Ketvirtadienis, 31 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kilpinis eismas sostinėje pasiteisino, rodo apklausa

www.alkas.lt
2020-09-12 16:00:02
0
Kelio ženklas: važiuoti draudžiama | vilnius. lt nuotr.

Kelio ženklas: važiuoti draudžiama | vilnius. lt nuotr.

Kelio ženklas: važiuoti draudžiama | vilnius. lt nuotr.
Kelio ženklas: važiuoti draudžiama | vilnius. lt nuotr.

Nuo liepos mėnesio Vilniaus senamiestyje įvesto kilpinio eismo idėją palaiko dauguma vilniečių gyventojų bei maitinimo verslų. Tai atskleidė Vilniaus miesto savivaldybės užsakymu atliktos dvi apklausos. Ir gyventojai, ir verslininkai pritaria, kad tranzitinio eismo naikinimas Senamiestyje Vilniui sukuria daugiau naudos nei žalos.

„Kilpinio eismo sprendimas keičia daugelio gyventojų, kurie lankosi Vilniaus senamiestyje, įpročius, todėl suprantame, kad šis projektas susilauks įvairių vertinimų. Tačiau pirmieji vertinimai rodo, kad einame teisingu keliu – tyrimais nustatyta, kad Senamiestyje sumažėjo automobilių tranzitas, o šiuos pokyčius palaiko dauguma gyventojų ir verslų”, – sakė Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Atlikus reprezentatyvią Vilniaus gyventojų apklausą, kurios metu buvo apklausti 1003 vilniečiai, paaiškėjo, kad 45 proc. apklaustųjų pritaria kilpinio eismo Senamiestyje įvedimui, idėjos nepalaiko ketvirtadalis apklaustųjų (25 proc.), o 30 proc. vilniečių šiuo klausimu nuomonės neturi.

Dar didesnio palaikymo kilpinio eismo įvedimas sulaukė tarp maitinimo verslų – restoranų, kavinių, barų – atstovų. Savivaldybė apklausė 101 kavinę. 54,4 proc. apklaustųjų verslų teigia, kad pritaria kilpiniui eismui. Iš jų 6 proc. verslų teigia pajutę didesnius pėsčiųjų ir klientų srautus Senamiestyje. Kilpiniam eismui nepritaria tik 8 iš 100 apklaustų maitinimo įstaigų (8 proc.). 14 proc. apklaustųjų nuomonės neturi, o likusiais daliai verslų ši tema neaktuali, kadangi jie veikia už Senamiesčio ribų.

„Girdime ir vertiname gyventojų bei verslo išsakomus pasiūlymus, kaip gerinti įvestą eismo tvarką. Ten, kur būtina, keičiame kelių eismo ženklus, planuojame patogesnes taksi bei pavežėjų laukimo vietas, turistinių autobusų privažiavimo galimybes prie Senamiesčio viešbučių – tikiu, kad šios idėjos palaikytojų skaičius dar labiau augs”, – teigė V. Mitalas.

Kilpinio eismo įvedimas jau pirmą mėnesį davė teigiamą efektą Senamiesčio automobilių srautų mažinimui. Rugpjūčio mėnesio eismo Senamiestyje stebėjimo duomenys rodo, kaip po truputį keičiasi gyventojų judėjimo po miestą įpročiai. Lyginant 2020 m. birželio paskutinę savaitę ir 2020 m. liepą, vidutinis darbo dienos paros transporto srautų sumažėjimas Senamiestyje yra 6 proc. Tuo tarpu darbo dienomis rytinis pikas sumažėjo beveik 10 proc., vakarinio piko metu eismas mažesnis 2,1 proc. Kai kuriose gatvėse eismo srautas dėl mažesnio tranzito jau dabar pasikeitė ryškiai – pavyzdžiui, Klaipėdos gatvėje automobilių po kilpinio eismo įvedimo maždaug 40 proc. mažiau, Pamėnkalnio – apie 27 proc. mažiau.

Pastebima, jog žmonėms Senamiestis pasidarė mielesnis savaitgaliais ir vakarais – lyginant birželio paskutinę savaitę ir liepą, vidutinis savaitgalio transporto srautų padidėjimas Senamiestyje yra 16 proc. Tai rodo, kad savaitgaliais Senamiestis pritraukia vis daugiau lankytojų renginiais, viešosiomis erdvėmis, lauko kavinėmis ir t.t., jo gatvės naudojamos ne tranzitui, o apsilankymui konkrečiai šioje miesto dalyje.

Judėjimas kilpomis Vilniaus senamiestyje įvestas šių metų liepos pradžioje, siekiant panaikinti tranzitinį eismą, kuris Senamiestyje sudarydavo net 40 proc. viso automobilių srauto, o rytais – net iki 70 proc. Kilpinio eismo įvedimas mažins Senamiesčio aplinkos ir triukšmo taršą, leis daugiau erdvių paskirti pėstiesiems ir dviratininkams. Analogiškus eismo pokyčius miesto centre ne vienerius metus vykdo daugelis Europos valstybių.

Reprezentatyvią vilniečių nuomonės apklausą savivaldybės užsakymu atliko UAB „Jarinta“. Tyrimas vyko nuo 2020 m. rugpjūčio 17d. iki rugsėjo 3 d., jo metu buvo apklausti 1003 respondentai visame mieste.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vilniaus senamiestyje įsigalioja kilpinis eismas: ką svarbu žinoti?
  2. Mobiliuoju telefonu vairuodami naudojasi du trečdaliai gyventojų, rodo apklausa
  3. Mažėja gyventojų pakantumas vairavimui išgėrus, rodo apklausa
  4. Greitį viršija daugiau nei trečdalis Lietuvos vairuotojų, rodo apklausa
  5. Apklausa: Lietuvos vairuotojai labiausiai nerimauja dėl stabdžių
  6. Labiausiai užterštos vietos sostinėje – šalia didžiųjų eismo arterijų
  7. Apklausa: Netvarkingą automobilių statymą kiemuose būtina suvaldyti
  8. Mėnuo po kilpinio eismo įvedimo sostinės Senamiestyje: kaip pasikeitė vairuotojų įpročiai?
  9. Linas Balsys prašo viešo institucijų pasiaiškinimo dėl barbariško sveikų medžių naikinimo
  10. V.Jonušis: apie vairavimą per lietuvišką prizmę
  11. Jei keliausite pėsčiomis, gausite atšvaitą
  12. Nors ir suprasdami grėsmę eismo saugumui, telefonų vairuotojai nevengia
  13. Vilniaus senamiestyje – mažiau eismo, daugiau erdvės pėstiesiems
  14. Sostinės Vilniaus gatvė iki spalio „atiteks“ pėstiesiems ir dviratininkams
  15. Piketuotojai ragino Kultūros ministerijos valdininkus ginti viešajį interesą Vilniaus senamiestyje

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Greitoji pagalba
Lietuvoje

Auditas parodė, kur stringa GMP tarnybos veikla

2025 07 30
Nato naikintuvai
Lietuvoje

Oro policijos misiją perima Vengrija ir Ispanija

2025 07 30
Pinigai
Lietuvoje

Valstybė skolins ILTE 40 mln. daugiabučių atnaujinimui

2025 07 30
Vėliava
Lietuvoje

Vilniuje prasideda pilietinio pasipriešinimo instruktorių mokymai

2025 07 30
Apsemtas kelias
Gamta ir žmogus

Kelininkai pasiruošę reaguoti į liūčių padarinius

2025 07 30
Vairuotojo pažymėjimas
Lietuvoje

Nuo rugpjūčio 20 d. didės vairuotojo pažymėjimų kainos

2025 07 30
Seimas | lrs.lt nuotr.
Lietuvoje

Seimo atnaujinimo darbai – ne kliūtis posėdžiams

2025 07 30
Miškas
Gamta ir ekologija

Kitiems metams patvirtinta mažesnė miškų kirtimų norma

2025 07 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • dar apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • dar apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • jur apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Marija apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Gaminių ir paslaugų prieinamumo įstatymas – ką svarbu žinoti verslui?
  • Kaip dienos metu sumažinti akinimą namuose?
  • A. Navys, M. Sėjūnas. ruzzija laimi
  • Ar vienas masažas per savaitę gali pagerinti savijautą?

Kiti Straipsniai

Vėliava

Vilniuje prasideda pilietinio pasipriešinimo instruktorių mokymai

2025 07 30
Simonas Gentvilas | lrs.lt nuotr.

Dėl galimo piktnaudžiavimo šaukiamas Seimo komiteto posėdis

2025 07 29
Žirmūnų skveras

Sostinėje tęsiamas viešųjų erdvių atnaujinimas

2025 07 29
Atliekos

Gyventojai kviečiami pasidalinti patirtimi apie atliekų rūšiavimą

2025 07 28
Mobilioji programėlė „Kovas“

Vilnius tiesiogiai praneš apie išskirtinius įvykius mieste

2025 07 28
Būstas, grindys

Kuo kliaujasi lietuviai pirkdami būstą?

2025 07 27
Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.

Vilniuje prasideda kelionės elektriniu laivu Nerimi

2025 07 25
„Jaunas kaip Vilnius“

Vilnius gimtadienis: nuo pirmosios pagalbos iki civilinės saugus

2025 07 24
Žaliųjų ežerų paplūdimys

Į sostinės paplūdimius – autobusu ar dviračiu

2025 07 24
Vilniaus koncertų ir sporto rūmai |

Paaiškėjo Vilniaus sporto rūmų likimas

2025 07 23

Skaitytojų nuomonės:

  • dar apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • dar apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • jur apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Marija apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Bondarenko, Šelestas apie KAM pristatė planus dėl oro erdvės gynybos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Gabrielius Landsbergis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Konservatoriai suvažiavime paskelbė galutinę partijos rinkimų programą

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai