Šeštadienis, 24 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Visi įrašai

L. Girskienė: Valdantieji ir vėl nusitaikė į žmonių pinigines

www.alkas.lt
2021-07-20 15:20:38
0
jenniferelliott.com nuotr.

jenniferelliott.com nuotr.

Aplinkos ir Susisiekimo ministerijos liepos mėnesį pristatė planuojamus transporto taršos mokesčio pakeitimus. Pakeitimai palies praktiškai kiekvieną suaugusį šalies gyventoją, mat nuo 2025 m. planuojama taikyti vienkartinį taršos mokestį į Lietuvą iš kitų Europos Sąjungos (ES) šalių įvežamiems automobiliams ir įvesti metinį automobilių taršos mokestį visiems automobilių naudotojams, o tokių yra apie 1,3 mln.

Mokestis prieštarauja Europos Sąjungos teisei?

Anot Ligitos Girskienės, LVŽS frakcijos narės Seime ir šešėlinės Vyriausybės aplinkos ministrės, labiausiai neaišku, kodėl Vyriausybė pradėjo transporto taršos mažinimą nuo paprastų piliečių, kuriems ir taip nelengva sumokėti visas Valstybės nustatytas rinkliavas ir mokesčius.

„Be to, kyla pagrįstas klausimas ar „įvežimo mokestis“ neprieštarauja ES teisei, nes ES Teisingumo Teismas ne kartą pasisakė, kad iš kitų ES šalių įvežamų transporto priemonių apmokestinimas, kai toks apmokestinimas netaikomas vidaus rinkoje, prieštarauja Sutarties dėl ES veikimo nuostatoms. Tikėtina, kad Aplinkos ir Susisiekimo ministerijoms siūlomi mokesčių pakeitimai nėra suderinti su Teisingumo ministerijos teisininkais“, – sako L. Girskienė.

Pasak jos, tikriausiai nieko nebestebina, kad Lietuvos automobilių parkas yra vienas seniausių ES ir teigiama, kad transporto tarša per pastaruosius 15 metų padidėjo net 50 proc. Tačiau logiškai sunku paaiškinti, kodėl būtina šiuo pandemijos laikotarpiu, kai nemaža dalis gyventojų neteko pajamų šaltinio ir savo būtinuosius poreikius tenkina iš santaupų, kai šalyje drastiškai pabrango būtiniausi maisto produktai, elektra, dujos, įvesti dar papildomus mokesčius?

Negalės patenkinti būtinųjų poreikių

Gyventojai, nebegalėdami važiuoti senu automobiliu ir dėl nepakankamų pajamų, nebegalės patenkinti būtiniausių savo poreikių. Regionuose, o ir miestuose kai kurie žmonės automobilį, kuris dažniausiai yra apie 20 metų senumo, naudoja nuvykti į kapines, bažnyčią, ligoninę, parduotuvę, vaistinę. Jų kelionės būna retos, bet iš anksto planuojamos ir būtinos.

„Šiandien daugybė žmonių iš regionų važiuoja į miestą dirbti. Įvedus visuotinį metinį automobilių taršos mokestį, visi šie žmonės neteks galimybės eksploatuoti senų savo automobilių ir taip patirs ne tik dar didesnę finansinę, bet ir socialinę atskirtį, nes nebegalės nuvažiuoti pas gimines, į koncertą gretimame miestelyje ar nusipirkti būtiniausių prekių. Be to, regionuose visuomeninio transporto sistema yra visiškai sunaikinta. Nuvažiuoti iš atokesnio kaimo į artimiausią miestelį ar miestą, paprasčiausiai nėra galimybės”, – sako L. Girskienė.

Tačiau, puikiai žinodami situaciją, ministrai ir toliau aiškina, kad norint įgyvendinti ambicingus Europos Žaliojo kurso bei Klimato kaitos darbotvarkės rodiklius, būtini papildomi finansiniai šaltiniai. 

Siūlomi kiti būdai surinkti papildomų lėšų

Pažaboti transporto taršą yra ir kitų, dar neįgyvendintų priemonių, kurios žmonių neapkrautų papildomais mokesčiais.

Štai, 2020 m. Valstybės kontrolės atlikto audito „Aplinkos apsaugos ir taršos prevencijos veiklos efektyvumas ir rezultatyvumas” išvadose nurodyta, kad aplinkos apsaugos sektoriuje neužtikrinamas tinkamas finansinių išteklių valdymas.

Aplinkos ministerija skiriamų asignavimų kasmet panaudoja vis mažiau, t.y. apie 60 proc. Viena pagrindinių priežasčių įvardijama tai, kad nepanaudojamos fiksuoto finansavimo programų lėšos, skiriamos konkretiems tikslams įgyvendinti. Iki 2020 m., pasak Valstybės kontrolės,  5 fiksuotose programose sukaupta 191,5 mln. Eurų likutis. O juk šios lėšos pirmiausia galėtų būti naudojamos aplinkos apsaugos sektoriaus problemoms spręsti.

Visai nekalbama apie verslo naudojamo taršaus sunkiasvorio automobilių parko papildomą apmokestinimą.

Taip pat nekalbama ir apie stambiosios pramonės deklaruojamų ir mokamų taršos mokesčių efektyvesnį surinkimą ir kontrolę. Viešai ne kartą buvo skelbiama, kad kai kurios didelės pramonės įmonės sąmoningai nedeklaruoja į aplinką išmetamų teršalų, nors jie randami gyvenamosios aplinkos ore. Tai reiškia, kad valstybė neužtikrina efektyvaus taršos mokesčio surinkimo.

Todėl būtina pirmiausia įdiegti ir efektyviai išnaudoti visas kitas, transporto išmetamą taršą, galinčias suvaldyti priemones:

  1. Sutvarkyti viešąjį transportą, pakeisti jį ekologiškesniu, padaryti patogų ir lengvai prieinamą kiekvienam žmogui.
  2. Apsvarstyti galimybę subsidijuoti savivaldybes, kad bent jau didžiuosiuose miestuose visuomeninis transportas būtų nemokamas.
  3. Didelį dėmesį ir lėšas skirti patogiai pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūrai vystyti ir ne tik miestuose, bet ir regionuose.
  4. Skirti dėmesį visuomenės švietimui.
  5. Taikyti motyvuojančias priemones kasdieniam susisiekimui naudojantiems visuomeninį transportą ar kitas ekologiškas susisiekimo priemones.
  6. Priemiesčiuose vystyti aikštelių „Park & Ride“ tinklą ir kitas darnaus judumo priemones.
  7. Didinti subsidijas skatinant seną transporto priemonę keisti nauja ir mažiau taršia.

Šios priemonės duos kur kas didesnį efektą siekiant mažinti transporto sektoriaus taršą, nei planuojamas papildomas apmokestinimas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. V. Juozapaitis: Valdantieji priima radikalius sprendimus, net nepasitarę su visuomene
  2. Ketvirtadalis Lietuvos žmonių neturi automobilio, vis didesnę paklausą įgyja paspirtukai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Putinas
Naujienos

Rusijos akiplėšiškumas: pati puola, pati rėkia

2025 05 24
Plyni kirtimai
Gamta ir ekologija

Aplinkos ministerija Vyriausybei pateikė Miškų įstatymo pakeitimus

2025 05 24
Degiklių bandymai Lietuvos energetikos institute
Lietuvoje

Lietuvos mokslininkai kuria naują technologiją, galinčią pakeisti stiklo pramonę

2025 05 24
Pilietiškumo egzamino nugalėtojai 2025
Lietuvoje

Apdovanoti tvirčiausias žinias parodę Pilietiškumo egzamino nugalėtojai

2025 05 24
Pinigai | Pixabay nuotr.
Lietuvoje

Savivaldybių aplinkai gerinti paskirstyta 16 mln. eurų

2025 05 23
G. Paluckas lankosi Moldovoje
Lietuvoje

G. Paluckas: Lietuva tiki europine Moldovos ateitimi

2025 05 23
Jono Basanavičiaus gatvė
Lietuvoje

Atnaujinama sostinės J. Basanavičiaus gatvė

2025 05 23
Klaipėda
Lietuvoje

Klaipėdoje atsiras dar 500 automobilių statymo vietų

2025 05 23

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Juozas apie Z. Vaišvila. Bailių valdžia ir kapų tyla dėl NT referendumo
  • +++ apie Z. Vaišvila. Bailių valdžia ir kapų tyla dėl NT referendumo
  • +++ apie Aplinkos ministerija Vyriausybei pateikė Miškų įstatymo pakeitimus
  • Mikabalis apie Lankytojų laukia „Atviros dienos kaime 2025“

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kaip tinkamai apželdinti kiemą?
  • Rusijos akiplėšiškumas: pati puola, pati rėkia
  • Laukiniai gyvūnai miesto gatvėse – kas atlygins padarytą žalą?
  • Technologijos keičia televizoriaus žiūrėjimo įpročius

Kiti Straipsniai

Internetinė prekyba

Psichologė perspėja dėl impulsyvių pirkinių

2025 05 24
Klaipėda

Klaipėdoje atsiras dar 500 automobilių statymo vietų

2025 05 23
Pinigai | Pixabay nuotr.

Seimas ėmėsi svarstyti mokesčių pakeitimus, tarp jų ir NT mokestis

2025 05 22
Daugiabučiai

Vyriausybė pritarė NT mokesčio pakeitimams

2025 05 21
Daugiabutis

NT įstatymo pataisų projektą Seimas grąžino tobulinti

2025 05 20
Biudžetas, mokesčiai | lrv.lt nuotr.

Seimui pristatyti mokesčių pakeitimai

2025 05 20
Automobilio nutempimas

Įžūlaus vairuotojų elgesio Kaunas netoleruos

2025 05 20
Komisija

Vilnius kviečia balsuoti už 4 geriausius vardus laivams

2025 05 20
Valakampių tiltas

Įsigaliojo eismo ribojimai vykstant Valakampių tiltu

2025 05 19
Telefonas | pexels nuotr.

Geriausias priešnuodis prieš sukčius – skeptiškas požiūris

2025 05 18

Skaitytojų nuomonės:

  • Juozas apie Z. Vaišvila. Bailių valdžia ir kapų tyla dėl NT referendumo
  • +++ apie Z. Vaišvila. Bailių valdžia ir kapų tyla dėl NT referendumo
  • +++ apie Aplinkos ministerija Vyriausybei pateikė Miškų įstatymo pakeitimus
  • Mikabalis apie Lankytojų laukia „Atviros dienos kaime 2025“
  • +++ apie Z. Vaišvila. Bailių valdžia ir kapų tyla dėl NT referendumo
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
VDU Botanikos sodas pasipuošė viendienių žiedais

VDU Botanikos sodas pasipuošė viendienių žiedais

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai