Penktadienis, 30 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Plikledis: kas gali apsaugoti vairuotojus ir pėsčiuosius

www.alkas.lt
2024-12-24 16:39:00
0
Kelias, žiema | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kelias, žiema | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Plikledis kelyje sukuria pavojingas įvykius, kurie dažnai baigiasi automobilio slydimu. Deja, šių vairavimo aplinkybių pavojus žiemą vis dar nėra tinkamai įvertinamas. Žinovai atkreipia dėmesį, kad transporto priemonės sumėtymą kelyje beveik visada išprovokuoja netikslūs arba pavėluoti vairuotojo veiksmai. Tas pats galioja ir plikledžiu padengtomis gatvėmis keliaujantiems pėstiesiems – jų susižalojimai dažnai tampa neatidumo ir skubėjimo pasekmėmis.

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, nuo praėjusių metų pradžios užfiksuotas 491 draudžiamasis įvykis, kuris įvyko dėl slidžios kelio dangos. Tai sudaro 3 proc. visų žiemos metu užregistruotų draudžiamųjų įvykių. Vidutinė tokių įvykių išmoka sudaro 1 281 eurą, o bendra suma, dėl slidžiame kelyje patirtų eismo nelaimių išmokėta automobilių savininkams, siekia daugiau nei pusę milijono eurų.

„Apledėjus važiuojamajai kelio daliai eismo įvykių rizika visada padidėja, daug nelaimių įvyksta dėl to, kad vairuotojai neskiria pakankamai dėmesio važiavimo greičiui ir kelio sąlygoms. Dažniausiai jie patiria eismo nelaimes išslydę iš posūkio.

Mažiau pavojingas atvejis, kai transporto priemonė nuslysta į kelkraštį, o sudėtingesnes pasekmes atnešantis scenarijus, kai automobilis išslysta į priešpriešinę eismo juostą. Greitkeliuose „pagavus“ slidų kelio ruožą, automobilis neretai yra apsukamas ir išskrieja į priešpriešinę eismo juostą“, – pasakoja draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Nukenčia ir pėstieji

Pasak draudimo bendrovės atstovės, nelaimių pasirodžius plikledžiui patiria ir pėstieji. „Mūsų duomenys rodo, kad trečdalį visų žiemos sezoną užfiksuotų sužalijimų sudaro nelaimės paslydus, kai gatvės ir šaligatviai pasidengia ledu. Susidarius slidžiai kelio dangai didžiausia dalis paslydimo atvejų fiksuojama ant nevalytų šaligatvių ir automobilių stovėjimo aikštelėse. Todėl reikėtų būti ypač dėmesingiems išeinant iš pastato ar išlipant iš transporto priemonės“, – sako V. Katilienė.

Pasak gydytojo Juliaus Dapkaus, vadovavusio ligoninės Skubios pagalbos skyriui, pasirodžius pirmajam plikledžiui ant šaligatvių ir gatvių, susižeidusių žmonių skaičiai itin išauga.

„Praktika rodo, kad tokiomis aplinkybėmis dažniausiai susižaloja vyresnio amžiaus asmenys ir jaunimas. Senjorai dažnai patiria traumas dėl pusiausvyros sutrikimų, raumenų silpnumo ir prastesnio regėjimo, o dėl kaulų trapumo, deja, kyla ir didesnė jų lūžių rizika. Tuo tarpu jaunesni, 20-40 metų amžiaus žmonės, dažniau susižeidžia dėl jų pačių neatsargumo – skubėdami į automobilį, į biurą ar tiesiog žiūrėdami į telefoną, jie nekreipia dėmesio į kelią, kuriuo eina“, – sako J. Dabkus.

Gydytojo teigimu, dažniausios paslydimo nelaimės – tai dilbio kaulų lūžiai riešo srityje, kurie įvyksta, kai žmogus krisdamas bando nusileisti ant ištiestos rankos. „Taip pat dažnai pasitaiko čiurnos sąnario sužalojimų, pavyzdžiui, raiščių patempimų arba čiurnos lūžių, kurie įvyksta atliekant staigius sukamuosius judesius.

Vyresnio amžiaus žmonėms kritimai ant šono dažnai sukelia šlaunikaulio lūžius, kurie yra pavojingi gyvybei ir reikalauja ilgos reabilitacijos. Kritimai ant nugaros gali sukelti jos sumušimus ar net stuburo slankstelių lūžius. Taip pat paslydus galimi peties, alkūnės ir blauzdos lūžiai“, – pasakoja J. Dabkus.

Gydytojas, norintiems išvengti paslydimo sužalojimų, pataria neignoruoti orų prognozių. „Jei pranešama apie plikledį, vertėtų atsisakyti nebūtinų išvykų iš namų. Tai ypač aktualu vyresnio amžiaus žmonėms. Jei vis dėlto būtina eiti į lauką, reikėtų rinktis batus neslidžiu padu arba avėti specialius sukibimą gerinančius dyglius.

Vyresnio amžiaus žmonėms gali pasitarnauti ir ėjimo lazdos, judant jos užtikrina papildomą stabilumą. Einant slidžiu paviršiumi reikėtų išmėginti pingvino eiseną – judėti mažais žingsneliais, šiek tiek pasilenkus į priekį ir balansuojant rankomis. Ypatingo atsargumo reikėtų laikytis tose vietose, kur sniegas gali slėpti apledėjusias balas“, – pataria šeimos gydytojas.

Paslydus ir parkritus arba pamačius, kad suklupo greta einantis žmogus, J. Dabkus pataria vengti skubotų poelgių. „Pirmiausia, neskubėkite keltis – gulėdami įvertinkite, ar jaučiate skausmą, ir lėtai patikrinkite, ar galite judėti. Tokiu būdu įsitikinsite, ar nesate rimtai susižeidę. Norėdami saugiai atsikelti, iš pradžių pasisukite ant šono, paskui atsiklaupkite ant kelių ir atsistokite, naudodamiesi stabilia atrama. Pajutę stiprų skausmą, galvos svaigimą ar įtardami lūžį, likite ten, kur esate, ir paprašykite pagalbos. Jei matote kitą nukentėjusįjį, pirmiausia patikrinkite, ar asmuo yra sąmoningas, ir, jei reikia, nedelsdami skambinkite 112. Likite su nukentėjusiuoju, kol atvyks pagalba“, – pataria J. Dabkus.

Einant slidžiu keliu arba šaligatviu gydytojas pataria nesinešti krepšio, sunkios rankinės ar kitų daiktų. „Kai nėra papildomo svorio, žmogus gali lengviau išlaikyti balansą. Labai svarbu eiti tuščiomis rankomis ir nelaikyti jų kišenėse, nes būtent šios galūnės padeda išlaikyti pusiausvyrą“, – sako šeimos gydytojas.

Jis atkreipia dėmesį, kad netgi nuvalytas ir pabarstytas grindinys gali būti slidus, todėl einant svarbiausia kiekviename žingsnyje atidžiai stebėti dangą po kojomis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kas kelyje labiausiai blaško vairuotojus?
  2. Vairavimas tamsoje: pėsčiuosius pastebime likus 30 metrų
  3. Plikledis jau pridarė nemažai nuostolių
  4. Kas dažniausiai blaško vairuotojus?
  5. Kas labiausiai erzina vairuotojus rugsėjį?
  6. Vairuotojus labiausiai domino „Volkswagen Golf“
  7. Savaitgalį keliuose laukia lijundra ir plikledis
  8. Greitį mėgstančius vairuotojus drausmins išmanieji šviesoforai
  9. Kaip apsaugoti automobilį nuo druskų sukeltų pažeidimų?
  10. Netinkamų padangų žalą gali tekti atlyginti patiems
  11. Prie eismo saugumo žiemos keliuose gali prisidėti kiekvienas
  12. Kuo gali baigtis remontas „garažiukuose“?
  13. Neapdairumas plovykloje gali brangiai kainuoti
  14. Ir žieminės padangos gali būti nesaugios
  15. Eismo nelaimės kaltininke gali tapti ir netinkama avalynė

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Eismo ribojimai
Lietuvoje

Per Vilniaus viršūnių susitikimą – eismo ribojimai

2025 05 30
Išrinkti vardai sostinės laivams
Gamta ir žmogus

Išrinkti vardai naujiems elektriniams sostinės laivams

2025 05 30
Žemės ūkis | zum.lrv.lt
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė pataisas dėl valstybinės žemės naudojimo

2025 05 30
Saulės elektrinė | enmin.lrv.lt nuotr.
Energetika

Saulės elektrinėms įsirengti – dar 9 mln. eurų paramos

2025 05 30
„Sodra“
Lietuvoje

Persikėlus į Europos valstybę, pensija bus mokama be pertraukų

2025 05 30
„Vėjų vėjai“
Gamta ir žmogus

Klaipėdos padangę papuoš spalvingi aitvarai

2025 05 30
Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK
Pilietinė visuomenė

Teismas priėmė nagrinėti skundą dėl VRK atsisakymo registruoti referendumą dėl piliečių nuosavybės apsaugos

2025 05 30
Elektroninė cigaretė ir įprasta cigaretė
Gamta ir žmogus

Rūkymas kasdien pasaulyje nusineša apie 20 tūkst. gyvybių

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Na, ir bukumas! apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Giedrius apie Valstybinės žemės paslaugos bus teikiamos tik internetu
  • +++ apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Zigmas Vaišvila apie Z. Vaišvila. VRK sprendimas atsisakyti registruoti referendumą ginantį piliečių nekilnojamąjį turtą apskųstas teismui

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Per Vilniaus viršūnių susitikimą – eismo ribojimai
  • Išrinkti vardai naujiems elektriniams sostinės laivams
  • Prezidentas pasirašė pataisas dėl valstybinės žemės naudojimo
  • Saulės elektrinėms įsirengti – dar 9 mln. eurų paramos

Kiti Straipsniai

Eismo ribojimai

Per Vilniaus viršūnių susitikimą – eismo ribojimai

2025 05 30
KET testų spąstai

KET testų spąstai, kuriuose griūna net tie, kurie vairuoja 10 metų

2025 05 30
Tiltas per Dubysą

Eismą tiltu per Dubysą planuojama atverti birželį

2025 05 28
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

Privalomą žinių atnaujinimą vairuotojai laiko nereikalinga našta

2025 05 28
Avarija | pixabay.com, Alexas Fotos nuotr.

Šiemet keliuose – daugiau nukentėjusių, mažiau dėmesingumo

2025 05 26
Akiniai

Sulaužyti akiniai: kokiais atvejais padeda draudimas

2025 05 25
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Kodėl paspirtukininkams į šalmus nereikėtų numoti ranka

2025 05 25
Avarija

Kai nedidelė avarija paralyžiuoja miestą: ką žinoti vairuotojams?

2025 05 25
Automobilis

Naujų automobilių skaičius Lietuvoje šoktelėjo net 35 proc.

2025 05 25
Briedis

Laukiniai gyvūnai miesto gatvėse – kas atlygins padarytą žalą?

2025 05 24

Skaitytojų nuomonės:

  • Na, ir bukumas! apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Giedrius apie Valstybinės žemės paslaugos bus teikiamos tik internetu
  • +++ apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Zigmas Vaišvila apie Z. Vaišvila. VRK sprendimas atsisakyti registruoti referendumą ginantį piliečių nekilnojamąjį turtą apskųstas teismui
  • +++ apie Z. Vaišvila. VRK sprendimas atsisakyti registruoti referendumą ginantį piliečių nekilnojamąjį turtą apskųstas teismui
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Žemės riešutai

Žemės riešutai išteisinti, dietologė atskleidžia jų naudą

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai