leistiną važiavimo greitį. Gyvenvietėse vyrauja didesnis eismo intensyvumas ir eisme dalyvauja daug skirtingo tipo eismo dalyvių, kurių judėjimo greitis stipriai skiriasi tarpusavyje, o kuo didesnis skirtumas – tuo skaudesnės pasekmės“, – sako E. Morkūnas.

Daugiau nei trečdalis sukelia riziką vaikams

Tyrimų duomenys rodo, kad 85,5 proc. vaikų yra vežami specialiose automobilinėse kėdutėse, tačiau daugiau nei trečdalis iš jų yra neteisingai prisegti, t. y. netinkamai prisegtos pačios kėdutės, netinkamai prisegami vaikai kėdutėse arba kėdutės neatitinka vaiko amžiaus, ūgio ir svorio.

„Pradėjus nagrinėti šią temą supratome, kad institucijos besirūpinančios eismo saugos viešinimu visiškai nekreipia dėmesio į vaikų saugą automobiliuose. Matome, kad tėvams trūksta informacijos, švietimo, rekomendacijų. Siekiant gerinti situaciją – parengėme ir viešai išplatinom rekomendacijas tėvams kaip pasirinkti tinkamą vaikišką kėdutę ir kaip saugiai vežti vaikus jose. Tai paskatino mus inicijuoti kampaniją, kurios metu dalinome šias rekomendacijas reiduose ir gimdymo namuose“, –  pasakoja E. Morkūnas.

Avaringumo duomenys rodo, kad eismo įvykių pasekmės naudojant specialias kėdutes ženkliai švelnesnės nei jų nenaudojant. 2018-2021 m. eismo įvykių duomenys rodo, kad į eismo įvykį patekusių vaikų iki 12 metų, kurie nebuvo vežami specialiai jų ūgiui ir svoriui pritaikytose kėdutėse, žuvusių ir sunkiai sužeistų skaičius buvo net 4 kartus didesnis.

Mirtys sumažėtų trečdaliu

Tyrimo metu taip pat nustatyta, kad greitoji medicinos pagalba į eismo įvykio vietą Lietuvoje atvyksta vidutiniškai per 28 minutes nuo pirminio pagalbos skambučio. Remiantis Europos Komisijos pateikiama informacija, mirčių skaičius po eismo įvykių sumažėtų trečdaliu, jei greitosios medicinos pagalbos atvykimo į eismo įvykio vietą laikas sutrumpėtų nuo 25 iki 15 minučių.

„Turbūt pirmą kartą Lietuvos istorijoje realistiškai sužinojome per kiek laiko į eismo įvykį atvyksta greitoji medicinos pagalba. Nuo siekiamybės šioje srityje – 15 min, mes  atsiliekame dvigubai. Tai dar kartą parodo ir patvirtina šią spragą. Viliamės, kad  vykdomas reformos padės didinti pagalbos operatyvumą“, – sako TKA Transporto paslaugų skyriaus vadovas.

Yra ir gerų naujienų

Tyrimų rezultatai parodė ir pozityvių duomenų, saugos diržus segi net 98 proc. vairuotojų ir priekyje sėdinčių keleivių. Tačiau tyrimai atskleidė ir ne itin malonių duomenų – daugiau nei trečdalis gale sėdinčių keleivių važiuoja neprisisegę saugos diržu.

„Lietuva per pora dešimtmečių perėjo daug etapų, kad pagerintų seginčių saugos diržus rodiklį. Tačiau per mažai dėmesio skyrėme keleiviams. Šią situacija pagerinti galėtų didesnis vairuotojų reiklumas keleiviams”, – sako E. Morkūnas.

Taip pat tyrimas atskleidė, kad daugiau nei 96 proc. vairuotojų vairuodami (ne kamštyje, nestovėdami prie raudono šviesoforo signalo) nesinaudoja mobiliaisiais prietaisais, jei tiksliau – jų nelaiko rankose. Rodiklis apskaičiuotas vairuotojams važiuojant įprastu greičiu, tiesiame ruože.

„Galime pasidžiaugti, kad Lietuvos vairuotojai nelinkę naudotis telefonais kelyje vairuodami tiesiame ruože. Naudojantis mobiliuoju telefonu vairuotojų dėmesys eismo sąlygoms mažėja. Dėl to jie gali nepastebėti staiga į kelią išbėgusio gyvūno ar išvažiuoti iš jiems skirtos eismo juostos. Taip pat dėl sumažėjusios koncentracijos į kelią pailgėja vairuotojų reakcijos laikas, kuris daro įtaką eismo įvykių nutikimui ir pasekmėms”, – primena TKA vadovas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kokie keliai vairuotojų lauks savaitgalį?
  2. Vairuotojų prašymas vairuotojams: laikytis saugaus greičio ir leisti persirikiuoti
  3. Tyrimas: maistas išaugintas ES – saugesnis
  4. Tyrimas: Lietuvoje saugiai jaučiasi 87 proc. gyventojų
  5. Ką daro išmanusis telefonas jums nežinant: trijų Kinijoje pagamintų 5G mobiliųjų įrenginių tyrimas
  6. Tyrimas: lietuviai nenorėtų būti aptarnaujami „chatbotų“
  7. Tyrimas: gyventojai vertina lietuviškų ūkių gaminių kokybę, bet mano, kad jie – brangūs
  8. Tyrimas atskleidė Lietuvos gyventojų informacinio raštingumo ir kritinio mąstymo gerėjimą
  9. Tyrimas: stresą dėl pandemijos jaučia 3 iš 5 šalies gyventojų, asmeninę sveikatą vertina bene dvigubai blogiau
  10. Įsigalioja KET rudens–žiemos pasikeitimai
  11. Vairuotojai mobiliųjų iš rankų nepaleidžia
  12. Lietuviai savo automobilius plauna dažniau bei Baltijos šalių kaimynai
  13. Siekta atkreipti dėmesį į vaikų saugumą
  14. Pareigūnų patikrų nemažės ir liepą
  15. Apgadinote daiktą – pildykite deklaraciją

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Gitanas Nausėda
Naujienos

Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus

2025 06 26
Pinigai
Lietuvoje

Gynybos fondą papildys pajamos iš naujų šaltinių

2025 06 26
Seimas | Seimo kanceliarijos nuotr.
Lietuvoje

Keisis antroji pensijų kaupimo pakopa

2025 06 26
Liberalai
Lietuvoje

Liberalai mokesčių reformą vadina principų išdavyste

2025 06 26
Saulės elektrinė
Energetika

Saulės ir vėjo elektrines bus galima įrengti paprasčiau

2025 06 26
Pinigai | pixabay.com, 22737298 nuotr.
Lietuvoje

Seimas įteisino GPM įstatymo pakeitimus

2025 06 26
Kariuomenė
Lietuvoje

Keisis Lietuvos kariuomenės struktūra

2025 06 26
Daugiabutis | enmin.lrv.lt nuotr,
Lietuvoje

Seimas patvirtino NT mokestį

2025 06 26

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Europos ateitis? apie J. Panka. Imigrantai – nuskriausti žmonės ar naujieji Europos šeimininkai?
  • Kas žudynėms skatina??? apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai
  • Rimvydas apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie M. Kundrotas. Politinis pragaras ir jo scenarijai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Google Ads ar SEO? Kur investuoti, jei biudžetas ribotas?
  • Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • Gynybos fondą papildys pajamos iš naujų šaltinių
  • 3 patarimai, kaip rūpintis veido oda karštomis dienomis

Kiti Straipsniai

Kviečia virtuali paroda „Lietuvos atstovavimo Los Andžele istorija“ | lcva.archyvai.lrv.lt nuotr.

Kviečia virtuali paroda „Lietuvos atstovavimo Los Andžele istorija“

2025 06 26
Vytauto Didžiojo karo muziejaus rinkinių nuotraukoje – paminklas 1941 m. birželio 24-25 d. Rainių miškelyje nužudytiems žmonėms atminti, 1989–1990 m. | K. Laužadžio nuotr.

Prisimename 1941-ųjų birželio 24–25 d. Rainių žudynes

2025 06 26
Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama | vki.lrv.lt nuotr.

Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama

2025 06 26
Migracijos departamentas

Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija

2025 06 26
Sveikata

Lietuvos medikų bendruomenės kreipėsi į Seimą

2025 06 25
Patikra

Daugės mokamų kelių krovininiam ir komerciniam transportui

2025 06 25
Kelio darbai

Kelyje link Lenkijos sienos įsigalioja eismo pokyčiai

2025 06 25
Menininkas Kęstutis Svirnelis | M. Žičiaus nuotr.

VDA 700 m² parodų salėse bus atidaryta skulptoriaus K. Svirnelio paroda „Skaitmeninė Dūšia“

2025 06 25
Valstybinė žemė | am.lt nuotr.

Valstybinę žemę bus galima deklaruoti iki liepos 4 d.

2025 06 25
Vaikų žaidimų eikštelė | siauliai.lt nuotr.

Vaikų žaidimų aikštelės: kokie pavojai jose slypi?

2025 06 25

Skaitytojų nuomonės:

  • Europos ateitis? apie J. Panka. Imigrantai – nuskriausti žmonės ar naujieji Europos šeimininkai?
  • Kas žudynėms skatina??? apie Ukraina gali nugalėti Rusiją net be JAV: pagrindinis vaidmuo tenka Europai
  • Rimvydas apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie M. Kundrotas. Politinis pragaras ir jo scenarijai
  • Saulės Vilna apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Į rašomąjį stalą pažvelkite kūrybiškai

Į rašomąjį stalą pažvelkite kūrybiškai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai