Sekmadienis, 24 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Traukinys sujungė Baltijos sostines

www.alkas.lt
2021-09-21 17:58:18
2
Traukinys sujungė Baltijos sostines

Traukinys | sumin.lrv.lt nuotr.

Šiandien, rugsėjo 21 d., kelionę iš Talino į Vilnių pradėjo specialusis Europos geležinkelių metus žymintis Baltijos šalių ekspresas, kuriuo pirmą kartą kartu vyksta trijų Baltijos šalių transporto ministrai, taip pat Baltijos šalių geležinkelių ir Europos Komisijos (EK) atstovai.

Traukiniu per Baltijos šalis keliaujantis Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis akcentuoja, kad šis įvykis demonstruoja Baltijos šalių valią integruotis į Europos geležinkelių tinklą ir „Rail Balticos“ projekto svarbą, o jau esamos infrastruktūros naudojimas leistų pradėti reguliarius traukinių reisus tarp Vilniaus, Rygos ir Talino.

„Baltijos šalis, taip pat ir kaimynines Lenkiją ir Suomiją vienijantis strateginis projektas

neabejotinai pakeis ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos transporto sistemas, suteiks naujų galimybių gyventojams ir šalių ekonomikoms.

Vis dėlto iki tol tiesiog būtina išnaudoti esamą infrastruktūros tinklą, užtikrinant reguliarius keleivinių traukinių maršrutus tarp Baltijos šalių sostinių. Esu įsitikinęs, kad tęsime sėkmingą ir abipuse nauda grįstą dialogą“, – traukinyje kalbėjo susisiekimo ministras M. Skuodis.

Pasak Lietuvos ministro, šiemet atidarius Kauno intermodalinį terminalą, europinio standarto bėgiais Lietuvą jau gali pasiekti krovininiai traukiniai. Reguliaraus keleivių susisiekimo traukiniu „Vilnius–Ryga“ plėtra savo ruožtu duotų dvigubą grąžą – patogų atvykimą turistams, be to, 950 t per metus mažėtų į aplinką išmetamo CO2 emisija. Ministro teigimu, svarstytina ir tokio traukinio maršruto pratęsimo iki Talino galimybė.

Nuo kitų metų vidurio Vilnių ir Varšuvą taip pat turėtų sujungti tiesioginis traukinio maršrutas. Apie tai su Lenkijos infrastruktūros ministru Andrzejumi Adamčiku sutarė neseniai Lenkijoje viešėjęs M. Skuodis.

Latvijos transporto ministras Talis Linkaitis pažymėjo, kokios svarbios Europai prasidėjusios „Rail Balticos“ statybos: „Tiesdami „Rail Balticos“ liniją, planuojame ne tik tarptautinius keleivių ir krovinių vežimus geležinkeliais, bet ir regioninius. Nauja infrastruktūra sujungs mus su kaimynais Baltijos šalyse, kartu leis pagerinti ekonominį bendradarbiavimą ir regionų plėtrą.“

Anot Estijos ekonomikos reikalų ir infrastruktūros ministro Taavi Aaso, „Rail Baltica“ – tai strateginis ir ilgalaikis tarptautinis projektas, apimantis geležinkelių infrastruktūros ir logistinės grandinės sukūrimą, orientuotą į kokybiškas keleivių susisiekimo bei krovinių vežimo paslaugas tarp Baltijos valstybių, Suomijos ir kitų ES šalių: „Geležinkeliai turi šviesią ateitį. Šiandien iškilęs globalus iššūkis – klimato kaita, ir čia galime suvaidinti strateginį vaidmenį atliepiant aplinkosaugos, Žaliojo kurso tikslus.“

Baltijos ekspresu vyksta Šiaurės–Baltijos jūrų TEN-T koridoriaus koordinatorė Catherine Trautmann, EK Mobilumo ir transporto direktorato generalinis direktorius Henrikas Hololei, taip pat Baltijos šalių bei Suomijos geležinkelių sektoriaus atstovai.

Rytoj, rugsėjo 22 d., Baltijos šalių traukinys iš Vilniaus tęs kelionę į Kauną, kur vyks simbolinis susitikimas su iš Lisabonos per visą Europą atvyksiančiu „Connecting Europe Express“ traukiniu. Iki spalio 7-osios jis aplankys daugiau kaip 70 miestų ir 26 šalis, bus nuvažiavęs 20 tūkst. kilometrų. Tai viena iš 2021 m. EK paskelbtų Europos geležinkelių metų iniciatyvų.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Traukinys sujungs keturių valstybių sostines
  2. Atstatytu geležinkelio ruožu pajudėjo pirmasis traukinys į Latviją
  3. Baltijos valstybių Prezidentai aptarė bendrus veiksmus stiprinant Baltijos šalių nepriklausomybę ir saugumą
  4. Baltijos valstybių ir Lenkijos premjerų susitikimas Taline
  5. Baltijos šalių premjerai aptarė bendradarbiavimo ir saugumo klausimus
  6. „Rail Baltica“ projektas augins Baltijos šalių ekonomikas
  7. A. Veryga prabilo apie aukštesnę saviizoliacijos kartelę tarp Baltijos šalių
  8. Keliauti kartu pakvies gamtos motyvais išpuoštas traukinys
  9. Pasaulyje pirmaujanti Kinijos turizmo rinka domisi Baltijos šalimis
  10. Atslūgus karantinui, Baltijos šalių gyventojai puolė keliauti ir pramogauti restoranuose
  11. Kiek reikėtų uždirbti norint gyventi oriai Baltijos šalių sostinėse?
  12. Aplankykime Baltijos pilis ir dvarus (nuotraukos)
  13. Kelionė po Baltijos šalis – atraskime užmirštą istoriją
  14. Siekia išnaudoti visas „Rail Balticos“ galimybes
  15. „Rail Baltica“ Kaunui atveria naujų galimybių

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 2

  1. Kažin says:
    4 metai ago

    Europinio standarto bėgiais krovininiai traukiniai Šeštokus pasiekia jau nuo Nepriklausomybės pradžios. Ne jaugi ministrai tai nėra žinoma. Taigi Kauno terminalas negalėjo būti statytas dėl to, kad europiniai bėgiai pasiektų Lietuvą, kaip kad ministro sakoma. Beje, ir pagrįstų valstybinių interesų turėti terminalą Kaune negalėjo būti, nes žymiam krovinių pervežimui augti ta kryptimi perspektyvų nesimatė, – pakako Šeštokų. Taigi valstybės interesais pateisinti tas kelių dešimčių milijonų išlaidas Kauno terminalui įrengti kaip ir neišeitų. Tai veikiau čia tik ES lėšų “įsisavinimą” be naudos…
    Kas dėl tiesioginio maršruto Vilnius- Varšuva, kurį mini ministras, tai čia nieko naujo – toks maršrutas jau buvo, bet nepasiteisino. Į Varšuvą važiuojama per Balstogę, iki kurios nuo Vilniaus apie 180 km. Gi traukinys kaip ėjo taip ir eitų per Kauną, Kazlų Rūdą ir t.t. iki Balstogės ir dar su persėdimu. Tokiu atveju tik iki Balstogės gaunasi apie 6,5 val važiavimo, kai automobiliu važiuojant per Druskininkus per 5-6 val. galima pasiekti pačią Varšuvą. Gal ministras galėtų paaiškinti plačiau maršruto Vilnius- Varšuva logiką, ar čia tik dėl komunikavimo…

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      4 metai ago

      Ak, tie viešieji ryšiai: ar SM pati, ar kas galimai pagal sutartį?

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Mokiniai | smsm.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Išsaugotos 42 miestelių gimnazijos, kurioms grėsė pertvarka dėl per mažo mokinių skaičiaus

2025 08 23
Žemės ūkis
Lietuvoje

Ministerija ramina ūkinkus dėl galimo įsipareigojimų nevykdymo

2025 08 22
Piniginė
Lietuvoje

Ką svarbu žinoti skolininkui, susidūrusiam su sunkumais?

2025 08 22
Vaistinė
Gamta ir žmogus

Atnaujinama vaistų išrašymo ir išdavimo tvarka

2025 08 22
J. Basanavičiaus gatvė
Lietuvoje

Dėl archeologinių tyrimų keičiasi eismas J. Basanavičiaus gatvėje

2025 08 22
Klaipėdos daugiabučiai
Lietuvoje

Klaipėdoje toliau didinamas statymo vietų skaičius

2025 08 22
„Vytis“
Lietuvoje

Steigiamas gynybos ir saugumo inovacijų kūrimo centras

2025 08 22
Telefonas
Lietuvoje

„Sodra“ įspėja apie sukčių skambučius

2025 08 22

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Marija apie S. Buškevičius. Šiandienos Vilnius: lietuviškai kalbantis vaikas išvadintas „labusu“
  • Žr.: apie V. Sinica. Apie purvą kurio nepavyko išvengti
  • Kaip sakoma, apie V. Sinica. Apie purvą kurio nepavyko išvengti
  • Skirmantas Malinauskas apie Europos vadovai, Zelenskis ir Trampas kalbėjosi dėl taikos Ukrainoje: sutarta dėl saugumo garantijų ir veto teisės atmetimo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Maistiniai dažai: koks jų poveikis sveikatai
  • Antifrogen N – patikima apsauga nuo užšalimo ir korozijos
  • Kolekciniai automobiliai: kaip išvengti klaidų perkant?
  • Atostogoms nebūtina išleisti visų santaupų

Kiti Straipsniai

„Google Maps“

„Google Maps“ diegia naujas DI funkcijas

2025 08 24
Oro uostas

Pokyčiai keliautojams: iš rankinio bagažo nebereiks ištraukti skysčių

2025 08 22
Kelionės į Juodkalniją

Kelionės į Juodkalniją: ką verta aplankyti pirmą kartą atvykus?

2025 08 22
Vilniaus oro uostas | Alkas.lt, nuotr.

Oro uostai: kaip pasiruošti kelionei ir išvengti streso?

2025 08 16
Kelionė, automobilis

Ilgos kelionėms automobiliu: dėmesys kūnui sumažins nuovargį

2025 08 16
Lėktuvas.

Ne amžius, o sveikatos būklė lemia kelionių nesklandumus

2025 08 15
Žygis

Kaip nepasiklysti nežinomose vietovese?

2025 08 15
Degalinė

Važiuojant iki paskutinio lašo pasekmės gali būti liūdnos

2025 08 15
Renovacija 2

Norvegijos kino šventėje Haugesiunde – išskirtinis dėmesys į Baltijos šalis

2025 08 15
Lėktuvas.

Kitąmet numatomi skrydžiai iš Palangos oro uosto į Kretą

2025 08 14

Skaitytojų nuomonės:

  • Marija apie S. Buškevičius. Šiandienos Vilnius: lietuviškai kalbantis vaikas išvadintas „labusu“
  • Žr.: apie V. Sinica. Apie purvą kurio nepavyko išvengti
  • Kaip sakoma, apie V. Sinica. Apie purvą kurio nepavyko išvengti
  • Skirmantas Malinauskas apie Europos vadovai, Zelenskis ir Trampas kalbėjosi dėl taikos Ukrainoje: sutarta dėl saugumo garantijų ir veto teisės atmetimo
  • Iš CNN apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
„Sodra“

Sukčiai siunčia laiškus „Sodros“ vardu

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai