Darbo skelbimų portalo CV-Online atliktos apklausos duomenimis, 79 proc. bedarbių aktyviai ieško darbo. Likusieji darbo neieško (3 proc.) arba ieško neaktyviai (18 proc.), darbo skelbimus peržiūri ir kandidatuoja tik retsykiais. Kodėl darbo neturintys neieško darbo? Respondentai nurodė šias pagrindines priežastis: dabar netinkamas laikas ieškoti darbo; nežino, kur ir kaip jo ieškoti bei kol gauna pašalpą/turi kas juos išlaiko – nemato reikalo ieškoti darbo.
Jau keletą metų bedarbių požiūris į darbo paiešką išlieka beveik toks pat. Pernai ir užpernai pagrindinė priežastis, kodėl jie neieškojo darbo buvo ta pati – dabar netinkamas laikas ieškoti darbo. Tačiau šiemet, palyginus su 2023 metais, gerokai sumažėjo visiškai neieškančiųjų darbo kiekis. 2023 metais darbo neieškojo 9 proc. bedarbių, 22 proc. – darbo ieškojo pasyviai.
Ko iš būsimo darbo tikisi neturintys darbo?
Renkantis tinkamą darbo pasiūlymą ir kreipiantis dėl darbo, neturintys darbo pirmiausia atkreipia dėmesį į siūlomą atlygį, paskui į darbo krūvį – profesinio ir asmeninio gyvenimo balansą bei darbo turinį – įdomų ir prasmingą darbą.
Kodėl naujo darbo neieško darbą turintys?
Palyginimui, 19 proc. turinčių darbą aktyviai įsitraukę į darbo paieškas, o 32 proc. – neieško darbo. Turintys darbą naujomis darbo galimybėmis nesidomi, nes jiems patinka jų darbas (52 proc.), naujo darbo ieškoti trukdo jų amžius (14 proc.), 10 proc. bijo, kad ieškodami naujo darbo praras esamą arba mano, kad dabar netinkamas laikas ieškoti darbo. Kitos priežastys: neturi darbo rinkoje paklausių įgūdžių, darbo patirties; neturi laiko ieškoti darbo.
Kokių darbuotojų ieško įmonės?
Per pirmus du šių metų mėnesius daugiausiai darbo pasiūlymų www.cvonline.lt tinklalapyje buvo skirta pramonės/gamybos, IT, organizavimo/valdymo, pardavimų, klientų aptarnavimo, finansų, inžinerijos srities darbuotojams. Regionų darbo portale www.dirbam.lt šiuo metu įmonės ieško prekybos, inžinerijos, gamybos, statybos, transporto, IT ir administravimo srities darbuotojų.
Dažniausiai darbo skelbimuose įmonės iš kandidatų tikisi panašaus darbo patirties (2-5 metų, priklausomai nuo pareigų), anglų kalbos žinių (bent B1-B2 lygiu), kompiuterinio/technologinio raštingumo, skaitmeninių įgūdžių, aukštojo išsilavinimo. Be visų šių reikalavimų didelis dėmesys skiriamas ir kandidato asmeninėms savybėms: atsakingumui, lankstumui, komunikabilumui, norui ir gebėjimui mokytis, motyvacijai, gebėjimui dirbti komandoje ir individualiai.
Šiemet pagal vienam skelbimui tenkantį kandidatų kiekį, gausiausio kandidatų srauto sulaukė marketingo, farmacijos, komunikacijos, turizmo/viešbučių/maitinimo, pardavimų, žmogiškųjų išteklių, administravimo bei organizavimo/valdymo srities pareigų skelbimai.
Parengta pagal „Alma Career“ pranešimą