Vilniuje tiekiamas tyras požeminis vanduo yra vertas atsidurti ant restorano stalo. Didžiausia šalyje vandentvarkos bendrovė „Vilniaus vandenys“ pradeda socialinę iniciatyvą, skatinančią svetingumo sektoriaus atstovus aktyviai vaišinti savo klientus gėlu vandentiekio vandeniu, taip pat jungtis prie šios iniciatyvos ir įvairius kitus verslus bei ne pelno organizacijas.
Iniciatyva „Gerk tyrą Vilniaus vandenį“ liepos 20 dieną startavo sostinės Rotušės aikštėje Vilniaus merui Remigijui Šimašiui, „Vilniaus vandenų“ generaliniam direktoriui Mariui Švaikauskui, miesto turizmo skatinimo agentūros „Go Vilnius“, Lietuvos viešbučių ir restoranų, taip pat Lietuvos atsakingo verslo asociacijų bei verslo atstovams pasirašius specialų memorandumą.
Sostinės meras R. Šimašius pripažįsta esantis sostinės vandens iš čiaupo gerbėjas.
„Įdomiomis aplinkybėmis esu daręs aklą testą – ragavau trijų skirtingų rūšių vandenį. Galiu pasakyti, kad Vilniaus vanduo skaniausias ir lengvai atskiriamas nuo vandens buteliuose. Kviečiu visus jungtis į šią iniciatyvą ir dažniau mėgautis Vilniaus vandeniu“, – sako R. Šimašius.
Vilniaus miesto savivaldybės globojama iniciatyva „Gerk tyrą Vilniaus vandenį“ siekiama priminti apie išskirtinę požeminio vandens kokybę ir tai, kad Vilniuje vanduo iš čiaupo yra saugus ir kokybiškas. Iniciatyvos dalyviai gaus teisę savo patalpas pažymės specialiu „Geriu tyrą Vilniaus vandenį“ iniciatyvos ženklu. Bus sukurtas ir visuomenei pristatytas atsakingų bei draugiškų aplinkai verslų žemėlapis.
„Supratimas, jog Vilniuje vanduo iš čiaupo yra saugus ir kokybiškas bei jo naudojimas, pakeičiant plastikinius vandens buteliukus, yra sąmoningos ir gamtai draugiškos visuomenės narių pasirinkimas, dabar įprasmintas ir simboliniu susitarimu. Atėjo laikas suvienyti jėgas ir kartu paskatinti Vilniaus gyventojus didžiuotis, o sostinės svečius įsitikinti, jog šio miesto vanduo yra prieinamas visiems, jis yra ne tik saugus gerti, bet ir gali pakeisti vandenį iš buteliukų, taip mažinant plastiko naudojimą“, – sako M. Švaikauskas.
Jis pastebi, kad šią vasarą išgyvenant jau nebe pirmąją kaitros bangą pastebimas išaugęs vandens suvartojimas, todėl įmonės iniciatyva dovanoti vandenį iš čiaupo yra ypač aktuali.
M. Švaikausko teigimu, gyventojų sąmoningumo lygis auga, o aplinkai draugiški pasirinkimai tampa vis populiaresni, tačiau tokia kampanija tikimasi atkreipti dėmesį į geriamo vandens vartojimą, kuris irgi gali prisidėti prie aplinkos taršos plastiku mažinimo.
Iniciatyvai įsibėgėjus „Vilniaus vandenys“ taip pat ketina pakviesti prie jos prisijungti biurų valdytojus ar jų administratorius, sporto ir sveikatingumo klubus, daugiabučių namų bendrijas ir kitus verslus, kurie žmones skatintų tapti atsakingesniais gamtai ir buteliukus vandens keisti į stiklines kokybiško bei saugaus vandens iš čiaupo.
Galutinis šios iniciatyvos tikslas, kad prie jos prisijungtų kuo daugiau atsakingo verslo, o vanduo taptų prieinamas kiekvienoje Vilniaus miesto vietoje – kavinėje, viešbutyje, gatvėje ar skvere, sporto klube, biurų centre ir kitur.
Iniciatyvos metu, kuri tęsis bent tris mėnesius, nemokamą vandenį iš čiaupo savo klientams siūlantiems restoranams ir viešbučiams bendrovė yra pasirengusi kompensuoti išgerto vandens kiekį – iki 12 tūkst. stiklinių vandens. Prognozuojama, kad iš viso bus išdalinta mažiausiai apie 240 tūkst. stiklinių vandens.
Prie šios iniciatyvos nuo antradienio prisijungė viešbutis „Hilton“, restoranų tinklo valdytoja bendrovė „Burokėlis ir krapas“, kavinių tinklas „Vero cafe“, komercinių pastatų įmonė „City Service Engineering“. Jie kvies gamtai draugišką sprendimą – vandenį iš čiaupo. Memorandumą pasirašiusi turizmo bei verslo plėtros Vilniuje agentūra „Go Vilnius“ įsipareigojo šalies sostinę turistams pristatyti ir kaip neeilinį miestą, kuriame vanduo geriamas iš čiaupo.
„Praėję metai viešbučių ir restoranų verslui buvo sudėtingi, o kai kuriems ir pražūtingi. Vis dėlto, per šiuos metus mes kaip niekad pajautėme, ką reiškia bendrystė ir bendro tikslo siekimas. Tikiu, jog ši iniciatyva bus dar vienas įrodymas, kokių svarbių darbų galime nuveikti kartu“, – teigia Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.
Restoranai ir viešbučiai prisijungti prie šios iniciatyvos, pasirašyti memorandumą ir savo klientams siūlyti vandenį iš čiaupo nemokamai bus kviečiami iki pat rudens.
Ši sostinėje skelbiama iniciatyva yra pagrindinė „Vilniaus vandenų“ startuojančios vandens kampanijos „Tavo jėga keisti(s)“ dalis. Minimos kampanijos metu bendrovė ketina viešai pristatyti ne tik vilniečių įpročius, geriant vandenį, tačiau pateikti ir inovatyvių, kaip šiuo metu Rotušės aikštėje stovinti vėsinimo sistema, sprendimų, naudojamų didžiausiuose pasaulio miestuose.